Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) CounterBoci


CounterBoci
senior tag

Ne haragudj de képtelen vagyok elolvasni ettől a sok nagybetűs ordibálástól.

(#2) pn4hvq válasza CounterBoci (#1) üzenetére


pn4hvq
senior tag

+1 :U

(#3) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Nekifutottam több bekezdésnek is, de egyszerűen nem értem egy idő után, hogy milyen tartalmat szeretnél átadni. Én átnézném, javítanám a helyesírási hibákat és összeszedettebb formába átfogalmaznám. ;)

(#4) 8th


8th
addikt

Ez mi?

(#5) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Áj fíl jú bró! Minden leütésed arany :K

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#6) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

A tartalom érdekelne, de írásjelek hiányában olyan az egész mint az összekevert tökfőzelék pörkölttel: tudod hogy finom, de moslékul néz ki. :(

(#7) rover45 válasza CounterBoci (#1) üzenetére


rover45
senior tag

+1

(#8) TheLázs


TheLázs
csendes tag

Szerintem ez, gyerekek modern költészet. Más megfejtésem nincs.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#9) Victoryus


Victoryus
addikt
LOGOUT blog

Dízel? Hát nem tudom milyen előnye van, az utóbbi időben drágább volt mint a benzin, és nem eszik kevesebbet dízel motor se 5 liternél. Saját példa, tce90 országúton 4,8-5.5 liter benzinnel elmegy a világ végéig is, pont 90-nel ,4.5 litert eszik, csak akkor kicsit feltartja a forgalmat :D A dízel meg röfög, pöfög, kormol mint az állat, mert karbantartás nuku tisztelet a kivételnek, a többi meg feltesz egy Smoke & charm matricát. Ha ennyire szereti a füstöt, álljon be a garázsba aztán csukja be az ajtót.
Utálom, mikor városban dízeles autót melegít valaki 38 fokban is 5 percig... a hülye tulajról nem az autó tehet. Békéscsabán városi futkosónak is tdi Passatot, bömöst meg Audit használnak telejsen indokolatlanul. Nekem ennyit jött át a cikkből.

[ Szerkesztve ]

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

(#10) [K2]

"Sum ergo cogito; cogito ergo dubito" - Jonathan Hepburn

(#11) 8th válasza Victoryus (#9) üzenetére


8th
addikt

Dízel. Lőttem a minap egy 1.4 pd-t rohangálósnak mert se DPF se kettőstömegű így bírja a nyektetést. Még csiszolódunk eddig 4.4L lett az átlagom teli tankra. Kap egy hosszú váltót és egy változó geometriás csigát egy szolid remapot és hármassal fog kezdődni az átlagfogyasztásom. Másik autóm (1.4 szívóbenzin) 1éves átlaga 7,3L. Azt nincs kedvem januártól 700 forintos benzinnel etetni. Lehet azt is megtartom és kap lpg-t ez még a jövő zenéje.

(#12) updog válasza 8th (#11) üzenetére


updog
senior tag

Az a baj, a Hungárián is azért pöfög a rengeteg koromokádó dízel a dugóban, mert ez a fétise az embereknek hogy kevesebbet fogyaszt három decivel, akkor az olcsón fenntartható.
Ad1 a jövőnk (meg a jelenben élö tüdőnk) köszöni szépen
Ad2 a 100 km-enként 1200 forint spórolást meglátni, azt meg nem hogy egyébként havi soktízezer forint az autó tartása akár mész vele, akár a parkolóban rohad, némileg kérdőjeles

A posztot meg nem értem és nincs is hozzá energiám ;] :DDD

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#13) 8th válasza updog (#12) üzenetére


8th
addikt

¯\_(ツ)_/¯ Rég elköltöztem büdipestről nem érint a dolog. 1850 Ft a különbség 100km-en a két autóm között nem 1200. Ha nem műhely munka van akkor ingáznom kell amihez egy klíma nélküli 9személyes kisbuszt biztosít a cég. Kösz nem. Megyek sajáttal pláne, hogy adnak 30 forintot kilométerenként ami pont fedezi az üzemanyagköltségemet. Ha viszek magammal egy kollégát még "keresek" is a dolgon.

