"Attól, hogy berogyik egy kicsit még semmi sem történik, sőt igazából puhább is a megállás, hosszabb úton történik a lassulás."
Nem.
A lassulás sokkal rövidebb úton történik meg.
Öv nélkül egy kicsit lassul a test, amíg elhagyja az ülést. Utána közel változatlan sebességgel repül tovább.
A légellenálláson kívül semmi semmi sem emészti a test mozgási energiáját.
A valódi lassulás a akkor kezdődik meg, amikor a mozgási energia átadása megkezdődik az utastéren belül található alkatrészeknek és elemeknek. Érintéskor negatív távolsággal számolva.
Egy modern jármű esetében, aminek az eleje képes felgyűrődni. Az utastér a motor fölé csúszni, a betonfalhoz csapódáskor van elegendő tér a lassulásra. Néhány éve egy BMW üzemlátogatáson voltam és ott mondták. Minden ma gyártott modellből, nagyobb sérülés nélkül lehet kiszállni kb 70 km/o sebességig. Természetesen bekapcsolt öv működő légzsákok esetében.
Ezek hiányában az ütközés előtt, érdemes próba fekvésre menni a temetőbe.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!