- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
őstag
Hát ez sokkal egyszrűbb mint gondolnád.
-Kiválasztod mit akarsz. Motor (0,8A), vagy Autó (4A)
- Elindítod, és a mért feszültség alapján már Ő dönt.
Ha alacsony a feszültség akkor desulfátor üzem (üres)
Ez egyébként ritka, és gyorsan kereszül megy rajta.
Ha normál értéket mér akkor kihagyja a desulfátor módot. Egyszerűen ennyi szerintem. -
ZüD
tag
Sziasztok, Szia Brogyi!
Lidlis töltő (nem LCD-s). Most tesztelném egy elhasznált akksival, hátha lehel bele még vmit.
Van ugyebár 4 programja:
1: 6v
2: 14Ah kisebb aksikhoz
3: 14Ah nál nagyobb aksikhoz
4: 14Ah nál nagyobb aksikhoz+AGM+ írja, hogy ÜRES (elhasznált, túltöltött akkukhoz) Azt írja a kiskönyve:
"Amikor a készülékhez egy akku telep van csatlakoztatva és a töltési folyamat beindul, az automatikusan felismeri az üzemi feszültséget(eddig értem).
Impulzus töltési üzemmódba kapcsol át, ha a feszültség 7,5V+/- 0,5 és 10,5V +/- 0,5 között van. Ez az impulzus töltés addig folytatódik, amíg az akku fesz el nem éri a 1,5V +/- 0,5V-t.
Mihelyt ez bekövetkezik, az akkutöltő arra a normál töltési módusra vált, melyet azelőtt kiválasztott. Ekkor gyorsan és biztosan fel lehet tölteni az akksit. Ezzel az eljárással a legtöbb üres akkut újra fel lehet tölteni és használni"Szóval ez azt jelenti, hogy ha nem választok programot akkor az való az üres, stb. aksik felhozásához? Vagy, hogy kell váltani erre a módra? És hogy állítom be, az impulzus töltési utáni üzemmódot előre?
Nyilván én vagyok teljesen süti, de nem értemRemélem érthető mit szerettem volna
Valaki segítsen aki képben van pls.
Előre is köszi!
-
steve brown
csendes tag
Úgy néz ki, csak szükség lenne még egy Lidl-s töltőre. Ma néztem 2 Lidl-ben is, de sajnos már elfogyott.
Esetleg ha valaki közelében még lenne, és el is küldené nekem azt nagyon megköszönném.
Ha megvenné valaki, már utalnám is az árát plussz a költségeket.Köszi!
-
CCHPacsker
csendes tag
válasz
CCHPacsker #342 üzenetére
Az imént linkelt használati a 4A és 8A Extol/Carstelt is magyarázza, tehát tökéletes.
A "hány Volttól indítja a töltést?" válasz folytatása:regenerálja a mélyen lemerült akkumulátort (nem
kevésbé, mint üresen a teljes feszültség 25%-ára
kisütött ólomakkumulátor).Az esetben, ha az akkumulátor mérsékeltes szulfátos, megkísérli annak helyreállítását. Amennyiben ez az
üzemmód automatikusan vagy kézzel (csak a 8897301 modell) be van állítva, a megfelelő jelzőfény villogni
fog. A helyreállítás néhány perctől egészen két órát is igénybe vehet. A töltő ez idő alatt, a helyreállítás
üzemmódban beállítja a helyreállításhoz és a rácsok felületén lévő szulfátkristályok feloldásához legkedvezőbb töltési paramétereket. Amennyiben az akkumulátor helyreállítása sikertelen lenne, kigyullad
a hibajelzés, és az egész töltési folyamat befejeződik.Az akkumulátor jó működésére és hosszú élettartamára
az autó töltési funkciójának helyes beállítása, az
akkumulátor mély lemerítésének elkerülése és a töltő
megfelelő funkciója bír a legnagyobb hatással. Kb.
25 °C-nál már 0,5 V-tal magasabb töltőfeszültség
(azaz 14,6 – 14,9 V) – pl. az autó töltési rendszerének
helytelen beállítása következtében – egyharmaddal
csökkenti az akkumulátor élettartamát, 0,7 V-tal
magasabb pedig már 60 %-nál is többel.
Az ezzel szembeni mély lemerítés is mindig rövidíti
az akkumulátor élettartamát. Ez az a lemerítés,
amikor is a feszültség a 10,5 V-os szintre vagy az
alá csökken. Általában úgy tartjuk, hogy a 10 %-ig
terjedő kapacitásvesztéssel járó, rendszeres kisütés
(ciklikus kisütés/töltés), az akkumulátor élettartamát
jelentősen nem csökkenti. A kapacitás feléig történő
kisütés kb. ötödére (5 x), a teljes kisütés pedig kb. 10
x csökkenti az élettartamot. -
yoli666
tag
válasz
nootropil #332 üzenetére
Sziasztok!
Nekem ma jött meg a Carstel 4A töltőm.
Én innen rendeltem és van is nekik: http://www.akkuauto.hu/23-akkumulator-tolt
Én még nem méregettem, de az 1 éves Varta akkum most a nagy hidegekben 3 hét állástól csöppet elhagyta magát és már rá is tettem tölteni, remélem 1-2 nap és formába hozza, mert nem szeretnék újat venni...
Nekem is van régi motor akkum, érdekes lesz, hogy mit kezd vele...
Eddig jól működik és nekem ennyit megér, főleg ha jó pár évig működne hibátlanul... -
CCHPacsker
csendes tag
Ó mit találtaaam egy Cseh oldalon
http://www.kutil.eu/storage/get/1796-e4700-navod.pdfMagyar használati utasítás Extol-hoz. Ez a 8A-es, de gondolom megtaláljátok a 4-est is.
Sokkal jobb, mint az eddigiek, amit találtam.Pl szervizkulcs magyarázata és egyben részleges válasz a minimális feszültség töltés indításra
Mélyen lemerült akkumulátor – szulfátmentesítési
folyamat jelzés. Amennyiben az akkumulátor
feszültsége a 10,5 V-os szint alatti, és nincs
elegendő kapacitása ahhoz, hogy a töltőáramot
felvegye, a töltő, az akkumulátor működésének
megújítása végett teljesen automatikusan
egészen 17 V-ig emeli a kimenő feszültséget.
Amennyiben az akkumulátor 2 órán belül
nem regenerálódik, a folyamat befejeződik, és
kigyullad a hibajelzés. Ilyen esetben az a legvalószínűbb,
hogy az akkumulátort ki kell cserélni. -
-
steve brown
csendes tag
válasz
CCHPacsker #338 üzenetére
Persze hogy kellenek a teszteredmények, abba ne hagyd.
Attól hogy én nem írok, figyelek csendben.
Pl. a Carstel esetében mi az a legalacsonyabb feszültség, ahol még elindul a töldési folyamat? A sok Ctek utánzatnál az volt a probléma, hogy 7.5-10.5V alatt el sem indul. Igaz ebben az állapotban már elég gyengusz az akku, de vannak pl. olyan esetek mikor nem azért megy 7.5V alá a feszültség mert rossz az akku, hanem pl. rajta maradt pár napra a belső világítás, és ezek után kellene életet lehelni az akksiba.
A Ctek töltők 2V-ig simán bekapcsolnak, az újabb Ultimate Speed töltők 7.5V-ig, de nekem van egy régebbi Ultimate Speed, ami 10.5V alatt meg se mukkan. -
CCHPacsker
csendes tag
válasz
steve brown #337 üzenetére
Aktuális a dolog, ez nem kérdés, csak bírniuk kellene készlettel. A sok laikus megveszi, mert olcsó, a tudatos vásárló meg megveszi, mert jó ár/érték arányú.
Külön kértétek, hogy írjak tapasztalatokat a Carstelről... Ha nincs rá mégsem igény, szóljatok, mert tudom mással tölteni az időm...
A Varta töltését nemrég hibaüzenettel felfüggesztette. Ha ebben a paragrafusban lehet hinni a használati útmutatónak, akkor a déndzsör lámpa oka lehet a magas önkisülés. Ergo rossz az akksi.
(ez magyarázza, hogy töltés után is max 1-2 nap várás után tudott indítani az autó)
12,3V-ra tudta feltornászni a kapocsfeszültséget 12,1-ről. Próbálkoztam újraindítani motor módban is, de a teszt fázis után jön a felkiáltójel.Kérdésem, mi okozhat magas önkisülést? Netán szárazon vannak a lemezek tetejei?
-
steve brown
csendes tag
válasz
CCHPacsker #334 üzenetére
Ha nem mész oda nyitásra, nem kapsz később mert elhordják mint a cukrot...
Ma reggel 7-kor vettem egyet, de gondoltam délután veszek mégegyet. Kimentem most, de már csak a hült helyét találtam, pedig reggel volt vagy 20db.Évek óta ez megy. Már a legelső Tronic töltőmre is egy évet vártam amiatt, hogy nem mentem oda nyitásra csak kb. délben. Addigra egy db. sem volt már. Nem is értem Lidl-t hogy miért csak 20-30db-ot rak ki, holott 100-at is el lehetne adni belőle.
-
CCHPacsker
csendes tag
Most szólt egy kedves márkatárs, hogy mától LCD-s töltő kapható a Lidl-ben. Ha valaki ilyet szeretne.
-
CCHPacsker
csendes tag
Pár további tapasztalat:
Ráraktam a töltőre - a kíváncsisság kedvéért - egy teljesen halott régi akksit, amely egy hagyományos töltővel való töltés után meg sem mozdította az önindítót.
Autó ikonon nem sokat töltötte (gondolom borzasztó nagy az ellenállása már az akkunak), de csepptöltőn elketyegett. Rajta hagytam 1,5 napon keresztül.
12,1V volt a régi töltő "full" után.
1-2 óra csepptöltés múlva 12,4V
Fél nap után 12,5V
Másfél nap után 12,6VAz új Yuasa akkum vásárlásánál beszámítottak egy rosszat (súly arányában). Mondtam, hogy poénból terheljük meg a fentit. (korábban éveket állt töltés nélkül a szabadban) Ekkor 12,5V volt a feszültsége és 63A indítóáramot mértünk. (gyárija 250-300 körül) Nyilván nevetséges érték, de a totál se kép se hanghoz képest hozott valamit szerintem a töltő.
Az új Yuasa-t (60Ah 390A indítóáram) először is lemértük. 650A indítóáramot tudott a boltban
Jelezték, hogy az esetleges hosszú tárolás miatt mindig több van bennük a ráírt értékekhez képest.
Majd hazahoztam és gondoltam beépítés előtt rárakom a Carstel-t, hogy tényleg 100%-os legyen. ~4 órán keresztül töltötte autó ikonon, az elején jó ideig ~2A-al.
Ekkor a 4. cilusban lehetett a töltési folyamat (impulzus töltés). 14,2V és 13,5V közt ugrált pár percenként, utóbbinál mindig csökkentve, vagy teljesen elvéve a töltőáramot.
A töltés befejeztével átállt csepptöltésre és rajta hagytam további fél napot. A végén 13,5V a feszültség, amikor levettem a töltőt. Most szépen esik vissza, Jelenleg 13,1-en áll. Gondolom 12,7-8 körül konstans lesz.Most 1 órája ráraktam egy igen merült, másfél éves Varta Blue Dynamic-ot (60Ah 540A indítóáram). Egyik oldala púpos, valószínűleg én ronthattam el egy rossz töltő miatt, mert sokáig magas feszültségen rotyogott. Ez most a nagy hidegekben szinte 1 napot sem bírt. Haldoklott. 12,1V volt, amikor ráraktam.
Autó ikon, direkt mértem az első áramerősséget: 6A-ről indult, majd relatív gyorsan visszaesett 4-re és itt stagnál. Impulzus töltés fázisban jár 14,2V és 13,3V közt kapcsolgat. Egyszer láttam, hogy felment 14,45-re, de nem rotyog. (Gondolom pont emiatt veszi el rendszeresen a feszültséget).
Púpos akksihoz nem fűzök sok reményt. Tartaléknak, bikázónak talán jó lesz még. Nem akarom felboncolni, hogy hiányzik-e belőle folyadék, mert úgysem tudom jól visszazárni.Magyarul, úgy néz ki a töltő teszi a dolgát. (6 napja folyamatosan megy)
Itt még megtaláltam meglepően olcsón a Carstel palettát:
http://alfredauto.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport/akkumulator/teszter_tolto?=&s_gyarto=CARSTEL
Azt mondja mind van raktáron, bár kétlem. Másik Webshop-nál a *FO jelölés a cikkszám végén azt jelenti a Forex-től rendeli. (Lehet van köze a Forensishez) -
nootropil
csendes tag
válasz
CCHPacsker #329 üzenetére
Szia !
Köszönöm, igen a "villáskulcsra" gondoltam !Ok
-
CCHPacsker
csendes tag
Talán még egy kotyogást megengedtek.
Rájöttem, hogy az én RC töltőm is tud Pb akkut
Elkerülte a figyelmem.
Ez hiányzik nekem a drága utós töltőkből. (aprólékos személyre szabhatóság/beállítás és részletes kijelzés)Csak 20Ah-s akksit lehet beállítani maximum (bár lehet, hogy feltöltené a magasabbakat is :roll: ). Ez egy régi töltő. Az újabbak biztos tudnak már bármit. Tud kisütni, amelyet a töltési áramerősséghez hasonlóan szabadon választhatok. Előbbi Pb akkunál max 1A, utóbbi max 5A. (A kisütés jó lenne az akksiknál is. Ha van az embernek ideje, kicsit "megformázza") Biztos, hogy nem olyan sok ciklussal dolgozik, mint a most vett töltő. Ez a "3 lépcsős" processzoros lehet. Folyamatos töltést mutat (egyre csökkenő áramerősséggel és maximum 14,4, de néha lejjebb állított feszültséggel), majd szól, hogy full. Utána nem kezd csepptöltésbe. (az újabbakról simán el tudom képzelni, hogy CTEK / Carstel jelleggel sok lépcsőben dolgoznak). A töltés ideje alatt figyelemmel kísérhető a töltő bemeneti és kimeneti pillanatnyi feszültsége (műszeremmel rámértem és 1 tizeden belül van az eltérés), a pillanatnyi töltőáram, az addig felvett töltés (mAh) és az eltelt idő. - és persze számtalan beállítás a "start" előtt. -
A Carstelre ráraktam a Robbe által feltöltött 17Ah-s akksit és nem sokat teketóriázott vele. ~10 perc után a Carstel is azt mondta, hogy rendben, majd átállt csepptöltésre. Az akksi a két töltő közt 12,8V-on állt.Magyarul nagy kár, hogy az autó/motor akku töltők nincsenek ilyen kijelzővel és beállítási lehetőségekkel ellátva. Ha most lenne keret (látván a piaci hiányt), biztos gyártanék egy olyan töltőt, ami egyszerre jó mindenféle kapacítású, cellájú és fajtájú akkuhoz. (édesapám ért PIC programozáshoz). A mai világ egyre inkább az elektromosságról és az energiatárolókról szól (nap-szél-HSD...) és nekem minden területre más és más töltőre kell beruházzak? Nonszensz..
Ha valakinek van kapacitása és töltő vásárlás előtt utánanéz az RC töltőknek is (10-20 ezer Ft közt már nagyon profik vannak), akkor simán lehet, hogy rátalál az általam keresett mindent tudóra. És lesz kijelzője, meg csipogója, meg személyre szabhatósága, meg rengeteg plusz lehetősége.
Gondolva a jövőre, ha valaki egyszer rátalál, kérem írja meg nekem: hbikesr (kukacka) t-online.hu
Köszönöm -
CCHPacsker
csendes tag
válasz
nootropil #328 üzenetére
Gondolom a "villáskulcsra" gondolsz.
A MODE gombbal az alsó sorból bármelyik választható (motor - autó - hópihe - villáskulcs - táp).
Nyomogatod, ahol éppen világít elengeded és azt a funkciót kezdi.
Az első három opció lefut, majd csepptöltésbe vált át.
A villáskulcs, ha úgy gondolja végzett átmegy motorra (majd csepptöltésbe)
A táp meg konstansEsetleg, ha annyira rossz az akksi, hogy a motor/autó/hópihe ikonnal sem kezdi felvenni a töltést (manual szerint 10,5V alatti), akkor lehet automatikusan átugrik villáskulcsra, de tény, hogy manuálisan választható.
A felső ikonokról nem beszéltem, de gondolom egyértelmű
Első a bekapcsolást érzékelő "standby" LED. Már az akkusarukra csiptetés után is világít
Második a "hibaüzenet". Fordított polarítás, teszt / villáskulcs után rossz akksi ...
Harmadik a töltési folyamatot jelző ikon (félig akku)
Negyedik a kész. (teli akku)A bekapcs és a teli ikon zöld kivételével a maradék 7 piros.
Hosszú távú tapasztalataim nincsenek, így fenn áll a veszélye, hogy butaságot mondok, de próbálok segíteni.
-
nootropil
csendes tag
válasz
CCHPacsker #327 üzenetére
Uhh Hát köszönjük.. ez szép
Részemről kérdés :
a "kalapácsos" mód választható manualisan ? vagy csak program része. A 8A-s leírásában ez szerepel. ! -
CCHPacsker
csendes tag
A legolcsóbb hely, ahol megtaláltam őket.
Drasztikusan olcsóbban, mint a többi helyen. (szóltam, hogy mentek)
FORENSIS:
http://alkatresz.forensis.hu/termek/htmls/?cikkkod=T01.80.028+%2AFOAhogy korábban jeleztem, sajnos a 4A-osból az egyiket sem találtam készleten. (bár lehetne futni egy alaposabb kört). A legtöbb cég a FOREX-től vásárolná. Tőlük megkérdeztem és áprilisban jönne leghamarabb. 1 céget találtam, ahol ugyancsak nem volt, de azt mondta más a beszerzési forrás és 1 nap alatt megjön. Sajnos a linket nem mentettem le. A webshop fejlécében (sötét tónusú oldal) ott volt az üzemeltető srác fényképe.
Végül 8A-est vettem a Forensistől. Szemtelen áron, mert volt kapcsolat
Bár amit láttok ti is az is vicc kategória..
Ökörszabály általában, hogy az akku kapacitás 1/10-vel töltünk. Esetemben főként 60Ah akksiknál ez maximális töltőáramban 6A. Nyilván nem dől össze a világ 8A-től, de egy barátommal történt diskurálás után hamar rájöttünk, hogy kicsit fel van fújva ez a dolog, hisz egy merültebb autó akkut a generátor sokszor 60-100A-al is tölthet folyamatosan, főleg így télidőben, amikor megy ezer fogyasztó. Magyarul 8A-től nem fog lehasalni főleg, hogy processzoros töltőről beszélünk és elvileg folyamatosan tesztel/figyel.
Kisebb akksiknál, vagy ha van sok időm, akkor pedig motorra rakom, ami max 2A.Megvettem, elhoztam. Első benyomás, hogy nagy:
Értelem szerűek a funkciók, bár a szervizkulcs szerintem rosszul lett értelmezve a kezelési útmutatóban.
Inkább arra gondolok, hogy az a mélykisütött akksikat éleszti újra folyamatos nagyobb feszültséggel. Persze lehet, hogy tévedek.
A deszulfátosítás más, az a 9 ciklus egyik része szerintem.
http://forex.hu/images/pdf/01_80_088_12V-8A.pdfA használati nem mond sok újat sajnos:
Idézek (1 lapon belül). "Csak Ólom-savas akkumulátor töltésére használja!..." Odébb: "Felhasználató Ólom-savas, GEL, WET, AGM akkumulátorok töltésére"...
Valaki nem találta meg az eredeti angolt?Sajnos rossz teszt akksijaim voltak:
- Egy teljesen töltött gondozásmentes 17Ah-s
- És egy 55Ah-s normál, nyitott autó akksi, de az szerintem cellazárlatos már régóta.Hamar átváltott így csepptöltésbe, de azért próbáltam méregetni:
- Motor ikon (elvileg max 14,4V ; max 2A töltőáram):
14,15V-ról indul (1,3A), majd relé kattan és lassan 12,7V-ra ejti (0,3A). 2-3 perc amíg leesik, nem sokkal utána újra 14,15V és így tovább.- Autó ikon (elvileg max 14,4V ; max 8A töltőáram):
14,49V-ról indul (2,5A), majd relé kattan és lassan 12,7V-ra ejti (1,4A). 2-3 perc, amíg leesik, nem sokkal utána 14,49V és így tovább.- Hópihe ikon (elvileg max 14,7V emelt feszültség ; max 4A töltőáram):
14,65V-ról indul és előzőkhöz hasonló folyamat megközelítőleges autós áramerősséggel.- Villáskulcs ikon (elvileg 17V-os "sokkolás")
Lassan elindul 13-14V-ról felfele, és 16,15V-nál megáll. Áramerősséget nem mértem. Ha szulfátosítás, akkor pulzálni kellene. Nem látszik a műszeren. Ha csinálja, akkor nagyon gyorsan és oszcilloszkóppal lehetne kimutatni. Ebből gondolom, hogy inkább mélykisütöttet próbál talpra állítani.
A gondozásmentesemnél pár mp után úgy gondolta, hogy nincs baj és ezt követően átvált motor funkcióra.- Tápegység üzemmód - szivargyújtó aljzat ikon (elvileg 13,5V és 5A)
Nem mértem. Bekapcsol, működik.- Csepptöltés:
Ha úgy érzi, hogy minden frankó (95%-os töltöttség?), motor, autó és hópihe után is átvált ebbe az állapotba. Ilyenkor már a zöld teli akku világít. 13,95V-ra áll 1,5A-től csökken folyamatosan pár másodpercen át, majd relé, 12,7V-ig engedi vár 5-10 percet és újra 13,95V, egy kis áram, majd folytatja.
Tehát fontos! NEM folyamatos, tized/század mA-eket küld az akksinak, hanem a feszültség vesztés függvényében a szintentartáshoz szükséges mennyiséget. (akár jó lehet hosszú időre is)Pár órája egy kis csepptöltés után levett 17Ah-s akksim 12,81V-on áll.
A műszerem 1 tizedes pontatlansága előfordulhat. Arra jó, hogy látni a töltőn, hogy azért nincs elrugaszkodva a gyári értékektől és nagyjából logikusan dolgozik.
Úgy vettem észre, hogy folyamatosan figyel, nézi a belső ellenállásokat, a feszültségeket és ezek alapján állítja az áramerősséget. Látszik, hogy a 8A-es töltőáram harmadával dolgozott csak maximum. Gondolom egy alaposan lemerült akksi töltésének elejénél megtolná rendesen.
Szerintem a "7"-es, "8"-as ciklusban kaphattam el a mostani akksijaim töltöttségi állapotát.A héten elmegyek a téli álmot alvó autómért és elhozom az akksiját. Régi is, szenvedett is az utóbbi időben, meglátjuk, mit kezd vele. Utána tudok tartós feszültség értékeket mondani.
Összeszerelése átlagos. Kínai de nem extra sorjás műanyag. Van egy kis súlya is, ami jó hír.
A CTEK képről jobb minőségűnek tűnik azért (bár nem fogtam még kézbe), meg ha nincs is kijelzője, de a folyamatábra követő ledjei menőnek hatnakRemélem segítettem.
Üdv:
Mátyás -
nootropil
csendes tag
válasz
CCHPacsker #324 üzenetére
Na most megírhatnád, hogy hol szerezted !
És most tulajdonképp melyiket vetted ? 4A ?
Mi az , hogy ráncfelvarrott
besza-behu
-
smpeti1
csendes tag
Én is megrendeltem 4A- esben extol néven 11ért...
-
CCHPacsker
csendes tag
válasz
CCHPacsker #323 üzenetére
-
CCHPacsker
csendes tag
válasz
CCHPacsker #316 üzenetére
Megvettem, nálam a töltő.
Először is a típusok.
2A - 01.80.0284A - (ráncfelvarrott?) 01.80.049 (sokszor a képeket keverik)
A 4A-sek már tudnak szervizkulcsot (49-es végű 6V-ot is)
A 8A-es tud tápegység is lenni
A 25A-es-nek többek közt kijelzője is van
Plusz ugye a töltőáramok...Talán mindegyiknek megvan az EXTOL-os megfelelője. teljesen ugyanaz szerintem, csak még egy néven forgalmazzák. Sőt 1-2 ezer Ft-al drágább is..
4 és 8A-es cikkszáma pár hsz-al feljebb -
Brogyi
őstag
Gyanítom mint a legtöbb esetben ezt is irodalmi/műfordító fordította. Ez kb. a googli fordítóval egyenlő.
Halvány lila gőze sincs a műszakiról. A szavakat ismeri csak nem jó helyen használja, és kb. tükör fordítás.
A lényeg bárhogy használod hibát nem követsz el. Ezt a Lidl-s töltő alapján írom, mert nincs Extol/Carstel töltőm.
Szóval ezekben minden védelem van, de ha az injektorra akasztod arra nem véd semmi. Elméletileg szikra nem keletkezhet, de mindig van ügyes ember aki megoldja.
Na-ná hogy annak van értelme ha az akkusarura rakod. A hosszabb vezeték veszteség.
Azért drága, hogy ne kelljen kiszedni az akksit.
Pl. én a sorrendnek se látom értelmét. Szerintem teljesen mindegy, hogy a pluszt, vagy a minuszt rakod rá előbb. Az áram úgyis csak akkor folyik ha mindkettő rajta, és a proci elengedte.
A Forex-es pdf értelmesen nem vette át ezeket a hülyeségeket. Ott úgy látszik szakik vannak nem üres fejek.
nootropil
Megelőztél -
nootropil
csendes tag
Ez a kérdés bennem is felmerült, akkor választ nem kaptam végül hosszas böngészés után arra jutottam, hogy :
TÖK MINDEGY !
A töltők leírásában az szerepel, hogy a neg polust ne az akkura kössük, még az ábrákon - oktató videókon simán rákötik !
A fix kábelszemes - kábelnél (motor pl) nem is tudod másképp ! Szóval nyugodtan mehet az akksira.
sztem
JA és igen mindenféle lekötés nélkül töltheted a fix kábelszemmel is a motort - autót .. ez a lényege az "intelligens" töltésnek. asszem
-
yoli666
tag
Sziasztok!
Olvasom a Carstel / Extol 4A töltő használatiját és nem teljesen világos két dolog:
Segítséget szeretnék kérni hozzáértőktől...1. Autónál ne az akku sarura tegye az ember a két csipeszt? (azt írja a + mehet rá a - pedig a kasznira vagy a blokkra) Ennek mi lenne az előnye? Miért nem jó ha a két sarura köti az ember, illetve miben más?
Valamint az akkuról a kábelt le kell venni?
Mert ha szivargyújtóba dugom akkor nem gond semmi... Ez hogy van?2. Motor akkunál a fix kábelt rá lehet csavarozni az akkura és lehet az akkut a helyén tölteni, mindenféle lekötés nélkül?
Előre is nagyon köszönöm a válaszokat!
-
nootropil
csendes tag
válasz
CCHPacsker #313 üzenetére
TE Most erről beszélsz ? :
http://www.carstel.com/pro_detail.asp?P_ID=1411
carstel 4A ?
Különben ahogy emelkednek az euro árfolyamok lehet indokolt lesz minél hamarabb megvenni. Az Extol most 11E körül van ingyenes házhozszállítással
Az Extol leírása hozzáférhető:
http://www.extol.hu/media/manuals/8897300.pdf
nem hiszem hogy a Carstel más.. lenne
Persze én is vennék egy Carstel-t márcsak a feeling kedvéért is.. hogy kicsit olcsóbban vettem
Üdv
Ps: A viszonteladóm nagyon normális volt, küldöm vissza a CTEK MXS 5.0-t .. kíváncsi vagyok, azt mondta különben hogy nem volt még gond soha.. pedig jó párat eladtak.
-
smpeti1
csendes tag
válasz
CCHPacsker #316 üzenetére
A 2A-es Carstel egyebkent ugyanazt tudja csak lassabban tölt?? Mert motor akkuhoz nekem az is elég lehet, esetleg autonal tovabb hagyom rajta...
-
CCHPacsker
csendes tag
Igen, ennek van már nagyon kezdetleges kijelzője.
Azonban ilyet semmiképp sem szeretnék. Ugyanez az Einhell, Carstell (régebbi), Profi power és vagy 3 egyéb márka. Sokszor még a használatijuk is ugyanaz ezeknek a füles "régikötésűeknek".
Processzorosnak írja, de csak 3 fázisban töltenek. Ezekhez képest a CTEK szabásúak klasszisokkal jobbak.Kijelző alatt az RC töltőket értem (minimum).
Idő közben rájöttem, hogy az enyém is tud Pb-t, csak 20Ah-ig. Lefotóztam egy 17Ah-s gondozásmentessel. Majd rakok be képeket. -
Brogyi
őstag
válasz
CCHPacsker #313 üzenetére
Te valami ilyesmit szeretnél csak ebben nincs desulfator.
[link] -
smpeti1
csendes tag
válasz
CCHPacsker #313 üzenetére
akkor ezt még megvárom ..
-
CCHPacsker
csendes tag
Szervusztok!
Elnézést a kicsit megcsúszott válaszért.
Látom nagy népszerűségnek kezd örvendeni a kiválasztott töltőmNem véletlenül tettem le a voksomat mellette, valóban nagyon bizalomgerjesztőek a tulajdonságai.
Egy kis türelmet kérnék, mert nem szeretek előre inni...
Elvileg ma délután, vagy a héten legkésőbb át tudom venni a terméket. Amint megtörtént leírom a beszerzési helyet (BP), a valódi tartozékokat, az összeszerelési minőséget... Remélem kapok hozzá egy angol kezelési kézikönyvet, amelyben bővebben szerepelni fognak a paraméterei. Igyekszem ezt is bescannelni nektek, mert a mostani neten található másfél oldalas adatlap nem túl kielégítő.Utána természetesen megpróbálok méregetni feszültségeket is és közlöm veletek (összehasonlítva az Akkukraftéval), de ehhez nyilván napok kellenek majd.
Addig is kérdés: Ahogy írtam herótom van attól, hogy nem képesek (többek közt) pillanatnyi töltőfeszültség és áramerősség kijelzésére ezek a sok ezer Ft-os készülékek. Ha még meg is találom a kezelésijében a csepptöltésre vonatkozó áramerősséget, akkor is érdekelne, hogy mit mutat a valóságban. De hogy tudom megnézni? Egy akár 2-3 napos töltési ciklus idejére nem tehetem meg, hogy a műszert "bekötöm az áramkörbe". Valószínűleg az a legjobb megoldás, ha egy teljesen feltöltött akksira újra rárakom a töltőt (immáron műszerrel sorbakötve) és akkor a komplett töltési fázis több ciklusát hamarabb végigpörgeti és eljutok a csepptöltéshez. Más ötlet? Gondolom, ha töltés közben be akarnám iktatni a műszert azonnal vinnyogna, vagy újraindulna a töltő... Vagy az "áramszünet esetén megjegyzem hol tartottam" opció pont segítene ebben?Jelenleg a 4A-os kivitel NEM elérhető, ahogy tapasztaltam. A legtöbb viszonteladó beszállítója a Forex, viszont náluk sincs már. Áprilisban várható a következő adag. Elvileg van egy másik hazai beszerzési forrás is, ahol 1-2 nap alatt megjöhet. Ezt is megírom majd.
Bízzunk benne, hogy ez lesz a CTEK egyik legjobb alternatívája, beleértve a megbízhatóságot is!
-
smpeti1
csendes tag
Üdv!
Töltő vásárlás előtt vagyok, ki is néztem itt a fórum alapján a HQ HQ-CHAR 5amperes változatát, viszont ez 35Ah-100Ah-ig ajánlott, én viszont motorkerékpár akkuhoz is használnám. Kérdésem az lenne, hogy használható-e arra is? -
nootropil
csendes tag
Szia !
Nagyon hízelgő hogy ilyeneket feltételezel
mármint hogy kísérleti céllal rátettem egy tekercset..
nem gondoltam rá.
Egy régi valószínűleg szulfátos motor akku volt rajta, viszont az majdnem folyamatosan.. (FIAMM) 48H töltés utána 3 nap szünet.. kb így. De érdekes hogy a hibajelző nem világít, tehát nem lehet annyira nagy az ellenállása .. gondolom .
Megpróbálom a boltot megkeresni... meg nézni egy 4A-s carstel-t..
-
Brogyi
őstag
válasz
nootropil #302 üzenetére
Mit tettél szegénnyel? A gomb nem ragadt be? Esetleg nem tettél sorba, vagy párhuzamosan egy tekercset?
Nem kedvező, hogy ilyen hamar meghalt. Boltba nem lehet visszavinni?
Próbálj meg akksit rátenni amikor be van dugva, de most valami jobb akksival próbálkozz.
Kíváncsi vagyok mire jutsz. -
yoli666
tag
válasz
CCHPacsker #296 üzenetére
Szia!
Annyiért hol találtál? Én is vennék egy ilyet.
Előre is köszi! -
nootropil
csendes tag
válasz
hatragyi #269 üzenetére
Built in charge voltage compensation according to ambient temperature sz lenne a válasz a kérdésre.. tehát valahol érzékeli a külső ? hőmérsékletet... ezek a svédek..
lenne kérdésem hozzád :
kissé megkergült a töltőm: A "mode" választó led . ek (motor .. auto.. AGM.. stb) egyszerre világítanak.. mintha "átvilágítana" egyik a másikhoz.. azthiszem működik a töltő de így elég zavaró.
Nem találom a szervíz listát ! A honlapon meg semmi info .
Meg tudnád nézni a szervíz elérhetőségét ?
-
steve brown
csendes tag
válasz
steve brown #298 üzenetére
Sőt az Extol tud 6V-ot is, és azt is írják hogy áramkimaradás esetén megjegyzi az állapotát, és oda tér vissza a töltési folyamat ahol abbahagyta.
Tiszta főnyeremény ez a töltő.
-
steve brown
csendes tag
válasz
CCHPacsker #296 üzenetére
Szia!
Hol találtad a Carstel 4-est 7.993Ft-ért? Ennyiért már jobban megéri megvenni mint a lidl/aldi töltőket, hiszen azokban nincs deszulfátlanítás, sőt ehhez még olyan széthúzós kábel is jár hozzá mint a Ctek-ekhez. Lehet veszek én is egyet, de azért jó lenne tudni lekapcsol-e 14.4V-nál, ill. hogy hány mA a fenntartó töltése.
A metroman oldaláról letöltött pdf-ben írja hogy 14.4V, de mint tudjuk az aldis LCD-s töltők esetében is ezt írta a doksi, mégis 15.3V-nál kapcsolt le.
Jól gondolom, hogy a Carstel töltőkön a is villáskulcs a deszulfátlanító funkció kapcsolója?
Szkóppal ránézve kíváncsi lennék mit csinálhat a funkció elindításakor.Ha megveszed, egy tesztet szivesen elolvasnék én is.
-
Brogyi
őstag
válasz
CCHPacsker #296 üzenetére
Ha jól értem műszaki vagy, így egy tesztet szívesen olvasna a többség feszültség értékekkel. Az összehasonlításnak kedvezne ha belenéznél mit, és hogyan mért a zöld töltős kolléga. Köszi.
-
CCHPacsker
csendes tag
Köszönöm a választ!
Hasonló következtetésre jutottam, bár a Carstelről is majd mérés után derül ki, hogy mi a határfeszültsége. Megalomán mivoltom miatt lehet megvettem volna a 8A-est, de ezek szerint ártana a nagy töltőáram / gyors töltés.
Találtam már 7993Ft-ért is a 4A-est, így azt hiszem ez lehet a legjobb ár-érték arányú töltő ebben az árkategóriában. Mondhatni a topic címének legjobb alternatívája.
Főleg, hogy egy Aldis kerül sokszor 6000Ft-ba.A Carstel tud deszulfátlanítást, van szivargyújtó, komfort csatlakozója, a csipeszek is végig szigetelve vannak, a kiszerelése sem tűnik túl gagyinak, remélem sokáig boldog leszek vele. Ha nem felejtem a méréseket is közlöm majd veletek.
-
Brogyi
őstag
válasz
CCHPacsker #294 üzenetére
Csak egy rövid vélemény a HQ-ról.
Nekem speciel nagyon csípi a szemem az a 16V. (Nem hiba.)
Az csak a hagyományosnak jó. AGM nem szereti.
No, és itt jön be a fórum előnye, mert mit is mértek a srácok? Nem a márka, nem az ár a döntő, hanem, hogy mit is tud mérni rajta a tulaj. Így jött itt képbe az Akkukraft, és a Conrádos klónja. Számomra teljesen ismeretlen, de rendkivül jó értékekkel.
Szerintem válaszd a Carstel/Extol 4-et. A 8-as autónak, motornak is sok. A 8-as nagy diesel autók mellé ajánlott. Nyilván gyorsabb, de itt nem a sebesség számít. -
CCHPacsker
csendes tag
Köszönöm a tapasztalatot.
Multiméterem természetesen van.Még egy kérdés, látom még időben:
Van RC töltőm, ami szuper kijelzővel, megfigyelhető és beállítható értékekkel (határfeszültség és áramerősség is), kisütéssel... rendelkezik. Sajnos csak NICD-t, NIMH-t és LiPo-t tud.
Miért ne lehetne egy olyan töltő, ami több dologra is használható? Ezek a kis RC-k is simán tudnak akár 10A-t is. Ha jól gondolom főleg csak a Kínai PIC programozásán múlik, hogy mire használható.Gyorsan találtam is olyanokat, amik tudnak Pb akkukat (gondolom ezzel már tölthető az AGM és a Gel is).
Egyedül az a bajom, hogy sehol nem látom a töltési folyamat ábráját/leírását. Lehet ezek csak hagyományosan "nagy áram, majd csepptöltéssel" élnek, ami viszont nem lenne jó számomra.A deszulfátosító, regeneráló, vizsgáló, ... ciklusok miatt szeretnék jó autó akku töltőt venni.
Valaki nem tudja, hogy esetleg az RC akku töltők PB fázisa is hasonló képpen működhet-e?Ha igen, akkor el van döntve a kérdés, mert 10-15 ezer Ft-ért már olyat venni belőlük, ami szinte már beszél és tényleg használható lenne másra is autó akkukon kívül. A hiányosságuk, hogy külső tápegységet igényelnek, de az meg van itthon.
Ha az RC nem jön össze, akkor a fenti listából már szűkítettem egyébként:
- Carstel / Extol 4 vagy 8 A-os (beszerlhető gyorscsatlakozó is van!, deszulfátosít)
- HQ CHAR-CAR05 (deszulfátosít, minőséginek tűnik) -
nootropil
csendes tag
válasz
CCHPacsker #291 üzenetére
Szia !
Részemről az CTEK MXS 5.0 -ról tudnék nyilatkozni (20E) vételeztem.. teljesen bolondbiztos.
Nem tudsz vele kárt csinálni, tulajdonképp bármely körülmények között töltheted vele az akkukat AGM/normál.
Én végül vettem hozzá egy multimetert... nem bírtam ki.
Sztem rendkívül jó kis készülék főleg a confort connect kábel igen hasznos tud lenni.. motor-fűnyíró vagy egyéb nehezebben hozzáférhető akku töltésekor.
Az én verziómon pl nincs is már hópihe opció (annyira bolondbiztos). - továbbfejlesztett változat.
A világ végezetéig töltőn maradhat az akksi. És halkan mondom hogy megdőlnek az alapszabályok is: jól szellőző helységben szabad csak tölteni, ha lehet cellákat nyitni .. etc.
Ez egy teljesen laikus vélemény volt.. vannak itt profik .. tőlük megkapod pontosan mV-ban
-
CCHPacsker
csendes tag
További két típus merült fel.
Megköszönném, ha belevennétek az előbbi listába.Valakinek tapasztalata róluk?
- Extol 8897301 / Carstel 01.80.088 (Ha jól látom szinte mindent tud, amit a CTEK MXS 5. Ár érték arányban jó lehet)
- Absaar HF-1212 (nagyon vonzó, hogy többek közt kijelzőn mutat pár adatot. Az automata funkciójára azt írja processzoros. Lehet, hogy hasonló 6-9 cilusú, mint az előbbiek? Ha tudná, lehet venném is. Árban szuper)
- HQ CHAR-CAR05
- Optimate 4 -
CCHPacsker
csendes tag
Szervusztok!
Átnyálaztam a topic-ot és először is meg szeretném köszönni az értékes hozzászólásokat, szakmai tapasztalatokat. Közelebb kerültem a célhoz.
Segítségeteket szeretném kérni. Processzoros töltő vásárlás előtt állok...Alapvetően 40-62 Ah-s, ólom autó akkumulátorok (sima és AGM egyaránt), ritkán 5-20Ah-s zselés/AGM akkumulátorok töltése lenne a cél. Remélhetőleg ritkán lenne a töltőre szükség.
Maximum pár órás csepptöltésen hagynám a feltöltést követően, tehát nincs hosszú távú szintentartó tervem velük.Még a fórum olvasgatása előtt rátaláltam a CTEK-re MXS 5-re (és érdekesség képpen ennek TEST & CHARGE) változatára. Rengeteg viszonteladó van, előbbi ~20 ezer Ft-ért, utóbbi 25-30 ezer Ft-ért vásárolható meg. Utóbbi gondolom az én felhasználásomra felesleges.
Legrosszabb esetben megvenném, de szívesen vennék kevésbé márkás olcsóbb alternatívát, ha jó ár/érték arányúak. Ebben kérném a segítségeteket.
A konkrét jelöltek közül ti melyiket ajánlanátok?:- Lidle-s Ultimate Speed esetleg LCD-s változata. ~3-6 ezer Ft. (kérdés hozzájutok-e?)
- Carstel 01.80.048 ~ 11 ezert Ft. (jól gondolom, hogy az Extol 8897300 ugyan ez, csak 5000 Ft-al többe kerül?)
- Profi Power BAC 104 WR (Akkukraft?) ~12 ezer Ft.
- Güde gude 85060 8A ~ 15 ezer Ft
- (Smart charger?) 01.80.150B ~ 16ezer Ft
- Einhell BT-BC 12 D-SE ~ 17 ezer Ft
- Netán egyéb típus, amit ajánlanátok?Fontos szempont a megbízhatóság, hogy ne kelljen pár évente újat venni.
Van pár hervadtabb akksim, amik esetlegesen jók lennének tartaléknak/tápnak a későbbiekben. Ezek biztos szulfátosak. Ha fel lehetne éleszteni őket, örülnék neki. A CTEK-nek van ilyen "pucoló" fázisa (ami nyilván nem ment meg mindent). Így előny lenne ez az opció is. A fent felsoroltak közül más is tudhatja?
(Van egy régi ruszki töltőnk, amibe Édesapám még belerakott egy digitális kijelzőt, amin látni a pillanatyni töltő feszültséget és áramerősséget. Mérnök vagyok, imádom elemezgetni, ezeket, így előny, ha van kijelző.
Nem értem egyébként, hogy ilyen értékű műszereknél miért feláras tétel egy legalja kijelzőt (és mérőműszert) is belerakni a készülékbe, hisz filléres tételekről beszélünk. Marketing...)Hópihét nem használnok AGM-en!
HA esetleg TOP3-at írnátok sokat segítene átlagolásban. Gondolom később a fórumot olvasoknak is.
Előre is köszönöm válaszotokat! -
hzsolee
őstag
Valaki méregette működés közben? Nem láttam mikor váltott át zöldre. Világított a FULL zöld led-je de a fesz még ment felfele, majd 15,5 V-nál állt meg. A fenntartó töltés ezen a feszültségen van, vagy engedi merülni, majd újra töltögeti ciklusosan eddig az értékig?
Ha korábban volt erről szó, elnézést. -
hzsolee
őstag
válasz
steve brown #287 üzenetére
Elnézést, rosszul fogalmaztam. Brogyinak van igaza, a töltőre értettem.
-
Brogyi
őstag
válasz
steve brown #287 üzenetére
Szerintem a töltő meleg.
-
steve brown
csendes tag
-
hzsolee
őstag
Nos, az IAN száma alapján lidl. Vittem egy akkut és rámértem "motor" (0,8A) és "autó" (3,8A) módban is. Az értékek stimmeltek, megvettem. Pár órája töltök vele egy 74Ah akkut. Meleg, de nem forró. A laptop töltőm is van ilyen meleg, szerintem normális.
-
Brogyi
őstag
válasz
hatragyi #283 üzenetére
Normális lehet.
Amikor én öntöttem bele a savat a száraz,új akksiba, már akkor tudtam mérni feszültséget. Hagytam piheni, oldódni, és mikor lecsökkent a hőmérséklete bizony rátettem a töltőre.
No, mindegy ha a fater minden nap megy vele, és beindul, akkor nincs teendő, de ebben a -6 és -11°C fokos hidegben azért csak kivártam volna azt a töltést. Ráadásul ez első töltés lett vón. Az öregek formálásnak is hívták. -
hatragyi
tag
Apám a 10 éves Corollájába ma megvette az új akksit a gyári helyett. Egy Varta Silver 52Ah-t. Mikor megérkezett 12.74V-ot mértünk rajta, de rárakattam vele a Ctek MXS 5 töltőt, mondván ki tudja mennyit állhatott raktárban, legyen csurig töltve. 14:00 órától 20:30-ig a töltő 4. fázisában volt, ekkor nem bírta tovább és levette róla.
Ez normális egy új akkunál hogy eddig tölti? -
hzsolee
őstag
Üdv mindenkinek!
Azt meg tudná valaki mondani, hogy a Lidl-s és Aldi-s töltők általában mikor vannak akcióban?
Vagy ha valakinek esetleg valamilyen okból feleslegessé vált ilyen töltője lenne, legyen kedves, és dobjon egy PÜ-t.
Köszönöm. -
nootropil
csendes tag
-
hatragyi
tag
Bejött.
Reggel kikaptam az akkut (előtte ment kb 15km-t az autó), állt bent kb 1-2 órát (ekkor egyébként 12.53V-ot mértem rajta), rátettem a töltőt, elkezdte tölteni kb 10 órakor, azóta a 4-es fázisban van, az elején még 14.5V körül volt, de lassan csökken, ha jól emlékszem most 14.408V.
Az akku házát egy Fluke lézeres hőmérővel körbemértem, 11-14 fokokat mértem a töltés kezdetén, most 2-4 fokkal melegebb körben.
A helységben 21-23 fok körül van a hőmérséklet.
Gondolom így rendben lehet akkor a dolog. -
Brogyi
őstag
Jókat bírsz kérdezni.
A hagyományos (flooded no Ca) az képes 1 hónap alatt besz@rni. Szerencsére a mai akksik zöme nem ilyen.
A (maintenance free) gondozás mentes, AGM már hónapokat kibír. Szélsőséges darabok akár 1 évet is. Márkát nem írok, mert nem a márka hanem a kialakítás határozza meg."Ha egy akksi napi 0,05 voltot veszít a feszültségéből a polcon a garázsban az már szulfátos és kuka?"
Ez így nem teljesen pontos. Az jelent valamit ha gyorsan csökken a feszültség. A szulfátos akksi belső ellenállása nagy, és nő. Terhelésre gyorsan csökken a feszültség, és töltésre pedig gyorsan emelkedik.
Találkoztam olyannal is amelyiket nem tudtak feltölteni. Nálam csak nagyon lassan emelkedett a feszültség, és bizony melegedett. Lényeges, hogy a meleg helyi, vagy egyenletes az egész felületen. A helyi meleg cellazárlatra utal.
Akkor aggódj ha egy hónap után +12V alatt mérsz (2V/cella). Az a mérföldkő, nem az amit kérdeztél.
A profik (nem én) ilyenkor szokták olyan 100A-rel megterhelni, és nézik meddig csökken a feszültség. A műszerük két értéket mutat. Az egyik jó, a másik kuka. Ez tulajdonképpen egy belső ellenállás mérése nagy áram mellett. Kicsit az indítózást szimulálja. -
nootropil
csendes tag
válasz
hatragyi #266 üzenetére
Hmm ööö.. tényleg .. most hogy jobban átnéztem a leírást (CTEK MXS 5.0) a neg kábelt tényleg nem a neg pólusra kell kötni..
de
https://www.youtube.com/watch?v=jaSb-HYqh6o
https://www.youtube.com/watch?v=3VTew5BGOlA
itt vannak ezek a videok.. (gyári CTEK az első) a srác simán ráköi a neg -re. Én eddig így használtam .. rendben volt. ..
most akkor hogyan van ez ?
-
nootropil
csendes tag
Sziasztok !
Most látom hogy a motormban 12Ah-s akku van, amit pedig vettem hozzá új .. az csak 10Ah ! (Még nem raktam bele az újat)...
Tehát összességében ez azt jelenti hogy kevesebb a kapacitása !? Tehát kevesebb ideig tudja ugyan azt az áramerősséget produkálni !?
Érdemes belemennem a reklomácio-visszaküldés témakörbe? vagy azért használható !? csak kevesebb ideig lesz jó ??
Köszönöm előre is..
tudom ha megtanultam volna fizikából...
-
hatragyi
tag
Én is erre tippelek (remélem). Azt terveztem, hogy holnap kikapom az akkut és rárakom bent az irodában.
Viszont ez így érdekes lehet. Hol lehet a hőmérséklet érzékelő? A töltő testben, vagy a csipeszben, ami az akku közvetlen közelében van?
Az én esetemben az autóval éppen mentem 60 km-t, tehát a motortér, akkumulátor bőven üzemi hőmérsékletű lehetett, még ha kint 0 fok körül is volt. Én a motor leállítása után kb 5-10 perc múlva rátettem a töltőt, motorháztető lehajtva, a töltő pedig a kocsi előtt a 0 fokban egy dobozon.
Ebben az esetben szükséges volt e hőmérséklet miatti emelt feszültség? Fel sem merült bennem, hogy a töltőt is a motortérben helyezem el (szellőzési okokból), pedig lehet azt kellett volna, mert így az akkuval egy hőmérsékleten lett volna.
Érdekes. Nem értek hozzá, csak belegondoltam.A műszer nem egyszerű eset, egy Fluke. Az alábbi mérés pénteken történt vele, 1-2 óra állás után, a minimum az indítózás közbeni érték, a max pedig a generátor töltése. Mivel szintén hideg volt és a Fordnak valami pcm vezérelt intelligens töltése van, ami szintén hidegben emeli a feszt. 1. Ford PCM vezérelt töltési rendszer, az oldal alján
-
Brogyi
őstag
Ez egy érdekes kérdés. Azért is írom külön. Szerintem nem olyan egyszerű a válasz.
Ha előbb leveszed, és a kocsi beindul vele. Nincs semmi baj, de akkor miért kell tölteni?
A semmi baj az egy alkalomra szólt.
Lényeges, hogy a generátor, és a szabályzó milyen állapotú, és a lényeg hol fog. A generátor szabályozók 14-14,4V-os sávban fognak, de akkor nem kell tölteni azt az akksit.
Egy diesel autó téli indítása nagyon erős igénybevétel. Azt te nem indítod be ilyen félig feltöltött akksival.
Na jó a hülyéknek is van szerencséjük. Bocsi de ezért meg ne haragudj.
Nálam majdnem ua. a helyzet pedig csak egy robogó. Kis akksi erös igénybevétellel. Nem engedhetem meg, hogy bármilyen kis kapacitás hiányozzon.
Nézzük a gazdasági oldalát.
Ha rendszeresen így használod akkor rohamosan csökken az élettartama. Duplán fogod megfizetni ennek az árát, mert fele időben tönkremegy.
A másik nagyon valószinű dolog, hogy gyorsabban beindul a szulfátosodás.
Gondolj bele ha rossz a generátor szabályozó akkor abból nem csak új generátor+szabályozó kombót kell venned hanem ott lesz még a nyakadon az új akksi is. Remélem a lényeg átjött.
A szöveg hagneme is én vagyok. Bocsi
Vegyél egy méretben passzoló töltőt az akksidhoz. Lásd mint fent. Egy 76Ah akksihoz egy 8A-es töltő az igazi patner.
Az pedig nem igaz, hogy az autó nem tölti tele. Ott az a maximum (14-14,4V). -
Brogyi
őstag
válasz
hatragyi #269 üzenetére
Nekem az a gyanúm a töltő érzi a 0 fokot ezért mérsz többet. Próbáld meg fűtött garázsban is.
+14,4V +20°C környékére érvényes. Szinte 100%, hogy a környezeti hőmérsékletet korrigálta.
Esetleg, hogy megnyugodj szereld ki az akksit, de csak most próbára, és vidd fel a lakásba. Vegye át a szoba melegét. Az-az várj 2 órát, és ezek után tölts, és mérj. Ezt írd ide be.
A müszered remélem nem 500Ft-os chinese. -
hatragyi
tag
válasz
hatragyi #268 üzenetére
Közben már a 7. fázisban van (float, lebegtetés) és 14.065V-ot mérek, itt elvileg 13.6V-nak kellene lennie, lehetséges azért mérek többet ezzel a 0.4-0.5V-al mert az autóra kötve hagyva töltök? Ez így jó lehet?
A 7-ig világít a töltő, a képet a neten találtam, de ilyen az enyém: -
hatragyi
tag
válasz
hatragyi #266 üzenetére
Megvettem a CTEK MXS 5.0-t ma. Az autóval mentem kb 60 km-t, beálltam a cég telephelyére és rátettem a töltőt. A motortér meleg, kint a motorházon kívül ahol a töltő van 0 fok körül van. 220V-ba csatlakoztatás és mód kiválasztás után fél percen belül eljut a töltő a 4. fázisig, és itt áll, multiméterrel mérve 14.85 V-ot mérek az akkun úgy hogy rajta van a töltő (vagyis a pozitv az akkun, a negatív a testen van. A normál akkumulátor program van kiválasztva, nincs az agm és a recond sem.
Ez így normális? Nem 14.4V alatt kellene lennie? -
hatragyi
tag
Sziasztok,
Bosch C3 és a CTEK MXS 5.0 töltő között próbálok dönteni, kb egy árban vannak, és ennek a topiknak az elolvasása után valószínű a CTEK mellett döntök.
Elsősorban egy benzines Ford C-Max 60Ah Bosch Silver S4 gondozásmentes akkujához kellene, mert most télen napi szintű a rövid bölcsi járat, és gondoltam a munkahelyemen hetente rárakom tölteni 6-7-8 órákra. Illetve a család más autóihoz is tudnám használni. Az autóról lekötés nélkül használnám, úgy olvasom ezzel a típussal ez nem lehet gond.Kérdéseim:
A leírása szerint úgy értelmezem a negatívat nem az akkura kell kötni, ez megállja a helyét? Van gyári test kivezetésem az akku mellett, arra kötném.
Van valami ajánlott hely ahol célszerű megvásárolni, vagy teljesen mindegy?
+1 Most hétvégén a fenti Bosch akkut kivettem a kocsiból, megpróbáltam az oldalán átvilágítani a cellákat (alapból nem átlátszó, ezüst színű a műanyag háza) egy erős ledes lámpával, úgy láttam teljesen tele van a 6 cella. Ráraktam egy egyszerű, de új olcsó tescos töltőt: ILYET, 1 órát volt rajta, és töltés közben rámérve az akkun kb 16 V-ot, és 1.8A-t mértem, ekkor a töltőt leszedtem és nem is raktam vissza. Akku nélkül a csipeszeken 13.x V-ot mértem. Mikor az akkuról a töltőt leszedtem már halk bugyogás/sistergés is volt.
Ezzel a művelettel nagy gondot okoztam az akkuban ezalatt az 1 óra alatt? -
Arti1
aktív tag
14.39 már lassan 5 órája, ezt már nem bírom idegekkel
lekapcsoltam, nem lesz így baja az akksinak, hogy nem a töltő kapcsolt le magától? Mi van akkor az akksival, ha 13,7-14 volt között leveszem a töltőről töltés közben, használni kezdem és utána újra töltöm, de ugyanúgy csak 13,7-14 volt-ig? Nem csökkentem vele a kapacitását? Végül is az autóban se töltődik teljesen tele mindig...
-
steve brown
csendes tag
Érdekes téma ez a sokáig tartó töltés. Volt már jópár féle Lidl-s töltőm, de egy valamit észrevettem mindegyiknél. Még a csepptöltésre átválás előtti fázisban(full töltés) olyan 13.5V környékén visszavette minden töltő az áramerősséget a megadott 3.5A-ról 0.8A-ra. Mikor ez megtörténik, a feszültség is visszaesik valamelyest, van hogy 13V alá. Ettől a ponttól töltődik nagyon lassan, nekem is volt olyan eset, hogy egy 2-3 hónapos újnak mondható 55Ah-s akkut két napig töltött mire átváltott csepptöltésre.
-
bogiboy
csendes tag
Brogyi, köszi a típusajánlatot.
Lenne azért pár kérdésem. Ez az általad ajánlott "Einhell BT-BC 12 D-SE" töltő gondolom nem tudja a frissítés, regenerálást... az pedig jó lenne ha tudná a töltő. Valamint nem sok egy kicsit a 12A-es töltőáramú a 74 Ah-s aksi töltésénél. Azt olvastam, hogy érdemes olyan aksitöltőt választani, ami az aksi kapacítás 8-10%-ával tölt óránként.
Még egy hozzá nem értő kérdés: ebben a fenti Einhiell töltőbe ennyivel több "anyag, elektronika, egyéb" van hogy csak ilyen nagy robosztus házba fér el, mint mondjuk egy 8A-os Extol-ban?Ez az Einhell szerinted a 9 fázisú töltésrész alapján tölt, mert erre nem találtam utalást a használatijában. Ehhez a 9 fázisú beprogramozott töltéshez szerinted ne nagyon ragaszkodjak? Vagy csak elég legyen annyi és bízzak vakon az Einhell márka típus megnevezésében, miszerint: "Automata akkumulátor töltő mikroprocesszoros vezérléssel", azt ennyi? ksz
-
Brogyi
őstag
Először az akkukraftról. Jó, és pontos értekeket mértek róla használat közben. Úgy látom ez ma már nagy szó. Nekem speciel a csepptöltése tetszik, ötletes. Nyilván más töltő is tudja csak még a fiúk nem írták meg.
A használhatóság miatt neked egy nagyobb áramú darab kellene. A boltodnál maradva [ezt] ajánlanám. 2/6/12A között választhatsz. Proci van ebbe is, és sokkal jobban használható nagy kapacitású akksihoz.
Egy pici technikai érzék kell hozzá.
Neked kell döntened melyik szimpatikus. Kicsit feljebb olvashatod mi a következmény ha kis árammal akarnak nagy akksit tölteni. Nincs semmi baj, csak napokba telik míg végez. -
bogiboy
csendes tag
Üdv !
Van egy Bosch 74Ah S4 008 Silver aksim, ami már 1 éve pihent, mert nem bírta már a múltkori fagyos időt. 1 év pihi után volt benne 12,2 V..
Egy Chrysler Voyager 2,5 t.dízelbe volt használva és 2 évig bírta...
Most egy éve, egy Ultra Power QWP 74Ah aksi van a gépbe, de eddig bírta, mert tölteni kell(lehet viszem vissza gariba)...Úgy jártam, hogy alapesetben 12,4V a fesz - raktam rá gyújtást és ekkor már 11,9V volt a fesz - egy indítózást kibírt aztán leállítottam - után már csak 11.7V a fesz a 2. indítózás előtt és kibírt kb 2-3 pörgetést aztán befulloztak a mutatók - és ennyi. Most elővettem a Bosch aksit, aztán egy kölcsönkért ősrégi töltővel feltöltöttem...Ne erre felbuzdulva találtam meg a fórumotokat(akkukraft google találat).
Körbenéztem néhány régi találatomat automata töltők ügyében, meg az újakat.
Megrendeltem az edigitaltól ezt a kütyüt: [link] "4A-es Extol Premium mikroprocesszoros vezérlésű akku töltő"
Érdeklődnék tőletek:
1. valakinek tapasztalata ezzel az extollal?
2. érdemesebb-e a 8A-est vennem?
3. tudja-e szerintetek ez az extol az akkukraft(globalstone.hu) töltő funkcióit, amit Ti a fórumon úgy vettem ki, hogy dicsértetek
4. aztán még láttam ilyet is; extol koppintott, vagy a Carstel 01.80.048 vagy mindkettő : [link]
Szumma szummárum, ha mondtok esetleg rossz véleményt az extol-ra akkor visszamondom aztán választom amit ajánlotok
Köszi előre is a segítséget -
Brogyi
őstag
Normális lehet. Volt aki 3 napig töltötte az akksiját. Ilyenkor látom, hogy engem igazoltok mikor azt mondom, hogy nagy akksi, nagy áram, kis akksi kis áram.
Tiedhez legalább egy 6A-es töltő kellene, de a legjobb egy 10A körüli. Légy türelmes. Ha nincs cellazárlatod, és nem sulfátos akkor jó lesz. Csak sok a "ha".
Az emelkedésből az sejtem, hogy jó, csak sok időbe telik. Ezért fonots tudni mihez veszed a töltőt. -
Arti1
aktív tag
Sziasztok, lidis töltő (lcd nélküli) birkózik lassan már egy napja egy 74 Ah-s sima savas indítóakksival. Az utóbbi 12 órában a töltőfeszültség felvánszorgott 13.4V-ról 13.74V-ra és még mindig nem vált full-ra. (Hópihe funkció). Normális ez így? (12.1V-ról indult a töltés) Köszönöm, BUÉK!
-
Brogyi
őstag
Írtam egy rövid kis szösszenetet a tirisztoros töltőről. Szigorúan csak barkácsolóknak.
[link]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo Összefoglaló, topiknyitó, updateEz egy blognak indult kis írás volt ami elég nagy látogatottságnak örved még most...
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Spórolós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Subaru topik
- Nem tudja garantálni a TSMC a tiltólistás cégek kizárását
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- LEGO klub
- Teljes stratégiaváltással megy neki az európai piacnak a BYD
- Riasztó topik
- További aktív témák...
- Apple IPhone 13 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 16 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
- Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G 256GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Samsung Galaxy A56 5G 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- ÚJ LENOVO ThinkPad P16s Gen 2 - 16" WUXGA IPS Érintő - Ryzen 7 PRO 7840U - 32GB - 1TB -3 év garancia
- LG 49WQ95X-W - 49" NANO IPS 10 Bit - 5120x1440 5K - 144Hz - USB Type-C - HDR 400 - G-Sync - FreeSync
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- HP ProBook 430 G3 laptop Pentium 4405U CPU (hibás)
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest