Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Használt videókártya 30eft-ból? (Vega56)
- Newton harmadik törvénye
- 5¼ floppy meghajtó izzítás 30 év pihi után
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Bambanő háza tája
- Mindent a StreamSharkról!
- Szólánc.
- ID&Trust létezik vagy csak álcég?
-
LOGOUT.hu
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kovacsdavid8
tag
Jaj, de jó, hogy megtaláltam ezt a topikot! Örülök, hogy vannak hozzám hasonló "bolondok", akik rá vannak feszülve a "parcel tracking" témakörre Kérdésem az volna hogyan tudom elérni, hogy mindenképp a villámkezű Express One-hoz kerüljön az Aliexpress Sandard csomagom? Nem tudom, mennyire általános, de a múltkor szintén Aliexpress Sandard-del érkező küldeményem a b*nkó magyar postához került, 8 napot dekkolt a reptéren a csomag, mire méltóztattak kihozni onnét... (de szerintem, ha nem hívom fel őket, akkor még most is ott lenne... ) majd még + 3 nap volt mire sikerült kiszállítani, mert egyszer lehozták a reptérről a helyi logisztikai központba, majd valamiért visszaküldték... teljes agyhalál van náluk... EO ugye az osztrák posta magyar leányvállalata, nem tudom hogyan lehetnek ennyire életképtelenek hozzájuk képest, ég és föld! Nálatok mik a tapasztalatok?
Most leadtam 3 rendelést, egyet hétfő reggel, ez Aliexpress Sandard, tracking number EO-os (hurrá!). Szerintem ez még a héten itt lesz, mert már a kifelé vámon átment státuszban van (Export customs clearance completeAug 9, 2023), meg most ugye van ez az új Wizz Air-es cargo járat pár napja. Elvileg ma 12:10-re itt van a gép (https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ha-lhu) , egy napa alatt levámolják, és péntekre itt is van a csomag, zseniális! 4 nap alatt kiszállítanak! Baromi gyors! Anno a TNT Express volt olyan, hogy hétfőn reggel feladták, és szerda délelőtt itt volt, lassan itt tartunk, hogy a sztenderd kiszállítás is 1,5 nap alatt itt van Kínából! Remek!
Másik csomag hétfő esti rendelés: egy LS012345679NL formátumú tracking - ez gondolom a holland posta lehet. De akkor holland raktáras? Vagy onnét vámkezelik? Mindenesetre Ali Standard volt megadva, meg reklamáltam az eladónál, hogy mindenképp Express One-nal küldje. Ha Magyar Posta, akkor inkább hagyjuk az üzletet... ilyen logisztikával, ami mostantól van, totál felesleges és versenyképtelen 3 hetet várni a posta tökölése miatt, amikor 4 nap alatt itt lehetne a várva várt termék! Úgyhogy most vagy újraküldi, vagy nem tudom, de a nyomkövetés eltűnt... csak a szám van megadva.
A harmadik csomag pedig egy ECSCCA00... formátumú, amit most olvasom a leírásban, hogy nincs nyomkövetése, és fizetni kell a postásnak??? Ezt kifejtené valaki, előre is köszi! Ezt a második csomaggal egy rendelésben adtam le. Ez Cainiao Super Economy Global.
Ennek a háromnak egyébként nem egyben kellene megérkeznie? Mert akkor lehet hogy mégis bevárja az első a másik kettőt? Na de vám után már nem szoktak kombózni, nem is tudnak sztem...
[ Szerkesztve ]
-
kovacsdavid8
tag
válasz privatposta #68486 üzenetére
Szerintem ragaszkodj a teljes kártalanításhoz, azaz hogy utalják vissza a pénzedet... Az a baj, hogy Alival szemben nem sok érdekérvényesítő képességed van. Nagyjából a jóindulatukra vagy bízva, sajnos. Bár a fogyvédet esetleg felkérdezheted, hogy tudnak-e valamit segíteni, békéltetőt is akár. De úgy fogd fel mint a tőzsdét: amit pénzt beraksz bármikor bukhatod az egészet... De általában jó üzleteket lehet kötni. Az értékelései milyen volt ennek a kereskedőnek?
-
kovacsdavid8
tag
válasz Wolfram #68494 üzenetére
Uhh, tényleg, az jó ötlet! Elég, ha először megfenyegeted vele az Alit: utalják vissza, különben charge back-et fogsz kérni a banktól, felesleges cseszekedniük! Egy ilyet mindenképp vissza fognak inkasszózni.
Eu-s fogyvédnél felnyomással is megfenyítheted őket: https://commission.europa.eu/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/enforcement-consumer-protection/coordinated-actions/market-places-and-digital-services_hu
[ Szerkesztve ]
-
kovacsdavid8
tag
Ha elolvassátok a hozzászólásomat, és visszaolvassátok picit a benne lévő linken lévő tartalmat, mindenre választ kaptok... Erről beszélek:
"... az AliExpress és a Wish, vállalást tett a Bizottsággal és a fogyasztóvédelmi együttműködési hálózattal szorosan együttműködő holland fogyasztóvédelmi és piacfelügyeleti hatóság, az ACM felé, miszerint gondoskodni fog arról, hogy saját és kereskedőinek gyakorlata megfeleljen az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályoknak az alábbiak tekintetében:
Elállási jog – Az uniós jog szerint a fogyasztónak távértékesítés esetén joga van ahhoz, hogy az áru kézhezvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül felmondja az adásvételi szerződést.Szavatosság – Az EU-ban az eladó felelősséggel tartozik a fogyasztó felé az áru minden olyan, az adásvételi szerződést sértő hibájáért, amely a szállítástól számított két éven belül válik nyilvánvalóvá."
Stb...
Egyébként a banki chargeback ezer százalék, hogy működik, én használtam már Amerikából is például. Erre találták ki, hogyha átvernek, vagy nem kapod meg amiért fizettél, akkor visszakéri a te bankod a másik fél bankjától az összeget... Persze fotókkal, emailezési logokkal alá kell támasztani az igazadat.[ Szerkesztve ]
-
kovacsdavid8
tag
10 dollár fölött vásároltam, hogy megkapjam a 15 napos garanciát, viszont az egyik csomag ECSCCA lett, laptopról december 27-30 érkezést ír, telefonról január 23-február 7. mikorra fog ez ideérni szerintetek? másik csomag express one. van ilyenkor csomagösszevonás?
más: aliexpress standard shipping esetén a magyar posta vs express one kézbesítések aránya nálatok változott mostanában? mert én elég sokat, elég sok helyen panaszkodtam, miután pár hónapja a drágalátos postának több mint 10 napba telt mire sikerült kiszenvednie a csomagomat a reptérről, mindezt kétnaponta telefonálgatás mellett. ha nem telefonálgatok szerintem még most is ott lenne az áru.... szóval, azóta csakis express one-hoz kerülök. mondjuk én nem vagyok ez a sztoikus, úgyse lesz jobb, nincs mit tenni, bele kell törődni a dolgokba típus, ha mindenki így fogná fel, soha nem változna semmi, és még mindig középkorban élnénk, lovas szekérrel vagy gyalog járnánk... én addig harcolok, addig megyek, amíg el nem érem, amit akarok! de most nem tudom, hogy a fáradozásaim következménye ez a pozitív fejlemény, vagy csak puszta véletlen, és mondjuk a posta leterheltsége miatt van. azon én is jót nevettem, mikor a 42 esztendős postafőni vagánykodik, hogy külföldre terjeszkednek...
[ Szerkesztve ]
-
kovacsdavid8
tag
kínában is fennakadás van.. az egyik csomagom már dec. 2 óta
Arrived at departure transport hub
azóta eljött 3 darab Wizz cargo gép is, de egyikre sem fért fel ezek szerint.
környező országokba is szállít ez a gép? melyikekbe? -
kovacsdavid8
tag
dec. 18-22. másik dec 14-21. ezeket együtt rendeltem nov. 29-én. de ugye ezek express one-nal itt szoktak lenni 8-11 nap alatt általában.
dhl, fedex meg a többi nem csak az express árukat hozzák? meg azok nem közvetlenül ide jönnek, vagy igen? régen úgy volt, hogy pl tnt express-szel hétfőn feladta, estére liege-ben volt, kedden indult a csatlakozás budapestre, és szerda délelőtt címen volt a csomag, 2 nap alatt kínából... ez anno 50-100$ express felárral ment. most nem tudom hogy van azóta... dhl németben kapcsolódott, fedex meg franciában, de ezek lassabbak voltak tnt-nél. -
kovacsdavid8
tag
most egyébként annyira nem neheztelek... az a múltkori csomag időérzékeny volt személyes okokból a számomra, nyilván pont az keveredett az idő és pénznyelő magyar postához. ráadásul lehozták reptérről az itteni logisztikai központba, majd valamiért másnap kiszállítás helyett visszaküldték a reptérre log szerint... 🤡🤡🤡 azt hittem megőrülök... majd nagy telefonálgatások után a kövi napon logisztikai központ kihagyásával, közvetlenül címre hozta egy ismeretlen futár...
kedvencem mikor a telefonban úgy kezdik, hogy a kínából érkező csomagom nem nemzetközi, hívjam már fel őket újra, hallgassam végig ismét a negyed óra (ezen mondjuk meglepődtem, hogy nem +45 perc a várakozási idő "csak" 15 perc!... valamit azért ők is fejlődtek az elmúlt 10 évben mióta legutóbb dolgom volt velük) és az egyes gombot nyomjam meg hogy belföldi a csomag... 🤡🤡🤡 attól még hogy ők halálra bonyolítják az egész folyamatot, tehát hogy belföldinek becézik a nemzetközi csomagot, attól még az nemzetközi... egy rossz vicc az egész kóceráj. na, de nem panaszkodok többet! majd egyszer vagy megszűnik örökre vagy jobb lesz -
kovacsdavid8
tag
emagos kollégák is nagyon el vannak havazva: a rendelt termékre egynapos szállítást jelzett rendeléskor, ez múlt hét kedden volt. először erdély dél-keleti csücskéből leküldték a bulgár határra, teljesen az ellenkező irányba... ott dekkolt 2-3 napot. tegnap megérkezett a hazai raktárukba, onnét ma kiszállították csomagpontra, de idézem: "Nem elérhető doboz a szekrényben"😂😂😂 úgyhogy vissza a raktárba, holnap talán lesz hely
-
kovacsdavid8
tag
egyik csomagom megmozdult:
Leaving from departure country/region
log szerint vámkezelés kimaradt😂😂😂 úgy vannak vele, hogy minek az? csak haladjon elfele 'csába innen a sok csomag 😂😂😂 vagy esetleg logolni felejtették el...korábban említett ECSCCA: Delivery company has picked up the large shipment
ilyen státusszal sem találkoztam még, 3 darab mikulássapka van benne egyébkéntvan még egy másik ECSCCA, ingyenes szállítással, ez szintén nov 29-i rendelés, ez most
Export customs clearance complete - szép lesz, ha ez előbb ideér mint a 13 meg 15 napos garantáltak : Dtöbbi x csomag kínai reptéren pihenget továbbra is.
