- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Gurulunk, WAZE?!
- lezso6: Nem látszik a kurzor Chrome alatt a beviteli mezőkben?
- vrob: Az IBM PC és a játékok a 80-as években
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Domonkos
addikt
🧠🚲
Nos, a kiosztas megalkotasahoz igazabol ketfele modszer kozul valaszthatunk:
- Ha meg nem lattuk az eszkozt mukodni, akkor siman visszakovethetjuk, hogy mi hova van kotve es huzalozva es annak alapjan megsejthetjuk, hogy melyik billentyu valojaban melyikkp
-hez fog tartozni
- Vagy ha mar mukodik a billentyuzet, akkor siman kezdhetunk egy "abc"-s kiosztassal, majd a billentyuket egyenkent lenyomva a karaktereket a helyes pozicioba rakhatjuk.Bar akarmennyire is nem mukodik meg a billentyuzet en megis az utobbi mellett fogok donteni, mert sokkal kisebb idoraforditassal lehet eredmenyhez jutni vele, meg akkor is, ha nem feltetlen az elso vagy a masodik flashelesre lesz meg a helyes kiosztas. Tovabba, amig nem mukodik az eszkoz, addig a helyes kiosztas sem ad tul sokat az egeszhez.
Szoval kezdjunk mondjuk ezzel:
#define N_ROWS 14
#define N_COLUMNS 4
#define N_KEYS (N_ROWS * N_COLUMNS)
const kc_t PROGMEM keymap[N_KEYS] = {
KEY_A, KEY_B, KEY_A, KEY_B,
KEY_C, KEY_D, KEY_C, KEY_D,
KEY_E, KEY_F, KEY_E, KEY_F,
KEY_G, KEY_H, KEY_G, KEY_H,
KEY_I, KEY_J, KEY_I, KEY_J,
KEY_K, KEY_L, KEY_K, KEY_L,
KEY_M, KEY_N, KEY_M, KEY_N,
KEY_O, KEY_P, KEY_O, KEY_P,
KEY_Q, KEY_R, KEY_Q, KEY_R,
KEY_S, KEY_T, KEY_S, KEY_T,
KEY_U, KEY_V, KEY_U, KEY_V,
KEY_W, KEY_X, KEY_W, KEY_X,
KEY_Y, KEY_Z, KEY_Y, KEY_Z,
KEY_1, KEY_2, KEY_1, KEY_2
}Ez 2*2*14 billentyu. Ha visszanezzuk, hogy hogy toltjuk fel a
keys_down
bitmezot, akkor talan ez egy jo elrendezes lehet, mert az egyik hand unit-bol csak olyan poziciokbol olvasunk amelyeknek a 4-gyel valo osztasi maradeka 0 vagy 1 (ezzel a tordelessel az elso ket oszlop), a masik oldalrol pedig 2 vagy 3 (a jobb oldali oszlopok). Igy legrosszabb esetben csak az oldalakat cserelhetjuk fel.
AKEY_#
konstansok azok azusb_keyboard.h
-ban vannak definialva. Ezek az ertekek egyeznek azokkal, amik az USB HID szabvanyban is szerepelnek, szoval egyeb transzformaciora itt nem lesz szugsegunk.
Egy dolog lehet meg itt emlitesre melto, az pedig aPROGMEM
kulcsszo; ami nem szabvanyos C-s kifejezes. Ez egy avr-gcc kiegeszites es arra lehet hasznalni, hogy a forditot ravegyuk, hogy a programmemoriaba pakolja a "valtozonkat". Ezzel 54 byte-nyi memoriat sporolhatunk.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gyúrósok ide!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- Motoros topic
- Milyen egeret válasszak?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged