Hirdetés

2020. augusztus 14., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Ghoosty


Ghoosty
(őstag)

A számok valószínűleg nem stimmelnek, de valahogy így néz ki a dolog.
10-ből:
5-ször tök mindegy
4-szer megment
1-szer megöl

Ameddig a megment szignifikánsan több, mint a megöl, addig érdemes bekötnöd maga. A megöl meg szerintem bőven 1 alatt van.

(#2) D1Rect


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Tőlem sokkal okosabb emberek, több ezer órákat töltenek azzal, hogy az autó minél biztonságosabb legyen.
De ők csak azzal tudnak számolni, hogy be van kapcsolva a biztonsági öv.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#3) Lenry


Lenry
(nagyúr)
LOGOUT blog

számtalan esetet ismerhetünk, amikor pont ez a biztonságért felelős funkció okozza a bajt.

számtalan kocsmasztori-szintű facebook kommentet ismerünk, amiben leírták, hogy az ismerősömnek a szomszédjának a kutyájának a nagynénje nem kötötte be magát sose és emiatt nem égett benn az autóban, úgyhogy en bloc hülyeség a biztonsági öv.
ami lehet hogy megtörtént, de több nagyságrendnyi a különbség annak javára, hogy nem törte szét a buksiját a biztonsági szélvédőn amikor...

nincs ezen mit vitatkozni.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#4) Samus


Samus
(addikt)

Véleményem szerint már csak a légzsák miatt is érdemes bekötni magad. Önmagában sem lehet kellemes, ha orrbavág a 300km/h feletti sebességel nyíló védelem, de ha közben Te is repülsz felé tehetetlen felsőtesttel...a másik az autóból kirepülés esete, a szilárd szélvédőn keresztül (rosszabb esetben hátulról, keresztül mindenen). Én mindig bekötöm magam, és remélem a legjobbakat.

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#5) cskamacska


cskamacska
(addikt)

Mostantól a biztonsági öv használatát is figyeli a VÉDA-rendszer

Nincs alternatíva, mert vagy a jogsidat veszik el, vagy a kocsidat árverezik el a fejed fölül a biztonsági öv használat elmulasztásának sorozatos szabálysértése miatt, az "öv nyír ki' kocsma sztorik mindenképp ki lesznek próbálva.

[ Szerkesztve ]

"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

(#6) pilóta válasza Ghoosty (#1) üzenetére


pilóta
(veterán)

Jó nyomon jársz, bár a számok valaszeg inkább így alakulnak:
1000-ből:
1-szer tökmindegy
998-szor megment
1-szer megöl

:K

Aki él és nem boldog, az téved!

(#7) bacsis válasza Ghoosty (#1) üzenetére


bacsis
(Közösségépítő)
LOGOUT blog

Én is azt mondom, hogy +1... :R
Már a felvetés is nonszensz :U
Csak gondoljuk már végig ép ésszel... HA annyira rossz lenne, mi a francért raknák be minden autóba?
Hogy zajlhatot ez a meeting amikor kitalálták a biztonsági övet? hmm, rakjuk be, majd jól meghalnak tőle az emberek, vagy mégis hogy lehetett? :DDD :U

[ Szerkesztve ]

(#8) Ghoosty válasza pilóta (#6) üzenetére


Ghoosty
(őstag)

Ez nagyon attól függ, milyen baleseteket veszel figyelembe. Ha hátulról jönnek beléd, akkor az esetek döntő többségében mindegy kategória. Ha alacsonyabb sebességgel ütközöl, szintén mindegy kategória. Ha olyan erejű az ütközés, hogy belső szervek szakadnak bekötve is, szintén mindegy kategória. Szóval nagyon le kell szűkíteni a balesetek körét arra, hogy 1000-ből 1 esetben legyen mindegy.

(#9) pilóta válasza Ghoosty (#8) üzenetére


pilóta
(veterán)

Nem kell leszűkíteni, az összes balesetet kell nézni (Ahol egyáltalán megfeszül az öv. Ha nekikoccansz a bevásárlókocsinak a teszkóparkolóban, azt nyilván nem...).
Már 20 km/h sebességnél sem tudod megfogni erőből, lefejeled a kormányt öv nélkül, 30-nál már tuti sérülsz, 50-nél meg már élet-halál kérdés. Ahol kinyílik a légzsák ott meg pláne, akkor úgy is sérülsz, ha egyébként nem sérülnél, mert a légzsák fog bántani öv nélkül. Szóval de, nagyon-nagyon keresni kell az alkalmat, amikor inkább hátrány az öv, mint előny. Persze pár évente előfordul ilyen, esetleg az újság is megírja, és akkor lehet rá hivatkozni, csak minden ilyen esetre jut ezer, amikor meg jó volt...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#10) Carlytoo válasza bacsis (#7) üzenetére


Carlytoo
(aktív tag)
LOGOUT blog

Semmilyen felvetés nem nonszensz. Ezt a történelem is sokszor bebizonyította. Csupán csak kevés rá az esély, vagy éppen az esélyek és a tapasztalatok ellene szólnak. Mindent meg kell vizsgálni több szempontból. Még abból is, ami abszolút nem tűnik logikusnak.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#11) Ghoosty válasza pilóta (#9) üzenetére


Ghoosty
(őstag)

"Szóval de, nagyon-nagyon keresni kell az alkalmat, amikor inkább hátrány az öv, mint előny."

Ezzel egyetértek, de én a 'mindegy'-ről beszéltem.

Tavaly Magyarországon 16000 személyi sérüléssel járó baleset történt. Ebből 530-ban legalább 1 ember meghalt. Tegyük fel, hogy mindig csak 1 ember hal meg. Ha azt veszem, hogy csak 50%-ban voltak bekötve és az az 50%, az túlélte volna, ha be van kötve, akkor 265 esetben mindegy, hogy be volt-e kötve, mert így is úgy is meghalt. Ez kb 16 eset az 1000-ből. Ahhoz hogy ez 1 legyen az 1000-ből, ahhoz az kéne, hogy 97%-a ne legyen bekötve és mind 97% ez miatt túl is élné a balesetet. Akkor ez csak a legsúlyosabb baleset volt.

[ Szerkesztve ]

(#12) Urby66


Urby66
(aktív tag)
LOGOUT blog

Dolgoztam autóipari cégnél. Ott úgy néz ki a dolog, hogy a mai modern autókat ezerféle módon megtervezik annak érdekében, hogy ütközés esetén a dolgok meghatározott módon és mértékben mozogjanak. Ez azért van, hogy az ütközés energiáját minden irányból, inkább az autó vegye fel és ne az ember aki odabent ül. Irányítottan törik és gyűrődik minden azért, hogy a lassulás minél kevésbé legyen durva a bent ülőre, illetve, hogy az utascella épségben maradjon. Ezért van pl. az, hogy a mai modern autó eleje egy viszonylag kis koccanás után szinte eltűnik, mert ugye abban "már nincs anyag".
Nos el lehet képzelni, hogy az ezerféleképpen kiszámított modellezett rendszert hogyan dönti romba a millió féle testfelépítésű, millió féle pózban ülő és ráadásul eltérő súlyú ember. Ezért egyrészt egy átlagos méretű emberrel számolnak a tervezés során (na jó inkább több, mert van átlagos méretű férfi és női modell, illetve földrészenként is eltér a méret), másrészt pedig amennyire csak lehet egy pózban tartják az utasokat. És erre tökéletes megoldás az öv. :DD
A másik pedig az, hogy akár egy alacsony sebességű (legyen mondjuk 30 km/óra) ütközés során a bekötetlen ember 30-al megy tovább, miközben az autó irányítottan gyűrődik és lassul alatta. Ezzel a sebességgel még egy szivacsfalba sem jó csapódni nemhogy a kormánykerékbe. :K

Személyes élmény: Kockalada, alacsony sebességű koccanás, én az anyósülésen ültem, persze öv nélkül. Annyira kicsi volt az ütközés ereje, hogy csak a lökhárító görbült meg kicsit, én viszont előreszálltam és keményen lefejeltem a szélvédőt.

Szóval biztosan van olyan aki az öv miatt hal meg, de még ezekben az esetekben is lehet azt mondani, hogy öv nélkül nem feltétlenül jutott volna el odáig. (Pl. fejre fordult autóban bennég, mert nem nyílik az ajtó és az övet sem tudja kinyitni. De vajon túlélte volna a pörgést nyaktörés nélkül ha nincs bekötve.... :F )

[ Szerkesztve ]

(#13) D1Rect válasza Ghoosty (#11) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

Konkrét adatok nélkül ez valahol a tenyérjóslás és a horoszkóp között van.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#14) t72killer válasza pilóta (#6) üzenetére


t72killer
(titán)
LOGOUT blog

Valahol a kettőtök között lehet az igazság, mindenesetre ha a túlélési esélyeimet tudom akár csak 50%-al növelni, akkor megteszem:R

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#15) Ghoosty válasza D1Rect (#13) üzenetére


Ghoosty
(őstag)

A konkrét arány meghatározása tényleg közel lehetetlen, mert a mi lett volna ha az sose biztos. Viszont néhány szélsőség kizárható, részleges adatokkal is.

(#16) plömplöm


plömplöm
(őstag)

[link]

[link]

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#17) 66zio


66zio
(tag)

állítása szerint csak azért élte túl, mert nem volt bekötve.

És ő ezt mégis miből állapította meg?

Curve 5 font és ingyen bankártya. Meghívóért PM

(#18) BoB válasza 66zio (#17) üzenetére


BoB
(addikt)

Visszament az időben és kipróbálta bekötve is.

Ez ugyanaz mint a motoros eséseknél a "de jó hogy ezt a márkájú sisakot vettem mert a másik márkájúban biztos meghaltam volna".

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#19) nemlehet válasza Ghoosty (#11) üzenetére


nemlehet
(őstag)

Engem az győzött meg amikor voltam közlekedés biztonsági nyílt napon ahol volt egy sínre szerelt autóülés kormánnyal és tetszőleges sebességű ütközést tudtak szimulálni 50 km/h-ig. Ahogy fent is írták úgy hogy számítasz rá és rákészülsz SEM nagyon lehet megtartani magad 20 km/h felett, szóval egy istenes kormánylefejelés még egy parkolós balesetben is benne van. Időseknél ez akár agyvérzéssel is járhat.

Szóval a "mindegy" talán inkább csak ott jön elő ha olyan erejű az ütközés hogy azonnal ripityára szakítja a belső szerveidet még bekötve is.

Amúgy még "nem volt bekötve ezért élte túl" nagyjából csak és kizárólag tűz esetén jön elő. Egyrészt az övet nem olyan nehéz elvágni, de amúgy is úgy vannak kialakítva hogy egy esetleges roncsolódásnál inkább oldjon mint akadjon. Ellenben tűzoltó rokon lévén volt részem olyan balesetet látni ahol egy kb 160 kilós ember repült ki egy félig nyitott tetőablakon... Hát gondolom kitaláljátok hogy nézett ki utána, nem is élte túl a szerencsétlen. Nem volt bekötve....

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#20) bacsis válasza Carlytoo (#10) üzenetére


bacsis
(Közösségépítő)
LOGOUT blog

Jogos... De ez a felvetès megtörtènt 50 ève... Abba maradtak hogy ez növeli a túlèlèai esèlyed. Tèma lwzárva pont... Újbóli felhozatala... Nonszensz ;)

(#21) Ghoosty válasza nemlehet (#19) üzenetére


Ghoosty
(őstag)

Engem nem kell meggyőzni a biztonsági övről, én kapom mindig az ívet, mikor 1-2km-es távra is bekötöm magam utasként hátul. Meg mit parázok, ő jól vezet. Ő lehet, de a szembejövőről meg nem tudok semmit.

Mivel életem során sok sérülés ért. (Bicikli, famászás, esés stb) Nekem a könnyű sérülés sose számított igazán sérülésnek, így valahogy nem tud meghatni, hogy így majd 2 horzsolással, meg egy kis vérzéssel kevesebbem lesz. Ráadásul valahogy ösztönösen jól esek.

Szóval nekem ez a 20-30-cal ütközök és az öv sokat számít dolog, kicsit gyanús. Különösen a modernebb autók gyűrődési zónáik mellett. Ugyanis, ha támaszkodok a kormánynak, akkor nem azonnal kell megfogni a 30-at, mint egy sínes tesztben, hanem te is élvezed a lassított ütközés előnyeit. Mivel alapvető, hogy bekötöm magam, így sose lesz összehasonlítási alapom, de ha lesz a környéken ilyesmi tuti kipróbálom. 30 felett már én sem gondolom, hogy akár modern autónál meg tudnám tartani az ütközés erejét, de a 20 kevésnek tűnik.

(#22) doeeg


doeeg
(senior tag)

Egyetértek hogy nincs mit vitatkozni a témán, mégis amikor pl. az egyes villamosról figyelem a dugót a Hungárián, saját megfigyelésem szerint kb. 20-30%-ban az emberek tojnak rá, és most sztereotípiák nélkül, Audis, BMW-s, Suzukis, kisteherautós, SUV-os, családi autós, random sofőrt és utast is szoktam így látni. Felfoghatatlan (lenne ha nem látnám ugyanezt a hozzáállást a közlekedésben is már évek óta).

Még egy jóság: még saját anyám (és persze bárki aki ezt csinálja) hülye szokásával sem tudok megbékélni, hogy sosem köti be magát azonnal amikor beül és úgyis pár másodpercet melegedne a motor legalább, hanem azonnal indul, majd párszáz méter után kotorászik jobbra balra, nem fogja a kormányt, nem vált rendesen, csak hogy kínlódva be tudja magát kötni. És én vagyok véres rongyként nézve amikor megkérdezem, hogy muter mi a ft csinálsz. :o

Ghoosty: "30 felett már én sem gondolom, hogy akár modern autónál meg tudnám tartani az ütközés erejét, de a 20 kevésnek tűnik."
Szerintem az átlagember még szándékosan se nagyon tud arra felkészülni, hogy ő most 20-ról 0-ra fog nagyon hamar lelassulni és azt majd ő jól kitartja. Most akkor vegyük hozzá hogy pont a baleseteknél egész biztosan nem áll erre készen, még egy parkolós koccanásnál sem :)

[ Szerkesztve ]

(#23) pilóta válasza Ghoosty (#21) üzenetére


pilóta
(veterán)

Próbáld ki. Ha nem vagy aktív sportoló, akkor nem tudsz 20-al futni. Tehát teljes sebességgel fuss neki egy falnak, az lesz kb 15 km/h. Na olyan érzés, amikor 20-al ütközöl :D
Vagy biciklivel is kipróbálhatod, ha van rajta sebességmérő. Azért 20-hoz már tekerni kell rendesen, szvsz van vagy 3 méter fékút, mire meg tudsz állni. Nem olyan kevés ám az...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#24) borg25 válasza Ghoosty (#21) üzenetére


borg25
(senior tag)

Ha már említetted a hátsó biztonsági övet, akkor érdemes megemlíteni, hogy a sofőr érdeke is, hogy a hátul ülök is használják. Lehet, hogy ők nem fognak kirepülni az első szélvédőn, meg mindenki vessen magára, de Newton I. törvénye szerint a hátul utazó egészen addig repül, míg le nem fejeli az előtte utazó sofőrt. Így aztán ő meg hiába van bekötve...
Aztán ez az összefüggés igaz a nem csomagtartóba rakott táskára, kutyára, cilára a nem lerögzített utazótáskában, stb...

(#25) mephi666 válasza plömplöm (#16) üzenetére


mephi666
(veterán)

öv nélkül milyen szépen flippereznek :D ...asszonynak megmutatom már, mert én szoktam sokszor rászólni, hogy hátsó ülésen sem árt az az öv... "városban mi történhet?" szokott lenni a válasz

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#26) vince válasza pilóta (#23) üzenetére


vince
(őstag)

Próbáld ki #2:
20 km/h sebességgel halad egy 1,6 méter magasból szabadeséssel leeső tárgy. Ha tehát állsz a földön és nyújtott lábbal előrefele eldőlsz és kizárólag a karoddal tartod meg magad, akkor nagyjából szimuláltad az ekkora sebességnél fellépő erőket.
Ezeket már ne próbáld ki, csak a logika mentén tovább haladva: 30 km/h becsapódási sebességhez 3,5 méter magasból kell leesni (ezt már lábbal tompítani is kihívás), 40 km/h-hoz 6,3 méterről. 50 km/h-val csapódsz be 9,9 méteres magasságból.

[ Szerkesztve ]

"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal

(#27) Carlytoo válasza bacsis (#20) üzenetére


Carlytoo
(aktív tag)
LOGOUT blog

Annyira kellemetlen ez a fordított ékezet. ;] ;] ;]

Nem vitatom a biztonsági öv hasznos szerepét. Ha beleolvasol a blogjaimba általában olyan témát vetek fel, amin lehet vitázni. Itt persze nagyobb egyetértésre is számítottam, de nagyon jól tudom, hogy vannak akik a biztonsági övet csak egy felesleges dolognak érzik.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#28) Lenry válasza Carlytoo (#27) üzenetére


Lenry
(nagyúr)
LOGOUT blog

vannak akik a biztonsági övet csak egy felesleges dolognak érzik.

van egy kollégám, időnként kölcsönkéri a kocsim és minden esetben úgy kapom vissza, hogy az öv be van csatolva a háta mögött. hogy ne pittyegjen... nem ülök mellette, mégis iszonyatosan fel tud ez b*szni.
(meg hogy mindig kikapcsolja az utastérvilágítást. azt nem is értem miért, becsukja az ajtót, elalszik)

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#29) D1Rect válasza Carlytoo (#27) üzenetére


D1Rect
(félisten)
LOGOUT blog

"vannak akik a biztonsági övet csak egy felesleges dolognak érzik"
Szerintem ők már kihaló félben vannak.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#30) bacsis válasza Carlytoo (#27) üzenetére


bacsis
(Közösségépítő)
LOGOUT blog

igen, ismerem a blogodat, többé-kevésbé követem is :)
A biztonsági öv fontosságának kérdésességének felvetése olyan, mintha az oltás kérdésseségéről vitáznánk.. ott is az emberek 99%-ának meg van az egyetértése... Bármiről lehet vitázni, hiszen mindig lesz egy kisebb nagyobb réteg ami az adott témában "ellenszegül"... És lehet ilyen vitákba belemenni.. .de attól még nonszensznek tarom :)

(#31) stickermajom válasza Ghoosty (#21) üzenetére


stickermajom
(őstag)

"Meg mit parázok, ő jól vezet."

Az ilyen saját bevallásuk szerint jól vezetők mellett van mindig halálfélelmem. :D Általában az "én jól vezetek" kimerül abban az ismerősök körében, hogy nyomja neki, mint az ökör.

[ Szerkesztve ]

(#32) 66zio válasza stickermajom (#31) üzenetére


66zio
(tag)

+1.
Valamiért azt hiszik az emberek, hogy aki gyorsan megy az tud vezetni. Nekem is van ilyen ismerősöm, nagyon nem szeretek vele utazni.

Curve 5 font és ingyen bankártya. Meghívóért PM

(#33) Carlytoo válasza bacsis (#30) üzenetére


Carlytoo
(aktív tag)
LOGOUT blog

"igen, ismerem a blogodat, többé-kevésbé követem is "

Megtisztelsz. :R

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#34) Syl válasza Ghoosty (#8) üzenetére


Syl
(nagyúr)
LOGOUT blog

> Ha hátulról jönnek beléd, akkor az esetek döntő többségében mindegy kategória

Nagyon nagyon téves! Valójában qrva veszélyes, ha hátulról beléd csúsznak, és nem vagy bekötve. Nagyon komoly, sőt, végzetes nyaksérüléseket lehet így szerezni, még alacsony sebességnél is.

