Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pmonitor

    aktív tag

    válasz Alexios #10133 üzenetére

    int x = 0x55;
    object obj = x;

    Itt "obj" szted. hány byte-os(bites)? Elmondom. x86-on 4 byte-os(32bites), x64-en 8 byte-os(64 bites). x64-en miért is foglal le 64 bitet a fordító? Azért, mert az "obj" referencia típus(gyakorlatilag egy mutató). A mutatók pedig 64 bites programban 64 bitesek.
    De ez azt is eredményezi, hogy amit "beletesznek", azt mind ebbe a 4 vagy 8 byte-ba kell beleerőszakolni. Akár érték, akár referencia típus. Referencia típusoknál ez nagyon 1szerű, mivel "obj" is referencia típus. Érték típusoknál már nem ilyen 1szerű a helyzet. Mert itt az érték típus teljesen más típus, mint a referencia típus. Erre találták ki azt, hogy ilyen esetben létrehoznak példányosítanak 1 referencia típust, amibe belecsomagolják az érték típust(jelenleg 1 int típust). Így oldják meg, hogy 4 vagy 8 byte-ba "beleférjen" akár egy 32 byte-os érték típus is(mert a bedobozolt típus teljesen más memóriaterületen helyezkedik el).
    Ennél a posztomnál itt is létrejön az object(ami ugyebár referencia típus), csak egy másik memória területen.
    public void TorlunkHaTudja()
    {
    if (adat is ITorol)
    (adat as ITorol).delete();
    }

    Tehát van egy érték típusunk("Valami"), és van egy C#-on keresztül nem megfogható(megcímezhető) referencia típus, ami a "Valami"-nek a másolatát tartalmazza. A Main()-ben lévő genTip.TorlunkHaTudja(); a "Valami" másolatán(bedobozolt példányán) hajtódik végre. Igen ám!! Csak mivel ezt a bedobozolt "Valami"-t nem tudjuk elérni C# kódból, így nem tudjuk az érték típusú "Valami" mezőit megváltoztatni(így az "ertek"-et sem. Gyakorlatilag azt lehet mondani, hogy a nem működő, vmint. az én módosításommal kiegészített kód is majdnem karakter szerint ugyanarra az asm-ra fordul(tehát ugyanazt csinálja). Csak az általam módosított változatban "o"-n keresztül C# kódból is el tudjuk érni a bedobozolt változatot, amit a nem működő változatban nem tudunk megtenni.
    Boxing után x86 esetén az int 8 byte-ot foglal le a rendszer az 4 byte-os "int"-nek, míg x64 esetén 12 byte-ot foglal le egy 1-szerű, 4byte-os int típusnak!!
    A boxing által létrejött referencia típusokat a GC takarítja el, miután már 1 referencia sem mutat rájuk.
    Sajnos az alap könyvek is csak az érték és referencia szerinti paraméter átadást tárgyalja. Ami másik témakör. De ezt a másik témakört is 1szerűbb megérteni az általam vázolt programozási szemlélettel. Ezt egész röviden össze lehet foglalni:
    1: Az érték típusok, és a referenciák(mutatók) alapesetben érték szerint adódnak át. Tehát érték típusú paraméter esetén az egész típus másolódik át.
    2: A referencia típus esetén csak a referencia(mutató) másolódik át. Az itt levő kód esetén ezért lehet az elvileg "konstans" memóriát átírni. Ha a string érték típus lenne, akkor a "konstans" memóriát nem lehetne átírni, mert az eredeti stringnek csak egy másolatával dolgozna ez az algo.
    3: Referencia szerinti paraméter átadásnál(ref vagy out) érték típus esetén az érték típusra, referencia típus esetén a referenciára mutató "pointer" adódik át.
    Sztem ezek magától értetődő dolgok. Ezeket(mint látható) asm-ben be lehet bizonyítani. Magas szinten(C#), csak az ellentmondásokból(sok ellentmondásból) lehet következtetni, hogy ez így van, ahogy leírtam.
    Sztem. nem nehéz megérteni.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés