Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#326) sb válasza janos666 (#314) üzenetére


sb
veterán

Őszintén, gyors mozgásban mikor és mennyi látod ezeket a különbségeket?
Nem azt mondom, hogy nincs lassú panel.
TV-m csak VA LCD volt eddig, 120Hz-es. Nekem megfelelt. Monitorban IPS után most ki akartam próbálni. AOC 75Hz-es VA: sikítva vittem vissza. Fekete képernyőn konkrétan a scrollozott téglalapokból fél centik tűntek el. A többi váltás is lasús volt, a színek is brutálisan torzultak, de talán ez volt a legszemléletesebb mikor téglalap vagy egy ember fél feje tűnik el scroll közben. :D

Viszont ezt a mozgásfelbontás fétist erőltetettnek látom. Bevallom az alapját sem igazán értem, kissé magic-nek tűnik a leírások alapján: mivel a szem így érzékel. A világban sétálva pedig ritkán van BFI, vagyis nagyjából hold&sample módon látok egy széket is a padlón... de ez biztosan az én gondom.
Ettől függetlenül a gyakorlatban viszont gyors LCD paneleknél én már nem látok egetverő problémákat.
Pedig relatíve érzékeny vagyok a mozgásgyorsaságra, folytonosságra, lagra (az már más téma) is.

OLED-nél viszont tényleg nem értem mi okozza a gondot BFI nélkül hiszen gyakorlatilag azonnali átmenetről van szó. És itt a forrás is ehhez igazítható ha játékról van szó. (24 mozit felejtsük el, az a szarból várat kategória... legyen gyors és éles miközben nincs hozzá elég információ).

A plazmára 60Hz-et írsz. Tehát 60 képed van másodperceként, ennék több infót nem kap a szemed, vagyis több mozgásfázist nem tudsz élesen látni, max ennyit. Ha az OLED-re is 60-as forrást küldesz és nem mossa szét a képet mert gyk azonnali az átmenet akkor ott hogyan láthatsz kevesebb fázist? Vagyis életlenebb képet mozgásban?
Ha gyk. 0 a képváltás ideje akkor a kettő között szükségszerűen két eset lehetséges:
1. Villog (BFI vagy plazma).
2. Ki van tartva a kép.
Viszont itt egy állóképről beszélünk. A kitartást így nem látom elméletben problémának. Akkor tudnánk előrelépni (mozgásfelbontásban, vagyis több mozgásfázis élesen megjelenítve), ha úgy csökkenne az "állókép" ideje, hogy több az fps-ünk több valós mozgásfázissal.

De ha már itt tartunk, ez nekem már ágyúval verébre kategória. Nyilván játszani senki nem akar 30fps-sel, de én pl. filmet sem nézek interpoláció nélkül 10 éve. Ennek megfelelően nem a blur-ölt mozgásra szavazok, de 60fps szemmel már elég folytonos és hozzá megfelelő gyorsaságú panellel eléggé éles/kevés a blur is.
A maradékra szerintem már elmegy a blur további - főleg a fenti, nekem nem igazán valósnak tűnő - megoldások helyett.
Nyilván ha a csapból is 120fps gaming és 120fps filmek jönnének az sem lenne ellenemre, de talán ha (48)60-ig eljutunk akkor a többi már nem az a pofaleszakító igénytelenség kategória.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.