Halihó!
Úgy alakult, hogy megszabadultam a Niszmonytól.

Az utóbbi időben egyre több pénzt igényelt, ami a jelenlegi helyzetemben nem igazán engedhettem meg magamnak. Azzal kezdődött, hogy csikorogni kezdett a fék. Oké. Elkopott a jobb oldalán a pofa. De persze csak a belső, mert az úszónyereg szépen berohadt. Oké, kopó alkatrész, várható is volt, hiszen egy éve, mióta birtokomban van, ehhez nem nyúltunk hozzá. Szokásos alap dolgokat a vásárlás után, mint olaj, gyertya, szűrők, megkapta, a fék jó volt, jól fogott, minek piszkáljuk ugyebár.
Kapott két pár pofát, körben át lett nézve a fék, ki lett cserélve a fékolaj nem volt nagy durranás, 14 ezer forint. Otthon megcsináltam apuval, ő hobbi autószerelő, tehát munkadíjat nem számolok.
Ezután majd egy hónapig jött ment szótlanul. Egy szép napsütéses délutánon-dehogy volt szép, rohadjon meg. Kattogni kezdett a baloldali féltengely. Hurrá. Jól van, húszéves a szocska. Párban szép az élet, 60 ezer forint. Szintén családi programban kicserélve, nagyon jó. Aztán most nemrég munkaügyben járván, reggel, fagyott úton ajtókilincsel előre csúszva a kanyarban azon morfondíroztam, lám, a négyévszakos valóban nem túl jó téli guminak.
Baj nem lett belőle, de inkább elraktam őket a nyárra. Még nyolcvanezer forint a négy téli gumi. Nem telt el egy hét, észrevettem, hogy búgni kezd a kinyomócsapágy. Aztán emelkedőre felkaptatva gyanúsan csörgő zörgő hangot vélek hallani. Leengedett ablaknál megerősödik a gyanúm, vezérlés. Anyád jólvan? Azért ennek már nem állunk neki otthon, körbeszaladtam pár szerelőt, a legdrágább mohácsi emberke azt mondja rezignáltan:kétszáz. Miközben az államat keresgélem a földön, még szúr egyet rajtam:plusz munkadíj. Bammeg, nem restauráltatni akarom! A legolcsóbb vidéki szaki: 140 munkadíjjal együtt. Izéééé...Jó. Akkor csináld meg a kuplungot is mindjárt. Kombó. Oké. Csáposra fel, aztán láttam olyat, hogy úgy elszégyeltem magam, mint szűz lány a buzibárban.
A két küszöb levelesre rohadva, de csak belül nyilván, kívülről semmi nyoma. Aztán a kipuf is igazán érdekes állapotnak örvendett, sőt, az alján is volt mit csinálni. Osztottam-szoroztam. Háromszázért vettem. Beletekertem 12 ezer kilométert. Hamarosan megint olajcsere, aztán lakatolás, aztán ki tudja még mi? Kell ez nekem? Szeretem ennyire? Amikor a rádiót sem tudtam bekötni a mai napig? Amikor alig tudok bekászálódni, mert jóformán az aszfaltra ülök? Amikor még most is fészkelődöm, mert nem találom a jó ülés-kormány pozíciót? Köszi, elég volt.
Szerelés elmarad, aznap dobtam is fel a használtautóra. 190 ért, becsületesen leírva a nyűgjeit, majd egy év műszakival még.
Olvastam én persze, hogy óriási a zűr a használtautók körül, de nem gondoltam volna, hogy ennyire. Apukám, volt olyan illető, aki negyedóra alatt hétszer hívott, majd miután nem ért el, mert épp hívott a természet, kedves üzenetet hagyott, voltam benne buziköcsög, fasszájú, hülyegeci. Mondtam már, mennyire szeretek itthon lenni?
Következő jelentkező, időpont egyeztet, helyszín egyeztet, eljön. Nagy batár béemvé, két szép szál sukárgyerek. Fasza. Átnézi a kocsit, mindenbe is beleköt, udvariasan bólogatok aztán próbakör, megvan az ügyeletes Fittipaldi unokája. Hideg motor, parketta. Füstöl az új Riken. De csak udvariasan továbbra is, kérlek, kíméld. De nyincsen benne nyomaték, mer a kilencven ló az nem így húz, tüttürüttü. Aha. Aztán a dízel bömös hegyomlásnyi nyomatéka után te pontosan érzel minden newtonmétert, lovat, ugye? Vissza hazára, ember, még két ilyen Shumaher és vége a kocsinak. Szokásos beetetés, jó-jó, de mi az alja? Szerintem acéllemez. Na de mit kérsz érte? Százkilencven. Az sok. Adok kilencvenet érte kápé, adod? Hogyne. A négy gumit. Na, száztíz, ne hülyéskeggyek má, há szar a kocsi. Ja, tudom, de az enyém még megy, hova vihetlek? Erre megsértődik, középső ujj, becsüccs a bömösbe, parketta. Felbőg a dízel, mindjárt jönnek a tűzoltók, olyan fekete füstöt köp mint egy hathengeres IFA két tonna túlsúllyal, hegymenetben. Tényleg szar a kocsi.
Következő jelölt, abszolúte meglepetés. Tud köszönni. Be tud mutatkozni! Normális hangnemben beszél! Uramatyám, egy NORMÁLIS EMBER!!!
Időpont, helyszín. Megbeszélt időpont előtt öt perccel telefonál, öt perc után meg is jelenik. Jesszus. Negyvenes, ráncos arc, táskás szemek, ősz borosta, mellesnadrág- ez dolgozó ember! Kezet fogunk, bemutatom a gépsárkányt. Körbejárja, hümmög. Letérdel, hümmög. Aláfekszik, hümmög. Felkel, rámnéz. Hát ez bizony rozsdás. Az. Kinyitja az ajtót, elismerően bólogat. De szép a belseje. Nahát, valaki legalább észreveszi. Jópofizhatok is, akár. Elindítja, feszülten halgatózik, mosolyog. Szépen jár. Aha. Amúgy kész csoda ez az előbbi versenykör után. Próbakör. Szabálykövető ipse, garmmra ötvennel megy. Olyan finoman gyorsít, hogy észre sem veszem. Szinte álomba ringat. Kedvem támad sofőrnek felvenni. Hosszasan próbálgatja az autót, de nem szegem a kedvét, jólesik nézelődni a jobb egyből. Nagyon precízen vezet, nagyon tetszik. Nem komótos, de nem is az a gyilkolós típus. Szinte unszolnom kell, hogy szúrjon oda egy kicsit. Látom hogy tetszik neki. Somolyog a bajsza alatt. Irány vissza, majd pontosan leteszi az autót a kiindulási helyzetébe. Jó az autó, de. És sorolja. Én meg bólogatok. Kiderül, hogy végig Nissanjai voltak. Kicsit elmeséli az élettörténetét. Végül visszakanyarodik a kocsihoz. Mennyit engednék belőle? Visszalövök: mennyit ér meg magának?
Százhúsz. Öhm. Na. Százhetven? Százhuszonöt. Százhatvanöt? Százhuszonöt. Dobálózunk még egy kicsit a számokkal, végül megállapodunk százharmincban. Szívom a fogam, de ráállok. Majd hozzácsapok még kétszázat, és olyan friss műszakis autót veszek, hogy még. Ó, én naiv ember!
Meglepő, de az illető amúgy hozott rendes adásvételi szerződést is. Kitöltöttük, átadtam a papírokat, ittunk egy kávét, majd segítettem neki hazavinni a szekeret. Tulajdonképpen ez volt a leggyorsabb eladásom: hirdetésfeladástól számítva nem egészen két óra alatt sikerült eladni az autót. Hazafelé buszoztam egy jót, izgalmasat, de azért hazavergődtem. Kicsit keserű szájízzel nézem a megüresedett helyet. De majd hétvégén! Hétvégén megyünk autót venni!
Az autóvásárlás