[ Szerkesztve ]
-
kovacsdavid8
tag
válasz hubber19 #71687 üzenetére
jelenleg mindenhol fejetlenség van az év végi dömping miatt... viszont a magyar postás csomagok mindig ezt csinálják (kínábol itt van egy nap alatt, nekik meg 8-10-14 napig tart mire a reptérről képesek kiszenvedni címre)...
annyit tudsz csinálni, hogy a postát cseszegeted: hívogatod, panaszt teszel náluk telefonon, emailben. majd mikor a postafutár kiszállította a csomagot, emailben szoktak küldeni egy elégedettségi kérdőívet, ott pontozd le a p* csába őket... illetve az alis eladónak írsz, hogy többet magyar postás csomagot ne küldjön, mert baromi lassúak, ilyen időintervallummal nincs értelme kínából rendelni, mert nem versenyképes a belföldi gyors kiszállítással. tehát a következő rendelésnél express one-nal küldje a csomagokat, ők gyorsak! aztán lepontozod a lassú szállítás miatt az eladót is. illetve, ha legközelebb rendelsz máshonnan, akkor előre írsz annak az eladónak: megkérdezed, hogy melyik futárszolgálattal küldi.. ha értetlenkedik, akkor kérsz egy csomagszámot, és abból megállapítod, hogy posta vagy express one. ha posta, akkor vagy megbeszéled vele, hogy a másikkal küldje, vagy keresel másik eladót. ez az egész aliexpress standard shippingnél értendő. nálam volt egy kiszállítás utáni elégedettségi kérdőív express one-nál, nekik is megírtam, hogy ha lehet vegyék át az egész magyar postát, mert ezek teljesen alkalmatlanok -
kovacsdavid8
tag
válasz stomi61 #71690 üzenetére
jah, ott is egy jó 10 napot ott szokott dekkolni a reptéren mire kiszenvedik... lásd fentebbi kommentem, drágalátos magyar posta művek... de az ingyenes kiszállítósoknál (Cainiao Super Economy Global, stb) nem is várom el, hogy 8 nap alatt itt legyen.. ezek olyan 16 nap körül vannak általában (nálam legalábbis) . ilyen 4-5 dolláros dolgoknál eleve többe kerülne a kiszállítás mint maga az áru értéke.
-
kovacsdavid8
tag
válasz tg_mak #71709 üzenetére
mindent lehet, csak akarni kell.D am nem hiszem, már feladás előtt ott szokott lenni a tracking az ali rendszerében... értik, hogy miről beszélsz, és mivel nyomulnak, európában piacot akarnak szerezni, így általában meg is csinálják, amire kéred őket. vannak külön ilyen emberkék, akik a szállítást intézik, a feladó vele megbeszéli, hogy mit kértél, és teljesíti...
[ Szerkesztve ]
-
kovacsdavid8
tag
mai wizz cargoval jönnek a csomagjaim, épp azerbajdzsán felett jár a repcsi 😊😇🤗🛫👨✈️
-
kovacsdavid8
tag
-
kovacsdavid8
tag
most ezt én is csak gondolom, mert mióta a wizz gép van, azóta rövidültek le nagyon a szállítási idők, de ez csak az én szubjektív tapasztalatom. de eddig amik jöttek csomaGOK STANDARD SHIPPINGGEL, PARITÁSBan volt a gép pozíciója meg a nyomkövetés státusza. de am ki lehet ezt deríteni, csak foglalkozni kell vele, de most nincs annyi időm.
a többi cargo gépnek megvan esetleg a lajstromszáma? pl ha azok nem most szálltak le ferihegyen, akkor ki is zárhatóak. -
kovacsdavid8
tag
mondjuk ami az előző csomagom, ami egy v ket napja volt leaving, most departure lett, ugyh valszeg egy geppel jöhetnek? a fene tudja tenyleg mar kovetni ezt... de vicc amugy tenyleg, h tizen, huszon x éve nem sikerul felkeszulni évi 11 honap alatt arra a gebaszos 4-6 hetre...
