- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Tomasz72: Ventilátor upgrade
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Szevam: „Rendszerleállás” – egy AI képzeletbeli halál utáni élménye
- bambano: Bambanő háza tája
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Domonkos
addikt
🧠🚲
Nos, a kiosztas megalkotasahoz igazabol ketfele modszer kozul valaszthatunk:
- Ha meg nem lattuk az eszkozt mukodni, akkor siman visszakovethetjuk, hogy mi hova van kotve es huzalozva es annak alapjan megsejthetjuk, hogy melyik billentyu valojaban melyikkp
-hez fog tartozni
- Vagy ha mar mukodik a billentyuzet, akkor siman kezdhetunk egy "abc"-s kiosztassal, majd a billentyuket egyenkent lenyomva a karaktereket a helyes pozicioba rakhatjuk.Bar akarmennyire is nem mukodik meg a billentyuzet en megis az utobbi mellett fogok donteni, mert sokkal kisebb idoraforditassal lehet eredmenyhez jutni vele, meg akkor is, ha nem feltetlen az elso vagy a masodik flashelesre lesz meg a helyes kiosztas. Tovabba, amig nem mukodik az eszkoz, addig a helyes kiosztas sem ad tul sokat az egeszhez.
Szoval kezdjunk mondjuk ezzel:
#define N_ROWS 14
#define N_COLUMNS 4
#define N_KEYS (N_ROWS * N_COLUMNS)
const kc_t PROGMEM keymap[N_KEYS] = {
KEY_A, KEY_B, KEY_A, KEY_B,
KEY_C, KEY_D, KEY_C, KEY_D,
KEY_E, KEY_F, KEY_E, KEY_F,
KEY_G, KEY_H, KEY_G, KEY_H,
KEY_I, KEY_J, KEY_I, KEY_J,
KEY_K, KEY_L, KEY_K, KEY_L,
KEY_M, KEY_N, KEY_M, KEY_N,
KEY_O, KEY_P, KEY_O, KEY_P,
KEY_Q, KEY_R, KEY_Q, KEY_R,
KEY_S, KEY_T, KEY_S, KEY_T,
KEY_U, KEY_V, KEY_U, KEY_V,
KEY_W, KEY_X, KEY_W, KEY_X,
KEY_Y, KEY_Z, KEY_Y, KEY_Z,
KEY_1, KEY_2, KEY_1, KEY_2
}Ez 2*2*14 billentyu. Ha visszanezzuk, hogy hogy toltjuk fel a
keys_down
bitmezot, akkor talan ez egy jo elrendezes lehet, mert az egyik hand unit-bol csak olyan poziciokbol olvasunk amelyeknek a 4-gyel valo osztasi maradeka 0 vagy 1 (ezzel a tordelessel az elso ket oszlop), a masik oldalrol pedig 2 vagy 3 (a jobb oldali oszlopok). Igy legrosszabb esetben csak az oldalakat cserelhetjuk fel.
AKEY_#
konstansok azok azusb_keyboard.h
-ban vannak definialva. Ezek az ertekek egyeznek azokkal, amik az USB HID szabvanyban is szerepelnek, szoval egyeb transzformaciora itt nem lesz szugsegunk.
Egy dolog lehet meg itt emlitesre melto, az pedig aPROGMEM
kulcsszo; ami nem szabvanyos C-s kifejezes. Ez egy avr-gcc kiegeszites es arra lehet hasznalni, hogy a forditot ravegyuk, hogy a programmemoriaba pakolja a "valtozonkat". Ezzel 54 byte-nyi memoriat sporolhatunk.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- AKCIÓ! Csere-Beszámítás! Gainward Phantom RTX 4070Ti 12GB GDDR6X Videokártya!
- Apple iPhone SE 16GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítás
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest