" tudom, mit dolgoztál az utóbbi években (még személyesen is találkoztunk egyszer)"
Hat, az lehet hogy talalkoztunk, de hogy nem az elmult 10 evben az biztos, ugyhogy olyan sok mindent nem tudhatsz. Hacsak nem vagy valami kozeli haverom, ismerosom vagy rokonom, de akkor meg ne trollkodj
"Egy terület ismerete nem vértez fel a mindentudás képességével,"
Az a baj hogy ugy kepzelitek el az autoipart hogy ul az egyszeri mernok a kis elefantcsonttornyaban aztan kizarolag a sajat kis alkatreszevel foglalkozik, es azon kivul semmilyen mas informacio nem jut el hozza. Hat, a valosag teljesen mas. Plane ha az ember nem csak a sajat kis alkatreszevel foglalkozik, hanem tobbet csinal. Nyilvan ettol nem lesz egy teljesen mas terulet szakertoje, viszont rengeteg folyamatot es ok-okozati viszonyt megismer, legyen az a fejlesztesen tulmutato dolog, gyartasszervezes, minosegbiztositas, ugyfelkor, penzugyi temak, stb.
"emberi értékeket sem ad."
Meg szerencse hogy az egyszeri kommentelo nem baratokat szerezni jar az internetre.
"A kérdés ez volt: "szintszabalyozos, adaptiv csillapitasu, esetleg aktiv hatsokerek-kormanyzasu" melyik fapad BMW-re jellemző."
Lenyegtelen. Pusztan a 3ast olyan sok variansban gyartjak, szerintem legalabb 3-4 fele teljesen mas futomuvel aruljak, hogy annak a feljesztese, tesztelese, legyartasa olyan komplex muszaki-gyartastechnologiai feladat, aminek a Tesla a kozeleben sincs. Pl. a 3as gyarban egymas utan gyartjak az alap 318i-t meg az M3at, kozben kismillio mas varianssal. A Tesla azert csinal primitiv belsoteret, primitiv futomuvel, primitiv karosszeriat es primitiv extralistat, mert a vegtelensegig le akarja faragni a gyartasi koltsegeket. Ez volt az eredeti kijelentes, a tobbit mar csak te uzted-fuzted hozza.
Csak erdekessegkeppen: A TM3bol van 3 fele, az alap, a Long Range meg a Performance. Mindegyikhez van 5 szin, 2 fele belso szin. Osszesen van 3 felni, ketfele futomu, de nem lehet mindent mindennel parositani. Ha jol szamolok van 45 fele lehetseges varians. Es ennyi, ezt kell kezelni logisztikai es gyartasi oldalrol.
3as limuzinba van 6 fele benzinmotor, 4 fele dizel, 2 fele PHEV, es van 2WD meg AWD, valamint van sima automata es sport automata meg az M3hoz lehet kezivaltot venni. A kombinacios lehetosegek miatt ez 32 varians. Aztan van 12 szin (az individualt ne vegyuk ide), 9 felni, 20 kulonfele karpit, 8 kulonfele diszlec, csak ezt ha durvan osszeszorozza az ember, akkor 552.960 kulonfele lehetseges varians jon ki, persze nem lehet mindent mindennel parositasi, de akkor szazezres nagysagrendu a lehetseges variansok szama, es akkor az extrakat, csomagokat, M Paketot, stb meg se neztuk.
Egyszeruen a premiumgyartok muszaki-gyartastechnologiai szinvonala fenyevekkel a Tesla felett van. (Es ugye van 3as limuzin, 3as Touring, 3as GT, es aztan a 3as kupe, 2 ajtos kupe meg kabrio, amiket 4es neven arulnak)
"Pályanapokon csak elvétve látsz ilyen autókat"
Persze, ezeket utcai autonak veszik. Talan nehany M3 meg M4 jut ki tevolegesen is palyara.
"Te nem tudsz semmit a tipikus amerikai vásárlóról"
De, eleg sokat tudok rola, de en nem a tipikus amerikai vasarlorol beszeltem, hanem azokrol akik AMG/M/RS autokat akarnak.
"Biztos alá is tudod támasztani, ha ennyire biztos vagy benne (bár eddig nem tetted meg soha). Netes éves eladásokban nincs benne az M bontás."
A sajat eladasaink novemberrel bezarolag megvannak, tipusra, orszagra, variansra lebontva, nyilvan ezek nem publikus informaciok.
De van ami publikus.
Es ez mar evek ota igy megy, egyik rekord ev utan jon a masik, az idei is az lesz.
2010ben az M GmbH meg csak ~17.000 autot adott el. Persze azota bejott az M Performance is mint uzletag, de az "igazi" Mes autok forgalma is jelentosen nott.
"Szóval ki akartak engedni egy olyan autót az utcára, amiről már a bemutató előtt is tudták, hogy nem fog jól működni, és ennek érdekében csalásra is képesek voltak, nem törődve azzal, hogy a vevők annak tudatában fogják megvenni azokat az autókat, hogy rábízhatják az életüket."
Hat, nem. A rendszer teljesen jol mukodott az utcan, ott ahova szantak. Abban a csarnokban nem mukodott ahol a bemutatot akartak tartani, mert a femszerkezet miatt a radar nem adott ertekelheto jeleket.
"Ahogy ezt nem is mondta senki, és az rád jellemző, ha ezt a két dolgot így összekötötted."
ò dehogynem mondtad. Egeszen pontosan ezt mondtad:
az egész eredete az volt, hogy 2020 első félévében az autógyártók visszamondtak egy csomó megrendelést, és ezekre a kapacitásokat lecsaptak más megrendelők
Erre irtam hogy ugyan honnan bukkantak fel hirtelen olyan megrendelok akik pont ilyen erosen specializalt mikrokontrollereket akartak venni.
Amugy meg nem ez tortent, nem csapott le azokra a kapacitasokra senki, azok a gyarak egyszeruen leálltak. Aztan az ujraindulas volt nagyon nehezkes (hetekig tart ujrainditani a gyartosorokat) + a Renesas egyik gyara egyszeruen leegett, ehhez jott a globalis ellatasi lancok osszeomlasa, kezdve az alapanyagszallitassal, folytatva chipgyartashoz szukseges gepek/berendezesek/potalkatreszek szallitasanak a nehezsegeivel, es mindezt tetozte az altalanos tengeri szallitasi krizis (nem voltak kontenerek, nem voltak hajok, stb).
"Szerintem azt se tudod, hogy a mikrokontroller is tartalmaz processzort..."
De, egesz veletlenul tudom. Csak marhara nem ugyanaz egy vegletekig leegyszerusitett celprocesszor meg egy altalanos felhasznalasra szant sokmagos processzor. Tudod, az eger is emlos meg a zsiraf is, de megse ugyanolyanok.
"más területen láttam pont ugyanilyen számos különböző beszállítótól összelegózott terméket, ahol mindnek más programozási nyelve és verziója volt."
Az lehet hogy ott ugy mukodik, az autoipar meg nem. Eleve ez az "osszelegozott" kifejezes is eleg hamis.
"biztos az az autógyár a hülye, amelyik szeretné az összes szoftvert egy nyelvben és egyetlen közös verzióban fejleszteni"
Ez nem fog megtortenni az utolso kis komponensre lebontva, ebben teljesen biztos lehetsz. Ahogy a Teslanal sincs ilyen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.