Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#39) zseko válasza Jozsó (#36) üzenetére


zseko
veterán

Értem, akkor végülis arra gondoltál, amire gondoltam, hogy gondoltál :) Kicsit hülyén fogalmaztam össze, na mindegy, de biztos érted :DDD

Azóta már válaszolt rá tovgab, én még annyit tennék hozzá, hogy youtube-on van egy csúnyán kamu clickbait címes videó (most újra is néztem a tényleges adatokért) ahol egy i3 Rex-el jönnek haza 1400km-t, csak benzinnel, vagyis hálózatról nem tölt rá, csak amit a motor termel. Ott 35%-ra merül le az aksi a végére, de hozzá kell tenni, hogy 75% fölött nem is engedi használni a benzines motort.

Tehát valójában csak 40%-ot merült az 1400km alatt, aminek a nagyon nagy része ráadásul autópályán ment, 110-130-as sebességgel. Az átlag elektromos fogyasztása 17.3kWh/100km volt. Ez ~2.875%-os aksi merülés 100km alatt.

Ez alapján persze abban igazad van, hogy ennél is csökkent az aksikapacitás benzines használat alatt, mert nem tudta túltermelni (tudom, nem pont erről írtál, hanem hogy nullára merült aksiról indulunk), viszont ahogy látható, nem olyan mértékű ez a hatás, mint gondolod. A fenti számok alapján még másik kb. 1200km beleférne a teljes lemerülésig, és hogy eljussunk oda amit írsz. És az autópályás tempó gondolom jobban is igénybe vette ezt, mintha sima városi, vagy egyszerű helyközi poroszkálás lenne.

És ha azt nézzük, hogy ezt 26LE(19KW)-os motor hozta, akkor az általad írt 35LE(26KW) teljesítménnyel nem hiszem hogy gond lenne akkor sem, ha teljesen lemerül - ami ugye nem teljesen reális, mert szerintem senki nem fogja megvárni, hogy csutkára lemerüljön az aksi, hamarabb fogják vagy ők, vagy az elektronika bekapcsolni a benzinmotort, mintsem ez bekövetkezne.

HR24.hu

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.