Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#140) Fotonhámozó válasza t72killer (#139) üzenetére


Fotonhámozó
senior tag

Hiába jössz itt a jól hangzó számokkal, ha nincs realitása. Belsőégésű motor esetén még elviekben sincs igazán jó megoldás a fogyasztás csökkentésén kívül a kevésbé környezetkárosító üzemre, mert még papíron is mindenképp keletkezik CO2 benzin vagy gázolaj elégetése során. Ha azt a nehezen elért ~8%-os hatásfoknövekedést sikerülne egész USA szárazföldi közlekedésére kiterjeszteni, már az önmagában évente sok millió tonna CO2 környezetbe való eregetését megszüntetné.

A dízel - elektromos hibrid kombó nem mai ötlet (lásd mozdonyok), de nem hiába nem terjedt el közúti forgalomban. Részben műszaki, részben gazdasági okai vannak. Egyik műszaki ok a sok közül, hogy pl. benzinmotorban a két hajtás kombinálásával megvalósítható az Atkinson-ciklus, amivel a motor hatásfoka érdemlegesen növelhető, azonban alacsony fordulaton nyomatékszegénység lép fel. Ez viszont a villanyhajtás aktiválásával kompenzálható, így jól kiegészíti egymást a két rendszer, nincs szükség a benzineshez képest komplikáltabb, nehezebb és drágább dízel motor alkalmazására. Ez egyből magyarázza is a gazdasági vetületét a papíron jól hangzó dízel - elektromos hibridnek: ha drága (drágább) erőforráshoz hozzácsapsz egy drága villamos rendszert, a jármű fogyasztói ára olyan magas lesz, amit nem sokan fognak megfizetni. Előre borítékolható, hogy veszteséges lesz a projekt. Aztán visszakanyarodunk megint a műszaki részére a dolognak: aki ilyet vesz, joggal várná el, hogy keveset fogyasszon a járműve.... de van benne egy nehéz dízelmotor és egy (akku miatt) nehéz elektromos hajtás, ergo, maga a jármű dögnehéz, aminek a mozgatása sok energiát emészt fel, papíron búcsút is lehet inteni a tényleges alacsony fogyasztásnak (NEDC / WLTP katalógusérték persze szemkápráztatóan szép lesz, csak köze sincs a valósághoz) A Peugeot próbálkozott a 3008-ban azzal, hogy meglévő dízel motorjához hozzácsapott egy olcsóbb E-hajtást a hátsó tengelyen, ezzel létrehozva egy vonóerő-összegző dízel-elektromos hibridet. Finoman fogalmazva nem lett átütő siker...

A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.