Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#16501) #70869248 válasza hackeeeee (#16500) üzenetére


#70869248
törölt tag

A lényeg, hogy sem Vettel sem Hamilton nem volt gyors körön (különben mint írtam meg is büntették volna őket)
"
Tavaly óta nem zárják le a boxutcát a biztonsági autó beküldésekor, ehelyett a versenyző kormányára kiírt jelzésekkel tájékoztatják őket a betartandó részidőkről, hogy ne vágtázzanak kereket cserélni a balesetek után.
"
Azaz nem léphették túl az adott részidőt (mert bünti) sehol.

(#16502) IreN!CuS válasza MPowerPH (#16486) üzenetére


IreN!CuS
őstag

.semmi fáradtság

[ Szerkesztve ]

Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"

(#16503) JJános válasza Oliverda (#16494) üzenetére


JJános
addikt

Anti-Hamilton klubot nem, de egy anti-Oliverda klubot simán össze tudnák hozni.
Klubelnök nem lennék, csak tag.

Zászló:

Szerk:smile: :DDD

[ Szerkesztve ]

2007-05-06 óta itt!

(#16504) hackeeeee válasza #70869248 (#16501) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Ez oké. Nade, ugye Hami hamarabb körbe ért az SC előtt, mint Alonso és Massa közvetlen az SC mögött. A többiek, akiket meg Te is írtál még lentebb/fentebb, ők meg bementek még valszeg azon a körön, ahogy az SC kijött, mert még a boxutca bejárata előtt megkaptán az infót, hogy SC van, kotrás be, szerintem. És ezen van a vita.

Véleményem szubjektív...

(#16505) #70869248 válasza hackeeeee (#16504) üzenetére


#70869248
törölt tag

nincs különbség..sőt.
Amit Button is mondott, ő a versenykörének a végére kapta meg az SC jelzést (és ment be a Pit-be) ezért aztán természetesen jó köre van (kb. 23-25 mp a kerékcsere és az áthajtás)
Vettel és Hamilton már végig kapták a tartandó szektoridőket és hajtottak be a Pit-be...azaz az ő köridő+pit azért több (Chandok 2:16-t ment).
Hamilton-nak meg még lecserélték az első szárnyát+ a tétovázás, ezért 2:22.
szabályozva voltak végig, Vettel és Hamilton nem időt nyertek, Chandok kivételével mindenki nyert rajtuk (illetve Hamilton-n még Chandok is)..a Ferrari-k vesztettek mindenkivel szemben.

(#16506) MPowerPH válasza IreN!CuS (#16502) üzenetére


MPowerPH
félisten

Parancsolsz? :DDD

JJános: :C

b-type: Vettel és Hamilton elvileg ugye nem nyerhetett időt. Ennek oka, hogy miután a hátsók kijöttek a boxból, ők is csak egy bizonyos limit alatt mehettek. Ezért is kapták a büntit, valszeg teligázzal végigrepesztetek. De a szabályok szerint nekik is olyan tempoban kellett volna megtenni a box utáni kört, mint Vettelnek és Hamiltonnak az SC előtt. De ez nem oszt, nem szoroz szerintem. :U Vettelre és Hamiltonra semmiképpen se lettek volna veszélyesek.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#16507) IreN!CuS válasza MPowerPH (#16506) üzenetére


IreN!CuS
őstag

akartam kérdezni valamit,aztán megírtam elküldtem és rájöttem,hogy hülyeség :DDD ezárt írtam azt,hogy "semmi fáradtság"

Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"

(#16508) Nowhereman válasza TESCO-Zsömle (#16492) üzenetére


Nowhereman
őstag

Nos tudod azzal Webbo nem számolhat, hogy a Lotus 80m-rel hamarabb fékezhet, amikor max 20m-rel lehet hosszabb a féktávolsága, viszont arra számolnia kellett volna, hogy a nem csucsautoban nem csucspilota ül, és inkább nagy ivben kell megkerülni, mint szélárnyékbol mellé pattanni.

