- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sellerbuyer: Mivel fotózz és videózz 2025-ben? Elég egy mobil vagy kell egy kamera?
- <Lacy85>: Időmilliomosok előnyben - Játékfejlesztés #1
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 1 – rizseshús másképp
- Gurulunk, WAZE?!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
imi123
őstag
Az AMD-nek sok jó dolgot köszönhetünk.Sajnos a hasznot mindig más fölözi le.
Ez az úttörő szerep nem túl kifizetődő!
Egyébként nem hiszem hogy a Microsoft sokáig ült volna a babérjain amint megtudta hogy jön a Steam OS.
Azt hogy ki kezdett előbb fejleszteni alacsony szintű Apit azt valszeg soha nem tudjuk meg.
Legyen az érdem az AMD-é. -
hugo chávez
aktív tag
Hmm, a G-Syncről beszélsz?
Na de az itt már tényleg off, nem?
"mint a cikk címe is mutatja, a DX12-ről van szó még mindig."
Hát azt erősen kétlem, hogy arról beszélnél. Vagy talán az Intel, de főleg az Nv nem teregetné ki és nem taposna bele ezzel is az AMD-be, ha ez valóban így történt volna, ha közösen dolgozták volna ki és az AMD lenyúlta volna előlük? Olyan nehéz elfogadni, hogy az Nv-nek baromira nem volt érdeke egy olyan API, amihez ki kell adniuk az architektúráik dokumentációját? Pedig minden jel erre mutat, pl. a ShitWorks is.
De ha valaki nem akar látni, csak kényszeresen a saját elméletéhez igazítani a dolgokat és emiatt egy csomó tényt szándékosan figyelmen kívül hagy, azzal én nem tudok mit kezdeni...
-
hugo chávez
aktív tag
"Ezért nem nagyon értem ezt a hurráoptimizmust ami körülllengi őket. (meg a mesét se, hogy mantleből született a dx12)"
Nem érted a mesét?
Hiszen már ismert a történet, sőt, még te is olvastad, ez egészen biztos! Csak hát, ilyenkor előjön a szelektív memória-effektusod... De hogy frissítsem azokat a fránya cellákat, átismétlem neked:
Valóban nem közvetlenül a Mantle-ből született a DX12, hanem az AMD kidolgozta a "low level" API koncepciót PC-re és ezt a kezdetleges kódot odaadta a Microsoftnak is. Aztán a későbbiekben erre a kódra építették a Frostbite fejlesztőivel a Mantle-t, míg az Ms (feltehetően továbbra is együtt dolgozva az AMD-vel, már csak az Xbox One-ra szánt DX12 Mono végett is) a DX12-t. -
1. Nem, és az is lehetséges, hogy később sem fog. Ettől opportunity, és nem fact.
2. Ez egy nagy kérdés. Biztos, hogy az nVidia is mozog a háttérben, de a jó ég tudja, micsodát.
3. Ez azért ennyire nem fekete-fehér. Persze, nagy ösztönző erő a 80%, de lehet azért finom szívességeket tenni a másik oldalnak. Az minden további nélkül működik, hogy 1-2 "next gen" effekt AMD jobban fut. -
Mért lenne az nv erőszakos?
Ez ugye nem volt komoly kérdés?
Mitől jobb a helytzete az amd-nek, mikor réges rég az nv-vel demóztak először dx12-es játékot? Star swarmban is rendre megalázták a dx12-es portban az amd kártyáit (még mantle-al is)
Azért jobb a helyzetük, mert a low-level API-s engine-ek kutatásában az ő architektúrájukat használja egy csomó fejlesztő. Ezzel most előnyben vannak. Azt meg egy szóval sem mondtam, hogy ez az előny nem ledolgozható egy év alatt.
Tények? Azokból nem sok van. Ezek a benchmarkok szart nem számítanak (se a Star Swarm, se a 3DM, se az emlegetett DX12 demo). De mondok azért pár tényt:
1. Azonos árszintetn az AMD kártyákban több az erőforrás. Opportunity: ezt egy low-level API-val jobban ki lehet használni. Időhorizont: ismeretlen.
2. Az AMD architektúráját jelenleg jobban ismerik a fejlesztők, jobban tudnak rá optimalizálni. Opportunity: az első néhány DX12-es játékban akár jelentős előnyben lehet az AMD. Risk: ld. #3.
3. Az nVidia egy tőkeerős, semmitől vissza nem riadó, pozícionálásban igen erős cég, aki birtokolja a diszkrét VGA piac közel 80%-át. A befolyását nyilván meg fogja próbálni több irányból felhasználni arra, hogy a #2-ben leírt hátrányt csökkentsék / megfordítsák. Az eredményt majd meglátjuk. -
imi123
őstag
Nyilván ahogy kezdi a gyártás technológia elérni a határát lassul a hardveres fejlesztés sebessége.
Itt jönne képbe a minél jobb szoftveres kihasználás.Itt mindig megemlítik hogy ott vannak a konzolok.Ott rátekernek mindent amit bír.Csak ott kötött hardver van.Pc-n azért nem lesz ennyire egyszerű.
A 280X kártyával is lehetne nagyon szép dolgokat csinálni.Az más kérdés hogy a programozók nyilván nem a régi kártyákat fogják priorizálni az optimalizálásnál. -
SylverR
senior tag
Épp azért is jó, hogy lassan fejleszt, mert így rávan kényszerítve a piac, hogy az sw-n fejlesszen. Rohadtul unalmas volt már, hogy évente duplázódott a HW, míg az SW egyre nagyobb hulladék katyvasszá vált. Ideje a váltásnak. Ha ezzel az nv is gyorsul? Gyorsuljon! Nem baj! Nem érdekel ez a része.
-
-
"Mért lenne az nv erőszakos?"
nokomment."meg a mesét se, hogy mantleből született a dx12"
másik topikban volt több link is a mantle vs. dx12 doksijairól, miszerint szórol szóra ugyanazok, ms a kozmetizázásra se vette a fáradtságot
a hurráoptimizmus arra épül, hogy hátha egy kis ideig legalább nem a vidiás ganékód lesz a jellemző a játékokra... (szerinte is naívak)
(hogy a star swarm képet meg lehessen magyarázni, ahoz star swarm fejlesztőnek kéne lenni
ezért is mondtam, hogy ~összevethetetlen a két arhitektura.... totál programfüggő.)
---
(#97) jacint78
vagy nagyon fiatal vagy vagy nagyon feledékeny
-
SylverR
senior tag
Nem célozgatok, és nincs hangulatom semmiféle vitára. Csupán érdeklődtem, hogy észre veszed-e a részre hajlást magadon. De látom nem.
A tény az, hogy megveszel egy 260x-et, 270x-et, 280x-et, és jó időre van egy kellően erős VGA-d. Pont. Az ár, fogyasztás, másodlagos kérdés (az is teljesen mindegy hányan veszik meg. Sokaknál a videokártya szó egyenlő a "dzsíforssz"-szal, és ez igaz idehaza is, és odakint is. Innentől kezdve az egész csak a tájékozatlanság hibája, és hogy a boltosok nem okítják ilyenkor az embereket, és beszélik rá a másik fél termékére. Érdekes mód ha a kisebbik gyártóval indítasz, rögtön tudják ajánlani a nagyobbat...). Ergo van konkurencia. Lehet választani. Téma zárva a részemről. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ennek az AMD-hez semmi köze. Ők csak alapot adtak a DX12-höz, de az API-t már a Microsoft fejezte be. Ugyanígy a Vulkánt a Khronos. Természetesen az az alap nem volt jelentéktelen, ha nem születik meg, talán ma nem beszélnénk új API-król, de megtörtént, így eljöhet a régóta várt reform. Bármennyire is úgy gondolod, hogy ez nem lesz jó, valójában nagyon sokat fog segíteni annak, hogy a PC és a mobil piac versenyképesebbé váljon. Azok a konzolok, amik vannak azért értek most el olyan őrületes sikert, mert egyre rosszabb a PC helyzete az állandó driver frissítésekre való igénnyel, a rendkívül rossz portokkal, stb. Ha ezek a kulcsproblémák megszűnnek, akkor talán vissza is jön valamekkora konzolra elvándorolt játékostömeg. És ez az egész piac érdeke.
Új hozzászólás Aktív témák
- Az időjárás borongósabbra váltott, de a hardverek még vígadnak
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- RAM topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Azonnali informatikai kérdések órája
- OLED TV topic
- sziku69: Szólánc.
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Kijelző került a kamerasávra a Xiaomi 17 Pro és 17 Pro Max hátulján
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- LG 38WN95C - 38" Ívelt NANO IPS - 3840x1600 - 144hz 1ms - Nvidia G-Sync - AMD FreeSync - ThunderBolt
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3453
- HP EliteBook 840 G8 i5-1135G7 16GB 512GB 1 év garancia
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest