Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) k-adi válasza Kinder (#50) üzenetére


k-adi
nagyúr

köszi hogy leírtad a saját tapasztalatodat

viszont egy dologban szerintem még tévedsz, miszerint ez a jelen már.
a legnehezebb idő mindig az átmeneti idő, az átállási idő.. ez van most, ez a jelen.

amit te (és én és mindenki kb.) szeretnél jelennek, az a jövő, 2025+ után. elég megnézni 2015-2020 között milyen ütemű fejlődés történt eautozás terén... adni kell neki még 5-10 évet és jó lesz ez.. (vagy nem)
de a kérdés mindig a jelenben van, hiába tekintünk a jövőbe.
ha venni kell, akkor most kell venni kocsit és nem 5-10év múlva mikor már egyértelmű lesz a döntés. euro7 ide vagy oda...
ezért úgy gondolom, hogy a legnagyobb szarban most az van, aki jelenleg akar jó vételt csinálni hosszútávra ebben az időszakos helyzetben euro7, hibridek és e-autozás fejlődés közepette

(#52) DraXoN válasza k-adi (#51) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

áhh.. akkor csak vegyünk egy olcsó swiftet, astrát (vagy valamit) és térjünk vissza erre 5-10 év múlva, hogy mi a jó vétel :DDD
családi házban lakóknak hamarabb lehet alternatíva egy teljesen elektromos autó, mint valaki olyannak aki a belvárosban egy társasházban lakik.. ők maximum akkor vesznek majd tömegesen (eltekintve attól, hogy én nem tartanék autót ha a belvárosban laknék.. mert minek, más kérsés, hogy semmi pénzért nem költöznék oda) ha lehet tölteni sok helyen.

persze.. nem reális elképzelés, hogy hírtelen mindenki elektromos autóra váltana... bele is halna a rendszer többszörösen is.

de szerintem még ezen hibrideknek lesz egy 10-15 (talán 20) éve is amíg "csak elektromos" és hidrogén meghajtású járművek lesznek jelen. ez a "kiegészítős" hibrid pedig talán jobb lehet egy elsősorban városi használatú autónak mint a toyota féle "teljes hajtáslácos" cucc.

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#53) #06658560 válasza Kinder (#50) üzenetére


#06658560
törölt tag

A többiek tudnak a Teslánál többet is töltés téren, csak általában nincs elektromos hálózat, a
Mi bírná. És kurva drága telepíteni.
Még nem a jelen a tisztán elektromos autó, mert neked, akinek ideális is, mennyi paraméter együttállása esetén lett jó. Van garázs, ott tudod tölteni, nem mész sokat sem egy nap, sem egy évben. És még neked is drága. Ez nem a jelen, hanem egy nem túl távoli jövő a tömegeknek.

(#54) #06658560 válasza DraXoN (#52) üzenetére


#06658560
törölt tag

A belvárosban lakva is lehet racionális döntés az autó, és külvárosban, agglomerációban is teljesen felesleges. Akár Budapesten, akár más nagyvárosban is. Mert a lakóhely csak az egyik csomópont a közlekedési pókhálóban.

(#55) 7Heads Drago válasza Kinder (#50) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Sztem ha a gyorstöltővel töltőget az ember az drága buli. Igazán az a jó ha otthon tudod tölteni és ahhoz meg a normál 2 kw töltő csiga. És egy nagy akkus verziót marha lassan tölt.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#56) Kinder válasza #06658560 (#53) üzenetére


Kinder
senior tag

1, Így van.
Elméleteben tudnak többet, mint a Tesla, de ezt általunk is megvehető autóval még nem produkálta senki az 350 kWh-ra képes Ionity oszlopnál, csak valami enginered prebéta Porsche Taycannal.
Jelen pillanatban a megvehető autók közül a Model3-as Tesla vesz fel legnagyobb tempóban a világon leggyorsabb Ionity oszlopokról, 250 kWh-val.
Maradjunk annyiban, hogy egyelőre az elérhető max az új elektromos autókkal az utcai oszlopokról 100 kW / óra, de inkább csak az 50, vagy 22, 11... :( Ez pedig kevés.
Miközben a Tesla 7 éve 125, 5 éve 150, 2 éve pedig 250-el tud felvenni, és van is a 20.000 darabos ( némelyik 60 állásos! ) hálózatában mostmár sok ilyen v3-as töltő.
Ha minden autó gyártó cég beruházna valami hasonló töltőhálózatra, e-autó kánaán lenne.
De nem. Mert drága. Csak így nem vesznek e-autót. Ez a 22-es csapdája.
Mert Teslát többek között azért veszel, mivel max 200 km-enként van egy SuperCharger, ahonnan 10 perc múlva továbbmehetsz, és lesz..rod a többi töltőoszlopot, mert nincs rá szükséged, nincs nyűg a töltéssel.

2, És ezért én még elő sem vettem a 220-as konektoros töltőt itthon ( első nap beraktam a szekrénybe ), hanem megyek a Fóti töltőre. ( A többi oszlopra való kábelem bent csücsül ugyan a csomagtatómban, de még rajta van a bontatlan gyári zsugorfólia.

És ez most nem a nagyzolás, meg az én vagyok a faszagyerek, hanem egész egyszerűen így kényelmes használni egy Teslát.
Így kéne minden elektromos autót használni, ha lenne esze a gyáraknak, lemásolnák, és akkor tökmindegy, hogy panelban, vagy kertes házban lakik az ember. 10 perc egy töltés, és lehet menni. De nem, még mindig arrogánsan kiröhögik a Teslát, és lufinak tartják, főleg a Toyota.

Bízom abban, hogy valóban nem túl távoli jövőkep ez, ahogy írtad.

(#57) Kinder válasza 7Heads Drago (#55) üzenetére


Kinder
senior tag

Igen, ez így van, harmad áron lehet otthon tölteni kb.
Oszlopon minimum 100 Ft / kW, + percdíj.... ( agyrém )
Otthon 38 Ft / kW, viszont lassú. 2,2 kWh.
Aki teheti, venni szokott fali töltőt, ez 7,2 kWh-s általában, és kb 100-250 ezer Ft közötti áron kapható, plusz felszerelés és az esetleges átkábelezés, mert ez már erősebb áram, mint amire annó a garázsokat gondolták.

(#58) DraXoN válasza 7Heads Drago (#55) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

mondjuk a legtöbb ember nem használja ki minden nap az akkut teljesen, 2 használat között meg lehet ideje a "csiga" töltésen is feltölteni.
de otthonra is kiépíthető szükség esetén gyors töltés (van az a pénz).. vagy "csak 3 fázis", hogy kicsit legyen gyorsabb.

Kinder:
a 100Ft/kw árral nem is lenne baj.. a percdíj a "izé" költség... mondjuk megérteném utóbbit ha csak azután lenne miután a töltést abbahagyta a kocsi és már csak foglalja a portot. Persze tudják jól, hogy még így is olcsóbbak mint a benzines.. addig amíg nem olyan autóval állnál oda ami csak "kvázi" gyors tölthető.. mondjuk "csak 11 vagy 22kw-al", és/vagy csak 3 fázison... na utóbbival nem szabad oszlopnál tölteni már (ha még lehet.. lehet?) vagy a váltóáramos oszlopok már nincsenek? (nem követem, csak tudom eleinte azt is tudtak, mert az első elektromos autók 7.2kw-os 3 fázisról etették maximum magukat).

[ Szerkesztve ]

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#59) Kinder válasza k-adi (#51) üzenetére


Kinder
senior tag

Ha most kell venni autót, még valóban nem egyértelmű mindenkinek.
Választék van, és ha a júzer most vesz mondjuk egy Huyndai Konát, akkor nagy bakot nem lő vele, mert a hálózat is fejlődni fog ( de már ma is elégséges, de 2-3 éve még tényleg harmatos volt ), neki pedig megvan hozzá az autója.
De mondom, megértem, akinek nem elég a 4-500 km.

(#60) Kinder válasza DraXoN (#58) üzenetére


Kinder
senior tag

Igen, ezt felejtem el mindíg leírni.
Nem megy az ember minden nap 100% akksi távolságot.
Van, hogy egy hét alatt használja el, vagy a napi 20%-ot lassan visszatöltheti.

(#61) Kinder válasza DraXoN (#58) üzenetére


Kinder
senior tag

Igen, a percdíjra írtam én is az agyrémet. :)
A cél az lenne, hogy ne hagyd ott az autódat, miután feltöltött, mert másnak extrém esetben a hazajutása múlhat rajta. Úgy kéne, ahogy mondod. ( és igen, már megint a Tesla, ott, ha feltöltött a az autó, küld egy üzenetet a telefonodra, amiben közli, hogy 5 perced van odébb állni a töltőről, ellenkező esetben percenként elég sokat fizetsz. )

Vannak még régi oszlopok, de lassan kikopnak.
Az Amperával csak ilyeneken töltöttem, én sosem foglaltam el gyorsabb töltőt, egyrészt nekem felesleges lett volna, másrészt nem vagyok olyan, aki mással nem törődik.

(#62) #06658560 válasza Kinder (#56) üzenetére


#06658560
törölt tag

Az emberek igénye viszont heti maximum 1x10 perc töltés. Mindegy mivel töltik.

(#64) HarleyCustom válasza Kinder (#50) üzenetére


HarleyCustom
veterán

Super írás. Köszi.

Mennyibe kerül az autó töltése árammal? Ha otthon, vagy ha útközben vagy? Mennyi az éves költség?

HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.

(#65) #06658560 válasza HarleyCustom (#64) üzenetére


#06658560
törölt tag

Ionity árak. Plusz németeknél olvasva ott van tankolásonként 6-8€ egyszeri költség is.
Valamint: [link]. Más szolgáltatók árai, és egyes esetekben az Ionitynél az áram 1€/kWh, ami már majdnem egy liter dízel ára.

(#66) GreenGoblin válasza #06658560 (#65) üzenetére


GreenGoblin
tag

És akkor mondják hogy mennyit spórol az ember elektromos autóval, mennyire megéri. :C

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#67) DraXoN válasza GreenGoblin (#66) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

A karbantartásinköltségek miatt is olcsóbb. Sok helyen az adók, van ahol a biztosítás és parkolási kedvezmények is olcsóbbak... Persze utóbbi 2 "mesterséges" előny.

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#68) GreenGoblin válasza DraXoN (#67) üzenetére


GreenGoblin
tag

És gondolod ezek jó érvek kiadni érte milliókkal többet? Ez a pár kicsi spórolás be se tudja hozni a különbséget a petról-dízel társaikhoz képest. Ráadásul ezek a dolgok amikben olcsóbbak szép lassan köddé válnak. Van ahol már most annyiba kerül a töltés mint egy liter benyó. A karbantartásról is annyit, hogy jelenleg csak a hivatalos szervizekbe viheted őket vissza, mert Jóskabá az utca végén nem ért hozzá és a hivatalos szervizek akkor és annyit emelnek ami nekik jól esik, mert megtehetik.

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#69) DraXoN válasza GreenGoblin (#68) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

A "Józsibácsi" féle szervizek sokszor, kétesek az elvégzett munka minőségét illetőleg is... én is jó pár ilyen Józsibácsin mentem át amíg találtam egy olyat aki legalább "Jani" abban amit csinál és nem kell utána nekem "kijavítani" a gányt amit odahányt (jó-jó ... 34éves autót nem tisztelnek sokan.. se a másik 23éves autót). a 34 éves most vonulna el egy hosszabb álomra, és kerülne "restaurálásra" (bár nem OT szintre, csak küszöb, padlólemez javítás, és más átvizsgáláskor előkerülő gondok javítása, és egy vadonat új fényezés (by: me) egy garázsban.. annál jobb lehet a végeredmény mint amilyen most), csak előbb a 23 éveset megbízhatóan üzemképessé kéne tenni, de nem találok embert aki kigányolná az elektronikáját (aki csinálta korábban, azt az autó közelébe se engedném legközelebb).. nekem meg nem volt időm még megtenni (mindig a következő hétvégére csúszik a "műtét".
Lényegében ha új autót vennék nem jutna eszembe egyből "Józsibácsihoz" hordani, amíg van garancia addig biztos nem, akkor meg már mindegy, hogy elektromos vagy sem amit el kellhet cipelni.

A témára visszatérve, nekem mondjuk nem éri meg, bár ha vennék újat erősen nézném az elektromos felhozatalt (van előnye városban, ha Mol-al megyek elsősorban az elektromosat keresem, kényelmesebb, vagy GreenGo ha az van közel). A karbantartásról meg: nincs olajcsere, nincs kopó kuplung, nincs kettős tömegű lendkerék, a fékek kevésbé kopnak, a motortartó kb örök életű mert nincs motor rezonancia, a kipufogó nem rohadhat el, nem szakadhat le (mert nincs)... persze van egy akkucsomag amit esetleg javítani kell (cellacsere) ha gond van (olyankor "szintbe hozni", az amihez sokan nem értenek). De gyakorlatilag az elektromos autó szerelése egy másik szakma az autószerelőn belül jelenleg (de csak azért mert ez most "új" relatíve az autószerelő szakmához képest)..

Mondjuk ha az "otthon töltés" reális lehetőség lenne az esetemben, akkor nem volna kizárt, hogy az autó amit restaurálásra szánok, végül kikerülő benzinmotorral végezné és egy "kisebb" 100-150km-nyi akkuval és elektromotorral kerülne vissza a forgalomba (akkor már miért ne). Persze még lenne pár box meccsem akkor a "lelkiismeretemmel" és márkatársakkal, majd utána a hivatalokkal, de.. izgalmas volna :)

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#70) Hieronymus válasza GreenGoblin (#68) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"A karbantartásról is annyit, hogy jelenleg csak a hivatalos szervizekbe viheted őket vissza, mert Jóskabá az utca végén nem ért hozzá..."

Az új, belsőégésű motorral szerelt járművekhez sem. Az elmúlt évtizedekben nagyot változott a járművek felépítése. A frissen végzett és jól képzett szerelők sokkal alkalmasabbak a új problémák megoldására. A nagy gyakorlattal rendelkező "régi" szakemberek, a tapasztalattal megszerzett ismeretekben sokkal jobbak.
Nagyon meg kell nézni melyik problémával, melyik szakemberhez mész.

A nagyvárosokban az e-járművek kedvezményes vagy ingyenes parkolási lehetősége is sokat számít.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#71) GreenGoblin válasza Hieronymus (#70) üzenetére


GreenGoblin
tag

És arra mi a garancia, hogy a hivatalos szerviz nem b@ssza el az autód ráadásul kétszer annyiért.
Nálam kétszer is elcseszték amit a "Józsibá" javított ki akinek több tapasztalata van mint bárkinek a hivatalos szervizekben és olcsóbb is. Amúgy ha lenne eszközöm én magam szervizelném az autóm. Szinte minden fent van neten hogy kell csinálni. Nyílván elektromosat már nem tudnám.
A garancia meg papíron jól fest, valóságban meg csak egy púp vagy a gyártóknak mert nekik abban nincs bevétel. Addig van csak haverkodás meg pacsi míg rádtukmálják az autót de utána gurulj el és ne reklamálj ha lehet. Lehet nekem volt negatív tapasztalatom eddig de én nem tudtam a hibákat garanciára hivatkozva javíttatni. Amint lejárt....ah miért nem hoztad korábban míg volt gari mondatot kaptam a pofámba.
Amúgy Opel és Mazda és Ford az amikkel így jártam mintha jelentene is valamit. Mind egy kutya.

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#72) Hieronymus válasza GreenGoblin (#71) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"És arra mi a garancia, hogy a hivatalos szerviz nem b@ssza el az autód ráadásul kétszer annyiért."

Azt azért érdemes megnézni melyik márkaszervizbe viszed az autódat. Amelyiknek rossz a híre, nem kell feltétlenül kipróbálni. :DDD

Amúgy minden elérhető a neten. Mennyi kilométernél mit kell ellenőrizni és/vagy cserélni. Józsi bácsi kettő dologtól olcsóbb. "Gyakorlatból" tudja, mit kell ellenőrizni, ami azért nem fedi le a teljes listát. Józsi bácsi használhat utángyártott alkatrészeket, a márkaszerviz nem.

"A garancia meg papíron jól fest, valóságban meg csak egy púp vagy a gyártóknak mert nekik abban nincs bevétel."

A márkaszerviznek viszont bevétel. Van egy stabil félreértés. A kopó és elhasználódó valamint fogyó alkatrészeket, segédanyagokat nem érinti a garancia. Habár van már olyan ajánlat, amiben ez is benne van, de még közel sem általános. Az ezeken túli javításokat a a gyártó fizeti a márkaszerviznek. Nem nagy gond, mert a jármű eladási ára tartalmaz erre tartalékot.

"Addig van csak haverkodás meg pacsi míg rádtukmálják az autót ..."

Ne haverkodj a eladóval. Ha van egy hibája az autónak akkor azt meg kell szüntetni. Ha haverkodásból nem csináltatod meg a garancia alatt, akkor nem csináltatod meg. Én megcsináltatom.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#73) 7Heads Drago válasza DraXoN (#69) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Attól hogy nem a Józsi bácsihoz hordod az autót hanem szervízbe nagy javulást ne várj. Sok helyen nagyon tré munkát végeznek és nincs kiírva a homlokzatra hogy milyen a minöség.
Sok minden nincs az elektromosban ez tény, viszont van rengeteg vezeték és szenzor illetve ott van még a szoftver. A benzines-dízel autóknál is a legtöbb gond pont itt kezdődik. Ha időben kiderülne mi a baj sokkal kevesebb lenne az alkatrész csere is.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#74) 7Heads Drago válasza Hieronymus (#72) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Józsi bácsi használhat utángyártott alkatrészeket, a márkaszerviz nem.
Már ha egyáltalán kicserélik. Opel szervizben az olajszűrő nálunk nem lett cserélve. Az árát meg elkérték. (Kecskeméten) Ha pedig nem értek hozzá simán át is vernek bármivel és gallyra teszik a motort is.
Az egyik ismerősnek a márka szervizben váltó csere után kimaradt a váltó olaj betöltése. (kisteher)

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#75) GreenGoblin válasza 7Heads Drago (#74) üzenetére


GreenGoblin
tag

Na látom nem csak én nyúltam bele akkor a tutiba a hivatalos szervizekkel.
:DDD

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#76) 7Heads Drago válasza GreenGoblin (#75) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Én a legnagyobb bajnak azt látom hogy tied az autó és nem kísérheted figyelemmel hogy pontosan mit is cserélnek ki rajta. Kint kell lenned az ügyfélváróban, ahol még ha van is monitor azon szart se látsz.
A volt főnököm kerek perec kikötötte a Renaultnál, majd a Volvonál is hogy csak akkor vesz náluk autót ha szervizeléskor ott lehet a közelben. 3-4 évente cserélte őket és nem akartak ilyen ügyfelet bukni, szóval belementek. Nagyon kényes volt az autójára.
Nekem 14 éves az autóm. Nem szervizbe hordtam, viszont az ember aki csinálta márka szervizben dolgozik. Ennek ellenére nagyot csalódtunk benne. Viszont legalább nem zavart el ha meg akartam várni és láttam mit vesz ki és rak be. És olcsó is volt a szervizhez képest.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#77) GreenGoblin válasza 7Heads Drago (#76) üzenetére


GreenGoblin
tag

Azóta én is olyan helyre viszem ahol látom mit csinálnak. Ja és a korábbi helyeken pl. mindenhol kiszedették az első ill. hátsó dashcam-jeim. Vajon miért... :U

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#78) Hieronymus válasza 7Heads Drago (#76) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Viszont legalább nem zavart el ha meg akartam várni és láttam mit vesz ki és rak be."

Az a baj, hogy ez is csak a látszat megnyugvás forrása.
Ha nem tudod pontosan meghatározni a jármű hibáját, akkor csak mozizol.
Hiába látod és mondják, hogy mi történik, megvezethetnek vagy tévesen diagnosztizálhatnak.

Mondok egy példát.
Van egy 1,6-os TDCI Focus-om. Egyszer elkezdett egy hibát produkálni. Nagyobb gázadáskor meglódult rendesen az autó, aztán lefogyott a nyomaték. A Fordokhoz van elég jó ingyenes diagnosztikai program. Könnyű volt menet közben megtalálni a lecsökkenő üzemanyag nyomás problémáját.
Ez vagy üzemanyagszűrő vagy üzemanyag pumpa hiba. Hónapokkal korábban majdnem teljesen sikerült kiüríteni az üzemanyag tankot, ezzel az évek alatt felgyülemlett szennyeződést meg mozgattam.
Úgy döntöttem, hogy üzemanyagszűrő csere legyen.
Ezzel a második javítás többletköltségét kockáztattam, ha a pumpa sem oké.

Mit vállal be a szerelő?
Ha csak szűrőt cserél és nem lesz jó, akkor a saját hitelességét is kockáztatja. Másodszor is javítani kell a járművet.
Ha gondolkodás nélkül cseréli az üzemanyag pumpát is, jó szerelő marad, bár egy kicsit drága.

Ha megoldja okosban, mert éppen vagy használt jó állapotú pumpája tartalékban. akkor olcsó és jó szerelő maradhat, csak hosszabb pórbaútra kell vinni az autót. Ekkor a pumpához hozzá sem kell nyúlnia.

Elég volt a szűrő csere. Nem volt konfliktus a szerelővel, mert azt csinálta amit megrendeltem.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.