Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
T.Peter
őstag
válasz l.skywalker #2651 üzenetére
Joval kevesbe complex jatek, igy meg lehetett valositani path tracing-gel. Csak a skybox es a hold ami raszterizalt.
[ Szerkesztve ]
-
T.Peter
őstag
Ha ebbol az lesz, hogy a legtobben csak annyit tesznek hozza a series x verziohoz, hogy 4k 120 fps, akkor semmi ertelme nem lesz. Fele aron one x-szel meglesz a 4k 60fps. Jo, tudom, toltesi ido.
Grafikai szempontbol ez a bemutato siralmas volt. Lehetett volna one x is kiirva a videok aljan. -
T.Peter
őstag
válasz Neoteric #3822 üzenetére
Pont nem erdekel a 120fps, nem lesz tole jobb egyik jatek sem, ha nem kompetitiv.
4k 60fps legyen meg drop-ok nelkul es koltsek el a maradek erot jatekmechanikara, animaciora cpu oldalon, gpu oldalon meg orulnek, ha nem lightmap-et es/vagy ocsmany arnyekokat hasznalnanak. A Lod distance es popping, texturak minosege is ugorhatna egy szintet, mert van honnan. -
T.Peter
őstag
Muszaj ezt megint elkezdeni? Mindenki tudja hogy melyik miben masabb, tobb, kevesebb. Fel tudja merni, hogy mire van szuksege a szolgaltatasok teren is, stb.
-
T.Peter
őstag
válasz l.skywalker #4231 üzenetére
Mindket komponens mellett lehet ervelni, szerintem jatektol fugg, hogy melyik erzodik limitalobbnak. A jelen generaciora kitalalt jatekoknal inkabb a cpu-t erezzuk limitalonak, viszont az ssd-t kihasznalo jatekokat a jelen generaciora elkepzelni sem lehetne, pelda erre amit az Epic letett az asztalra.
A nagyobb kerdes az lesz, hogy a box felezett ssd tempoja miben fog megnyilvanulni. Hol kell majd kevesebbol gazdalkodni. Lehet-e majd a gyorsabb rammal es tobb TFLOPS-szal ellensulyozni a problemat, mivel:
"One is the GPU performance and GPU architecture to draw an incredible amount of geometry that you're talking about - a very large number of teraflops being required for this." - Tim Sweeney[ Szerkesztve ]
-
T.Peter
őstag
válasz Scarletiel #4482 üzenetére
Orulnek, ha tajekozodnal mielott leirod a velemenyedet.
-
T.Peter
őstag
válasz Scarletiel #4501 üzenetére
Az athuzott resszel volt leginkabb a bajom es azzal, hogy a grafika miatt 30. Nem kene negativan megitelni oket, ha nem tudod, hogy egy jatek fejlesztese soran kinek mi a szerepe, milyen donteseket kell hozniuk, stb. Csak azert, mert mas framerate-re dolgoznak, meg nem jelenti, hogy lustak.
A masik, hogy a cpu osztja ki a feladatokat, szoval ha mar az sem tudja 60-nal megoldani, akkor nem a grafika a hibas.[ Szerkesztve ]
-
T.Peter
őstag
válasz negyven2 #4566 üzenetére
Koszi a linket, hasznos.
Ugy latom a Sony kuldetese az lesz ebben a generacioban, hogy olyan jatekok alkotasara osztonozzek a fejlesztoket, amik kiaknazzak a hattertaruk elonyeit.
Az MS pedig igyekszik majd a nagyobb szamitasi kapacitast reszletesebb jatekok megalkotasara hasznalni.[ Szerkesztve ]
-
T.Peter
őstag
[link]
Szerintem nem adtak meg erre vonatkozo adatot, hogy sampler feedback-et hasznalva mennyivel no a bandwidth. A raw es compressed ertekek ugye kulon le vannak merve.
A szovegbol ugy tunik, hogy ez egy a raw es compressed tempon feluli plusz, de nem erdemes ebbe belemenni. A raw a lenyeg, a tobbi mind a szoftveres hatteren mulik.
A sampler feedback igazabol csak a betoltendo adatmennyiseget csokkenti, szoval a bandwidth valtozatlan marad. De mivel kevesebb texturaadatot kell betoltenie egysegnyi ido alatt, ezert ki lehet szamolni, hogy SF nelkul mennyi is lett volna az az adatmennyiseg.[ Szerkesztve ]
-
T.Peter
őstag
válasz Grawens #11637 üzenetére
Valami nalad nem stimmel mert az lcd response time tipikusan 10ms felett van az oled 2.4ms-jahoz kepest es erre jon ra az input lag ami nem sokkal jobb mint az olede. Szoval game modban nem kene ennyire rossznak erzekelned mert nincs ekkora elteres.
[link]
Itt a monitorod rtings tesztje. Ezek alapjan az ertekek alapjan eleg ketes, hogy az oledet rossznak erzekeled, mikozben jobbak az ertekei. Nem lehet, hogy a stutter miatt erzed azt, hogy valami nem stimmel?[ Szerkesztve ]
-
T.Peter
őstag
válasz Grawens #11640 üzenetére
Az elektronika miatt mernek annyit az oleden, ami a tesztekben van, szoval az elektronika es a panel annyit tud. En inkabb a stutter-re gyanakszom nalad, mert az nalam is jelen van, a 30 fps-es jatekoknal jobban eszrevehetoen. De az ertekek alapjan az tuti, hogy a tv-d jobb. Xboxon alapbol elindul az instant game response mode es feltetelezem game mode-ban van a picture mode. Azon kivul 60+ms-od lesz, ugy ertheto, hogy zavaro.
-
T.Peter
őstag
válasz FollowTheORI #14347 üzenetére
[link] Nem mondanam, hogy olcso.
[link] [link] Viszont ezen cikkek alapjan valoban alapbol minden 16x AF-et kap One X-en, szoval ez nem lehetne kulonbseg. A texturan a reszletek eltuneset nem magyarazza a felbontas csokkentese. Csak ha a textura felbontasa is csokkentett. Lehet a felbontassal egyutt a textura mip map is valtozott. Vagy ha TAA-t hasznaltak, akkor esetleg az is dinamikusan valtoztatta a sampling rate-et. -
T.Peter
őstag
válasz mcwolf79 #14880 üzenetére
Mint irtam, ez egy bug, semmi koze ahhoz, hogy minek milyen a hutese vagy epp mit milyen reszletesseggel futtat. Mivel nem reszleteztek, hogy mi a konkret hiba, milyen kodresz hibas es az konkretan melyik reszet porgeti az apu-nak megallas nelkul, ezert max tippelni tudunk, hogy valami beragad es folyamatosan szamoltatja a geppel.
-
T.Peter
őstag
válasz MultiDoodad #21421 üzenetére
[link] Roviden: Vedd ki, mert 10 bit-bol csinal 8-at. Plusz ha hdmi 2.1-es bemeneted van, akkor mindenkeppen a 120hz-es opciot valaszd ki az xbox beallitasainal, kulonben hdmi 2.0-ra limital. 4K60 4:4:4-et csak 2.1-gyel tudsz elerni.
[ Szerkesztve ]
-
T.Peter
őstag
válasz johnny23 #32093 üzenetére
[Best Xbox Series X Settings Explained: YCC 422, 8-Bit or 10-Bit, Standard vs PC RGB]
[LG CX/ C9 Recommended Best Settings for Xbox Series X (4K@120Hz, VRR, HDR)]Az elso kell neked, de az utobbibol is lehet tanulni.
FollowTheORI mar leirt par dolgot a kerdeseddel kapcsolatban.
A videobol kiderul szamodra is, hogy a 4:2:2-t ne kapcsold be, mert 8 bit-re limital.l.skywalker: Ezt a ket linket lehet erdemes lenne berakni az osszefoglaloba az ilyen kerdesek miatt.
[ Szerkesztve ]
-
T.Peter
őstag
válasz hombre[EU] #37626 üzenetére
Szerintem innen ebbe nem igazan lehet belelatni. Inkabb mondanam, hogy x mennyisegu eroforras allt rendelkezesre es abbol ezt hoztak ki. Dolgoztak rajta valamennyit, hogy meglegyen a 60 es kesz. Amennyire nagyra becsulom az egesz jatekot es a technologiakat amiket hasznal, annyira gondolom kiabranditonak ezt a frissitest. Foleg, hogy ujra meg kell venni es a mentesek nem atvihetok, amire lattam mi az indokuk, de attol meg elfogadhatatlan.
One x-en is 1440p-ben fut 30fps-sel ugy, hogy eg es fold a kulonbseg cpu/gpu-ban a series x-hez kepest. Bekapcsoltak 1 db rt feature-t az 5-bol. A 60 fps modban meg minden low. Nem erzem, hogy erre a "gyengek a konzolok" a magyarazat. Maradnek az "ennyi ido volt ra" feltetelezesnel. -
T.Peter
őstag
Tobbnyire felbontasban lesz kulonbseg. De fugg a gdk-tol is, amivel remelhetoleg idovel hasonlo szintre kerulnek. Mar most is vannak jatekok ahol valamiben jobb, pl arnyekok. Kesobb lehet majd masban is elteres, de nem fognak kulon verziot csinalni pl egy particle effectbol. Olyanban tudhat majd tobbet amire eleg atirni a config fajlt.
Es persze lesznek helyzetek amikor ezen a platformon lesznek hianyossagok. Ezt a 20% elonyt lehet szoftveresen kompenzalni. A sony gepe amugy tobb haromszoget tud kiszamolni frame-enkent, szoval emiatt lehet lesz elteres, ha bevetik vegre a mesh shading-et. Persze itt szamit az egyeb szamitasok idoigenye is a task es mesh shader-en belul.
Az ssd-vel valo munkaban meg tudjuk, hogy behozhatatlan hatranyban vannak. Cross platform cimeknel mindenkeppen ugyelni fognak arra, hogy minden palyat ugy alakitsanak ki, hogy a leggyengebb hardveren is ugyanazt tapasztaljuk. -
T.Peter
őstag
Ha pontosak akarunk lenni akkor 2.4GB/s vs 5.5GB/s.
Amig nem irjak at a motorokat az uj I/O pipeline-ra addig semmi extrat nem kell varni. Nem veletlen, hogy jelenleg egy sata ssd is toredek tempoval majdnem ugyanannyi ido alatt tolti be a jatekokat. A jelenlegi rendszerben vannak korlatok amik miatt nem linearis a kulonbseg.
Azoknal a jatekoknal pedig ahol azt latod hogy az XBOX gyorsabb, a hardveres decompressor nincs hasznalva es mivel a cpu gyorsabb ezert hamarabb vegez. A Sony az Oodle Kraken-t hasznalja amugy, ezzel elonyben van, de remelhetoleg valamikor valahogy implementalja majd az MS is. -
T.Peter
őstag
válasz hombre[EU] #37693 üzenetére
A 2060-as az altalad feljebb linkelt kepen, bar nem irjak, de feltetelezem mind az 5 feature-t szamolta. Szoval nem korrekt az osszehasonlitas. En a latottak alapjan meg mindig tartom magamat ahhoz, hogy ennyire eroltettek meg magukat. Siman lehet, hogy ezen dolgoztak kemenyen 1 evet es tenyleg nem tudtak tobbet kihozni, de nem ugy tunik. Nem latok bele innen.
A photo mode-os frame rate test arra jo volt, hogy lassuk (Unreal-es analogiaval) game thread terheles nelkul mit tud a jatek. A render thread attol meg ment. De abbol valoban nem szabad semmit kovetkeztetni.
A rombolhatosagnak nem kene befolyasolnia az rt feature-t, mivel a collision detection cpu-n megy es nem lattam, hogy jobb lenne mint one s-en. A legtobb rombolhato elemnel amugy particle effect van, a legtobb valoszinu gpu alapu. Pl a fa darabkak vagy a feher lapok.
Szoval mint lathato, a hardveres fejlodesnek valahol meg kene nyilvanulnia a 60fps-en kivul, ha a performance mode-ot nezzuk.
Nekem ez igy inkabb csak egy Fallen Order szintu patch-nek tunik. -
T.Peter
őstag
-
T.Peter
őstag
válasz laci12234 #38661 üzenetére
Es Bogyi007:
Az az opcio sose legyen bekapcsolva. Mindegy hany bites a panel. Nem veletlenul van kikapcsolva alapbol. A videok jol bemutatjak es elmondjak, hogy miert. Plusz keressetek ra FollowTheORI es a 4:2:0 kulcsszavakra itt a forumban. -
T.Peter
őstag
válasz hadam98 #41644 üzenetére
Bar nem nekem kellett volna utananezni az eredeti kerdesed alapjan, de megneztem, hogy van-e ujabb leiras az 1440p hdr-rel kapcsolatban a neten, es nem neztem at mindent, de a leirtak alapjan meg mindig 4k jel kell a hdr-hez, es ha azt nem tamogatja a monitor akkor nem lesz 1440p-n hdr-ed. Ellenben van par oldal ahol leirjak hogy melyik monitor biztosan nem tud 4k jelet feldolgozni. Pl itt.
A tobbi dologban megint csak nem fogjuk tudni megsporolni neked az idot es energiat hogy kivalaszd magadnak a monitort. Mivel az osszeg amit erre szeretnel forditani limitalt, ezert valamiben mindenkeppen aldozatot kell majd hoznod. Azt meg te dontod el hogy mirol mondasz le.
-
T.Peter
őstag
Tournament Update: Woodland Dash
- (XB1) Added Xbox Series X/S detection: 60fps/4K on Series X, 30fps/4K on Series S.
-
T.Peter
őstag
válasz Wesder #42792 üzenetére
Eddig "up to 1440p"-vel reklamoztak, szoval nem lehet azt mondani, hogy hazudtak, csak ugye azt sem emlitettek, hogy 10-bol ~1 jateknal lesz max 1440p60, de ez meg ugye a fejlesztokon is mulik. Mindenesetre jobb ez igy, korrekt, hogy a dynamic szo is szerepel, igy talan mar egyertelmubbek lesznek a konzol kepessegei.
-
T.Peter
őstag
válasz Wesder #47891 üzenetére
[#47835 wesder] "Felbontàs nem vàltozik."
Az eredeti cikkbol:
"In some instances, because there are higher graphics requirements to enable FPS Boost technology, we’ve had to reduce a game’s resolution to ensure it both runs smoothly and plays great."A kepeden a keretezest meg nezhetned ugy is, hogy a titanfall 2-t meg tudtak oldani, valamiert az 1-et nem, szoval siman lehet, hogy a tobbinel is olyan akadalya van, ami nem fugg ossze teljes mertekben a gyengebb teljesitmennyel.
-
T.Peter
őstag
Ez nagyon nem igy mukodik. Ez nem szalagsori munka. Folyamatos az iteracio. Az igaz, hogy az elejen otletelni kell, de mar akkor mindenki dolgozik es csinalja a proof of concept-et, prototipust gyart, kiprobalja a gyakorlatban a design elemeket, stb. A concept artist pl kovetheti a projectet vegig es ha kell ujabb concept-et allit elo valamihez, ami meg nincs vagy modositasra szorul.
En a tervezest/ujratervezest nem szednem kulon, mert az a project vegeig aktiv. Parhuzamosan futnak a reszlegeken a munkalatok. -
T.Peter
őstag
válasz Wesder #53270 üzenetére
Es hombre[EU]:
Itt a mogotte levo technologia a lenyeg. Orulnek, ha latnam, hogy mas engine-be is bekerulnek a nanite-hoz es lumen-hez hasonlo rendszerek, mert szamomra azok amik igazan szamitanak. 8K-s texturat mar lattunk, de ekkora mennyisegu haromszoget sehol. Az, hogy ennek segitsegevel eltunik a lod management, a Lumen-nek hala meg a light baking, a legnagyobb elonye ennek az egesznek. Egy jatekos ezt nem fogja erzekelni, de mint technical artist nekem oriasi merfoldko. A jelenlegi megkotesekkel es lathato hibakkal egyutt is.negyven2:
Barki csinalhat hasonlo rendszert. Ok is arra epitettek, ami elerheto volt egy ideje.[ Szerkesztve ]
-
T.Peter
őstag
-
T.Peter
őstag
válasz hombre[EU] #53279 üzenetére
Nem hasznal mesh shading-et. Shader model 5-tel oldottak meg, szoval dx11-es hardver is tudja futtatni.
Bad Pritt:
Munkan kivul kovetem csak. A cegnel Unity van, szoval max akkor fogom tudni hasznalni munkaidoben, ha ceget valtok. -
T.Peter
őstag
válasz hombre[EU] #53283 üzenetére
Ezt en sem ertem, hogy mire varnak, de gondolom masoknak nem annyira fontos, hogy atalljanak.
A lumen is ray tracing-et hasznal, csak szoftveresen es nem haromszog alapu. Persze at lehet allitani hardveresre es akkor mar haromszog alapu lesz. De a tovabbiakban inkabb mindenki olvassa el a dokumentaciot.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bezámítás! Sony PlayStation 5 Slim 1TB SSD digital konzol + Pulse 3D headset garanciával hibátlanul
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 Slim 1TB SSD lemezes konzol + 2db játék garanciával hibátlanul
- XBOX Series S/X/One/S/X/360 konzolok teljes karbantartása, pasztázással Thermal Grizzly 1 órán belül
- XBOX ONE S/X HDMI IC csere aznapi elkészüléssel, 3 hó garanciával, üzletben!
- PlayStation 5 / PlayStation 4 Fat/Slim/Pro HDMI IC / csatlakozó szerviz, garanciával, üzletből!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest