- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Őskoczka
- Zicokuka: Minden változik,a Cod 2 örök
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
redgreg
tag
<<<Avagy: Alanyi jogon jár neked, hogy más település infrastruktúráját ingyen használd?>>>
Hát, tekintve, h a 0-ás körforgalomba érkező 90%-ban Budapesti lakosok miatt órákat lehet állni, h Budakalászi Auchanhoz eljussak, mondjuk visszadobom a kérdést: Alanyi jogon jár neked, hogy más település infrastruktúráját ingyen használd? Vagy ha kalász is bevezet 5000 Ft-os dugódíjat, akkor nem a Pestiek fognak legjobban felháborodni?
-
ncc1701
veterán
Ok, menjünk tovább. A város szélén hol rakjam le, és mivel menjek be? Legalább kellene bazi nagy P+R parkoló a bevezető utak mellé (ingyen, mert napi 300ft, az havi 6000), és onnan kötött pályás (legalább villamos), gyors közlekedés a belvárosba. Amíg ez nincs, addíg lehet ugatni az autósokat, de a feltételek teljesülése nélkül ne várjunk már csodát.
-
csongi
veterán
A helyzet az, hogy a legnagyobb pocsékolás az álló helyben járatott motor. Erre már lépéseket tettek az autó gyártók, Hybrid, start-stop rendszer. De ez kevés. Három dolog kell a folyamatos haladáshoz.
1. Megfelelő minőségű út, illetve megfelelő csomópontok megléte. ( ami nem mellesleg a biztonság egyik záloga)
2.Inteligens forgalom irányító rendszer.
3.A közlekedők kollektív tudatának a megléte.Ebből szerencsére csak 3 dolog hiányzik
Útminőség csomópontokkal, forgalomirányítás, és kollektív tudat.És nem csak fővárosban van dugó. Illetve a forgalmi dugó szót jó lenne átértelmezni.
De ez itthon sosem fog változni.
Első fő oka, a lakosság létszáma. Amíg az állam egyik fő bevételi forrása az adó( fiskális politika, boldogság), addig az a cél minél többet álló helyzetben járjanak a motorok.
Második. Az úthálózat éppen csak életben tartása. ( Igy már egy kerékpáros is komoly forgalom lassító)
Harmadik. Mi magunk közlekedők vetünk ennek gátat.Pedig apró dolgokkal lehetne érezhető változást elérni. De addig képtelenség, amíg a kollektív tudat nem jelenik meg. Talán egyik módja lehetne ha 5 évente ki kellene tölteni a kresz lapot, talán akkor elindulhatna egy folyamat ami 10-15 év múlva érezhető lenne. Viszont ebből az állam csak egy bevételi forrást látna, és erre építkezne , nem pedig a közösség könnyebb együtt élésének a szempontjából alkalmazná. Garantálom, hogy jelenleg a közlekedők , 80%-a kresz vizsgán megbukna,miközben most is közlekedik az utakon. Talán ezzel még nem is lenne gond, de hogy empátiának nyoma sincs, nah az már igen csak gond. A buta, tuskó közlekedő erőből elvárja, hogy alkalmazkodjanak hozzá, és sorolhatnám naphosszat. Ha holnap biciklire pattanna mindenki, akkor is ezekkel kellene szembe nézni, csak a káros anyag kibocsájtás a fing lenne
, de semmi nem változna ezen kívül.
-
togvau
senior tag
nem költöztek valahonnan ki, hanem vidékről költöztek a város szélére... vagy már ott éltek rég óta.
Na látod, van aki nem akar egy borzasztó ár/érték arányú belvárosi patkánylyukban lakni, hanem ugyan annyiért/ kevesebbért inkább vesz egy tágas házat, szép környezetben.
A dugókat nem a bejárók okozzák, hanem a város elcseszett elavult, nem fejlődő közlekedési rendszere, meg az a sok hülye akik az irodáikat, cégeiket csak a belváros közepén képesek elképzelni.
-
joghurt
addikt
A benzinben levő adó töredékét költik csak az utakra.
De nem fizeted meg a kipufogógázok miatti egészségromlásokat sem.Ezek rejtett költségek, mint a Kínából idehajózott cuccok esetén. Ott sem fizet senki azért, hogy ezer km-eken át pöfög bunkerolajat a teherhajó.
Én támogatnék akár kerékpáros, akár tömegközlekedési kiváltást. Pl. aki lerakja a város szélén az autóját, az a BKV jeggyel ingyen parkolhat.
-
-
ncc1701
veterán
Így is lehetne intézni...
joghurt: Nincs elháríthatatlan körülmény, adsz 10-15 millát, eladom a maglódi kecóm, és beköltözök a városba, egy hasonló kategóriájú ingatlanba, mint amiben most élek.
Amúgy autós utat használ. Amit a benzin pénzből tartanak fennt elvileg. Eképpen nem használ semmiféle olyan infrát, amiért nem fizetett meg. -
joghurt
addikt
A kérdéseim továbbra is fennállnak: Van valami elháríthatatlan körülmény, vagy kötelezett valaki a vidéki/agglomerációs létre? Avagy: Alanyi jogon jár neked, hogy más település infrastruktúráját ingyen használd? Százfős falvak lazán megtehetik, hogy megkeserítsék a rajtuk áthaladók életét agyament sebességkorlátozásokkal. Vagy akár 50 km-s kerülőre kényszerítsék a szomszéd településre igyekvő kamionokat (ld. TVK).
Megjegyzem, például Budaörs ennél sokkal jobban szopatja a nem budaörsieket. A parkoláshoz ugyanis ott ki kell rakni a szélvédőre ovis órán, hogy mikor jöttél, különben megdugnak. Ha nem Budaörsön születtél, akkor ezt honnan a fenéből kellene tudnod? Vagy honnan kellene nálad lennie egy órának? (Már addig is megbüntetnek, amíg beugrasz érte a papírboltba.)
-
qantum
senior tag
A vaskos dugódíjat meg a magas parkolást köszi,remélem majd ti is lesztek nem Budapestiek egyszer.
-
fordfairlane
veterán
Budapest csak a 108-ik a listában. Szóra sem érdemes.
-
Goose-T
veterán
1. Azt írtam, hogy agglomerációba kiköltözött, tehát valahonnan kiköltöztek, nem? Nem kellett volna kiköltözniük.
2. Ha mégis kiköltöztek, akkor viseljék csendben a dugókat, mert semmi joguk háborogni, amikor pont ők okozzák.Azt egy szóval nem mondtam, hogy ne költözzenek, csak ha költöztek, akkor viseljék a következményeit. Egyébként meg én is egy aranyárú, nem létező budapesti ingatlanban lakom, amit meg tudtam venni, és fizetni is tudom a részleteit (nyolc év után, idén a tőketartozás fele ki is lesz fizetve). Ebből a pénzből valóban egy jó nagy kertes házat tudnék venni az agglomerációban, de én nem szeretném a fél életemet a dugóban ülve tölteni.
-
ncc1701
veterán
Az ugye mindenkinek megvan, h a benzin árábe beépített útadó NEGYEDE megy valóban az utakra, a többiből a költségvetési lukakat tömködik (meg nyilván a zsebeiket)?
És az is megvan, h a BKK elismerte, h az utóbbi években hibásan próbálták az autó forgalmat csökkenteni/korlátozni, helyette javítani kellett volna az úthálózaton?
-
qantum
senior tag
Egy-két nagyvárost elnézve a helyzet átlagos.
-
razzorr
őstag
Magadra veszed a világ gondját, utána meg személyeskedsz?! Vicces vagy.
Nincs olyan, hogy lehetetlen, csak tehetetlen. Felőlem azzal jársz amivel akarsz, csak utána nem kell sírni, hogy rossz az út, nagy a dugó, a gyereked megfullad a szmogban...Nem azt mondtam, hogy kerékpárral, KELL járnia mindenkinek, hanem hogy aki teheti, tegye meg. De az sem teszi, mert sérti az önérzetét. Ezzel befejeztem.
-
qantum
senior tag
Én nem ingázom, de nincsenek P+R parkolók, drága a tömegközlekedés,pedig ezek segítenének.
-
Zen7
tag
Aki kocsival megy azért megy azzal mert azzal AKAR, nem fog csak azért váltani hogy majd KisKunhalasi Kondásnak jó legyen....
Amúgy meg ha városba akarsz menni, elmész metróhoz, lerakod egy őrzött parkolónál és pikk-pakk benn vagy bárhol, érdemes kipróbálni -
joysefke
veterán
Itt most nem a gáz-fék játékosokról van szó, hanem arról hogy azért van magasan a lámpa hogy egyszerre induljon el az egész sor.
Ezen már gondolkodtam
és arra jutottam, hogy ez alapvetően (fizikailag) nem kivitelezhető anélkül, hogy az autók önvezetőek lennének közös kommunikációval. És valószínűleg még úgysem...
Az átlag az előtte lévő indulására vár 2 másodperces reakcióidővel.
Hát ja, a 2mp elég sok lehet. Ha senki nem bambulna el induláskor, biztosan dinamikusabb lenne a haladás, ettől függetlenül 10-15db egymás mögött araszoló kocsi esetén már nem tudod megcsinálni a lámpával szinkron indulást...
J.
-
Az idojarast birnia kell, telen meg az outisok is atulnek a teli montira, amit nem sajnal osszekoszolni, szelesebb kerekkel
Letolni meg akkor tudnak, ha hagyod magad, erre nem lehet mit mondani, velem meg nem probaltak emlekeim szerint, de azert vannak buta soforok, akik kicentizik az elozest..
-
ncc1701
veterán
Egyszerű vagy, mint a faék. Én speciel maglódról járok a mexikói útra, bicajjal kissé nehéz lenne, és életveszélyes. Van igazság abban, amit írsz, de itthon kissé letolják a bicajost az útról. Évi 3-4000km-t bicajozunk haverokkal, engem még nem, de van haver, akit 2x is borítottak fel. És nyugodtan nézz le, de esőben, hidegben nem bicajozom. Nem teszkós bicajom van, annak nem jó a vacak idő, de még a vacak út sem nagyon, és otthagyni sem merném sehol, mert a legjobb zár is max 5-10 percet véd.
-
Aprósólyom
addikt
Az a probléma, hogy mindent a fővárosba akarnak csoportosítani. Túl Bp. központú az általános szemlélet.
-
Cypresss
senior tag
Nálam is kb ez, csak én amint lehet motorra ülök, ha a belvárosban van dolgom. Minden túlzás nélkül; igazi nyugtató és kb felére csökkenti a menetidőt.
Jobban végiggondolva csak télen közlekedem autóval.
(#6) ZCoyote: Azt hittem csak nekem vannak ilyen forradalmi gondolataim, de akkor mégsem.
-
togvau
senior tag
Egyik kollégám úgy járt be a belvárosba, hogy vác környékéről bevonatozott a nyugatiba, majd szétnyitotta a kézitatyónak számító összehajtható kempingbringáját, és azzal tette meg a maradék utat
-
Clever0
senior tag
Az is csökkentené a dugókat, ha nem mindenhol 8-kor kezdődne a munkaidő.
-
Keem1
veterán
Ehhez lenne jó P+R. Bejössz az első csomópontig, leteszed az autót és mehetsz tömegközlekedéssel vagy bringával.
Nyáron a guta megüti az autósokat, de a trolin utazókat is, amikor eltekerek mellettük a Damjanich utcán. És nem, nem vagyok felelőtlen, szabályokra fittyet hányó bringás. Egyrészt van jogsim (14 éve megvan, érvényes, de jelenleg nincs autóm), másrészt minden szabályt betartok. A belvárosi egyirányú utcákban is csak ott megyek forgalommal szemben, ahol ez direkt megengedett. Ilyen időt még nem tartom ideálisnak (mások már igen), de áprilistól októberig szinte csak bringával megyek a városban. Ha agglomerációban laknék, és autóval járnék, tuti nem mennék végig kocsival, csak a komolyabb tömegközlekedésig. Egyszerűen elpocsékolt időnek tartom a dugóban állást.
-
TomMusic
őstag
Azt is bírom, mikor az Erzsébet - József körúton mennek a biciklisek, és kerülgetni kell őket kocsival. Én nem hibáztatom őket, bár mikor átcsapatnak bőven a pirosban, az kicsit ingerel (és ne mondjátok hogy nincs ilyen, mert rengetegszer látok ilyet). De hogy a másik oldalra is osszak, egyes autósokat meg egyszerűen nem érdekli a felelősség. Gondolok itt a bizonyítottan nagy számú
bunkó, taplószabálytalan BMW tulajdonosra. Bár az Audisok is kezdik átvenni. Persze ugyanúgy nem indexel az akármelyik másik népautó, és tényleg van az a szituáció, mikor megbocsátható az indexelés hiánya, de azért egymás után 5-6 sávváltás, záróvonalakon át, buszsávból is.. szóval azért na..
Na, kicsit elkanyarodtam a témától. Szóval dugó. Én azt mondom, hogy embertelen időkben kell menni, és akkor is a "kertek alatt".Szóval pl. reggel 7-9-kor elindulni, hát az olyan, mint lapot húzni 21-re.. De ugyanez van a tömegközlekedésben is. Szóval amikor a 2. buszra se férsz rá, de 1 órával később már ülőhely is van... Nyilván ha csökkenne az autók, és nőne a buszok száma, az megoldás lenne, szóval lehet kicsit túl kényelmesek az emberek, de fene se tudja, ez is olyan megfoghatatlan dolog.. Mert nem hinném hogy van arra pontos, konkrét adat (nem statisztika, mert az olyan áltudomány, mint a Budapest TV-ben az energiaküldés), hogy hány ember jár BKV-val, és autóval..
-
.mf
veterán
Akinek nem inge, miért veszed magadra? Ellenben a Budapesten közlekedők legalább fele mindössze 4-5 km-t tesz csak meg. Egyedül, autóban. Totál pazarlás, és a gépet is gyilkolja, épphogy üzemmeleg lesz a motor, mire már ki is kapcsolja...
"Kerékpár meg kb akkor tudja az autóval tartani a tempót (még közepes dugó ban is), ha a szabályokra fittyet hányva közlekedik vele az ember."
Igazi előítéletes autós szöveg, ami a tetejébe téves is. Könnyen mutatok olyan szakaszokat, ahol a lámpák úgy váltanak, hogy autóval, még ha nincs is dugó vagy tötymörgő sor, még akkor is beér a bringás, mert az ő sebességével zöldhullám, autóval viszont folyton pirosba futsz. Ha meg még dugó is van...
-
csongi
veterán
Jo kis felmeres. De nem csak dugoban lehet ido veszteseggel kozlekedni. Tolem naponta kb 30 percet vesznek el. Ez hetente kb150 perc. Evente egy hetem megy el a toketlenkedesre. Ezt az idot szivesebben toltenem massal.
-
Kbali
nagyúr
Bejárnál mondjuk Mogyoródról biciklivel? Olyan tömegközlekedés mellett, ahol a 20 km-t 50 perc alatt teszi meg bármelyik eszköz (vonat, busz, HÉV, stb...)
Én vidékről ingázom Bp-re, napi 160-200 km-t vezetek.
Sajnos túl sok a birka az utakon: akinek még nem kellett volna és akinek már nem lett volna szabad jogsit adni.
Kerékpár meg kb akkor tudja az autóval tartani a tempót (még közepes dugó ban is), ha a szabályokra fittyet hányva közlekedik vele az ember.Egyébként ezért kell a TomTom navi helyett Waze-t használni
-
Fejvadi
nagyúr
Mindenkinek a seggéhez nőtt az autó.
-
razzorr
őstag
Persze, ott van is értelme, hiszen az agglomerációban nem 5-10km-re laknak az emberek a munkahelytől, hanem 50-100. Itt Mo.-n nincsenek távolságok, itt a probléma a fejekben van. Presztizs, státusz, életérzés, magamutogatás (lásd városi "terepjárók" megnövekedett száma).
Itt az átlag elhízott magyar még büszke is arra, hogy a budira is autóval megy, utána meg sír ha dugó van, sír ha drága az üzemanyag, sír ha eltorzult a teste a sok ücsörgéstől. Hagyjuk inkább, mert felmegy a pumpa -
Speeedfire
félisten
Amikor a városligetből olykor 50 perc az m1/m7 az priceless. Ilyenkor a gps 25-30perc állásidőt mutat...
-
togvau
senior tag
nem kell kerépár sem, egyszerűen vezethetővé kéne tenni a 125 köbcentis robogókat B kategóriával, úgy ahogy szinte már mindenhol körülöttünk, és arra terelni az embereket.
-
-=MrLF=-
senior tag
Nekem az is elég lenne, ha nem tötymörögnének annyian, lápánál elindulnának rendesen hogy többen átérjenek, dinamikusabb közlekedés kéne máris gyorsulnánk. Ahol 60-70-re vannak állítva a lámpák ott annyival menni és 50-nel megállni a következő pirosnál.
-
razzorr
őstag
Jaja, ne is csodálkozzunk, Magyaro. egy borzasztóan autóközpontú és lusta ország. Kerékpár, ne viccelj, azzal nem lehet menősködni. Itthon ez a korlátolt gondolkodás megy, ha nem autózol, lúzer vagy.
Szerintem meg az a lúzer,aki a dugóban ül és szétveti a méreg. Csak röhögni tudok a sok fakocka egyszerű emberen. -
#Chris
tag
Ez simán kiküszöbölhető lenne, ha a nagy tech cégekben lehetne bízni... és nem adnák el az adatot. Hiszen kb mindenkinél ott van 1 gps és internet kapcsolatra alkalmas mobil.
-
tomazin
veterán
Rettenetesen meglepő, mikor azt látja az ember, hogy egy csomó autóban 1 ember ül és megy dolgozni.
Aztán meg szétvágja az ideg, amikor azt látja, hogy bringával elgurulok mellette. Dehát na ha már a cég a segge alá rakja a kocsit, meg fizeti a benzinjét, hát nehogy már mással járjon. (és igen, van akinek napközben is menni kell jobbra-balra, de ez a kis százalék) -
.mf
veterán
"A TomTom legfrissebb felmérése szerint elég rossz a helyzet, pedig elég lenne csak az autósok pár százalékának változtatnia, hogy sokat gyorsuljon a forgalom."
Amilyen kis város Bp más nagyvárosokhoz viszonyítva, amilyen lapos a pesti oldal, és amilyen enyhe az időjárás, mégis elég kevesen járnak biciklivel. Pedig bicikli-utakkal és kis mellékutcákkal elég sok helyre el lehet jutni a veszélyes nagyforgalmú utakon tekerés elkerülésével is.
"Az autópályáinkon szerencsére ritkán alakul ki fennakadás"
Csak mert kicsi a hosszabb-távú forgalom... de a döntően 2, az M2-es esetén pedig csak 1-sávos (vicc) "autópályáink" gyakran nagyon könnyen beállnak, amint bármi esemény történik.
Nyáron viszont az M7-es Balaton-Bp távon egy merő autó-parkoló. -
ZCoyote
őstag
Róbert Károly körút, folyamatos forgalom, legbelső sávban 50 km/h? (Balra kanyarodási lehetőség kilométerekre nincsen.) WTF?
Az "természetes", hogy akár M7, akár Hungária, a középső sáv van tele folyamatos falként, a megengedettnél kisebb sebességgel.Ezekre már én is régóta várom a kilövési engedélyt.
-
joghurt
addikt
Igen, valóban kb. 5% okozza a torlódások és dugók jelentős részét. De őket soha az életben nem fogod tudni megszüntetni, hacsak nem egy vállról indítható rakétával.
Róbert Károly körút, folyamatos forgalom, legbelső sávban 50 km/h? (Balra kanyarodási lehetőség kilométerekre nincsen.) WTF?
Az "természetes", hogy akár M7, akár Hungária, a középső sáv van tele folyamatos falként, a megengedettnél kisebb sebességgel.De a közlekedésmérnökökről se feledkezzünk meg, akik a lámpákat állítgatják! Vörösvári út, 60-as tábla, de a zöldhullám 40-re van méretezve. Vagy a budakalászi M0-Szentendrei út körforgalom, amit visszabutítottak egysávosra, így már az Omszki-tótól araszolhat a kocsisor. Egy kétsávos lámpás kereszteződés nagyságrendekkel nagyobb áteresztőképességgel bírna.
-
Polllen
nagyúr
Az olaszok és a spanyolok mit csináltak másképpen? Kiszorítottak pár % autóst a városaikból?
-
Csapoati
nagyúr
Látatlanban rosszabb arányra tippeltem volna. A Belvárosba ezért is soha nem megyek kocsival, max ha sietek, akkor leteszem az egyik P+R-ben, vagy mondjuk a Corvin Plazában a mélygarázsban.
Van egy kis elírás egyébként, Brno helyett Bruno szerepel a cikkben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Watch Series 10 46mm Natural Titanium
- Asus ROG Strix G713QE - 17"3FHD IPS 144Hz - Ryzen 5 5600H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - Win11
- ÚJ Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Ezüst mw1g3mg/a - 3 év gari - MAGYAR
- AM2 és AM"+ Ritka darabok!
- Új Google Pixel Buds Pro 2 bluetooth fülhallgató csak ki lett bontva 2026.09.04 ig gari
- Asus ROG Zephyrus G14 GA401IV - 14" FHD 120Hz - Ryzen 9 - 4900HS - 16GB - 2TB - RTX 2060 - Win11
- ÚJ Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Ezüst mw1g3mg/a - 3 év gari - MAGYAR
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Akció! Windows 10 pro OEM licenc kulcs 64/32 bit activation key licensz, liszensz,kulcs
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!