Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
A pontos verziót is eldöntötted már (gondolom magyar lesz, nem erre gondoltam)?
Korábban valaki kérdezte milyen készletet ajánlunk neki kezdésnek. Én kifejezetten alkalmasnak tartom erre az Academy olcsóbb készleteit. A minőségükkel nem szokott baj lenni, az áruk szinte verhetetlen. Nemrégiben szereztem be a következőket: OV-10A Bronco, OV-10D Bronco, A-37B Dragonfly, F-2H3/4 Banshee, F6F-3/5 Hellcat. Mindez összesen 5500HUF-ba került (a Banshee 1500, a többi 1000). A Fabulisban (ha már éppen Bp-en jártam). [link] -
L_ajos
őstag
No belevágtam az első projectbe oly rég óta. Az alany egy Heller tipusú MiL-24A/D amiből a ''D''-t alakítom ki. Jó kis időtöltést takar és most hogy már beszereztem a véknyabb ecseteket (0, 2-0, 3-0ás) igy már meglehet kezdeni. Ha elkészül megpróbálom lefotózni és közzétenni.
-
L_ajos
őstag
Valaha már el volt mentve ez nekem de nem használtam nagyon a videotárát (hozzáteszem netem se volt olyan megfelelő erre), de most ráálltam. Bár elég sok megvan már azok közül ami itt is van de csak csak találok 1-2 kuriózumot. Aztán majd vesézve zúdítom az oldalamra
(már csak megfelelő tárhely kell
)
-
#65675776
törölt tag
válasz
ToRR3nt3 #337 üzenetére
A fogyasztás mindenképpen nagyobb. Viszont léteznek ilyen méretben valódi gázturbinák is!
A tokozott légcsavar (csőlégcsavak) nem csak leegyszerűsített modell. Azt hiszem te kevered a sugárhajtás és a gázturbina fogalmát. A gázturbina a sugárhajtás egyik lehetséges megvalósítása. Szintén sugárhajtás a rakétahajtás, a torlósugárhajtómű, a vízsugárhajtómű (ami szintén lehet csőcsavar)... De a gázturbina nem feltétlenül sugárhajtómű! A helikopterek (mármint a valódiak) döntő többsége gázturbinás, szintén gázturbinás minden nagyobb teljesítményű légcsavaros repülőgép. -
nRu3
addikt
Mivel nincs más repülös oldal igy ezt a ide linkelem be[link] az ember szövege az kiakasztot rendesen ,föleg amikor a gének a hajtomüve felszálásnál felpörög az emberke ilyet szól '' turbo - turbo''
az ilyen szerintem magával viszi az othoni zsiros kenyeret és lilahagymát szalonával hogy azt egye a gépen
-
ToRR3nt3
senior tag
találtam én is olyat ami megfelelne egy Me-109-et meg egy Zerot. (szvsz a kettő ugyanaz csak a sárkány más) Mindennel együtt olyan 40k lenne de haladó kategóriának írták. Meg találtam 9-10k-ért is kb 50 cm fesztávú, szintén elektromotorsokat. Gondolom ezek kicsit gyengébbek.
-
L_ajos
őstag
válasz
ToRR3nt3 #330 üzenetére
Sajna még nem volt megfelelő idő a reptetéshez ill. én nem értem rá
De meglesz. A távirányítóba ha veszel aksit az bír vagy 10röptetést. Maga a modell ugy max 12-15percet bir. de az átlag ugy 10perc. Bár ha veszel hozzá másik aksit akkor tovább is. VAgy pót aksival kitolható az idő.
Amugy ez abszolute az amatőr kategória egyik legjobbika!
-
-
L_ajos
őstag
válasz
ToRR3nt3 #328 üzenetére
25-30k között van. Irányítóval együtt. Ez nem Tescos
EZ elég komoly kis modell az amatőr kategóriába. Csináltam róla képeket! Nézétek meg!
Amugy ha csak a repülésről, a háborúkról szeretnétek kötetlenül beszélgetni, olvasni, véleményt kifejteni nézzetek át hozzám
A képek elérhetősége: [link]
A beszélgetés: [link]
(reg 1perc) -
Gyantusz
tag
''Mert a helikopterek egy vagyonba kerülnek''
Tudom én, csak szívódtam...
Ahogy látom, két fő- és egy farokfutós elrendezésű, mint a klasszikus II. vh-s gépek.
Hát, ha a tömegközéppont megváltozik, javallom a horgászólmok berakását, ill. a szárny mechanizációjának növelését (most csak okoskodok, így látatlanban).
Utóbbival az a gáz, hogy megnő a szárny légellenállása, amit csak a motor erősítésével lehetne ellensúlyozni. -> Viszont csökkenne a le- és a felszállási úthossz, STOL lesz belőle (Short Take-Off and Landing).
Ha nő a motor tömege -> változik a súlypont -> horgászólmok berakása (akár gyurmával rögzítve is jó lehet).
Ha nő a motor teljesítménye, nő a forgatónyomatéka is -> le- és felszállásnál ''berádlizhat'', mint a Me-109... (pedálból belépés javallott - oldalkormány) -> pl. növelni kellene a farok felületének a nagyságát...
Tehát nem egyszerű a dolog.
A sítalpat nem kell szégyelni! Pl. a Me-163 is ilyennel szállt le anno!
A lényeg, hogy nem árt fejleszteni, a saját igényeid szerinti átalakítás (ezzel is fejlődsz). Példákat találhatsz a repülés elmúlt 100 évéből dögivel!!!
Természetesen mindehhez csak gyakorlás-gyakorlás-gyakorlás kell...
(pénz kevés, inkább műszakias hozzáállás <fejlesztői véna>)
''Great Balls of Fire!''
[Szerkesztve] -
L_ajos
őstag
válasz
Gyantusz #325 üzenetére
Mert a helikopterek egy vagyonba kerülnek
Amugy a sí talpra énis gondoltam, főleg a hátsó futó helyettesítésére. Nem tom, nagyon vékony szára van a hátsó futónak. Igaz nem kell nagy terhelést kibírnia de akkoris. Amugy az elsőfutók elég erősek és rugalmasak szal azoknak ki kell bírnia. De hamarosan kiderül. Ha holnap jó lesz az idő akkor megyek röptetni 1et
Amugyse nagyon szabad jáccani vele mert ha a súlypontok és a tömegarányok stb. megváltozik és nem lesz egyensúlyba akkor nem fog repülniUgyhogy marad a gyakorlás..a sok gyakorlás
-
Gyantusz
tag
Fabrikálj rája (a tetőre) kis ejtőernyőt, mint a dugattyús / gázturbinás kisgépeknél. Ha gubanc van, ''kirobbantod'' (rugóval) és szépen leereszkedik...
Ez még jobb, mint a webkamera.
Vagy méretezd át a futókat. Példának ott a Tomcat-é / Hornet-é, igen drabál mankóik vannak. Tesztelése ''ejtéssel'', mint az igazit...
Vagy gumimatrac alája.
Vagy még jobb: hidroplán talpat nekije... És akkor a sár, meg a hó sem lesz gond (meg a víz sem).
Vannak jó ötleteim?
Te! Miért nem vettél helikoffert? Ha leáll a motor, simán leautorotál és semmi gáz, csak a talpai bírják ki. -
#65675776
törölt tag
-
-
Gyantusz
tag
A le- és felszállást gyakorold először is, a műrepülést majd lehet később.
Ha figurázni akarod, kiviszed a PC-det, viszel egy aggregátort (ott a kocsi is), rákötöl az RC-gépre egy webkamerát, és a PC-n keresztül irányítod, ''Real Time'' szimulátor...
<könnyebb a gépet vezetni, ha baj van => nem töröd össze>
Már ''csak'' az adattovábítást kell megoldani a PC és a kamera között...
U.i.: Természetesen ez csak egy ''elv''. -
#65675776
törölt tag
Az első röptetéshez nem kell jó idő. Inkább utána sok, hogy újjáépítsd!
Ezt nem gúnyolódásként mondom. Ugyanis van a környezetemben néhány ember aki foglalkozott ilyesmivel, csak beleunt az állandó felújításokba. Nem akarom elvenni a kedved, de erre is készülj fel.
Sok sikert, jó szórakozást!!! -
L_ajos
őstag
Bellanca Dechatlon rc modell lett belőle. Már csak valami jobb idő kell hogy röptetni lehessen
-
L_ajos
őstag
Most jött el a pillanat hogy egy amatőr elektromos modellre beruházok
Milyet ajánlotok? -
#65675776
törölt tag
válasz
Latissimus Dorsi #312 üzenetére
Itt azt hiszem valami egyéb gond lehetett (főleg, hogy a pull up azt jelenti, hogy húzd fel!), ugyanis az F-16 az egyetlen gép a világon ami 11000m-ig függőlegesen tud gyorsulni! Ebben csak az F/A-22 lesz jobb nála.
Nézzük a tényeket:
MiG-29B: tolóerő: 2x8300kg; felszállótömeg vadászfeladatra: 16500kg; tolóerő/tömeg arány: 1:1,006
F-16C Block50: tolóerő:1x13147kg (1x28,984lb); felszállótömeg vadászfeladatra: 12003kg (26,463lb); tolóerő/tömeg arány: 1:1,095
Amit adalékként tudni kell: a Block50 a legnagyobb felszállótömegű együléses F-16. A Block52 és a Block50 közötti tömegkülönbséget nem ellensúlyozza a hajtómű többlettolóereje 0m-en! Az F110 tolóerőnövekedése a legnagyobb a kategóriájában, mindez azt eredményezi, hogy 8-10000m magasságban a tolóerő tömeg arány közelíti az 1:1,2 arányt. A Block52 csak 1:1,18 aránnyal rendelkezik azonos magasságban, a MiG-29-é alig több mint 1:1,1-hez! Mindezt úgy, hogy a MiG-29 szívócsatornája szabályzott keresztmetszetű, ami sokkal jobb áramlási viszonyokat biztosít a kompresszorok számára, mint az F-16 szabályozatlan beömlője. Ez leginkább a gyorsulóképességre hat jótékonyan, abban viszont megintcsak nem jobb annyival a MiG-29, mint várható lenne. A tolóerő tömeg arány a lényeg, és nem csak a hajtómű tolóereje.
Egy pilótától elvárható lenne, hogy normálisan leírja a Gripen nevét, azaz egy p-vel! Amennyiben te írtad el, akkor ezt vedd tárgytalannak.
A németek csak annyira újították fel a 29-eiket (azok közül is csak 6-ot), hogy kommunikációs és IFF vonatkozásban NATO kompatibilisek legyenek, alapvető feladatuk a NATO pilótái számára valódi légiharc célpont biztosítása volt! Olyannyira, hogy az amerikaiak fizették a Red Flag-en való részvételük összes költségét!Már kivonták őket, és átadták a lengyeleknek. -
Latissimus Dorsi
senior tag
válasz
#65675776 #309 üzenetére
Bocsi hosszú lesz:
''Pumák az Oroszlánok ellen
Németh Zoltán
Alattam lassan suhannak a vakítóan fehér cumuluszok a jól megszokott 3-es légtérben, valahol Kecel környékén. Mellettünk pár méterre lassan himbálózik egy MiG-29-es.
Mint mindig most is gyönyöru látvány ez a gép. Még pár másodperc és összecsapunk egy gyakorló légiharcra, nem túl surun, de azért néha elofordul ez mostanában velünk.De ez a feladat mégis nagyon különleges számomra, ugyanis most egy amerikai F-16 B hátsó ülésében ülök, elottem Spanky, egy kanadai pilóta, aki a holland légiero cserepilótájaként már lassan két éve a királyi légieronél repül.
Az orosz vadászban pedig Hegedus Erno (magyar) és Weeds (holland) repül. Nagyon kényelmesen ez a kabin, az ülésem gyárilag 30 fokban hátradöntve, a lábaim kényelmesen nyugszanak a pedálokon, a bal kezem baloldalt a gázkaron, a jobbom pedig a jobb oldalon, egy kéztámaszon pihen. Mégis én vezetek, hiszen a harci gépek között egyedülálló módon ezt a típust egy „side-stick” segítségével irányítják, ami a kabin jobb oldali panelján helyezkedik el. Én vezetek, pontosabban közlöm a számítógéppel, mit is akarok. Egy bonyolult program irányítja a gépet, mindig az ideális helyzetnek megfeleloen állítja a kormánylapokat, és persze figyeli a kezem mozgását is néha, amikor rá ér. De ezt csak tudatom tudja, az érzékeim tökéletesen be vannak csapva, a gép nagyon jól követi a mozdulataimat, teljesen olyan, mint amit eddig megszoktam. Természetesen felkészítettek, eloször szinte mindenkinek felágaskodik az F-16-os, hiszen a pilótának meg kell szokni, hogy a bot csak pár millimétert mozdul, és közben inkább a rá ható erokre figyel a számítógép. Nekem is megemelte egy kicsit az orrát a gép, amikor átvettem a vezetést, lehet ez a másik gépbol vad ágaskodásnak tunt. De most már nyugodtan, és egyenletesen úszunk az égen. Pár enyhe fordulóval próbálkozok, jól követi a gép a szándékaimat, bevallom, nagyon tetszik. Lassan át kell adnom a vezetést, arra sajnos kevés az ido, hogy annyira megismerhessem ezt a gépet, hogy légiharcra vállalkozzak vele, foleg egy 29-es ellen.
Spanky rádiózik, én pedig nagy levegot veszek, elkezdjük a légiharc kiinduló helyzetét felvenni. Pár másodperc múlva már közel hangsebességgel repülünk, velünk szemben pár kilométerre a 29-es is gyorsít a viszonylagos sebességünk 700 méter másodpercenként. Már majdnem elrepülünk egymás mellett, amikor felhangzik a „Fights on” vezényszó, amit talán úgy lehetne fordítani „Harcra fel”. Gyozni kell, ezért nagyon keményen fordulunk, 9 g szorít az ülésbe. Kitekerem magam, jól látni mögöttünk, hogy a kétfarkú is fordul, elindul fölfelé, mi is emelkedünk. Picit lemaradunk, de szigorúan megyünk a 29-es után. De még messze van, és már is szembe fordul, ismét keresztezünk. Felemás helyzet, nem igazán tudom, kinek szurkoljak, mindenesetre tekerem a fejem, ha kell, segíteni tudjak Spankynak. Most mi fordulunk szukebben, lassan kezd elénk kerülni a másik gép, megindul lefelé, lelkesen zuhanunk utána. A 29-es elkezdi emelni az orrát, vízszintes szárnyakkal elindul felfelé, egyre közelebb kerülünk hozzá, de még nem lehet loni, most inkább fölöttünk van. Mi is elindulunk fölfelé, elkap a vadászláz, na még egy picit, ez meglesz, egy szép, szabályos bukfenc ívén vagyunk. A másik gép már lassan a hátán van felettünk, mi olyan 60 fok körül járunk fölfelé, amikor hirtelen megszólal egy noi hang: „Pull up, pull up”. Szinte köpi a „P” betuket. Spanky azonnal reagál, balra dönti a gépet, csökkenti az emelkedés szögét. Én még mindig a 29-est nézem, egyre feljebb emelkedik, aztán a tetopont után kicsit kiengedi a húzást, és egy nagyon picit ránk dönt. Még nagyon messzire mögénk mutat az orra, de a pilóta már stabilan és sokáig ránk tud nézni. A sisakcélzónak ez már jó, innen már lehetne akár loni is. Na éles helyzetben most kéne katapultálnunk, vigyorgok befelé.
Sparky,a vendéglátó
Spanky küzd még, megpróbál szembe fordítani, de már alig van sebességünk. A 29-es tovább fordul, orra teljesen és sokáig ránk mutat, kiengedheti a húzást, gyorsul. Most fognának be a rakéta fejek, a lokátor (a játékszabályok szerint a másik gépben most nem használnak sisakcélzót), az infra célzó, még egy apró korrigálás, indítás, gyakorlatilag végünk van. Az F-16-os nem volt képes tovább emelkedni a kritikus pillanatban, nem tudta követni a MiG-et a bukfencben. Spanky még mindig küzd, nem akarja beengedni a másikat gépágyú lohelyzetbe. Surun és hirtelen váltjuk a fordulóirányt, a másik gép cakkban van mögöttünk, pár másodpercre képes csak ránk „nézni”, ebbol valóban nem lehet célzottan loni gépágyúval. De rakétával igen, már legalább a negyedik találatot „kapnánk be”, ahhoz képest, hogy „halottak” vagyunk egész szép a látvány. Úgy tunik, a kabin plexije felnagyítja a másikat, nem tunik közelinek, de mégis hatalmas a másik gép, most látni igazán, mennyire ráfekszik a 29-es a levegore. Lassabban vált ugyan fordulót, de az orra mindig fenn marad, és folyamatosan fenyeget. Most csak akkor lenne esélye az F-16-osnak, ha a másik gépen nincs több rakéta, és elobb fogyna el az üzemanyaga. Nincs értelme tovább pazarolni az üzemanyagot (mindhárom hajtómu teljes utánégetésen dolgozik). Megszólal a rádió, másik gép „terminate”-t jelent, azaz véged. Spanky lemondóan kikapcsolja az utánégetot, vízszintesen repülünk, a 29-es felzárkózik a következo feladathoz. A második felállás is hasonlóan ér véget, elindulunk haza. Ismét van idom kicsit szétnézni, fantasztikus a kilátás a gépbol. Foleg a hátsó tér tetszik, látom a vízszintes vezérsíkot, sot egy kicsit még annál is lentebb nézhetek. Vezethetek is egy kicsit, nagyon jó az F-16-ossal repülni. De ha harcolni kellene menni, én inkább átülnék egy MiG-29-esbe.
A Falcon hátsó ülésében
Egy hetet töltöttek nálunk a holland 315 repüloszázad pilótái, az oroszlánok a pumák között, és mi mindenképpen nagyon jól éreztük magunkat. Szerintem ok is élvezték az ittlétet és a repülést, legalábbis nekünk úgy tunt. Sokszor és sokat tudtak a hollandok önfeledten szórakozni, látszott rajtuk az a nyugati pilótáknál már sokszor megfigyelt magabiztosság, amit mi talán a létbizonytalanság és a kevés repido miatt csak ritkán tudunk kifelé mutatni. Mi, azóta sem jutottunk el Hollandiába, pedig az oroszlánok vártak bennünket.....
Nincs lóvénk de ilyen drága masinákat veszünk(Grippen) ahelyett hogy ezt a szuper típust(MIG-29) fejlesztenénk tovább,jóval olcsóbban.,ahogy mások teszik.Pl:Németek.''
És ezt egy pilóta irta
A falcon hm. adatai tényleg jobbak mint EGY RD33-masé, de kettő esetén már más a helyzet.
Legalábbis úgy tűnik ebből a beszámolóból. Az f-15 is azért megy felfelé mint egy rakéta, mert 2 olyan hajtómű van benne mint az F-16-osban. Az RD33-mas meg nem annyival rosszabb, hogy egy F100/F110 ellensúlyozni tudja.
Ja az amiknak, van jópár Mig-29-esük, amit azért vettek, hogy tanulmányozzák a gyenge pontjait. És légiharc taktikákat dolgozzanak ki ellenük! Nagyon jól csinálják. Szal lehet jobb gép az f-16 mint ahogy jobb is, de azért a gyözelmek mögött nem csak a gép/pilóta van.
A festékekkel igazad volt! Az összes Humbarol túlélteAszem a Szu-7-et fogom összeépíteni. Ha lesz szabadidőm. Majd nyomok képeket.
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
válasz
Latissimus Dorsi #307 üzenetére
Az attól függ milyen gyártmányú festékek. Ha Humbrol, akkor jó eséllyel ma is használhatóak, persze csak ha jól le voltak zárva. Testors esetén már necces a dolog, de lehet szerencséje az embernek. Akril és vízbázisú festékek kb örökéletűek (és kurv@ drágák).
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
válasz
ToRR3nt3 #304 üzenetére
Pontosítok: a minket érdeklő C/D változatot nem gyártják. Az E/F-et igen, csak annak kb 50M$ a darabára.
Latissimus Dorsi: Már miért lenne nagyobb egy kéthajtóműves gép tolóerő/tömeg aránya? Az függ az egyes hajtóművek tolóerejétől és nem utolsósorban a repgép tömegétől! És akkor még nem vettük figyelembe a hajtóművek magasság-tolóerő és sebesség-tolóerő görbéit. Ez utóbbiak az F-16-ba épített hajtóművek (F100/F110) esetén jelentősen jobbak, mint a MiG-29 hajtóműveinél (RD-33). És akkor a harc kimenetelét még az is befolyásolja, ki mennyire látja a másikat. Márpedig az RD-33 igencsak látványosan kormol!
[Szerkesztve] -
ToRR3nt3
senior tag
válasz
Latissimus Dorsi #307 üzenetére
Szu-7. Na az még egy csúnyácska repcsi. Annyira csúnya, hogy az már szép! Cseh maketteim nekem is voltak. Tizenegynehány éves koromban nem is igen lehetett mást venni csak cseszkó, NDK, meg szovjet maketteket. Illetve a komolyabbak irdatlan drágák voltak... Volt egy NDK IL-4-em. Az elég jó minőségű volt. Sajna anyámék a régebbi maketteimtől ''megváltak'', de a jól sikerült 5-6 db azért megvan, biztonságban nálam és nem a szülői házban
.
-
Latissimus Dorsi
senior tag
-
ToRR3nt3
senior tag
-
Latissimus Dorsi
senior tag
válasz
#65675776 #302 üzenetére
Amiből végül kifejlesztették a F/A-18-ast. Szal dönteni nem is tudtak köztük, inkább mindkettőt rendszerbe állították.
Az amerikai repülőgéptenderek, meg sokkal inkább a lobbiról szólnak, mint a gépek valós tulajdonságairól. Lásd F-22 vs. F-23. Ahol egyes szakértők szerint a gyengébb gép győzőtt, mások szerint nem. Mindenesetre az egy reálisabb összehasonlítás, mint az 1 hm. 2 hm.
Igazából nem tom min vitatkozunk! Írtam az előbb, hogy a falconnak magasabba harcértéke, ezt nem kell nekem bizonygatni!
A két hajtómű előnyeiről a közelharcban, meg szerintem felesleges vitatkozni. Magasabb tolóerő/tömeg arány, ami jobb gyorsulás, jobb emelkedőképességet eredményez. És ezeknek a közelharcban igenis szerepe van! 2 hajtóművel nagyobb a sansz a túlélésre, mivel 1 hmmel is tovább repül a gép.
Még egyszer leírom: manőverező képességben jobb gépnek tartom mint a falcont. Másban nem! -
#65675776
törölt tag
válasz
Latissimus Dorsi #300 üzenetére
És még némi adalék az egy és két hajtóműves gépek összehasonlításáról. Ha tényleg nem lehetséges, akkor hogyan lehet, hogy az YF-16 ellenfele, azaz az YF-17 Cobra, kéthajtóműves volt? Nem is tudom hogyan tudták összehasonlítani őket!
-
#65675776
törölt tag
válasz
Latissimus Dorsi #300 üzenetére
1. Az irak-iráni háború alatt igen komoly légi összecsapások zajlottak, a legjobb kiképzés pedig a valódi harcban való részvétel. Hazsnálható tapasztalatot csak ott lehet szerezni! Amerikai pilóta 1975-2001 között nem vett részt csak gyakorló légiharcban, főként saját repülőgépek ellen.
2. Miért veted ezt a szemükre? Nem hinném, hogy te csak úgy bedzsesszelnél a világ legerősebben védett légterébe. Ha meg mégis ezt tennéd, akkor még csak lesajnálni sem tudnálak a veszteségek miatt. Nem kihasználni a rendelkezésre álló technológiai fölényt nem más mint ostobaság.
3. Szép elméleti dolgok. Csak az a baj, hogy a MiG-29 fantasztikus képességeit eddig nem bírta bebizonyítani a gyakorlatban. ( A két Cessna nem nevezhető eredménynek.)
4. A légi harc - és úgy egyáltalában a harc - nem két gép összecsapása, hanem rendszereké! És ebbe beletartozik minden: felderítés, taktika, stratégia, kiképzés, motiváció, morál, avionika, fegyverzet, karbantartás (úgy általában a gépek műszaki állapota)... És ez utóbbiba bele lehet venni azt is, hogy milyen műszaki, fejlettségi szinvonalat képvisel egy-egy gép. Kit érdekel, hogy az egyik gépet korszerűsítik a másikat meg nem??? Erre hivatkozva elvetni az összehasonlíthatóságot finoman szólva csúsztatás! Pont az ellenkezője igaz: a fejlesztések létjogosultságát igazolják a harci események. Az, hogy az oroszok ebbe belesz@rnak az legyen az ő problémájuk. Egy kisérleti/fejlesztési stádiumban levő gépre hivatkozni nem kellene. Majd ha sorozatban gyártják/átépítik, akkor kell foglalkozni a valós értékeivel, mivel akkor derül ki jól jelölték-e ki a fejlesztés irányát. Akkor viszont olyan F-16 legyen az ellenfele a korszerűsített MiG-29-nek, amit a 16t tolóerejű vektorálható fúvócsövű F100/F110 hajtóművel szereltek fel! Ezek ugyanis gyártásra készek évek óta, csak egyelőre nem indokolja semmi a használatukat.
5. Ez megint nevetséges indok az összehasonlíthatóság elvetésére! Egyszerűen tervezési filozófiák eltéréséről van szó. A harc kimenetelére nincs befolyással. Kifejthetnéd, hogy ez miben hajtja a 29-es malmára a vizet!
6. Én nem ez alapján jelentem ki. Ez volt az egyetlen valódi manőverező légi harc amiben szembekerültek egymással. Itt a Falcon győzött. De az összesített légiharc-statisztikák beszédesek:
MiG-29: győzelem(bizonyított) 2db Cessna - veszteség: csak Irak és Jugoszlávia egén több mint 30
F-16: győzelem több mint 80, a világ minden táján - veszteség: 0 (csak két nem bizonyítható eset létezik)
Akkor melyik is a jobb? Mit számít az, hogy a MiG-29 papíron fantasztikus gép, ha a valóságban kudarcot vallott?
Igenis össze lehet és össze kell hasonlítani őket (ahogy azt mindenhol teszik), mivel azonos célra készültek. A különbségek nem befolyásolják az összehasonlíthatóságot, sőt ezért van szükség összehasonlításra! A te olvasatodban csak egy bizonyos típus azonos sorozatában készült változatait lehetne összehasonlítani. Még az F-16C/D Block30 vs F-16C/D Block50 összehasonlítás sem lenne szerinted helytálló, mert eltérnek avionikai rendszereikben, ami a rájuk osztott feladat miatt van.
Az említett légiharcról anno a TopGun-ban olvastam, majd megkeresem pontosan melyik számban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- Realme GT 5G - versenyképes
- HMD Fusion - öltöztetnéd megint
- Suzuki topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Lenovo Thinkcentre M920S Brand számítógép - i5 9500 8GB RAM 512GB SSD 630 IGP Win 10
- ÁRGARANCIA! Beszámítás, 27% áfa, összesen 5db RTX 5060 Ti 16GB 3 ventilátoros készletről BOMBA ÁRON!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest