Új hozzászólás Aktív témák

  • tildy

    nagyúr

    válasz b0bcat #229 üzenetére

    Valoszinu tenyleg egyenfuggo, de nekem csoportosan jobban ment a tanulas, ha a csoport ilyen "jatszos" , szituacios csoport volt. Vagy jatszva, pl. amit mondtam, szinonimakkal. Elobbi hozzaszolasban lemaradt egy szo, elnezest, az agyam sokszor elorebb jar, mint ahogy gepelnek:D Szoval regen nekem ilyen hulye szituaciok BEMAGOLASA volt, ( mint ahogyan az ember verset magol) persze hogy nem maradt meg semmi, egyik fulon be, masikon ki (Jujj erre van valami angol idioma? )

    Nem fogod elhinni, mi kezdett el nalam mukodni, es jol. Kapcsolom valamihez a szavakat , igy jegyeztem meg az otter-t, a spectacular-t , de a swallow-t is. Ha csak magolom, ismerve magam tudom, hogy egyik fulon be, a masikon ki.

    En az adott nyelven torteno kommunikacio hive vagyok, meg ha esetleg eleinte helytelen is, ha folyamatosan javitja a tanar - de nem ugy javitja, hogy ez most rossz volt, hanem irasban vagy beszedben felhasznalja a kovetkezo mondatban, akkor egy ido utan helyesen fog rogzulni. Mint ahogy a gyerekek tanuljak az anyanyelvet. Ha sokat olvas, vagy nez melle filmet, dokumentumfilmet, netan bbc newst az ember, rogzulni fog.

    Mielott felreertes lenne, nem tanarellenes vagyok, szerencsere itt kinn nagyon jo tanarom volt ( mondjuk a nyelvtannal sokkal elorebb sorolta o is a kommunikaciot, ellenben tanitott mar K-Europaban, tudja mik a tipikus hibaink ), inkabb azt mondom, megfelelo idoben, megfelelo helyen, es megfelelo modszerrel ( ami a diakoktol is fugg) kell hozzaallni.

    A nyelvtan-torkonlenyomos modszer minden, csak nem az, amivel megszerethetove valna egy nyelv.

Új hozzászólás Aktív témák