Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: Pillangóhatás: F billentyű meghibásodása -új gamer számítógépasztal
- sziku69: Szólánc.
- Gurulunk, WAZE?!
- Lalikiraly: Kinek milyen setupja van?
- GoodSpeed: Keychron V6 Max (HU) Mechanikus vezetéknélküli billentyűzet (Bluetooth, RF, USB)
- Szevam: Csányi Vilmos - Az elveszett ember
-
LOGOUT
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
válasz
daveoff #17139 üzenetére
Ez szerintem már egy nagyon régen és elég jól feltárt történet, csak az AMD-nek sikerült úgy kommunikálni a dolgokat, hogy néhányan elhitték, mikor azt mondták, hogy "a kutya ette meg a házifeladatot" (ahol a kutya a Microsoft és a DX11 driver a házifeladat mindkét gyártónak).
Már azzal együtt képbe került, hogy a "draw call" kifejezés beszivárgott a köztudatba (főként az AMD marketingesek tollán át). Mikor tesztelhetővé vált a Mantle és főleg mellé a DX12 is (mert korábban csak DX11-el kevéssé volt egyértelmű, hogy melyik eredmény mögött mi a szűk keresztmetszet, a Mantle pedig csak AMD hardware-en volt elérhető, de a DX12 már közös nevező...), akkor egész szép képet kaptunk a problémáról, miszerint az AMD DX11 driver-e egyszerűen pocsék. (Ezt szerintem sokan hangoztatták már korábban is, csak sokkal nehezebb volt és nem is igazán történt meg a számszerű bizonyítása, illetve nem volt ilyen jól levezethető az elmélet, mielőtt a marketingesek és a szintetikus tesztek is segítettek kicsit bepislantani a függöny mögé.) Na nem, mint ha a Maxwell előtti időkben az nVidia nem lett volna hasonlóan hanyag (hova és minek erőltködjenek, ha soha senki nem kéri őket számon, de előrébb járnak a konkurenciától?), de a "kötelezőt" azért nagyjából hozták (ha nem is ideális mértékben, de elég jó "ki voltak hajtva" a kártyáik a jobb féle CPU-k mellett az akkori driver-eikkel is az akkori játékokhoz, legalább is jobban, mint a konkurenciánál), csak mikor elindult ez az "API overhead" és "draw call" marketing (ironikusan épp az AMD-nél), akkor az nVidia hihetetlenül elhúzott magához, de főleg az AMD-hez képest, míg az AMD jelentős késéssel hasonlóan meglendült ugyan, de csak késve és lassabban kapaszkodott felfelé, sohasem érve utól a konkurenciát.
Itt van egy viszonylag régi teszt februából: Anandtech - Star Swarm. Érdemes az összes oldalt átfutni és összevetni az egy oldalon, de külön grafikonokon szereplő értékeket is.
Ez szerintem az egyik legbeszédesebb teszteredmény, ami egy grafikonon keresztül is látható és érthető:Ez egy sokkal inkább szintetikus, mint valós szituációkat szimuláló teszteredmény. A lényege, amit megmutat, hogy az AMD DX11 drivere durván 4-5x volt lassabb (ebben a tesztben és nyilván CPU terhelés oldaláról nézve), mint az nVidia-é. Később lemérték ugyan ezt a FutureMark feature tesztben is.
Persze február óta sok víz lefolyt a legtöbb folyón, rengeteget gyorsult az AMD DX11 driver is, de szerintem azért ironikus, hogy az AMD makreting karolta fel a draw call és API overhead témát. Ezeket összerakva térben és időben szerintem teljesen egyértelmű, hogy az AMD azért akarta a Mantle-t és DX12-t, mert elbénázták a DX11 driver-üket, aztán az ilyen szintetikus tesztek miatt kicsit visszaharapott a marketing és kénytelenek voltak kicsit ráfeküdni a driver-ükre még azután is, hogy keresztülmentek a dolgok és jöttek ki Mantle-ös játékok, illetve beérett a megjelenésre a DX12-es Win10, mert hát a játékok többsége azért egyelőre még mindig DX11, a "cicák" pedig kiszöktek már a zsákból, miután kiabáltak felettük.
Ma már csak durván ~2,5x a különbség ~5x helyett DX11 CPU terhelésben a gyártók közt, de a lényeg, hogy eközben az AMD is elért már egy olyan szintet abszolút értelemben is (nem csak relatívan a konkurenciához, hanem magán belül is), ahol a legtöbb mai játékban és mai GPU mellett ez már elég jó teljesítmény (avagy "ki van hajtva a kártya" ; legalább is Intel CPU-val az AMG GPU...). Persze az nVidia-nak még mindig jó fegyvere lehet az a ~2x előny is olyan játékoknál, aminél részben beleszólhatnak a fejlestésbe és indokolatlan módon megizzasztathatják a driver-t/CPU-t, de az AMD-nek most már ott lesz a DX12.
(Lassan fontosnak érzem ideírni, hogy a HD4870 óta mindig AMD kártyáim voltak, Gef8 óta nem volt Geforce a gépemben. A laptop-om is AMD chipset-es, mert összességében így érte meg nekem jobban. Ettől még a nyers valóság az marad, amit a számok mutatnak és néha valakinek le kell írnia őket...)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- SzinteÚJ! HP Elitebook 860 G10 i7-1355U 16GB 512GB 16" FHD+ Gar.: 1 év
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Mini PC! I5 10600KF / RTX 3060 12GB/ 16GB DDR4 / 1TB SSD
- ÚJ! AKRacing Arctica gamer szék
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő