Hirdetés

2024. június 1., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  PayPal (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:35:44

LOGOUT.hu

A topik a PayPal használatához kapcsolódó kérdésekkel foglalkozik.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#33251) V/ válasza Maya222 (#33250) üzenetére


V/
Topikgazda

Oké, akkor nézd meg a PayPal számlatörténetben, hogy konkrétan milyen e-mail címre küldted, ehhez tartozik egy tranzakció azonosító. Arra az e-mail címre írsz egy e-mailt, hogy téves, küldjék vissza, mert ha az egy PayPal azonosító akkor ott a pénz, ha nem az, akkor a PayPal küld egy értesítőt, hogy kapott pénzt és ha kell neki akkor nyisson PayPal fiókot.
Ez a megoldás, ez a korrekció. Ugyanúgy mint a kártyás fizetésnél nem lehet visszavonni, attól kell kérni vissza a pénzt akinek ki lett fizetve, el lett küldve.

(#33252) K1nG HuNp


K1nG HuNp
őstag

Ha paypalon keresztül fizettem bankkártyával egy termékért majd később a bankomon keresztül visszakértem a pénzt akkor a paypal is visszaszedte a cégtől, vagy jelen esetben a paypal van minuszban? Ha újra fizetni szeretnék érte mert téves volt a visszakérés akkor a paypalnak vagy a cégnek tartozom?

(raw_item.get("pk").unwrap().as_s().unwrap().to_string()).split("#").collect::<Vec<&str>>()[1].to_string()

(#33253) V/ válasza K1nG HuNp (#33252) üzenetére


V/
Topikgazda

Szerintem mindegy hogy kitől kapod vissza, de a kereskedőtől. Ha az nem létezik, akkor a PayPal kockázata.
A téves visszatérítést nem értem. Visszakövetelted a pénzt csak mástól? Vagy megkaptad az árút és visszakérted az árát? Vagy a visszakért pénzzel eredetileg kifizetett árú csak megérkezett? Ez utóbbi esetén az eladónak tartozol, mert késve ugyan, de teljesült az adás-vételi szerződés eladóra háruló része, így neked kell a szerződési kötelezettséget megtartani.

[ Szerkesztve ]

(#33254) K1nG HuNp válasza V/ (#33253) üzenetére


K1nG HuNp
őstag

Megkaptam az árút minden rendben volt csak kiderült hogy a fater kártyájáról vonta a paypal és nem az enyémről. Ő meg szépen az otpnél visszakérte anélkül hogy megkérdezett volna engem.

És most szeretném tisztázni akivel kell, vagy az angol eladoval vagy a paypallal. Fater visszakapta a penzet az OTPtol.

Vagy olvastam mashol: most az van hogy az otp megelolegezte a penzt, visszaadta es kozben kivizsgaljak a dolgot, ha pedig megis ugy itelik meg hogy a vasarlas jogszeru akkor ujra levonjak a penzt es mindenki happy?

Mert errol a visszaerkezett penzrol semmi nincs a paypalamon.

[ Szerkesztve ]

(raw_item.get("pk").unwrap().as_s().unwrap().to_string()).split("#").collect::<Vec<&str>>()[1].to_string()

(#33255) V/ válasza K1nG HuNp (#33254) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem, egyértelműen te tartozol az eladónak, tőle a pénz beszedve és van neki egy fekete pontja a PayPal-nál mert banki inkasszó történt és az bizony nem igazán jó kereskedői minősítési szempont.
Nem csak a te kártyád van fizetőeszköznek megadva? De mindegy, ha az eredeti vásárlásodról van tétel a PayPal vásárlási történetben akkor ott az kifizetettnek látszik, de mivel nem normál refund volt, nálad nem lesz ennek nyoma. Nézz rá van-e zöld színű bevétel, de szerintem nem lesz.
A kereskedőnek van mínusz tétele, vesztesége. Mert a vételár visszaszedve és mivel nem refund volt a jutalékot sem kapja vissza a PayPal-tól.

Ha már visszakaptátok a pénzt akkor az jogszerű visszavétel volt, mert az igaz, hogy nem az édesapád vásárolt a kártyával, hanem valaki más.

[ Szerkesztve ]

(#33256) K1nG HuNp válasza V/ (#33255) üzenetére


K1nG HuNp
őstag

s akkor hogyan tovább?

(raw_item.get("pk").unwrap().as_s().unwrap().to_string()).split("#").collect::<Vec<&str>>()[1].to_string()

(#33257) V/ válasza K1nG HuNp (#33256) üzenetére


V/
Topikgazda

Hát írnák az eladónak, hogy bocsi és szeretném rendezni a dolgot.
Azért ha komolyabb kereskedő volt és igénybe veszi a PayPal eladói védelmét, a fekete pont ellenére előfordul, hogy a PayPal állt jót helyette, de nekem az a tapasztalatom, ismeretem, hogy banki inkasszónál nem igazán szoktak.
Pl. a 3 éves gyerek nyomkodta a mobilt és véletlenül kifizetett valamit és az eladó elküldte, akkor a szülő a PayPal-on keresztül jelezve a nem engedélyezett tranzakciót, ott mindenki a pénzénél marad, nem lesz vesztesége a dolog végén.

[ Szerkesztve ]

(#33258) Arween


Arween
senior tag

Ha a paypal-nál regisztrált kártyám letiltottam,de még nincs meg az új kártyám ,és közben érkezik visszatérítés rá mi történik a pénzel?Megmarad a paypalon mint felhasználható egyenleg?

(#33259) V/ válasza Arween (#33258) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem marad, megy vissza arra a bankszámlára amihez a kártya tartozott. A bankszámláról ment el, nem a PayPal egyenlegről.
Mindig a bankszámlának van kártyája.
Akkor bonyolultabb ha a számládat szünteted meg

[ Szerkesztve ]

(#33260) Arween válasza V/ (#33259) üzenetére


Arween
senior tag

ez jó hír köszönöm:)

(#33261) -secret-


-secret-
Arcképgyáros

1 fiókhoz csak egy paypal.me link hozható létre? Illetve ha létrehozom akkor van mód a paypal.me/kovacspistike "nicket" megváltoztatni?

(#33262) Tékozló


Tékozló
tag

Sziasztok!
Vettem egy terméket GW5-ből. 45 napon belül tönkrement, de mivel kártyás vásárlás volt, a 10000 Ft-os visszautat senki nem téríti. Meg persze a GW5 eu raktár miatt már előtte is fizettem a szállításért 2000 Ft-ot. Ezeket most el kell károlnom. Mi van ha paypalra vásárolok, akkor a garancia idő alatt végig állja a paypal a szállítási költséget, vagy pontosan mit áll a paypal?

(#33263) Silious


Silious
tag

Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, ilyen ügyben még nem voltam.
Ebay-en rendeltem, payplaon fizette, az eladó más színű olcsóbb terméket küldött.
Semmit nem reagált, nyitottam paypal case, ott se reagált, ügyet lezártam, azt az értesítést kaptam, hogy a terméket küldjem vissza Kínába.
(időközbe az eladó korrigálta, az ebay hirdetést, és a fotókat is arra változtatta, amit küldött nekem, én mentem mindent, így tudtam bizonyítani, hogy valóban átvert, valamint több felhasználónéven is fent van, így második alkalommal futok bele…)
A termék összesen volt olyan 6000 Ft körül, néztem MPL-t, ha visszaküldeném a szállítás lenne kb. 13000.
Van értelme szerintetek?
Vagy tudjam rá, hogy így jártam, legalább kaptam valamit?
(tudom a paypal valamikor majd visszafizeti ezt a pénzt, de most megint nem akarok ennyi pénzre várni hónapokat)
Ha jól látom paypal claim-be két lehetőségem van, megadni a feladott csomag követési számát, vagy cancel-ni a calim-et.
Vagy pár sorral van még egy lehetőség, linkel együtt, hogy: „You can cancel this case at any time.”

(#33264) V/ válasza -secret- (#33261) üzenetére


V/
Topikgazda

Csak egy lehet, ami két féle üzemmódú barátoktól pénzfogadás és vásárlási ellenérték.A név nem változtatható.
Hány PayPal.Me-hivatkozásom?
PayPal-számlánként egy aktív PayPal.Me-hivatkozást tudunk biztosítani.
Amint létrehozta PayPal.Me-hivatkozását, a továbbiakban nem szerkesztheti azt. Ezért jól gondolja meg, mit választ.

és nem törölhető:

Miután létrehozta a hivatkozást, korlátlan ideig megtarthatja, sosem veszíti el az érvényességét. Ugyanakkor bármikor ki- vagy bekapcsolhatja, amilyen gyakran csak szeretné.

Az Összefoglalóban is van leírás és itt a magyar nyelvű oldal.

[ Szerkesztve ]

(#33265) V/ válasza Tékozló (#33262) üzenetére


V/
Topikgazda

Ahogy az Összefoglalóban lévő leírásban is utaltam garanciára nem vonatkozik. Ha ez eladó mondjuk 45 nap visszaküldést adott meg RETURN idő (eláll a vásárlástól a vevő) és közben elromlik akkor nem garanciásnak kell venned, hanem annak, hogy a megadott időn belül visszaküldöd, mert mondjuk nem kell már, nem vagy vele megelégedve.

(#33266) -secret- válasza V/ (#33264) üzenetére


-secret-
Arcképgyáros

Köszi, elolvastam az összefoglalóban de a kérdéseimre nem találtam utalást. Lehet figyelmetlen voltam.

Köszönöm! :R

(#33267) V/ válasza Silious (#33263) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem tudom hogy mekkora dologról van szó de 2 kg-ig a visszaküldés Kínába csak 8945 Ft. (1 kg-ig 5490Ft) A PayPal 9300 Ft-ig kifizeti.
Azt részt nem értem, ha az eBay-n vetted akkor miért nem ott kezdted a reklamációt, hiszen az lenne az elsődleges vásárlói védelmi vonal. Esetleg most más lenne a helyzeted.
Ha nem adod fel 5 munkanapon belül (és akkor lesz beírható nyomkövetési számod) akkor a PayPal nem fogod a javadra dönteni és nem kapsz vissza semmit.
Persze az feltétel, hogy az eladó megkapja, mert a pénz csak azután jár vissza.

(#33268) V/ válasza -secret- (#33266) üzenetére


V/
Topikgazda

Az Öf-ben csak "kivonat" van, kivételesen nagyon jó a magyar nyelvű oldaluk erre a témára, de most ránézve a legutóbbi változtatásnál kimaradt a link, most már újból olvasható, elnézést.

(#33269) Tékozló válasza V/ (#33265) üzenetére


Tékozló
tag

Garanciális ügyintézés az fizetős mindenképpen? Azt az ember elkárolja, ha pl. Kifutott a 45 napos elállásból?

(#33270) V/ válasza Tékozló (#33269) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha az eladó fizeti a posta költséget akkor nem, de a Fogyasztóvédelmi szabályok is önkéntes vállalást írnak elő.
A PayPal promóció egyértelműen a nem felel meg és nincs rá szükségem és "eredeti" állapotban vissza az eladónak kategória.
Ez olyasmi mint amikor gyakorlod az alábbit, persze ez jog EU-n belüli: Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján egyoldalúan visszaléphetünk és a termék visszaküldése esetén követelhetjük a kereskedőtől az általunk kifizetett összeg visszatérítését.
Ami 14 naptári napban határozza meg a fogyasztót megillető elállási jog határidejét.

Tehát ha 14 napon belül egy EU-s kereskedő felé jelzed és visszaküldöd akkor a PayPal visszaadja a pénzt (a 14 nap a return idő) a 15. napon már egyik sem érvényes.

[ Szerkesztve ]

(#33271) Tékozló válasza V/ (#33270) üzenetére


Tékozló
tag

Köszönöm.

(#33272) Silious válasza V/ (#33267) üzenetére


Silious
tag

Köszönöm a választ!
Ebay-en kezdtem a reklamációt, de az eladó semmi választ nem adott, majd tovább paypal, ott se válaszolt, 2-3 naponta írtam már a paypal ügybe, semmi válasz, és végül zártam.
MPL oldalán néztem a szállítást 500 gr-ig, nekem ekkora összeget adott meg.

(#33273) V/ válasza Silious (#33272) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha nem válaszol 5 napon belül akkor az eBay automatikusan a te kérésedet, követelésedet fogadja el, csak jelezni kell ezt nekik a Ask us to step in and help elküldéssel.
500 g-ig elsőbbségi, ajánlott, tértivevényes levélküldemény 3610 Ft, 90 cm élhosszúságig (szélesség + hosszúság + magasság), nem csomagként adandó fel.

[ Szerkesztve ]

(#33274) Silious válasza V/ (#33273) üzenetére


Silious
tag

A bibi ott volt, hogy a csomagot ragszámmal küldte, és ha ebay ügyet nyitottam a rendszer már érzékelte, hogy átvettem, így már csak a rossz termék érkezett és küldjem vissza lehetőség volt.
Ha visszaküldöm, ragszámot ugyebár paypalon megadom, kb. 10 nap odaér, akkor a paypal automatikusan látja a szám alapján, hogy megérkezett és a feladási díjat visszaküldi, vagy azt hogy egyeztettem velük?

(#33275) V/ válasza Silious (#33274) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem az oda érkezés (arrived), hanem az átvétel, a kézbesítés (delivered) az amit elfogadnak majd a refund-hoz.
A feladási díjat rögtön a feladás után igényelheted vissza a feladástól számított 14 napon belül, bővebben az Összefoglaló, 8. PayPal-tól termék visszaküldés esetén a postai költség visszatérítésének módja.
Mivel nem olyan színűt küldött annak a megoldása az eBay-en azon a menü ponton keresztül történik amit a Return request-el kell indítani, így nem volt ott bibi.
Egyébként az eladó lemondhat a visszaküldésről, csak az egyszerűbb ügyintézés miatt vonták össze a visszaküldés menüpont alá, azt ami 3 éve még külön kategória volt. (Hibás, pénzt kérek vissza és hibás, cserét kérek, visszaküldés nélkül és visszaküldéssel)
Most is vissza kell küldeni, csak ezt nem tudod kikerülni már.

[ Szerkesztve ]

(#33276) balage25 válasza V/ (#33189) üzenetére


balage25
senior tag

Megint jött egy levél a paypaltól, de most a service@intl.paypal.com-ról, hogy adjam meg a követési számot különben zárják a panaszt. A 80 euros visszatérítési lehetőség viszont a service@paypal.com-ról jött. Már írtam nekik többször is, de nem válaszolnak. Nem értem, már eltelt egy hét a levelezés óta, de nem történik semmi, választ nem kapok csak figyelmeztetést, hogy adjam meg a követési számot. Már az általad is javasolt formában is írtam nekik, de arra sem jött válasz.
Ilyenkor mi van, bízzak benne, hogy minden rendben lesz és megkapom a pénzt?

(#33277) V/ válasza balage25 (#33276) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem az e-mail a kapcsolattartás módja, az üzenő fal és ott van az ügyintézés is. Nekem mindig reagáltak max 48 órán belül. Mivel az eladó ajánlotta ezt a pénzt ő fogja küldeni, ő tőle jönne, nem a PayPal-tól ők csak könyvelik, így vele kellene kommunikálni.
De tényleg nem találkoztam olyannal, hogy ugyanarra a vásárlás két külön dispute futna.

[ Szerkesztve ]

(#33278) balage25 válasza V/ (#33277) üzenetére


balage25
senior tag

Mar 03.30-an az uzenofalon is irtam nekik, ahogy ajanlottad, nem email-en akarok kommunikalni veluk, de nem erkezett valasz.
A service@paypal.com cimrol jott az ertesites, hogy 80 eurot visszaadnak. Azota csend van a paypal reszerol ez ugyben, csak a service@intl.paypal.com cimrol jon a surgetes a kovetesi szam miatt.

(#33279) V/ válasza balage25 (#33278) üzenetére


V/
Topikgazda

30. az péntek volt és azután a húsvét.
De egy automata választ kapnod kellett amit belépés után jobb felső sarokban a "csengő" is jelez és ahogy írtam már, mivel az nem oldja meg a problémádat, ezért élni kell a válaszban írt móddal, hogy erre az üzenetre válaszul leírod a problémát és elküldöd, akkor lép be az emberi ügyfélszolgálat.
Mindkét e-mail cím PayPal érvényes cím, de ez nem magyarázza meg azt, hogy egy nyitott ügy és két megoldás. Én ilyenkor két különböző ügyre gyanakszom.
A Resolution Center-ben hány nyitott case van és ott van-e az amit írtál a PP-006-----721----- számú is?

[ Szerkesztve ]

(#33280) balage25 válasza V/ (#33279) üzenetére


balage25
senior tag

Automata valaszt kaptam, de nem olvastam vegig sajnos. Most valaszoltam ra ismet. Nem gondoltam, hogy ennyi lepcsos.

Csak egy nyitott dispute van, az osszes levelben ugyan az a case id.

(#33281) darvinya


darvinya
titán

Újabb fals levél cím: Pay-PaI <oit25@in-whitema.uk

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#33282) lufiember


lufiember
csendes tag

Sziasztok!

Van lehetőség PayPal számlára készpénzt befizeni? Olvastam, hogy van valami mód az UniCredit banknál erre, de nem teljesen egyértelmű számomra, hogy saját néven szereplő számláról, vagy simán készpénz befizetésként lehet utalni.
Ha lehetséges, mennyi idő mire átjut a pénz? Van díja?

Köszi előre is! :R

(#33283) darvinya válasza lufiember (#33282) üzenetére


darvinya
titán

Belépsz PP fiókodba, ott lesz egy menü Top Up néven.
Azokat az adatokat kell megadni UniCreditBank-ban, befizetéskor Te személyi adataid.
Nincs jutaléka, annyi kerül a számládra amennyit befizetsz.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#33284) ADAM1337


ADAM1337
nagyúr

Sziasztok!

Kétfaktoros hitelesítésnél hibát ír a telefonszámra.
Amiket próbáltam, szóközök nélkül:
70...
0670.......
3670....
000670....

Valami tipp amit el is fogad és müködik ?

Előre is köszönöm.

UAG Metropolis LT MagSafe Apple iPhone 15 Pro Max tok eladó

(#33285) darvinya válasza ADAM1337 (#33284) üzenetére


darvinya
titán

Ha nincs +36 előhívó eleve ott, akkor +36-al kell beírni.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#33286) ADAM1337 válasza darvinya (#33285) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

próbáltam úgy is sajnos így se jó.
Ez a kétfaktoros hitelesítésnél van.

UAG Metropolis LT MagSafe Apple iPhone 15 Pro Max tok eladó

(#33287) balage25 válasza ADAM1337 (#33286) üzenetére


balage25
senior tag

003670...?

(#33288) ADAM1337 válasza balage25 (#33287) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

Köszönöm, ez volt az igen. :R

UAG Metropolis LT MagSafe Apple iPhone 15 Pro Max tok eladó

(#33289) V/ válasza ADAM1337 (#33288) üzenetére


V/
Topikgazda

Az nem lesz jó nem véletlenül írtam a leírásba ezt: A mobilszám megadása folyamatosan a számok a hálózatkijelölő számmal együtt, (20xxxxxxx, 30xxxxxxx, 31xxxxxxx, 70xxxxxxx) majd kapunk egy kódot sms-ben, azzal kell aktiválni.
Mivel magyar fiók, a rendszer tudja hogy +36-al kezdődik, már leve a regisztrációnál sem kell megadni.

De ezt már itt is írtam, a tippeket nem igazán kellett volna megosztani, mert teljesen félrevezetik a gyanútlan embereket.

[ Szerkesztve ]

(#33290) V/ válasza lufiember (#33282) üzenetére


V/
Topikgazda

2-3 nap ezzel egészítem ki darvinya hozzászólását, de ha van bankszámlád inkább onnan utalj

(#33291) vigyori78


vigyori78
őstag

Sziasztok.

PayPal oldalon szeretnék bejelentkezni, de nem kapom meg sms-ben a 6-digit biztonsági kódot ?
Valami van az oldallal ?

(#33292) V/ válasza vigyori78 (#33291) üzenetére


V/
Topikgazda

Néha lassú a mobil szolgáltatói rendszer, nem csak náluk lehet hiba, de erre a problémára segítség leírás az Összefoglaló, Tippek röviden, 8. Ha nem érkezik meg az SMS belépési kód 5 percen belül.
Igen, a PP-nél van valami hiba. Mert az eBay sms megjött.

[ Szerkesztve ]

(#33293) balage25 válasza V/ (#33279) üzenetére


balage25
senior tag

Koszonom a segitseget, a mai napon zarta a paypal az ugyemet es 30 napon belul visszautalja a penzt.

Azt lehet kerni, hogy a paypal szamlamon maradjon a 80 euro, 1 honapon belul ugzis elkoltom?

(#33294) V/ válasza balage25 (#33293) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha kártyával fizettél és annak a visszaküldése, akkor nem mert a kártya mögötti számlára megy.
De látod a zöld bejövetelt és ha az egyenleged ennyivel több akkor oda küldték, ha nem, akkor rákattintasz a bejövő sorra és látod, hogy merre ment tovább a pénz.
Ez egyedi eset volt, így nem tudom pontosan.

[ Szerkesztve ]

(#33295) vigyori78 válasza V/ (#33292) üzenetére


vigyori78
őstag

Köszi az infókat.
( most jött meg az sms ~30 perc volt )

(#33296) V/ válasza vigyori78 (#33295) üzenetére


V/
Topikgazda

Nekem nem jött meg, de beléptem a biztonsági kérdés válaszokkal.
Most kipróbáltam, jól működik,18 mp volt.

[ Szerkesztve ]

(#33297) ADAM1337 válasza V/ (#33289) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

Nálam nem müködött, úgy ahogy le van írva.
Látta, hogy magyar vagyok mégse elutasította, és a beírt megoldás az aktuális. :K

Töröljük a hsz-em azon részét, akkor nyugodtan.

[ Szerkesztve ]

UAG Metropolis LT MagSafe Apple iPhone 15 Pro Max tok eladó

(#33298) Laszlo733


Laszlo733
aktív tag

Sziasztok! Egy OTP-s virtuális kártyát szerettem volna regisztrálni a fiókhoz, de a következő hibaüzenet érkezett: Ez a kártya egy másik PayPal-fiókhoz kapcsolódik. Kérjük, távolítsa el a kártyát a másik fiókból, vagy próbálkozzon más fizetési móddal. Mi lehet a baj, mert nincs másik fiókom. Köszi

(#33299) V/ válasza Laszlo733 (#33298) üzenetére


V/
Topikgazda

Valaki máséhoz van hozzárendelve.

(#33300) Timyyy


Timyyy
őstag

Üdv!

Ha egy külföldi cég utalna a paypal-omra, annak mennyi a díja? Mert az apróbetűsben megtaláltam, hogy azt nekem kell fizetni. Átfutottam az összefoglalót, de nem találtam.

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  PayPal (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.