Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Kasya válasza GabN73 (#49) üzenetére


Kasya
nagyúr

A villogas helyett kifele indexelni sokkal jobb. Nem zavaro, nem idegesito, de celravezeto.

(#52) dlaj válasza Kasya (#51) üzenetére


dlaj
őstag

Igen, de itt az index nem játszik. BMW-sekről van szó. :)

(#53) woodworm válasza Kasya (#51) üzenetére


woodworm
veterán

Ettől miért húzódna félre? Azt látja, hogy a mögötte lévő szeretné megtenni, csak akadályozná benne. :)

(#54) GabN73 válasza Kasya (#51) üzenetére


GabN73
addikt

Indexelhetsz, mielőtt még a nyakára érsz, a nagy része nem fogja észrevenni, hidd el. Nem ehhez vannak szokva, akkor csak parasztozni tud, ha rávillogsz, akkor már xy márka köcsög parasztja vagy, és akkor már bosszankodva mennek ki előled :D

Vagy egyszerűbb dudálni, az a biztos, meg lett mondva, hátha megijed, aztán berántja a szalagkorlátba a kocsit, vagy a kamionba... :DDD

woodworn
Nyugati országokban tudják mi az, nézz meg 1-2 német autópályás videót, ha menni akar az emberünk néha néha kint van a balra index. Itthon is lehet látni néha, de nálunk a villogás terjedt inkább el.

bambano
Persze, már írom is, egyből pHD munkát, de az is biztos meg lesz magyarázva felőled... :)) A közlekedési kultúránkról van szó, persze le lenne tudva ennyivel, hogy köcsög béjemwések miatt :DDD

[ Szerkesztve ]

(#55) bambano válasza GabN73 (#54) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

lehetne vitatkozni arról, hogy mitől ijed meg jobban az előtted menő, attól, hogy rádudálsz, vagy attól, hogy jól telerakod a szemét fotonokkal, amitől elvakul.

de nem érdemes. van rá szabály, kötelező megtartani. indítsd facebook csoportot a kresz változtatásáért, ha nem tetszik.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#56) woodworm válasza GabN73 (#54) üzenetére


woodworm
veterán

Megzavarodtam, nálam a balra, az a befelé. Így rendben van, érteném is, hogy mit szeretne.

(#57) GabN73 válasza bambano (#55) üzenetére


GabN73
addikt

Imádom ezt a tapasztalat nélküli megmondóember balf*sz stílusod :)
Adózásra, csalás ellen is van törvény, mégis vannak emberek akik nem tartják be. Max megengedettre is van szabály, mégis sokan átlépik. Hűha, mindenki csináljon facebook csoportot!

Ajánlom, hogy vegyél egy kamerát, ülj be a kocsidba, vezess napi 10 órát forgalmasabb területeken, majd nézd vissza... :)

Igen, a 2 rövid villogást pedig mindegyik tükör a vezető szemébe vezeti, mely a nagy fotonáradatra teljesen kiég. Sofőrünk teljesen megvakul, sőt, a fejébe éget egy lyukat, de itt nem áll meg az a hatalmas fotonáradat, hanem megcélozza a holdat, ami egyenesen felrobban!

Ja, nem, csinálj facebook csoportot a villogás ellen, vagy írj róla bejegyzést ;)

(#58) Mister_X


Mister_X
nagyúr

Amikor (a videón) kiszállnak a BMW-sek emberkedni, azokat lehet kezelni. De két pont volt a videóban, ahol konkrétan néztem, hogy ez most valós?! Amikor simán elgázolta a csáveszt dühből az egyik, majd kiszállt megnézni a kocsiját (anyád), a másik, meg amikor nekilökte az elválasztónak... mindkettő kimeríti a gyilkossági kísérlet fogalmát.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#59) bambano válasza GabN73 (#57) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Imádom ezt a tapasztalat nélküli megmondóember balf*sz stílusod": rólad (is) szól a poszt.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#60) GabN73 válasza bambano (#59) üzenetére


GabN73
addikt

"Ajánlom, hogy vegyél egy kamerát, ülj be a kocsidba, vezess napi 10 órát forgalmasabb területeken, majd nézd vissza... :)"

Akkor most megcsinálod, vagy nem?

(#61) f(x)=exp(x) válasza Mister_X (#58) üzenetére


f(x)=exp(x)
őstag

"Amikor (a videón) kiszállnak a BMW-sek emberkedni, azokat lehet kezelni."

Igen, lehet, de mondjuk a stukkeres csávónál néztem egyet... :(

(#62) JanR válasza bambano (#48) üzenetére


JanR
addikt

Az az igazság, hogy elvakult bmw ellenes vagy, nincs sok értelme Veled vitatkozni, meg sem próbálom magyarázni az érveimet, mert találsz rá paragrafust..

[ Szerkesztve ]

(#63) JanR válasza Mister_X (#58) üzenetére


JanR
addikt

Persze, de ez emberi gyarlóság és hiba, nem kell ezt az egész stílust ráhúzni az össze bmw-sre.

(#64) Blindmouse válasza Hieronymus (#43) üzenetére


Blindmouse
senior tag

Rendszeresen közlekedsz a német autópályákon.
Évente 1-2 alkalommal.

Szerinted a BMW gyárban állítják magasra, majd a TÜV kiadja rá a sorozat gyártási engedélyt és a magyarországi forgalomba helyezéskor is eltekintenek a fényszóróra vonatkozó előírások betartásától.
Ja még szerencse hogy az autóiparban akkora a szigor, hogy olyan dolgok sem történhetnek meg mint a dízelbotrány.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#65) Hieronymus válasza GabN73 (#54) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Indexelhetsz, mielőtt még a nyakára érsz, a nagy része nem fogja észrevenni, hidd el."

Így van. Esetleg nem akarja észre venni.
DE! Az előzési szándékot az irányjelzővel kell jelezni.
Én mindig irányjelzővel indítok.
Ha nincs reakció, értelmesen kivárandó időn belül, akkor jön a rávillogás.
Az irányjelző folyamatosan működik, látni fogja az előttem álmodozó.
Ha ez sem segít, akkor jöhet hozzá a hangjelzés, de erre nagyon ritkán szokott sor kerülni.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#66) bambano válasza JanR (#62) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

az az igazság, hogy pár dolgot nem vagytok hajlandók felfogni, nyilvánvalóan érintettségből kifolyólag:
1. az, hogy itt valaki beszólt a bmw-seknek, semmiféle érdemi közlendőt nem tartalmaz a többi márkával kapcsolatban. tehát leírom lassan, hogy a fafejűek is megértsék: NEM MONDTA SENKI, hogy más márkáknál nincs tahó.
2. más márkák emlegetése több más dologtól is függetlenül, mint pl.:
- én személyesen idióta vagyok-e vagy sem
- vezetek-e napi 10 órákat forgalomban
- van-e dashcam az autómban
- ha lenne dashcam az autómban, rögzítene-e más márkából is szabálytalankodókat
az itt offtopic lenne.
3. az, hogy más márkák tulajdonosai között is van tahó, nem menti az itt ontopic bmwseket.

tehát nem az az állítás, hogy pl. az opeles az mind angyal, hanem az, hogy itt kell-e az opeleseket csesztetni vagy máshol. a válasz pedig az, hogy máshol.

mielőtt még az érintettségből levezethető szürke köd ellepné az agyatokat, fentiek a látszat ellenére sem tartalmazzák azt, hogy minden bmw-s fafejű. fentiek azt az állítást tartalmazzák, hogy aki ezt nem érti, az fafejű az általa birtokolt autó márkájától vagy bkv bérlettől függetlenül.

az általatok elkövetett érvelési hibáról pedig már legalább két logoutos poszt született emélkeim szerint. tehát ezt se én találtam fel.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#67) Mister_X válasza JanR (#63) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Nem gyarlóság, hanem bűn. És nem húztam rá az összes BMW-sre, hanem csak a videón szereplőkre...

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#68) ncc1701 válasza JanR (#44) üzenetére


ncc1701
veterán

Szidod a többi prarasztot, miközben jobbról előzöl, és levillogod az elötted levőt. Nincs is több kérdésem. :)

(#69) JanR válasza bambano (#66) üzenetére


JanR
addikt

Értem, tehát átmegyünk személyeskedő stílusú hozzászólásba és burkoltan még le is fafejűzöl - ez valóban egy jó megoldás.

Nem várom el Tőled, hogy napi 10 órát vezess és legyen fedélzeti kamerád, de amikor leírom, hogy beskatulyázott bmw-sként mit látok a másik oldalról, akkor ne az én hibáimat emeld ki (legalább is a villogás az nagyon megbántott, úgy érzem). Én sokat autózom és 90%-ban pályázok, hidd el, egy 130-140-es tempónál, ha rádudálsz az előtted lévőre, akkor megijed! Az meg a másik, ha ugyan ennél a tempónál tartod a megfelelő követési távolságot, akkor meg egyáltalán nem biztos, hogy meghallja a dudámat az előttem közlekedő
.
Lehet ahhoz ragaszkodni, hogy én vagyok a bunkó, miért villogok és nem ismerem a kreszt, csak annyit árulj el, hogy normál esetben nehéz-e elengedni egy gyorsabban haladó járművet?

(#68) ncc1701:
"Szidod a többi prarasztot, miközben jobbról előzöl, és levillogod az elötted levőt. Nincs is több kérdésem. :)"

- Senkire nem írtam, hogy paraszt, ez a Te agyszüleményed.
- Az nem minősül jobbról előzésnek, ha követem sávomat és más a belső sávban tengődik lassabb sebességen - erről rendőrt is megkérdezhetsz.
- Nem villogok le mindenkit! De aki 3 km alatt nem képes észrevenni, hogy ott vagyok mögötte és elmennék, nem fog elengedni, valahogy jeleznem kell számára, hogy legyen kedves elengedni.

[ Szerkesztve ]

(#70) Veatta


Veatta
aktív tag

Engem régóta foglalkoztat ez a kérdés:

A BMW-től, lesz hülye vagy azért vesz BMW-t mert hülye?

tyúk- tojás kérdéskör, de érdekel a véleményetek.

(#71) Viszlát válasza JanR (#44) üzenetére


Viszlát
addikt

Nagyon rossz irányt vettél ezzel az előzmény-firtatással. Nincs az a körülmény amiben ez lenne a megoldás, vagy bármilyen szinten is igazolná az effajta reakciót.

Egyébként meg hol érdekes az, hogy vadidegen emberek mit gondolnak rólad az utakon? Szerintem egyetlen dolog számít a közúti közlekedésben, hogy mindenki hazaérjen épségben. Szabálykövető, defenzív vezetési stílussal ez többnyire megoldható, minden mást le kell tojni.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#72) JanR válasza Viszlát (#71) üzenetére


JanR
addikt

Persze, rossz irány, ahogy az is, hogy minden bmw-s így viselkedik.

Teljesen igazad van!

(#73) dabadab válasza bambano (#55) üzenetére


dabadab
titán

"lehetne vitatkozni arról, hogy mitől ijed meg jobban az előtted menő, attól, hogy rádudálsz"

Ha már KRESZ, akkor az azt írja, hogy a dudálás arra való, hogy lakott területen kívül azzal jelezd az előzési szándékod, tehát a belső sávban kódorgókra rádudálni teljesen KRESZ-kompatibilis.

Egyébként meg nappal senki se fog elvakulni attól, mert rávillognak, hátulról pláne nem, de mondjuk akkor se, ha a szembejövők trafipaxra figyelmeztetnek vagy mondjuk arra, hogy lemondasz az elsőbbségedről.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#74) mephi666 válasza Viszlát (#71) üzenetére


mephi666
nagyúr

inkább csak elterjedt sztereotípia, hogy minden audis/bmw-s/mercis = paraszt :K múltkor hazafelé 5km-es távon 3 stiftes is olyat alakított, hogy megérte volna felvenni kamerával... minden márkával/típussal akadnak gyökerek az utakon, de leginkább a fenti hármast jegyzi meg az ember, hogy igazolja a sztereotípiát

ui: engem jobban irritál az, ha kijönnek elém és lassításra kényszerítenek... látom, hogy áll a nyomorult, várakozik, tudom hogy ki fog jönni, és amikor közelebb érek, jön is... aztán városon belül beáll 30km/h-ra, főúton pedig 60-70-re... és ezek nem is bömössel vannak általában, mert azoknál lassítani se kell, úgyse érem utol :DDD

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#75) Hieronymus válasza Blindmouse (#64) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Évente 1-2 alkalommal."

Ja, az más. Ennyi bizonyosan elég a tutihoz :D .

"Ja még szerencse hogy az autóiparban akkora a szigor, hogy olyan dolgok sem történhetnek meg mint a dízelbotrány."

Ebből hogyan következik, hogy a német TÜV és a magyar műszaki vizsga állomások csak a BMW számára megengedik a fényszórók szabálytalan beállítását?
A vizsgáztató szakember önállóan méri és nem a motor számítógépétől kérdezi le.

Én láttam, hogyan állítják be a fényszórókat. :P

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#76) Blindmouse válasza Hieronymus (#75) üzenetére


Blindmouse
senior tag

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=168007
http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2147015-Headlights-too-bright
http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1843524-Help-With-Euro-Tail-Lights-Are-Too-Bright
http://www.e46fanatics.com/forum/showthread.php?t=121993

biztos én találtam ki...

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#77) bambano válasza JanR (#69) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

értem, tehát amikor engem lebalf.szoznak, az rendben van, amikor én ennél egy hajszállal kevésbé agresszív, de legalább megalapozott jelzővel válaszolok, az nincs rendben.

lásd: #57: "Imádom ezt a tapasztalat nélküli megmondóember balf*sz stílusod"

tipikusan a más szemében a szálkát szólás passzol ide.

"akkor ne az én hibáimat emeld ki": miért, abban a topicban, ami a te hibáid kiemelésére nyílt, vajon mit kellene tennem, hogy ontopic maradjak? megpróbálok másik területről példát hozni: ha (egyéb korlátozó tényező nélkül, pl. társaság többi tagja, vendég) bementél egy vega étterembe, mit raplizol, hogy nincs csülök??? másik példa, hátha segít: ha férfi főszereplőnek jelentkeztél Kovi Agresszív Dominák című filmjébe, miért csodálkozol, hogy elfenekelnek???

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#78) bambano válasza dabadab (#73) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

egyrészt nem értem, ezt miért nekem válaszoltad, az előzmények visszaolvasása segíthet.

másrészt "Egyébként meg nappal senki se fog elvakulni attól" azt tapasztalom, hogy sötétben is előznek így, nemcsak autópályán. én a 33-ason is jártam már úgy, hogy a tükrökön keresztül szembedurrantott a baromja, pedig semmi oka nem volt rá. ilyenkor 3-5 másodpercig önvezető módban megy az autó, és örülhet a paraszt, hogy nem megyek neki.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#79) JanR válasza bambano (#77) üzenetére


JanR
addikt

Köszönöm szépen, hogy engem ba**ol le azért, amit nem is én írtam!

