Hirdetés
- GoodSpeed: Aquaphor Modern víztisztító
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- MaxxDamage: Vizes Laptop Hűtés? Lehetséges? Igen!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- GoodSpeed: Sapphire Radeon RX 9070 XT Pulse - út a harmadik AMD korszakig.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Domonkos
addikt
🧠🚲
Nos, a kiosztas megalkotasahoz igazabol ketfele modszer kozul valaszthatunk:
- Ha meg nem lattuk az eszkozt mukodni, akkor siman visszakovethetjuk, hogy mi hova van kotve es huzalozva es annak alapjan megsejthetjuk, hogy melyik billentyu valojaban melyikkp
-hez fog tartozni
- Vagy ha mar mukodik a billentyuzet, akkor siman kezdhetunk egy "abc"-s kiosztassal, majd a billentyuket egyenkent lenyomva a karaktereket a helyes pozicioba rakhatjuk.Bar akarmennyire is nem mukodik meg a billentyuzet en megis az utobbi mellett fogok donteni, mert sokkal kisebb idoraforditassal lehet eredmenyhez jutni vele, meg akkor is, ha nem feltetlen az elso vagy a masodik flashelesre lesz meg a helyes kiosztas. Tovabba, amig nem mukodik az eszkoz, addig a helyes kiosztas sem ad tul sokat az egeszhez.
Szoval kezdjunk mondjuk ezzel:
#define N_ROWS 14
#define N_COLUMNS 4
#define N_KEYS (N_ROWS * N_COLUMNS)
const kc_t PROGMEM keymap[N_KEYS] = {
KEY_A, KEY_B, KEY_A, KEY_B,
KEY_C, KEY_D, KEY_C, KEY_D,
KEY_E, KEY_F, KEY_E, KEY_F,
KEY_G, KEY_H, KEY_G, KEY_H,
KEY_I, KEY_J, KEY_I, KEY_J,
KEY_K, KEY_L, KEY_K, KEY_L,
KEY_M, KEY_N, KEY_M, KEY_N,
KEY_O, KEY_P, KEY_O, KEY_P,
KEY_Q, KEY_R, KEY_Q, KEY_R,
KEY_S, KEY_T, KEY_S, KEY_T,
KEY_U, KEY_V, KEY_U, KEY_V,
KEY_W, KEY_X, KEY_W, KEY_X,
KEY_Y, KEY_Z, KEY_Y, KEY_Z,
KEY_1, KEY_2, KEY_1, KEY_2
}Ez 2*2*14 billentyu. Ha visszanezzuk, hogy hogy toltjuk fel a
keys_down
bitmezot, akkor talan ez egy jo elrendezes lehet, mert az egyik hand unit-bol csak olyan poziciokbol olvasunk amelyeknek a 4-gyel valo osztasi maradeka 0 vagy 1 (ezzel a tordelessel az elso ket oszlop), a masik oldalrol pedig 2 vagy 3 (a jobb oldali oszlopok). Igy legrosszabb esetben csak az oldalakat cserelhetjuk fel.
AKEY_#
konstansok azok azusb_keyboard.h
-ban vannak definialva. Ezek az ertekek egyeznek azokkal, amik az USB HID szabvanyban is szerepelnek, szoval egyeb transzformaciora itt nem lesz szugsegunk.
Egy dolog lehet meg itt emlitesre melto, az pedig aPROGMEM
kulcsszo; ami nem szabvanyos C-s kifejezes. Ez egy avr-gcc kiegeszites es arra lehet hasznalni, hogy a forditot ravegyuk, hogy a programmemoriaba pakolja a "valtozonkat". Ezzel 54 byte-nyi memoriat sporolhatunk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Milyen notebookot vegyek?
- OnePlus Nord 3 - kapcsoljuk északot
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Házimozi belépő szinten
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen videókártyát?
- Kuponkunyeráló
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Béta iOS-t használók topikja
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude 7370 - Intel Core m7 I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2650v3 (20 mag / 40 szál, 2.3/3.0GHz), 32GB RAM, 55992Ft+ÁFA
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i3-8130U 8GB 256GB 14" FHD 1 év garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest