Hirdetés

2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) GhanBuri Ghan válasza Sgr_A (#95) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Több mint harminc éve is volt a finneknél a társasházak/elektromos kiállás az állófűtés számára, szóval nem egy megoldhatatlan dolog. Mára már annyival egyszerűbb a dolog, hogy egyszerűen meg lehet oldani egy kártyával vagy egy mobiltelefonnal, hogy kinek az autója van rákötve a hálózatra, nem kell kulccsal zárható, személyre szóló kiállásokat kialakítani.

(#102) GhanBuri Ghan válasza axioma (#99) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Arról nem is szólva, hogy villanyautót szerintük 200e km után el kell bontani, mert annyi az élettartama, és a dízelautó 200e kilométer megtétele után sem kopott semennyit, nem tömődött el a dpf, nem fújt ki a katalizátor, ezért ugyanannyit szennyez, mint amikor legördült a gyártósorról...

(#103) t72killer válasza axioma (#99) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Nem mindenki olyan szerencsés, mint Norvégia, ahol TÉNYLEG zöld hegyi vízierőművek adják az áramot.

Napelem: egyelőre(!) kicsi a m2-re számított hatékonysága, LEHET belőle valami remélhetőleg 20éven belül, ha mondjuk a mostani <25%-ról feltornázzák a hatékonyságot 60% fölé. Sok anyag, köztük alkalmasint nehézfémek, Kínából áthajókázva a felhős-esős Európába, ezt ütős hatékonysággal kéne ellensúlyozni + kiegészíteni téli(!) + zöld(!!!) tárolókapacitásokkal.

Szélmalomharc: sok-sok tonna üvegszálas műanyag, amit szállítani kell a tett helyszínére majd onnan vissza ha elfáradt. Ezután fel kell dolgozni, ahelyett, hogy elássák.

Az atom egy valódi lehetőség, bár ott is szintet kellene lépni.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#104) axioma válasza niklebi (#100) üzenetére


axioma
veterán

Ez tok jo, eddig nem jott szembe. Nekem az a fura, hogy ilyet aramkiegyenlitesre - mar az itt elmeselt napenergia miatti, 24 oran beluli eltolodas atbuktatasara - akar aramszolgaltatok is hasznalnanak. Mondjuk a haztajiak is, foleg szaldo utan... kerdes, hogy mi az oka hogy nincs me'g felhasznalasa. Sajnos az uzemanyag me'g fantazianevvel sincs megnevezve, hogy kiderulhessen, ha leirtak valahova az okat.
(Volt anno az index forumon lendkerekes meg suritett levegos autos topik is... otletek vannak. Mondjuk az akkumulatoros villanyauto az 100+ eves otlet, kellett neki jopar evtized mire vissza tudott jonni, na meg olajpolitika is.)

(#105) #16820480 válasza niklebi (#100) üzenetére


#16820480
törölt tag

Lehet, hogy azért, mert kígyóolaj?

adamssss: Én elhinném, hogy tökre értenek hozzá, de egyrészt még idén is az EV-k ellen ment a kampányolás Toyota részről ( [link], [link] ), csak gondolom amikor rájöttek, hogy ez bukó, akkor megpróbáltak beállni mögé [link] . Évtizedes tapasztalat :D De hirtelen lett egy SS akkujuk is legalább [link], remélem ez viszont legalább tényleg igaz és nem az lesz, hogy hát van de majd csak 15 év múlva kerül járművekbe.

(#106) arnyekxxx válasza Shadowbull (#32) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Ezek szerint 2022ben egyszerre elöregedik az összes megmaradt német atomerőmű?

(#107) arnyekxxx válasza GhanBuri Ghan (#52) üzenetére


arnyekxxx
veterán

amelyek átlagos fogyasztása 3kW

mekkora klímák azok? Az én 3,5es klímán 1kW alatt eszik fűtés közben csúcsra járatva.

(#108) dabadab válasza niklebi (#100) üzenetére


dabadab
titán

Én például arra lennék kíváncsi ezt a fejlesztést miért nem karolta fel egyetlen autógyártó sem.

Valószínűleg azért, mert amikor megnézték, hogy mi ez, akkor kiderült, hogy komoly problémák vannak vele, amik persze a fejlesztő cég marketinganyagaiban (mert magáról az akkutechnológiáról egyedül onnan lehet tudni) kevéssé vannak kifejetve (az azért pl. már ennyiből is látszik, hogy a cellák teljesítményleadása minimum problémás).

DRM is theft

(#109) arnyekxxx válasza GhanBuri Ghan (#77) üzenetére


arnyekxxx
veterán

És azt az 1GW extra kapacitást, amit egymillió egyszerre üzemelő klíma igényel,

Gyorsan harmadolódott az elképzelt áramigény, kezdetnek nem rossz. Mindemellett nem üzemel egyszerre egymillió klíma folyamatosan, főleg nem max teljesítményen szóval csökkentsd bátran tovább.

(#110) dabadab válasza axioma (#104) üzenetére


dabadab
titán

Nekem nagyon úgy tűnt, hogy ez nem akku, nem lehet tölteni, hanem ha lemerül, akkor ki kell cserélni a löttyöt benne (amit valószínűleg nem simán árammal töltenek, hanem valami furmányosabb vegyi folyamattal.)

DRM is theft

(#111) GhanBuri Ghan válasza arnyekxxx (#109) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Nyáron, 40 fokban? Mesélj még, kérlek :)

(#112) Bog válasza tibcsiworld (#80) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

A Citigo egy példa volt. De ha ezt nem bírtad feldolgozni, akkor valóban nem érdemes tovább olvasnod.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#113) arnyekxxx válasza GhanBuri Ghan (#111) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Nyáron 40 fokban megy 10percet egy órában aztán leáll. Nyilván nem egy üvegház fagypontra hűtéséről beszélek.

(#114) worxland válasza #16820480 (#68) üzenetére


worxland
addikt

"Szépen hangzana a napelemes tető, csak sajnos nem elég nagy teljesítményű, hogy egy autó akkuját feltöltse, ami a tetőre fér." - Ööööööööööööö, nem igaz. Neki elég az autó ÉS a ház fogyasztásához:
[link]

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#115) dabadab válasza worxland (#114) üzenetére


dabadab
titán

Az autó tetejéről volt szó.

DRM is theft

(#116) niklebi válasza dabadab (#110) üzenetére


niklebi
senior tag

Amit ebben a hozzászólásban írtál abból kiderül, hogy el sem olvastad amit a linkekben írtak. Igen ez nem akkumulátor, és újra felhasználható mert elektromosan tölthető akármeddig. Az egyik linkből: Egy független, tudományos elemző cikk szerint ezzel a rendszerrel az sem lenne már most megoldhatatlan, hogy az ember otthon tároljon egy-egy adag elektrolitot, amit napközben feltölt a ház napeleméről, avagy szélkerekéről, majd amikor kell, egyszerűen beletankolja a kocsiba. Nesze neked jövedéki adó!
Ezt írtad: az azért pl. már ennyiből is látszik, hogy a cellák teljesítményleadása minimum problémás
Válasz a cikkben amit nem olvastál: La Vecchia 14 órát vezette megállás nélkül a kocsit. A végén ő adta fel, mert a Quantino a tartályokban keringetett elektrolitnak csupán 22 százalékát (35 litert) használta el, ezért reménytelennek látta, hogy kifogyassza, mielőtt elalszik a volán mögött. S amúgy is rendbe kellett tenni a kocsit a szaloni szereplésre. Én ebben nem látok semmilyen teljesítmény leadási problémát.

(#117) worxland válasza arnyekxxx (#113) üzenetére


worxland
addikt

Hát a vadiúj, 5 kW-s klímám nem 10 perc/óra üzemmódban ment a nyári melegben. Pedig csak 30-35 fok volt.

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#118) worxland válasza dabadab (#115) üzenetére


worxland
addikt

Ó. :D Hát az tényleg semmit nem ér. Azt is kipróbálták már, nagyjából az önmerülést tudta pótolni, meg talán az infotainment-et látta el delejjel.

[ Szerkesztve ]

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#119) Jim Tonic válasza GhanBuri Ghan (#77) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Azért az arányokat érzékeled?

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#120) batai15


batai15
félisten

Sok a HA : de
-ha elérhető árú lenne az e car
- ha hatótáv / töltés normálisan megoldott lenne és az ember nem lenne kárhoztatva hogy pályán lehúzott ablakkal 110el megy, vagy egy külföldi nyaralás sem lenne nagyobb gond mint a jelenlegi autókkal felőlem holnap már jöhetne is. Sőt .
Ezen hátrányokoj kívül számomra kívánatosabb mint a mostani autók ( kivéve a v8 mert attól férfiasabb sose lesz )

(#121) 7Heads Drago válasza dabadab (#86) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Nem csak a németeknél van gond. Kínában se volt elég.
Vezérelt töltés: Fantasztikus lesz. Este lerakod az autót tölteni. Otthoni töltéssel 8-12 óra kelleni fog neki és reggel úgy kell hogy csak 4-et töltött, mert épp túlterhelt volt a rendszer. És nem csak a tied, hanem az egész városrész így lesz. És majd beszólsz a munkahelyre hogy ma nem tudsz Pestre menni, mert csak Fehérvárig elég a nafta. Persze megállhatsz gyors tölteni, csak akkor nem leszel se zöld, se olcsó.
Nem akkor termel amikor kellene No? Vagyis nappal termel többet. Ezt a többletet hogy viszed át az éjszakába, úgy hogy tölteni is akkor kellene az autót? Na meg a sötétség miatt eleve nagyobb olyankor a fogyasztás. És a autós forgalom ugye nappal a nagyobb, vagyis éjszaka lenne a több töltés is. Elhiszem hogy lesz olyan akinek jó az hogy a 300 km-es hatótávú autója csak 150-200-at vagy 250-et tud és neki így is jó. De pont a németek azok akik elég sokat utaznak a munka miatt. Nem ez lesz a megoldás az biztos. Max időhúzásnak lesz jó.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#122) arnyekxxx válasza worxland (#117) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Az én 3,5esem meg igen. Persze ez függhet sok mindentől, sok üvegfelület, gyenge szigetelés 35fokban 18fok belső igény...

Mindemellett ott van az igazi gond, hogy nyáron még a sok új napelem nappal elviszi a klimák kis pluszfogyasztását, viszont nagyon terjednek a höszivattyús fűtések amik eleve többet esznek lényegesen mint a nyári hűtés és pont abban az évszakban amikor a napelemek töredékét termelik a nyárinak így nem elég a saját/szomszéd ház tetején termelt áramot eljuttatni a készülékekig.

[ Szerkesztve ]

(#123) GhanBuri Ghan válasza Jim Tonic (#119) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

És te érted azt, hogy a fűtést-hűtést kezdik a földgázról-semmiről áramra áttolni, és ez semmilyen korlátozást nem jelent a lakossági fogyasztásra?
Az megvan, hogy az évi átlag 15e km autózás 15kWh/100km fogyasztással napi 6,5 kWh töltést jelent? Ez az a hatalmas, megugorhatatlan fogyasztás, amivel a hozzád hasonlóak próbálják megmagyarázni, hogy miért lehetetlen áttérni az elektromos autózásra.
Ha ezt felszorzod négymillióval, ez még akkor is spórolást jelentene, ha az ehhez szükséges áramot annak a kőolajnak az elégetésével állítanák elő, amit most az autókba töltenek, mert annyival jobb az elektromosok hatásfoka.

(#124) 7Heads Drago válasza dabadab (#86) üzenetére


7Heads Drago
veterán

[link] Annyira megbíznak a saját rendszerükben, hogy az áramkimaradásra számolva tartanak oktatásokat a sulikban? :W
Nézd csak meg a saját környezetedben mikor lett a rendszer kiépítve és mikor lett fejlesztve. Ugyanazt csinálják, mint a közutakkal: folt hátán folt, és néha berepül pár km új autópálya.
De biztos csak félreértek valamit.
[link] A CSÚCSTERHELÉS UGYANIS A NAPLEMENTE UTÁN KÖVETKEZETT BE.
Érdekes lesz e-autó akkuból ezt hogy pótolod...

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#125) <Adamsky> válasza Bog (#112) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

De, ha már ezt írjátok: " ... sok gyártó inkább veszteséggel is árul ilyet ... "
... akkor tényleg nem ártott volna egy aktuális példát hozni. Ennél a Citigo-s példánál egyébként nekem is felszaladt a szemöldököm, mert úgy vélem ez lenne a villanyautó valódi terepe (és nem a több tonnás SUV-ok).
Szóval engem igazán érdekelne pár példa azok közül, amire gondoltál ...

#124 7Heads Drago
" ... az áramkimaradásra számolva tartanak oktatásokat a sulikban?"
Hagyd, ezt már kitárgyaltuk! A németek csak viccelnek (mi magyarok meg nem értjük a német humort) :U

[ Szerkesztve ]

(#126) noPublicFG


noPublicFG
senior tag

Hogy őszinte legyek a Toyota Mirai nagyon tetszik! Az egyedüli gond, hogy hol töltse az ember?

plus ça change, plus c'est la même chose

(#127) kavalkád


kavalkád
aktív tag

közösségi, önvezető autózás + normális és gyors városközi kötöttpályás tömegközlekedés kell és akkor jó hosszú időre megoldva megint a közlekedési probléma, valamint ez nem járna olyan nagy energiaigénnyel. kár, hogy az ember nem erre van szocializálva.

(#128) navigandus


navigandus
csendes tag

Ez egy ordas nagy baromság. 2019 végén 844 töltőállommás volt kis hazánkban. Ha sok jóindulattal azt gondoljuk hogy most van mondjuk 2000 fej akkor a majdnem 4.000.000 igen 4 millió autó hol fogja tölteni?????? Hát hülyék kerülnek be a parlamentekbe? Ez egyszerű matek.

(#129) axioma válasza 7Heads Drago (#121) üzenetére


axioma
veterán

4 ora 10A 5 ev mulva durvan 100km. Aki ennel tobbet ment elozo nap is es kov nap is, az eggyel dragabb csomagra fizet h min. 6 orat kapjon pl. Az ingazoknak meg eleg.

(#130) #53246592 válasza 7Heads Drago (#121) üzenetére


#53246592
törölt tag

A vezérelt töltés nappal is történhet. Amikor átlagjürgen leparkolja az autóját a munkahelye közelében 8 órára. Persze az áramszolgáltatók marketingeseinek biztos sok és hosszú mítingek kellenek egy új vezérelt áram termék "kifejlesztésére", de majd megoldják ha brutál túltermelés lesz nappal.
Egyébként éjszaka, amikor a többség alszik, elég nagy villamosenergia fogyasztási völgy van, így akkor is juthat töltésre.
Azt el sem tudom képzelni mi lesz azokkal tömegekkel, akik Fehérváron keresztül járnak Pestre dolgozni. Egy darabig még lehet maradnak a belsőégésű autóknál?

(#131) navigandus


navigandus
csendes tag

És még valami. Városban egy kis elektromos autó ha 15-16 kWh fogyaszt 100 kilométeren, akkor autópályán benyeli a 2-3 szoros mennyiséget, plusz töltéskor a kb. 10%-os veszteség ezt melyik hálózat bírja el? Ha odataposol neki szintén frankóbban fogyaszt. Egy nagyobb SUV 23-30-at eszik lapból. Na annak mi értelme van? Csak kis autókat kellene elektromosban gyártani és nem engedni kis a városokból :DD

(#132) Somatom válasza navigandus (#131) üzenetére


Somatom
veterán

Remek. Vajon egy városlakó hol fogja tárolni azt az autóját, amivel kimehet a városból?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#133) kavalkád válasza Somatom (#132) üzenetére


kavalkád
aktív tag

ilyenre nem lenne szükség, ez egy idejemúlt gondolkodás, hogy mindenki birtokoljon járművet, holott az idő minimum 50%-ában (de inkább 90%) csak áll valahol. egy hálózat kell amiből mindenki kivehet magának egy járművet az utazása idejére. munkába meg menjen tömegközlekedéssel.

(#134) Bog válasza <Adamsky> (#125) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Spring, e-Up! tavalyi ára (alig volt drágább, mint a Citigo), 500e kis akkuval, szerintem a Forfour is bukó volt. Ez mondjuk még mindig kevés és így is drága... sajnos.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#135) Bog válasza navigandus (#131) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

És még valami. Városban egy kis elektromos autó ha 15-16 kWh fogyaszt 100 kilométeren, akkor autópályán benyeli a 2-3 szoros mennyiséget

Ez teljes tévedés. Egyrészt városban simán eljárkál 11-12 körül, ha nem kell fűteni, másrészt pályán nem megy fentebb, mint 20.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#136) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ezekkel a zöld-reformokkal egy aprócska baj van: legyen ideális a technológia és tényleg legyen x%-kal zöldebb, mint a korábbi, ne csak papíron. Mi történik ilyenkor? A bolygó "kapja meg a hasznot"? Egy frászt, szépen jön a gazdasági és népességnövekedés, és 20év múlva reform ide vagy oda, az új technológiákkal is többet fogunk szennyezni, mint korábban.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#137) Reggie0 válasza kavalkád (#133) üzenetére


Reggie0
félisten

Ez a nem mukodo hozzaallas. Ez csak odaig vezet, hogy vegen ugyan annyit fizetsz a berelt autoert, mintha a sajatod lenne es az ido 90%-ban allna. Csak addig olcso a berles, amig versenyezni kell a birtoklassal, utana nem lesz miert olcson tartani.

[ Szerkesztve ]

(#138) HarleyCustom válasza Bog (#135) üzenetére


HarleyCustom
veterán

“Ha nem kell fűteni,” …meg hűteni” HA…csak hát kell…szóval…vannak olyan földrajzi helyek azért, ahol nyári időszakban sokat kellene klímázni, meg olyan, ahol sokat kellene fűteni is…

Az Ember, ha!ezeket a “kényelmi” funkciókat nem használja, tovább marad kraft az akkuban :O

HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.

(#139) Somatom válasza kavalkád (#133) üzenetére


Somatom
veterán

"munkába meg menjen tömegközlekedéssel."

Nem tudod, hogy a lakásunktól hányas villamos jár Németországba? :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#140) Hallosz


Hallosz
senior tag

Nagyon jól sikerült cikk.
Meggyőződésem, hogy nem az akkumulátor a megoldás. :R

Mert lakni, muszáj.

(#141) Shadowbull válasza 7Heads Drago (#124) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Annyira megbíznak a saját rendszerükben, hogy az áramkimaradásra számolva tartanak oktatásokat a sulikban"

LOL. Te tényleg belinkelsz egy origo cikket? Ember, az origo folyamatosan hazudik, mocskol, uszít. Már az minősít ha megnyitod.

Amúgy meg a gyerekem német iskolába jár és nem tartottak neki ilyen oktatást.

Mellesleg az elmúlt 16 évben nem volt soha áramszünet ahol élek, ellenben előtte Magyarországon kábé minden hónapban.

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#142) #16820480 válasza Somatom (#139) üzenetére


#16820480
törölt tag

A Railjet számú ;) (mintha amúgy minden magyar oda ingázna munkába, vagy akár egy jelentős részük).

navigandus: Így van, a nagyokat pedig le sem kellene gyártani egyáltalán, és városba be nem engedni :K

Reggie0: Ez szerintem nem feltétlen van így. Pont most drága a bérlés, mert viszonylag kevesen csinálják, inkább csak az utazásnál és ott is inkább a tehetősebbek. Ha általános lenne és beindulna valami rendes verseny, akkor az csökkenthetné az árakat.

(#143) Somatom válasza #16820480 (#142) üzenetére


Somatom
veterán

Talán egy helikopter le tudna szállni Jettingen-Scheppach nemzetközi repterén :) , de kétlem, hogy négy kamionos kétheti cuccával rentábilis lenne a túra. Biztos, ami tuti, megkérdeztem a Google -t. Nem túl bíztató a válasz. :N Szvsz. ennyit a tömegközlekedéssel munkábajárásról.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#144) 7Heads Drago válasza <Adamsky> (#125) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Lemaradtam... hol?
És ezzel akkor mi van?
Ennek egyik súlyos következményeként egyre gyakrabban fordul elő, hogy
A NÉMET NAGYVÁLLALATOK SZÁMÁRA KORLÁTOZZÁK A VILLAMOSENERGIA-SZOLGÁLTATÁST, így csökkentve az ország villamosenergia-fogyasztását. Bizonyos időszakokban – a hatalmas megújulós kapacitások ellenére – már nem áll rendelkezésre elegendő villamos energia, hiszen a termelésük hektikusan változik, ugyanakkor a külföldi import villamos energiából sem érkezik elegendő mennyiség.
Tavaly januári a cikk.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#145) Tüzi

Ez abból a szempontból is hasznos, és dícsérendő, hogy egy csomó harmadik-negyedik generációs szénbányász család megélhetése továbbra megmarad.
De látom, gondolnak a gyerekek megélhetésére és továbbra is biztosítják a napi betevő megszerzését [nekik]
A jegesmedve bocsok meg b.sszák meg.
Ja, [ez] meg a másik :))hőszivattyú, elektromos panelek, villanyhősugárzók. Mi lesz, ha nem 7.5, hanem 17.5 lesz lesz 5 év múlva? Vagy 10? Hálózat bírni fogja, vagy nyáron majd elkezdenek elpukkanni a trafók?

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#146) 7Heads Drago válasza Shadowbull (#141) üzenetére


7Heads Drago
veterán

LOL. Te tényleg belinkelsz egy origo cikket? Ember, az origo folyamatosan hazudik, mocskol, uszít. Már az minősít ha megnyitod.
Már ne is haragudj, de ez meg téged minősít. Ez persze már mindenre feljogosít. :W

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#147) #53246592 válasza 7Heads Drago (#144) üzenetére


#53246592
törölt tag

Ciki lenne origo-t linkelni? ;] Kíváncsi lennék hogyan hangzik az egész egy objektívebb narrációban.
Annyi biztos, hogy a nap és szél mellé kell energiatárolás, amivel ki lehet egyensúlyozni az ingadozásokat. Előkerülnek időnként hangzatos megoldások, de kb. egyik se jár az ipari méretekben megvalósítható szinten. A szivattyús erőműhöz meg hegyek kellenek - ezek nálunk elég korlátozottan állnak rendelkezésre, a zöldeknek van energiájuk minden potenciálisan felmerülő helyszínhez eljutni tiltakozni.

(#148) <Adamsky> válasza 7Heads Drago (#144) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

"Lemaradtam... hol?"
FYI! - irónia volt részemről.

&berci
Én ezért link-eltem neki a "független-objektív" oldalról, de ez se hatotta meg.

[ Szerkesztve ]

(#149) #53246592 válasza Tüzi (#145) üzenetére


#53246592
törölt tag

Nálad majd bevezetik az amerikai rendszert: 120V lesz. Az 50Hz marad.

(#150) Shadowbull válasza #53246592 (#147) üzenetére


Shadowbull
addikt

Az origo a legmocskosabb NER propaganda, gyakorlatilag folyamatosan hazudik és uszít. Gyakorlatilag ami ott le van írva Németországról annak a 90%a nettó kitaláció, a maradék meg rosszindulatú ferdítés.

Még 1x: Németországban gyakorlatilag nem része a közbeszédnek az hogy bármilyen energiaellátási probléma is fenyegetne. Ez csak a NER sajtóban téma. Ha megmutatnád 100 tetszőlegesen kiválasztott németnek a cikkeket amik az állítólagos németországi helyzettel foglalkozik akkor körberöhögnének.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.