Hirdetés

2024. május 31., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#119) DraXoN válasza El Diabl0 (#115) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

Általában pár zárlatos cella kívelével a mai lítium cellák nem mennek tönkre 10év alatt (ha nincsenek "csúcsra járatva" (mindig teljesen teletöltve) és van hőmérséklet menedzsment..
így általában nem kell a teljes akku csomagot egyszerre cserélni egy-egy autóban.

De az akkumulátorok is teljesen újrahasznosíthatók, alkotóelemeire szedhetők és új akku csinálható belőlük (akár). A gond csak az, hogy ez jelenleg drágább mint bányászni alapanyagot így "nem népszerű" (még) az újrahasznosításuk.. de ha pár évig csak "rohasztanák" is a földben, a lítium akkor is kinyerhető, csak a kifolyó sav okozhat gondot (mondjuk az jelentősebben, de inkább csak "regionálisan").

Közel sincs akkora ökológiai lábnyoma egy elektromos autónak teljes élete alatt mint egy benzines autónak... utóbbiak a felhasznált energia jó ha 1-2% hasznosítják a végtermékben (ha a kőolaj kitermelésétől számítjuk, majd olaj szállítás, finomítás, benzint a kútra, és a jobb autók 30%körüli hatásfokát mind-mind beleszámítjuk.. ráadásul az üzemanyag finomításhoz közel annyi elektromos áram kell, mint amennyi közvetlen kellene az elektromos autóba azonos mennyiségű táv megtételéhez..). Ha nem lenne kiépítve már egy ilyen üzemanyag készítő hálózat és lenne rá ipar, a jelenlegi akkutechnológiák mellet esély se lenne elterjednie a benzines és dízel gépjárműveknek.

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.