Különben meg azt nem értem, hogy az elsö körben mi a fene volt, mert már az ember azt hitte, hogy valamit elcsesztek a rajtautomatáján, nehogy Vettel ismét nekimehessen...

Utánam a kondenzcsik!

(#16509) [CS]Blade2 válasza #70869248 (#16499) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Akkor nyert egy 20 másodpercet (ez a SC alatt csökkent, viszont 7 autót megelőzött vele.) meg a büntetés késésével, hogy a vonat helyett Vettel szabta meg a tempót-> még közel 15-öt. A büntetése még a leghosszabb boxutcában sem lett volna ennyi, szóval egyértelműen megéri.

[ Szerkesztve ]

(#16510) hackeeeee válasza #70869248 (#16505) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Igazad van, de, ugye azon van itt a hangsúly, hogy a 2 ferrari beragadt az SC mögé ugye... A többiek meg még pont a pitnél kapták az SC jelzést, tehát azzal a lendülettel mentek ki a pit-be, a ferrari-k meg tettek 1 kört az SC mögött. Nem?

Én nem vitatkozni akarok, szó nincs ilyesmiről.. :)

Véleményem szubjektív...

(#16511) MaTTeS válasza Nowhereman (#16508) üzenetére


MaTTeS
senior tag

Nincs rajtautomatika :)

(#16512) #70869248 válasza MPowerPH (#16506) üzenetére


#70869248
törölt tag

Azért oszt szoroz picit, mert nem igaz hogy életet veszélyeztetett volna..ezért is kezdtem bele.
Itt a lényeg, hogy a Ferrari indokolatlanul bukott pusztán azért mert ők már elhagyták a Pit bejáratát, de már nem tudtak elmenni az SC előtt.
Így ők nem szektoridők alapján, hanem az SC után mentek...ami miatt az ő körük a legtrébb, és sok pozíciót buktak ami viszont meg is határozta a versenyüket.
A Ferrari szempontjából ez az ami hazavágta a futamot, Hamilton esetében meg ugye az, hogy a balfék tényleg megelőzte az SC-t (pedig ha nem p'csöl simán elmegy), és mivel a bírok sokat vártak mire kiszabták, így Hamilton összeautózott akkora előnyt hogy a büntetést feldughatták.

De számomra ez az eset azért nem létezik, mert Hamilton hozta magát abba a helyzetbe amiből a büntetés lett, ezért én ha a tempót nézem Hamilton-t kiveszem (a Ferrari persze nem), és a problémát nézem, ami jelen esetben az hogy előfordulhat egy olyan helyzet (simán előfordulhat), ahol méltánytalanul hátrány érhet egy versenyzőt, pusztán azért mert a pálya rossz szakaszán tart.
...és amióta az SC szabállyal variálnak, ezt akarják megszüntetni.

(#16513) #70869248 válasza [CS]Blade2 (#16509) üzenetére


#70869248
törölt tag

Nem Vettel határozta meg a tempót, hanem az FIA a kormányra kiírt betartandó szektoridőkkel.
Ezért fordulhat elő hogy Button aki csak az utolsó szektorra kapta meg a betartandó szektoridőt (ugyan úgy 1kör+Pit=1:59) gyorsabb mint Vettel+Hamilton aki minden szektorra(1 kör+Pit=2:15/2:22)

(#16514) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Egyébként erre az SC-s problémára csak 1db megoldás létezik. Ha visszahozzák a boxutca tilalmat, ergo mikor bejön az SC, pirosra vált a lámpa. És csak miután összejött a mezőny, kapják meg a zöldet. Ugye ezt anno azért hanyagolták, mert sokan azzal az ürüggyel jöttek ki a boxba, hogy kifogyott az üzemanyaguk. Na most ezzel már nem lehet taktikázni, csak ilyen McLaren féle csapatok kitudnak találni erre is kiskapukat, pl. defektet szimulálnak. És ez se lenne teljesen igazságos, mert csak az a pilóta jár jól ,aki elsőnek megy ki. A második pilóta elég sokat bukna a boxban. De ami most van, annál mindenképpen jobb lenne.

Don't Tread On Me

(#16515) stevve válasza #70869248 (#16499) üzenetére


stevve
nagyúr

NA, így már tisztább a kép, viszont Hamilton még így is sokkal gyorsabb volt a kerékcserével és a szárnycserével, mint a biztonsági autó mögött utazók. Nem az élet közvetlen veszélyeztetése a lényeg, hanem az, hogy annál, mint amennyit ment/mehetett volna, lényegesen jobb időt futott... nem sokkal elmaradva azoktól, akik büntit kaptak. de mindegy, mondom, nem Hamiltont ellenzem vagy Alonso-t éltetem, de itt a döntés igencsak arra volt jó, hogy valahogy elsimítsák, mossák kezüket.

(#16516) #70869248 válasza stevve (#16515) üzenetére


#70869248
törölt tag

Úgy tiszta a kép hogy Alonso és Massa után Hamilton-nak tartott a legtovább a pit-be vezető köre.
De ez semmit nem segít a két Ferrari versenyzőnek, mert az egész mezőnyből ők ketten bukták a legtöbbet.
Ezért nem vágom hogy miért Hamilton a lényeg, mert mindenki többet hozott a Ferrari-n mint Hamilton, mindenki.
Ebben a megközelítésben Hamilton szerepe, köre semmit nem jelent.

Abban a megközelítésben már van szerepe, hogy elhaladt az SC mellett, de hogy milyen gyorsan ment az tök mindegy, mert ő volt a harmadik leglassabb.

(#16517) TESCO-Zsömle válasza Nowhereman (#16508) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

Ez oké, de amúgy is látszott, hogy mennyivel gyorsabb. Mi értelme volt arra a 2 méterre még bebújni mögé? :F

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#16518) [CS]Blade2 válasza #70869248 (#16513) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Az SC után értem, hogy azzal is nyert, hogy nem egy Force India került elé, hanem Vettel, így nem fogták vissza.

Alonso szerintem ment volna vele, ha ő is lesz**ra a szabályokat, vagy kicsit késöbb jön az SC. Megvolt a tempó hozzá, az első körben szinte tolta hamiltont, aztán lemaradt egy kicsit, és szóltak neki, hogy felzárkózhat, akkor körönként 0,1-0,3 másodpercet hozott rajta, és utol is érte az SC bejövetele előtt.

A többek sokat nyertek a ferrarisokhoz képest, de az teljesen szabályos volt, ők jó helyen voltak. Csak Hamiton nyert szabalytalansággal előnyt.

[ Szerkesztve ]

(#16519) #70869248 válasza [CS]Blade2 (#16518) üzenetére


#70869248
törölt tag

Alonso nem sok mindent csinált a futamon szvsz, nem derült ki semmi a Ferrari tempójából.
Amit mondasz az simán lehet azért is mert Hamilton-nak le kellett cserélni az első szárnyát, miután Webber előzése után megtámadta Vettel-t is.
Szal lehet hogy tolta Hamilton-t (bár lemaradt és nem támadta), de miután lecserélték Hamilton első szárnyát már nem volt abban a helyzetben hogy megmutassa mit tud.

a szabálytalankodásról meg még mindig az a véleményem hogy magának köszönheti, Alonso magára maradt volna a problémájával (+Massa) ha Hamilton nem lassít olyan mértékben hogy egy pillanatra lassabb is mint az SC.

[ Szerkesztve ]

(#16520) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Alonso ezért se tudta megelőzni Buemit.

Don't Tread On Me

(#16521) Henkei válasza MPowerPH (#16520) üzenetére


Henkei
tag

sztem azert nem tudta megelozni mert mostanaban mar nem a regi es csak a szajkaratera futja :(

Hogy lehet hogy amikor emberen hajtják végre abortusznak nevezik amikor csirkén akkor rántottának??

(#16522) hackeeeee válasza #70869248 (#16519) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Jah, tehát akkor neki is szabályt kellett volna szegni.. :) Végülis jah, akkor tuti, hogy jobb helyen végzett volna.

Jah, jött tepóval, meglátta az SC-t, lassított, utána meg megelőzte.. Nemvoltámfeltünő, áhdehogyis.... :U

Véleményem szubjektív...

(#16523) #70869248 válasza hackeeeee (#16522) üzenetére


#70869248
törölt tag

A kettő közt az a különbség hogy Hamilton maga cseszte el hogy aztán szabálytalanul keljen megelőznie az SC-t, Alonso meg nem tudott volna elmenni akkor sem ha nem lassít...bár ez véleményes, de hogy Massa nem az tuti.

(#16524) Qorthral válasza #70869248 (#16516) üzenetére


Qorthral
őstag

Pont a lényeget nem érted meglátásom szerint. Azért Hamilton esete szúrja a Ferrari szemét, mert Ő kétségtelenül szabálytalanul jutott előnyhöz, szabálytalansága révén úszta meg könnyebben a safety cart. A többiek, akikről beszélsz, valóban szintén sokat hoztak a Ferrarikon, még többet is, mint Hamilton, de ők ezt szabályosan tették. Esetükben max a sokéves safety car mantra jöhetne, mely szerint igazságtalan, meg unfair a safety car rendszere. Ez persze igaz, de nem igazán van jobb. Magyarán azért Hami zavarja őket, mert ő nem csupán szerencsésen jött ki az SC helyzetből (melynek mindig vannak nyertesei és vesztesei a gyors helyzetfelismerés és jó döntések ill. a pályán elfoglalt (mázlista/peches) pillanatnyi pozíció függvényében), hanem csalt is annak érdekében, hogy jobban jöjjön ki belőle. A többiek csak mázlisták voltak. Hami büntetése pedig nem sújtotta őt annyira, hogy reálisnak tűnjön figyelembe véve az SC előtti helyzetét a Ferrarikhoz képest, ez tény. Az egyébként már csak hab a tortán, hogy sehogy sem sújtotta, még csak pozíciót sem vesztett vele. Nyílván ügyes volt, 2 nagyon gyors kört ment, jól csinálta az egész Mclaren csapat. Viszont az szerintem nincs rendjén, hogy ilyen későn büntették meg. Illetve alapjában véve nem tetszik, hogy ugyanazon büntetési tétel (pl áthajtásos) okozhatja azt is, hogy az adott versenyző pozíciót sem veszít (pl mint most Hami) ill. akár azt is, hogy annyira hátraesik, hogy pontot sem szerez (ilyet is láttunk már és valsz Hamival is ez lett volna ha azonnal kap egy ilyen büntit nem 30 körrel később). Azzal szerintem nem nehéz egyetérteni, hogy a büntetés "eredményességének" nem szabadna attól függenie, hogy a bírák mennyi idő alatt tárgyalják meg. Szerintem ez úgy lenne fair (nem hamiról beszélek, hanem általánosan), ha a büntetés mértékét a pillanatnyi helyzethez igazítanák, úgy, hogy az elkövető a megérdemelt büntetést kapja és garantáltan nagyobbat mint amekkora előnyt szerzett a szabálysértéssel.

Továbbá, amire talán senki nem figyel: Miért is küldik be a safety cart? Pusztán az izgalom fokozása érdkében? Dehogy. Azért, mert veszélyhelyzet állt elő és az a biztonságos, ha az autók szépen egybegyűjtve poroszkálnak, amíg el nem hárul a veszély. Ergo kissé felelőtlennek érzem Hamiltont, hogy nem sorolt be a safety car mögé, már csak csupán a biztonság miatt is. Nem hiszem, hogy bárhány megszerzett pont előbbrevaló a biztonságnál. Persze lehet, hogy ezt csak én látom így :)

TESCO-zsömle: Látom nagyon a szívedre vetted :) Tény, igazság szerint nem Neked kellett volna címeznem, mert vannak mások, akikre jobban vonatkozik a mondanivalóm, de szerintem már értjük egymást.

PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))

(#16525) hackeeeee válasza #70869248 (#16523) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Massa jah, Ő tuti nem tudott volna elmenni. Ha Alonso nem fékez, Ő sztem el tudott volna még menni.

Sztem ezen megy itt sokaknak a "durrogás". De hát ez van.. Mi hiába rágódunk rajta, úgyis az van, ahogy ott Ők döntenek. :)

@Qorthral: +1, valami hasonló véleményem van. De én nem rágódok rajta, mert nekem nem lesz tőle se jobb, se rosszabb.

[ Szerkesztve ]

Véleményem szubjektív...

(#16526) venember83


venember83
nagyúr

Ugye még nem sikerült semmiről meggyőzni egymást? :)

(#16527) Oliverda válasza JJános (#16503) üzenetére


Oliverda
félisten

jancsi: [link]

szerk: xD

[ Szerkesztve ]

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#16528) Thrawn válasza venember83 (#16526) üzenetére


Thrawn
félisten

Írtam ide sokmindent, de kitöröltem, mert közben rájöttem valamire.
A kérdésed költői volt :D

Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł

(#16529) hackeeeee válasza Thrawn (#16528) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

:DDD

Véleményem szubjektív...

(#16530) MPowerPH válasza Henkei (#16521) üzenetére


MPowerPH
félisten

Szerintem nagyon is rendben van. Valencia -ban nagyon nehéz előzni.

Don't Tread On Me

(#16531) #70869248 válasza Qorthral (#16524) üzenetére


#70869248
törölt tag

Több sebből vérzik, egyfelől az SC szabály idénre megváltozott, másfelől nem csalt.
Én még olyan csalást nem hallottam ahol a végeredményt akkor is elértem volna ha nem csalok...értelmetlen.
A büntetésről: Vale' Rossi HRC-s éveiben (kevert év) beintették neki hogy hozzáadnak az idejéhez 15mp-t (talán kiugrott a rajtnál..nem biztos), erre kimotorozott 16 mp előnyt Capirossi-val szemben (Pons 500-s Honda).
A büntetés mértékét nem lehet a szituhoz igazítani, pusztán azért mert kisebb vagy nagyobb vagy pont ugyanakkora vagy kicsit kisebb kicsit nagyobb lesz a hatás. Minden szitu más és más.
veszélyhelyzet: erre vezették be a min. köridőt...és egyébként igen csodálkoznék ha abban a pillanatban Hamilton nem tudta volna hogy melyik kanyarban, és mi történt ami az SC fázist kiváltotta.
Ezért aztán sztem is előfordulhat hogy ezt pusztán te látod így.

Hamilton Vettel kategória. simán elment volna az SC előtt..és most fel sem merülne sem a biztonság, sem a büntetés mértéke...ellenben az SC szabály hiányosságáról igen.

(#16532) Peat;) válasza Qorthral (#16524) üzenetére


Peat;)
veterán

Alonso pontosan ezért "háborgott" (én többet vártam volna :) ), miszerint az csak az egyik, általa lenyelt dolog, hogy ők pórul jártak, hanem az hogy az orra előtt közvetlenül vezető személy követte el a legsúlyosabb szabálytalanságot a futamon, majd másodikként intik le, míg ő aki betartotta (Hamilton tétovázásával, ami lényegtelen volt akkor abban a pillanatban már) ugyanabban a helyzetben és pozícióban a szabályt 9. lett. (büntik nélkül nézem).

Az egész fórumban a Hami védőknek ez nem esik le és ez szerintem már nagyon gáz, hogy ennyire eltunyult a nép és nem tudják mi az a sport értékrend. Még akkor is ha az az Alonso nyilatkozott akinek szintén voltak dolgai, lényegtelen. A lényeg hogy ami történt az nem csak szabálytalan hanem etikátlan is, ráadásul az idei év sok sok apró/kevésbé apró dolgai után. Ezek után ha egy vetélytárs nem háborogna akkor az azt jelentené hogy szarik a sportágra amiben szerepel.

(#16533) Peat;) válasza #70869248 (#16531) üzenetére


Peat;)
veterán

Szerintem egy rajtkiugrás és SC előzés más kategória, ilyen erővel én meg mondhatnám a fekete zászlózást Montoyától. Másrészt a rajtkiugrással nem annyit nyert Rossi mint Hamilton az ugyanabban a helyzetben lévő két vetélytárshoz képest. Nem maga az SC a lényeg, értsd már meg. Az hogy kettő személlyel szemben milyen előnyhöz jutott. Hozzájuk képest kellett volna döntést hozni mert ők voltak ugyanazon szituban, nem pedig a többi autóhoz képest. Hamilton a hibás? NEM. Alonso sem ezt mondta.

[ Szerkesztve ]

(#16534) #70869248 válasza Peat;) (#16532) üzenetére


#70869248
törölt tag

Inkább az kellene leessen hogy nem Hamilton miatt lett 9.
.. max Hamilton Alonso mögé kerül, de attól még Alonso a 3. helyről a 8. lett.
Régen értem mi böki Alonso szemét Hamiltonnal kapcsolatban, de sztem(!) nem az a lényeg hogy a rivális mit csinált...vele max egy pozíciót nyerhet, hanem hogy hogyan bukott 6 pozíciót.
Egyébként a nagy Hamilton védés azért indult be, mert akkora csaló lett meg életeket veszélyeztetett....eltunyult a nép..ehh

(#16535) JJános válasza Oliverda (#16527) üzenetére


JJános
addikt

Látom a humor még mindig nem megy. :(((

2007-05-06 óta itt!

(#16536) Peat;) válasza #70869248 (#16534) üzenetére


Peat;)
veterán

Az eltunyulást mindkét irányba értettem.

Lényegtelen Alonso hányadik lett, ezt te is tudod. A szabálytalanság és annak az előnye a mérvadó, ami itt SOK volt. Az életveszélyeztető okosokat meg ne vedd figyelembe...:) én is leállok, nem Hami a nagy hunyó hanem a környezet és szitu amibe más emberek hozzák, nekem végig ez volt a véleményem ezt ne felejtsd el, üdv

[ Szerkesztve ]

(#16537) AMD Power


AMD Power
titán

Ezen itt most hiába megy a vita.. semmin nem fog már változtatni.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#16538) Oliverda


Oliverda
félisten

Gascoyne: Kovalainen csak ment egyenesen és fékezett. Na, ki a hibás?

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#16539) adman válasza Oliverda (#16538) üzenetére


adman
tag

egyértelműen Webber volt a fasz, a szövege is nagyon gáz. nem értem h amikor egy 5 mp-vel lassabb autó mögé érkezett, akkor mit keresett a seggében ill ha szte max 15 mp alatt megelőzte volna amúgy is, akkor miért ment neki?

beszéljünk inkább Hamiról :D

(#16540) venember83 válasza adman (#16539) üzenetére


venember83
nagyúr

Ő legalább nem maradt a lényegesen lassúbb autó mögött, sőt, neki se ment. :))

(#16541) Oliverda válasza venember83 (#16540) üzenetére


Oliverda
félisten

Nem. Ő legalább megmutatta hogy ezen a pályán is könnyedén lehet előzni. Csak kicsit el kell emelkedni az aszfalttól. :))

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#16542) venember83 válasza Oliverda (#16541) üzenetére


venember83
nagyúr

Én monsieur Louisra gondoltam, nem a déli származású, vadakat terelő juhászra. :U

(#16543) shteer válasza Oliverda (#16541) üzenetére


shteer
titán

szóval nem mellette akart elmenni, hanem mindenképp fölötte? :))

..szerintem jónak tűnik

(#16544) Qorthral válasza #70869248 (#16531) üzenetére


Qorthral
őstag

1. Ha a min köridős rendszer elég lenne a maximális elérhető biztonsághoz, akkor nem kellene egyáltalán a safety cart beküldeni, nem gondolod? Magaddal kerültél ellentmondásba.

2. Hogy érted, hogy a végeredményt akkor is elérte volna, ha nem csal? Gondolod, hogy Hamilton 2. lett volna ha lelassít az SC mögé ahogy a Ferrarik? Ezt a Hamilton iránti makulátlan szemellenzős rajongásodon kívül semmi nem támasztja alá, de még ha tenné is, Hamiltonnak ezt bizonyára nem volt ideje mérlegelni, amikor úgy döntött, hogy szabálytalan lesz.

3. Szerintem Hamilton szabálytalanságát épp az teszi súlyosabbá amit a védelmére hoztok fel, vagyis az, hogy lelassított. Így ugyanis világos, hogy szándékosan, szabálytalansága tudatában előzte meg a biztonsági és az orvosi autót is. Világos, hogy vacillált, és ha nem tudta eldönteni, hogy előzhet-e még, vagy már nem, mert nem látta, a csapat még mindig szólhatott volna neki, hogy engedje vissza az SC-t. Lovagolhatunk azon, hogy csalt, vagy sem, szerintem a szándékos szabálytalanság és emiatt jogtalan előnyszerzés annak minősül, de ha jobban tetszik, jó, nem csalt, csak szabálytalankodott. Egyébként mondhatod, hogy biztos vagy benne, hogy nem volt szándékos részéről, de elég érdekes, hogy ő "azt gondolta, minden rendben", magyarán fel sem merült akkor benne saját állítása szerint, hogy nem előzheti meg az SCt, miközben Alonsoban nem hogy felmerült pár méterrel mögötte, de be is sorolt. Ezt a kettősséget nem hiszem el. Irreális. Ha mégis így van, az is Hami kritikája, mert nem elég körültekintő és figyelmes. Ilyesmit nem szabad ennyire figyelmen kívül hagyni. De gyanúsabb nekem, hogy ő tudta pontosan, hogy mi történik.

4. Az szintén nem enyhít semmit a helyzetén, hogy HA nem lassított VOLNA, akkor szabályosan elmehetett VOLNA. Ugye pl HA a rajtnál nekirohan Webber, akkor bizonyára nem előzte VOLNA meg az SCt és nem lenne miről beszélni. Avagy HA a HRT igazolta volna le Hamit és Ő igent mond, akkor mindenki őt SZIDNÁ most. Avagy ha nem lassított volna le Hami, akkor Alonso sem és ő is elment VOLNA. Stb. Szóval ne gyerekeskedjünk a feltételes móddal. Ami megtörtént, megtörtént, úgy, ahogy, és arról kell beszélni, hogy hogyan, nem pedig arról, hogy szerinted mi lett VOLNA, HA máshogy történik. Senkit sem érdekel és abszolút irreleváns.

5. Természetesen nem lehet jól hozzáigazítani a büntetés mértékét a szabálytalansághoz, tudom. Ebben teljesen egyetértünk. De ha figyelmesebben elolvasod amit írtam, nem is állítottam ilyesmit, csak annyit mondtam, hogy úgy lenne csak fair a dolog. Ezt fenn is tartom.

6. Előfordulhat, hogy pusztán én látom a fentieket így, de valószínűtlen. Az szintén beszédes, hogy a topik pár Hamilton fanján kívül a többiek mind kb kicsit problémásnak tartják a történteket és minimum unfairnek. Hozzáteszem (mielőtt megkapok valamely bizonyára jól megérdemelt "bélyeget"), hogy magam semleges vagyok, ha Hamiltonról van szó, de a sportszerűséget a sportban a legfontosabbnak tartom. Hozzáteszem továbbá, hogy a kritikám legalább annyira, ha nem jobban a szabályalkotóknak illetve a versenybíróknak szól, mint a Mclarennek és Hamiltonnak.

PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))

(#16545) Ryu77


Ryu77
aktív tag

Hamilton mindig is egy csaló volt és az is marad.
Idén is már két csalása volt ami kiderült.
Mennyi lehetett amiről nem is tudunk?
Amikor Alonso-val volt egy csapatban akkor a saját csapattársa ellen is csalt.
Gondolok itt arra a megállapodásra a versenyzők között, hogy egyik időmérőn az egyik megy ki elöbb a másikon meg a másik de még ezt sem tartotta be.
Elég sokszor van, hogy elfelejti a szabályokat és utánna ártatlan pofával bámul bele a kamerába, hogy "én nem". De igen, megint csaltál.
Nem véletlenül írok csalást és nem szabálysértést.
Utálom a csalókat. :(((

(#16546) PazsitZ válasza Oliverda (#16469) üzenetére


PazsitZ
addikt

Massa is csak vonatozott
Ebben az évben mutass olyat, amikor mást csinált :D

- http://pazsitz.hu -

(#16547) Nowhereman válasza Qorthral (#16544) üzenetére


Nowhereman
őstag

Hamilton hibázott, és begyüjtöttte az érte járot, csak tudnám mit kell ezen ennyitt tüdözni.
Azon már lehetne, hogy a mélyen tisztelt birák mit tököltek a kiszabással, mert ha Lajoskát már a felvezetö auto kihivásának pillanatában megboxutcáztatják, akkor valszeg Lonzi mélységébe esett volna hátra. Különben meg annak a felvezetö autonak nem az elsö elé illene kiosonia a pályára?
Komolyan mondom a sok lepattant talalyrészeg focidrukker hozzátok képest értelmiség - azok egy szabálytalan golnál nem a golszerzöt szidják vég nélkül, hanem azt a k@cs@g birot, aki megadta a golt...

Utánam a kondenzcsik!

(#16548) PazsitZ válasza Oliverda (#16538) üzenetére


PazsitZ
addikt

Erre igazából nem tudok túl sok mindent mondani, azon túl, amit mér leírtem: [link]

- http://pazsitz.hu -

(#16549) Qorthral válasza Nowhereman (#16547) üzenetére


Qorthral
őstag

"Azon már lehetne, hogy a mélyen tisztelt birák mit tököltek a kiszabással"

Az előző előtti hszemben ezt is megemlítettem, de látom, rövid a memóriád :)
Egyébként pedig engedtessék meg nekem, hogy agyaljak a történteken, ha nem tetszik, nem kell elolvasnod :)

A safety car nem látványosság és nem az a lényeg, hogy maximálisan fair legyen. Az orvosi autóval együtt megy, amint mehet. Gondolom ha Webber súlyosan megsérül, de későn érkezik az orvosi segítség, mert az SCvel együtt Vettelt várták a boxkijáratnál, akkor Te is szidnád a szervezőket, mint a bokrot, nem? Ergo az SC szempontjából tökmindegy a verseny, a lényeg, hogy minden rendben legyen és ne történjen nagyobb baj. A versenyzők épsége sokkal fontosabb, mint pár nyomorék pont ide-oda.

PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))

(#16550) Nowhereman válasza shteer (#16543) üzenetére


Nowhereman
őstag

Nem is tudom, kotorásszak vissza a régebbi hozzászolások közt, amikor az ilyen korábbanfékezekhogyamásiknakannyilegyen szituk után megindult a qrv@anyád-zápor.
Az egész rohadt szituban az idegesitö, hogy ezek a kicsik kapják a hideget-meleget okkal és ok nélkül ha lekörözéskor valaki veszit miattuk egy tizedet. De ha valaki hátraesik valami oknál fogva, annak kötelezö a legszélsöségesebb modon megkeseriteni az életét - mi szidást is kapott szegény Trulli Monaco után, mert a többi sereghajtoval ellentétben nem pocsékolta és kockáztatta a gumit és a gépet, hogy Lonzival szivozzon. Most Kova már éppen csak nem hös, hogy a kocsi hátuljának feláldozása árán megreptette Webbert. Gasconye meg még meg is dicséri. Az át nem villan az agyukon az ilyeneknek, hogy az egész sokkal csunyábban is elsülhetett volna. Baromira nagy dicsöség lett volna mondjuk egy halálos baleset okozásával megkoronázni az 500. Lotus futamot.

Utánam a kondenzcsik!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.