Hirdetés

2017. február 24., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Robert07


Robert07
(fanatikus tag)
LOGOUT blog (1)

Ez erdekes, hogy csak bonding-gal tudtak megoldani ket kabelen keresztul, mert nekem 1 kabelen jon 80/20Mbps, VDSL2-vel termeszetesen, es igy is stabil. A technologia (VDSL2) maximuma pedig 300/100Mbps, tehat meg van hova fejlodni. Mondjuk lehet, hogy te tul messze vagy az elosztokozponttol, azert kellet ket vonal hogy kiszolgaljon.

(#2) Lauda


Lauda
(PH! félisten)
LOGOUT blog (1)

Grat! En ezt kapom az inviteltol, 10 mbit-es adsl-rol valtottam tavaly nyaron:

Itt van tolem 100m-re a dslam. Havidij 4290.-

A világ tele van olyan emberekkel, akik nem akarják gondolkodásra használni a fejüket. ( Terry Gilliam )

(#3) Lauda válasza Robert07 (#1) üzenetére


Lauda
(PH! félisten)
LOGOUT blog (1)

Melyik szolgaltato ad neked 80/20-at vdsl-en? :DDD A vonalam bir 130/50-et, szoval akar 100mbit-es csomagot is elbirna.

[ Szerkesztve ]

A világ tele van olyan emberekkel, akik nem akarják gondolkodásra használni a fejüket. ( Terry Gilliam )

(#4) mbalint987 válasza Robert07 (#1) üzenetére


mbalint987
(tag)
LOGOUT blog (1)

A T rendszere szerint körülbelül 1400 méterre vagyunk, nem sok esély volt az egy érpárra, de szerintem így lesz a legjobb (főleg, hogy ha valami miatt az egyik érpár elromlik, akkor még van egy másik is).

(#2) Lauda: Nem semmi, nem is tudtam, hogy az Invitelnek van komolyabb VDSL2 hálózata.

"Bármely egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta." /Woody Allen/

(#5) Sordoran válasza mbalint987 (#4) üzenetére


Sordoran
(senior tag)

Na ez pont aktuális infó nekünk is. Szabolcsi kisvárosban vagyunk, hasonló helyzet. Eddig 20/1 Mbit-es net volt előfizetve, 14-15 jött maximum. Most váltottunk 30/5-re, és így már bekötnek egy második érpárt is. Kijöttek, cserélték a kábelt, ugyanilyen HGW-t is adtak, de csak egy érpár működik (narancs színnel jelzi is a HGW), és 11 Mbit. Nem tudták mi a gond, mondták biztos kábel hiba (központban azt látták, hogy egyik érpáron 1400 méter, másikon 1800 méter a táv), szóval majd küldenek valakit mondták (előző hét csütörtök). Következő kedden jöttek, azok is megkérdezték mi a gond, elmondtuk, elmentek, csináltak valamit, visszajöttek, és ugyanaz a helyzet, szóval részükről (kábelszakadást vizsgálók) nincs gond, majd még lesz valami. Azóta várunk, remélem a jövőhéten megoldódik. Ugyanakkor nagyon mondta mindkét csapat, hogy a 30 nem fog jönni ezen szerintük (telekom oldala szerint itt is elérhető az 50), de ha neked 1400 méterrel jön az 50, nekünk is jön majd remélem a 30, de még a 20-25 is jó lenne. :F

Sony Xperia SP - Android 4.3 Stock Rooted / Sony Ericsson X8 - Android 2.3.7 (MiniCM7-ABuild v002)

(#6) mbalint987 válasza Sordoran (#5) üzenetére


mbalint987
(tag)
LOGOUT blog (1)

Nekem meg a létesítést végző szerelő mondta, hogy hát messze vagyunk a központtól, a két érpár nagyon fogja zavarni egymást, nem fog menni az 50 Mbit. A PH! T-s fórumában rákérdeztem, még lehet, hogy egy érpáron is kijött volna az 50 Mbit, nem hogy még 2 érpáron, szóval szerencsére a szerelőnek nem lett igaza, mert az 50 Mbit teljes sebességgel jön, a két érpár nagyon jól el van egymás mellett és az Internet atomstabil.

Az én véleményem, hogy 1400 m + 1800 m hurokhosszon bőven ki kéne jönnie a 30 Mbit-nek, de talán még az 50 Mbit-nek is (ami lehet hogy csak 40-45 lenne). Ha nagyon megunod a telefonálgatást, akkor az ugyfelszolgalat@telekom.hu címre dobj egy e-mailt a panaszoddal, és kivizsgálják. Azt ajánlom hogy 3-4 naponta érdeklődj az ügy állapotáról, mert fordult már velem elő olyan, hogy értesítés nélkül zártak ügyet/megrendelést.

[ Szerkesztve ]

"Bármely egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta." /Woody Allen/

(#7) Sordoran válasza mbalint987 (#6) üzenetére


Sordoran
(senior tag)

Hát egy érpárral mint írtam nekünk a 20-ból volt 14, szóval fene se tudja, annyira nem értek hozzá. Most kábelcsere után meg még lassabb, 11 a max., de a feltöltés javult, korábbi 1 mbit helyett már 2, de még ez is messze az ígért 5-től. Latency ugyanaz, és stabil így is, na de nem ezért fizetünk. Ha a héten nem lesz fejlemény akkor e-mailben írunk majd, azt tudom, hogy a telekomnál elég gyér ez a javítás minőség, vagyis hiába jelentjük le, mikor kijön a szerelő, azt se tudja néha miért is kellett kijönnie. (pedig nem úgy szoktunk hibát jelenteni, hogy "rossz a fécsbuk, javíccsátok meg", hanem mindig konkrétumot)

Sony Xperia SP - Android 4.3 Stock Rooted / Sony Ericsson X8 - Android 2.3.7 (MiniCM7-ABuild v002)

(#8) Gézengúz


Gézengúz
(PH! addikt)

A Speedportra azt írni, hogy hulladék azért kicsit erős... Már rég nem rúg nálam labdába a Tkom, de melyik másik modem van gigabites portokkal szerelve? Nálam ugyanakkor erősen stabil volt!

Házad bárhol lehet, de Hazád csak itt...

(#9) mbalint987 válasza Sordoran (#7) üzenetére


mbalint987
(tag)
LOGOUT blog (1)

Nekem szerencsém volt, én a szerelések alatt legtöbbször otthon sem voltam, mindig tudták, hogy mit kell csinálni. Ha a 11 Mbit VDSL2-n jött ki, akkor az baj, mert akkor nem biztos a 30 Mbit (a másik érpártól függ). Esetleg ha gondolod egy xDSL vonalinfót tölthetsz fel (a HGW webes felületéről tudsz ilyet print screenelni), megnézném, hogy mit tud a vonal (persze szakértő én sem vagyok, a saját méréseimből tudok max. kiindulni).

(#8) Gézengúz: Egyszer volt nálam, a VoIP-ot dobálta, a WiFi gyengélkedett, a P2P-t szűrte. 3 nap után szóltam, hogy vigyék oda, ahova gondolom, és be ne állítsanak még egy hasonló kinézetű eszközzel.

"Bármely egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta." /Woody Allen/

(#10) Sordoran válasza mbalint987 (#9) üzenetére


Sordoran
(senior tag)


Remélem erre gondoltál. Ezekhez nem értek annyira, hogy ebből mi jó, mi nem. Korábban 1 érpáron ment a 14+ mbit, szóval nem értem most miért csak 11. De én már 20-al is elégedettebb lennék, ha a feltöltés meglesz 5 mbit ahogy ígérik. (van egy sanda gyanúm, hogy az az 1 mbit feltöltés ami volt okozta azt, hogy ha sok eszköz volt csatlakozva akkor megugrott a latency). Javulni már így is javult, mert lol-ozni szoktam, és néha mikor tesóm nekiállt online nézni valami videót akkor 300+ ms latencym lett, de mióta váltottunk, nem fordul elő.

Sony Xperia SP - Android 4.3 Stock Rooted / Sony Ericsson X8 - Android 2.3.7 (MiniCM7-ABuild v002)

(#11) mbalint987 válasza Sordoran (#10) üzenetére


mbalint987
(tag)
LOGOUT blog (1)

Az Attainable Rate adja meg vonalanként a max. elérhető sebességet. Így látszik, hogy valamiért lekorlátozott a központ, a kérdés az, hogy miért. És persze az is látszik, hogy valami gáz van a második érpárral. Szerintem valamelyik tehetséges szakember elcseszte a vonalad beállításait (persze attól a másik érpárnak még mennie kéne).

[ Szerkesztve ]

"Bármely egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta." /Woody Allen/

(#12) Robert07 válasza Lauda (#3) üzenetére


Robert07
(fanatikus tag)
LOGOUT blog (1)

A Plusnet a UK-ban. Ettol jobb itt nincs :DDD

A vonal a modem szerint 83/31Mbps-t tudna, ami nem rossz. Amugy egy Tp-Link TD-W9980-al hasznalom, mert amit adtak az egy vicc volt. Meg port forwarding-ot se tudott, ugyhogy kenytelen voltam venni egy masikat. :D

(#13) Lauda válasza Robert07 (#12) üzenetére


Lauda
(PH! félisten)
LOGOUT blog (1)

:DDD Kiadhatnanak ezek is nagyobb csomagot, mert a vonalam igen bika, csak egesz egyszeruen nincs. VDSL-en 30 vagy 60 es kampo. :W ;]

A világ tele van olyan emberekkel, akik nem akarják gondolkodásra használni a fejüket. ( Terry Gilliam )

(#14) TheCloWn25 válasza Sordoran (#10) üzenetére


TheCloWn25
(újonc)

A 100 db-s csillapítás nagyon durva.

(#15) Sordoran válasza TheCloWn25 (#14) üzenetére


Sordoran
(senior tag)

Az pontosan mit jelent? Nekem kínai ami itt van (sebességet leszámítva), vagyis nem tudom mi mennyire számít jónak. Jogos a lekorlátozás, vagy itt el vannak állítva dolgok?
A második vonal amúgy tudom, hogy le van tiltva, vagyis hogy nem aktív, kérdés az, hogy még mindig van-e valami technikai oka ennek, héten kiderül dolgoznak-e még rajta, és mit.

Sony Xperia SP - Android 4.3 Stock Rooted / Sony Ericsson X8 - Android 2.3.7 (MiniCM7-ABuild v002)

(#16) mbalint987 válasza Sordoran (#15) üzenetére


mbalint987
(tag)
LOGOUT blog (1)

A 100dB-es csillapítás szerencsére csak a feltöltési irányra igaz, a letöltési irány az (a hurokhosszhoz mérten) nem tűnik szörnyűnek. A T-nek az első érpárral annyi lenne a dolga, hogy feloldja a vonalról a korlátozást, és akkor már 15 Mbit meglenne. A második érpár hibáját elég sok minden okozhatja, kezdve a házon belüli kábelhibától és bezárólag a központban lévő hibás csatlakozásról. Ezt a helyszínen dolgozó és a területe ismerő szakemberek tudják csak megoldani.

Visszatérve a lekorlátozásra. A központ akkor szokott lekorlátozni, ha sokszor szakad meg a kapcsolat a központ és a HGW (digitális elosztó) között. Ez lehet például egymás utáni sok áramszünet, kábelhiba, központi oldalon a port hibája, HGW hiba.

[ Szerkesztve ]

"Bármely egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta." /Woody Allen/

(#17) Sordoran válasza mbalint987 (#16) üzenetére


Sordoran
(senior tag)

Így már értem. Való igaz, régen rengeteget szenvedtünk az instabil internet miatt amit jelentettünk is, de akkor még csak 10-es csomagunk volt, vagyis a 16-ra korlátozás értelmetlen. Vagy ha az a 11mbit a jelenlegi korlátozás, az se világos, hiszen eddig azon az érpáron jött stabilan a 16. Frissen kötötték be új kábelt, elvileg oszlopoknál is mérték jó-e, szóval lehet a központban van galiba, vagy csak le van kapcsolva (ezt is kinézem a T-ből, hogy csak lekapcsolták mikor 400 méter eltérést mértek két érpár között, és nem kapcsolták vissza).

Sony Xperia SP - Android 4.3 Stock Rooted / Sony Ericsson X8 - Android 2.3.7 (MiniCM7-ABuild v002)

(#18) mbalint987 válasza Sordoran (#17) üzenetére


mbalint987
(tag)
LOGOUT blog (1)

Ha eddig azon a vonalon stabilan jött a 16 Mbit, akkor egyértelmű hogy a szerelő/központ tévesen korlátozott le. Ha most nem lenne folyamatban lévő ügyed, akkor azt mondanám, hogy a 1412-n jelentsd le. De folyamatban lévő ügyed van (legalábbis reméljük hogy még nem zárták le!), szóval szerintem majd jönni fognak a kábelesek, és meg kéne ezt nekik mutatni.

Amit jelenleg tudok neked ajánlani, hogy ezek közül a telefonszámok közül a megfelelőt hívd fel, mert ők a megrendelési osztály, ők a mérési eredményekre és az ügy jelenlegi állapotára is rálátnak.

[ Szerkesztve ]

"Bármely egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta." /Woody Allen/

(#19) Sordoran válasza mbalint987 (#18) üzenetére


Sordoran
(senior tag)

Édesanyám egyik ismerőse telekomnál dolgozik, ránézett, és nem lát folyamatban lévő ügyet nálunk. Magyarán szó nélkül lezárták, úgy hogy az egyes vonal szar, és le van korlátozva, a kettes vonal meg meg sincs nyitva. Persze fizetni a 30/5-ös netért kell, pedig 11/1,5 van most. Szóval ma, vagy holnapi napon betelefonálunk, mert ez azért csúnya húzás volt, nagyon régóta vagyunk telekomnál, eddig így nem zártak le ügyet, hogy nem lett valami megoldás (legutolsó szerelő aki itt volt azt mondta még, hogy lejelentik, hogy nem sikerült megoldaniuk).
Köszi a számokat, még nem tudom, hogy melyiken hívom őket, elvileg a 1412-es is jó ha rögtön 4-es melléket kérjük, az ilyen technikai. (az meg hab a tortán, hogy a másik routerünk is megadta magát, és most a ZTE HGW szolgálja ki egész családot, és így este mindenkinek össze-vissza szakadozik, mi meg nem tudjuk, hogy a router kevés, vagy a net szar, vagy is-is)

Sony Xperia SP - Android 4.3 Stock Rooted / Sony Ericsson X8 - Android 2.3.7 (MiniCM7-ABuild v002)

(#20) mbalint987 válasza Sordoran (#19) üzenetére


mbalint987
(tag)
LOGOUT blog (1)

Pontosan ezért mondtam neked, hogy kérdezz utána, mert velem is ugyanezt csinálták, hogy se szó, se beszéd lezárták a megrendelésemet. Én 1 hónapig intéztem az ügyet, szóval elég sok tapasztalatom van az ügyfélszolgálattal kapcsolatban.

A 1412-n nem sok mindent tudnak kezdeni a helyzettel. A 4-es menüponton olyan ügyfélszolgálatosokkal tudsz beszélni, akik nem látnak bele a helyi mérnökség rendszerébe. A helyi mérnökségről küldenek szerelőket, ott futnak össze a mérési eredmények, ők azok akik rálátnak a helyi hálózati infrastruktúrára. A 1412-ről maximum e-mailt tudnak küldeni ennek a mérnökségnek.

Az időpontegyeztető vonalon (kvázi a megrendelési osztály) sem tudsz a helyi mérnökséggel beszélni, de sokkal közelebb állnak a szerelőkhöz, mint a 1412. Ezen a telefonszámon pontosan meg fogják tudni, hogy az ügyeid milyen végeredménnyel zárultak le. Ha jó ügyintézőt fogsz ki, akkor még a lezárást végző kollégával is tudnak beszélni, így közvetlen információid lesznek az okokról. Fontos, hogy ez a csoport jelen esetben csak read-only móddal tud segíteni, az új megrendelés/hibajegy felvételéhez továbbra is a 1412 lesz a segítségedre.

Ha semelyik csoporttal nem boldogulsz, akkor (úgy mint ahogy én is tettem) írj az online ügyfélszolgálatra. Ehhez az ugyfelszolgalat@telekom.hu e-mail címet javaslom.

Sok sikert! :)

"Bármely egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta." /Woody Allen/

(#21) Sordoran válasza mbalint987 (#20) üzenetére


Sordoran
(senior tag)

Akkor megpróbálom azokkal a számokkal amit linkeltél. E-mailt nem akarok írni (legalábbis csak végső esetben inkább), mert arra gondolom nem fognak sietni válaszolni, és az idő pénz, legalábbis már 2 hete a 30-as netet számolják nekünk, és most a harmada jön csak. Köszi az eddigi segítséget, remélem sikerül majd megoldani a problémát hamar nekem is.

Sony Xperia SP - Android 4.3 Stock Rooted / Sony Ericsson X8 - Android 2.3.7 (MiniCM7-ABuild v002)

(#22) mbalint987 válasza Sordoran (#21) üzenetére


mbalint987
(tag)
LOGOUT blog (1)

A havidíj jóváírását nem feltétlenül fogják maguktól elvégezni, főleg hogy a garantált letöltési sebességet teljesíti a kapcsolatod. Ha nem hajlandó a telefonos üfsz. jóváírni, akkor csak az e-mailen (vagy postai úton) jelzett panasz marad, amit egyébként általában 8-10 munkanap alatt kivizsgálnak.

"Bármely egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta." /Woody Allen/

(#23) #79621120


#79621120
(törölt tag)

:Y
Itt a világ végén még optikai kábel sincs . :O

(#24) Sordoran válasza mbalint987 (#22) üzenetére


Sordoran
(senior tag)

Ma megoldódott a probléma. Csütörtökön lejelentettem, másnap jött is egy telekomos, megnézte, majd mondta küldenek valakit aki átnézi újra kábeleket. Ma (szombaton!) ki is jöttek, megnézték, és megcsinálták. Mint kiderült akik újra kábeleztek 2 hete, a házon lévő dobozban egyik kábelt zárlatosra csinálták, vagy valami ilyesmi. Magyarán zárlatos volt, ezért nem ment, most jó. 22/3 stabilan jön, a csomag meg ugye 30/5, így esetleg még egy e-mailt írok majd. De amikor jelentettem hibát, meg ma is aki kijött annak mondtam ezt, de mindketten azt mondták, hogy ezt automatikusan korlátozza a rendszer, tehát sok esélyt nem látok rá, hogy megemelik, de hátha.

Sony Xperia SP - Android 4.3 Stock Rooted / Sony Ericsson X8 - Android 2.3.7 (MiniCM7-ABuild v002)

(#25) mbalint987 válasza Sordoran (#24) üzenetére


mbalint987
(tag)
LOGOUT blog (1)

Örülök neki, hogy végül sikerült a második érpárt is megcsináltatni (az, meg hogy szombaton mentek ki, az roppant érdekes, nekem csak hétköznap akartak kijönni :D ). Láttam, hogy a T-s fórumban már írtál is az alacsonyabb sávszélesség miatt.

Én inkább reálisabb lehetőségnek tartom, hogy a megrendelés nem futott át a műszaki háttérrendszerbe, így nem enged a központ nagyobb sebességet (azaz a csomagváltás nem sikerült). Fel kéne hívni őket, és megnézetni, hogy az üfsz. rendszerben átment-e a csomagváltás, és ha igen, akkor a műszaki csoporttal beszélni, hogy ők mit látnak. Ha nem tudnak mit mondani rá, akkor jelentsd le hibára.

"Bármely egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta." /Woody Allen/

(#26) Sordoran válasza mbalint987 (#25) üzenetére


Sordoran
(senior tag)

Ismerős intézte az egész csomagváltási procedúrát (gyorsabb net, HD TV adás és más vezetékes telefon csomag), szóval ő tuti elintézte, TV beltériket cserélték is ugyanakkor mint amikor a ZTE eszközt. Biztos, hogy más már a díjcsomag, lévén 20/1 volt, amiből jött 15/1, most pedig a 30/5-ös csomagban jön 22/3. De mint ott is írtam, hétfőn betelefonálok, ez egyáltalán nem kritikus hiba, hogy hétvégén zaklassam őket. :U Hátha csak feleslegesen korlátozta le automatika, vagy az SNR lock.

Sony Xperia SP - Android 4.3 Stock Rooted / Sony Ericsson X8 - Android 2.3.7 (MiniCM7-ABuild v002)

(#27) btz válasza Lauda (#3) üzenetére


btz
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Az egy mérési bizonytalanság. A vdslel nem fogsz 100 fölé menni

ⓑⓣⓩ

(#28) btz válasza Sordoran (#24) üzenetére


btz
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Meg tudják emelni. A feltöltéssel pedig valami van az a 100-as csillapítás nem normális.

ⓑⓣⓩ

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.