Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) FatalEror


FatalEror
addikt

Ha rendesen gondját viseled,és nem lopják el,sose kell elengedned. ;)

HardCore is my LifeStyle

(#2) Thunderzolee

Végre egy autó, aminek nincs tekergetve az órája. :D

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#3) beefjeez


beefjeez
senior tag

Nekünk is f astra van, 1995-ös, 1.4 8v.
Szerintem nagyon jó kocsi, mivel caravan, ezért hatalmas.

(#4) kmisi99


kmisi99
addikt

Ilyen astrával vezetek most én is. Igaz mivel tanuló kocsi meg már eléggé széthajtott már kicsit viseltes de még gurul. :D

(#5) alkatraz3000


alkatraz3000
senior tag

nálam is van sok dologgal baj, de most a -20ban is indul vígan, és egy kicsi menet után úgy fűt, hogy beleolvadunk az ülésbe.
hozzátenném azt is, hogy a "mai", szóval kb' 5-6 éves autók reggelente már lógnak a bikakábelen, én meg csak mosolygok :)

[ Szerkesztve ]

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#6) DeFranco


DeFranco
nagyúr

Mostanában minden vágyam egy G Astra. Még fedezet is lenne rá, szakértelem viszont egy szál sem, a piacon viszont rengeteg a leharcolt céges - tekert példány, vagy olyan, aminek a torka véres. Már a hajamat tépem emiatt, mert csak toporgok egy helyben, ma itthon egy amatőr nem tud jól választani.

(#7) alkatraz3000


alkatraz3000
senior tag

én nem merem ajánlani a G astrát. Ott főként az ECOtec motorok vannak, amik meg gyárilag rettentően zabálja az olajat. Őszintén megmondom, hogy egy Astra F 2000 körüli évjárata (nem ecotec motorral ) sokkal jobb választás lenne. Azok nem is rohadnak már annyira, de azért még benne van a régikor megbízhatósága :)
Felszereltségileg tudják hozni a G astra szintjét, de nem bonyolult autó egyáltalán ( otthon is szerelhető ).
Motorból amit ajánlanék az minimum 1.6-os legyen. Az 1.4-es 8szeleppel (60Le) nagyon nyöszörgős! 1.6 si ami már 100 lóerő, de még nem ecotec, esetleg 2.0i, ami szintén 100le (bár ez sokkal ritkább) .

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#8) beefjeez válasza alkatraz3000 (#7) üzenetére


beefjeez
senior tag

A miénkben 1.4 8v 82le-vel van, ezt is tudom ajánlani, keveset eszik, és azért mégsem olyan gyengus...

(#9) DeFranco válasza alkatraz3000 (#7) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Tök mindegy, a probléma ugyanaz. Igazad van, off és ezért elnézést kérek, de kifakadt belőlem. Elég nagy gond ez most.

Ettől függetlenül az autódhoz gratulálok, ez tényleg egy kivételesen nagy széria. Erre mondja a latin, hogy "Das Auto". Agyonüthetetlen.

[ Szerkesztve ]

(#10) Lauda válasza DeFranco (#6) üzenetére


Lauda
félisten

Hogyne lehetne valasztani, max Te nem tudsz. Anno dizel corsa-t, astra-t kerestem, az meg sokkal nehezebb feladat normalisat talalni es rengeteg autot megneztem, mire talaltam, de olyan nincs, hogy nincs. Azota eltelt 7 ev es az auto a mai napig tokeletes. Keresni kell, kitartoan.

(#11) DeFranco válasza Lauda (#10) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Nem értek hozzá. Nem tudom elválasztani a sz*rt az aranytól. Ez van. Nem is fogok, mert 0-ról indulok, nem is érdekel annyira, hogy egy szakmát kitanuljak. Így van, én nem tudok választani, de ezzel így van a magyar autótulajdonosok 80%-a is.

#12: újra nincs pénz. Ezért mondom, hogy meg vagyok lőve. Általában ismerős-haversrác segít ilyenkor ennek a 80%-nak, de nekem pont ehhez nincs kapcsolatom. Nem tudom mi lesz.

[ Szerkesztve ]

(#12) Lauda válasza DeFranco (#11) üzenetére


Lauda
félisten

Akkor Te sehol a vilagon nem fogsz tudni valasztani hasznalt autot, vegyel ujat.

Hat igy nehez lesz, konnyen bele lehet nyulni a fekaliaba.

[ Szerkesztve ]

(#13) DeFranco válasza Lauda (#12) üzenetére


DeFranco
nagyúr

re:szerk: nekem mondod? :O

(#14) alkatraz3000 válasza beefjeez (#8) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

1.4 8v 82 le? az nem 16v véletlenül?

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#15) deicide


deicide
veterán

F Astra az első autóm, 2006 óta hajtom, most járunk 12 évnél és 250.000km-nél, ahogy Te is írod, hűséges társ, még sosem hagyott cserben... :K

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#16) Mania válasza alkatraz3000 (#14) üzenetére


Mania
senior tag

C14SE 1.4 8V 82LE - hengerenkénti befecskendezés
C14NZ/X14NZ 1.4 8V 60LE - központi befecskendezés

(#17) beefjeez válasza alkatraz3000 (#14) üzenetére


beefjeez
senior tag

Nem. :N
Ha jól tudom, ritka viszonylag.

(#18) Lauda válasza DeFranco (#13) üzenetére


Lauda
félisten

Ezt a kettot pl meg lehetne nezni: [link] [link]

[ Szerkesztve ]

(#19) FatalEror válasza DeFranco (#9) üzenetére


FatalEror
addikt

Csak egy jó tanács,mindig nézd meg a szervízkönyvet,ha az rendesen vezetve akkor nagyon nem foghatsz mellé. :N

HardCore is my LifeStyle

(#20) alkatraz3000


alkatraz3000
senior tag

F meg G astra mellé szervizkönyv az egy szent grál lenne kábé :D

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#21) FatalEror válasza alkatraz3000 (#20) üzenetére


FatalEror
addikt

Láttam már pár darabot,ami elég szépen volt vezetve,emberünk még az ablaktörlő lapátok blokkját is eltette. :DDD

HardCore is my LifeStyle

(#22) ESP válasza FatalEror (#19) üzenetére


ESP
senior tag

Nézz utána mennyi egy szervízkönyv.

Pár ezresért bepecsételik neked :D

Semmit se ér.

2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT

(#23) FatalEror válasza ESP (#22) üzenetére


FatalEror
addikt

Nem azt mondtam,hogy úgy kell kezelni mint egy szent grált,csak jó kiindulási pontnak,aztán lehet mérni egy kompressziót,megnézni a fékbetéteket,ha már kompresszió,akkor érdemes megvizslatni a gyertyákat is,illetve az olajat a nívópálcáról egy fehér rongyba törölni,aztán már is elég részletes az összkép a kocsiról.

HardCore is my LifeStyle

(#24) ESP válasza FatalEror (#23) üzenetére


ESP
senior tag

Ne haragudj, de fogalmad sincsen az autóvásárlásról.

Amiket itt felsoroltál egyenlő a 0-val.

2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT

(#25) FatalEror válasza ESP (#24) üzenetére


FatalEror
addikt

Oké elfogadom,vettem így pár autót,egyiknek sem volt semmi baja.

HardCore is my LifeStyle

(#26) ESP válasza FatalEror (#25) üzenetére


ESP
senior tag

Igen valóban a fékbetét kopottságából, az olaj színéről (dízel autóban ahogy fordul egyet a motor már korom fekete) és a gyertyaképről nagyon nagy konklúziót lehet ám levonni! :DDD

Azért én ránéznék még a helyedben hogy van e benne elég fagyálló meg hogy a gumikban legyen 2.2bar és a legfontosabb hogy a visszapillantón lógjon rózsafüzér.

Ha az utóbbi nincs meg akkor ott kell hagyni.

[ Szerkesztve ]

2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT

(#27) Viszlát válasza alkatraz3000 (#7) üzenetére


Viszlát
addikt

En 2001-ben vettem egy 95-os, angol gyartasu F Astrat, 1.6 16V 100 LE, de az olajfogyasztas sosem volt veszes. Mar jo par eve szulok hasznaljak, 370 korul jarnak vele, 60-nal vettem. Jo kis auto, kenyelmes es megbizhato. :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#28) FatalEror válasza ESP (#26) üzenetére


FatalEror
addikt

Dízellel sosem foglalkoztam,legtöbbnek olyan a hangja mint egy traktornak,szóval nem érdekel,ha már úgy is lecserélem a gyári rendszert akkor legyen jó hangja.

Ezek csak támpontok!Illetve azt nem mond,hogy ha benne a van szervíz könyvbe,hogy mit mikor cseréltek és megnézed,hogy mit mikor cseréltek,akkor azért mát el lehet dönteni,hogy mennyire kamu,amúgy is egy kompresszió mérés elég jó képet ad a motor állapotáról.Amúgy motort már szedtél szét?Főtengely csere,motorblokk felfúrás..ilyenek megvannak?

HardCore is my LifeStyle

(#29) ESP válasza FatalEror (#28) üzenetére


ESP
senior tag

ühüm.

Mert azt meg tudod állapítani igaz, hogy mikor volt olaj, fékbetét, gyertya, vezérlés cserélve ránézésből?

2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT

(#30) FatalEror válasza ESP (#29) üzenetére


FatalEror
addikt

Ha az ember szétszedi elég szépen meglehet állapítani,a fékbetét,és a tárcsa kivételes eset lehet,ha az autó pesti/budapesti,vagyis túlnyomó részben ott használták.

[ Szerkesztve ]

HardCore is my LifeStyle

(#31) DigitXT válasza Viszlát (#27) üzenetére


DigitXT
félisten

370 korul jarnak vele
Odavernek a Veyronnak?:DDD

(#32) ESP válasza FatalEror (#30) üzenetére


ESP
senior tag

...

...Taxisoknak 15e km-ként fékbetét csere...

...Nálam 118e km óta ugyan az van és még jó 30-40%-s állapotban van...

De értelek már.

Te úgy mész autót venni hogy csavarjaira szétszeded, kiveszed a tengőt megméred hogy mennyire kopott, meg a hengerfal kopottságából kiszámolod a futott km-t. Az olaj színéből pedig megállapítod hogy mikor volt cserélve.

Minden tiszteletem, keresni foglak ha autót cserélek tavasszal vagy nyáron.

:R

[ Szerkesztve ]

2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT

(#33) 8th válasza FatalEror (#19) üzenetére


8th
addikt

Ezzel vitába szállnék. Maradjunk annyiban, hogy a szervizkönyv arra jó, hogy laikus hiszékeny vevő jelöltből minél több pénz le lehessen gombolni. Ismerősöm pár éve hozott magának egy végig vezetett szervizkönyves második gazdás 230k-t futott törésmentes Golf 5-öt. Alaposan körbenézték mielőtt az eladóval egymás tenyerébe csaptak volna de mivel a próbaút során semmi kifogásolni valót nem találtak az autón és a laptoppal véghezvitt gyors diagnosztika sem dobott komolyabb hibákat nyélbe ütötték az üzletet. Bő 1évre rá a lámpánál várakozva hátulról megkoccolták őket. A szervizben lebontották a kocsi seggét a javításhoz és ott derült ki, hogy 1x már javítva volt az autó bal hátulja és telibe az egész hátsó rész csak ugye a lökhárító és az az alatti hátfal merevítő alá nem lát be az ember. Láttam az autót élőben még a koccanás előtt. Az illesztések teljesen rendben voltak és a fényezésen sem látszott semmi nyoma a kalandnak valószínűsítem tisztességesen lett kijavítva az előző eltitkolt sérülés. Ezt követően ott helyben töviről hegyire alaposan átnézették az autót további meglepetések után kutatva és kisvártatva kiderült, hogy nem a motorhoz gyárilag párosított befecskendezőfúvókák dolgoznak az autóban. Típusban ugyanaz és tökéletesen teszi is a dolgát de nem stimmel a sorozatszám és 230k helyett valójában 290k-t futott az autó. Szopi. Na ezeknek pont semmi nyoma nincs a szervízkönyvben. Mondjuk még így is jól járt mert egy egyébként minden tekintetben jól működő autót vett a honosítással együtt is igen jó áron és 290-ról "csak" 230k-ra lett visszatekerve az órája. Egy magyar nepper ezzel szemben simán bedobott volna egy nem kiült bontott vezetőülést, vett volna a homasitában három pedálgumit meg 2 flakon szilikon spray-t amivel kiglancolja a kocsit, az órát meg 290k-ról gátlástalanul visszatekerte volna 85k kilométerre. ezt követően mehetett volna az autó "női tulajtól, megkímélt, keveset futott" sablon dumával a hahu-ra. Egy vezetett szervízkönyv önmagában semmit sem jelent, itthon meg pláne nem. :(((

(#34) Viszlát válasza DigitXT (#31) üzenetére


Viszlát
addikt

Hehe. :D

Ennek mindenkepp... :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#35) 8th válasza Viszlát (#34) üzenetére


8th
addikt

:DDD

(#36) alkatraz3000


alkatraz3000
senior tag

totalcaron lehet olvasni, milyen egyszerűen lehet szervizkönyvet "gyártani". amúgy ami árulkodó jel lehet a km állásra:
- Ülés ki van kopva (nálam nincs, csak el van törve az egyik tartó :D
- váltógomb szétkopása (és ugye a bőrszoknya, de az opelban igen hamar szétszakad.)
- kormány kopása (láttam egyszer egy 567.000-et futott f astrát, na abban a kormányban már egy összefüggő szakadék volt)
- féktárcsák kivállasodása
- rengeteg szilikon a műszerfalon
- műszerfalon az égők már halványak vagy nem is égnek (szeptemberben 2db csavarhúzóval és 5 égővel lebontottam a műszerfalat és megcsináltam egyedül :). pepecselős meló, és időigényes )
más hirtelen nem jut eszembe, de ezek a kopások a műszerfalat leszámítva, 300.000-nél kezdenek feltűnővé válni!

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#37) FatalEror válasza 8th (#33) üzenetére


FatalEror
addikt

Én tudok neked rosszabbat mesélni....
Ismerős vett egy új,és én vittem el,hogy haza tudja hozni,mert irdatlan messze volt kereskedés.Ott az autó,a fényezés több ponton sérült,nem nagy dolgokat kell elképzelni,vagyis kisebb,de mm mély karcok,és néhol mintha a lepattogzott volna a lakk.Mondtam neki,hogy alkudjon,de nem sikerült,aztán elhozta így.Később kiderült,hogy a fékek állandóan túlmelegedtek,és cserélni kellett őket,aztán később volt még egy festékréteg vastagság mérés,és kiderült,hogy a motorháztetőn jóval vastagabb a festék,szóval valószínűleg,az új kocsi is karambolos,vagy sérült volt.Szóval ennyit az új autókról...

ESP:
Én is haverhoz szoktam vinni,mert ő kereskedésben dolgozik,no meg ott van emelő,annyira nem kapjuk szét,csak nézünk egy fékbetétet,ha már ott vagyunk még azt is,,hogy nem-e ferdék a tárcsák,de sokszor el is lehetne kerülni,mert amikor feldobja az ember akkor egyes vevők erősen húzzák a szájukat,mikor olyan is van aki azt mondja,hogy jó oké!

HardCore is my LifeStyle

(#38) Neil Watts


Neil Watts
veterán

Szia!

Gratulálok az autóhoz. Abban biztos lehetsz, hogy magával az autó motorjával nem igazán lesz gondod soha az életben, mert nagyon jól összerakták. 196.896 km, az szép. :) Csak viszonyításképp: ~10 éves Astra G-ben most tartok 312.000 km felett, s azonkívül, hogy néha igencsak eszi az olajat, más gondja nincs (ez is csak a motor típusa miatt van - ha az lenne benne mint a tiédben van [gyártották olyannal is] akkor nem lenne gondja ennyi sem) :) Teljesen gyári értékeket tud az autó, olyan mintha az a 10 év nem is lett volna - vagy csak nagyon hozzám nőtt.

Jó kocsi, s a tiéd is az. :) Grat.

Üdv. core2

[ Szerkesztve ]

(#39) ZXR750


ZXR750
csendes tag

Hali,
Tényleg jó ez az F, nekem egy 91-es 1.8 van, sokat eszik, viszont nem megy! :) De nincs vele baj cserébe.
Egyet leszámítva a fűtést. Felfigyeltem itt alkatraz hozzászólására "beleolvad az ülésbe a fűtéstől".
Na nekem nem jó, rendszer átmosva még tavasszal, víz hőfok felmegy rendesen, de a fűtés épp langyos még ebben a 0 fokban is. Sehol semmi használható megoldást nem találtam eddig.
Ezt, mivel érted el? Vagy eddig is jó volt?

(#40) ESP válasza ZXR750 (#39) üzenetére


ESP
senior tag

90lovas?

Mennyit eszik neked? Haveréknak ótómata van az 10-t bekéri városban.

2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT

(#41) ZXR750 válasza ESP (#40) üzenetére


ZXR750
csendes tag

Aha c18nz. 8-9 vegyes. Fűtésre mondjon valaki valami okosat! :)

(#42) Lauda válasza FatalEror (#19) üzenetére


Lauda
félisten

A szervizkonyveket a legkonnyebb vezettetni utolag, nem erdemes egyaltalan figyelembe venni a megletet.

(#43) alkatraz3000


alkatraz3000
senior tag

esetleg azt nézted, hogy üzemihőmérsékletnél a hűtőbe menő, és kifutó cső egyformán meleg? Ha nem akkor a termosztát nem enged át, és a fűtés is rossz. Esetleg még maga a fűtésrendszer hibás. 8-at az enyém is megzabálja városban, de amúgy 6-al eljár.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#44) Lauda válasza ZXR750 (#39) üzenetére


Lauda
félisten

Probaljatok atmosni a futoradiatort, vagy kicserelni, esetleg az lehet, hogy a futescsap nem nyit ki es azert nem jut a meleg viz a radiatorba. Vagy a szellozolamellak nem nyitnak rendesen, nem vezetik megfeleloen a levegot.

alkatraz3000 azt irta, hogy a viz felmegy rendesen es a thermostat ha nem nyit ki a futoradiatorban amugy is kering a viz kozvetlenul a hengerfejbol. Akkor lenne szivas, ha nem zar be rendesen, mert akkor nem melegszik fel rendesen a hutoviz, viszont ezt kizarhatjuk, ha rendesen felmelegszik, mint irta.

[ Szerkesztve ]

(#45) ZXR750 válasza Lauda (#44) üzenetére


ZXR750
csendes tag

Fűtéscsap nincs, a hőfokszabályzó csak egy lamellát mozgat ami a levegő utját tereli a radiátor felé egy bowdenen keresztül, az működik rendesen. Tavasszal átmostam, de lehet le van vízkövesedve és az a baj. A radiátorból kijövő cső is forró, tehát a víz átmegy rajta. rejtély! :)
És persze mikor jut eszébe az embernek,h nem frankó a fűtés télen, mikor jó szerelni, a "különösen" jól hozzáférhető fűtést! :)
Esetleg valaki hallott már olyanról,h le lett vízkőtlenítve és jó lett? Új radiátort nemigen veszek bele elég borsos, bár van választék 13 és 45 ezer közt :)

(#46) ESP válasza ZXR750 (#45) üzenetére


ESP
senior tag

Ha a radiátorból kijövő cső is forró akkor egyértelmű hogy a radiátor tiszta vízkő belül és ezmiatt nem tudja leadni a hőt.

2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT

(#47) Lauda válasza ZXR750 (#45) üzenetére


Lauda
félisten

Neztem is a futescsapot, de nem jo evjaratot allitottam be. Ebben az esetben valoszinuleg full vizko az egesz es nem tudja a hot leadni. Egy probat meger, de ne nagyon remenykedj. Ujat kell venned valoszinuleg, ha szeretnel futeni. ;)

En diesel corsamban (C) sincs futescsap amugy, a futes brutalis bent, ha bemelegszik. ;]

[ Szerkesztve ]

(#48) ZXR750 válasza Lauda (#47) üzenetére


ZXR750
csendes tag

Akkor jövőhéten sem unatkozom. Valaki vett már? Mert van választék, kérdés az olcsó is megteszi e.
http://autoalkatreszwebaruhaz.hu/alkatreszek/opel/hutesfuteslegkondicionalas/futoradiator/1814/

(#49) Lauda válasza ZXR750 (#48) üzenetére


Lauda
félisten

A nissens es a magneti marelli egy jo fajta, nem kell tole tartani. A bardinal van deus es geri meg kicsit olcsobban. :)

(#50) ZXR750 válasza Lauda (#49) üzenetére


ZXR750
csendes tag

Bátyám és egyik jó cimbi autóalkatrész kereskedők! :D
Meglátjuk ki az olcsóbb! :)
kösz!

(#51) Lauda válasza ZXR750 (#50) üzenetére


Lauda
félisten

Hat ha a batyad alkatresz kereskedo, akkor szolj neki, hogy segitsen mar rajtad, kozel felaron kapja az alkatreszt. :D (en is ebben dolgozom azert tudom :D )

(#52) ZXR750 válasza Lauda (#51) üzenetére


ZXR750
csendes tag

A vicc, hogy cimbi olcsóbb! :D

(#53) Lauda válasza ZXR750 (#52) üzenetére


Lauda
félisten

:DDD :DDD

(#54) alkatraz3000


alkatraz3000
senior tag

Nekem vki abban segítsen, hogy bejött ugye ez a nagy hideg. Nos, az astra tejfehér füstöt okádik magából, ami néha már engem zavar, mert nem látok a tükörben! Mi az oka ennek?

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#55) Neil Watts válasza alkatraz3000 (#54) üzenetére


Neil Watts
veterán

Szia!

Bár fehér füstöm még nem volt, csak kék, igaz Astra G-n, de:

A kék akkor keletkezhet, mikor motorolaj kerül az égéstérbe, a fehér pedig jellemzően hűtőfolyadék beszivárgásra utalhat amennyire tudom. :)

Lauda: Azt direkt nem írtam, mondom előbb ezt ellenőrizze le :D

Üdv. core2

[ Szerkesztve ]

(#56) Lauda válasza alkatraz3000 (#54) üzenetére


Lauda
félisten

Ha nem fogy a hutoviz, akkor sima vizpara, a levego viztartalma.

(#57) alkatraz3000 válasza Lauda (#56) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

hát sajnos a motor tömítése az annyira jó, hogy semennyire. szóval van vele probléma, de csóróság lévén, nem tudok vele mit csinálni.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#58) ESP válasza alkatraz3000 (#57) üzenetére


ESP
senior tag

Ezért tart itt a magyar használt autó piac ahol.

2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT

(#59) Lauda válasza alkatraz3000 (#57) üzenetére


Lauda
félisten

Hat ha fogy a hutoviz, akkor annak a parajat latod a kipufogoban, gyakorlatilag elparolog a hengerbe jutott hutofolyadek. De paras idoben egy bizonyos szintig termeszetes a feher kipufogogaz.

(#60) alkatraz3000


alkatraz3000
senior tag

nem folyik el a víz sehova, furcsállom is. de közben járómotornál lehet érezni a hűtővíz szagát.
az viszont durva, hogy 10éves gyertyák vannak benne :D

[ Szerkesztve ]

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#61) Hikvision válasza FatalEror (#37) üzenetére


Hikvision
senior tag

A fékbetét/tárcsák állapota vásárláskor már a legutolsók közé tartozik amit megnézek.
Nekem elsőre legfontosabb az összkép kívülről. napfényben egyeznek-e az árnyalatok az elemeken, illesztési hézagok körbe, csomagtartó fel, pótkeréknél gányolás nyomok, frissen festett felület, mind gyanús. Ajtók záródása, motorháztető felnyit zárhídon friss festék vagy egyengetések nyomai, de legtöbbször a rendszámtáblák is sokat elárulnak, mert azt nem szokták cserélni törés után. Persze ha új a rendszám akkor mindegy. Motor ha le van mosva alapból gyanús, de nem váló ok. Első hidegindítás, hidrotőkék/szelepek hangja, hátul ha már látjuk a kékes füstöt az nem túl jó, de szintén nem váló ok, de jó alku alap, szelepszár szimering nem a világ. Nem árt megnézni az olajbeöntő sapka alját, ha erősen vajas akkor valószínűleg hengerfejes az autó, ha csak kevésbé akkor az lehet a sok rövid utaktól is. Ha már a sapka le van véve, világítsunk be a szelepfedélbe, ha nagyon sok az olajsár, akkor valószínűleg "nem volt" gazdája az autónak, nem cseréltek benne olajat időben, és akkori s csak gyenge minőségűt kapott. Érdemes állóhelyzetben a kormányt kitekerni, egyből képet kaphatunk a szervó állapotáról és érdemes megnézni a féltengely-ek állapotát is. Belül pedig a szokásos ülés/kormány/pedálgumi páros csak tájékoztató jellegű a kilométerrel együtt, ha összességében egyben van minden, nincsenek szerelésnyomok, durva kopások, illesztési hibák a műanyagoknál, különböző szedett vedett csavarok, akkor nagy gond nem lehet. Menet közben ne sajnáljuk a gödröket, macskakövet ott jönnek elő a hibák egy kis kotyogás még szintén nem váló ok. Kuplung pedált mennyire nehéz lenyomni,(szerkezet/bovden hiba) Esetleg csúszik-e magasabb fokozatban hirtelen gyorsításnál(tárcsa) és benyomott pedálnál lehet-e hallani kerregő hangot (csapágy). Ha kuplungos az autó az zsebbe nyúlós történet, de még mindig a vállalható kategória, (alku kérdése), váltó rudazat állapota, sebességbe rakva mennyire lötyög a váltókar,esetleg nehéz megtalálni a fokozatokat, ez sem vészes, de ha már recseg a váltó akkor mondjuk egy szinkron gyűrű hiba nem akkora poén autóvásárlás után. Több dolgot már nincs erőm leírni, de kb a végtelenségig lehetne variálni, de én még mindig azt mondom, h törött autóból soha nem lesz sokáig jó autó, tehát nálam az a legfontosabb szempont, h ne TK-ból visszahozott legyen.

20 éve a PH-n.

(#62) alkatraz3000


alkatraz3000
senior tag

teszek fel fényképet, hogy egy egyben lévő autóból miként lett egy undormány bontószökevény, majd egy szépen felújított ismét szép F astra :)

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#63) FatalEror válasza Hikvision (#61) üzenetére


FatalEror
addikt

Hát ezek kb alap dolgok ezek mennek a helyszínen,majd feldobom az eladónak,hogy akkor eddig oké,vigyük el egy autószerelőhöz,ott megemelik a kocsit és alánéznek.
Fényezésnél inkább a festékvastagságot szoktam nézni,láttam már olyan polírt ami gyönyörű volt a 2. mosásig.
Emelő alatt meglehet sasolni váltórudazatot,hogy nem folyik-e a difiből az olaj,meg az egyéb alkatrészekből.A kereket érdemes meghúzni magunk felé,hogy mennyit enged a kormányösszekötő állapota miatt stb.

A váltó probléma meg azért fajtától függ,mert pl ladában,és CRX-kben már cseréltünk otthon szinkrongyűrűt,szarért-hugyért vettünk egy bontott darabot,már mint váltót,és kész.

HardCore is my LifeStyle

(#64) beefjeez válasza ZXR750 (#41) üzenetére


beefjeez
senior tag

A miénkben is szar volt a fűtés, a kapcsolók voltak problémásak.

(#65) Hikvision válasza FatalEror (#63) üzenetére


Hikvision
senior tag

Bizony jól jön egy rétegvastagság mérő vásárlásnál, csak az esetek többségében nincs. Nyilván egy bontott váltó nem a világ, de mondjuk egy V-ös golfon ha már kuplung/váltó hiba van erősen elgondolkozik az ember.

20 éve a PH-n.

(#66) ESP válasza FatalEror (#63) üzenetére


ESP
senior tag

Egy 20éves autón festék vastagságot nézni? :C

2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT

(#67) Hikvision válasza ESP (#66) üzenetére


Hikvision
senior tag

Maximum körbe lecsekkolod a fényezők munkáját :DDD

20 éve a PH-n.

(#68) FatalEror válasza ESP (#66) üzenetére


FatalEror
addikt

Áh oda nem kell,az,másik kategória. :DDD
Nyilvánvaló,hogy nem fogom a ladáknak meg a CRX-knek mérni a faxom a festékvastagságot.

SayczPersze ezeket a cseréket csak a régebbi elterjedtem típuson javaslom,azoknak az alkatrészeit általában szaréhugyé' utánadvágják,illetve ilyen szempontból lehet jó egy karambolos kocsi ami elég nagyot kapott.

[ Szerkesztve ]

HardCore is my LifeStyle

(#69) adalbert1


adalbert1
veterán

Átérzem a helyzetet, az összes családi autónk közül a kedvencem a csapott hátuljú F Astránk volt. :)

(#70) Magnum_


Magnum_
nagyúr

bakelitek, gumik egy szilikonos/műanyag ápolós kezelést kaphatnának, meg esetleg egy dísztárcsát. kellemesebb lenne a szemnek.

I humbly and respectfully decline™

(#71) Csabadi


Csabadi
tag

Sziasztok, új vagyok itt.De nem nézelődni jöttem hanem kérdésem lenne.opel astra f 1993 c16nz, első indítás nehézkes, úgy értem, hogy sokat teker mire beröffen, utána minden frankó, simán egyből indul.Namost ac megy 1baros nyomás van az injektor házban,gyújtás ellenőrizve stroboszkóppal(diag csati két láb összehidalva)Inditózás közben nyom a pumpa, mert ugye a jobb lábtérnél relé baj is lehet. Hibakód nincs, vagyis csak villogtatni tudjuk. Gondoltam vizhőfok jeladora, de már azt régebben cseréltünk. Mi lehet a gond? Jó állapotú a kocsi 190000km pár évesen vettük.

(#72) Gabibácsi válasza Csabadi (#71) üzenetére


Gabibácsi
tag

gyertyák?
hengerfejtömítés rendben? akkor is nehezen indul
mennyire sokat teker?

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#73) Csabadi válasza Gabibácsi (#72) üzenetére


Csabadi
tag

Gyertyák, kábele, rotor, elosztófedél majdnem új, fel éve lett cserélve."Hengerfej Tömítés" olaj nincs a vízben és fordítva sem, nem fogy a viz, fűtés tökéletes.... Hidegen kB 4 - 5 másodperc, melegen kB fél fordulatra indul

(#74) Gabibácsi válasza Csabadi (#73) üzenetére


Gabibácsi
tag

szerintem a 4-5 másodperc nem annyira vészes, ha nagyon hideg van, és kint áll a kocsi
melegen fél fordulatra indul az enyém is... gyertyákat nézheted még meg, kiszeded hogy kormos-e, de szerintem nem lesz baja

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#75) Csabadi válasza Gabibácsi (#74) üzenetére


Csabadi
tag

Garázsban van a kocsi, gyertyák gyönyörűen ki vannak égve, nem kormos. Nem hiszem hogy ennyit kell tekerjen, mivel pár éves volt mikor hozzánk került és sokkal jobban indult. Viszont ez a nehézkes napi első indítás egyik napról a másikra jött...

(#76) Gabibácsi válasza Csabadi (#75) üzenetére


Gabibácsi
tag

Akkor tényleg nem tudom :(

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#77) mephi666 válasza Csabadi (#71) üzenetére


mephi666
nagyúr

akku gyengélkedik esetleg? mi kint tartjuk a miénket (92-es c14nz) utcán, de 1-2másodperc alatt indul reggel elsőre... amikor az előző akku gyengélkedni kezdett, akkor volt nálunk hasonló jelenség

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#78) Csabadi válasza mephi666 (#77) üzenetére


Csabadi
tag

Akku rendben van, 2 hónapos önindító ki lett takarítva zsírozva+kefe csere.

(#79) Eastman


Eastman
őstag

YT mótvá? :)

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.