-
kovacsdavid8
tag
ha ebben a dobozos boxban lejar az atvehetoseg, mi következik? emagos csomi
-
kovacsdavid8
tag
a két ECSCCA-mat összerakták egy express one-ná, itt nem volt 13-15 nap időgarancia, super economy global-ból lett standard shipping... mondanám, hogy akkor szerencsém volt? de ugye most ezek az EO csomagok se nagyon érkeznek meg, főleg hogy az előző adag csomagom log szerint 3 napja arrived at linehaul, sztem majd most fogjak levámolni őket a napokban.
[ Szerkesztve ]
-
kovacsdavid8
tag
a 13-15 nap időgaranciát úgy mondtátok hogy a hétvégét ne számoljam bele, igaz? tehát ha 29-én adták fel, az az első dátum a logban, v honnantl kell számítani? rendelés napjától? akkor a 13 naposnak 19-re kell itt lennie, ha jól számolom.
-
kovacsdavid8
tag
válasz kovacsdavid8 #72041 üzenetére
ja, boccccs! van egy másik időgaranciás EO csomagom, ahhoz csapták hozzá a két ECSCCA-t.
-
kovacsdavid8
tag
válasz lacoka55 #72055 üzenetére
nekem sms-ben jött egy gls-es csaló üzenet, de hogy honnan tudták a számomat... valamelyik p*tkány cég szivárogtat... az erste bankra gyanakszom, ők szoktak reklámokkal zaklatni, mikor ezerszer letiltattam már őket róla, csak rendőrséggel való fenyegetésnél hagyták abba, persze azóta x év múlva megint megpróbálták...
[ Szerkesztve ]
-
kovacsdavid8
tag
Import customs clearance complete üzenet megjelenése után mostanában mennyi idő mire címre szenvedi a csomagot EO?
-
kovacsdavid8
tag
válasz dvtkfan #72012 üzenetére
EU-n belüli rendeléseknél ugyanúgy van 14 nap elállásod: https://www.mimit.gov.it/en/media-tools/documents/right-of-withdrawal-frequently-asked-questions-faq
It is governed by Legislative Decree No 21/2014 which transposed Directive 2011/83/EU on consumer rights. The right of withdrawal allows the consumer to change his mind about
- erre hivatkozz, és már ki se küldje, meg a rendelésszámot meg a többit ugyanúgy mint magyar dolgoknál.ha mégis kiküldi banktól kérsz egy charge back-et, csomagot meg nem veszed át, megy issza magától. ilyenre simán visszainkasszózzák a pénzedet
-
-
kovacsdavid8
tag
válasz kovacsdavid8 #72143 üzenetére
és onnantól hogy elálltál két hete van kiutalni a zsét, ha nincs számládon, akkor mehet a charge back. most az mindegy, hogy ő elállásod után kiküldi vagy mit csinál a rendeléssel... az csak egy határidő, hogy átvételtől kezdve van két heted elállni, de attól még nem kell megvárni az elállással, míg megkapod a rendelést.
-
kovacsdavid8
tag
14 napon belüli elállásnál indok nélkül jogod van elállni a rendeléstől! a teljes európai unión belül érvényes! tök mindegy, hogy az ali szabályzatában mi van... ez európai uniós jogszabály, jogszabály pedig magasabb rendű mint egy cég - adott esetben az ali - saját szabályzata, márpedig ha innen (lengyelből) postázzák, akkor kell ott lennie egy oda bejegyzett cégnek vagy fióktelepnek, és erre az eu-s jog vonatkozik. tehát ha b*szakszik, azaz nem tartja be ezt a 14 napos elállási jogot, akkor két dolgot tehetsz: európai fogyvéd, és ők hajtják be a pénzt, vagy írsz a banknak és beinkasszóztatod velük... ezerszer csináltam, több országban, még usában is... ha alátámasztod, hogy nem teljesült a szolgáltatás, vagy indokolatlanul kaptak le zsét a számládról, akkor működik az inkasszó, az nem csak eu-s szisztéma... szerk: itt adott esetben ugye azt támasztod alá, hogy a 14 napos elállási jogodat semmibe vették.
[ Szerkesztve ]
-
kovacsdavid8
tag
hogyne érteném már! most abban van a kavar, hogy technikailag egybe lett véve, mert ő most a rendelést mondta le (még feladás előtt!), törölte, még külön üzenetben is jelezte az eladónak, hogy nem kell neki. az meg mégis feladta... én meg elállásnak hívtam ezt, de a kettő technikailag más, az igaz, de a lényeg ugyanaz: jogos a chargeback! a csomagot meg ne vegye át! sőt a rendelés lemondása még jobb, mert így visszaküldenie sem kell.
Jar: chargeback szerencsére mindenhol működik, ez világszintű szisztéma.
téma részemről befejezve -
kovacsdavid8
tag
jah, jönnek azok majd.. csak szép lassan.. addig is lehet kuponokat kérvényezni, meg refundolgatni... Legvégén eladókat lepontozni lassú szállítás címszóval, aztán oldják meg ahogy akarják... 2023 van, üdv a 21. században! mondjuk az azért tenylég nonszensz, hogy 2 hónap alatt ér ide a nov eleji csomag...
[ Szerkesztve ]
-
kovacsdavid8
tag
eva nevű chat-tel hogy lehet ledumálni a refundot, hogy azonnal perkáljanak?
-
kovacsdavid8
tag
élő embert kérjek a chat-be, és neki toljam mint a papagáj, hogy please refund, please refund? vagy csak simán a robotnak? de ha utána visszaveszik, akkor meg felesleges is... most azt sikerült elérni amúgy, hogy 10 napig várjak, hátha megérkezik.
érdekes, hogy egy darab csomagom jött ki a sok közül, pont az az egy, amin nem volt időgarancia majd 27-én hozza a futi...
[ Szerkesztve ]
-
kovacsdavid8
tag
válasz dzf007 #72776 üzenetére
hogy a később feladott csomagokat előbb kiszállítják, gondolom azért van, mert úgy vannak vele, hogy ez az X darab konténer, ami korábban beragadt, és már úgyis késik, ezeknek már úgyis mindegy, úgyhogy majd ezeket menet közben, ahogy sikerül feldolgozzák, de az újabbaknál pedig legyen betartva a szállítási határidő, különben azokra is lehet a kuponokat osztogatni, meg a problémázást hallgatniuk irányunkból...
am a szállítást fejlesztik, lett két újabb cargo bejelentve: https://airportal.hu/megerkezett-az-sf-airlines-elso-aruszallito-jarata-budapestre/
[ Szerkesztve ]
-
kovacsdavid8
tag
na, de ha ott fejlesztenek, akkor itt is kell... így lenne logikus... mondjuk itt nálunk logikát keresni önmagában nem logikus átveszik a repteret, kell lennie valaminek... ez anno emlékszem sokat elhangzott kritikában, hogy az aktuális tulajdonos csak a pénzt szedi kifele, de fejleszteni nem fejleszt, pl a bádogkarámokat is sokáig tartott eltűntetni..
ESCCAnal ilyen üzenetem van
Due to special situation, your order might be delayed 5~7 days. Thank you for your patience and understanding.de még ez is előbb ide fog érni mint az időgaris standard alis csomagok...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Thinkpad T14 Gen4 14" FHD+ IPS i7-1360P 16GB 512GB NVMe ujjlolv gar
- Nitro AN517-41 17.3" FHD IPS Ryzen 7 5800H RTX 3070 32GB 512GB NVMe gar
- Csere-Beszámítás! Gamer PC! I3 10100F / GTX 1660S / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- Vivobook Pro N580VD 15.6" FHD IPS i7-7700HQ GTX 1050 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- Google Pixel 8A 128GB Porcealin, Bontatlan, Új, 0 Perces, Független, 1 Év Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest