Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#751) GhanBuri Ghan válasza Reggie0 (#674) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

"Mindenbol is hiany van, de nem ugyanakkora a hiany."

Írnak sokfélét, csak a kiindulásui pontban egyeznek meg, hogy az egész eredete az volt, hogy 2020 első félévében az autógyártók visszamondtak egy csomó megrendelést, és ezekre a kapacitásokat lecsaptak más megrendelők, ezeket nem is kapták vissza, és azóta is szabad rablás folyik az elérhető kapacitásokért.
Nekem az tűnik a leglogikusabbnak, hogy itt most igazából waferhiány van (voltak is erről cikkek, hogy a piac önti a pénzt azokba, akik azt mondják, hogy wafereket fognak gyártani), ebben azért volna ráció, mert a waferek (azonos átmérőnél) mindenhol felhasználhatóak, de például a TSMC 5 nanométeres gyártósorán felszabaduló gyártókapacitást csak ugyanolyanra lehet felhasználni, tehát ott biztosan nem fognak 28 nanós chipeket gyártani. Jellemzően az autókban nagyon régi gyártási eljárásokat használnak (szerintem vannak még 65nm-es chipek is), a telefonokban az 5-7-8 a jellemző (utóbbi Samsung). Nem tudtak volna lecsapni az autóipar által visszamondott kapacitásokra modernebb gyártásra támaszkodók, ha nem a waferek lenne a szűk keresztmetszet. Ez azt is megmagyarázná, hogy miért van egyik gyártónál mikrokontroller, a másiknál pedig mondjuk infotainment vagy éjjellátó, önvezető extrákban felhasznált csipből hiány.
Shadowbullnak meg annyit, hogy aki képes összekeverni a gyártási mód korszerűségét (azaz a csíkszélességet, azaz a process width-t) a chip bonyolultságával (mikrokontroller vagy általános célú, sokmagos embedded processzor) az más galádságra is képes.

(#752) GhanBuri Ghan válasza 7Heads Drago (#680) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Pont az első videót nem volt hajlandó megmutatni, csak ha engedélyezek minden cookiet. Nem volt meg más, rendesebb oldalon?

(#753) GhanBuri Ghan válasza Shadowbull (#702) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Tényleg, erről jutott eszembe a Mercedes és az Auto Bild közös átverése:
[link]
Ha nem buknak le, simán eladták volna bárkinek, aki hajlandó fizetni érte.

(#754) 7Heads Drago válasza #16820480 (#718) üzenetére


7Heads Drago
veterán

És gondolod hogy a kisebb baleset veszély miatt tervezik ezeket fantasztikus autókat? Az a baj hogy csak az egyénnel akarják ezt elhitetni. Az is elég lenne ha normális minőségűek lennének az utak, fel lenne minden festve és táblázva. Esetleg kapna mindenki normális oktatást a közlekedésről. A kerékpáros is, meg a gyalogos is.
Az önvezető autó legalább nem fog ittasan, fáradtan, idegesen, szemüveg nélkül, haveroknak menőzve vezetni, mert designból adódóan nem képes ilyenre. És akkor még nem is vettük figyelembe az alap hibaszázalékot, amivel amúgy simán átengednek a forgalmi vizsgán és mehetsz utadra, gyalulhatod le az embereket, majd utólag megbüntet valaki.
A szoftverben is meglesznek a hibaszázalékok. És lassan minden online van sose tudhatod mikor veszi át valaki az irányítást a fejed felett. És nem rajtad fog múlni.
30-40 évvel ezelőtt nem volt tényleg annyi védelmi rendszer, de nem is rohantunk így mint most. Az egyén le van terhelve úgy hogy csoda ha oda tud figyelni mindenre.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#755) Shadowbull válasza GhanBuri Ghan (#750) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Megnéztem pár autónak a futóműalkatrészeit a Rockautón (Mercedest is), minél tovább mégy vissza az időben, annál több alkatrészt kínál fel."

Szoval megnezted :) LOL....

"A nagy többség ma is pofonegyszerű futóművekkel jön ki"

Ja, csak nem azok amiket Tesla aron adnak.

"Megint olyasmit írtál, aminek az ellenkezőjéről másfél perc alatt meg tudtál volna győződni"

En ismerem az USA eladasi adatokat, meg azt is tudom, hogy az OSSZES BMW eladasai hogyan alakulnak, es mi van a hatterben. A 3as folyamatosan teret vesztett az X3/X4 kesobb pedig az X1/X2-vel szemben. 5os eladasok detto. Ezen kivul benne van az is, hogy par eve a BMW tudatosan visszavette az USA piacon a kedvezmenyek merteket, ami azt eredmenyezte hogy az ossz eladas csokkent, viszont az autokon keresett osszegek megnottek, a BMW jelenleg tobb penzt termel az USAban kevesebb auto eladasaval mint 5-6 eve. A cucs 2014-2015 tajekan volt, azota kisebb ingadozasokkal de csokkennek az ossz eladasok, es a sulypont a dragabb, nagyobb haszonkulccsal eladhato tipusok (foleg X-ek) iranyaba fordult.
Ennek az egvilagon semmi koze ahhoz hogy 2017 kozepetol lehet Model3at venni, a Tesla vasarlok eleve nem is a premiumok iranyabol jonnek hanem a kommersz iranybol. 80-90%-uk Toyotat, Hondat, Hyundait es olcsobb amcsi markakat vasarolt korabban, vagy hasznalt autoban ult.

"A Model S performance modellje az AMG, M, RS-eket célozta"

Lehet, csak azoktol egy darab vevot sem csabitott el. A Model S azok autoja, akik valojaban semmit sem tudnak az autokrol, nem is erdekli oket, es arra verik hogy lehet Witchert jatszani a kepernyon es van fingoparna. Az AMG/M/RS ugyfelek nem ilyenek, ok az autozast keresik, az elmenyt, es meglehetosen eros elkepzeleseik vannak arrol hogy mit akarnak, es nagy ivben leszarjak hogy balrol jobbra nyilik a menu vagy jobbrol balra.

"Egy, az ECU az az electronic control unit, nem az engine control unit."

ò tenyleg? LOL.

Hiaba vagod be kepkent, a tenyeken nem valtoztat. A Model Yban annyival kevesebb ECU van amennyivel primitivebb az egesz auto, amennyivel kevesebb elerheto extra van benne.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#756) Shadowbull válasza GhanBuri Ghan (#753) üzenetére


Shadowbull
addikt

LOL :)

Miert szerinted nem adtak el? Ember, millionyi Merciben fut az a rendszer ma is.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#757) Shadowbull válasza GhanBuri Ghan (#751) üzenetére


Shadowbull
addikt

"és ezekre a kapacitásokat lecsaptak más megrendelők"

Hat ja, a koronavirus jarvany idejen hirtelen elougrott egy csomo megrendelo, akik lecsaptak a szabad kapacitasokra. Igen, ez biztosan igy tortent. LOL.

"Shadowbullnak meg annyit, hogy aki képes összekeverni a gyártási mód korszerűségét (azaz a csíkszélességet, azaz a process width-t) a chip bonyolultságával (mikrokontroller vagy általános célú, sokmagos embedded processzor) az más galádságra is képes."

Itt senki nem keveri, csak te kevered a szart, es okoskodsz olyasmirol amirol csak az ujsagban olvastal.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#758) GhanBuri Ghan válasza sirály12 (#704) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Azért ez szerintem erősen szürkezóna. Az Autopilot, FSD arra utal, hogy olyan szintű robotpilóta, mint ami a repülőgépeken van, miközben messze nem az. Az érdekes az, hogy nagyon sokan belevágtak az önvezetés fejlesztésébe, és jó pár cikk megjelent arról az utóbbi időkben, hogy úgy tűnik, ahogy egyre több mindent fednek le, annál jobban nő a feldolgozási igény, még az is lehetséges, hogy végül nem lehet megvalósítani a korlátlan önvezetést. (és ez itt kicsit hasonlít a korai mesterséges intelligencia kutatásokra valamikor a hetvenes években: az akkori sakkprogramokon fellelkesülve azt hitték, hogy bármit meg tudnak csinálni, de mint kiderült, a sakk ugyan látványos volt, de ott nagyon kevés szabály van, és kicsi a tábla is. Mihelyst általánosabb problémák felé mozdultak, egyből korlátokba ütköztek. Most is nagyon gyorsan, nagy látványos sikereket értek el a gépi tanulással (ami valójában az, amit ma mesterséges intelligenciának hívnak), de ott is olyan problémákon, ahol korlátozott a lehetőségek száma - legyen szó góról, fényképezőgép témafelismeréséről, arcfelismerésről. A bárhol, bármikor használható szabad önvezetés lényegében olyan komplex, mint a teljes emberi világ, azaz a teljes világot kellene gráfba foglalni. Ez lényegében lehetetlen. Ameddig ott tartunk, hogy sávkövetés, távolságtartás, táblafelismerés, gps alapján tudni, hogy melyik sávot lehet használni, addig gyorsan és látványosan lehet haladni. Nem véletlen, hogy a Mercedes level 3-asa is csak német autópályán és csak 60 km/h-s sebességig használható, ezek annyira szigorú megkötések, ami töredékére csökkenti az állapotteret. Persze autópályára senki nem azért megy fel, hogy maximum 60-as sebességgel menjen, szóval ez így lényegében csak arról szól, hogy bejelenthessék, övék az első level 3 (ilyen alapon én meg csinálhatnék egy parkoló 50m-es lezárt szakaszán, max 10 km/h mellett tökéletes level 5-öt) Mindenesetre érdekes a téma, kíváncsi vagyok, hogy mi lesz az önvezetéssel 5 vagy 10 év múlva, az biztos, hogy a mai kutatásoknak számtalan olyan mellékterméke lesz, ami főtermékké fogja magát kinőni idővel)

(#759) Shadowbull válasza GhanBuri Ghan (#758) üzenetére


Shadowbull
addikt

"A bárhol, bármikor használható szabad önvezetés lényegében olyan komplex, mint a teljes emberi világ, azaz a teljes világot kellene gráfba foglalni. Ez lényegében lehetetlen"

Akkor lesz lehetseges ha lesz valodi AI, nem pedig az AInak nevezett mintafelismeresnel fogunk tartani.
Ha viszont lesz valodi AI, akkor ott es akkor teljesen megvaltozik a vilag, az egy technologiai-civilizacios szingularitas lesz, a hatasai a vilagunkra a mai tudasunk alapjan megjosolhatatlanok. Az onvezetes lesz a legkisebb gondunk.

"Persze autópályára senki nem azért megy fel, hogy maximum 60-as sebességgel menjen, szóval ez így lényegében csak arról szól, hogy bejelenthessék, övék az első level 3 "

Nem, ez egy nagyon fejlett dugoasszisztens. Es lenyegeben arrol szol, hogy a Merci megcsinalt valamit amit mas nem (jo, talan a Honda is megcsinalta Japanban). A Tesla biztosan nem jutott meg el ide.

Mellesleg a 60 km/h most egy onkenyesen megvalasztott sebesseghatar, a Merci rendszerenek a potencialis kepessegei lehetove teszik a Level3at autopalya sebessegek mellett is. Persze ahhoz megint torvenyeket kell modositani, peldaul engedelyezni kell hogy az auto onalloan valthasson savot, ez peldaul ma még tilos az EUban.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#760) GhanBuri Ghan válasza Shadowbull (#755) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

"Szoval megnezted"

Ennyivel előrébb járok nálad, látod, téged a legegyszerűbb mesterséges intelligencia is képes lenne helyettesíteni (utalás a Galaxis útikalauzra) :D

"Ja, csak nem azok amiket Tesla aron adnak."

Persze, persze, a fapad BMW-ben is mind benne van :)

"En ismerem az USA eladasi adatokat, meg azt is tudom, hogy az OSSZES BMW eladasai hogyan alakulnak, es mi van a hatterben"

Persze, hogy tudod. Pont az ilyen válasz miatt raktam be referenciának az X5 eladási adatait. Annak 2015-ben volt az eladási csúcsa, szóval ott biztos nem kötöttek ki azok, akik otthagyták az 5-öt.

"Az AMG/M/RS ugyfelek nem ilyenek, ok az autozast keresik, az elmenyt, es meglehetosen eros elkepzeleseik vannak arrol hogy mit akarnak, es nagy ivben leszarjak hogy balrol jobbra nyilik a menu vagy jobbrol balra."

Most idealizáljunk és essünk hasra egy elképzelt ember előtt, aki valószínűleg középvezető szint felett céges elszámolással veszi ezeket a modelleket, hogy azért veszi, mert olyan kifinomult az ízlése. Amerikában az európai modelleket azért veszik, mert drága, és ez látszik is rajta, egyébként ugyanolyan boldogok lennének egy hasonló teljesítményű Lexussal vagy Infinitivel is, sőt. Ha már itt tartunk, szerintem Magyarországon is a csúcsmodelleknek csak elhanyagolható töredékét viszik ki nyílt napra, a többinél ugyanígy csak az számít, hogy látszódjon rajta, hogy drága, meg hogy autópályán/piros lámpánál "lenyomhassa" a plebset. De szerintem próbálj meggyőzni, hogy az arabok/stricik/focisták/egyéb újgazdagok értenek igazából az autózáshoz :)

(#761) GhanBuri Ghan válasza Shadowbull (#756) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

És ez mit is változtat azon, hogy csaltak?

(#762) Rolly válasza sirály12 (#704) üzenetére


Rolly
veterán

tudod mit jelent a FSD? :) Full self driving? akkor mit nem állított soha a tesla?

(#763) GhanBuri Ghan válasza Shadowbull (#757) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Szerinted a rengeteg otthon ülő ember nem kezdett el egyből elektronikai dolgokat vásárolni, akár távmunkához, akár szórakozáshoz?

Várj, segítek, látom, ez se megy neked magadtól, csak a fotelből LOLozás:

Ha nem tudnád összerakni a tényezőket: az autóiparban azzal együtt van csiphiány, hogy átlag feletti volt a gyártás növekedése.

"Itt senki nem keveri, csak te kevered a szart, es okoskodsz olyasmirol amirol csak az ujsagban olvastal."

Sejtem, hogy mit dolgozol, és még az is lehet, hogy amit ott csinálsz, ahhoz még értesz is, de azt kell, hogy mondjam, hogy ezekben a témában folyamatosan olyasmikről nyilvánítasz ki sommás vélemény valami elképesztő arroganciával, amikről halványlila gőzöd sincs. De oké, akkor bizonyítsd be, hogy én nem értek hozzá, kezdjük azzal, hogy elmagyarázod, a korszerű processzor miért egy nagyteljesítményűt jelent a számodra, miért nem egy utóbbi pár évben kifejlesztett gyártástechnológiával elkészültet. (lefordítom a számodra: a korszerű autó nem azt jelenti, hogy minimum 300 lóerős, hanem azt, hogy újonnan forgalomba lehet helyezni, például teljesíti az EU-6d-ot)

(#764) GhanBuri Ghan válasza Shadowbull (#759) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

"Nem, ez egy nagyon fejlett dugoasszisztens."

És többet is nyújt, mint a legegyszerűbb sávkövető + adaptív tempomat. Miben is?

(#765) Shadowbull válasza GhanBuri Ghan (#760) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Ennyivel előrébb járok nálad,"

Jaj dehogy jarsz elorebb.

"a fapad BMW-ben is mind benne van"

Csodalkoznal hogy a fapad BMWben mennyi minden benne van, es milyen muszaki szinvonalu futomu van alatta. De a tenyek kedveert jegyezzuk meg hogy a fapad BMW az nem Tesla aron megy. Amit meg Tesla aron adnak az nagyon nem fapad. Meg aztan manapsag nemigen van klasszikus fapad. Annak valahol az E46-E90 kornyeken vege lett.

"Annak 2015-ben volt az eladási csúcsa, szóval ott biztos nem kötöttek ki azok, akik otthagyták az 5-öt."

X5/X6/X7 vitt el az otosbol, es reszben az X3.

"Most idealizáljunk és essünk hasra egy elképzelt ember előtt"

En nem idealiztam es nem estem hasra tole, ez a te szemelyes frusztraciod kivetulese az altalam leirtakra. Egyszeruen leirtam a tipikus AMG/M/RS vasarlot.

" ugyanolyan boldogok lennének egy hasonló teljesítményű Lexussal vagy Infinitivel is,"

Hat pont nem. Latszik hogy mennyire semmit sem tudsz ezekrol az autokrol. Egy AMG/M/RS nem a teljesitmenyrol szol, hanem a teljes csomagrol, a futomurol, a kormanyzasrol, az eroatvitel minden egyes elemerol, arrol ahogy az auto a teljesitmenyt az utra viszi. Aki ilyen autot vesz, az raadasul kompromisszumot kot a komfort es kenyelem rovasara, raadasul ezt teljesen tudatosan teszi.

" De szerintem próbálj meggyőzni, hogy az arabok/stricik/focisták/egyéb újgazdagok értenek igazából az autózáshoz"

Ezek megint csak a te frusztracioid.

Amugy ha jol tudom ennek a szegmensnek a ket nagy jatekosa, az M es az AMG is noveltek az eladasaikat az elmult evekben. Az M biztosan. Az RS az futottak meg kategoria darabszamokat tekintve.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#766) Shadowbull válasza GhanBuri Ghan (#761) üzenetére


Shadowbull
addikt

Pusztan annyit hogy a rendszer mukodik, es evtizedek ota hasznalatban van az ugyfelek teljes megelegedesere. Ott a csarnokban nem mukodott, es a hiba az volt hogy megis demonstralni akartak, ami csalashoz vezetett.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#767) Shadowbull válasza GhanBuri Ghan (#763) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Szerinted a rengeteg otthon ülő ember nem kezdett el egyből elektronikai dolgokat vásárolni, akár távmunkához, akár szórakozáshoz?"

De, csak az azokba valo csipek nem a hotegyszeru mikrokontroller gyartosorokon keszulnek, azok arra nem is alkalmasak.

"Sejtem, hogy mit dolgozol,"

Jaj dehogy sejted. Fogalmad sincs.

"halványlila gőzöd sincs"

Hat, nalad sokkal tobb. Tobbek kozott azert mert amiota csiphiany van en elso kezbol kapom az informaciokat, arrol is hogy milyen alkatreszeket erint, mi volt a kivalto ok, es hogy allunk pillanatnyilag.

" a korszerű processzor miért egy nagyteljesítményűt jelent a számodra, miért nem egy utóbbi pár évben kifejlesztett gyártástechnológiával elkészültet"

Onnan indulunk hogy tudni kellene mi a kulonbseg egy mikrokontroller meg egy proceszor kozott. Aztan tudni kene azt is hogy milyen elvarasokat tamasztanak egy autoipari felhasznalasra keszulo mikrokontroller, meg egy altalanos felhasznalasu processzor kozott.
A loteri kutyat nem erdekli a csikszelesseg, teljesen felesleges lenne 2-3 evente uj generaciokat kifejleszteni, azt letesztelni/validalni, csak azert hogy elmondhassak magukrol hogy modernek.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#768) #16820480 válasza 7Heads Drago (#754) üzenetére


#16820480
törölt tag

Nem, azért tervezik, hogy el lehessen adni minél több autót, és ha több funkciót kínálnak, mint a konkurencia, akkor ez esélyesebb. Az úthálózat javításának én is örülnék, de ez nagyon költséges és hát az önkormányzatokat nem veti fel a pénz sem, főleg nem külső kerületekben, de ez egy másik probléma.
Abban egyetértünk, hogy a KRESZ az alaptanterv része kellene legyen mondjuk már oviban vagy legkésőbb általánosban, mindegy hogy akar-e majd vezetni az illető.

Lesz hibaszázalék a szoftverben, de nem fog szándékosan belemenni olyan helyzetekbe, amik veszélyesek, szemben emberi sofőrökkel. Nem fog olyan balesetet okozni, mint az a bmw-s fasz, aki pár napja megölt egy vétlen autóst, mert azt hitte a közút is egy videojáték :U

(#769) #16820480 válasza Shadowbull (#742) üzenetére


#16820480
törölt tag

És erre a bizonyítékod pedig...? Ja nincs, csak a céges oktatáson elmondták, hogy szaratesla. Én nem vagyok amúgy Teslafan, igazából egyik márkának sem vagyok rajongója, szemben veled.
Az nem egy képesség vagy funkció, hogy a UPS autó mellett el tudjon menni. De nyilván mindent is tudsz a neurális hálózatok programozásáról és működéséről :D

(#770) Shadowbull válasza #16820480 (#769) üzenetére


Shadowbull
addikt

"csak a céges oktatáson elmondták, hogy szaratesla"

Aha, így megy ez. LOL.

A bizonyíték az a számtalan cikk és nyilatkozat amit a Tesla megfelelő emberei tették ebben a témában, meg persze a tények ismeretére alapozott logikus következtetések.

Az viszont funkció hogy abban a pillanatban amikor megmozdítod a kormányt akkor deaktiválódik és visszaadja az irányítást.

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#771) #16820480 válasza Shadowbull (#770) üzenetére


#16820480
törölt tag

Hát a számtalan cikk és nyilatkozat ellenére még mindig nem sikerült egyet sem linkelned, pedig többször és többen is kértük már.
Szóval LOL, valóban.

(#772) Shadowbull válasza #16820480 (#771) üzenetére


Shadowbull
addikt

Aham. Rögtön azután megteszem, miután te belinkelted azokat a hiteles nyilatkozatokat amik a te állításod támasztják alá.

De amúgy rád is vonatkozik: az elemi logika hiányzik a gondolatmenetedből. Már ha van egyáltalán olyan.

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#773) #16820480 válasza Shadowbull (#772) üzenetére


#16820480
törölt tag

Tehát nem tudsz linkelni, komolytalan vagy :U De további kellemes trollkodást, nekem már unalmas ez.
Logika létezik amúgy, néha kipróbálhatnád milyen alkalmazni. A sok céges marketingduma helyett.

(#774) Shadowbull válasza #16820480 (#773) üzenetére


Shadowbull
addikt

Tőlem céges marketingdumát garantáltan nem hallottál.
Látom megint csak hazudozásra futja.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#775) batai15


batai15
félisten

Azon csodálkozom hogy senki se szólt még a trollra. Ne etessétek.

(#776) 7Heads Drago válasza Shadowbull (#767) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Hat, nalad sokkal tobb. Tobbek kozott azert mert amiota csiphiany van en elso kezbol kapom az informaciokat, arrol is hogy milyen alkatreszeket erint, mi volt a kivalto ok, es hogy allunk pillanatnyilag.
Leállíthatnád már magadat a zöldségekről. Itt csak te dolgozol az egész fórumon ilyen helyen senki más. Mindenki más hülye és nem ért hozzá úgy állítod be a dolgokat. :W :W :W
Tobbek kozott azert mert amiota csiphiany van en elso kezbol kapom az információkat
És az hogy nálatok mi megy az nem azt jelenti hogy máshol is az van. Felesleges a rizsa. Láttam hogy készül a CLA, A, B osztály. Amg is pont ugyanott készül ahol a sima. És attól hogy te kikiáltod prémiumnak egy kalap szar marad az egész. Az igazi prémium nem itt kezdődik az biztos. A legtöbben a motor teljesítménytől voltak elájulva, a belteret mivel mi raktuk össze tudtuk hogy miből van összerakva és senki se nézte sokba.
Voltam olyan üzemben is ahol tényleg prémium kárpit készült, csak azt nem itthonra gyártották és nem is I3-ba ami szerinted prémium. :DD :DD :DD :DD :DD
Nevetséges az egész autó kinézete.
Tőlem céges marketingdumát garantáltan nem hallottál.
Látom megint csak hazudozásra futja.
Pedig nem ezt bizonyítod. Érdekelne hogy az üzem melyik részén dolgozol, hogy ennyire elfogult vagy. Egy termék használhatósága amúgy se a gyártósoron fog kiderülni, hanem kint használat közben. És ha normálisan sikerült összerakni akkor jó eséllyel nem 1-2-3 évesen.
Majd ha 8-10 évig használsz valamit és szervizeled akkor már tisztában vagy az előnyökkel és hátrányokkal. És mindjárt nem leszel tőle hanyatt esve. Mondjuk az érdekes hogy magadnak egész más típust veszel. Homlok egyenest mást mondasz és máshogy cselekszel.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#777) Shadowbull válasza 7Heads Drago (#776) üzenetére


Shadowbull
addikt

" Itt csak te dolgozol az egész fórumon ilyen helyen senki más."

Fogalmam sincs, nem is erdekel. De ahogy latom eleg sekelyes a tudas az autoiparrol (nyilvan tisztelet a kivetelnek, az mindig van)

"És az hogy nálatok mi megy az nem azt jelenti hogy máshol is az van."

Valoban, nem egyforman sulyosan erintette a gyarakat a krizis, de a sulypontok mindenhol ugyanazok, mert a beszallitok is ugyanazok, sot gyakran a komponensek is.

" Láttam hogy készül a CLA, A, B osztály"

Nem mondod ;)

" Amg is pont ugyanott készül ahol a sima. "

Valoban, csak egy csomo alkatresze nem ugyanaz. Azert AMG.

"te kikiáltod prémiumnak"

En nem kialtok ki semmit premiumnak. A premiumkategoria egy letezo kategoria, iparagi besorolas. Akarmennyit hisztizel hogy szerinted meg nem.

" Érdekelne hogy az üzem melyik részén dolgozol"

Nem az uzemben dolgozom.

"Majd ha 8-10 évig használsz valamit "

Premiumautot senki nem hasznal eddig. Jellemzoen par eves lizingek vannak. 1-3 ev kozott, aztan jon a kovetkezo. De kommersz kategoriaban sem jellemzo hogy valaki ilyen sokaig megtartana az autot. Ez mar jellemzoen a masodik-harmadik tulajdonos idoszaka.

" Mondjuk az érdekes hogy magadnak egész más típust veszel. Homlok egyenest mást mondasz és máshogy cselekszel."

Nincs ebben semmi erdekes, leirtam hogy miert.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#778) Somatom válasza batai15 (#775) üzenetére


Somatom
veterán

Én már többször szóltam, de csak erőlteti, hogy a Tesla jó, az önvezetés meg a jövő.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#779) dabadab válasza Somatom (#778) üzenetére


dabadab
titán

De hát tényleg az önvezetés a jövő, a Tesla meg tényleg nem rossz.

DRM is theft

(#780) Somatom válasza dabadab (#779) üzenetére


Somatom
veterán

Maradjunk annyiban, hogy próbálkoznak vele! A jövőt pedig nem tudhatod.
A Tesla pedig mihez képest jó? Mondjuk, az árához képest? Egyáltalán mire jó? Egy 2 tonnás, 5 méteres, városi autó?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#781) Reggie0 válasza dabadab (#779) üzenetére


Reggie0
félisten

A tesla tenyleg nem rossz, mar ami a hajtaslancot illeti, de azert elegge amerikaias a tervezese. Es az nem veletlen, hogy inkabb az europai autokat viszik az usaba, mint forditva, ha megnezed a belteret, akkor olyan opel szinvonal.

[ Szerkesztve ]

(#782) 7Heads Drago válasza Shadowbull (#777) üzenetére


7Heads Drago
veterán

De ahogy latom eleg sekelyes a tudas az autoiparrol.... Nem az uzemben dolgozom.
Ezek szerint az irodában ülsz íróasztalnál. Vagyis elméleti szaki vagy. Én meg az üzemben láttam a gyártási folyamatot, alkatrészeket. Az meg nem elmélet, hanem a gyakorlati része. Nem ugyanaz a kettő. Papíron meg a rajzokon nagyon szép minden. (én is 4 évig rajzoltam a suliban csak nem azon vonalon tanultam/dolgoztam tovább)
Premiumautot senki nem hasznal eddig... De kommersz kategoriaban sem jellemzo
Pedig nem is egy gazdag embert ismerek aki drága autót sokáig használ. A volt főnököm 2 évente épített egy 100 milliós tanyát és 2008-as Volvo s60-ja van neki. És ez 2010-ben volt. Ma az legalább 200-250 millió. És még mindig épít. Mindig magának, gyerekeinek épít csak végül nem jó neki. Kezdi a másikat. A rokonságban nem is egy "kommersz" autó van amit újontta vettek és már 10 év felett van. A Mercinél tényleg az ment amit írsz ott pár év után csere volt. Jómagamnak összesen volt eddig 2 autóm és 93 óta van jogsim. Nagyon beszűkült az a réteg akit érdekel az új autó. Falun lakom a Mercihez közel és kevés ember az aki úgy cserélgeti az autókat, mint a gatyát..... talán az autókereskedők.(Habár aki a szomszédban lakik kereskedő évekig ugyanazt a BMW-t használta, most meg egy Alfája van 4-5 éve)
És ha már annyit kritizálsz itt minket: Odafigyelhetnél a helyesírásra ha már ilyen nagy májer vagy. Régen itt ezt nem tolerálták, nem értem ezt a léhaságot.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#783) 7Heads Drago válasza 7Heads Drago (#782) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Mondjuk azt elhiszem hogy kint németben máshogy pörögnek az autók az egyéneknél. Csak akkor meg ne általánosan írj. Az oda igaz. Itthon más a helyzet.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#784) Shadowbull válasza 7Heads Drago (#782) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Az meg nem elmélet, hanem a gyakorlati része."

Ez a fajta erveles mindig szorakoztat, kar hogy a vilag nem igy mukodik, ez a ket dolog nincs szetvalasztva, nem is lehet szetvalasztani oket.

" Odafigyelhetnél a helyesírásra "

Mar ugy erted hasznaljak ekezeteket? Amikor laptop vagy asztali gep elott ulok, akkor ekezet nelkul gepelek, én még magyar ekezet nelkuli billentyuzeten tanultam meg gyorsan gepelni. Meg aztan vagy 15 eve nem is hasznalok olyan gepet amin van magyar billenytuzet.
Ha telefonrol irok akkor van ekezet is, mert ott felajanlja a teljes szavakat, ott ugy gyorsabb.

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#785) Shadowbull válasza dabadab (#779) üzenetére


Shadowbull
addikt

Maradjunk annyiban hogy ha lesz onvezetes valamikor akkor az garantaltan a jovoben lesz :)

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#786) Somatom válasza Shadowbull (#785) üzenetére


Somatom
veterán

Nem nagy kunszt. A jövőben lesz ember klónozás, meg fénysebességű utazás is. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#787) batai15 válasza Somatom (#778) üzenetére


batai15
félisten

Pont nem rá gondoltam.

(#788) Somatom válasza batai15 (#787) üzenetére


Somatom
veterán

A gondolataidból mi csak azokat ismerhetjük meg, amiket le is írsz. Persze, lehet, hogy a jövőben ez is másképp lesz. :)

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#789) Reggie0 válasza Somatom (#786) üzenetére


Reggie0
félisten

Teleportalas is lesz, ezert igazabol nem is lesz szukseg onvezetesre, kar az energiat pazarolni ra, Mire kifejlesztenek egy jo onvezeto rendszert, addigra mar teleportalni is fogunk tudni.

[ Szerkesztve ]

(#790) Somatom válasza Reggie0 (#789) üzenetére


Somatom
veterán

Ennyi. :K

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#791) GhanBuri Ghan válasza Shadowbull (#765) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Látod-látod, ez a baj az internetes fórumokkal, hogy valahogy ott tobzódnak az olyan emberek, akik a véleményükhöz alakítják a tényeket, nem pedig fordítva. Az internet előtti időkben az volt a jó, hogy a szakkönyvek és folyóiratok drágák voltak, ezért igyekeztek tartani egy szintet, így a szakmailag pontos fogalmazást még egy lektor is ellenőrizte - a tutit megmondó emberek pedig jellemzően a kocsmákban hintették az igét szűk közönségüknek. Most ott tartunk, hogy még egy internetes újságnak kinéző weboldalon is lehet észvesztő marhaságokat olvasni, (egy példa: a napelem soha nem termeli vissza a legyártásához szükséges energiát), nemhogy fórumokban.

Sajnos téged is be kell, hogy soroljalak ebbe a csoportba, azzal együtt, hogy tudom, mit dolgoztál az utóbbi években (még személyesen is találkoztunk egyszer). Egy terület ismerete nem vértez fel a mindentudás képességével, és emberi értékeket sem ad.

"Csodalkoznal hogy a fapad BMWben mennyi minden benne van, es milyen muszaki szinvonalu futomu van alatta."
Megint elkened a választ. A kérdés ez volt: "szintszabalyozos, adaptiv csillapitasu, esetleg aktiv hatsokerek-kormanyzasu" melyik fapad BMW-re jellemző. De tudod mit, akkor mondd azt, hogy mekkora árszinttől van ez benne mondjuk a 3-ban és az 5-ben.

"X5/X6/X7 vitt el az otosbol, es reszben az X3."
Előtte írtam le, hogy az X5 nem tudott nőni 2015 óta.

"Egyszeruen leirtam a tipikus AMG/M/RS vasarlot."
Nem, nem ez a tipikus AMG vásárló. Amerikaiak, oroszok, arabok veszik nagy számban. Pályanapokon csak elvétve látsz ilyen autókat - igaz, Lambót vagy Ferrarit még kevesebbet, pedig azokat elméletileg pont erre tervezték

"Hat pont nem. Latszik hogy mennyire semmit sem tudsz ezekrol az autokrol."
Te nem tudsz semmit a tipikus amerikai vásárlóról. Itt meg ugye már régóta nem az autók műszaki tulajdonságairól van szó, hanem a célközönségről, és annak választásáról.

"Amugy ha jol tudom ennek a szegmensnek a ket nagy jatekosa, az M es az AMG is noveltek az eladasaikat az elmult evekben."
Biztos alá is tudod támasztani, ha ennyire biztos vagy benne (bár eddig nem tetted meg soha). Netes éves eladásokban nincs benne az M bontás.

"Pusztan annyit hogy a rendszer mukodik, es evtizedek ota hasznalatban van az ugyfelek teljes megelegedesere. Ott a csarnokban nem mukodott, es a hiba az volt hogy megis demonstralni akartak, ami csalashoz vezetett. "

Szóval ki akartak engedni egy olyan autót az utcára, amiről már a bemutató előtt is tudták, hogy nem fog jól működni, és ennek érdekében csalásra is képesek voltak, nem törődve azzal, hogy a vevők annak tudatában fogják megvenni azokat az autókat, hogy rábízhatják az életüket. Jó, akkor most már tényleg nem értem, hogy mi a bajod azzal, hogy mit mond és tesz a Tesla.

"De, csak az azokba valo csipek nem a hotegyszeru mikrokontroller gyartosorokon keszulnek, azok arra nem is alkalmasak. "
Ahogy ezt nem is mondta senki, és az rád jellemző, ha ezt a két dolgot így összekötötted.

"Tobbek kozott azert mert amiota csiphiany van en elso kezbol kapom az informaciokat, arrol is hogy milyen alkatreszeket erint, mi volt a kivalto ok, es hogy allunk pillanatnyilag."
És annyira nem értesz hozzá, hogy képtelen vagy két pont között összekötni az egyenest. Nem ez a szakterületed, semmi gond, de akkor legalább utánanéznél, mielőtt elkezded osztani az észt.

"Onnan indulunk hogy tudni kellene mi a kulonbseg egy mikrokontroller meg egy proceszor kozott."
Szerintem azt se tudod, hogy a mikrokontroller is tartalmaz processzort...

"A loteri kutyat nem erdekli a csikszelesseg, teljesen felesleges lenne 2-3 evente uj generaciokat kifejleszteni, azt letesztelni/validalni, csak azert hogy elmondhassak magukrol hogy modernek."
Hát persze, hogy nem. Mondtam már, hogy más területen láttam pont ugyanilyen számos különböző beszállítótól összelegózott terméket, ahol mindnek más programozási nyelve és verziója volt. Ebből a szempontból nem is működött jól, még az egyszerű hibakeresés is rémálom volt. Az egyetlen előnye az volt, hogy olcsó volt, más semmi. De biztos az az autógyár a hülye, amelyik szeretné az összes szoftvert egy nyelvben és egyetlen közös verzióban fejleszteni, mert te még ehhez is jobban értesz.

(#792) 8th válasza GhanBuri Ghan (#791) üzenetére


8th
addikt

"Látod-látod, ez a baj az internetes fórumokkal, hogy valahogy ott tobzódnak az olyan emberek, akik a véleményükhöz alakítják a tényeket, nem pedig fordítva."

Ez mindenkiről elmondható aki ebben a röhejes szájkaratéban tevékenyen részt vett. Rólatok is. A más szemében a szálkát is tipikus esete...

(#793) Shadowbull válasza GhanBuri Ghan (#791) üzenetére


Shadowbull
addikt

" tudom, mit dolgoztál az utóbbi években (még személyesen is találkoztunk egyszer)"

Hat, az lehet hogy talalkoztunk, de hogy nem az elmult 10 evben az biztos, ugyhogy olyan sok mindent nem tudhatsz. Hacsak nem vagy valami kozeli haverom, ismerosom vagy rokonom, de akkor meg ne trollkodj :)

"Egy terület ismerete nem vértez fel a mindentudás képességével,"

Az a baj hogy ugy kepzelitek el az autoipart hogy ul az egyszeri mernok a kis elefantcsonttornyaban aztan kizarolag a sajat kis alkatreszevel foglalkozik, es azon kivul semmilyen mas informacio nem jut el hozza. Hat, a valosag teljesen mas. Plane ha az ember nem csak a sajat kis alkatreszevel foglalkozik, hanem tobbet csinal. Nyilvan ettol nem lesz egy teljesen mas terulet szakertoje, viszont rengeteg folyamatot es ok-okozati viszonyt megismer, legyen az a fejlesztesen tulmutato dolog, gyartasszervezes, minosegbiztositas, ugyfelkor, penzugyi temak, stb.

"emberi értékeket sem ad."

Meg szerencse hogy az egyszeri kommentelo nem baratokat szerezni jar az internetre.

"A kérdés ez volt: "szintszabalyozos, adaptiv csillapitasu, esetleg aktiv hatsokerek-kormanyzasu" melyik fapad BMW-re jellemző."

Lenyegtelen. Pusztan a 3ast olyan sok variansban gyartjak, szerintem legalabb 3-4 fele teljesen mas futomuvel aruljak, hogy annak a feljesztese, tesztelese, legyartasa olyan komplex muszaki-gyartastechnologiai feladat, aminek a Tesla a kozeleben sincs. Pl. a 3as gyarban egymas utan gyartjak az alap 318i-t meg az M3at, kozben kismillio mas varianssal. A Tesla azert csinal primitiv belsoteret, primitiv futomuvel, primitiv karosszeriat es primitiv extralistat, mert a vegtelensegig le akarja faragni a gyartasi koltsegeket. Ez volt az eredeti kijelentes, a tobbit mar csak te uzted-fuzted hozza.
Csak erdekessegkeppen: A TM3bol van 3 fele, az alap, a Long Range meg a Performance. Mindegyikhez van 5 szin, 2 fele belso szin. Osszesen van 3 felni, ketfele futomu, de nem lehet mindent mindennel parositani. Ha jol szamolok van 45 fele lehetseges varians. Es ennyi, ezt kell kezelni logisztikai es gyartasi oldalrol.

3as limuzinba van 6 fele benzinmotor, 4 fele dizel, 2 fele PHEV, es van 2WD meg AWD, valamint van sima automata es sport automata meg az M3hoz lehet kezivaltot venni. A kombinacios lehetosegek miatt ez 32 varians. Aztan van 12 szin (az individualt ne vegyuk ide), 9 felni, 20 kulonfele karpit, 8 kulonfele diszlec, csak ezt ha durvan osszeszorozza az ember, akkor 552.960 kulonfele lehetseges varians jon ki, persze nem lehet mindent mindennel parositasi, de akkor szazezres nagysagrendu a lehetseges variansok szama, es akkor az extrakat, csomagokat, M Paketot, stb meg se neztuk.
Egyszeruen a premiumgyartok muszaki-gyartastechnologiai szinvonala fenyevekkel a Tesla felett van. (Es ugye van 3as limuzin, 3as Touring, 3as GT, es aztan a 3as kupe, 2 ajtos kupe meg kabrio, amiket 4es neven arulnak)

"Pályanapokon csak elvétve látsz ilyen autókat"

Persze, ezeket utcai autonak veszik. Talan nehany M3 meg M4 jut ki tevolegesen is palyara.

"Te nem tudsz semmit a tipikus amerikai vásárlóról"

De, eleg sokat tudok rola, de en nem a tipikus amerikai vasarlorol beszeltem, hanem azokrol akik AMG/M/RS autokat akarnak.

"Biztos alá is tudod támasztani, ha ennyire biztos vagy benne (bár eddig nem tetted meg soha). Netes éves eladásokban nincs benne az M bontás."

A sajat eladasaink novemberrel bezarolag megvannak, tipusra, orszagra, variansra lebontva, nyilvan ezek nem publikus informaciok.

De van ami publikus.
Es ez mar evek ota igy megy, egyik rekord ev utan jon a masik, az idei is az lesz.
2010ben az M GmbH meg csak ~17.000 autot adott el. Persze azota bejott az M Performance is mint uzletag, de az "igazi" Mes autok forgalma is jelentosen nott.

"Szóval ki akartak engedni egy olyan autót az utcára, amiről már a bemutató előtt is tudták, hogy nem fog jól működni, és ennek érdekében csalásra is képesek voltak, nem törődve azzal, hogy a vevők annak tudatában fogják megvenni azokat az autókat, hogy rábízhatják az életüket."

Hat, nem. A rendszer teljesen jol mukodott az utcan, ott ahova szantak. Abban a csarnokban nem mukodott ahol a bemutatot akartak tartani, mert a femszerkezet miatt a radar nem adott ertekelheto jeleket.

"Ahogy ezt nem is mondta senki, és az rád jellemző, ha ezt a két dolgot így összekötötted."

ò dehogynem mondtad. Egeszen pontosan ezt mondtad:
az egész eredete az volt, hogy 2020 első félévében az autógyártók visszamondtak egy csomó megrendelést, és ezekre a kapacitásokat lecsaptak más megrendelők
Erre irtam hogy ugyan honnan bukkantak fel hirtelen olyan megrendelok akik pont ilyen erosen specializalt mikrokontrollereket akartak venni.

Amugy meg nem ez tortent, nem csapott le azokra a kapacitasokra senki, azok a gyarak egyszeruen leálltak. Aztan az ujraindulas volt nagyon nehezkes (hetekig tart ujrainditani a gyartosorokat) + a Renesas egyik gyara egyszeruen leegett, ehhez jott a globalis ellatasi lancok osszeomlasa, kezdve az alapanyagszallitassal, folytatva chipgyartashoz szukseges gepek/berendezesek/potalkatreszek szallitasanak a nehezsegeivel, es mindezt tetozte az altalanos tengeri szallitasi krizis (nem voltak kontenerek, nem voltak hajok, stb).

"Szerintem azt se tudod, hogy a mikrokontroller is tartalmaz processzort..."

De, egesz veletlenul tudom. Csak marhara nem ugyanaz egy vegletekig leegyszerusitett celprocesszor meg egy altalanos felhasznalasra szant sokmagos processzor. Tudod, az eger is emlos meg a zsiraf is, de megse ugyanolyanok.

"más területen láttam pont ugyanilyen számos különböző beszállítótól összelegózott terméket, ahol mindnek más programozási nyelve és verziója volt."

Az lehet hogy ott ugy mukodik, az autoipar meg nem. Eleve ez az "osszelegozott" kifejezes is eleg hamis.

"biztos az az autógyár a hülye, amelyik szeretné az összes szoftvert egy nyelvben és egyetlen közös verzióban fejleszteni"

Ez nem fog megtortenni az utolso kis komponensre lebontva, ebben teljesen biztos lehetsz. Ahogy a Teslanal sincs ilyen.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#794) Shadowbull válasza GhanBuri Ghan (#764) üzenetére


Shadowbull
addikt

Mondjuk abban hogy amikor a rendszer aktiv akkor nem kell figyelned, csinalhatsz mast, olvashatsz, netezhetsz, filmet nezhetsz.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#795) axioma válasza Shadowbull (#793) üzenetére


axioma
veterán

En csak azt nem ertem, hogy miert "e'rte'k" szerinted az hogy bmw-bol sokfele valtozatot gyartanak - amik aztan idonkent csesznek egyutt mukodni, lasd ismerosom peldaja. Az miert jobb a vevonek? Minel bonyolultabb annal tobb helyen tud elromlani.
A tobbi marketingdumad nem erdekel, nem veletlen h miota gyartastechnikaval uraljatok a temat kiszalltam [pedig azt me'g en is tudom hogy a kontroller tobb mint egy proci], de erre kivancsi vagyok, milyen valasz letezik akarmilyen maganuniverzumban, mert en a logisztikusoknak kiszolgaltatva lenni ellenerven kivul nem tudok mast kipreselni magambol.

(#796) Shadowbull válasza axioma (#795) üzenetére


Shadowbull
addikt

Egyszeru: ebben a kategoriaban ez vasarloi elvaras, es a vasarlok ezt a kinalatot hajlandoak megfizetni is, tehat a vegen tobb marad a kasszaban meg akkor is, ha ez fejlesztesi-tesztelesi-gyartastechnologiai-minosegbiztositasi-logisztikai oldalrol tobbe kerul mint egy joval szerenyebb kinalat.

Persze ez az egesz-kereslet-kinalat arany es viszony nem egy statikus dolog, ez folyamatosan valtozik, fejlodik, a gyartok uj utakkal es kinalattal kiserleteznek, a vasarloi szokasok is valtoznak, es ezek metszete adja ki az eppen aktualis kinalatot. A gyarak persze pontosan latjak mi az ami fogy, amit megrendelnek, es ezek alapjan finomhangolnak (mondjuk vesznek bele korabbi extrakat az alapfelszereltsegbe, szuntetnek meg variansokat, stb).

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#797) axioma válasza Shadowbull (#796) üzenetére


axioma
veterán

Forditsuk meg: vajon a marketing adja el [azt is opciokent aminek nincs keresnivaloja, az ido tulhaladta, csak ettol a tobbi dragabb lehet], vagy vasarloi igeny hozta letre? Ha a vasarlo problemaba utkozik bizonyos kombinacioknal, milyen lehetosege van reklamalni? Semmi, tudom, hiszen egyeni kombinaciot rendelt, nyista hibas teljesitesnel eredeti allapot... ugyesen bevedik a fenekuket, lattam a szerzodest, a legdurvabb 3 atverest en segitettem kiszedetni...
Igen, nem en vagyok az atlagos ujauto-vasarlo [egyaltalan nem valoszinu h valaha uj autom lesz], de ha bmw cimkevel ossz 5 fele auto lenne, azt ugyanugy vennek, csak a marketinget kell atalakitani. [Konkret vasarlo pl. a bmw logo ellenere, a hatsokerek-hajtas miatt kotott ki az adott autonal.]

(#798) 7Heads Drago válasza Shadowbull (#793) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Ez csak polirozás. Mindegy mit hordasz itt össze a BMW-ről Jelenleg elbújhat az egész a Tesla mögött. És csak szeretnének akkorát hasítani a tortából mint ők de nem nekik jutott ez az eszükbe és eléggé rendesen lemaradtak a buszról, jó pár más gyártóval együtt.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#799) 8th válasza 7Heads Drago (#798) üzenetére


8th
addikt

"Mindegy mit hordasz itt össze a BMW-ről Jelenleg elbújhat az egész a Tesla mögött."

Milyen értelemben?

(#800) Shadowbull válasza 7Heads Drago (#798) üzenetére


Shadowbull
addikt

Dehogy maradtak le. Ahogy mások sem. A BMW egy kis cég, a saját kis pecsenyéjét sütögeti a prémium szegmensben. Egyáltalán nem akar kommersz tömeggyártó lenni, az egy másik kávéház.

A Tesla meg saját bevallása szerint is kommersz tömeggyártó akar lenni, évi húszmilliós eladással 2030ban. A Teslának a VW az ellenfele meg a Toyota.

A VW erősen szorongatja is, a MEB platformos típusai idén Európában le is nyomták a Teslát és még igazából el sem indították az úthengert.

A koreaiak szintén nyomulnak, a Stellantis dettó, egyedül a Toyota az aki visszafogott jelenleg, de nekik nem is kell rohanni sehova.

De azért mantrázd hogy senki sem érhet a Tesla nyomába, mindenki nyáladzó hülye csak Elon Musk a zseni aki tudja a tutit. Hátha segít.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.