Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Loha

    veterán

    válasz Petykemano #24211 üzenetére

    A Bulldozer egyszálas teljesítményét nem csak a sok mag miatt áldozták be, hanem a magas órajel elérése miatt is, ugyan úgy mint az Intel a P4 esetében, megnyújtották a CPU futószalagok hosszát 12 -ről 20 fölé.
    Ez annak tükrében, hogy 2006 körül álltak neki a tervezésnek, és az orruk előtt bukott el a 2004-ben megjelent Hyper-threadinges P4 Prescott és váltotta le a Core 2, elég hülye döntésnek tűnik.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Petykemano #24211 üzenetére

    Bizonyára azzal szembementek volna a saját stratégiájuknak, ha kiadnak egy herélt lovat Radeon márkanév alatt. Meg persze arra számítottak, hogy már rég teljes DX12 kínálat lesz, így számukra értelmetlen lett volna kiadni egy Maxwell szerű vágott, DX11-re optimalizált, magas frekvencián működő keveset fogyasztó chipet.

    Csak azt mondom, visszatekintve semmi káruk nem lett volna belőle... igaz, szerintem simán annyira sokat adtak volna el belőle, hogy Maxwellel gyönyörűen felveszi a versenyt eladási számban... és biztosan hátráltatta volna az explicit API/GCN továbbfejlesztést. Viszont 50-50% market share-l, most nem lenne ez a mindenkinek rossz háború. :(
    AMD-nek nincs pénze fejleszteni, óriási csúszásokat szed össze, NV pedig direkt hátráltatja az explicit apikat és hátradőlve refreshelget+kaszálja az durva pénzeket. AMD válaszul GPUOpen, konzolháború.. stb...

    Win-win lett volna mindenkinek, ha Vegával+Voltával egyszerre lép AMD és NV a DX12 területre, addig közös megegyezéssel a DX11-re gyúrt szétoptimalizált archokat hajtják. így vagy úgy, még 1-2 évig biztosan ez a purgatórium állapot lesz.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz Petykemano #24211 üzenetére

    multiprogramozas nehez. eleve threadkezeles pl C++ban nehezkes volt egy idoben (C++11 szabvanyositotta, elotte meg lehetett oldani de sokkal bonyolultabban). masik, hogy ha kozos cache kell akkor eleve felso korlat lesz arra, hogy mennyi teljesitmenyt lehet nyerni, egyebkent meg felso korlatnak ott Amdahl tovenye.

    es akkor meg ott vagyunk, hogy hiaba ott mar a language support, ha a fejleszto nem erti mit csinal, akkor vagy korrupt lesz az adat, vagy (jobb esetben) csak tetulassu / nem fog skalazodni. nehez a terulet es nehez az atallas.

    ahol en csinaltam a BSCt kepeznek jatekfejlesztoket is, gyakorlatilag harom masodeves egymasraepulo kurzus utan amibol ketto csak erre fokuszal jutnak el oda, hogy a halozati kodot mukodokepesre meg tudjak irni.

    masik oldalrol viszont 2010ben nem hittem volna, hogy hat evvel kesobb meg mindig negy magon allunk mainstreamen.

Új hozzászólás Aktív témák