Értem, tehát ha egy fórumban leírom a véleményem egy dologgal kapcsolatban, ahol egy erős általánosításban részesülök, akkor ne lepődjek meg, ha én leszek a hülye, mert az ontopik nem erről szól?

(#80) bambano válasza JanR (#79) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

én nem mondtam rád ilyet. próbálj már meg arról vitatkozni, amit mondtam.
még azt sem mondtam, hogy alapértelmezetten fafejű vagy. azt mondtam, hogyha nem érted meg azokat a dolgokat, amiket leírtam a témával kapcsolatban, akkor fafejű vagy. de látom, lement már a köd, amit emlegettem.

"tehát ha egy fórumban leírom a véleményem egy dologgal kapcsolatban,": ez a mondat önmagában is erős általánosítás. te nem EGY fórumban írtad le a véleményedet, hanem az őrült bmw-sek fórumában.

a magam részéről nem folytatom tovább ezt a meddő vitát, nem vagytok képesek lépést tartani.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#81) Viszlát válasza JanR (#72) üzenetére


Viszlát
addikt

Persze, csak hát a butaságból fakadó általánosítás kissé ártalmatlanabb kategória, mint az agresszió igazolása. :)

Valószínűleg azért sem hat meg ez engem, mert nem köt semmiféle érzelem a márkához, semmilyen szempontból nem mutat semmit rólam az, hogy milyen autóban ülök, így aztán felőlem mindenki azt gondol rólam amit akar. Élvezem amit nyújt az autó, de ugyanúgy vezetek ahogy az előző autóimban tettem, az index használatát egy 100-as Skodában tanultam meg, nem a BMW márkajelzés fog leszoktatni róla. :)

(#74) mephi666: a sztereotípiák ellen nagyon nincs mit tenni, legalábbis azt leszámítva amit az ember a kis saját életében adódó események kapcsán megtehet, de szerintem ez bőven elég. Hogy mire gondolok: két éve télen megálltam egy Suzukist kihúzni az árokból, már hárman álltak ott akiknek nem sikerült, erősen behavazott aznap, a Suzuki orra túrta kicsit az árok oldalát, szóval nem volt egyszerű. Nekem is csak úgy sikerült, hogy felnyitottam a csomagtartót és három férfiember beült, hogy legyen súly a hátsó tengelyen, úgy már nem jelentett gondot a 3 literes dízelnek a dolog. Majd egy óra elment így is a próbálkozással, kisgyerkőcök addig az én autómban melegedtek, ők is és mindenki aki ott volt akkor tudja már, hogy nem minden BMW-s tajparaszt, ami szuper dolog, hiszen talán nem csak ezzel hanem más sztereotípiákkal kapcsolatban is elgondolkodnak legközelebb és majd egy tucattal kevesebb korlátolt, beszűkült látókörű ember mászkál a világban.

[ Szerkesztve ]

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#82) GabN73 válasza bambano (#66) üzenetére


GabN73
addikt

Tisztázzuk először: nem vagyok BMW tulaj, és nem is szeretem a márkát.
2. Teljesen aláírom, hogy a nagy német trió használói között több a tahó (ahogy már említettem egy hozzászólásomban) De ugyan ilyen videókat lehetne csinálni bármelyik márkáról.
3. A közlekedési kultúráról volt szó, elnézést, hogy megsértettem a kis szabályrendszered, de csinálj róla bejegyzést, vagy facebook csoportot, majd átrakatom offba. :)
4. Azért említettem ezeket, mert annyira ragaszkodsz a kresz betartásához. Nem tudom hogy mennyit vezetsz, egyáltalán vezetsz e, és azt hol teszed, de a nagy érveléseid azt mutatják, hogy pályán nagyon ritkán, vagy egyáltalán nem.
5. Csináljunk minden márkára Őrült XY bejegyzést, vagy topikot (vagy facebook csoportot)! Itt csak egy sztereotípiát erősítünk, megnézi JózskaPista ezt a videót, beül az általa használt márkába (ami nem BMW), majd forgalomban amint lát maga előtt egy BMW-t, már egyből arra gondol hogy biztos paraszt, mer'há' látta a videjóban. Közben amit ő hibázik, azt észre sem veszi, pedig ugyan akkora, ha nem nagyobb suttyó, mint a bimmeres :))

Jajj, de ez már annyira offtopik, nem is értem, hogy a Te érveléseid hogy fértek el eddig onként :)

(#83) Kalandor válasza JanR (#44) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Akkor miért van az, hogy (akkor általánosítok én is) a francia csodák és hétvégi swift-esek autópályán mennek a belső sávban 90-100-al, mikor a jobb sáv üres.
Az M6-oson Felső-Baranyában vagy hol vannak ezek a csoda többsávos utak, amiről ti villogtatók mindig regéltek, ahol az ég kék, a fű zöld, a belső sávban Suzuki, a külső sáv meg üres? Amerre én járok, ott 2 tömött sáv megy, csak a belső gyorsabban.

(#84) JanR válasza Kalandor (#83) üzenetére


JanR
addikt

Ahogy írtam, általánosítottam. Amúgy legtöbbet az M0-M7 duón közlekedek.
3 sávos autópályán is az autósok többsége a középső sávban közlekedik, akkor is, ha üres a külső sáv.

(#85) dabadab válasza Kalandor (#83) üzenetére


dabadab
titán

Az M1-en is így van, csak ott még zavaró is, mert az, hogy valaki két kamion között másfél kilométeren át a belsőben megy 110-zel, az megfogja az egész autópálya forgalmát.

DRM is theft

(#86) Kalandor válasza JanR (#84) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Akkor azt az érvet tehát ki is húzhatjuk, az autópályák tehát még mindig tele vannak :)

A középső sávozás volt tanárom szerint maga a megtestesült taoista válasz.

(#87) JanR válasza Kalandor (#86) üzenetére


JanR
addikt

Nyáron nem egyszer előfordult már, hogy a külső sávban lehetett haladni 130-al, a belső sáv pedig 100 környékén "csordogált". De most már nagyon eltérünk a tárgytól.

Bmw-sként kikérem magamnak, hogy őrült lennék. El nem tudom képzelni, hogy mi váltana ki ilyet belőlem, de erős a gyanúm, hogy semmi. Sajnálatos eset mind :(

(#88) Kalandor: Nem írtad (hogy mondtad-e azt nem tudom, nem vagy bekamerázva ;]), csak visszakanyarodtam a topik témájához ;)

Szerk2.: bár ez sem helyes, mert Őrült bms-ekről szól a cikk, nem arról, hogy az összes bmw-s őrült lenne :DDD

[ Szerkesztve ]

(#88) Kalandor válasza JanR (#87) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Bmw-sként kikérem magamnak, hogy őrült lennék.
Mondtam én ezt?

Szerk: ugye :R

[ Szerkesztve ]

(#89) dabadab válasza Kalandor (#86) üzenetére


dabadab
titán

"A középső sávozás volt tanárom szerint maga a megtestesült taoista válasz."

Szerintem meg szimpla fogalmatlanság. A nyáron jártam háromsávos északolasz autópályákon, ott gyönyörűen működött a jobbratartás, tényleg jó volt látni, hogy úgy működött minden, ahogy működnie kellett.

DRM is theft

(#90) Kalandor válasza dabadab (#89) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Mindegy, hogy máshol mi van, vagy minek kellene lennie. Itthon nem tudják használni a párhuzamos közlekedési sávokat úgy, hogy az össztársadalmilag jó legyen, csak az egyéni érdekek számítanak. Ezen változtatni csak iszonyatos szigorral lehetne.

Addig marad a szenilitás védelme kinek-kinek vérmérséklet és gyakorlottság szerint. Aki nyuszi, gyakorlatlan, fogalmatlan, stb., az beveszi magát a középső sávba mint egyfajta safe space-be, ott macerálják a legkevesebbet. Aki döngetne, az megy a belső sávban, villog, idegeskedik. Aki meg tojik az egészre, az belövi 90-re a tempomatot és szépen gurul a kamionok mögött, amíg a többi küzd. Ha van bátorsága, kimegy a belsőbe és gyorsan igyekszik behozni a lemaradását, a belsőzők legnagyobb bánatára.

Viszont a kimegyek a belső sávba, megelőzöm, kimegyek a külső sávba, az egy társasjáték, ahhoz mindenki kell. Ezt a játékot egyébként itthon a villogtatók úgy képzelik, hogy rajtuk kívül mindenki játssza ezt a csiki-csukit, ők csak a rózsa virágát szeretnék, vagyis végighaladni a belsőn. Amikor ilyen villogtatót látok, soha nem látom, hogy utána lehúzódna a külsőbe, csak megy szépen a belsőben tovább. Ez potyázás, nem társasjáték, de ő így éli túl a felbomlott társadalmi kereteket :)

(#91) Hieronymus válasza Kalandor (#90) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Mindegy, hogy máshol mi van, vagy minek kellene lennie. Itthon nem tudják használni a párhuzamos közlekedési sávokat úgy, hogy az össztársadalmilag jó legyen, csak az egyéni érdekek számítanak. Ezen változtatni csak iszonyatos szigorral lehetne."

A szigor csak félelem alapon használ. Helyette a felvilágosítás és nevelés lenne olcsóbb és tartósabb megoldás.

"Ezt a játékot egyébként itthon a villogtatók úgy képzelik, hogy rajtuk kívül mindenki játssza ezt a csiki-csukit, ők csak a rózsa virágát szeretnék, vagyis végighaladni a belsőn. "

Pontosan. Addig amíg mögöttem nem jönnek és én gyorsabban haladok a külső sávnál, csak akkor sorok vissza a külső sávba, ha előttem nagyon hosszan nincs jármű a szélső sávban.
Ezzel mi a gond?
Normális körülmények esetén kialakul a rend, a többsávos úton is. A legszélső a kamionok és lassan haladók sávja. A középső a 120-140 tempójú sáv, magyarul szabályosan, a maximális haladási sebesség minimális túllépésével haladnak. A belső meg a gyorsan haladóké.

Két sávos úton döntsd el melyik sávban akarsz tartósan haladni. A sávnak megfelelő tempót kell nyomni.
Annak tényleg semmi értelme, ha valaki 5-10km/óra sebesség többlettel előz kétsávos úton.
Már közepes forgalom esetén is be fognak érni a gyorsabban haladók.

"..nem látom, hogy utána lehúzódna a külsőbe, csak megy szépen a belsőben tovább. Ez potyázás, nem társasjáték, de ő így éli túl a felbomlott társadalmi kereteket"

Most komolyan. Milyen társadalmi keret kell ahhoz, hogy valaki használja a tükröket?
Ha valaki gyorsan közelít vagy már közel is van, akkor már nem indulok el előzni. A másik esetben meg lehúzódok a gyorsabban haladó jármű elől a belső sávból.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#92) Blindmouse válasza GabN73 (#82) üzenetére


Blindmouse
senior tag

"Csináljunk minden márkára Őrült XY bejegyzést, vagy topikot"
Én pegueot-ossat szeretnék látni. Azok nem tudnak reggel kiállni a parkolóból úgy hogy 2 autót össze ne törnének, és valahogy a valóságot meghazudtolva egyszerre haladnak lassan meg gyorsan. Ha előtted van a megengedett sebesség -20-al megy, ha mögötted, akkor akármennyivel mész, 2 méterrel a hátadban megy üres úton.
Nemrég mentem egy mögött, nyílegyenes úton 15x villant fel a féklámpája úgy hogy nem volt előtte senki. Csak arra tudok gondolni, hogy sikerült előérnie a rémisztő 70Km/h sebességet a fostalicska 206-osával, és ugye vagy a gázt nyomom vagy a féket...

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#93) Mister_X válasza Blindmouse (#92) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Neked milyen kocsid van?

Egyébként a válasz egyszerű, illeszd be a kocsid márkáját: meglátta, hogy köcsög ...-s vagy, ezért 1) megmutatja, ogy az ő pözsója is tudja tartani a tempót - 2) csak azért se enged haladni, mert köcsög ...-s vagy :DDD

[ Szerkesztve ]

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#94) bambano válasza Blindmouse (#92) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ezt csak hallkan, a főnök előző autója is ilyen :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#95) Kalandor válasza Hieronymus (#91) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Addig amíg mögöttem nem jönnek és én gyorsabban haladok a külső sávnál, csak akkor sorok vissza a külső sávba, ha előttem nagyon hosszan nincs jármű a szélső sávban.
Ezzel mi a gond?

Megint valami csodaautópályákról hallok itt, ahol a külső sáv tele, a belsőben meg egy szem autó halad. Haladhatsz te bármilyen sebességgel a belsőben, úgyis jön mögötted 2 idegesen tikkelő xenon. Mert kimenni itthon a belsőből sose akar senki, csak kiküldeni másokat.

Két sávos úton döntsd el melyik sávban akarsz tartósan haladni. A sávnak megfelelő tempót kell nyomni.
Mehetsz te 130-al is bent, a szülő nőt vivő fontos emberek akkor is letolnak a 90-es kamionok közé.

Most komolyan. Milyen társadalmi keret kell ahhoz, hogy valaki használja a tükröket?
Egymásra figyelés, asszertivitás, altruizmus, reciprok altruizmus, rendszerben gondolkodás. Ezt egy jobb nyugati társadalomban belenevelik az emberekbe, itthon végletekig atomizált, individualista, közlegelőkön birkát tartó, okosba megoldó, vertikálisan teljesen elcsúszott, közösből csak elvevő társadalmi rendszer van. Aki nem ilyen, az élhetetlen, ostoba, erőforrásokat szerző és megtartó, a rendszer előrejutói az élelmes, szabályhajlító, kiskapukereső emberek, aki betartja a szabályokat, versenyhátrányban van.
Ha egy jobbra tartás elmulasztása 10.000-es csekk lenne, egyből használnák az emberek a tükröt. Persze ez külső kényszer, nem belső igény, de valahol el kell kezdeni. Kezdhetjük az igények megváltoztatásánál is, de akkor kell 1-2 generáció a szokások megváltoztatásához, és alapjaiban változna meg a társadalom, mert akinek igénye lesz ezekre a dolgokra, az nehezen tűri majd a zabrálást máshol is, az pedig nem találkozik mindenki érdekével.
Így marad ez a jelenlegi rossz társadalmi szerződés, amiről egy nagyon jó vicc poénja is szól.

(#96) #56573440 válasza Kalandor (#95) üzenetére


#56573440
törölt tag

Nem csak itthon élnek sokan indokolatlanul belsobb sávokban életvitelszerűen. Tegnap toltam le 800+km körül osztrák és német pályán, nem először, hiába a potenciális 200-al érkező a belsoben, hiába a tonna tartsal már jobbra tábla, 3 sávból csak a külső volt jellemzően szabad, pedig se kamionok se semmi. Belsoben 130 alatt tokoresztek, kozepsoben 100 körül. Ez valami globális nepbetegseg...

[ Szerkesztve ]

(#97) Kasya válasza #56573440 (#96) üzenetére


Kasya
nagyúr

Itthon en is sokszor hasznalom a belso savot, ha azzal nem akadalyozom a tobbieket. Egyszeruen szornyu minosegu sok helyen az also sav. Nem egyszer fordul elo, hogy 130-nal kicsit a kocsit is megdobja. 100-zal elheto...
Inkabb felveszem sokszor a 150-es tempot a belsoben, mint szivassam magam az alsoban.

De hetente elofordul az is, hogy a kulsoben vagyok kenytelen elozni, mert nem is az hogy elbambulnak, de pl. az erdi emelkedon ugy gondoljak a "kisebb" autok, hogy siman tartjak a 130-at...aztan lassulnak vissza 100-ra, csak epp a savot nem akarjak elhagyni....

De az elmult evekben a cseheknel is csak a belsoben voltam hajlando kozlekedni Brno fele, olyan xar ,inosegu a kulso sav. Most mar ha jol tudom, felujitottak a "hullampala" reszeket.

Szoval a kresz egy dolog, de sokszor nem elheto es alkalmazkadni kell...inkabb az emberek megertese az, ami hianyzik. Es hhogy temanal maradjak, a nagyobb autoval rendelkezoknek van ebbol kevesebb....es turelmetlenebbek.
Foleg pentek delutanonkent latszik, hogy a ceges autosok a palyan elik ki fusztraltsagukat.

[ Szerkesztve ]

(#98) #56573440 válasza Kasya (#97) üzenetére


#56573440
törölt tag

"Egyszeruen szornyu minosegu sok helyen az also sav"

Focus combival nem érzem hogy olyan nagyon sok helyen használhatatlan kategória lenne a hazai pályák minősége pedig megyünk sokat. Hibák vannak, de szerintem a sz@r kategória bécs fele pl a gyűrű, na olyat keresni kell itthon nagyon... Tény hogy a külső sávok nem mindig tükörsimák, de szerintem igen messze vannak a használhatatlantól, nekem pl sikerül jellemzően üzemszerűen haladni rajta .

(#99) FLATRONW válasza Blindmouse (#92) üzenetére


FLATRONW
őstag

Ez csak azt bizonyítja, hogy egy Matrix-ban élünk és csal a gép, mint a versenyautós játékokban.:)

Hogy a témához is szóljak, szerintem bármelyik típusú autóról összelehet hozni egy ilyen válogatást. Az emberek szeretik lejáratni azokat, akiknek jobban megy a soruk (vagy úgy tűnik, hogy jobban megy).

(#100) Hieronymus válasza Kalandor (#95) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Finoman próbálok fogalmazni, csak rávilágítani, hogy egyetlen hozzászólásba sikerült önellentmondást gyártani.

pro:
Haladhatsz te bármilyen sebességgel a belsőben, úgyis jön mögötted 2 idegesen tikkelő xenon. Mert kimenni itthon a belsőből sose akar senki, csak kiküldeni másokat.
és
Mehetsz te 130-al is bent, a szülő nőt vivő fontos emberek akkor is letolnak a 90-es kamionok közé.

kontra:
Egymásra figyelés, asszertivitás, altruizmus, reciprok altruizmus, rendszerben gondolkodás. Ezt egy jobb nyugati társadalomban belenevelik az emberekbe..

Az egymásra figyelésre az is beletatozik, hogy a tükröket is használjuk a belső sávokban.
Ha valaki plusz 100 sebességgel közelít feléd, akkor időben kihúzódsz előle.
Most komolyan. Ha a belső sávban majd kétszázzal megyek, én számítok rá, hogy nálam sokkal gyorsabb jármű közlekedhet mögöttem.

"...de akkor kell 1-2 generáció a szokások megváltoztatásához, és alapjaiban változna meg a társadalom, mert akinek igénye lesz ezekre a dolgokra, az nehezen tűri majd a zabrálást máshol is, az pedig nem találkozik mindenki érdekével...."

Ez eléggé idealisztikus gondolat.
Ahhoz, hogy bármiféle társadalmi "fejlődés" következhessen be, meg kellene ismerkedni a tolerancia fogalmával és használni. Nem csak másoktól várni el az irányunkban.
Oktatással, neveléssel és sok energia befektetéssel.
Akár itt és most elkezdhetnénk.
Például azzal, hogyha elbambulunk a zöld jelzésnél. A mögöttünk álló járművek nem azt jelzik hangjelzéssel, segglyukak vagyunk. Az információ, a továbbhaladás lehetőségének az igénybevételére hívja fel a figyelmünket. (A csökönyös helyben maradás, egy idő után, módosítja az hangjelzés információ tartalmát. De ez már egy más történet.)

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#101) Kalandor válasza Hieronymus (#100) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Finoman próbálok fogalmazni, csak rávilágítani, hogy egyetlen hozzászólásba sikerült önellentmondást gyártani.
Amit kiemelsz, az pont nem ellentmondás. Az autópályázás jól (vagyis nem ideálisan, de sokkal jobban) megy nyugatabbra mint itthon.
Ott inkább éreztem társas játéknak mint az itthoni helyzet individualista ámokfutásnak / tudatlanságból-gyakorlatlanságból fakadó esetlenségének kettősségét.

