Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#901) Tüzi

Az eszpész nem nagyon gyullad ki, mert folyamatosan a szerelőknél áll ;] Bár, anno fateromék 5000km-es, tehát kvázi új 307-ese álló helyében kigyulladt éjjel 1 körül, és vitt magával másik két verdát :D szóval igazából nem lehetetlen egy francia csodának semmi sem.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#902) Somatom válasza Tüzi (#901) üzenetére


Somatom
veterán

Igen, ez a hír terjeng róla. A IV -es első szériáiban volt vmi mittudoménmilyen modul, ami hajlamos volt a beázásra és ez mindenféle elektromos anomáliákat okozott (pl. maguktól lemenő ablakok). Valamint, a 2.2 -es DCI motor egy igazi betegágy. Az enyém utolsó szériás és 2.0 DCI, ami vállalható konstrukció, ezért mertem magamévá tenni.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#903) dabadab válasza Somatom (#900) üzenetére


dabadab
titán

Ugyanúgy, mint a Tesla -ra, mivel az is hajlamos rá.

Amit abból vezettél le, hogy találtál róla képet, amik szerinted azért vannak, mert szerinted hajlamos rá. Gyönyörű körkörös érvelés, a tényeket meg ellenérveket sikerült teljesen figyelmen kívül hagynod és nyilván nincs semmi valós adatod, amivel alá tudnád támasztani az elképzelésédet, csak az, hogy te úgy gondolod.

DRM is theft

(#904) Tüzi válasza Somatom (#902) üzenetére

Le a kalappal, én sose mernék francia autót venni. Egyre nagyon vágyom (illetve kettőre). Egy 205 t16-ra, meg a coupe 406osra. De szerintem a mászkálósnak inkább veszek egy toyotát :D

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#905) Somatom válasza dabadab (#903) üzenetére


Somatom
veterán

Vagyis, a Google képtalálatai trükkfelvételek és azok a Tesla -k tulképp ki sem gyulladtak?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#906) 7Heads Drago válasza Tüzi (#904) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Nekem volt egy Clió II. 1,4 16V
Az túlzás hogy probléma mentes volt, de minimális volt az üzemeltetési költsége. 9,5 évig volt meg (4-évesen vettük). Kb 10 évesen produkált az agya érdekes dolgokat, viszont a motorra és a menet teljesítményre ez nem volt hatással. És nem volt értelme kicseréltetni. A párom azóta is emlegeti hogy az volt neki a tutti.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#907) Shadowbull válasza Somatom (#905) üzenetére


Shadowbull
addikt

Engem tényleg nem lehet elfogultsággal vádolni a Tesla irányába, és minden róla szóló kellemetlen információn szívesen csámcsogok, de speciel az átlagnál nagyobb tűzveszélyt jelenleg semmilyen objektív információ nem támaszt alá, sőt.

Pedig ezen a téren árgus szemekkel figyelik.

Nyilván ahogy öregednek az autóik, és egyre több autót gyártanak, valamint szórják ki az újabb és újabb (teszteletlen) variációkat simán belefuthatnak majd egy ilyen problémába is, de ez jelenleg erősen hipotetikus forgatókönyv.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#908) dabadab válasza Somatom (#905) üzenetére


dabadab
titán

Mondd, te tényleg ennyire nem érted a világot vagy csak megjátszod, mert ennyire ragaszkodsz az elképzeléseidhez?...

DRM is theft

(#909) Somatom válasza Tüzi (#904) üzenetére


Somatom
veterán

Nekem már volt néhány. Semmivel sem voltak nyűgösebbek, mint bármelyik másik autó. Városi lótifutinak egy Citroen Mehari -t szeretnék, természetesen a megfelelő környezetben (pl. Cote d'azur). :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#910) Somatom válasza dabadab (#908) üzenetére


Somatom
veterán

EZT is csak képzelem?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#911) dabadab válasza Somatom (#910) üzenetére


dabadab
titán

Oké, akkor megpróbálom annyira egyszerűen elmagyarázni, amennyire tudom.

1. Azt senki sem vitatta, hogy előfordult olyan, hogy kigyulladtak Teslák.
2. A fenti tény nem jelenti azt, hogy gyakrabban gyulladnának ki, mint más autók.

Ezt eddig sikerült megérteni?

DRM is theft

(#912) Somatom válasza dabadab (#911) üzenetére


Somatom
veterán

Csak nem mindegy, hogy egy ütközéses balesetben, esetleg padlógázos versenyzés során, vagy spontán, parkolás közben.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#913) dabadab válasza Somatom (#912) üzenetére


dabadab
titán

Egyelőre elég lesz az, ha egy igennel vagy nemmel válaszolsz.
Ha kapok egy igent, akkor áttérhetünk a következő felvetésedre is.

DRM is theft

(#914) Somatom válasza dabadab (#913) üzenetére


Somatom
veterán

Igen, bár egy pontot kihagytál.
3. A fenti tény nem jelenti azt, hogy ne lennének hajlamosabbak a kigyulladásra, mint más autók.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#915) dabadab válasza Somatom (#914) üzenetére


dabadab
titán

Oké.

Akkor mehetünk tovább:
1. Azt senki sem tagadta, hogy előfordulhat, hogy egy Tesla álló helyzetben kigyullad.
2. A fenti tény nem jelenti azt, hogy gyakrabban (vagy kevésbé gyakrabban) gyulladnának ki állás közben, mint más autók.

Eddig is megvan?

DRM is theft

(#916) Somatom válasza dabadab (#915) üzenetére


Somatom
veterán

Igen.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#917) dabadab válasza Somatom (#916) üzenetére


dabadab
titán

Na, akkor ha ezzel megvagyunk, akkor odafáradhatunk ahhoz a részhez, ahol rendes adatokat hozol annak az állításodnak az alátámasztására, hogy a Teslák hajlamosabbak kigyulladni, mint más autók.

DRM is theft

(#918) Somatom válasza dabadab (#917) üzenetére


Somatom
veterán

Milyen más autók? Vannak tipikusan kigyulladós autók és vannak, amelyek nem. Ha egy tipikusan kigyulladóshoz (pl. az említett BMW) hasonlítod a Tesla -kat, akkor egyáltalán nem kigyulladósabbak. De, lássuk be, hogy ez még nem érdem!

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#919) dabadab válasza Somatom (#918) üzenetére


dabadab
titán

Hát te állítod, hogy gyulladósabb, szóval neked kellene megmondanod, hogy mihez képest és hogy az mit jelent számszerűen.

DRM is theft

(#920) Somatom válasza dabadab (#919) üzenetére


Somatom
veterán

Ha egy autó álltó helyében, külső behatás nélkül kigyullad, az mindenképpen konstrukciós hiba. Tök mindegy, hogy az benzines, dízel, vagy elektromos. Amelyik nem konstrukciós hibás, az nem gyullad ki.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#921) dabadab válasza Somatom (#920) üzenetére


dabadab
titán

Ha egy autó álltó helyében, külső behatás nélkül kigyullad, az mindenképpen konstrukciós hiba.

Ugye ez egy olyan állítás, aminek továbbra sincs semmi köze az eredeti állításodhoz, ami a kigyulladások gyakoriságáról szólt. Azt a threadet engedjük el azzal, hogy nem tudtad alátámasztani az állításodat, vagy tudsz hozni valami mást?

Illetve nyissunk-e egy másikat, ahol az egyhelybenkigyulladást tárgyaljuk meg?

DRM is theft

(#922) Somatom válasza dabadab (#921) üzenetére


Somatom
veterán

Az a cikk, amit linkeltem, nem elég? Vagy, az is kamu?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#923) GhanBuri Ghan válasza Shadowbull (#793) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

"Hat, az lehet hogy talalkoztunk, de hogy nem az elmult 10 evben az biztos, ugyhogy olyan sok mindent nem tudhatsz."
Évszámot nem tudok, az biztos, hogy jó pár éve volt. Az biztos, hogy a Priusod akkor már megvolt.

"Pusztan a 3ast olyan sok variansban gyartjak"
Ez egy olyan kérdésre a válasz, amit nem én tettem fel. :) Ezt a kevés variánst szerintem a japánok hozták be, természetesen költségcsökkentési céllal. Viszont a németek (különösen a Mercedes) híres arról, hogy a fapad az szó szerint értendő, és mire az ember összeikszel egy számára minimálisan elfogadható autót, csillagokat fog hányni a szeme az emelkedő ártól. :) Kivéve természetesen azokat, akik csak a márkajelzés miatt veszik az autót, tehát mindenből a legalapabb kell. A múltkor néztem a mai és az E38 motorvariánsait, azért mára a BMW is csökkentette a változatok számát.
Visszatérve: mennyibe kerül a legolcsóbb 3-as és 5-ös, amire igaz, hogy "szintszabalyozos, adaptiv csillapitasu, esetleg aktiv hatsokerek-kormanyzasu"

"De van ami publikus."
"Despite the effects of the Corona pandemic on the market, BMW M reported another sales record year in 2020."
Köszi. Ez engem arra emlékeztet, amikor 2008 után az összes szektor visszaesett, kivéve a luxustermékeket.

"A rendszer teljesen jol mukodott az utcan, ott ahova szantak."
Tehát úgy adták volna el, hogy elmondják a vevőknek, ne akarják alagútban használni.

"kezdve az alapanyagszallitassal"
Amit úgy hívnak, hogy wafer. Ezt is leírtam már korábban. De az is tény, hogy rengeteg területre begyűrűzött az ellátási hiány.

"Csak marhara nem ugyanaz egy vegletekig leegyszerusitett celprocesszor meg egy altalanos felhasznalasra szant sokmagos processzor. "

Ahogy korábban nem gyorsabb, hanem modernebb processzorokat írtam, ami nyilván a csíkszélességre utal. De ezt is leírtam már korábban. Ha azt írtam volna, hogy "miért nem tesznek nyolcmagos Intel processzort az ABS kockába", akkor igazad lenne, de ilyet nyilván nem tudsz idézni tőlem.

"Eleve ez az "osszelegozott" kifejezes is eleg hamis."
Lehet, hogy rosszul tudok dolgokat - én például úgy képzelem, hogy az ABS vezérlőhöz (ha már a kockát említettem) a beszállító adja a hw-t és az sw-t is. Javíts ki, ha nem így van.

"Mondjuk abban hogy amikor a rendszer aktiv akkor nem kell figyelned, csinalhatsz mast, olvashatsz, netezhetsz, filmet nezhetsz."
Ok, stau van az autópályán, hol teljesen megáll a forgalom, hol legfeljebb hatvannal megy. Mi az, amit egy kormányra szigszalagozott kólásdobozos sávkövető plusz adaptív tempomat nem tud? Mármint azon kívül, hogy utóbbinál a felelősség a vezetőé.

(#924) GhanBuri Ghan válasza Somatom (#801) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

A Tesla tudatosan felülről lefele építkezik, mert mögötte nincs belsőégésű autógyárból bejövő pénz, és a kisszériás autókon van elég nagy haszon ahhoz, hogy a korai elektromos autógyártás jóval nagyobb költségeit elvigye. A belsőégésű gyártóknak is a városi kis gyöszökön van a legkisebb haszna, szóval az az a kategória, ami (ha nincs rá külön állami támogatás) utoljára lesz versenyképes elektromos verzióban. De persze ha igaz az, hogy az eljövő pár évben elnapolják a belsőégésű vásárlásokat, akkumulátort meg nem tudnak eleget gyártani, az pont boríthatja annyiban a helyzetet, hogy inkább gyártanak sok kisakksis autót egy nagy akkupakkos helyett.

(#925) GhanBuri Ghan válasza Reggie0 (#802) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

"Hat. Majd ha a tesla kepes lesz leadni a max nyomatekot/teljesitmenyt 10 fokos kormanyszogallasnal is, akkor esetleg visszaterhetunk erre a kerdeskorre "

Mert természetesen a Koenigsegg Jesko képes erre :)

(#926) Somatom válasza GhanBuri Ghan (#924) üzenetére


Somatom
veterán

Stimmel, csak hát épp a városi közlekedés az, ahol leginkább villanyosítani kéne. A mi (értsd: Európa) városainkba nem valók a Tesla méretű autók. A minap taglaltam a méreteket, de csak a hosszra koncentráltam. Aztán esett le, hogy a Model 3 majdnem 20cm -rel szélesebb az autómnál. Rendszeresen viszem idős nagynénémet vásárolni a piacra és olyankor a Mammut parkolóházban parkolok. Többnyire kirakom a liftnél, mert az teljesen esélytelen, hogy beparkolva mindketten ki tudjunk szállni az autóból. Volt olyan is, hogy a csomagtartóba szálltam be és végigsétáltam az autón, mert az oldalajtókon esélytelen lett volna. El sem tudom képzelni, hogy hogyan tudnék ott parkolni egy 20cm -rel szélesebb autóval.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#927) GhanBuri Ghan válasza Somatom (#926) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

De ugye nem várod el a profitorientált cégektől a veszteséges működést?

(#928) Somatom válasza GhanBuri Ghan (#927) üzenetére


Somatom
veterán

Dehogyis! A környezettudatos vásárlóktól várom el, hogy a városaink méreteihez passzoló villanyautókat vegyenek.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#929) Shadowbull válasza Somatom (#920) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nem feltétlenül konstrukciós hiba, sok más is lehet.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#930) Shadowbull válasza GhanBuri Ghan (#923) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Évszámot nem tudok, az biztos, hogy jó pár éve volt. Az biztos, hogy a Priusod akkor már megvolt."

Hmm. És szakmai vagy privát jellegű találka volt? Németországban vagy Magyarországon? A Prius 15-18 között volt meg. Akkoriban az S58 hengerfejét fejlesztettem. (Nagyon leegyszerűsítve)

"Mi az, amit egy kormányra szigszalagozott kólásdobozos sávkövető plusz adaptív tempomat nem tud?"

Felelősséget vállalni. Pont ez a lényeg.

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#931) Somatom válasza Shadowbull (#929) üzenetére


Somatom
veterán

Pl. mi?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#932) Shadowbull válasza Somatom (#931) üzenetére


Shadowbull
addikt

Gyártási, szerelési, karbantartási hiba is lehet. De az is előfordulhat hogy egy szaros nyest megragja a kábeleket aztán zárlatos lesz és leég a faxba.

Valójában a konstrukciós hiba a legritkább.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#933) GhanBuri Ghan válasza Somatom (#928) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Mármint hogy megvegyék, ha lehetne kapni.

(#934) Somatom válasza Shadowbull (#932) üzenetére


Somatom
veterán

Jogos, rosszul fogalmaztam. Úgy kellett volna, hogy az ilyen öngyulladás mindenképpen a gyártó sara. A márkaszervízben elkövetett hibákat is ide sorolom, mivel az is a gyártóhoz tartozik. A nyest az egész más ügy. Az külső behatás, ami bármelyik autóval előfordulhat. RPG -vel is meglőhetik, attól is kigyullad, vagy ráeshet egy műhód. :) Ilyesmik ellen egyetlen gyártó sem tud védekezni.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#935) Somatom válasza GhanBuri Ghan (#933) üzenetére


Somatom
veterán

Mármint, hogy ne 2m széles és 5m hosszú villanyos személyautókkal közlekedjenek a városban, mert az egyáltalán nem ződ. Európai méretű városi autókat meg sztem lehet kapni.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#936) GhanBuri Ghan válasza Shadowbull (#930) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Privát, mármint szűkkörű fórumos. Magyarországon.
A level 3 is megköveteli a vezetői figyelmet: "they still require human override. The driver must remain alert and ready to take control if the system is unable to execute the task."
Szóval ha olyasmit talál, amit nem tud lekezelni, akkor visszaadja a vezetést, és oldd meg, ahogy tudod. És ugye az autópálya a legegyszerűbb, nincs keresztforgalom, nincsenek közlekedési lámpák (normál esetben), nem kell parkolni, ha bármi eltérés van a szokásostól (például tócsa az úton - egyik legrosszabb dolog az önvezetés szempontjából, mert a tócsán nem látszik, hogy fél centi vagy fél méter mély), akkor lehet azt mondani, hogy ennek nem lenne szabad itt lennie, és megáll vagy sávot vált. A város meg a legbonyolultabb mind közül, legtöbb kereszteződés, legtöbb tábla, legnagyobb forgalom - és esőben még a tócsák is gyakori dolgok. Viszont önvezetésre városban lenne a legnagyobb szükség, leginkább azért, mert a tipikus autóhasználó ott nem tesz meg hosszú távokat, a legtöbb embernek tökéletesen megfelelne valamilyen közösségi autófelhasználás, ami önvezetéssel olcsóbb még olcsóbb is lehetne, mint a saját autó fenntartása. Csak hát most még azt sem lehet tudni, hogy egyáltalán megoldható-e városban a teljes körű önvezetés.

(#937) GhanBuri Ghan válasza Somatom (#935) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

924 + 927 = 933

(#938) 7Heads Drago válasza dabadab (#903) üzenetére


7Heads Drago
veterán

A mai modern autóknál az egyik fő probléma a kábelezés. Örült mennyiségű vezeték van bennük rengeteg csatival. Ez mellett még ott van a lítium akku ami ha begyullad nem egyszerű eloltani.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#939) Shadowbull válasza GhanBuri Ghan (#936) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Privát, mármint szűkkörű fórumos."

Pesten a nemtommilyen plázában, valamikor télen? Amikor a kapitány is ott volt?

"ha olyasmit talál, amit nem tud lekezelni, akkor visszaadja a vezetés"

Igen, de nem azonnal. És amíg működik nem kell figyelni a vezetésre.

"Csak hát most még azt sem lehet tudni, hogy egyáltalán megoldható-e városban a teljes körű önvezetés."

Szerintem nem, a mai technológiai lehetőségekkel legalábbis.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#940) GhanBuri Ghan válasza Shadowbull (#939) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Az lehetett az.

(#941) Janika--1982 válasza GhanBuri Ghan (#923) üzenetére


Janika--1982
aktív tag

Hát elolvasva,a topickot,ki kellene innét rakni a BMV-s illetőt,gáz amit itt művel,finoman fogalmazva. :Y

Nagy János

(#942) dabadab válasza Janika--1982 (#941) üzenetére


dabadab
titán

7Heads Drago, ezért kár volt új nicket regisztrálnod :D

DRM is theft

(#943) Janika--1982 válasza dabadab (#942) üzenetére


Janika--1982
aktív tag

Ilyen néven nem voltam regisztrálva itt sosem. :F

Nagy János

(#944) 7Heads Drago válasza dabadab (#942) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Legalább 10 éve ki van írva a telo számom és az email címem is az adatok között.. Sőt ezek által már rám tudsz keresni a facen is. Nem érzem úgy hogy nekem új nick kellene. Nekem fontos a megbízhatóság és az elérhetőség. Pont ezért nem vásárolok máshol, mert ezt nem látom máshol. :)
Persze ez nem zárja ki hogy regisztráljon az ember, csak éppen súlya se lesz a hsz-ednek, mivel nincs semmi háttered. Nálam ez kb így működik.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#945) 8th válasza Janika--1982 (#941) üzenetére


8th
addikt

BMV :D

(#946) Reggie0 válasza dabadab (#942) üzenetére


Reggie0
félisten

Az is lehet, hogy te regisztraltad, hogy aztan 7Heads Drago-ra rafogd :D

(#947) 7Heads Drago válasza Reggie0 (#946) üzenetére


7Heads Drago
veterán

:D :D :D :D :D

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#948) Janika--1982 válasza 7Heads Drago (#944) üzenetére


Janika--1982
aktív tag

Jah,bocs,aki nem többéve van itt,az senki?
Hmmm,érdekes kezd lenni ez a lapcsalád is.
Előbb-utóbb,nagy fejesek be fogják tiltani ezeket,de ne legyen igazam.
Vegyek prémium tagságot?
Vagy mi kell ide? :F

Nagy János

(#949) Shadowbull válasza GhanBuri Ghan (#791) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Biztos alá is tudod támasztani, ha ennyire biztos vagy benne (bár eddig nem tetted meg soha). Netes éves eladásokban nincs benne az M bontás."

Friss tavalyi adatok:

https://www.bimmertoday.de/2022/01/13/absatz-duell-2021-bmw-m-zeigt-mercedes-amg-die-rucklichter/

BMW M: 163.542 (+13,4%)
AMG: 145.979 (+16,7%)

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#950) 7Heads Drago válasza Shadowbull (#949) üzenetére


7Heads Drago
veterán

[link] Ilyen kevés autó legyártása mellett is teli vannak hibákkal az autók? Tényleg prémium gyártó... :(
Én nem verném rá a mellemet. Nincs mire.
Egy Audi vagy VW jóval nagyobb volumen mellett tud hasonló számokat.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.