Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) plömplöm


plömplöm
őstag

örömmel látom, hogy olyanoknak van határozott véleménye a biztonsági öv működéséről, és ezt le is írják pld ide, akiknek lövése sincs róla, hogy pld mi a különbség az överő-határoló és az övfeszítő között :D . csak így tovább!

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#102) D1Rect válasza plömplöm (#101) üzenetére


D1Rect
félisten

Nagyon sokaknak pedig az abs-ről nincs lövése, mégis meg tudják nyomni a féket.

(#103) Hieronymus válasza Ghoosty (#100) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Attól, hogy berogyik egy kicsit még semmi sem történik, sőt igazából puhább is a megállás, hosszabb úton történik a lassulás."

Nem.
A lassulás sokkal rövidebb úton történik meg.
Öv nélkül egy kicsit lassul a test, amíg elhagyja az ülést. Utána közel változatlan sebességgel repül tovább.
A légellenálláson kívül semmi semmi sem emészti a test mozgási energiáját.
A valódi lassulás a akkor kezdődik meg, amikor a mozgási energia átadása megkezdődik az utastéren belül található alkatrészeknek és elemeknek. Érintéskor negatív távolsággal számolva.

Egy modern jármű esetében, aminek az eleje képes felgyűrődni. Az utastér a motor fölé csúszni, a betonfalhoz csapódáskor van elegendő tér a lassulásra. Néhány éve egy BMW üzemlátogatáson voltam és ott mondták. Minden ma gyártott modellből, nagyobb sérülés nélkül lehet kiszállni kb 70 km/o sebességig. Természetesen bekapcsolt öv működő légzsákok esetében.
Ezek hiányában az ütközés előtt, érdemes próba fekvésre menni a temetőbe.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#104) BoB válasza D1Rect (#102) üzenetére


BoB
veterán

Teljesen rossz analógia. Attól hogy valakinek lövése sincs az öv működéséről, még megfogja fogni ütközéskor. Na ehez illik.

Ha valakinek lövése sincs az ABS-ról, akkor ne legyen véleménye annak hasznosságáról.

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#105) Ghoosty válasza Hieronymus (#103) üzenetére


Ghoosty
őstag

Szerintem ezt nem nekem akartad írni, vagy félreértetted meg miről szólt az a hsz.
Az a hsz az ember karjáról szólt, meg a lábról, ami alacsony sebességnél a test többi részét fékezi, mert ki van támasztva a kormányhoz és a pedálhoz.
De kipróbálhatod, próbálj meg leugrani 30 cm-ről úgy hogy érkezéskor nyújtva marad a lábad és úgy hogy hajlítod. Szerintem nem kérdés, hogy hogyan kellemesebb az érzekés. Pont azért mert berogyik a lábad és így hosszabb úton történik a lassulás.

(#106) plömplöm válasza D1Rect (#102) üzenetére


plömplöm
őstag

ó, nekem van olyan ismerősöm, aki mindig az aktuális vadiúj szalonautójából az első adandó alkalommal kiveszi az abs-rendszer biztosítékját, mert "ne valami elektronika döntsön helyette, ő régóta vezet, tudja, hogy hogyan kell fékezni"

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#107) D1Rect válasza plömplöm (#106) üzenetére


D1Rect
félisten

Van olyan is aki maga mögött köti az övet.

(#108) Hieronymus válasza Ghoosty (#105) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Az a hsz az ember karjáról szólt, meg a lábról, ami alacsony sebességnél a test többi részét fékezi, mert ki van támasztva a kormányhoz és a pedálhoz."
Bármilyen hatása a testre csak az öv megfeszülésig lehet, utána már az öv tart.
Ha nincs, akkor semmi sem tart. Nagyon alacsony sebesség mellett hatása ennek a támasztásnak.

"De kipróbálhatod, próbálj meg leugrani 30 cm-ről úgy hogy érkezéskor nyújtva marad a lábad és úgy hogy hajlítod."
Három méterről már kevésbé értelmes ez a teszt. Harminc méter magasból már nem lesz kimutatható eltérés a két módszer végeredménye között.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#109) qnadam válasza Hieronymus (#108) üzenetére


qnadam
veterán

teljesen jó dolog a kitámasztás. ha elég erős az ember, még csontot is lehet így törni :)

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#110) Ghoosty válasza Hieronymus (#108) üzenetére


Ghoosty
őstag

Mennyivel könnyebb lenne, ha nem csak kiragadnál egy mondatot ami nem tetszik. Hanem megpróbálnád értelmezni, hogy mire született az adott mondat. Az egész arról szólt, hogy öv nélkül mennyire tudod megtartani magad.

A teszt 3 méterről is értelmes, csak már sérüléssel jár. Nyújtott láb esetében biztos. Hajlított láb esetében meg kondiciótól függően megúszhatod sérülés nélkül.
200-nál betonfalnál meg mindegy, hogy van-e öved, úgy is meghalsz. Csak tudnám, hogy jön ide.

(#111) Mr X válasza Ghoosty (#110) üzenetére


Mr X
veterán

Teljesen mindegy a nyújtott vagy hajlított kéz és láb öv nélkül, tekintve, hogy én még senkit nem láttam úgy utazni, hogy folyamatosan kitámasztotta volna magát. Egy csattanásnál meg nem fogod megoldani annyi idő alatt.

(#112) Hieronymus válasza Ghoosty (#110) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Az egész arról szólt, hogy öv nélkül mennyire tudod megtartani magad."

Semennyire.
A vezető nem tud kitámasztott végtagokkal vezetni. A pedálokat és a kormányt kezelni kell.
Az anyósülésben megnézném mennyire tartaná a pozíciót a mellettem ülő. :DD

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#113) Ghoosty válasza Hieronymus (#112) üzenetére


Ghoosty
őstag

Nem is kell úgy vezetni, de ha van annyi időd, hogy megnyomd a féket, akkor kitámasztani is van időd. Sajnos tapasztalatból tudom. Lásd még Doeeg-nek a válaszom:[link]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.