Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    félisten

    LOGOUT blog

    @noxwill: Itt az én bajom az, hogy folyamatosan az jön vissza, hogy a világűr határáról ugrott. A világűr határa meg kegyetlenül nem ott van, ahonnét ő ugrott. Félrevezetés...

    A teljesítmény szép, nekem ezzel semmi bajon,. csak ahogy ezt kommunikálják...

    @Dany007: A Heavens-Above oldalon van egy jó grafikon az aktuális magasságról és annak változásáról. Jól látható, próbálják lehetőleg 400km felett tartani, de az
    űrsikló repülések nélkül ez annyira nem egyszerű (hajdan mindegyik űrsikló repüléskor jelentősen tudták emelni a pályamagasságot, mert volt bőven rendelkezésre álló üzemanyag).

    Ami a második felét illeti, a gond az, hogy itt durva technikai áttörésekről nem beszélhetünk. Viszonyításképpen csak az USA-ban három civil (SpaceX Dragon, Boeing CST-100 és Sierra-Nevada DreamChaser) és egy teljesen hivatalos állami (Orion) űrhajót építenek jelenleg, és mindegyiknek sokkal komolyabb körülményeknek kell megfelelnie. Tehették volna azt is, hogy egyszerűen a SpaceX-től vesznek egy Dragon kapszulát, csak az túl nagy és nehéz lett volna a ballonnak. Csináltak egy egy személyes, túlnyomásos kabint, ám már több, mint 50 éve járnak ilyan magasságokban repülőgépek, szóval annyira csodát nem műveltek. A David Clark cég szkafandere, amit viselt, egy átalakított űrruha-desing, szintén főleg létező elemekre épülve. Az ejtőernyője az, ami mondjuk valóban külön fejlesztés, tehát arra lehet mondani, hogy van valami köze a fejlesztéshez.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés