Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#301) #65675776 válasza Latissimus Dorsi (#300) üzenetére


#65675776
törölt tag

1. Az irak-iráni háború alatt igen komoly légi összecsapások zajlottak, a legjobb kiképzés pedig a valódi harcban való részvétel. Hazsnálható tapasztalatot csak ott lehet szerezni! Amerikai pilóta 1975-2001 között nem vett részt csak gyakorló légiharcban, főként saját repülőgépek ellen.

2. Miért veted ezt a szemükre? Nem hinném, hogy te csak úgy bedzsesszelnél a világ legerősebben védett légterébe. Ha meg mégis ezt tennéd, akkor még csak lesajnálni sem tudnálak a veszteségek miatt. Nem kihasználni a rendelkezésre álló technológiai fölényt nem más mint ostobaság.

3. Szép elméleti dolgok. Csak az a baj, hogy a MiG-29 fantasztikus képességeit eddig nem bírta bebizonyítani a gyakorlatban. ( A két Cessna nem nevezhető eredménynek.)

4. A légi harc - és úgy egyáltalában a harc - nem két gép összecsapása, hanem rendszereké! És ebbe beletartozik minden: felderítés, taktika, stratégia, kiképzés, motiváció, morál, avionika, fegyverzet, karbantartás (úgy általában a gépek műszaki állapota)... És ez utóbbiba bele lehet venni azt is, hogy milyen műszaki, fejlettségi szinvonalat képvisel egy-egy gép. Kit érdekel, hogy az egyik gépet korszerűsítik a másikat meg nem??? Erre hivatkozva elvetni az összehasonlíthatóságot finoman szólva csúsztatás! Pont az ellenkezője igaz: a fejlesztések létjogosultságát igazolják a harci események. Az, hogy az oroszok ebbe belesz@rnak az legyen az ő problémájuk. Egy kisérleti/fejlesztési stádiumban levő gépre hivatkozni nem kellene. Majd ha sorozatban gyártják/átépítik, akkor kell foglalkozni a valós értékeivel, mivel akkor derül ki jól jelölték-e ki a fejlesztés irányát. Akkor viszont olyan F-16 legyen az ellenfele a korszerűsített MiG-29-nek, amit a 16t tolóerejű vektorálható fúvócsövű F100/F110 hajtóművel szereltek fel! Ezek ugyanis gyártásra készek évek óta, csak egyelőre nem indokolja semmi a használatukat.

5. Ez megint nevetséges indok az összehasonlíthatóság elvetésére! Egyszerűen tervezési filozófiák eltéréséről van szó. A harc kimenetelére nincs befolyással. Kifejthetnéd, hogy ez miben hajtja a 29-es malmára a vizet!

6. Én nem ez alapján jelentem ki. Ez volt az egyetlen valódi manőverező légi harc amiben szembekerültek egymással. Itt a Falcon győzött. De az összesített légiharc-statisztikák beszédesek:
MiG-29: győzelem(bizonyított) 2db Cessna - veszteség: csak Irak és Jugoszlávia egén több mint 30

F-16: győzelem több mint 80, a világ minden táján - veszteség: 0 (csak két nem bizonyítható eset létezik)

Akkor melyik is a jobb? Mit számít az, hogy a MiG-29 papíron fantasztikus gép, ha a valóságban kudarcot vallott?

Igenis össze lehet és össze kell hasonlítani őket (ahogy azt mindenhol teszik), mivel azonos célra készültek. A különbségek nem befolyásolják az összehasonlíthatóságot, sőt ezért van szükség összehasonlításra! A te olvasatodban csak egy bizonyos típus azonos sorozatában készült változatait lehetne összehasonlítani. Még az F-16C/D Block30 vs F-16C/D Block50 összehasonlítás sem lenne szerinted helytálló, mert eltérnek avionikai rendszereikben, ami a rájuk osztott feladat miatt van.

Az említett légiharcról anno a TopGun-ban olvastam, majd megkeresem pontosan melyik számban.