A többivel már megint nem tudok mit kezdeni, én toleráns vagyok.

(#102) bambano válasza Hieronymus (#100) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

nem olyan komoly az az ellentmondás (vagyis de :) )
az életben tapasztaltakat veti össze az álmaival, ezért érzed ellentmondásnak.

nálunk pedig a folyamatos büntetéssel lehet célt elérni, mert mi ilyenek vagyunk.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#103) Kalandor válasza bambano (#102) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

A kint tapasztaltak leírása álomszerű csak az itthoniak után. A nyugati ember sem "jobb", csak e tekintetben jobban van szocializálva.

(#104) #56573440 válasza Kalandor (#103) üzenetére


#56573440
törölt tag

Meg ott pár száz ajtó a követési távolságot leszarom jutalma, és simán kiszednek a sorból pl index elhagyasert. Egesterben mesélte a nepperuk hogy helyszínen fizetett már utóbbi miatt. Lehet azért ennek is van eredménye.

(#105) Viszlát válasza Kalandor (#95) üzenetére


Viszlát
addikt

Ezt egy jobb nyugati társadalomban belenevelik az emberekbe...

Haha, merre turistáskodtál? :) Belenevelik ja, büntetésekkel. Németeknél például a nem biztonságos előzésnek is van vagy 4-5 különböző besorolása a hozzá tartozó büntetési tétellel és ezek még csak a másokat nem veszélyeztető esetek, mert az már külön kategória. De büntetik a jobbra tartás elmulasztását is, hogy a témához kapcsolódjak, simán kiszednek, emlékeim szerint 120 pénz.

Lassan 30 év eltelt a rendszerváltás óta, szóval tényleg ideje lenne annak a felfogásváltásnak amit emlegetsz és elfelejteni végre ezt az álomnyugat baromságot.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#106) dugo_ válasza Viszlát (#105) üzenetére


dugo_
veterán

És azzal mi a baj, ha pénzzel szelídítik meg a közúti forgalomba másképp nem illő vadbarmokat? :U

[ Szerkesztve ]

(#107) Viszlát válasza dugo_ (#106) üzenetére


Viszlát
addikt

Semmise, olvasd el mire reagáltam. :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#108) ncc1701 válasza Kalandor (#103) üzenetére


ncc1701
veterán

Vayg csak nagyobb az esélye annak, h megb@sszák, mert mondjuk több a kamera, í]y nem érdemes rizikóznia.
Már régen mondom, trafit, kamerát minden kereszteződésbe is.

(#109) Hieronymus válasza Kalandor (#101) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Az autópályázás...de sokkal jobban) megy nyugatabbra mint itthon"

Persze, jobban megy.
Többet kell autópályázni és javulni fog otthon is.

A német helyzetet ismerem jobban. A pályán közlekedők több mint fele már nem német.
Az idősek többsége csak városban vezet, esetleg országúton. A pályát elkerülik.

Egy kis cégnél dolgozom. Karácsonykor derült ki, 27 ország polgárai dolgoznak nálunk.
Az úton ennél jobban nemzetközibb lehet a vezetők összetétele.

"..én toleráns vagyok.

Csak jó úton haladsz a tolerancia felé.
A tolerancia nem csak azt jelenti, hogy elfogadjuk a mást/másságot. A tolerancia azt is jelenti, hogy értéknek tekintjük azt.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#110) Blindmouse válasza ncc1701 (#108) üzenetére


Blindmouse
senior tag

Semmi értelme. A sebességkorlát azért van, hogy a baleseteket elkerüljék, és ne legyen zaj. Ugyanazon az úton nyáron délben 110-el lehet menni, míg télen hóesésben ködben csúcsforgalomban 60 is sok. Erre rátesznek egy 90-es táblát.
A relatív gyorshajtás a veszélyes, meg a noobláma pegueot vezetők.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#111) bambano válasza Blindmouse (#110) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"A relatív gyorshajtás a veszélyes, meg a noobláma pegueot vezetők.": meg a kalandorok...

öööö :P :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#112) Blindmouse válasza bambano (#111) üzenetére


Blindmouse
senior tag

Most nézem Peugeot 206-osa volt/van...
Csak Jeremy Clarksont tudom idézni:
"To prevent accidents, you simply ban all Peugeots from the road.
They are invariably driven by people who don't know what they're doing, changing lanes without warning, pull out without stopping and fall asleep without noticing. Once the Peugeots are banned, road accidents will fall by - I reckon - 95 per cent."

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#113) Mister_X válasza Blindmouse (#112) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Ugyan már... nem a kocsi a hibás, hanem az idióta, aki vezeti. Annak meg tök mindegy, hogy Peugeot, Ford vagy Suzuki van alatta.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#114) Kalandor válasza Blindmouse (#112) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

sekély
e kéj

De legalább csillagom fel tudott ragyogni kies lelked sötét egén.

(+ bambano is kipipálhatta a napi kalandor-oltogatást)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.