(#14) updog válasza 8th (#13) üzenetére


updog
senior tag

Nem azt mondtam hogy nincs olyan eset amikor nem indokolt, csak kb. egy legutolsó szempontnak kéne lennie 100 kilométeren "megspórolt" 1850 forintnak (mi lenne ha úgy számolnánk hogy leosztva egyébként 5000-10000 ft-ba kerül 100km :U ).

Főleg amikor a vasárnapi autósok, meg a Zuglóból a Váci útra napi 2x5 kilométert ingázók élveznek az üzemanyagon spóroláson... ezekben az esetekben évi ~1-200.000 forintról beszélünk. Nem azt mondom hogy ez nem sok, meg hogy biztos nincs jobb helye, csak ugye egyrészt a majom meg a banán esete, másrészt pont ezekben az esetekben a legnagyobb emberiség elleni bűntett dízelbe ülni (főleg egyedül), és tipikus hogy akinek ezen kell spórolnia (a fizetős parkoláson való hőbörgés mellett természetesen) annak valószínűleg pénzügyileg a BKV-bérlet lenne a legjobb opció, nem az autó.

De persze ilyenkor hirtelen mindenki háromgyerekes rokkantnyugdíjas, munkaeszközt szállító melós, aki kizárólag negyedmagával pályázik Bécs és Nyíregyháza között, természetesen sose hallott EGR lehegesztésről, DPF kiiktatásról, haver udvarában csinált "éves karbantartásról", használt négyévszakosról stb., ő max. azon spórol, hogy benzines helyett dízellel jár, és természetesen amúgy az autó költségmentes ;]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#15) Dluinet válasza updog (#14) üzenetére


Dluinet
nagyúr

+1

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#16) 8th válasza updog (#14) üzenetére


8th
addikt

A majom meg a banán esete? Emberiesség elleni bűntett? Ólyaljlyy :DDD
Az a helyzet, hogy rohadtul senkinek semmi köze nincs hozzá, hogy a másik miben ül és mennyit megy vele. :N A főváros élhetetlen, pláne a Hungárián belül eső részek. Nem újdonság ez minimum 15éve ilyen. Ha egy túlzsúfolt évtizedek óta élhetetlen dzsuvás büdös retkes zsúfolt szar nagyvárosban él az ember aminek a vezetése most szándékos dugók generálásával még direkt el is lehetetleníti a közlekedést az egyénnek két lehetősége marad. Vagy jópofát vág mindehhez és lubickol tovább nyakig a hullámzó szartengerben vagy lelép onnan a francba. Ez szabadon választott. Ha az elsőt választja így járt, és ez esetben véleményem szerint egy hangja ne legyen. Én a másodikat választottam és egyáltalán nem bánom, sőt. Persze, lehet a mindenért is az autósokat démonizálni (pláne a dízeleseket) az a legegyszerűbb de ez konkrétan semmiség. Autó nélküli élet? Jó vicc. BKK járatai tömve vannak mint a tonhalas konzerv, teli izzadt büdös tolakodó-nyomakodó mogorva emberrel + zsebessel, kéregetővel, hajléktalannal stb. Nagy csomagokkal + gyerek(ek)kel csúcsidőben nem nagyon kell rá felszállni mert eleve fel sem fértek. Én bkv-val intéztem mindent, a bevásárlást is. Tesco - auchan járattal kimentem és egy bevásárlókocsinyi cuccal haza taxiztam. Két hetente belefért az a néhány ezer forint. Az apróságokat, pékárút stb. meg hazavittem a sarki éjjel-nappaliból. De nekem nem kellett gyerek(ek)et napi rendszerességgel hóban fagyban is oviba suliba edzésre magántanárhoz hordanom, és csak két főre vásároltam nem egy egész családra. Ez a nem mindegy. + ha valaki dél-pestről jár újpestre gdp-t lapátolni az minimum egy óra tömegközlekedéssel de inkább több (néhány ezerszer lejártam azt az útvonalat). Még a reggeli dugóban is átérsz annyi idő alatt kocsival és klímázol zenét hallgatsz nem liheg a tarkódra egy igénytelen g*cibüdös utastárs stb. Ez megfizethetetlen. Ezért autóznak az emberek. És igazuk is van.
A levakolt egr-el kiiktatott dpf-el katalizátor nélkül kocsikázóknak csiszolópapírba tekert lófaszt a seggükbe. Az otthoni szervizeléssel ellenben semmi probléma nincs. Én sem szaladgálok olaj vagy fékbetét cserére szerelőhöz. És nem a spórolás miatt nem.

[ Szerkesztve ]

(#17) updog válasza 8th (#16) üzenetére


updog
senior tag

szerk.

Úgy legyen :R

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#18) Mr X


Mr X
veterán

Sok zagyvaságot olvastam már itt, de ez toplistás lett.

(#19) Narxis


Narxis
nagyúr

Szerintem érdekes írás. Lendüljetek túl most a tálaláson és inkább a tartalmat nézzétek.

Thanos was right.

(#20) Elf


Elf
aktív tag

"Az a helyzet, hogy rohadtul senkinek semmi köze nincs hozzá, hogy a másik miben ül és mennyit megy vele. :N"

Ez esetleg akkor igaz ha a kipufogó cső vége az utaastérben van.
Márpedig okkal nem ott van. :U

(#21) 8th válasza Elf (#20) üzenetére


8th
addikt

Nem. Tetszik vagy sem amíg az nincs illegálisan átalakítva addig senkinek semmi köze hozzá, hogy a másik milyen autóban ül. Történetesen ha egy 5.9L dízel Dodge RAM-al araszol előtted valaki a délutáni dugóban ahhoz sincs sok közöd. Konkrétan semmi.

(#22) Narxis válasza 8th (#21) üzenetére


Narxis
nagyúr

De közünk van ugyanis az egészségünket károsítod amihez nincs jogod teljesen mindegy, hogy a fabatkát sem érő magyar törvények milyen határértékeket írnak elő amit amúgy sem ellenőriz senki.

Nagyon jól csinálja Karácsony Gergely, hogy a fővárost egy fenntarthatóbb közlekedés felé tereli még ilyen nehéz pénzügyi körülmények között is. Nagyon el vannak kanászodva az autósok, nem baj, jövőre jön a jó kis útdíj emelés, benzinár jövedéki adó emelés. Én csak egy kávét kérek majd! :)

[ Szerkesztve ]

Thanos was right.

(#23) 8th válasza Narxis (#22) üzenetére


8th
addikt

Károsítom az egészségeteket? Mivel? Hogy 150km-re a fővárostól autózom? Oh, kérlek mesélj még. :))
Dugódíj? Jövedéki adó emelés? Tőlem jöhet mindkettő. Most is aprópénzből autózom és ez a jövőben sem fog változni. Egyre kevesebbet járok a fővárosban, ha mégis akkor is csak egyik dél-pesti perem kerületben a tesóméknál. Így a behajtási korlátozás a szmogriadó a dugódíj meg az összes többi baromság sem érint. Ha észak-Magyarországra visz az utam akkor sem megyek át a városon, kerülök az M0-n mert hiába hosszabb teszem fel 20 kilométerrel fogyasztásban ugyanott vagyok mint ha végig araszolnék a Hungárián és a Váci úton, csak épp időben sokkal kevesebb. Az éves megyei matrica árát pedig csak kibírom valahogy. Karigerit inkább nem minősíteném, majd megteszik a fővárosiak ha legközelebb a szavazóurnákhoz kell fáradni. Ha a posztján tartják a balgák meg is érdemlik a sorsukat. Nehéz pénzügyi körülmények mi? Látom vicces napot tartasz. Nem kell mindent ellopni és lesz pénz. (ez amúgy mindkét politikai oldalra igaz) ¯\_(ツ)_/¯

[ Szerkesztve ]

(#24) Mr X válasza Narxis (#22) üzenetére


Mr X
veterán

Remélem, cserébe nem baj, ha a minden drágulni fog. Illetve javasolnám útdíj kivetését kerékpárosokra, gyalogosokra is (ők is használják), valamint bízom benne, hogy a BKK bérletek árát is a reális szintre emelik. Az elektromos áram árán is kellene alkalmazni egy jó nagy adag büntetést, hiszen az előállítása sem környezetkímélő. Sőt, be kellene tiltani az elektronikai termékek előállítását és forgalmazását, ugyanezen okokból.

Igazából visszatérhetnénk a barlangokba.

Üdv
Egy nem fővárosi autós

[ Szerkesztve ]

(#25) Elf válasza 8th (#21) üzenetére


Elf
aktív tag

Szerintem mivel egy társadalomban élünk, egy helyen, egy országban, egy bolygón ezért van közünk egymáshoz.
De igazad van abban, hogy teljesen legálisan pakolod a mérgző levegőt magad és embertársaid tüdejébe. Ebben nincs vita. Ennek erkölcsi megitélésében valszeg nem értünk egyet, de ez hosszú tőrténet lenne. :R

(#26) Narxis válasza 8th (#23) üzenetére


Narxis
nagyúr

Milyen dugódíj? Ez nem az... :D Tessék: [link] és az M0-s kerülőd miatt még érinteni is fog. :D

"KariGeriék" lopása a kisiskolás bolti csoki elcsenéséhez hasonlítható Orbánékhoz képest, az önkormányzatoktól minden bevételi forrást elvettek, amit még nem azt csak azért nem mert már jelentéktelen összeg.

#24 az áram dolog azért vicces mert pont a jelenlegi kormányzat tiltotta meg országosan a betáplálást új napelemek telepítése esetén, most pedig azon dolgoznak, hogy a potom pénzért eladott majd méregdrágán visszavásárolt Mátrai Erőművet ne kelljen már bezárni mert kell az energia az ide csalogatott akku gyáraknak. Igen minden drágulni fog, de ahogy észrevettem az ebben az országban jót jelent. Plusz 10% szavazó a Fidesznek.

[ Szerkesztve ]

Thanos was right.

(#27) 8th válasza Elf (#25) üzenetére


8th
addikt

"De igazad van abban, hogy teljesen legálisan pakolod a mérgző levegőt magad és embertársaid tüdejébe."

A napi mind meghalunk posztot olvashattuk. Remek. Legalább ez is kipipálva mára.
Pakolni is fogom. Nem home officeban üldögélek a kényelmes hőmérsékletűre beklímázott belvárosi lakásomban. Ha helyszíni ha műhely munka van mindenképpen kell az autó a munkámhoz. Ez van.

#26: Lesz amennyi lesz, nevetve kifizetem. Évi 4-5 alkalommal simán belefér. Pont leszarom.

[ Szerkesztve ]

(#28) Narxis válasza 8th (#27) üzenetére


Narxis
nagyúr

Helyes, fizess csak. :R

Thanos was right.

(#29) 8th válasza Narxis (#28) üzenetére


8th
addikt

Úgy lesz. :DDD

(#30) DEJVID


DEJVID
őstag

Mi a f@sz ez a cikk?

(#31) .Szaki. válasza Narxis (#22) üzenetére


.Szaki.
addikt

"Nagyon jól csinálja Karácsony Gergely, hogy a fővárost egy fenntarthatóbb közlekedés felé tereli még ilyen nehéz pénzügyi körülmények között is."

Én inkább úgy fogalmaznék, hogy jól csinálná KG ha a fenntarthatóbb közlekedés felé terelné a fővárost. Én ennek nyomát nem látom. Egyedül a Lánchíd ügye volt az, ami egy erre való törekvést mutat, azon kívül nem hiszem, hogy fel tudnál sorolni olyan intézkedést, ami ténylegesen a fenntarthatóbb közlekedést szorgalmazná. Pedig volna mit csinálni.

"[...] nem baj, jövőre jön a jó kis útdíj emelés, benzinár jövedéki adó emelés. Én csak egy kávét kérek majd! :) "

Csak aztán amikor bekövetkezik ezeknek az emelése és kéred a kis kávédat, akkor remélem nem fogsz elcsodálkozni, amikor a kisasszony hozza a számlát. Jó lenne, ha végre nem csak az orrunkig látnánk. ... A kávézóba a kávét, a szupermarketekbe az élelmiszert, a drogériákba a WC-papírt és tusfürdőket jellemzően nem biciklivel szokták szállítani. A szállítmányozó cégek pedig nem jótékonysági intézmények, ezeket szépen bele fogják tenni a szállítási költségbe és mivel ahova szállítják az árut azok sem fogják benyelni a többletköltségeket, mert ők sem levegőből táplálkoznak, ezért ezt mind mind a végfelhasználó fogja kifizetni, azaz mi és persze Te. ... Tehát amíg nagy hanggal hasadat fogva nevetsz, hogy most hogy megsarcolták a rohadék autósokat, valójában saját magadat sarcoltad meg.

Az elkanászodáshoz meg csak annyit fűznék hozzá, hogy egészen addig lesznek szabálytalan közlekedők, amíg nincs valaki, aki a törvényt és a szabályokat betartatja. Ja, és ez minden közlekedőre igaz. Autósra, motorosra, kerékpárosra, rolleresre, gyalogosra is. Azt gondolom tudod, hogy a rendőr egy piroson való áthajtás esetén nem is mérlegelhet, hanem fix 50.000Ft a bírság. Kerékpár és roller esetén is. ;)

[ Szerkesztve ]

(#32) updog válasza .Szaki. (#31) üzenetére


updog
senior tag

"A szállítmányozó cégek pedig nem jótékonysági intézmények, ezeket szépen bele fogják tenni a szállítási költségbe és mivel ahova szállítják az árut azok sem fogják benyelni a többletköltségeket, mert ők sem levegőből táplálkoznak, ezért ezt mind mind a végfelhasználó fogja kifizetni, azaz mi és persze Te. "

Az élet (egy normális gazdaságban) pont így működik elég régóta. Remélhetőleg idővel ha választani kell hogy az autóra költenek havi 50-100k-t vagy ételre, akkor elgondolkoznak az emberek. De az nem normális és végképp nem fenntartható hogy nagyjából minden családra (a hajléktalantól a Rózsadombig) jut egy autó itthon.

"amíg nincs valaki, aki a törvényt és a szabályokat betartatja" mondjuk ezt jól látod, egyre több területen (rendőrség, NAV, stb.) közelítünk az anarchia felé, úgy értve hogy már rég nincs kapacitás (hajlandóság?) egy "normál üzemhez", ahol rendszeresen ellenőriznek, mindennaposan fenntartják a rendet stb. Az emberek pontosan tudják hogy már rég máshol vannak a határok, csak szerencsére még vannak néhányan olyan jó érzésűek, hogy nem kell ütni őket hogy maguktól is betartsák a lehető legtöbb szabályt.

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#33) Donki Hóte válasza Narxis (#22) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Nagyon jól csinálja Karácsony Gergely, hogy a fővárost egy fenntarthatóbb közlekedés felé tereli még ilyen nehéz pénzügyi körülmények között is. Nagyon el vannak kanászodva az autósok,

Mostmár eléggé jól látszik, hogy aki akart, az már átnyergelt biciklire, többen már nem fognak, hiába próbálja KariGeri erőszakkal (lásd erőltetett bicikliút bővítés) átszoktatni az autósokat kerékpárra.

Harmadik hónapja csökken a krékpáros forgalom a fővárosban vagyis kifújt a kampány, többen nem akarnak bicilizni.

Az egész bicikliközlekedés támogatás egy nagy félreértés, ugyanis nem az autósok fognak biciklire ülni, hanem azok, akik addig a tömegközlekedést használták, ráadásul sok helyen nem az autósoktól vették el a sávokat, hanem mivel ott korábban buszsáv volt, a tömegközlekedéstől vették el a gyors előrejutás lehetőségét.

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#34) .Szaki. válasza updog (#32) üzenetére


.Szaki.
addikt

Két dologról kell beszélnünk. Az egyik a környezetvédelem, a másik pedig a törvények betartása és betartatása.

Környezetvédelem:

A közúti gépjárművek száma vármegye és régió szerint. Magyarországon összesen 90.499db autó volt forgalomban 2022-ben. Tehát minden családra biztosan nem jut egy autó.

A következő a helyzet:

Ahhoz, hogy az emberek letegyék az autót, ahhoz bizony vonzó alternatívákat kell biztosítani. Persze a kerékpár is egy alternatíva, az, hogy bicikliutakat és biciklisávokat hoznak létre, az egyáltalán nincs ellenemre, én is szoktam kerékpározni, akár munkába is. Más kérdés, hogy ezt is lehetne optimálisabban intézni, ahogy egyébként több nyugati országban ezt meg tudták oldani. Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy a kerékpár valóban alternatíva a közlekedésre, de akárcsak a motorok, limitáltan. Ezeket a limiteket pedig az időjárás határozza meg. Nem lehet kerékpározni ömlő esőben, nem lehet kerékpározni hidegben és pláne nem lehet kerékpározni télen, jeges utakon. Egyébként 40 fokban sem gondolom, hogy jó dolog leszédülni róla. Én értem, hogy vannak merész, az életüket nem féltő egyének, akik semmire és senkire nincsenek tekintettel, de szerintem azért érdemes a normalitás talaján maradni. Elég gyakran kerékpározok, az autóbuzériám mellett azért a bicókat sem vetem meg, de igenis el kell ismerni, hogy vannak korlátai. Engem például a nemrég lecsapó rohadt nagy vihar pont kerékpáron kapott el, hát finoman szólva sem esett jól és biztonságosnak sem volt mondható, mert az orromig sem láttam, csak haza akartam jutni minél előbb.

Mik a többi alternatívák?

Hát például a tömegközlekedés. Ez lenne a legfontosabb, hogy vannak tömegközlekedési eszközök. Az emberek nagy részének ezt kéne vonzóbbá tenni és itt látom a hatalmas problémát, hogy erre semmilyen törekvés nincs, sőt, az Üllőin még a buszsávot is elvesszük, hogy napi ~20 kerékpáros haladhasson a kerékpársávon, a reptéri busz pedig így járt. Na meg a metrópótló is, mert bármikor történhet valami gebasz az M3-mal.

Mivel lehetne vonzóbbá tenni? Mondjuk nem ártana ha nem kéne napi szinten legalább egy tömegközlekedési eszközt kikerülnöm a munkába járásom során, mert mindig van olyan jármű, ami lerohad. Emellett az sem lenne hátrány ha tiszta lenne, megbízható, biztonságos. Igen, nem ritka az, hogy mint éves bérlettel rendelkező fizető utasnak a saját vizeletében ülő "úriemberrel" kellett utaznom, vagy olyanokkal, akik szívesen vegzálják a többi utast. Emlékszem régen a metrók voltak a legjobbak, mivel kint álltak a jegyellenőrök, vonaljegy nélkül nem jutottál át. Most már ott tartunk, hogy ők is eltűntek és a metrókon is megjelentek a kéregetők. Ehhez lenne fontos az elsőajtós/sorompós felszállás minden vonalon, buszon, villamoson, HÉV-en, mindenhol. Nőne a bevétel, azt pedig esetleg lehetne takarításra és karbantartásra költeni. Addig amíg ez nincs meg, addig senkit nem fog meggyőzni a város, hogy használja a tömegközlekedést.

Aztán mit lehetne még csinálni? Mondjuk ténylegesen ki kéne építeni egy normális elkerülőt, ami a teljes vonalán ingyenes, mert ha nem lesz az, akkor a bevart zsebűek ugyanúgy a városon keresztül fognak végigpöfögni, viszont a várost ha tetszik ha nem, kettészeli egy folyó és azon bizony valahol át kell jutni.

Addig amíg ez nincs kialakítva és nincs optimalizálva a tömegközlekedés, addig hiába zárunk le utakat, a környezetvédelem szempontjából csak adunk a szarnak egy pofont. Nézd meg mi van akkor a városban, amikor lezárják a pesti rakpartot. Én is szoktam ott sétálni olyankor a Kedvesemmel, nagyon feelinges, csak ha egy utcával feljebb mész, akkor a lakások közti kis utcában, például a Pipa utcában kilóméteres dugó van. Ami azért jó, mert szépen pöfögnek az autók, sokkal többet, mintha tudnának haladni, sőt, ez még azért is jó, mert ezt már a hybridek sem feltétlen bírják tisztán elektromosan, míg ha haladhatnának, akkor ezt emissziómentesen meg tudnák oldani.

Na ezekkel a dolgokkal kéne foglalkozni, nem pedig azzal, hogy mondjuk még egy normális lakógyűlést is elcseszünk úgy, hogy felteszünk egy értelmes és három másik teljesen demagóg és idióta kérdést, amitől az értelmesebb embereknek elmegy a kedve a kitöltéstől. Ugyanez a helyzet a biciklisztárádval is. Teljesen jogos volt a felvetés az OMSZ részéről, hogy ahol eddig buszsáv volt és tudott haladni a mentő, ott most nem tud. Erre mi volt a válasz? Nem az, hogy köszönjük, és üljünk le konzultálni (ezzel kellett volna mondjuk kezdeni), hanem elkezdtek ugyanúgy mutogatni, mint a másik oldalon, hogy na de bizonyos szakaszokon ott parkoló volt. ... Ember, ha volt egy szar helyzet, de aztán ez javult, majd utána megint szar lesz, akkor nem azért szól valaki, mert fideszes, hanem azért, mert hiba csúszott a gépezetbe és a mentő lassabban fog eljutni a beteghez, vagy a kórházba. Ráadásul ezzel azt is sikeresen elhallgatták, hogy az Üllőin például soha nem voltak parkoló autók és ott is elvették a buszsávot.

Ja és akkor az állam fennhatósága alá tartozó MÁV-ról még nem is beszéltünk, amitől most zeng a sajtó.

Törvények betartása és betartatása:

Az a baj, hogy itthon valamiért az emberek úgy érzik, hogy nekik mindent szabad és ha valaki felhívja a figyelmet arra, hogy bizony vannak szabályok és azt be kéne tartani, akkor megy a hőbörgés. Szemét rendőrök, szemét kormány, szemét főváros, aki jelez valami szabálytalanságot, az ugye "vamzer", ismerjük ezeket a dumákat. Na ez az, amit szerintem totálisan le kéne szarni. Rendes traffipaxok kellenének az autópályáktól kezdve a belvárosig mindenhova, fizetéssel arányos büntetésekkel, szükség lenne rendes és tényleges rendőri jelenlétre az utakon és agyonbírságolni azokat, akik képtelenek normálisan közlekedni. A minap az Üllőin gondolta egy M4-es BMW sofőrje, hogy szembe sávból fogja kielőzni a belsősávban haladó gépkocsit. De ugyanez igaz mindenki másra is. Egy perc leforgása alatt hány kerékpárost és rollerest számoljak meg, akik megállás nélkül hajtanak át a piroson, míg az autók állnak? Átlagosan 5 kerékpárosból jóesetben maximum 1 áll meg a lámpáknál. Nem több. Ilyen jól megy az országnak, hogy ezeket a leeső 50ezres csekkeket csak úgy elengedik? Percenként kereshetnének elképesztő pénzeket.

Addig amíg ez nincs kialakítva, addig mondhatjuk, hogy "elkanászodtak" az autósok (mindenki, nem csak az autósok), nem lesz változás.

(#35) Donki Hóte válasza .Szaki. (#34) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Magyarországon összesen 90.499db autó volt forgalomban 2022-ben.

Ez valami teszt, hogy figyelünk-e? Mert ezt a számot én nem találtam az általad linkelt táblázatban :U

Ettől eltekintve egyetértek a mondandód lényegével :R

[ Szerkesztve ]

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#36) .Szaki. válasza Donki Hóte (#35) üzenetére


.Szaki.
addikt

Basszus, pedig esküszöm volt ilyen. Csodálkoztam is, hogy mitől ilyen kevés. ... A valós adat: 4.094.129db. Elnézést mindenkitől!

Köszi a korrekciót! :R

(#37) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog

Na csak kikerült ide is :)

@8th : Az a baj, hogy a környezetünk szét*ásának negatív hatásai mindenkit érintenek.

@.Szaki. : Az a gond azzal a betartatéssal, hogy a traffi nem visszatartó erő. Akinek van pénze, kifizeti a sebességdíjat, és nyomja tovább. Többieket meg pár km/h eltérésért szívatják.
A biztos bünti lenne visszatartó, de valahogy úgy, hogy meg is állítják a renitenseket, mert akkor érzi a bajt.
Amúgy bringával megállok a lámpáknál :P

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#38) Donki Hóte válasza hcl (#37) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Amúgy bringával megállok a lámpáknál :P

Ja, igen, egyszer én is láttam egy ilyen biciklist, bár az is igaz, hogy azért állt meg, mert jött keresztben a villamos :DDD

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#39) hcl válasza Donki Hóte (#38) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

:P

Általában azért kell megállni, mert keresztben jönnek az autók... Nem tudom, aki átmegy a piroson, az mit gondol, pláne mi rinya lenne, ha elütik :D

BTW jópár autós kamerás videóm is van, amin megállok a pirosnál autóval, és mellettem még ketten átmennek a másik sávban... vagy amikor megyek a piros felé, előttem átmegy még pár, amikor már piros.

A lényeg, hogy rengetegen hiszik azt, hogy mindent lehet, nem kell betartani semmit, és ez látszik az ország működésén, de lassan dolgozni se lehet emiatt, mert a munkahelyi szabályokat sem tartja be senki.

Mutogatni való hater díszpinty

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.