Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) ergoGnomik


ergoGnomik
tag

Szerintem két félreértésen alapul, így alaptalan az aggodalmad.

Az, hogy egy nagy költségvetésű fejlesztő használná pl. az UE5-öt, az nem feltétlenül azt jelenti, mint amit egy indie csinálna. Amikor elég nagy a ráfordítható keret, akkor bizony testre szabják az ilyen motorokat a játék és a motor fejlesztőinek együttműködésével. Amit a kis cég nem engedhet meg magának és ezért nem is férhet hozzá, azt a nagyok megtehetik és a kódhoz is kapnak betekintést, módosítási jogot és alapos műszaki támogatást. (Gondolj például a Star Citizen botrányra!)

Az is egy félreértés, hogy ha megnézel azonos motorral készített játékokat, amiket ráadásul valamilyen nyilvános vagy a motorhoz licencelt asset library felhasználásával raktak össze és ezek erősen hasonlítanak, akkor minden játék pont ugyan úgy fog kinézni, függetlenül a ráfordítható erőforrások (pénz, idő, emberi munka: grafika, programozás, zene és hangok) mértékétől. Nos, ez biztosan nem igaz. Már az első, még DOS-os 3D játékmotorok felhasználásával is nagyon különböző hangulatú játékokat tudtak összerakni a stúdiók. Azóta az ipar jelentőseket lépett előre.

Ha tudsz költeni a szükséges munkára, akkor a licencelhető motorral is teljesen egyedi programot tudsz létrehozni. Az indie és kis költségvetésű stúdiók itt behozhatatlan hátrányba kerülnek, amit csak nagyon hosszú fejlesztési idővel tudnának kompenzálni. Ezt meg nagyon nehéz anyagilag fedezni, így maradnak azok a megoldások, amitől az egyediség csökken.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.