A villogas helyett kifele indexelni sokkal jobb. Nem zavaro, nem idegesito, de celravezeto.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Hozzászólások
dlaj
őstag
Igen, de itt az index nem játszik. BMW-sekről van szó.
woodworm
veterán
Ettől miért húzódna félre? Azt látja, hogy a mögötte lévő szeretné megtenni, csak akadályozná benne.
GabN73
addikt
Indexelhetsz, mielőtt még a nyakára érsz, a nagy része nem fogja észrevenni, hidd el. Nem ehhez vannak szokva, akkor csak parasztozni tud, ha rávillogsz, akkor már xy márka köcsög parasztja vagy, és akkor már bosszankodva mennek ki előled
Vagy egyszerűbb dudálni, az a biztos, meg lett mondva, hátha megijed, aztán berántja a szalagkorlátba a kocsit, vagy a kamionba...
woodworn
Nyugati országokban tudják mi az, nézz meg 1-2 német autópályás videót, ha menni akar az emberünk néha néha kint van a balra index. Itthon is lehet látni néha, de nálunk a villogás terjedt inkább el.
bambano
Persze, már írom is, egyből pHD munkát, de az is biztos meg lesz magyarázva felőled... A közlekedési kultúránkról van szó, persze le lenne tudva ennyivel, hogy köcsög béjemwések miatt
[ Szerkesztve ]
lehetne vitatkozni arról, hogy mitől ijed meg jobban az előtted menő, attól, hogy rádudálsz, vagy attól, hogy jól telerakod a szemét fotonokkal, amitől elvakul.
de nem érdemes. van rá szabály, kötelező megtartani. indítsd facebook csoportot a kresz változtatásáért, ha nem tetszik.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
woodworm
veterán
Megzavarodtam, nálam a balra, az a befelé. Így rendben van, érteném is, hogy mit szeretne.
GabN73
addikt
Imádom ezt a tapasztalat nélküli megmondóember balf*sz stílusod
Adózásra, csalás ellen is van törvény, mégis vannak emberek akik nem tartják be. Max megengedettre is van szabály, mégis sokan átlépik. Hűha, mindenki csináljon facebook csoportot!
Ajánlom, hogy vegyél egy kamerát, ülj be a kocsidba, vezess napi 10 órát forgalmasabb területeken, majd nézd vissza...
Igen, a 2 rövid villogást pedig mindegyik tükör a vezető szemébe vezeti, mely a nagy fotonáradatra teljesen kiég. Sofőrünk teljesen megvakul, sőt, a fejébe éget egy lyukat, de itt nem áll meg az a hatalmas fotonáradat, hanem megcélozza a holdat, ami egyenesen felrobban!
Ja, nem, csinálj facebook csoportot a villogás ellen, vagy írj róla bejegyzést
Mister_X
nagyúr
Amikor (a videón) kiszállnak a BMW-sek emberkedni, azokat lehet kezelni. De két pont volt a videóban, ahol konkrétan néztem, hogy ez most valós?! Amikor simán elgázolta a csáveszt dühből az egyik, majd kiszállt megnézni a kocsiját (anyád), a másik, meg amikor nekilökte az elválasztónak... mindkettő kimeríti a gyilkossági kísérlet fogalmát.
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
"Imádom ezt a tapasztalat nélküli megmondóember balf*sz stílusod": rólad (is) szól a poszt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
GabN73
addikt
"Ajánlom, hogy vegyél egy kamerát, ülj be a kocsidba, vezess napi 10 órát forgalmasabb területeken, majd nézd vissza... "
Akkor most megcsinálod, vagy nem?
f(x)=exp(x)
őstag
"Amikor (a videón) kiszállnak a BMW-sek emberkedni, azokat lehet kezelni."
Igen, lehet, de mondjuk a stukkeres csávónál néztem egyet...
JanR
addikt
Az az igazság, hogy elvakult bmw ellenes vagy, nincs sok értelme Veled vitatkozni, meg sem próbálom magyarázni az érveimet, mert találsz rá paragrafust..
[ Szerkesztve ]
JanR
addikt
Persze, de ez emberi gyarlóság és hiba, nem kell ezt az egész stílust ráhúzni az össze bmw-sre.
(#64) Blindmouse válasza Hieronymus (#43) üzenetére
Blindmouse
senior tag
Rendszeresen közlekedsz a német autópályákon.
Évente 1-2 alkalommal.
Szerinted a BMW gyárban állítják magasra, majd a TÜV kiadja rá a sorozat gyártási engedélyt és a magyarországi forgalomba helyezéskor is eltekintenek a fényszóróra vonatkozó előírások betartásától.
Ja még szerencse hogy az autóiparban akkora a szigor, hogy olyan dolgok sem történhetnek meg mint a dízelbotrány.
3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
"Indexelhetsz, mielőtt még a nyakára érsz, a nagy része nem fogja észrevenni, hidd el."
Így van. Esetleg nem akarja észre venni.
DE! Az előzési szándékot az irányjelzővel kell jelezni.
Én mindig irányjelzővel indítok.
Ha nincs reakció, értelmesen kivárandó időn belül, akkor jön a rávillogás.
Az irányjelző folyamatosan működik, látni fogja az előttem álmodozó.
Ha ez sem segít, akkor jöhet hozzá a hangjelzés, de erre nagyon ritkán szokott sor kerülni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
az az igazság, hogy pár dolgot nem vagytok hajlandók felfogni, nyilvánvalóan érintettségből kifolyólag:
1. az, hogy itt valaki beszólt a bmw-seknek, semmiféle érdemi közlendőt nem tartalmaz a többi márkával kapcsolatban. tehát leírom lassan, hogy a fafejűek is megértsék: NEM MONDTA SENKI, hogy más márkáknál nincs tahó.
2. más márkák emlegetése több más dologtól is függetlenül, mint pl.:
- én személyesen idióta vagyok-e vagy sem
- vezetek-e napi 10 órákat forgalomban
- van-e dashcam az autómban
- ha lenne dashcam az autómban, rögzítene-e más márkából is szabálytalankodókat
az itt offtopic lenne.
3. az, hogy más márkák tulajdonosai között is van tahó, nem menti az itt ontopic bmwseket.
tehát nem az az állítás, hogy pl. az opeles az mind angyal, hanem az, hogy itt kell-e az opeleseket csesztetni vagy máshol. a válasz pedig az, hogy máshol.
mielőtt még az érintettségből levezethető szürke köd ellepné az agyatokat, fentiek a látszat ellenére sem tartalmazzák azt, hogy minden bmw-s fafejű. fentiek azt az állítást tartalmazzák, hogy aki ezt nem érti, az fafejű az általa birtokolt autó márkájától vagy bkv bérlettől függetlenül.
az általatok elkövetett érvelési hibáról pedig már legalább két logoutos poszt született emélkeim szerint. tehát ezt se én találtam fel.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Mister_X
nagyúr
Nem gyarlóság, hanem bűn. És nem húztam rá az összes BMW-sre, hanem csak a videón szereplőkre...
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
ncc1701
veterán
Szidod a többi prarasztot, miközben jobbról előzöl, és levillogod az elötted levőt. Nincs is több kérdésem.
JanR
addikt
Értem, tehát átmegyünk személyeskedő stílusú hozzászólásba és burkoltan még le is fafejűzöl - ez valóban egy jó megoldás.
Nem várom el Tőled, hogy napi 10 órát vezess és legyen fedélzeti kamerád, de amikor leírom, hogy beskatulyázott bmw-sként mit látok a másik oldalról, akkor ne az én hibáimat emeld ki (legalább is a villogás az nagyon megbántott, úgy érzem). Én sokat autózom és 90%-ban pályázok, hidd el, egy 130-140-es tempónál, ha rádudálsz az előtted lévőre, akkor megijed! Az meg a másik, ha ugyan ennél a tempónál tartod a megfelelő követési távolságot, akkor meg egyáltalán nem biztos, hogy meghallja a dudámat az előttem közlekedő
.
Lehet ahhoz ragaszkodni, hogy én vagyok a bunkó, miért villogok és nem ismerem a kreszt, csak annyit árulj el, hogy normál esetben nehéz-e elengedni egy gyorsabban haladó járművet?
(#68) ncc1701:
"Szidod a többi prarasztot, miközben jobbról előzöl, és levillogod az elötted levőt. Nincs is több kérdésem. "
- Senkire nem írtam, hogy paraszt, ez a Te agyszüleményed.
- Az nem minősül jobbról előzésnek, ha követem sávomat és más a belső sávban tengődik lassabb sebességen - erről rendőrt is megkérdezhetsz.
- Nem villogok le mindenkit! De aki 3 km alatt nem képes észrevenni, hogy ott vagyok mögötte és elmennék, nem fog elengedni, valahogy jeleznem kell számára, hogy legyen kedves elengedni.
[ Szerkesztve ]
Veatta
aktív tag
Engem régóta foglalkoztat ez a kérdés:
A BMW-től, lesz hülye vagy azért vesz BMW-t mert hülye?
tyúk- tojás kérdéskör, de érdekel a véleményetek.
Viszlát
addikt
Nagyon rossz irányt vettél ezzel az előzmény-firtatással. Nincs az a körülmény amiben ez lenne a megoldás, vagy bármilyen szinten is igazolná az effajta reakciót.
Egyébként meg hol érdekes az, hogy vadidegen emberek mit gondolnak rólad az utakon? Szerintem egyetlen dolog számít a közúti közlekedésben, hogy mindenki hazaérjen épségben. Szabálykövető, defenzív vezetési stílussal ez többnyire megoldható, minden mást le kell tojni.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
JanR
addikt
Persze, rossz irány, ahogy az is, hogy minden bmw-s így viselkedik.
Teljesen igazad van!
dabadab
titán
"lehetne vitatkozni arról, hogy mitől ijed meg jobban az előtted menő, attól, hogy rádudálsz"
Ha már KRESZ, akkor az azt írja, hogy a dudálás arra való, hogy lakott területen kívül azzal jelezd az előzési szándékod, tehát a belső sávban kódorgókra rádudálni teljesen KRESZ-kompatibilis.
Egyébként meg nappal senki se fog elvakulni attól, mert rávillognak, hátulról pláne nem, de mondjuk akkor se, ha a szembejövők trafipaxra figyelmeztetnek vagy mondjuk arra, hogy lemondasz az elsőbbségedről.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
mephi666
nagyúr
inkább csak elterjedt sztereotípia, hogy minden audis/bmw-s/mercis = paraszt múltkor hazafelé 5km-es távon 3 stiftes is olyat alakított, hogy megérte volna felvenni kamerával... minden márkával/típussal akadnak gyökerek az utakon, de leginkább a fenti hármast jegyzi meg az ember, hogy igazolja a sztereotípiát
ui: engem jobban irritál az, ha kijönnek elém és lassításra kényszerítenek... látom, hogy áll a nyomorult, várakozik, tudom hogy ki fog jönni, és amikor közelebb érek, jön is... aztán városon belül beáll 30km/h-ra, főúton pedig 60-70-re... és ezek nem is bömössel vannak általában, mert azoknál lassítani se kell, úgyse érem utol
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
(#75) Hieronymus válasza Blindmouse (#64) üzenetére
"Évente 1-2 alkalommal."
Ja, az más. Ennyi bizonyosan elég a tutihoz .
"Ja még szerencse hogy az autóiparban akkora a szigor, hogy olyan dolgok sem történhetnek meg mint a dízelbotrány."
Ebből hogyan következik, hogy a német TÜV és a magyar műszaki vizsga állomások csak a BMW számára megengedik a fényszórók szabálytalan beállítását?
A vizsgáztató szakember önállóan méri és nem a motor számítógépétől kérdezi le.
Én láttam, hogyan állítják be a fényszórókat.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
(#76) Blindmouse válasza Hieronymus (#75) üzenetére
Blindmouse
senior tag
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=168007
http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2147015-Headlights-too-bright
http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1843524-Help-With-Euro-Tail-Lights-Are-Too-Bright
http://www.e46fanatics.com/forum/showthread.php?t=121993
biztos én találtam ki...
3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
értem, tehát amikor engem lebalf.szoznak, az rendben van, amikor én ennél egy hajszállal kevésbé agresszív, de legalább megalapozott jelzővel válaszolok, az nincs rendben.
lásd: #57: "Imádom ezt a tapasztalat nélküli megmondóember balf*sz stílusod"
tipikusan a más szemében a szálkát szólás passzol ide.
"akkor ne az én hibáimat emeld ki": miért, abban a topicban, ami a te hibáid kiemelésére nyílt, vajon mit kellene tennem, hogy ontopic maradjak? megpróbálok másik területről példát hozni: ha (egyéb korlátozó tényező nélkül, pl. társaság többi tagja, vendég) bementél egy vega étterembe, mit raplizol, hogy nincs csülök??? másik példa, hátha segít: ha férfi főszereplőnek jelentkeztél Kovi Agresszív Dominák című filmjébe, miért csodálkozol, hogy elfenekelnek???
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
egyrészt nem értem, ezt miért nekem válaszoltad, az előzmények visszaolvasása segíthet.
másrészt "Egyébként meg nappal senki se fog elvakulni attól" azt tapasztalom, hogy sötétben is előznek így, nemcsak autópályán. én a 33-ason is jártam már úgy, hogy a tükrökön keresztül szembedurrantott a baromja, pedig semmi oka nem volt rá. ilyenkor 3-5 másodpercig önvezető módban megy az autó, és örülhet a paraszt, hogy nem megyek neki.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
JanR
addikt
Köszönöm szépen, hogy engem ba**ol le azért, amit nem is én írtam!
Értem, tehát ha egy fórumban leírom a véleményem egy dologgal kapcsolatban, ahol egy erős általánosításban részesülök, akkor ne lepődjek meg, ha én leszek a hülye, mert az ontopik nem erről szól?
én nem mondtam rád ilyet. próbálj már meg arról vitatkozni, amit mondtam.
még azt sem mondtam, hogy alapértelmezetten fafejű vagy. azt mondtam, hogyha nem érted meg azokat a dolgokat, amiket leírtam a témával kapcsolatban, akkor fafejű vagy. de látom, lement már a köd, amit emlegettem.
"tehát ha egy fórumban leírom a véleményem egy dologgal kapcsolatban,": ez a mondat önmagában is erős általánosítás. te nem EGY fórumban írtad le a véleményedet, hanem az őrült bmw-sek fórumában.
a magam részéről nem folytatom tovább ezt a meddő vitát, nem vagytok képesek lépést tartani.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Viszlát
addikt
Persze, csak hát a butaságból fakadó általánosítás kissé ártalmatlanabb kategória, mint az agresszió igazolása.
Valószínűleg azért sem hat meg ez engem, mert nem köt semmiféle érzelem a márkához, semmilyen szempontból nem mutat semmit rólam az, hogy milyen autóban ülök, így aztán felőlem mindenki azt gondol rólam amit akar. Élvezem amit nyújt az autó, de ugyanúgy vezetek ahogy az előző autóimban tettem, az index használatát egy 100-as Skodában tanultam meg, nem a BMW márkajelzés fog leszoktatni róla.
(#74) mephi666: a sztereotípiák ellen nagyon nincs mit tenni, legalábbis azt leszámítva amit az ember a kis saját életében adódó események kapcsán megtehet, de szerintem ez bőven elég. Hogy mire gondolok: két éve télen megálltam egy Suzukist kihúzni az árokból, már hárman álltak ott akiknek nem sikerült, erősen behavazott aznap, a Suzuki orra túrta kicsit az árok oldalát, szóval nem volt egyszerű. Nekem is csak úgy sikerült, hogy felnyitottam a csomagtartót és három férfiember beült, hogy legyen súly a hátsó tengelyen, úgy már nem jelentett gondot a 3 literes dízelnek a dolog. Majd egy óra elment így is a próbálkozással, kisgyerkőcök addig az én autómban melegedtek, ők is és mindenki aki ott volt akkor tudja már, hogy nem minden BMW-s tajparaszt, ami szuper dolog, hiszen talán nem csak ezzel hanem más sztereotípiákkal kapcsolatban is elgondolkodnak legközelebb és majd egy tucattal kevesebb korlátolt, beszűkült látókörű ember mászkál a világban.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
GabN73
addikt
Tisztázzuk először: nem vagyok BMW tulaj, és nem is szeretem a márkát.
2. Teljesen aláírom, hogy a nagy német trió használói között több a tahó (ahogy már említettem egy hozzászólásomban) De ugyan ilyen videókat lehetne csinálni bármelyik márkáról.
3. A közlekedési kultúráról volt szó, elnézést, hogy megsértettem a kis szabályrendszered, de csinálj róla bejegyzést, vagy facebook csoportot, majd átrakatom offba.
4. Azért említettem ezeket, mert annyira ragaszkodsz a kresz betartásához. Nem tudom hogy mennyit vezetsz, egyáltalán vezetsz e, és azt hol teszed, de a nagy érveléseid azt mutatják, hogy pályán nagyon ritkán, vagy egyáltalán nem.
5. Csináljunk minden márkára Őrült XY bejegyzést, vagy topikot (vagy facebook csoportot)! Itt csak egy sztereotípiát erősítünk, megnézi JózskaPista ezt a videót, beül az általa használt márkába (ami nem BMW), majd forgalomban amint lát maga előtt egy BMW-t, már egyből arra gondol hogy biztos paraszt, mer'há' látta a videjóban. Közben amit ő hibázik, azt észre sem veszi, pedig ugyan akkora, ha nem nagyobb suttyó, mint a bimmeres
Jajj, de ez már annyira offtopik, nem is értem, hogy a Te érveléseid hogy fértek el eddig onként
Akkor miért van az, hogy (akkor általánosítok én is) a francia csodák és hétvégi swift-esek autópályán mennek a belső sávban 90-100-al, mikor a jobb sáv üres.
Az M6-oson Felső-Baranyában vagy hol vannak ezek a csoda többsávos utak, amiről ti villogtatók mindig regéltek, ahol az ég kék, a fű zöld, a belső sávban Suzuki, a külső sáv meg üres? Amerre én járok, ott 2 tömött sáv megy, csak a belső gyorsabban.
JanR
addikt
Ahogy írtam, általánosítottam. Amúgy legtöbbet az M0-M7 duón közlekedek.
3 sávos autópályán is az autósok többsége a középső sávban közlekedik, akkor is, ha üres a külső sáv.
dabadab
titán
Az M1-en is így van, csak ott még zavaró is, mert az, hogy valaki két kamion között másfél kilométeren át a belsőben megy 110-zel, az megfogja az egész autópálya forgalmát.
DRM is theft
Akkor azt az érvet tehát ki is húzhatjuk, az autópályák tehát még mindig tele vannak
A középső sávozás volt tanárom szerint maga a megtestesült taoista válasz.
JanR
addikt
Nyáron nem egyszer előfordult már, hogy a külső sávban lehetett haladni 130-al, a belső sáv pedig 100 környékén "csordogált". De most már nagyon eltérünk a tárgytól.
Bmw-sként kikérem magamnak, hogy őrült lennék. El nem tudom képzelni, hogy mi váltana ki ilyet belőlem, de erős a gyanúm, hogy semmi. Sajnálatos eset mind
(#88) Kalandor: Nem írtad (hogy mondtad-e azt nem tudom, nem vagy bekamerázva ), csak visszakanyarodtam a topik témájához
Szerk2.: bár ez sem helyes, mert Őrült bms-ekről szól a cikk, nem arról, hogy az összes bmw-s őrült lenne
[ Szerkesztve ]
Bmw-sként kikérem magamnak, hogy őrült lennék.
Mondtam én ezt?
Szerk: ugye
[ Szerkesztve ]
dabadab
titán
"A középső sávozás volt tanárom szerint maga a megtestesült taoista válasz."
Szerintem meg szimpla fogalmatlanság. A nyáron jártam háromsávos északolasz autópályákon, ott gyönyörűen működött a jobbratartás, tényleg jó volt látni, hogy úgy működött minden, ahogy működnie kellett.
DRM is theft
Mindegy, hogy máshol mi van, vagy minek kellene lennie. Itthon nem tudják használni a párhuzamos közlekedési sávokat úgy, hogy az össztársadalmilag jó legyen, csak az egyéni érdekek számítanak. Ezen változtatni csak iszonyatos szigorral lehetne.
Addig marad a szenilitás védelme kinek-kinek vérmérséklet és gyakorlottság szerint. Aki nyuszi, gyakorlatlan, fogalmatlan, stb., az beveszi magát a középső sávba mint egyfajta safe space-be, ott macerálják a legkevesebbet. Aki döngetne, az megy a belső sávban, villog, idegeskedik. Aki meg tojik az egészre, az belövi 90-re a tempomatot és szépen gurul a kamionok mögött, amíg a többi küzd. Ha van bátorsága, kimegy a belsőbe és gyorsan igyekszik behozni a lemaradását, a belsőzők legnagyobb bánatára.
Viszont a kimegyek a belső sávba, megelőzöm, kimegyek a külső sávba, az egy társasjáték, ahhoz mindenki kell. Ezt a játékot egyébként itthon a villogtatók úgy képzelik, hogy rajtuk kívül mindenki játssza ezt a csiki-csukit, ők csak a rózsa virágát szeretnék, vagyis végighaladni a belsőn. Amikor ilyen villogtatót látok, soha nem látom, hogy utána lehúzódna a külsőbe, csak megy szépen a belsőben tovább. Ez potyázás, nem társasjáték, de ő így éli túl a felbomlott társadalmi kereteket
"Mindegy, hogy máshol mi van, vagy minek kellene lennie. Itthon nem tudják használni a párhuzamos közlekedési sávokat úgy, hogy az össztársadalmilag jó legyen, csak az egyéni érdekek számítanak. Ezen változtatni csak iszonyatos szigorral lehetne."
A szigor csak félelem alapon használ. Helyette a felvilágosítás és nevelés lenne olcsóbb és tartósabb megoldás.
"Ezt a játékot egyébként itthon a villogtatók úgy képzelik, hogy rajtuk kívül mindenki játssza ezt a csiki-csukit, ők csak a rózsa virágát szeretnék, vagyis végighaladni a belsőn. "
Pontosan. Addig amíg mögöttem nem jönnek és én gyorsabban haladok a külső sávnál, csak akkor sorok vissza a külső sávba, ha előttem nagyon hosszan nincs jármű a szélső sávban.
Ezzel mi a gond?
Normális körülmények esetén kialakul a rend, a többsávos úton is. A legszélső a kamionok és lassan haladók sávja. A középső a 120-140 tempójú sáv, magyarul szabályosan, a maximális haladási sebesség minimális túllépésével haladnak. A belső meg a gyorsan haladóké.
Két sávos úton döntsd el melyik sávban akarsz tartósan haladni. A sávnak megfelelő tempót kell nyomni.
Annak tényleg semmi értelme, ha valaki 5-10km/óra sebesség többlettel előz kétsávos úton.
Már közepes forgalom esetén is be fognak érni a gyorsabban haladók.
"..nem látom, hogy utána lehúzódna a külsőbe, csak megy szépen a belsőben tovább. Ez potyázás, nem társasjáték, de ő így éli túl a felbomlott társadalmi kereteket"
Most komolyan. Milyen társadalmi keret kell ahhoz, hogy valaki használja a tükröket?
Ha valaki gyorsan közelít vagy már közel is van, akkor már nem indulok el előzni. A másik esetben meg lehúzódok a gyorsabban haladó jármű elől a belső sávból.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Blindmouse
senior tag
"Csináljunk minden márkára Őrült XY bejegyzést, vagy topikot"
Én pegueot-ossat szeretnék látni. Azok nem tudnak reggel kiállni a parkolóból úgy hogy 2 autót össze ne törnének, és valahogy a valóságot meghazudtolva egyszerre haladnak lassan meg gyorsan. Ha előtted van a megengedett sebesség -20-al megy, ha mögötted, akkor akármennyivel mész, 2 méterrel a hátadban megy üres úton.
Nemrég mentem egy mögött, nyílegyenes úton 15x villant fel a féklámpája úgy hogy nem volt előtte senki. Csak arra tudok gondolni, hogy sikerült előérnie a rémisztő 70Km/h sebességet a fostalicska 206-osával, és ugye vagy a gázt nyomom vagy a féket...
3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
Mister_X
nagyúr
Neked milyen kocsid van?
Egyébként a válasz egyszerű, illeszd be a kocsid márkáját: meglátta, hogy köcsög ...-s vagy, ezért 1) megmutatja, ogy az ő pözsója is tudja tartani a tempót - 2) csak azért se enged haladni, mert köcsög ...-s vagy
[ Szerkesztve ]
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
ezt csak hallkan, a főnök előző autója is ilyen
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Addig amíg mögöttem nem jönnek és én gyorsabban haladok a külső sávnál, csak akkor sorok vissza a külső sávba, ha előttem nagyon hosszan nincs jármű a szélső sávban.
Ezzel mi a gond?
Megint valami csodaautópályákról hallok itt, ahol a külső sáv tele, a belsőben meg egy szem autó halad. Haladhatsz te bármilyen sebességgel a belsőben, úgyis jön mögötted 2 idegesen tikkelő xenon. Mert kimenni itthon a belsőből sose akar senki, csak kiküldeni másokat.
Két sávos úton döntsd el melyik sávban akarsz tartósan haladni. A sávnak megfelelő tempót kell nyomni.
Mehetsz te 130-al is bent, a szülő nőt vivő fontos emberek akkor is letolnak a 90-es kamionok közé.
Most komolyan. Milyen társadalmi keret kell ahhoz, hogy valaki használja a tükröket?
Egymásra figyelés, asszertivitás, altruizmus, reciprok altruizmus, rendszerben gondolkodás. Ezt egy jobb nyugati társadalomban belenevelik az emberekbe, itthon végletekig atomizált, individualista, közlegelőkön birkát tartó, okosba megoldó, vertikálisan teljesen elcsúszott, közösből csak elvevő társadalmi rendszer van. Aki nem ilyen, az élhetetlen, ostoba, erőforrásokat szerző és megtartó, a rendszer előrejutói az élelmes, szabályhajlító, kiskapukereső emberek, aki betartja a szabályokat, versenyhátrányban van.
Ha egy jobbra tartás elmulasztása 10.000-es csekk lenne, egyből használnák az emberek a tükröt. Persze ez külső kényszer, nem belső igény, de valahol el kell kezdeni. Kezdhetjük az igények megváltoztatásánál is, de akkor kell 1-2 generáció a szokások megváltoztatásához, és alapjaiban változna meg a társadalom, mert akinek igénye lesz ezekre a dolgokra, az nehezen tűri majd a zabrálást máshol is, az pedig nem találkozik mindenki érdekével.
Így marad ez a jelenlegi rossz társadalmi szerződés, amiről egy nagyon jó vicc poénja is szól.
#56573440
törölt tag
Nem csak itthon élnek sokan indokolatlanul belsobb sávokban életvitelszerűen. Tegnap toltam le 800+km körül osztrák és német pályán, nem először, hiába a potenciális 200-al érkező a belsoben, hiába a tonna tartsal már jobbra tábla, 3 sávból csak a külső volt jellemzően szabad, pedig se kamionok se semmi. Belsoben 130 alatt tokoresztek, kozepsoben 100 körül. Ez valami globális nepbetegseg...
[ Szerkesztve ]
Kasya
nagyúr
Itthon en is sokszor hasznalom a belso savot, ha azzal nem akadalyozom a tobbieket. Egyszeruen szornyu minosegu sok helyen az also sav. Nem egyszer fordul elo, hogy 130-nal kicsit a kocsit is megdobja. 100-zal elheto...
Inkabb felveszem sokszor a 150-es tempot a belsoben, mint szivassam magam az alsoban.
De hetente elofordul az is, hogy a kulsoben vagyok kenytelen elozni, mert nem is az hogy elbambulnak, de pl. az erdi emelkedon ugy gondoljak a "kisebb" autok, hogy siman tartjak a 130-at...aztan lassulnak vissza 100-ra, csak epp a savot nem akarjak elhagyni....
De az elmult evekben a cseheknel is csak a belsoben voltam hajlando kozlekedni Brno fele, olyan xar ,inosegu a kulso sav. Most mar ha jol tudom, felujitottak a "hullampala" reszeket.
Szoval a kresz egy dolog, de sokszor nem elheto es alkalmazkadni kell...inkabb az emberek megertese az, ami hianyzik. Es hhogy temanal maradjak, a nagyobb autoval rendelkezoknek van ebbol kevesebb....es turelmetlenebbek.
Foleg pentek delutanonkent latszik, hogy a ceges autosok a palyan elik ki fusztraltsagukat.
[ Szerkesztve ]
#56573440
törölt tag
"Egyszeruen szornyu minosegu sok helyen az also sav"
Focus combival nem érzem hogy olyan nagyon sok helyen használhatatlan kategória lenne a hazai pályák minősége pedig megyünk sokat. Hibák vannak, de szerintem a sz@r kategória bécs fele pl a gyűrű, na olyat keresni kell itthon nagyon... Tény hogy a külső sávok nem mindig tükörsimák, de szerintem igen messze vannak a használhatatlantól, nekem pl sikerül jellemzően üzemszerűen haladni rajta .
FLATRONW
őstag
Ez csak azt bizonyítja, hogy egy Matrix-ban élünk és csal a gép, mint a versenyautós játékokban.
Hogy a témához is szóljak, szerintem bármelyik típusú autóról összelehet hozni egy ilyen válogatást. Az emberek szeretik lejáratni azokat, akiknek jobban megy a soruk (vagy úgy tűnik, hogy jobban megy).
Finoman próbálok fogalmazni, csak rávilágítani, hogy egyetlen hozzászólásba sikerült önellentmondást gyártani.
pro:
Haladhatsz te bármilyen sebességgel a belsőben, úgyis jön mögötted 2 idegesen tikkelő xenon. Mert kimenni itthon a belsőből sose akar senki, csak kiküldeni másokat.
és
Mehetsz te 130-al is bent, a szülő nőt vivő fontos emberek akkor is letolnak a 90-es kamionok közé.
kontra:
Egymásra figyelés, asszertivitás, altruizmus, reciprok altruizmus, rendszerben gondolkodás. Ezt egy jobb nyugati társadalomban belenevelik az emberekbe..
Az egymásra figyelésre az is beletatozik, hogy a tükröket is használjuk a belső sávokban.
Ha valaki plusz 100 sebességgel közelít feléd, akkor időben kihúzódsz előle.
Most komolyan. Ha a belső sávban majd kétszázzal megyek, én számítok rá, hogy nálam sokkal gyorsabb jármű közlekedhet mögöttem.
"...de akkor kell 1-2 generáció a szokások megváltoztatásához, és alapjaiban változna meg a társadalom, mert akinek igénye lesz ezekre a dolgokra, az nehezen tűri majd a zabrálást máshol is, az pedig nem találkozik mindenki érdekével...."
Ez eléggé idealisztikus gondolat.
Ahhoz, hogy bármiféle társadalmi "fejlődés" következhessen be, meg kellene ismerkedni a tolerancia fogalmával és használni. Nem csak másoktól várni el az irányunkban.
Oktatással, neveléssel és sok energia befektetéssel.
Akár itt és most elkezdhetnénk.
Például azzal, hogyha elbambulunk a zöld jelzésnél. A mögöttünk álló járművek nem azt jelzik hangjelzéssel, segglyukak vagyunk. Az információ, a továbbhaladás lehetőségének az igénybevételére hívja fel a figyelmünket. (A csökönyös helyben maradás, egy idő után, módosítja az hangjelzés információ tartalmát. De ez már egy más történet.)
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
bejegyzés Őrült BMW-sek!
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- HP OMEN Gaming 16-xd0009np - ÚJ 16" FHD GAMER laptop - Ryzen 7-7840HS, 16GB, 512SSD, RTX4050 (6GB)
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED