Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) #16939776


#16939776
törölt tag

Nekem megfelelne, ha túlnyomórészt ilyen babakék szappantartók szaladgálnának a városon belül, amiből egy SUV-nyi parkolóhelyre kényelmesen elfér 2db.

(#2) #16820480


#16820480
törölt tag

Ha így történik, ahogy tervezgetik, akkor a japánok le fognak maradni nagyon a majd egyszer biztosan megcsináljuk terveikkel. Viszont azért látszik, hogy volt hatása a 2030-35-ös tervezett korlátozásoknak, sokan már ténylegesen jóval előtte nekiállnak kivezetni az ICE-t.

(#3) Scalpel


Scalpel
senior tag

Én szeretném látni, hogy az áramszolgáltatók hálózatfejlesztését ki fogja finanszírozni és miből... illetve azt a többlet energiaigényt honnan fogják előteremteni...

(#4) Pro Koryak


Pro Koryak
addikt

Na, ha ezek a dátumok valóban reálisak, akkor hogy meg fog ugrani a belsőégésű használt autók ára.
Még reális is lehetne, de amikor aranyáron adják az elektromos autókat, akármilyen egyszerű, fapados és béna, akkor hogyan lesz alternatíva? Főleg a szegényebb országokban, akár itthon is. Innentől majd betiltják a belsőégésű autókat?
Sokkal hatásosabb lenne a felesleges fogyasztást és az ezt kiszolgáló termelést visszafogni - pl. élelmiszeripar, mobiltelefon ... és a millió többi iparágban.

(#5) Shadowbull válasza #16820480 (#2) üzenetére


Shadowbull
addikt

A japánokat nem kényszeríti az elvakult zöld lobbi, náluk sem politikai, sem társadalmi oldalról nincs beágyazottsága ezeknek a rendkívül káros csoportoknak. Ezért is tudnak sokkal realistábbak lenni, és kimondani olyasmit amire itt Európában csak gondolnak, de a véleményterror miatt inkább hallgatnak.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#6) #16820480 válasza Pro Koryak (#4) üzenetére


#16820480
törölt tag

Azokat is vissza kell fogni, és az autózást is. Majd gondolom ki lesznek tiltva a belvárosokból, aztán városokból, aztán országokból is idővel. Szerintem nem felfelé fog menni a belsőégésűek használt ára, hanem akik a jövőt is nézi, azok számára igencsak lefelé. Vagy az szerinted kinek érné meg, hogy vesz drágán egy magas karbantartási és üzemeltetési költségű járművet, amit idővel csak korlátozottan, vagy egyáltalán nem használhat?

(#7) adamssss válasza #16820480 (#2) üzenetére


adamssss
veterán

Nem temetném a japókat. Ezerszer nagyobb tapasztaltuk van elektromos/hibrid hajtás terén mint bárki másnak és nem hiába nem dobták még piacra a tisztán elektromos járgányukat. (jövőre fogják)
Az, hogy a német autóipar az idióta EU szabályozások miatt ontja az elektromos selejtet nem jelenti azt, hogy a németek jobban állnának a fejlesztéssel csak hát a dízelről váltani kellett és nem voltak felkészülve.

Pont most volt a témában cikk a testvér oldalon: [link]

[ Szerkesztve ]

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#8) hemaka


hemaka
nagyúr

Honnan lesz ennyi akku es aram? Illetve majd par ev mulva hova a fraszkarikaba teszik a rossz akkukat, kilovik az urbe?

(#9) Pro Koryak válasza #16820480 (#6) üzenetére


Pro Koryak
addikt

... és szerinted még hány tíz év kell, hogy végleg leáldozzon a belsőégésű autóknak vagy 1-2év alatt szerinted a több száz millió/milliárd ilyen autót, kamiont, buszt ... stb bezúzzák? A motorkerékpárokról meg még szó sincs.
Persze, ezt is kell korlátozni, csak már 30éve el kellett volna kezdeni.

(#10) Plazmacucci válasza hemaka (#8) üzenetére


Plazmacucci
félisten

Elássák a radioaktív hulladék mellé.

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#11) csongi


csongi
veterán

Ebből lesz akkora balhé.
Ismét az elb@szott idő és elnyelt pénzek, roham léptékekbe történő tapaszolása látható.
Szépmunka!

(#12) hemaka válasza Plazmacucci (#10) üzenetére


hemaka
nagyúr

Igen, az lett volna a masodik tippem. 🤮

(#13) #53246592 válasza hemaka (#8) üzenetére


#53246592
törölt tag

Áram "most sincs", egy pillantás a mavir.hu-ra: termelés 4GW, fogyasztás 6,5GW. A többi import. Most vissza nem keresem a számításokat, de ha minden személyautót nagy hirtelen lecserélnének elektromosra, akkor kb 30%-kal nőne meg a fogyasztás, ami nem kevés, de nem is egy világvége.
Az autókba már nem alkalmas akkukat meg vagy felhasználják fixen telepített energiatárolóként vagy új akkut gyártanak belőle vagy legrosszabb esetben feldolgozzák mint hulladékot. Ami majd jobban megéri.

(#14) g0dl


g0dl
addikt

Szerintem ingyen képtelenség ennyire hülyének lenni. Az eu jó pénzért, vagy parancsra lövi tökön magát energiapolitika terén.
Ha sikerül egy őrült ideológia világra erőltetése közben ismét túltolni a biciklit, akkor csak azt kérem német "barátainktól", hogy küldjenek egy képeslapot Sztálingrádból.

(#15) Shadowbull válasza g0dl (#14) üzenetére


Shadowbull
addikt

Mi köze ennek a németekhez?

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#16) #16820480 válasza adamssss (#7) üzenetére


#16820480
törölt tag

Nem temetem őket, de azért aggasztó, hogy több más cég addigra már 2-3 generáción túl is lesz. Nem a németekre gondolok most feltétlen, hanem például Stellantis. Ha mondjuk tőlük élhető EV-t lehet venni már 5 év múlva, akkor a 8-10 év múlva jövő japánok elkéstek, onnan már visszaszerezni kell vásárlókat, nem megtartani.

Pro Koryak: Pont mivel 30 évet elkéstek a szabályozásokkal, most lesz majd kapkodás szerintem. Amúgy igen, a motorokat is illene szabályozni.

hemaka: Jaja, hozzuk fel az évek óta csak trollkodásra jó kérdéseket újra és újra és újra.

(#17) hemaka válasza #16820480 (#16) üzenetére


hemaka
nagyúr

Ja bocsanat, nem tudtam hogy az aram az csak ugy van, az akku meg orokeletu. 😂

(#18) #16820480 válasza hemaka (#17) üzenetére


#16820480
törölt tag

Áramot termelni kell, és a termelés pedig (kapaszkodj meg) növekszik az igényekkel, ahogy a kereslet nő. Az akku nem örökéletű, de csak az akkura több garanciát vállalnak, mint amit az egész benzines autóra a legnagyvonalúbb gyártó. Arról nem beszélve, hogy újra lehet hasznosítani igen nagy százalékban (olyan 90-95%). Az elpöfögött benzint és olajat mennyire hasznosíthatod újra? Vagy a többi alkatrészt, amit pár évente cserélgetni kell egy öregedő autón?

(#19) csongi válasza #16820480 (#18) üzenetére


csongi
veterán

Az alkatrész probléma megoldása, egy másik ugyan ekkora problémát generál.

(#20) g0dl válasza Shadowbull (#15) üzenetére


g0dl
addikt

Elég ostobák, hogy elfogadják, most minden csak akkor jó, ha zöld (legyen szó akár penészes kenyérről)
Elég küldetéstudatosak, hogy ha valami szerintük jó, akkor azt az egész világra rá akarják kényszeríteni
Elég erősek, hogy ezt meg is próbálják, és hullahegyek sem állhatnak az útjukba

(#21) Shadowbull válasza g0dl (#20) üzenetére


Shadowbull
addikt

Komplett baromság. Eddig pont a németek fékezték az EUban a sötétzöld marhaságokat,.amiknek a gyökere valójában nem náluk hanem Északon van.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#22) Pirosász válasza #16820480 (#18) üzenetére


Pirosász
aktív tag

Jelenleg olcsóbb a kibányászott lítium, mint az újrahasznosítás során visszanyert, ezért nem éri meg gazdaságilag.
Nyilván nem lesz ez mindig így. Ahogy tovább nő a kereslet, aranyat fog érni egy elhasznált akku.

(#23) g0dl válasza Shadowbull (#21) üzenetére


g0dl
addikt

EDDIG (sem)

(#24) #16820480 válasza Pirosász (#22) üzenetére


#16820480
törölt tag

Persze, de jelenleg nincs is annyira sok akku forgalomban (aminek nincs még jelentős része lehasználva sem), hogy erre fel lehessen építeni egy újrahasznosító ipart.

(#25) GhanBuri Ghan válasza Shadowbull (#5) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

A németek mindent képesek túllihegni, Fukusima után a japánok leállították a reaktoraikat átvizsgálásra, de lassan újraindítják az összeset, a németek ellenben teljesen kivezetik a nukleáris energiát...

(#26) Plug Life


Plug Life
senior tag

Beírom, mielőtt valamelyik nagytudású szagértő hozza a szokásos „höhö egy tankerhajó többet szennyez mint az összes autó höhö” okosságot 😂, hogy a hajózás/repülés emissziója fejenként kb. 10–15%-a, a közúti közlekedés/szállítás 70–75%-a a teljes jármű emisszióknak.

(#27) Shadowbull válasza GhanBuri Ghan (#25) üzenetére


Shadowbull
addikt

Igen. És?

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#28) ZephX válasza Shadowbull (#5) üzenetére


ZephX
senior tag

Japánoknál van egy olyan mondás, hogy "a kiálló szöget beverik". Ezt alapvetően arra értik, hogy ha valakinek a főbb társadalmi véleménytől eltérő véleménye van akkor azt, mindeképpen megpróbálják arra formálni, szóval ott a társadalmi megfelelési kényszer hatalmas. Úgyhogy a realista hozzáállás egy dolog, ott sem mernek kimondani dolgokat, sőt nagyon sok minden szőnyeg alá van söpörve (elöregedés, gyerekvállalás stb. ami most nem tartozik ide). Másrészt japánok sok tekintettben maradiak. Kézpénz használta pl. az egyik. A másik a papír alapú adminisztráció, szerintem fejlett országok közül náluk van ez leginkább jelen.

(#29) #95462144 válasza #16820480 (#18) üzenetére


#95462144
törölt tag

A Ford gyárt olyan járművet, amelyik napelemes tetővel rendelkezik, szóval vannak már erre is próbálkozások. Viszont a hatásfoka a méretből adódóan kevés...

(#30) GhanBuri Ghan válasza Shadowbull (#27) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Ennyi. Az elvakult zöld lobbi és a véleményterror pedig csak fokozódni fog náluk így kormányváltás után.

(#31) GhanBuri Ghan válasza hemaka (#17) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Milyen hülyeség lecserélni a belsőégésűeket elektromosra, amikor a benzin meg a gázolaj a benzinkúton újratermeli magát a motoroknak meg nulla a szervizigénye, ugye? :C

(#32) Shadowbull válasza GhanBuri Ghan (#30) üzenetére


Shadowbull
addikt

Eddig nem volt elvakult zöld lobbi a kormányban, és most is egy hárompárti koalíció tagjai, úgyhogy eléggé be lesznek fékezve.

Az atomerőművek kivezetése pedig leginkább gazdasági kérdés. A rendszerből az elöregedett erőműveket vették ki, amiket már csak óriási befektetéssel lehetett volna modernizálni, és úgy döntöttek hogy ezt a pénzt inkább a megújulók kiépítésébe fektetik. Fukushimával magyarázni ezt az egész folyamatot primitív leegyszerűsítés.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#33) GhanBuri Ghan válasza Shadowbull (#32) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Az összes kormánypárt progbal, semmi nem lesz, ami visszafogja az őrületet.
Merkel akkor is a zöldeket előzte balról, amikor bejelentette Fukusima után, hogy a közeljövőben nem újítják meg a lejáró atomerőműveket. Az atomerőmű már nagyon régóta politikai kérdés a németeknél, amire csak rátett egy lapáttal a japán szerencsétlenség.

(#34) 8th


8th
addikt

OFF: Én a magam részéről magasról telibesz*rom a mai elektromos szappantartókat. Az összeset. Azt az időt várom amikor felmegyek xyz webshopba és meg tudom vásárolni a teljes csomagot tartalmazó átalakító kit-et amit egy random nekem tetsző és megfelelő autóba beépítek. Na, én majd akkor fogok elektromosra váltani. Addig biztosan nem.

(#35) Shadowbull válasza GhanBuri Ghan (#33) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nem éppen, az FDP az klasszikus jobboldali-piacpárti-liberális.
Az SPD meg szocdem, ők sem elvakult zöldek.

Nem véletlenül hisztizik az összes zöld szervezet, hogy a koalíciós szerződésbe nem került bele egy csomó zöld mánia és követelés még csak említés szintjén sem, ami meg bekerült az eléggé periferiális, hangsúlytalan és még így is a bizonytalan jövőbe lett tolva.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#36) Somatom


Somatom
veterán

Nekem nem adja ki a matek, nem értem a koncepciót. Van egy autóm, ami most tökéletesen megfelel, de 5 év múlva eléri a hazai átlag életkort. Szeretném majd lecserélni. Aki öt év múlva vesz autót hosszú távra, annak már aktuális lesz vmi villanyosban gondolkodni. Nyolc évesen vettem a mostanit. Ha reálisan szeretnék előrébb lépni, akkor egy cirka 5 évesben kéne gondolkodnom. Vagyis olyanba, amit most gyártanak le. Csakhogy abban a kategóriában nem gyártanak még elektromost, a hibrid is ritka. Az egyetlen reménysugaram a Ford Galaxy hibrid lett volna, amit idéntől gyártanak. Még a 40Km körüli villanyos hatótáv is tetszene. Erre kiderül, hogy csak a dízel tudja tölteni, konnektorról nem tölthető. Ennek így semmi értelmét sem látom, nem tudom, hogy miért engednek ilyet. Totál öngól. Másrészt érzek egy pár évnyi lyukat a piacon, amit nem tudom, hogy mivel akarnak betömni.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#37) GhanBuri Ghan válasza Shadowbull (#35) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Hát, így nyitottak: [link] szerintem ennél messzebb nehezen kerülhettek volna Adenauer és Kohl szellemiségétől.

(#38) Shadowbull válasza GhanBuri Ghan (#37) üzenetére


Shadowbull
addikt

A koalíciós szerződés nemtom hány száz oldal. Jellemzően te ezt a részletet ragadtad ki.
Ennek a koalíciónak semmi köze sem Adenauerhez sem Kohlhoz, lévén szocdem irányítású.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#39) <Adamsky> válasza Shadowbull (#27) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

Fura, hogy ezek után még van kérdésed. A németek egyébként - ahogy mindig - most is parancsot teljesítenek. A parancs pedig, hogy az "energetikai wunderwaffe"-nak működnie kell! Atomenergia: nein → szép sorban kacsolják le az összes megmaradt erőművüket, mígnem teljes sötétség nem lesz (és nem csak a fejekben). Az egészben a legszebb, hogy jó eséllyel rántják maja magukkal a teljes európai elektromos hálózatot is.
Az pedig, hogy utóbbi még nem történt meg, az két dolognak köszönhető. Az egyik, hogy a franciák szügyig vannak atomenergiával, így tudnak exportálni, a másik, hogy a németek "szép csendben" pótolják a kiesett energiát újabb és újabb szénerőművek (és természetesen bányák) újranyitásával. Éljen a zöld forradalom! :(((

Ezek a céldátumok egyelőre nem szólnak másról, mint "jóemberkedésről", ill. egy ígéretről a politika / hatalom irányába, hogy mi is megteszünk mindent.
A mai chip és nyersanyag hiány mellett pedig igencsak kétséges, hogy mennyire lesznek ezek a dátumok tarthatók.

Szvsz.: nem (vagy nem csak) a villanyautókat kellene támogatni, hanem a modern (Euro 6d) autók vásárlását (és nem tovább drágítani azokat). Sokkal többre jutnánk, ha első körben minden régi vackot modern, környezetkímélőbb járműre cserélnénk, mint a villanyautók erőltetésével, melyek a sokszorosába kerülnek az előbb említetteknél.

(#40) adamssss válasza #16820480 (#16) üzenetére


adamssss
veterán

Ha elolvastad volna az előző hsz-emet akkor tudnád, hogy a Toyota 2022-ben dobja piacra a full EV kocsiját (b4ZX). Milyen 8-10 évről beszélsz? :F
Stellantis. Az nem más mint egy olasz-amerikai egybeolvadás nagyrészt döglődő mikro márkákkal.

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#41) GhanBuri Ghan válasza Shadowbull (#38) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Nem, nem én vagyok az Euractiv tulajdonosa, én nem ragadtam ki semmilyen részletet :)
Németországot a fent említett két kancellár tette naggyá a második világháború után, ilyen programmal a jelen koalíció fogja tönkretenni.

(#42) GhanBuri Ghan válasza <Adamsky> (#39) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Munroenak elég nagy szakmai rálátása van, ő már temeti azokat a gyártókat, akik nem térnek át elektromos autók gyártására:
[link]
Régen sokat beszéltek a belsőégésű-elektromos árparitásról, ezt 100 dollár/kWh akkumulátor árhoz kötötték, elvileg a cellaárak már most olcsóbbak, és a komplett pakkok ára sem sokkal haladja meg sokkal - és a legnagyobb gyártók, mint a CATL, LG, Panasonic, BYD további 20-30%-ot fog lefaragni az árból az elkövetkező pár évben. Amennyiben ez igaz, (és miért ne lenne, a Tesla egymaga ennél nagyobb árcsökkentést okozó fejlesztéseket jelentett be), akkor mindenfajta támogatás, törvényi szabályozás nélkül is meg van pecsételve a belsőégésűek sorsa, a kérdés immár csak az, hogy a jelenlegi nagy gyártók megmaradnak-e, vagy feltörekvő újak (mondjuk kínai cégek) töltik-e be a helyüket.
(az, hogy most jóval drágábbak az elektromos autók, az annak köszönhető, hogy most futtatják fel a termelést, ami költséges, és nincs elegendő akkumulátor, amit autókba lehetne pakolni - az akkumulátorgyártás is most fut fel. Tehát a kereslet messze meghaladja a kínálatot, azaz a gyártók magas profittal adhatják az autóikat. Ha kínálat kezdi beérni a keresletet, és a piacon lesz legalább öt nagy cég, akkor kezdenek esni az árak)

[ Szerkesztve ]

(#43) Shadowbull válasza <Adamsky> (#39) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nézd, nekem ehhez a konteos hülyeséghez nem sok kedvem van. Nincsenek újabb és újabb szénerőművek. Nincs semmiféle parancs.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#44) Shadowbull válasza GhanBuri Ghan (#41) üzenetére


Shadowbull
addikt

Milyen programmal? Láthatóan nem is ismered a programjukat.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#45) Shadowbull válasza GhanBuri Ghan (#42) üzenetére


Shadowbull
addikt

Sok-sok tévedés. A 100 dollár per KWh messze nem elegendő egy átlagautónál az árparitáshoz, és ettől is messze vagyunk. Jelenleg valami 120 dollár körül van az átlagár, és éppen most fordult meg a trend, az árak középtávon növekedni fognak.
A gyártók nem hogy óriási nyereséggel, de jellemzően jóval kisebb árréssel sőt gyakran veszteséggek gyártják és árulják az elektromos autókat.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#46) GhanBuri Ghan válasza Shadowbull (#45) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Persze, ezzel hitegetik magukat azok a gyártók, amelyek nem akarnak változást. Az idő majd eldönti, hogy kinek van igaza - én Munroenak hiszek.
Úgy érted, a Tesla gross marginja 30.5%?

(#48) cinemazealot


cinemazealot
addikt

"Mindenki elektromos hajtásra vált" - Hol a Suzuki? :F

(#49) Jim Tonic


Jim Tonic
nagyúr

Ilyen, amikor a lobbi és a politika felülírja a józan észt.
Ez a szakmám, a gyengéim az elektromos hajtások, de:
- Honnan lesz elég akku alapanyag? Nem, nem lítium, hanem minden egyéb még.
- Mit csinálsz az akkumulátorokkal az életciklusuk végén?
- Honnan lesz elég elektromos energia?
- Miből állítod elő az elektromos energiát?
- Honnan lesz elektromos elosztóhálózat ehhez?
Mindenki ismeri a kérdéseket, senki nem válaszol rá. Mert nem akar.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#50) Jim Tonic válasza Shadowbull (#27) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

És most kénytelenek ligniterőművekben termelni az elektromos energiát...

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.