Na. Nekem T220-van, mikor jegyzitek már meg, hogy a dinamikus kontraszt nem ér semmit, de semit. Ugyanis ha bekapcsoljátok akkor a köveztkező fog történni. Nézel egy filmet, és amikor sötét részhez ér a film akkor a dinamikus kontraszt miatt a monitort cakk un púder lesötétíti. A fekete sokkal feketébb lesz. Namost ezzel több baj is van.
- Ettől egyátalán nem fogsz több részletet látni vagy ilyesmi.
- Az, hogy sötét részhez ér nem azt jelenti, hogy egy pár perces éjszakai jelenet időtartamára besötétít, és szebb lesz a fekete hanem azt, hogy csak pár másodpercre sötétít vagy még annyira sem. Azaz egy sötét résznél elkezd vibrálni a kép: sötétíti, világosítja. Már az előhozza a hatást, hogy pl a főszereplő feje dominál a képen vagy a fekete haja.
- Azonkívül bejön az a hatás amit szerintem mindenki tapasztal tudat alatt, mikor manuálisan sötétíti a monitort. Azaz, nézi a képet, ránéz egy sötét részre. "Na ez fekete" - gondolja. Aztán leveszi a fényerőt és azt mondja "Jé ez a fekete most, akkor az előző csak szürke volt?" Értitek? Zavaró, hogy mikor a dinamikus kontraszt hatása éppen nem él akkor az eddig megfelelő fekete színre mostmár úgy néz az ember, hogy szar szürke.
Ha jáccol ugyan ez történik csak ha lehet még gyorsabban. Olyan esetekben lehetne a dinamikus kontraszt (már ahogy ez a technika ma áll) jó dolog, amikor sokáig nem, vagy csak nagyon minimálisan változik a megjelenítendő kép tartalma. Pl tervezel Mayával egy fekete házat. ![:C](//cdn.rios.hu/dl/s/cl.gif)
ui.: amúgy a T220 zsír moncsi ![:DDD](//cdn.rios.hu/dl/s/d3.gif)
[ Szerkesztve ]