Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) Vesa válasza Chaser (#199) üzenetére


Vesa
veterán

A tuningot szerintem ne keverjük ide, nem mérvadó szegmens, tehát a forrasztást sem érdemes idekeverni, mert üzemszerű körülmények között semmi gond nincs az Intel taknyával sem. Az meg, hogy GT józsi szív vele amikor 100GHz fölé akarja húzni, irreleváns.

A HT bizt. rések valós problémák, de Intelnél is csak 10+ év után derültek ki, mivel nem egy könnyű sebezhetőségről van szó. Éppen ezért, jelenleg csak annyit tudunk, hogy az AMD-nél még nem találtak hasonlót, ami nem is csoda, hiszen eddig mérhetetlen tényező volt a piacon, a kutya nem keresgélt a hardverükben hibákat. Mint írtam, az Intelnél annak ellenére 10+ év kellett a felderítésükhöz, hogy gyakorlatilag a teljes piacot uralták, tehát a biztonsági szakemberek elsődleges céltáblái voltak.

Alaplapcsere kapcsán pedig ne feledd, hogy az AMD-nek nem volt mérhető piaci részesedése, tehát élnék a gyanúperrel, hogy náluk is csak azért döntöttek a ritkább tok csere meleltt, mert az alaplapgyártók így is csak nyögve-nyelve voltak hajlandók lapot gyártani alájuk. Ráadásul piacot is csak úgy tudnak szerezni, ha árban alá mennek az Intelnek, ami valószínűleg veszteséget jelent a cégnek, de a hosszú távú stratégiáknál ez bevett szokás, kb. az élet minden területén találkozhatsz ezzel. Aztán ha sikerül a piacszerzés, akkor elkezdenek árat emeleni, elkezdenek tokozást cserélni, hogy legyen bevétel amiből visszajön a befektetés. Nincsenek csodák, nincsenek jóságos cégek. Itt csak részvényesek vannak, akiket az Intel vezetésének és az AMD vezrtésének is ki kell szolgálnia, különben húzhatják le a rolót.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#202) Dr. Akula válasza Ragnar_ (#200) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Én most épp azt látom hogy a magszámok úgy elszálltak hogy már teljesen értelmét vesztették, közben meg használ egy program 4-6 magot max. Persze futhat egyszerre többminden is, már ha bírja szuflával, nem folytja meg a ram, hdd sebessége. Az ilyen 32-64 magok kihasználásához már azért valami komolyabb optimalizáció kell(ene).

(#203) Vesa válasza Ragnar_ (#200) üzenetére


Vesa
veterán

Ezt tudjuk, de szerverfronton egészen más elvárások vannak, mint egyszeri ostoba gamer józsié a fotelben! Az AMD lényegesen kevesebb szolgáltatást ls feature-t kínál ebben a szegmensben, nem beszélve a stabilitásról és supportról. Érdemes megnézni, hogy pl. egy Supermicro mennyi Inteles lapot fejleszt, és mennyi AMD-set, ami csak azért érdekes, mert az egyik legnagyobb ipari és céges beszállító! A magszám egy dolog, a nagyvállalati piac nem csak erről szól!

A tudomány a valóság költészete!

(#204) Chaser válasza Vesa (#201) üzenetére


Chaser
titán

"A tuningot szerintem ne keverjük ide, nem mérvadó szegmens, tehát a forrasztást sem érdemes idekeverni, mert üzemszerű körülmények között semmi gond nincs az Intel taknyával sem."
egyrészt de, nyugodtan keverjük ide, nem egy emberke köpködött már a fórumon - teljesen jogosan -, h a tuning nélkül használt intel cpu-jánál milyen hőfokok repkedtek pár év után
másrészt ha már van pofájuk durva felárat elkérni k-cpu és tuninghoz szükséges z chipes laphoz, az egy kicsit izé, h a taknyolás miatt érdemi oc-t nem lehet csinálni delid nélkül

nincs az 10+ év, másrészt kicsit sem gondoltál bele, ha azok a "véletlen" biztonsági rések nem lettek volna, anno nem tud annyira elhúzni amd mellett?
mert nekem azért eszembe jutott
azt meg úgy azért nem hinném, h mióta kiderültek az első biztonsági rések, nem feküdtek volna rá kuva' sokan amd-t is tetten érni, az meg még jobban meglepne, ha intel bácsinál nem fizettek volna kuva' sokat emberkéknek, h találjanak valamit a másik oldalon is, legalább annyit tudjanak a részvényeseknek mondani, h "amazoknál is van heeeeeeeeee"

új foglalat-új lapcsere amd részéről ha vezettek volna nem tudjuk mi lett volna, azt viszont tudjuk intelnél h volt

ami megint gyomorforgató, kiket pénzeltek, nem pénzeltek, dolgoztam én is boltban, ukászba volt adva h intel - amit én mondjuk pont lesz@rtam ( : -, eddig, h intel volt jobb ipc-ben jó volt egy adott teszt sw, most már nem jó az sem

mindkét cég a profitért dolgozik, csak nem mindegy milyen módszerekkel, intelnek nem volt elég az extra porfit, nekik extra extra kellett, egy 20x kisebb cég ennek ellenére tockon' lőtte őket, gratulálni tudod, h ilyen "fairplay" hozzáállással és 20x akkora céggel a hátuk mögött a kis dávid ezt véghez tudta vinni

ha már server vonalat említed, az amd el kezdett 1-2%-okat csipegetni, és ez hatalmas szó, kellett első gen zen óta idő, de ott is érdemes megnézni az ár/teljesítmény mutatót - ami magában server fronton még kevés -, ha support is lesz az amd mögött vakarózhatnak intelnél

nem kérdezted, de azért elmondom, a következő genes konzolokban amd cpu-vga páros lesz, és az ms már partnerként is felvállalja az amd-t, amit eddig nem tett - és eddig nem volt nagy business ez az együttműködés az amd-nek, de most már pénzt is látnak belőle -

mobil szegmensbe is kezdenek bejönni, és nem, véletlen sem szeretném ha 10 kört rávernének az intelre, de ideje volt már véget vetni ennek a stagnáló rémálomnak, amit az intel művelt, elmúlt pár évben nagyobb fejlődés volt, mint az előtte levő 5-6 évben

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#205) Noukoum válasza Chaser (#199) üzenetére


Noukoum
veterán

Ezek a dolgok egy zintel fan szemében pozitívumok:)

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#206) Chaser válasza Noukoum (#205) üzenetére


Chaser
titán

szerencsére egyik oldalnak sem vagyok a fanja, az asztali gépem sok-sok év kihagyás után szigorúan ésszerű alapokon amd lesz, notebook meg marad egyelőre intel, abból sajnos nincs jó pár éves használt üzleti, amiért hajlandó vagyok pénzt adni:)
ritkán szoktam fogadni, de lenne rá 100ft-om, h mióta az első biztonsági rés napvilágot látott, brutális pénzeket költenek arra, h találjanak az amd-nél is valamit, de ott mégis csend van - nagyon jó lesz, h a 2+2-es "i5" cpu-n kapcsolhatom ki lassan a ht-t, vagy már rég ki is kellett volna ( : -
erről jut eszembe, az is mekkora mocskosság, h kb asztali i3 szintre notebookban ráaggatták akár az i7 nevet, sok kezem kellene legyen, hány ügyféllel találkoztam aki boldogan újságolta milyen csodálatos gépe van korájhéttel', drága volt ugyan, de korájhét', azután már nem volt annyira őszinte a mosolyuk, hogy felvilágosítottam őket, vajmi kevés köze van ennek egy i7-hez... ;]

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#207) Vesa válasza Chaser (#204) üzenetére


Vesa
veterán

Nem vagyok Intel fan, csak kissé már zavar amikor emberek azt gondolják -tévesen-, hogy az AMD valamiféle "jóságos piaci Robin Hood", holott nagyon nem az!

Biztonsági rések mindenhol vannak, szoftverben mindennapos, hardverekben is egyre gyakoribb (lásd: Routerek és egyebek), nyilván az Intel sem szándékosan tette bele, egyszerűen olyan bonyolult eszközökről van már szó, ahol képtelenség mindenre figyelni (elég sok repülőgép is lepottyant már tervezési hibák miatt, vagy nézd meg mennyi gépjármű visszahívás van manapság). Egyszerűen ostobaság azt gondolni, hogy bármelyik fejlesztést végző cég hibamentes, legyen az IT szektorban vagy máshol.

Kifejezetten örülök az AMD sikerének, mert versenyt generál, ami jót tesz az ágazatnak. Annak viszont nem örülök, amikor gyerekes marhaságokat írkálnak tudatlanok (nem rád célzok természetesen), akiknek fingjuk nincs a piacgazdaság működési mechanizmusairól (persze honnan lenne, ha nem ezt tanulták),és érzelmi alapon kiabálnak butaságokat. Az Intelnek voltak hülye húzásai, de ezzel szemben akkora kamugépet mint az AMD én még nem láttam, az elmúlt 10évben a nagyotmondáson kívül semmi másra nem futotta nekik, csak nagy bejelentésekre, melyekből rendre nem lett semmi (konkrétan hazudoztak össze-vissza). A Ryzen valóban jól sikerült, de VGA fronton nagyon lemaradtak, bár a nagyotmondás ott is és most is megvan, csak szokásos módon semmi realitása nincsen. Számomra legalább annyira visszataszító ez az állandó hazudozás, mint az Intel ilyen-olyan ügyei.

Szóval legyen csak technológiai verseny, ennek örüljünk, de hülyék azért ne legyünk és ne gondoljuk, hogy az AMD vezetése bármiben is másként működne, ha az Intelhez hasonló piaci fölénnyel rendelkezne, vele egyező piaci helyzetben lenne! Mégha eredendően a gyengébb mellé állnak is az átlagemberek, mert a kicsi mindig szeretnivalóbb, a nagyot meg utálni kell, ez kb. mindenhol így működik az emberek zöménél. Az olcsóbb áraknak AMD-nél jelenleg semmi más oka nincs, mint a piacszerzés! Nem jótékonyságból ilyenek az áraik, és ezt később (ha egyáltalán jelentős piaci részesedést sikerül szerezniük, mert ez még azért nem egyértelmű, különösen a lényeget jelentő szerverpiacon), valamiből vissza akarják majd szerezni! Sokan már most anyáztak a másik cikk alatt, ahol az új alaplapok árát meglátták (PCIe 4.0 ide, vagy oda, mert jelenleg kb. semmi értelme nincs).

A tudomány a valóság költészete!

(#208) Chaser válasza Vesa (#207) üzenetére


Chaser
titán

nem gondolom, h hülye vagyok azért, mert úgy gondolom tisztességesen is lehet profitot elérni, mint mondtam tisztában vagyok vele, h az amd sem szeretet szolgálat, no de a fentebbi kis inteles megmozdulások sztem szakmailag és erkölcsileg is minimum megkérdőjelezhetők
jó, h felhozod az új alaplapot, _nem köteleznek rá_, ha akarod megveszed, de nem attól függ, h lesz-e zen2-d - kvázi jelenleg semmi értelme pcie 4.0-nak - más érdemit meg nem igazán ad az x570 - és a következő pár évben sem sok lesz, max ha kihoznak brutál ssd-ket arany áron, amiket egyszeri user nem fizet meg és nem használ ki, aki meg munkára használja a gépet, és érdemit tud gyorsulni a munka brutál ssd-vel, annak nem fog fájni az x570 felára sem
20x kisebb cégről beszélsz mint az intel, ami ráadásul sokszor tisztességtelenül versenyzett, amd nagyotmondásai valósak, de ezzel téged nem károsítottak meg, max csalódott voltál
igen nagy mázli, h az intel feje egy zsák krumpli lett, amd-nél meg épp ellenkezőleg történt

no de mindegy, ez már történelem:) remélem mindkét cég tanul belőle, én kifejezetten örülök neki, h "elavult" b450 lapba is nyugodt szívvel belerakhatnék/rakhatok egy 3800-ast is akár

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#209) capulet75


capulet75
addikt

Az hogy az X570 drága, na bumm, jé, a csúcslapok drágák. Jön majd a B550, meg ott a B450-X470, sőt akár a régebbi lapok is jók lehetnek.

Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.

(#210) Ragnar_ válasza Dr. Akula (#202) üzenetére


Ragnar_
addikt

Szerverprocinak valószínűleg nem sok értelme van klasszikus 24/7 használatra, mint játék+némi munka, de ha valaki napi 12 órát renderel, akkor még lehet, hogy megéri egy 3000 dodós szerver proci. És akkor ugye ott van még a HEDT szegmens is a klasszikus játék+némi muka asztali szegmens után.

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#211) Ragnar_ válasza Vesa (#203) üzenetére


Ragnar_
addikt

Azért a számokkal nehéz vitatkozni. A 60% akkor is 60% ipari alkalmazásokban, ha az Intel ad el több szerverprocit, és még Inteles pendriveot is ad hozzá. :) Nem véletlen, hogy a Google is épít AMD szerverre, és szuperszámítógépek is épülnek AMD-vel már. Az Intel egyébként köszönheti ezt az AMD-nek mikor több éven keresztül nem volt igazából versenyképes megoldása, és a vevők megszokták, hogy ha szerver akkor csak az Intel, még akkor is, ha ár/értékben jelenleg már nem biztos, hogy jobb.

"DIGITIMES estimates that AMD could end up cornering 10% of the server CPU market by the end of next year thanks to the launch of its 7-nanometer Rome processor that's set to hit the market in a couple of quarters. AMD claims that Rome will deliver substantial performance improvements over EPYC, so don't be surprised if the company manages to eat further into Intel's server dominance."

Nem féltem az Intelt egyébként, de az AMD is megérdemel a szerver szegmensben is némi piaci részesedés növekedést.

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#212) Piszmaty76 válasza Vesa (#198) üzenetére


Piszmaty76
aktív tag

Sokan arról huhognak folyamatosan, hogy majd az árak tekintetében az AMD is inteleset játszik majd, ha eléggé befut és megteheti. ÉS AKKOR MI VAN?! Nekik miért is van ez megtiltva? Ha már így is úgy is kisebb vagyont kell egy jó procira kiadni, akkor ne legyen már buta dolog olyannak adni, aki tényleg tud is valami belevitt munkát, agyat stb. felmutatni. Persze az Intel a sokévi fingreszelésért és pofátlan majmolásért (a magok szaporodása) megérdemli, hogy uralja az árakat. Szánalom...

Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)

(#213) Dr. Akula válasza Ragnar_ (#210) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

HEDT-re gondolta, ott se tudom mivel akarják kihasználni a 32-64 magot. Azon kívül hogy jól hangzik hogy több mint a konkurrenciánál.

(#214) Ragnar_ válasza Dr. Akula (#213) üzenetére


Ragnar_
addikt

Persze, ahogy megyünk az asztalitól a szerver irányába úgy van egyre több mag és úgy lesz egyre inkább többszálfüggő a teljesítmény, nyilván nem nagyon vesz otthonra senki 2x32/64-es procit, az még HEDT-ben sem nagyon van. Az AMD-nél ugye a HEDT a Threadripper, az Epyc már a szerver vonal. De tény, hogy az AMD úgy gondolta, hogy a magszámok növelésével tudja tartani a versenyt teljesítményben, valószínűleg ezért fejleszt olyan irányba.

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#215) nemszabad válasza #38075904 (#178) üzenetére


nemszabad
tag

:), hol 1 szálon futó csodákban?
Azért a 8 magosokat összeengedve 8 magot ténylegesen használó játékban nem biztos, hogy nagyon kikap a piros. De, OK, kapjon ki 20 %-kal. Hol ér ez bárkit hátrányként? Nem gondolnám, hogy abban a tartományban játszik bárki is, hogy a kékkel megy patikán, de a pirossal már döcög. 200 helyett meg 160 fps, hát, komikus, hogy ez valakinek probléma. Pofám leszakad, milyen igények vannak.
De ha a fenti számít is, 160 fps kevés, akkor nézzük már meg a több szempontból is a kérdést. Bővíthetőség, ár, bizt. rések, hűtő, fogyasztás, egyéb területek (munka).
Hová a fenébe tették értelmes emberek az eszüket? Hogy jutottunk oda, hogy az 5 %-kal kevesebb fps-re képes rendszer szar, az 5%-kal többet tudó meg fasza. Ráadásul beszélünk itt 100-200 fps-ről, nem 20-30-ról.
Mi a túró történik?

capulet75
"Képzed, a 90-es években már sorozatgyártottak elektromos autót, és arról beszéltek hogy az a jövő. Micsoda butaságot hordtak össze. Vagy mégsem? :P"
Részben butaság. Villanyautó max. városban OK. Javaslom, járt utána, mennyi CO2 a kibocsátása egy villanyverdának, és mennyi egy takarékos belső égésű motorral szereltnek (dízel vagy benzin, mindegy).
100e km-t megyek egy dízellel, mire annyi mocskot tolok a levegőbe, amennyit már eleve szennyezek azzal, hogy megvettem egy villanyos kocsit. Városban jó, mert nem lokálisan szemetel.

(#216) nemszabad válasza schawo (#196) üzenetére


nemszabad
tag

Teljesen mindegy, minek nevezed, elfogadom, az vagyok.
Hozzájárultok az átbaszáshoz, támogatjátok. Sikerült definiálni a csacsi fogalmát.

Ez a teljes érdektelenség. Nyilván nem kell ebből messzemenő következtetéseket levonni, hisz egy cpu-ról beszélünk, de nekem valahogy erről azok a panaszosok ugranak be, akik megveszik a kizárólag magyar piacra gyártott, EU-s szart, közben nyafognak, hogy mélyponton az ország.

Bocs, nagyon off...

Nincsenek illúzióim, az AMD sem szent, profit ott is mindenek felett, de azért utcahossznyi a lemaradása aljas húzásokban.

(#217) nemszabad válasza nemszabad (#216) üzenetére


nemszabad
tag

*akarom mondani, hozzájárulnak a kék hívek...

(#218) DraXoN válasza nemszabad (#215) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

az a baj a villanyautó és benzines grafikonokkal, hogy rendszerint 3-4 dolgot kihagynak a grafikonokból, a nyersolajkitermelés, szállítás és finomítás részeit (aztán újra szállítás a kútra)..
ezen kívül a villanyautók akkumulátora se csak 100eKm-ert megy, az első teslák adatai alapján még 200e mérföld után is rendre 80% felett van a 10+ éves akku (és azok még hőmérséklet menedzsment nélküli akkupakkok voltak, 1-2 cella időnként meghall amit cserélni kell, de nem dobja fel a talpát hirtelen az összes) ... Ellenben a benső égésű motorok rendszeresebb karbantartásigénye is ott van mint szennyező tényező.

Az akkumulátorok meg korrekten megsemmisíthetők ha nem a szeméttelepre dobják őket ... drága dolog igen (jelenleg nem is akarják nagyon megtenni, mert "büdös" az a rész), a benzines autók.

Persze az akkumulátor végső soron "szennyező" és igencsak "robbanékony" a természete akár külső akár belső sérülés történik vele (az akku tüzet se egyszerű eloltani, sőt).

De hogy mennyire éri meg az elektromos autó nagyban függ attól, hogy az adott térség ahol használják mivel is termeli az elektromos áramot... ha gáz és szénerőművek annak túlnyomórészben mint nálunk, meg "importáram" mert a hazai termelés nem elegendő, akkor nem gazdaságos a drága elektromos költségek miatt... DE városban még így is megérheti, az elektromos autó dinamikusabb és nem okoz akkora "helyi" légszennyezettséget ami a belvárosban azért jó dolog tudna lenni (egyre több elektromos autót látok), de egyre többen használnak "car sharing"-ot, ami javítja a használati arányt és környezeti "megtérülést" persze ott nem mind elektromos (még).

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#219) b. válasza DraXoN (#218) üzenetére


b.
félisten

Amikor írtam a záróvizsgám az elektromos autókról írtam. ezelőtt 10 éve. Akkoriban a tanárom azt mondta, hogy ha minden belső égésű motor átállna elektromos hajtásúra és akkumulátorral üzemelne rosszabb helyzetben lenne a bolygó mint jelenleg, mert az elektromos áram nagy részét nem megújuló forrásból termeljük meg, a hálózatok nincsenek felkészítve erre a mennyiségű túltermelésre, fosszilis anyagokra lenne szükség a mostani fosszilis tüzelőanyag kiváltására .... az akkumulátorok gyártása és újrafelhasználása csak 60 % ban valósítható meg valamint rendkívül energiaigényes és környezetszennyező folyamat.Az hogy valami megéri nem ér meg... jelenleg ebben a formában még pár ország kivételével nem vagyunk felkészülve az átállásra.. valahol jelenleg ez a fokozatos átállás a járható út, amiről az elektromosa autók ára a felkészületlenebb országokban a biztosíték arra, hogy ne legyen gyors a folyamat.
Ezzel szemben Norvégiában, ami élen jár a megújuló energiafelhasználásban Izland után,( cirka 98 % megújuló energia, nálunk ez nagyon jó indulattal 9-10 %) a Tesla a legtöbb eladást produkálja lakosságra viszonyítva, minden negyedik eladott új autó Tesla és azon kívül is rendkívül népszerűek az elektromos modellek.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#220) schawo válasza b. (#219) üzenetére


schawo
titán

Jelenleg a Tesla aksik 90%-a újra felhasználásra kerül. Nem újrahasznosításra, mert az más. Egyszerűen a cellák túl jó állapotban vannak ahhoz, hogy ne legyen hatalmas érték egy Tesla akkupakk. Nagyon drágán cserél gazdát a használt piacon, és a 10+ év autós használat után benne van még 10-20 év helyhez kötött üzem lokális energiacellaként.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#221) b. válasza schawo (#220) üzenetére


b.
félisten

Persze jelenleg még igen, 10 évesen.de a környezettudatos átállás nem 10 évet jelent hanem sokkal többet. A priusoknál már előjött ez a probléma.Toyota reciklikálást választotta, hogy kinyerje az értékes fémeket, Kobaltot nikkelt, de ez extrém magas hőfokon, olvasztással történik. Igaz nagyon modern gyárban, minimális környezetszennyezéssel,de hatalmas energiaigénnyel.
Nissan úgy döntött hogy ők az aksikat másodlagos szerepkörben felhasználhatóvá teszik ahogy írtad is, lokális felhasználásra,pl napelemes rendszerekhez,de mint kiderült ez nem minden esetben vált be, mert a cellák átvizsgálása hiába jelent átmeneti megoldást, garanciát nem lehet rá vállalni, hogy ez évtizedekig működni fog utána pedig nekik sem marad más választásuk, csak a beolvasztás.
Minden ilyen telepnek ez lesz a sorsa előbb utóbb, és miután az első generációk kifutnak ez egy állandó folyamat lesz a többi és egyre több elektromos autó után ahogy öregednek ki és ahogy lesznek egyre nagyobbak ha helyet kapnak szállítmányozásban esetleg a repülésben majd pár év múlva...
A megoldás mindképpen az lenne, hogy először teremtődjön meg a struktúra hozzá, ás utána történjen meg az átállás.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#222) DraXoN válasza b. (#219) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

egyértelmű, hogy "megborulna minden" ha egyik napról a másikra kéne elektromos járműveket használni, nem is érzem azt, hogy az volna az "ultimate" megoldás, szerintem városon belül jó az elektromos autó, a nagyobb akkus modellek a "néha leugrom vidékre" módban is.. De azok akik sokat mennek autópályán, illetve szállítmányozásra inkább a hidrogént érzem a "befutónak" (a hidrogén pl. csak olyan járműben jó szerintem amik sokat mennek akár nagy távokat megtéve, egy helyben állva 1-2 hónap alatt elszivárogna az egész az autó tartályából).
Az infrastruktúra meg majd kialakul.. Manapság is "nem hirtelen" cserélődnek le az autók, sokan használnak 20-30 éves autókat (nekem pl. 33 éves autóm van, de én nem használom sokat évi 3-4ezer Km, "csak" okból nem cserélem le eddig, idén keresek majd mellé valami másikat, a mostani meg megy garázsba felújítás után, amit jó eséllyel magam csinálok majd meg hobbiként szabadidőmben)..
De hiába jönnek az elektromos autók, az önvezető autók, nem egyből történnek az átállások ez egy 20-30 éves folyamat is lehet, hacsak nem lesz állami szabályzás (tiltás) a "régi" modellekre (bár nyugaton népszerű dolog a városból kitiltás).

de nagyon eltértünk a fő topic témától :B

[ Szerkesztve ]

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#223) L4mie válasza DraXoN (#222) üzenetére


L4mie
veterán

erről most az a Totalcaros videó jut eszembe, amikor a győri professzor előadta x órában, hogy mennyire nem éri meg azt elektromos autó, mennyire káros, sőt, hogy a légszennyezettségért az autók nem is hibáztathatóak annál inkább az erőművek....na ment pár értelmesebb komment rá 4-5 nappal ment a helyreigazítás totalcaron, hogy oké, oké ez meg az se volt figyelembe véve az előadáson....többek között az említett olaj kitermelé, szállítás,finomítás-szállítással járó kibocsátások, az elektromos autó gyártásának lábnyomát rendszerint figyelembe veszik az olajlobbisták, hogy akkumlátor így, úgy...na igen a benzines-dízeles autók meg az űrből potyognak készen, díszcsomagolva....sokkal összetettebb kérdés ez, mint ahogyan pár lobbista, legyen az elektromos, vagy hagyományos előadja.
Peace.

Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

(#224) capulet75 válasza L4mie (#223) üzenetére


capulet75
addikt

kiszámolták hogy egységnyi valami ( bocsika, nem voltam rajta a témán, csak fél füllel hallgattam, és angolul volt ) a top környezetszennyezőek a hajók, aztán a repülők, utána az erőművek, aztán van még 2-3 valami, és utána a kocsik

[ Szerkesztve ]

Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.

(#225) schawo válasza capulet75 (#224) üzenetére


schawo
titán

Oké, de mihez képest. A hasznosíthatóan termelt energiához képest? (tehát hatásfok szerint) Lóf..zt. Abszolút értékben, aminek semmi értelme, nem lehet semmilyen következtetést levonni belőle. A belső égésű motorok hatásfoka borzasztó az erőművekéhez képest.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#226) L4mie válasza schawo (#225) üzenetére


L4mie
veterán

sőt erőműre "rávágják" a mechanikus-abszorber/adszorbereket akkor nagyon is kezelhető szennyezőanyagok keletkeznek, csak ugye ez nem mindenhol dívik....hidegfúziót a világnak, fene tudja azt is simán el tudom képzelni, hogy már létezik működő abból is csak nem a népnek. :(

Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

(#227) capulet75 válasza L4mie (#226) üzenetére


capulet75
addikt

Itt van Koppenhágában az Amager Bakke, ez egy zéro emmissziós erőmű, plusz tavaly volt hogy tesztüzemben 24-órán keresztül csak a szélturbinákról ketyegett az egész ország. Ezt ugye még azért nem lehet megcsinálni fullban, mert nincs elég szélkerék, de folyamatosan építik ki a rendszert, és ha jól emlékszem 2022-re meglesz.
Lehet így is.

Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.

(#228) L4mie válasza capulet75 (#227) üzenetére


L4mie
veterán

Lehet ám, és kell is ilyen nullemmissziós erőműveket telepíteni :) Biomassza se rossz dolog, de nem is jó...Szélturbinával egy bajom van....kinyírja a madarakat, ami oké, lokálisan megszokják nem mennek arra, de ez csak kevés turbinánál él....a jövő érdekében igen is fontos a biodiverzitás...
Számomra a napelem és talán az ár-apály erőmű a leg"tisztább" oké napelem necces mert eléggé mocskos az előállításuk...tükrös naperőmű egy nagyon jó kis találmány, de az is kinyírja a madarakat. Bár sivatagban nem akkor a madárforgalom :P, olvastátok, hogy eiópiában mennyi fát ültettek tegnap...WoW...

*Jah az intel szar...az amd szar... :C

[ Szerkesztve ]

Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

(#229) capulet75


capulet75
addikt

Plazmareaktor. ;)

Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.

(#230) Chaser válasza L4mie (#228) üzenetére


Chaser
titán

Valoszinuleg abban a jovoben a biodiverzitas mertekenel sokkal nagyobb problemaink lesznek...:) Veszett fejsze nyele az utolso percekben javitani a sullyedo hajot

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#231) Ragnar_ válasza capulet75 (#227) üzenetére


Ragnar_
addikt

Azért ahhoz olyan természeti adottságok is kellenek. Ha pl. egész évben 3x fúj a szél összesen 10 órát oda nem érdemes szélerőművet építeni mert csak egy szoborcsoport lesz belőle :). De az lenne talán a legtisztáb megújló energiaforrás. Ausztria felé lehetett is viszonylag sokat látni.

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#232) capulet75 válasza Ragnar_ (#231) üzenetére


capulet75
addikt

Természetesen kellenek. Ez pl itt van tőlünk nem messze, de itt fúj is a szél általában mindig.

Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.

(#233) Ragnar_ válasza capulet75 (#232) üzenetére


Ragnar_
addikt

Jaja. A tengeren is ugye ami vitorláshajózható ott máris adottak a feltételek szélerőművekhez.

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#234) andy19770128 válasza Vesa (#201) üzenetére


andy19770128
aktív tag

eve bridge és a haswellek nagy része takonnyal készült. olyanok is voltak, ami a melegedést illeti. a 4 gen 90 es végződésű i7 esei már ujra forrastztottak voltak. ez van ,

(#235) andy19770128 válasza DraXoN (#218) üzenetére


andy19770128
aktív tag

akksi alapanyag bányászása... tartályhalyóval elszálitása. aksi egyéb anyagok előállitása és szállitása. aksi összeszerelése. AKsi szállitása . autó ba beépitése. Éghajlati viszonyoktól függően 200-500 km tehetsz meg velük. kurva lassú töltés. 4 gyerekem van tisztességes nagy családi aksikkal 250 km a max. utánna x óra töltés. EZ nem el fogadható. most a caddy maxi van 1,4 turbo motorral 700 km fre elég a benzin. ha nem taposom 850 km is meg tudok tenni majd 5 perc tankolás és mehetek tovább. ha ez egy 2 tonnás egyterüvel 5 perc tankolással megtehetem egy a elektromos autóval tálen nyáron akkor jöhet az lektromos autó

(#236) koko52 válasza andy19770128 (#235) üzenetére


koko52
veterán

Akkor most vezesd le a benzin/dieselt is. A fészbúk IQ harcosok úgy mérik össze, hogy a benzin/diesel ott terem a kúton, villanyt meg csak szénerőmű termel. Értelmes országok karbonmentesek lesznek. Valamelyik már az.

Csak a kutatás iszonyú környezetszennyezéssel jár. (fúrások, ahhoz tartozó gépek előállítása, azok is valamivel működnek stb stb). Aztán jön a kinyerés energiaigénye. Akkor kellenek hordók is. Azok hol teremnek? El is kell szállítani, amihez kell hajó, csővezeték, kamion hegyek. Ezeket elő kell állítani vagy ott terem? Jöhet a finomító. Na itt mi szennyezés van mire kész a finomító? Aztán beindul. Mennyi energia is kell hozzá? és már kaptunk is üzemanyagot. Á, még el is kell szállítani kamionnal, vonattal, hajóval. Ezeket is elő kell állítani? Igen. És akkor ott az autónk amit szintén elő kell állítani 20-22000 alkatrészből.. Ja abba még kell motorolaj is, meg akksi is... Az elektromos autó 2000 alkatrészből áll, tehát a tizede.

Na ezért nem engedik el az olajat, mert a fél világ munkanélküli lenne. Inkább megdöglünk mind.

[ Szerkesztve ]

"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets

(#237) holczy válasza koko52 (#236) üzenetére


holczy
aktív tag

Amit te írsz, az részben igaz az aksi alapanyagára is. Ugyanúgy ki kell termelni, elszállítani, feldolgozni. A telefon aksija sem a boltban a fiókban terem. Ahhoz is kellett egy gyár ami létrehozta, meg kamion/hajó ami elhozta. Azon felül komplett villamoshálózat, erőművek létesítése. Ha mindent számolsz, korrekten, ezeket is vedd hozzá.Csak míg a kőolajból jóval több anyag hasznosítható, addig pl a lítiumból lényegesen kevesebb. És nem csak az autó létezik. Kéne egy elektromos dózer, ami kitermeli a bányában. 4 órát sem bír az aksi. Mezőgazdasági gépgyártás is kísérletezik vele. Eddig az a legjobb megoldás, hogy húzza maga után a vezetéket. Mert akkor nem áll meg. A 2000db alkatrészt, meg nem akarom elhinni. ha dobsz egy linket, azt szívesen fogadom

(#238) Viktor77 válasza Cickánykoma (#100) üzenetére


Viktor77
titán

Ahogy te is. :D

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#239) capulet75 válasza holczy (#237) üzenetére


capulet75
addikt

Elk. autó és a szénhidrogénekkel működő aut az gyakorlatilag ugyanaz, kivéve a hajtáslánc. Ami tényleg gurvasok alkatrészből áll az egyik oldalon, a másikon van az aksi meg pár tekercs.

Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.

(#240) Vesa válasza capulet75 (#239) üzenetére


Vesa
veterán

Ez igaz, de az a pár akksi (vagy csak egy??? mindegy is), és az a pár tekercs annyiba kerül, mint egy komplett motorcsere egy sokalkatrészes autóban! Vagyis szervizköltség szempontjából nincs nagy különbség, mert új korában mindekét technek kvázi nulla szervízigénye van, használtan viszont mindkettő javítása igen sokba fog kerülni.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#241) schawo válasza Vesa (#240) üzenetére


schawo
titán

Azt leszámítva, hogy a villanyt nem kell szervizelni, mert kvázi nem romlik el. A villanyautók szervizstatisztikái földön kívüliek a belső égésűekhez képest. Pont ez, ami miatt olyan rohadt drága a villanyautó: nem lehet veszteséggel árulni, és majd a szervizen behozni, mint az olcsó benzineseket szokás.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#242) koko52 válasza holczy (#237) üzenetére


koko52
veterán

[link]

"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets

(#243) holczy válasza schawo (#241) üzenetére


holczy
aktív tag

Most még. Mert relatív kevés van. Ahogy szaporodnak, úgy spórolnak majd az alkatréazeken. És a mechanikai hibának van egy nagy előnye. Látszik. A szenzoron/vezetéken nem làtod, hogy mi a nyűgje. Persze, jön a bácsi, rádigja a laptopot, és megmondja mi a baj. Ez esetek 30%-ban működik is. Amikor meg nem, akkor meg sarok oszlop vezérlő, bal vezérlő egység, jobb vezérlő egység. Szervíz igénye, meg biztos hogy lesz. Amikor piacot akar valaki szerezni, akkor jó minőségű holmit hoz ki. Aztán ha a név jelen van a piacon, lehet spórolni a minőségen. A tervezett elévülés fogalma régóta jelen van a fogyasztói társadalomban.

Koko52: Ezt a darabszám külömbéget a hajtásláncra tudom csak elfogadni, a komplett autóra nem. Futómű, kormánymű, lengéscsillapítás kaszni, belsőtér, világítás mindegyikbe kell.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.