Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
oceanearth
őstag
válasz #65675776 #400 üzenetére
figy én szinte mindent kipróbáltam, próbáltam ecseteset, tűset. a revell nagyon nem tetszett. a humbrolnak volt jó az ecsetes ragasztója, csak az ügye ecsetes, az nem olyan jó a kis részekhez. a legjobban a fekete dobozos modell modell master jött be.
én mondom kimondott speckó modell ragasztót hsaználtam, de egy idő után az is elnged, bár ez függ sokmindnetől -
L_ajos
őstag
válasz #65675776 #398 üzenetére
Remélhetőleg betudok szerezni egy festékszórót és gyakorlások után vágnék csak bele. Mindenki ezt ajánlja a ecset helyett mert azzal nagyon sok a macera és a végeredménynél is nagy az esély hogy nem lesz szép egynletes stb.
PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit
-
Yaye
őstag
válasz #65675776 #299 üzenetére
''Az iraki pilóták akkoriban a világ élvonalába tartoztak, mivel egy Irán ellen vívott 8 éves háború után voltak!!! Rendkívül harcedzettek voltak, és motiváltak.''
Ááááhhh, dehogy.
Ajánlom figyelmedbe ezt az írást (szerző: 1st Lt Matthew M. Hurley USAF, megjelent az Airpower Journal 92-es téli számában) [link]
Annak akinek nincs kedve végigolvasni, idekopizom az iraki pilóták produkciójára vonatkozó legjellegzetesebb bekezdést:
The restrictions that Saddam placed on the IQAF were most clearly demonstrated when Iraqi pilots did fly, particularly in air-to-air combat. The IQAF's tactics generally seemed confused, and its pilots displayed poor situational awareness by frequently allowing coalition fighters to close to within a few miles before taking defensive action. Iraqi MiG-29 pilots in particular ''appeared not to know how to fly,'' as demonstrated by an early engagement in which a MiG-29 pilot shot down his wingman and then flew his own aircraft into the ground some 30 seconds later. Iraqi MiG-29 pilots reportedly flew with the air-intercept radar button taped down to lock onto the first aircraft detected and continually depressed the trigger to fire their weapons as soon as they acquired a target. Apparently, all Iraqi fighter pilots practiced these techniques, for when they managed to lock onto coalition aircraft, they launched their missiles at extreme ranges and missed every time.
Attempts to engage coalition aircraft, however unsuccessful, were unusual; once in the air, Iraqi pilots generally preferred to avoid direct combat. Rather than fight the approaching coalition warplanes, most Iraqi fighters would try to run for cover before coming within range of enemy air-to-air missiles. As Royal Air Force (RAF) Group Capt Niall Irving remarked, ''Every time [RAF Tornado F3 fighters] went in for attack, the Iraqis turned tail and put the airplanes back on the ground again.''
Ennyit a harcedzettségükről, kiváló felkészültségükről és motiválságukról. -
#65675776
törölt tag
A szovjet/orosz harcászati eljárások mindig is a meglepetésre építettek. Ezt sikeresen alkalmazták pl Vietnam egén. Persze akkoriban még nem volt általánosan elterjedve az AWACS rendszer és nem is volt igazán megbízható. Az irak-iráni háborúban (a tulajdonképpeni első öböl-háborúban) levegő-levegő viszonylatban alapvetően a közelharc volt a jellemző, több okból. Először is az irakiak tisztában voltak a szovjet fegyverrendszerek alacsony hatékonyságával, viszont bízhattak a gépágyúikban. Másodszor az irániak nagy mennyiségű amerikai hadfelszereléssel rendelkeztek, amit a tévhitekkel ellentétben igenis tudtak üzemeltetni, javítani. Nárpedig eddigre a Phantom II fegyverrendszer kinőtte korábbi gyermekbetegségeit, hatékony volt a fegyverzete. És ehhez jött még a folyamatosan bevethető legalább 30 Tomcat. Az irakiak megtanulták félni a BVR harcot az amerikai fegyverrendszerek ellen. Ezért is kerülték ezt '91-ben. (A jugók viszont ész nélkül belerohantak a radarok látóterébe és még csak meg sem tudták közelíteni a NATO gépeket. Gyakorlatilag az összes felszállt jugó gép megsemmisült. A lelőtt B-2A-k pedig finoman szólva is megmosolyogtatóak, mint ahogy az is, hogy a MiG-29 radarjával be tudták fogni az F-117A-kat. Egy olyan radarral, ami az F-16-ot sem tudja megbízhatóan követni 50km-nél nagyobb távolságból.) A US Navy Tomcat pilótái panaszkodtak is, hogy amit megjelent a radarernyőjükön egy iraki gép azonnal ki is fordult. Rettegtek az AWG-9-től az irakiak! A háború lezárása után Irak déli légterében lezajlott MiG-29 vs F-16 közelharc mindjárt más képet mutatott. Ott bizony igencsak megizzadt az amerikai pilóta, mivel az iraki többször is lőhelyzetbe került mögötte.
A korábbi hsz-em alapvetően a közelharcról szólt, ezt viszont akkor nem emeltem ki, mivel az egész vita kb e körül bonyolódott. Ez az egyetlen egy harcforma, ahol az orosz gépeknek esélye van, BVR harcban a mai napig le vannak maradva 10-20, de lehet, hogy 30 évvel! -
L_ajos
őstag
Igazából semmi okom a panaszra. Igen jó kidolgozott és minőségi fröccsöntést ad ki a kezéből aránylag jó áron. A matricák és a készlet ''bősége'' is nagyon frankó. SZóval nem nagyon tudok rá rosszat mondani
PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit
-
tomika
aktív tag
Gyerekkoromban rengeteget maketteztem, és rájöttem, hogy megint el kellene kezdenem! Most láttam, hogy létezik festék spray. Ezek milyenek? Nincsen festékpisztolyom, de elég nagy felületet kellene lefestenem (F-14 Black Tomcat, 1:48). 40 ml mire elég? Milyen alapozót ajánlotok hozzá (ha kell-e egyáltalán)?
Régebben nem lakkoztam, ez nekem tök új. Valaki elmagyarázná hogy kell, és milyet érdemes venni? -
#65675776
törölt tag
A festékspray-k megfelelő technika mellett kitűnő eredményt adnak (autós körökben nagyon sokan használják). A probléma (az egyik) az, hogy nem éppen olcsóak így gyakorolni elég húzós velük. A másik probléma a palackbeli nyomás folyamatos csökkenése. Ezzel változik a szóráskúp, és a végére lehet, hogy (sokkal) vastagabb felületet eredményez, mint teke palacknál.
40ml festéknek elméletileg elégnek kell lennie egy ekkora felületre. Attól is függ, hogy mennyit fújsz mellé.
Alapozás fontos. Kiemeli a felületi hibákat, megmutatja, hogy a tömítés milyen minőségben sikerült... És egységes lesz a felület a valódi fedőréteg(ek) számára. Fényes és fémfestékek (különösen az utóbbiak) nagyon igényesek a felületre, amire felhordásra kerülnek!
Lakkozni ugyan úgy kell mint festeni. A fényes lakkozás azért fontos, hogy a matricák jól tapadjanak és ne maradjon alattuk légbuborék, ami miatt befehéredhetnek azok a részeik, ahol csak a hordozó van (ezt trimmeléssel, azaz a csak hordozót tartalmazó részek ki-, illetve levágásával meg lehet előzni.) A matricák utáni lakkréteg (szintén a fényes ajnlott) rögzíti a matricákat. A felső réteg(ek) a fény beállításra szolgálnak. A Black Bunny esetén erre nem igazán lesz szükséged, lévén az magasfényű fekete. Egy valamire illik odafigyelni: fényes lakk után mindig tartani kell legalább 24, de inkább 48 óra száradási időt! Ha egyből matricázás vagy matt lakk jön az adott réteg után, akkor mindenképpen 24h!!! Matt lakk után elég a 24 óra minden esetben, ha bátor vagy akár 12 óra után is rámehetsz (Testors-nál legalább is).
Milyet érdemes venni?
Amiben mindig megbízhatsz az a Testors Model Master. A matt (Dull Cote No. 1560) krétamatt, a fényes (Gloss Cote No. 1561) tükörfényes. Mindemellett gyorsan és tökéletesen szárad.
Amit kerülni érdemes (vagy inkább kell) az a Humbrol. Nem lehet vele se krétamatt (matt lakk - Matt Cote) se tükörfényes (fényeslakk - Gloss Cote) felületet létrehozni, és még pisztollyal is problémás az egyenletes felhordása. Ecsettel pedig lehetetlen! (Ezt annak tudatában mondom, hogy az ecsetelésben kifejezetten jó vagyok. Testors-szal sosem volt ilyen problémám.) És mind emellett szinte minden oldószer feloldja, (Hosszú távon talán még a víz is. Testers-t viszont fél év után már szinte művészet leszedni.) még egy év után is ragad! -
tomika
aktív tag
válasz #65675776 #411 üzenetére
Vettem két festékspray-t is, mert előtte azért ki akarom próbálni, aztán nehogy elfogyjon a szárny felénél... 890 Forint volt darabja. Olcsóbban jöttem így ki, mintha megvettem volna a legolcsóbb festékpisztolyt is. Amellett ahhoz kellene kompresszor meg miegymás, aminek horror ára van.
Én selyemmatt feketét vettem, talán ez lesz a leghasonlóbb mint a valós gép. A fényes már túlzás lett volna szerintem.
Hmm, az jó, mert a boltban csak Humbrol volt, így olyat vettem. Satin Cote-ot. Egyáltalán elég lesz a gépre egy üvegcse? Ez a Humbrol tényleg ennyire rossz?
Ja és nagyon kösz a kimerítő választ! -
tomika
aktív tag
válasz #65675776 #414 üzenetére
Szereztem pár képet a Vandy-1-ről, és valamelyik képen inkább matt, valahol meg csillog (bár ezek mind repülőnapokon lettek lefényképezve, szóval lehet akkor kisuvickolták egy kicsit). A Satin azért a matt és a nagyon fényes között van, elméletileg ''visszafogottan fényes''.
-
Vigneau
félisten
Nálunk találtam az irányítótornyunk előtt egy számomra érdekes terepfestésű kiszuperált példányt. Azon vagyok, hogy szerezzek a festéséről Neked néhány használható fotót, hátha jó lesz gondolatébresztőnek. A felségjelek ékek rajta, helyettük majd a régi orosz módit képzeld majd oda. Remélem, hogy 1 héten belül sikerül a képeket megszereznem.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
tomika
aktív tag
Ha valaki meg akarja csinálni a magyar festésű Gripent, akkor itt nagyon jó minőségű képetet találhat hozzá: [link]
-
L_ajos
őstag
De jó lenne már egyet reptetni de ebben az időben ez lehetettlen. Szerencsétlen Bellanca meg a földre van kényszerítve!
PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit
-
-
-
Vigneau
félisten
-
L_ajos
őstag
Azis sokat jelent Csak ne lenne ekkora kavarás bürokrataszinten egy roncs miatt
PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit
-
Frakk
tag
Helló!
Én régen nagyon sokat maketteztem, mostanában nem igazán sikerül időt szakítanom rá, szal a legutóbbi kész makkettem, az ha minden igaz 5 évvel ezelőtt készült (jó ég, csak most számoltam össze, eddig nem is voltam tudatábban, hogy ennyi ido telt el azóta LOL). Na de mindegy itt vannak a képek, remélem tetszik. 1:72-es, Italeri F-14 A:
[link]
[link]
[link]
[link] -
Vigneau
félisten
Csináltam sutyiban pár képet, bár inkább csak jobb oldalról és felülről sikerült, de a festés nagyjából szimmetrikus. A másik oldalt kitakarták a bokrok. Amint lesz időm, PÜ-ben elküldöm a képeket. Tudod: non public.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
Lev Andropov
senior tag
SZIA pajti!!!
Hogy lehetek ekkora **** hogy egy ilyen topikot kihagytam eddig!
Ugyanis imádom 6 éves korom óta a repcsiket...
Főleg ( modern ) vadászrepülőgépek és utasszállítok rulezz!
A Tomcat és a Lockheed boszorkánykonyhájának az egyik ''terméke'' már nagyon régóta a kedvenceim közé tartoznak:
Grumman F-14 Tomcat ( a D a févrit )
Lockheed SR-71A Blackbird
Frakk: GRT! Naggyon szép kis példány!
Nekem is van egy ( Italeri ) 1:48-as Tomcat de sajna A , a D-t hajkurásztam de mindhiába, A Blackbird is megvan 1:72-be kb. 6 éves .
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
válasz Lev Andropov #439 üzenetére
Felesleges a D-t hajkurásznod, szinte teljesen ugyanaz mint az A. Legalább is az Italeri olvasatában mindössze a hajtóműkiömlők különböznek. És azt is sikerült elbaltázniuk.
-
Lev Andropov
senior tag
válasz #65675776 #440 üzenetére
Szia!
Fején találtad a szöget!
Pontosan a hajtóműkiömlők miatti eltérés okán keresgéltem a D változatot, mert számomra a ''popsi''-ja így ezerszer pofásabb! De no problem az A-val is megbarátkoztam több mint öt év alatt . (természetesen stílszerüen az F-14-et ( 1:48 ) anno a 14. szüli napomra kaptam....)
( köszönöm a nagyinak! )
[Szerkesztve] -
Frakk
tag
válasz Lev Andropov #439 üzenetére
Nekem az A a kedvencem. És ha megin rendesen hozzálátok, akkor a következő makettem is egy F-14A lesz . Sőt igazából már rég el is kezdtem, de annyira kevés időt tudtam ráfordítani, hogy alig haladtam vele valamit. Régi nagy álmom volt a Hasegawa 1:48-as kittjét megcsinálni, és ez most valóravállhat. Amúgy az Italerivel össze sem lehet hasonlítani. Ha csak ''dobozból'' csináltam volna az Italerit... hát nem pont így nézne ki.
Szal, F-14A után, F-14A, a változatosság kedvéért. -
Frakk
tag
Ja, és egy szomórú hír:
pár napja volt utoljára éles bevetésen F-14-es
[link] -
L_ajos
őstag
Nekemis F14-A van. Bár ez 1:72-es Revell
És megy a piacraPSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit
-
Vigneau
félisten
válasz Lev Andropov #439 üzenetére
Ahoj, öröm itt látni Téged, Lev! Nekem is az első kedvenc gépem volt, még ma is kedvelem.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
#65675776
törölt tag
válasz Lev Andropov #441 üzenetére
Ahogy az Italeri megvalósította, úgy bizony kifejezetten randa. Már a GSF alakja is hibás, az AV lemezekéről már ne is beszéljünk.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest