Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    veterán

    válasz Lauda #56 üzenetére

    Van valahol egy teszt a neten. Egy Opellel tesztelték a féktávolságokat. Az 50 és 100km/óra sebesség esetében háromszorosára nőt a féktávolság.(Ami nagyjából megfelel az elméletnek.)

    De ez csak egy tényező a több közül. Számít még a jármű fékrendszer, gumik állapota. Illetve mekkora energia elnyelésére tervezték a fékrendszert. Számít az út állapota. A lejtés vagy emelkedés mértéke. Sőt még a szélirány is mérhető mértékben befolyásolja a fékutat.
    A járművezető reakciója, hogy a fékezés mellett irányt is változtat vagy sem. Ha változtat, megnöveli az esélyét az ütközésnek, mert növekszik a fékút hossza.

    De továbbra sem befolyásolja a fékútról folytatott beszélgetés a pirosban áthajtó kerékpárosok megítélést.

Új hozzászólás Aktív témák