Words cannot express how much i don't care

(#35) Ghoosty válasza pilóta (#23) üzenetére


Ghoosty
(őstag)

Futva a világrekord olyan 44km/h. Ennek a fele nem kéne, hogy olyan elérhetetlen legyen. Sose voltam aktív sportoló, de tesiórás felméréseim 60m futás esetén mindig 1 számjegyű volt. 10 esetén ez 21,6 km átlagsebesség.
A tesztet meg nyilván nem próbálom ki, mert hibás. Ütközésnél van egy karhossz távolságom az ütés csillapítására, míg ha falnak futok, nincs. Gyerekként próbáltunk hasonlót, hogy nyújtott kézzel fussunk a falnak, de valahogy ösztönösen lassítottunk a végén.
Biciklivel sem kell tekerni rendesen, a 20km/h-hoz. Sík terepen egy nem nagypapás, de kényelmes tempó. Ha véletlenül biciklivel kell mennem a szomszéd városba, ami 10km-re van, akkor kb 30 perc alatt érek be, de elég dimbes-dombos.

(#22) doeeg
Sajnos tapasztalatból tudom, hogy de. Látom, hogy mindjárt jön az ütközés, mert hiába taposom a féket, nem fogok tudni megállni, az a másik meg kijött elém stop tábla ellenére. Préselem magam kézzel lábbal az ülésbe, aztán vége. kb ebben a 20-30-as tempóban történt az ütközés. Öv természetesen bekötve volt, meg gondolom volt adrenalin is rendesen, de semmit nem éreztem.

(#26) vince
Az első teszt sikeresen végrehajtva. A második is lábbal tompítva. Viszont karral nem fogom kipróbálni. De ez a teszt is csalóka. 2 hiba van benne. Egyik se veszi figyelembe a karosszéria által biztosított extra centimétereket amiknek köszönhetően kisebb lassulást kell ellensúlyoznod a karoddal. Valamint azt, hogy a lábaddal is tartod magad, miközben paszérolod a féket, így csak a felsőtested egy részét kell megtartanod.
Mivel él még emlékemben, hogy nem volt olyan kellemes lábbal sem tompítani a 30-at és biztosan megy a 20, így valahol 20 és 30 között van esetemben a határ.

(#34) Syl
Ez nekem gyanús. Tudsz róla valami részletesebb anyagot linkelni, hogy mégis mi okozza? Valamint, hogy ezt az okot hogyan szünteti meg az öv használata?
Azt értem, hogy a régi kocsikban nem volt fejtámla és egy ilyen ütés miatt tényleg nyaksérülésed lehetett, vagy akár kitört a nyakad, de ha megvan a fejtámla, egyszerűen nem tudom, hogy hogyan sérülhet a nyakad. Extrém esetben, persze ezután is pattoghatsz a kocsiban, de ez ekkor nem korlátozódik a sérülés a nyakra.

[ Szerkesztve ]

(#36) Syl


Syl
(nagyúr)
LOGOUT blog

Én egyetlen egy esetet tudok, amikor a be-nem kötés mentette meg a sofőr életét. Osztálytársam borult - mit borult? - gurult az autójával. Valahol félúton kiesett a kitört első szélvédőn. Az autó teteje pedig benyomódott, szinte rálapult az üléstámlákra. Megúszta két csavarral a térdében.
A biztonsági övvel kapcsolatos megállapítás a baleseti szakértőtől származott, tehát nem ilyen jóskapista okoskodás.
Mondjuk a baleset pont 30 éve történt, méghozzá olyan autóval, amiben nemhogy légzsák, de még fejtámla sem volt az ülésen. Mai autóval már tuti más kimenetele lenne egy ilyen bukfencnek.

Words cannot express how much i don't care

(#37) Syl válasza Ghoosty (#35) üzenetére


Syl
(nagyúr)
LOGOUT blog

Nem tudok linkelni. Én csak túléltem egy ilyet. Egy négykarikás paraszt (hátulról) belémjött a stop-nál. A kiérkező rendőr és mentő mondta, hogy örüljek, hogy mindketten be voltunk kötve az asszonnyal. Anélkül az ütés előrerepít, lefejeled a kormányt/műszerfalat, majd vissza és nyekk - törik a nyak. Ha meg be vagy kötve, az ütközés pillanatában feszesen tart az öv, nem repülsz sehová.

[ Szerkesztve ]

Words cannot express how much i don't care

(#38) pilóta válasza Ghoosty (#35) üzenetére


pilóta
(veterán)

Kényelmes tempó biciklivel a 20, de azért nem lassú. Na most képzeld el, hogy lassítás nélkül nekihajtasz egy betonfalnak a kormányt kitámasztva. A kerék deformálása kb. fog annyit, mit az autó gyűrődési zónája, vagy még többet is, mert a kerék teljesen meg fog hajlani, az autót 20-nál meg még megfogja a lökhárító, nem fog gyűrődni nagyon semmi más. Én nem szertném kipróbálni, de ízlés dolga...
Gyerekként 20 kilósan meg lehet, hogy leugrottál 3,5 méterről és lábbal tompítottad, de 80 kilósan ne próbáld ki azért, mert meglepődsz. Nagyon nem ugynaz az érzés lesz. ;)

Aki él és nem boldog, az téved!

(#39) vince válasza Ghoosty (#35) üzenetére


vince
(őstag)

Leugrottál 3,5 méter magasból? :Y :D

"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal

(#40) Hieronymus válasza Syl (#34) üzenetére


Hieronymus
(őstag)
LOGOUT blog

"Nagyon komoly, sőt, végzetes nyaksérüléseket lehet így szerezni, még alacsony sebességnél is."

Nulla közeli sebességnél is.
Öt éve beállt előttem a sor. Én számítottam rá, mert láttam elöl a lámpa már pirosra váltott. A mögöttem jövő is. Az utána következő szöszi még azzal volt elfoglalva, hogy gyorsan hagyja el a mögöttünk lévő kereszteződést.
Az SUV gyakorlatilag fékezés nélkül tolta meg a mögöttem lévő Golfot.
Mögöttem hallottam a csattanást. Ekkor már készültem a kiszállás kiszálláshoz.
Nem volt már nagy az ütközés. A Transit connect hátsó lökhárítója egy picit felgyűrődött. Csak annyira, hogy éppen észre lehessen venni. A Golf eleje már rosszabbul nézet ki. A hátulja meg igen rosszul.
Az SUV összes légzsákja kinyílt, az eleje is szépen gyűrődött.
Évekig volt visszatérő nyakfájdalmam az eset után.

„Sohase hagyd, hogy az erkölcsi érzéked meggátoljon a helyes cselekedetben!”

(#41) stickermajom válasza Ghoosty (#35) üzenetére


stickermajom
(őstag)

Asszony autójába januárban ~30-cal csúszott bele egy 20 tonnás billencs. Egyenesen ült, az ülés rendesen be volt állítva, be volt kötve, mégis agyrázkódása lett és meghúzódtak az izmok a nyakában. Ilyen egyszerűen tud sérülni a nyak.
Mikor még nem lehetett tudni, hogy "csak" ennyi a baj a mentősök rárakták a gallért és stabilan rögzítették a hordágyon, mozdulni sem tudott. Gondolj bele nagyobb tempónál mi történhet..

(#42) Ghoosty válasza vince (#39) üzenetére


Ghoosty
(őstag)

Lehet, hogy nem volt meg a 3,5 csak olyan 3,1. Első emeleti erkélyről ugrottam ahol a belmagasság olyan 2,7-2,8 körül volt, meg ugye a födém vastagsága, meg némi lábazat, meg volt benne némi csalás, hogy gugolva indítottam az ugrást és közben kinyújtottam a lábam. Olyan 13-14 lehettem, 50-60 kg.

Nyaki sérüléssel kapcsolatban.
Ezeket értem, de ahogy olvasom, akivel történt a dolog, mindenki be volt kötve és úgy sérült.
Azt is értem, hogy ha már akkora az ütés, hogy elhagyod az ülést, akkor számít, hogy be vagy-e kötve.
Olvastam utána, értem hogy miként alakul ki a sérülés, amit nem értek még, hogy ezt hogyan akadályozza vagy csökkenti az öv.
(Én magam 2 ilyet éltem át utasként és nem éreztem semmit. Egyik esetben azt hittem, hogy csak éppen, hogy nekünk jött, de mikor láttam hogy mennyire szétment a kocsi hátulja jöttem rá, hogy ez durva sebességgel érkezett.)

[ Szerkesztve ]

(#43) AxBattler válasza Lenry (#28) üzenetére


AxBattler
(félisten)

Ő kemény. Leveszi mellel a kormányt, és még a sötétben is lát.

"A CPU-k tekintetében pedig egészen vad irányt vett a magömlés a projektekben." by Abu85 ........................................... Cable management is for the weak! ..............................................

(#44) Syl válasza Ghoosty (#42) üzenetére


Syl
(nagyúr)
LOGOUT blog

> Olvastam utána, értem hogy miként alakul ki a sérülés, amit nem értek még, hogy ezt hogyan akadályozza vagy csökkenti az öv.

Nagyon egyszerű. Az öv normál esetben feszül az emberen. Ütközésnél, a hirtelen mozgásra befékez, vagyis mintegy az üléshez láncolva tartja az emberi testet, az nem tud ide-oda pattogni.

Words cannot express how much i don't care

(#45) Carlytoo válasza Ghoosty (#42) üzenetére


Carlytoo
(aktív tag)
LOGOUT blog

Egy suzuki swift-ben ültem utasként. Nagy vihar volt, több fát kidöntött az útra. Egy fa miatt meg kellett állnunk és kitettük a vészvillogót. Az időjárásnak és látási viszonyoknak nem megfelelően közlekedő VW Golfos papa nekünk jött hátulról. A kis suzkával berepültünk az árokba az ütközés erejétől és beszorultunk egy fa alá. Nem tartom kizártnak, hogy az adrenalin, vagy a meglepettség, de én nem éreztem semmit szintén. Gond nélkül kiszálltam az autóból miután a tűzoltók lemetszették rólunk a fát. Persze a kórházba be kellett mennünk, mert, ahogy meglátták az autók állapotát, azonnal mentőt is hívtak. Hozzáteszem, hogy az egyik gally bejött a szélvédőn 10 centire mellém és kiszakított az ülésből egy szép darabot. Na most ha az eltalál valószínűleg nem írogatnék ide. Mellesleg a suzuki hátulja az első ülésekig gyűrődött fel, tehát brutális ereje volt az ütközésnek. A VW eleje teljesen megsemmisült.

[ Szerkesztve ]

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#46) Carlytoo válasza AxBattler (#43) üzenetére


Carlytoo
(aktív tag)
LOGOUT blog

Ezen most besírtam. :DD :DD

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#47) Lenry válasza Carlytoo (#45) üzenetére


Lenry
(nagyúr)
LOGOUT blog

Mellesleg a suzuki hátulja az első ülésekig gyűrődött fel, tehát brutális ereje volt az ütközésnek.

túlzó poénnak gondoltam sokáig, hogy mennyire nincs anyag egy Suzukiban, de nemrég mentünk édesanyám klasszik Swiftjével földesúton, és letaglózott a tény, hogy minden - fűszálnál komolyabb - növényt éreztem a padlón és a cipőtalpamon keresztül, ahogy átmentünk fölöttük és végighúzták a kocsi alját.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#48) plömplöm válasza mephi666 (#25) üzenetére


plömplöm
(őstag)

[link]

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#49) Ghoosty válasza Syl (#44) üzenetére


Ghoosty
(őstag)

Pont ez a bajom, hogy a test le van láncolva, de a fej a nyak meg nem. Azok mozdulnak és a nyaknak kell fékezni a fejet. Ha viszont kicsit tud mozdulni a test, akkor egyrészt javul a mozgás szöge, meg nő az út, ami alatt le kell fékezni a fejet, így a fej és a nyak találkozására egyszerre kisebb erő hat.
Gyerekülésekben a pajzsos megoldást is azért használják, mert úgy a gyerek válla nincs leszorítva, így a teste tudja némileg követni a nyakat és így kisebb a sérülés esélye. Lehet, hogy felnőtteknek már más a nyakizmuk és ez pont károsabb. Ezért is vagyok kíváncsi.

[ Szerkesztve ]

(#50) bitpork válasza Lenry (#3) üzenetére


bitpork
(veterán)
LOGOUT blog

Családtag halt meg öv miatt. Ezzel nem mondom h nem kellene használni de hogy a létező legszarabb megoldás azt igen.

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.