Ezek a körök már megvoltak itt a PH-n tíz éve, azóta a PC géming köszöni szépen, de él még.
Az utóbbi idők jellemző iránya pedig, hogy a korábbi konzol exkluzív címek már csak a megjelenés után korlátozott ideig kizárólagosak az adott platformra, vagy már teljes egészében a multi platformság irányába mozdultak. Microsoftot erre sokat nem kellett bíztatni, de a Sony is egyre inkább szeretne a PC-sek pénztárcájára támaszkodni.
Az hogy a játékmotorok fejlesztése melyik platformot célozza meg az a PS3 technikai (technikai, és nem piaci) fiaskója után pedig elég egyértelmű. A Sony a saját a Microsoft pedig a másik kárából megtanulta, hogy nincsen hozzáadott értéke a saját erősen custom hardvernek. Mind a PS4 mind az X1 enyhén testreszabott PC hardverre és a picit jobban testreszabott szoftverkörítésre épült.
Ez olyan jól sikerült, hogy mindét gyártó a következő generációt méginkább közös és méginkább PCs hardverre helyezte és az idő őket bizonyította. A PS1-2-3, Xbox 360-hoz képest a jelenlegi konzolok csupán enyhén customizált PCk. A verseny már nem a minnél egyedibb hardverről hanem az ökoszisztémáról (Xbox) és a jelenlegi felhasználói bázis gravitációjáról (PS5) illetve egy két megmaradt húzócímről (PS5) szól.
Nem a PC halt meg, hanem a konzol vesztette el a szükségtelen vadhajtásait és lett belőle kommersz x86-64 komponensekből összelegózott cél PC. A játékfejlesztés is ennek megfelelően konvergál amit a közös hardver mellett az egyre magasabb fejlesztési kölségek is kikényszerítenek.
Hogy a konzol API-l lesznek a fő fejlesztési irány, és majd a PC gondban lesz? Na azt megnézem. Jelenleg amennyire követem a dolgot, úgy néz ki az életciklus, hogy 1-2 évet kell várni az első olyan konzol címere ami ténylegesen kihasznál a hardverből 1-2 olyan nüanszt ami megkülönbözteti a PC-től.
Kombinálva ezt a PC alap miatti rövidebb iterációval borítékolható, hogy a hardver ÉS a szoftverplatform egyre PC-sebb lesz