(#302) #65675776 válasza Latissimus Dorsi (#300) üzenetére


#65675776
törölt tag

És még némi adalék az egy és két hajtóműves gépek összehasonlításáról. Ha tényleg nem lehetséges, akkor hogyan lehet, hogy az YF-16 ellenfele, azaz az YF-17 Cobra, kéthajtóműves volt? Nem is tudom hogyan tudták összehasonlítani őket! ;]

(#303) Latissimus Dorsi válasza #65675776 (#302) üzenetére


Latissimus Dorsi
senior tag

Amiből végül kifejlesztették a F/A-18-ast. Szal dönteni nem is tudtak köztük, inkább mindkettőt rendszerbe állították.
Az amerikai repülőgéptenderek, meg sokkal inkább a lobbiról szólnak, mint a gépek valós tulajdonságairól. Lásd F-22 vs. F-23. Ahol egyes szakértők szerint a gyengébb gép győzőtt, mások szerint nem. Mindenesetre az egy reálisabb összehasonlítás, mint az 1 hm. 2 hm.
Igazából nem tom min vitatkozunk! Írtam az előbb, hogy a falconnak magasabba harcértéke, ezt nem kell nekem bizonygatni!
A két hajtómű előnyeiről a közelharcban, meg szerintem felesleges vitatkozni. Magasabb tolóerő/tömeg arány, ami jobb gyorsulás, jobb emelkedőképességet eredményez. És ezeknek a közelharcban igenis szerepe van! 2 hajtóművel nagyobb a sansz a túlélésre, mivel 1 hmmel is tovább repül a gép.
Még egyszer leírom: manőverező képességben jobb gépnek tartom mint a falcont. Másban nem!

MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?

(#304) ToRR3nt3 válasza #65675776 (#299) üzenetére


ToRR3nt3
senior tag

Nem is tudtam, h nem gyártják már a Hornetet. '97-ben vettem az uccsó Top Gunt, meg az uccsó makettet is 2001-ben építettem össze. Kicsit frissíteni kéne az információs adatbázisomat :)

...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...

(#305) L_ajos válasza ToRR3nt3 (#304) üzenetére


L_ajos
őstag

Helyesen teszed. Énis rájöttem hogy elég sok mindenben levagyok maradva. Pedig régebben napi szinten voltam a témával. Sajna a munka meg a sok problema elveszi az ember eszét és nem tud arra koncentrálni amiért régen élt halt :)

De hajrá!

[link]

PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

(#306) ToRR3nt3 válasza L_ajos (#305) üzenetére


ToRR3nt3
senior tag

A makettezés jobban hiányzik mint az irodalom. Össze kéne építeni egy Spitfiret 1:48-baqn. Valami javaslat a márkára? Mark II lenne a legjobb. Mondjuk a falábú (a neve kiesett) angol ász gépét. Mellé meg majd később egy Messzer Emilt. A Gallandét, a Miki egrest.:F

...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...

(#307) Latissimus Dorsi válasza ToRR3nt3 (#306) üzenetére


Latissimus Dorsi
senior tag

Van még nekem is 2 bontott, de meg nem kezdett makettem. Egy Italeri Super Hornet, és egy cseh remek Szu-7. Erősen gondolkodom az összeépítésükön, bár a festékkészletet alighanem fe kell frissítenem. Nemhiszem, hogy túlélték az elmúlt 6-7 évet...

MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?

(#308) ToRR3nt3 válasza Latissimus Dorsi (#307) üzenetére


ToRR3nt3
senior tag

Szu-7. Na az még egy csúnyácska repcsi. Annyira csúnya, hogy az már szép! Cseh maketteim nekem is voltak. Tizenegynehány éves koromban nem is igen lehetett mást venni csak cseszkó, NDK, meg szovjet maketteket. Illetve a komolyabbak irdatlan drágák voltak... Volt egy NDK IL-4-em. Az elég jó minőségű volt. Sajna anyámék a régebbi maketteimtől ''megváltak'', de a jól sikerült 5-6 db azért megvan, biztonságban nálam és nem a szülői házban:).

...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...

(#309) #65675776 válasza ToRR3nt3 (#304) üzenetére


#65675776
törölt tag

Pontosítok: a minket érdeklő C/D változatot nem gyártják. Az E/F-et igen, csak annak kb 50M$ a darabára.

Latissimus Dorsi: Már miért lenne nagyobb egy kéthajtóműves gép tolóerő/tömeg aránya? Az függ az egyes hajtóművek tolóerejétől és nem utolsósorban a repgép tömegétől! És akkor még nem vettük figyelembe a hajtóművek magasság-tolóerő és sebesség-tolóerő görbéit. Ez utóbbiak az F-16-ba épített hajtóművek (F100/F110) esetén jelentősen jobbak, mint a MiG-29 hajtóműveinél (RD-33). És akkor a harc kimenetelét még az is befolyásolja, ki mennyire látja a másikat. Márpedig az RD-33 igencsak látványosan kormol!

[Szerkesztve]

(#310) Latissimus Dorsi válasza ToRR3nt3 (#308) üzenetére


Latissimus Dorsi
senior tag

Ugyan ez a helyzet. Plussz az apróbb rokon gyerekek játéknak tekintették őket, és dirib-darabra törték őket.
Épp most készülök haza, hogy elhozzam ami menthető :D

Jó ez a topik:) Rákattantam ismét a témára :DDD

MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?

(#311) #65675776 válasza Latissimus Dorsi (#307) üzenetére


#65675776
törölt tag

Az attól függ milyen gyártmányú festékek. Ha Humbrol, akkor jó eséllyel ma is használhatóak, persze csak ha jól le voltak zárva. Testors esetén már necces a dolog, de lehet szerencséje az embernek. Akril és vízbázisú festékek kb örökéletűek (és kurv@ drágák).

[Szerkesztve]

(#312) Latissimus Dorsi válasza #65675776 (#309) üzenetére


Latissimus Dorsi
senior tag

Bocsi hosszú lesz:

''Pumák az Oroszlánok ellen

Németh Zoltán

Alattam lassan suhannak a vakítóan fehér cumuluszok a jól megszokott 3-es légtérben, valahol Kecel környékén. Mellettünk pár méterre lassan himbálózik egy MiG-29-es.
Mint mindig most is gyönyöru látvány ez a gép. Még pár másodperc és összecsapunk egy gyakorló légiharcra, nem túl surun, de azért néha elofordul ez mostanában velünk.De ez a feladat mégis nagyon különleges számomra, ugyanis most egy amerikai F-16 B hátsó ülésében ülök, elottem Spanky, egy kanadai pilóta, aki a holland légiero cserepilótájaként már lassan két éve a királyi légieronél repül.
Az orosz vadászban pedig Hegedus Erno (magyar) és Weeds (holland) repül. Nagyon kényelmesen ez a kabin, az ülésem gyárilag 30 fokban hátradöntve, a lábaim kényelmesen nyugszanak a pedálokon, a bal kezem baloldalt a gázkaron, a jobbom pedig a jobb oldalon, egy kéztámaszon pihen. Mégis én vezetek, hiszen a harci gépek között egyedülálló módon ezt a típust egy „side-stick” segítségével irányítják, ami a kabin jobb oldali panelján helyezkedik el. Én vezetek, pontosabban közlöm a számítógéppel, mit is akarok. Egy bonyolult program irányítja a gépet, mindig az ideális helyzetnek megfeleloen állítja a kormánylapokat, és persze figyeli a kezem mozgását is néha, amikor rá ér. De ezt csak tudatom tudja, az érzékeim tökéletesen be vannak csapva, a gép nagyon jól követi a mozdulataimat, teljesen olyan, mint amit eddig megszoktam. Természetesen felkészítettek, eloször szinte mindenkinek felágaskodik az F-16-os, hiszen a pilótának meg kell szokni, hogy a bot csak pár millimétert mozdul, és közben inkább a rá ható erokre figyel a számítógép. Nekem is megemelte egy kicsit az orrát a gép, amikor átvettem a vezetést, lehet ez a másik gépbol vad ágaskodásnak tunt. De most már nyugodtan, és egyenletesen úszunk az égen. Pár enyhe fordulóval próbálkozok, jól követi a gép a szándékaimat, bevallom, nagyon tetszik. Lassan át kell adnom a vezetést, arra sajnos kevés az ido, hogy annyira megismerhessem ezt a gépet, hogy légiharcra vállalkozzak vele, foleg egy 29-es ellen.
Spanky rádiózik, én pedig nagy levegot veszek, elkezdjük a légiharc kiinduló helyzetét felvenni. Pár másodperc múlva már közel hangsebességgel repülünk, velünk szemben pár kilométerre a 29-es is gyorsít a viszonylagos sebességünk 700 méter másodpercenként. Már majdnem elrepülünk egymás mellett, amikor felhangzik a „Fights on” vezényszó, amit talán úgy lehetne fordítani „Harcra fel”. Gyozni kell, ezért nagyon keményen fordulunk, 9 g szorít az ülésbe. Kitekerem magam, jól látni mögöttünk, hogy a kétfarkú is fordul, elindul fölfelé, mi is emelkedünk. Picit lemaradunk, de szigorúan megyünk a 29-es után. De még messze van, és már is szembe fordul, ismét keresztezünk. Felemás helyzet, nem igazán tudom, kinek szurkoljak, mindenesetre tekerem a fejem, ha kell, segíteni tudjak Spankynak. Most mi fordulunk szukebben, lassan kezd elénk kerülni a másik gép, megindul lefelé, lelkesen zuhanunk utána. A 29-es elkezdi emelni az orrát, vízszintes szárnyakkal elindul felfelé, egyre közelebb kerülünk hozzá, de még nem lehet loni, most inkább fölöttünk van. Mi is elindulunk fölfelé, elkap a vadászláz, na még egy picit, ez meglesz, egy szép, szabályos bukfenc ívén vagyunk. A másik gép már lassan a hátán van felettünk, mi olyan 60 fok körül járunk fölfelé, amikor hirtelen megszólal egy noi hang: „Pull up, pull up”. Szinte köpi a „P” betuket. Spanky azonnal reagál, balra dönti a gépet, csökkenti az emelkedés szögét. Én még mindig a 29-est nézem, egyre feljebb emelkedik, aztán a tetopont után kicsit kiengedi a húzást, és egy nagyon picit ránk dönt. Még nagyon messzire mögénk mutat az orra, de a pilóta már stabilan és sokáig ránk tud nézni. A sisakcélzónak ez már jó, innen már lehetne akár loni is. Na éles helyzetben most kéne katapultálnunk, vigyorgok befelé.
Sparky,a vendéglátó
Spanky küzd még, megpróbál szembe fordítani, de már alig van sebességünk. A 29-es tovább fordul, orra teljesen és sokáig ránk mutat, kiengedheti a húzást, gyorsul. Most fognának be a rakéta fejek, a lokátor (a játékszabályok szerint a másik gépben most nem használnak sisakcélzót), az infra célzó, még egy apró korrigálás, indítás, gyakorlatilag végünk van. Az F-16-os nem volt képes tovább emelkedni a kritikus pillanatban, nem tudta követni a MiG-et a bukfencben. Spanky még mindig küzd, nem akarja beengedni a másikat gépágyú lohelyzetbe. Surun és hirtelen váltjuk a fordulóirányt, a másik gép cakkban van mögöttünk, pár másodpercre képes csak ránk „nézni”, ebbol valóban nem lehet célzottan loni gépágyúval. De rakétával igen, már legalább a negyedik találatot „kapnánk be”, ahhoz képest, hogy „halottak” vagyunk egész szép a látvány. Úgy tunik, a kabin plexije felnagyítja a másikat, nem tunik közelinek, de mégis hatalmas a másik gép, most látni igazán, mennyire ráfekszik a 29-es a levegore. Lassabban vált ugyan fordulót, de az orra mindig fenn marad, és folyamatosan fenyeget. Most csak akkor lenne esélye az F-16-osnak, ha a másik gépen nincs több rakéta, és elobb fogyna el az üzemanyaga. Nincs értelme tovább pazarolni az üzemanyagot (mindhárom hajtómu teljes utánégetésen dolgozik). Megszólal a rádió, másik gép „terminate”-t jelent, azaz véged. Spanky lemondóan kikapcsolja az utánégetot, vízszintesen repülünk, a 29-es felzárkózik a következo feladathoz. A második felállás is hasonlóan ér véget, elindulunk haza. Ismét van idom kicsit szétnézni, fantasztikus a kilátás a gépbol. Foleg a hátsó tér tetszik, látom a vízszintes vezérsíkot, sot egy kicsit még annál is lentebb nézhetek. Vezethetek is egy kicsit, nagyon jó az F-16-ossal repülni. De ha harcolni kellene menni, én inkább átülnék egy MiG-29-esbe.
A Falcon hátsó ülésében
Egy hetet töltöttek nálunk a holland 315 repüloszázad pilótái, az oroszlánok a pumák között, és mi mindenképpen nagyon jól éreztük magunkat. Szerintem ok is élvezték az ittlétet és a repülést, legalábbis nekünk úgy tunt. Sokszor és sokat tudtak a hollandok önfeledten szórakozni, látszott rajtuk az a nyugati pilótáknál már sokszor megfigyelt magabiztosság, amit mi talán a létbizonytalanság és a kevés repido miatt csak ritkán tudunk kifelé mutatni. Mi, azóta sem jutottunk el Hollandiába, pedig az oroszlánok vártak bennünket.....

Nincs lóvénk de ilyen drága masinákat veszünk(Grippen) ahelyett hogy ezt a szuper típust(MIG-29) fejlesztenénk tovább,jóval olcsóbban.,ahogy mások teszik.Pl:Németek.''

És ezt egy pilóta irta ;)
A falcon hm. adatai tényleg jobbak mint EGY RD33-masé, de kettő esetén már más a helyzet.
Legalábbis úgy tűnik ebből a beszámolóból. Az f-15 is azért megy felfelé mint egy rakéta, mert 2 olyan hajtómű van benne mint az F-16-osban. Az RD33-mas meg nem annyival rosszabb, hogy egy F100/F110 ellensúlyozni tudja.

Ja az amiknak, van jópár Mig-29-esük, amit azért vettek, hogy tanulmányozzák a gyenge pontjait. És légiharc taktikákat dolgozzanak ki ellenük! Nagyon jól csinálják. Szal lehet jobb gép az f-16 mint ahogy jobb is, de azért a gyözelmek mögött nem csak a gép/pilóta van.


A festékekkel igazad volt! Az összes Humbarol túlélte :) Aszem a Szu-7-et fogom összeépíteni. Ha lesz szabadidőm. Majd nyomok képeket.

[Szerkesztve]

MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?

(#313) #65675776 válasza Latissimus Dorsi (#312) üzenetére


#65675776
törölt tag

Itt azt hiszem valami egyéb gond lehetett (főleg, hogy a pull up azt jelenti, hogy húzd fel!), ugyanis az F-16 az egyetlen gép a világon ami 11000m-ig függőlegesen tud gyorsulni! Ebben csak az F/A-22 lesz jobb nála.

Nézzük a tényeket:
MiG-29B: tolóerő: 2x8300kg; felszállótömeg vadászfeladatra: 16500kg; tolóerő/tömeg arány: 1:1,006

F-16C Block50: tolóerő:1x13147kg (1x28,984lb); felszállótömeg vadászfeladatra: 12003kg (26,463lb); tolóerő/tömeg arány: 1:1,095

Amit adalékként tudni kell: a Block50 a legnagyobb felszállótömegű együléses F-16. A Block52 és a Block50 közötti tömegkülönbséget nem ellensúlyozza a hajtómű többlettolóereje 0m-en! Az F110 tolóerőnövekedése a legnagyobb a kategóriájában, mindez azt eredményezi, hogy 8-10000m magasságban a tolóerő tömeg arány közelíti az 1:1,2 arányt. A Block52 csak 1:1,18 aránnyal rendelkezik azonos magasságban, a MiG-29-é alig több mint 1:1,1-hez! Mindezt úgy, hogy a MiG-29 szívócsatornája szabályzott keresztmetszetű, ami sokkal jobb áramlási viszonyokat biztosít a kompresszorok számára, mint az F-16 szabályozatlan beömlője. Ez leginkább a gyorsulóképességre hat jótékonyan, abban viszont megintcsak nem jobb annyival a MiG-29, mint várható lenne. A tolóerő tömeg arány a lényeg, és nem csak a hajtómű tolóereje.

Egy pilótától elvárható lenne, hogy normálisan leírja a Gripen nevét, azaz egy p-vel! Amennyiben te írtad el, akkor ezt vedd tárgytalannak.

A németek csak annyira újították fel a 29-eiket (azok közül is csak 6-ot), hogy kommunikációs és IFF vonatkozásban NATO kompatibilisek legyenek, alapvető feladatuk a NATO pilótái számára valódi légiharc célpont biztosítása volt! Olyannyira, hogy az amerikaiak fizették a Red Flag-en való részvételük összes költségét!Már kivonták őket, és átadták a lengyeleknek.

(#314) L_ajos


L_ajos
őstag

Most jött el a pillanat hogy egy amatőr elektromos modellre beruházok :)

Milyet ajánlotok? :F

PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

(#315) L_ajos


L_ajos
őstag

Bellanca Dechatlon rc modell lett belőle. Már csak valami jobb idő kell hogy röptetni lehessen :)

PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

(#316) #65675776 válasza L_ajos (#315) üzenetére


#65675776
törölt tag

Az első röptetéshez nem kell jó idő. Inkább utána sok, hogy újjáépítsd! :)

Ezt nem gúnyolódásként mondom. Ugyanis van a környezetemben néhány ember aki foglalkozott ilyesmivel, csak beleunt az állandó felújításokba. Nem akarom elvenni a kedved, de erre is készülj fel.

Sok sikert, jó szórakozást!!!

(#317) L_ajos válasza #65675776 (#316) üzenetére


L_ajos
őstag

Igyekeztem olyan anyagból megválasztani a repülőt ami nem törik :D

De hát az ördög nem alszik :)

PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

(#318) Gyantusz válasza L_ajos (#317) üzenetére


Gyantusz
tag

A le- és felszállást gyakorold először is, a műrepülést majd lehet később.
Ha figurázni akarod, kiviszed a PC-det, viszel egy aggregátort (ott a kocsi is), rákötöl az RC-gépre egy webkamerát, és a PC-n keresztül irányítod, ''Real Time'' szimulátor... :)
<könnyebb a gépet vezetni, ha baj van => nem töröd össze>
Már ''csak'' az adattovábítást kell megoldani a PC és a kamera között... :)

U.i.: Természetesen ez csak egy ''elv''.

Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

(#319) Kephamos válasza L_ajos (#315) üzenetére


Kephamos
addikt

Egy fotót igazán mellékelhetnél a saját RC repcsidről.

(#320) L_ajos válasza Kephamos (#319) üzenetére


L_ajos
őstag

Természetesen lesz kép. Ha minden jól megy még ma. De nekem nincs fényképezőm ezért először még azt kell megzerezni :)

PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

(#321) L_ajos válasza Gyantusz (#318) üzenetére


L_ajos
őstag

Mindenképpen. No meg a hely megválasztásával is foglalatoskodnom kell. Me a belvárosba nem sok hely van ahol lehetne reptetni. Max városliget :)

A műrepülés még nem izgat. Csak egyenlőre az hogy ne törjem darabokra :D

Az elved jó csak a megvalósítása kérdéses :D

PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

(#322) #65675776 válasza L_ajos (#321) üzenetére


#65675776
törölt tag

Szerintem várd meg amíg leesik az első komoly hó! Persze itt legalább 10cm hó kell, ez ugyanis már kellőképpen tudja csillapítani az esetleges zuhanás hatásait.

Egyébként milyen rendszerű? Elektromos, vagy Glow (azaz belső égésű motoros)?

[Szerkesztve]

(#323) Gyantusz válasza L_ajos (#321) üzenetére


Gyantusz
tag

Ld. UCAV... :)

[Szerkesztve]

Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

(#324) L_ajos válasza #65675776 (#322) üzenetére


L_ajos
őstag

Elektromos :)

Amugy mindenképpen megszeretném várni a kellemesebb időt! Lásd: ne legyen fél méteres sár :D

PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

(#325) Gyantusz válasza L_ajos (#324) üzenetére


Gyantusz
tag

Fabrikálj rája (a tetőre) kis ejtőernyőt, mint a dugattyús / gázturbinás kisgépeknél. Ha gubanc van, ''kirobbantod'' (rugóval) és szépen leereszkedik...
Ez még jobb, mint a webkamera. :)
Vagy méretezd át a futókat. Példának ott a Tomcat-é / Hornet-é, igen drabál mankóik vannak. Tesztelése ''ejtéssel'', mint az igazit...
Vagy gumimatrac alája.
Vagy még jobb: hidroplán talpat nekije... És akkor a sár, meg a hó sem lesz gond (meg a víz sem).
Vannak jó ötleteim?
:) :) :)

Te! Miért nem vettél helikoffert? Ha leáll a motor, simán leautorotál és semmi gáz, csak a talpai bírják ki.

Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

(#326) L_ajos válasza Gyantusz (#325) üzenetére


L_ajos
őstag

Mert a helikopterek egy vagyonba kerülnek :D

Amugy a sí talpra énis gondoltam, főleg a hátsó futó helyettesítésére. Nem tom, nagyon vékony szára van a hátsó futónak. Igaz nem kell nagy terhelést kibírnia de akkoris. Amugy az elsőfutók elég erősek és rugalmasak szal azoknak ki kell bírnia. De hamarosan kiderül. Ha holnap jó lesz az idő akkor megyek röptetni 1et :)

Amugyse nagyon szabad jáccani vele mert ha a súlypontok és a tömegarányok stb. megváltozik és nem lesz egyensúlyba akkor nem fog repülni :) Ugyhogy marad a gyakorlás..a sok gyakorlás :D

PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

(#327) Gyantusz válasza L_ajos (#326) üzenetére


Gyantusz
tag

''Mert a helikopterek egy vagyonba kerülnek''
Tudom én, csak szívódtam... :)

Ahogy látom, két fő- és egy farokfutós elrendezésű, mint a klasszikus II. vh-s gépek.
Hát, ha a tömegközéppont megváltozik, javallom a horgászólmok berakását, ill. a szárny mechanizációjának növelését (most csak okoskodok, így látatlanban).
Utóbbival az a gáz, hogy megnő a szárny légellenállása, amit csak a motor erősítésével lehetne ellensúlyozni. -> Viszont csökkenne a le- és a felszállási úthossz, STOL lesz belőle (Short Take-Off and Landing).
Ha nő a motor tömege -> változik a súlypont -> horgászólmok berakása (akár gyurmával rögzítve is jó lehet).
Ha nő a motor teljesítménye, nő a forgatónyomatéka is -> le- és felszállásnál ''berádlizhat'', mint a Me-109... (pedálból belépés javallott - oldalkormány) -> pl. növelni kellene a farok felületének a nagyságát...
Tehát nem egyszerű a dolog.

A sítalpat nem kell szégyelni! Pl. a Me-163 is ilyennel szállt le anno!

A lényeg, hogy nem árt fejleszteni, a saját igényeid szerinti átalakítás (ezzel is fejlődsz). Példákat találhatsz a repülés elmúlt 100 évéből dögivel!!!

Természetesen mindehhez csak gyakorlás-gyakorlás-gyakorlás kell... :)
(pénz kevés, inkább műszakias hozzáállás <fejlesztői véna>)

''Great Balls of Fire!''

[Szerkesztve]

Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

(#328) ToRR3nt3 válasza L_ajos (#326) üzenetére


ToRR3nt3
senior tag

És mennyibe kerül egy ilyen villanyrepcsi? Ez az RC a metrós nikecell sárkányú gép? :F

...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...

(#329) L_ajos válasza ToRR3nt3 (#328) üzenetére


L_ajos
őstag

25-30k között van. Irányítóval együtt. Ez nem Tescos :D EZ elég komoly kis modell az amatőr kategóriába. Csináltam róla képeket! Nézétek meg!

Amugy ha csak a repülésről, a háborúkról szeretnétek kötetlenül beszélgetni, olvasni, véleményt kifejteni nézzetek át hozzám :)

A képek elérhetősége: [link]

A beszélgetés: [link]

(reg 1perc) :)

PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

(#330) ToRR3nt3 válasza L_ajos (#329) üzenetére


ToRR3nt3
senior tag

30K-ért már lehet kapni ilyet? (a teszkós 20 körül van de annak nincs repcsi formája, meg látszik rajta a gagyizmus) Venni kéne egyet, mert nekem nagyon tetszik, komolynak tűnik így fényképről.. Még nem röptetted, vagy igen? Meddig bírja az akksi?

...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...

(#331) L_ajos válasza ToRR3nt3 (#330) üzenetére


L_ajos
őstag

Sajna még nem volt megfelelő idő a reptetéshez ill. én nem értem rá :( De meglesz. A távirányítóba ha veszel aksit az bír vagy 10röptetést. Maga a modell ugy max 12-15percet bir. de az átlag ugy 10perc. Bár ha veszel hozzá másik aksit akkor tovább is. VAgy pót aksival kitolható az idő. :) Amugy ez abszolute az amatőr kategória egyik legjobbika! ;)

PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

(#332) ToRR3nt3 válasza L_ajos (#331) üzenetére


ToRR3nt3
senior tag

találtam én is olyat ami megfelelne egy Me-109-et meg egy Zerot. (szvsz a kettő ugyanaz csak a sárkány más) Mindennel együtt olyan 40k lenne de haladó kategóriának írták. Meg találtam 9-10k-ért is kb 50 cm fesztávú, szintén elektromotorsokat. Gondolom ezek kicsit gyengébbek.

...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...

(#333) L_ajos válasza ToRR3nt3 (#332) üzenetére


L_ajos
őstag

Azokat énis láttam. Valóban csak a sárkány van meg és a motort a szervókat neked kell belerakni és megvenni. + a távirányító ami általában 4sávos kell.. :(

A 9-10k-s se olyan rossz de az tényleg csak játék :)

PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

(#334) ToRR3nt3 válasza L_ajos (#333) üzenetére


ToRR3nt3
senior tag

A sugárhajtóműveseknek milyen a meghajtása? Mert láttam ol. A10-et, meg Szu-27-et. Azokba hogy lehet villanymotort tenni???

...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...

(#335) #65675776 válasza ToRR3nt3 (#334) üzenetére


#65675776
törölt tag

Betokozott légcsavar az már sugárhajtómű bizonyos szinten. Csak iszonyat fordulatszám kell neki.

(#336) nRu3


nRu3
addikt

Mivel nincs más repülös oldal igy ezt a ide linkelem be[link] az ember szövege az kiakasztot rendesen ,föleg amikor a gének a hajtomüve felszálásnál felpörög az emberke ilyet szól '' turbo - turbo'' :D az ilyen szerintem magával viszi az othoni zsiros kenyeret és lilahagymát szalonával hogy azt egye a gépen :)

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#337) ToRR3nt3 válasza #65675776 (#335) üzenetére


ToRR3nt3
senior tag

Hát inkább csak a nagyon leegyszerűsített modellje. Gondolom a magas fordulat miatt jobban zabálja is a telepet.

...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...

(#338) #65675776 válasza ToRR3nt3 (#337) üzenetére


#65675776
törölt tag

A fogyasztás mindenképpen nagyobb. Viszont léteznek ilyen méretben valódi gázturbinák is!

A tokozott légcsavar (csőlégcsavak) nem csak leegyszerűsített modell. Azt hiszem te kevered a sugárhajtás és a gázturbina fogalmát. A gázturbina a sugárhajtás egyik lehetséges megvalósítása. Szintén sugárhajtás a rakétahajtás, a torlósugárhajtómű, a vízsugárhajtómű (ami szintén lehet csőcsavar)... De a gázturbina nem feltétlenül sugárhajtómű! A helikopterek (mármint a valódiak) döntő többsége gázturbinás, szintén gázturbinás minden nagyobb teljesítményű légcsavaros repülőgép.

(#339) ToRR3nt3 válasza #65675776 (#338) üzenetére


ToRR3nt3
senior tag

Honnan veszed h keverem? A gázturbina gázzal megy a sugárhajtómű meg uránnal, azér' sugárzik. :D
Van azért némi fogalmam, a gázturbina a hajtómű fajtája, a sugárhajtás, a légcsavar az meg a hajtóerő ''közlésének'' fajtája.


[Szerkesztve]

...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...

(#340) L_ajos válasza nRu3 (#336) üzenetére


L_ajos
őstag

EZ nagyon erős :D

PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

(#341) nRu3 válasza L_ajos (#340) üzenetére


nRu3
addikt

a felvétel minősége nem rossz, föleg végre egy olyan ami Bp. felett repül, de a szöveg :D

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#342) nRu3 válasza L_ajos (#340) üzenetére


nRu3
addikt

itt a párja, [link]

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#343) Vigneau válasza L_ajos (#340) üzenetére


Vigneau
félisten

Szia L_ajos!

Megkésve bár, de itt vagyok... :B Érdekel ez a gép: [link]? A hétvégén sikerült pár képet csinálnom a régi gépeimről.

Üdv: Vigneau

Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...

(#344) L_ajos válasza Vigneau (#343) üzenetére


L_ajos
őstag

Ezt a képet berakhatom a fórumomba? Esetleg ha van időd egy kis szöveget írnál mellé? :)

PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

(#345) L_ajos válasza nRu3 (#342) üzenetére


L_ajos
őstag

Köffe a linket :) Amugyis gyüjtöm a repülős videókat szal nem árt ez sem :D

PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

(#346) nRu3 válasza L_ajos (#345) üzenetére


nRu3
addikt

Ezt ugy értem hogy ezt az oldalt nem ismerted? a családomnak már tele van a töke amikor a hifit is bekapcsolom valamelyik hangosabb gépnél :D [link]

[Szerkesztve]

''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......

(#347) L_ajos válasza nRu3 (#346) üzenetére


L_ajos
őstag

Valaha már el volt mentve ez nekem de nem használtam nagyon a videotárát (hozzáteszem netem se volt olyan megfelelő erre), de most ráálltam. Bár elég sok megvan már azok közül ami itt is van de csak csak találok 1-2 kuriózumot. Aztán majd vesézve zúdítom az oldalamra :) (már csak megfelelő tárhely kell :D )

PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

(#348) L_ajos


L_ajos
őstag

No belevágtam az első projectbe oly rég óta. Az alany egy Heller tipusú MiL-24A/D amiből a ''D''-t alakítom ki. Jó kis időtöltést takar és most hogy már beszereztem a véknyabb ecseteket (0, 2-0, 3-0ás) igy már meglehet kezdeni. Ha elkészül megpróbálom lefotózni és közzétenni. :)

PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

(#349) #65675776 válasza L_ajos (#348) üzenetére


#65675776
törölt tag

A pontos verziót is eldöntötted már (gondolom magyar lesz, nem erre gondoltam)?

Korábban valaki kérdezte milyen készletet ajánlunk neki kezdésnek. Én kifejezetten alkalmasnak tartom erre az Academy olcsóbb készleteit. A minőségükkel nem szokott baj lenni, az áruk szinte verhetetlen. Nemrégiben szereztem be a következőket: OV-10A Bronco, OV-10D Bronco, A-37B Dragonfly, F-2H3/4 Banshee, F6F-3/5 Hellcat. Mindez összesen 5500HUF-ba került (a Banshee 1500, a többi 1000). A Fabulisban (ha már éppen Bp-en jártam). [link]

(#350) L_ajos válasza #65675776 (#349) üzenetére


L_ajos
őstag

Bazz..ennyiért engem is bármi érdekel :D

Amugy épp a ''D'' variáns kialakításán fáradozom, de nem akarom nagyon elkapkodni. Bár hosszú évek óta újra ez az első project :D Szal annyira csodát nem várok magamtól :)

PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.