Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Colos1

    őstag

    válasz PAtr0n #9275 üzenetére

    Egyelőre nincsenek olyan gépspecifikus dolgok, amikkel foglalkozni kellene. Azonban folyamatosan kerülnek bele ilyenek, de vagy inaktívak, vagy semmi értelmük. Pl. keverési arány állítás egyelőre felesleges, mert a magasság függvényében nem változik a teljesítmény, pedig normál esetben 2000 méteren már a motor hangján is lehet hallani, hogy kevés neki a levegő. De ilyen a nemrég belepakolt kompresszor fordulatszám állítási lehetőség is, illetve a magneto kapcsolók, azok működni működnek, de semmi értelme, nincs leszimulálva pl. az, ha az egyiket kikapcsolod, akkor csökken a fordulatszáma.

    Remélem egyszer megcsinálják ezeket.

    A War Emergency Power lényegét sokan félreértik. Minden belső égésű motornak van egy olyan teljesítmény szintje, ahol már saját magát károsítja. Ez elvileg az 50 ccm -s robogónál is megvan, csak úgy van beállítva a motor, hogy fizikailag le van korlátozva, pl. kipufogó kiömlő keresztmetszetével. Korán felismerték, hogy repcsiknél ezt nem célszerű, mert jól jöhet, és ez a teljesítményszint a WEP. Amit ide szoktak keverni, az az MW-BOOST. Ez fele-fele arányban vizet és metanolt tartalmaz. (MW = MetanolWasser vagy MethanolWater)

    A hatása:
    A metanol növeli az égés hatásfokát, ezzel többletteljesítményt szabadít fel.
    A víz gőznyomása növeli a nyomatékot, illetve hűti a motort. (Növeli a nyomást a hengerben, ezzel értelemszerűen a dugattyún fellépő erőt, gyakorlatilag gőzgépet csinál a motorból :DDD )

    Ezeket csak bizonyos ideig szabad használni, de MW Boost esetén nagyon ajánlott volt, hogy a géppel megadott üzemidő után legalább 1 percet MW -vel repüljenek, mert a víz gőznyomása jótékony hatással volt a motor tisztaságára. Egy volt szerelő egyszer azt írta, hogy egy elkoszolódott motor pár perc MW után olyan tiszta lett, mint egy új.

    Jelenleg a játékban ez nincs megkülönböztetve, pedig jó lenne, mert az MW ki tud fogyni, a sima WEP meg általában 5 perc, utána tönkremegy a motor. Amúgy német gépekben csak annyi MW nedű volt, amit egyszerre el lehetett használni, így nem tudták tönkretenni a motort. Más volt az aktiválásuk is. A sima WEP oylan volt, mint jelenleg a WT -ben, a gázkart kellett teljesen előretolni, a P-51 -ben itt volt egy kis madzag, ha az el volt szakadva, akkor a szerelő tudta, hogy motort kell cserélni. Az MW -nek külön kapcsolója volt.

    Manapság a Racer P-51 -esekkel úgy tudnak 80...90 -es szívótérnyomást elérni, hogy vizet fecskendeznek a beszívott levegőbe. Így több óráig (!) üzemképes a motor, de víz nélkül ezen a nyomáson 1,5 perc alatt ledurrognak a hengerfejek. Az eredeti P-51 -nél 61 -től 67 -ig volt a WEP, max 5 perc, de 46 fölött nem volt célszerű 15 percnél tovább repülni.

    (#9274) torz on borz: Én pont ezért repülök többnyire már csak MIX -ben. Normált csak akkor megyek, ha Német-USA van. Meg esetleg akkor, ha minden nemzet nyitva van.

Új hozzászólás Aktív témák