Veled meg mi tortent, beleptel valami auralato-klubba, es visszaadtad a diplomaidat?
while (!sleep) sheep++;
Veled meg mi tortent, beleptel valami auralato-klubba, es visszaadtad a diplomaidat?
while (!sleep) sheep++;
én anno sok cd-t begrabbeltem, és a wavot összehasonlítottam, rendszeresen volt eltérés.
emellett a cd-k zömében volt/van oversampling, így ha nem azonos algoritmussal dolgoznak a meghajtók, akkor más lesz a hang.
ezeket a saját szememmel láttam, úgyhogy az elméleti okoskodás nem érdekel.
a 80-as évek elejéről származó, szétszedett cd-hez meg annyit, hogy jellemzően a frissen bevezetett technikát még megcsinálják rendesen. utána kezdődik a fillérszexualizálás, amitől mindenféle agyhalott műszaki megoldások jönnek és romlik a minőség. szóval pont nem a 80-as évek elejéről származó meghajtó a jó példa ebben a kérdésben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
nem teljesen értem, hogy mi a konkrét kérdésed, de csak azt tudom ismételgetni, hogy grabbeltem cd-ket és más meghajtón más eredményt kaptam. pedig az összehasonlítás már az általatok nagyon istenített digitális módon történt.
úgyhogy nagyon nehezen meggyőzhető vagyok arról, hogy amit láttam, nem úgy volt. ja nem, egyáltalán nem vagyok meggyőzhető.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Átlag felhasználásnál, ha nem DJ-ni akarok, meg nem vagyok vájtfülű, akkor jó az 1500 vagy a 2000 is?
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
...én anno...
Mikoris?
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
"én anno sok cd-t begrabbeltem, és a wavot összehasonlítottam, rendszeresen volt eltérés."
Why do the binary files from two reads differ when compared?
Egyebkent meg a bakelit is kvantalt, legalabbis Bohr munkassaga alapjan ez eleg valoszinunek tunik , de oke, maradjunk a makroszinten.
Az, hogy nem kvantalt, a pontossagat illetoen onmagaban egeszen pontosan nulla informaciotartalommal rendelkezik es ezzel minden bizonnyal te is tisztaban vagy. Ha en leirom szammal, hogy 3.14159265359 mm, az kvantalt. Ha ceruzaval huzok ugy ranezesre egy 3 mm-nel csak egy kicsit hosszabb vonalat, az nem kvantalt. Szerinted melyik lesz kozelebb a pi mm-hez?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
nem hiszem, hogy furiének lett volna ilyen tétele.
(#101) Rive: azért vannak fizetős ripper programok, amik valóban jobban működnek és nem placebo, mert szokás az ingyenes verziót lebutítani. tehát nem arról van szó, hogy az ingyenes hibátlan és ehhez képest a fizetős placebo, hanem arról, hogy az ingyenesbe szándékosan hibát programoznak, hogy vedd meg a fizetőst.
(#255) Rive: 15 éve.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
...én anno...15 éve....
Én meg vezettem trabantot és velorexet is, szóval mondhattok akármit, az összes autó büdös, huzatos és sz@r.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
olyan is volt, hogy ugyanazzal a meghajtóval begrabbeltem ugyanazt a lemezt többször, és mindig más volt. ez nyilván nem azért van, mert minden esetben máshova tette az elejét a meghajtó.
emellett különböző meghajtókon a hangja is más, a hibajavító/oversampling szoftvere miatt. fogsz egy lemezt, begrabbeled különböző meghajtókon, majd egy íróval felírod több korongra és ezeknek más lesz a hangja.
szerk: (#258) Rive: ha vezettél anno trabit meg velorexet és azóta semmi mást, akkor igen, mondhatod. ha akarod, elviszlek egy körre és akkor tudni fogod, milyenek az újabb autók, amikbe mindig behánynak az utasok
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
"azért vannak fizetős ripper programok, amik valóban jobban működnek és nem placebo, mert szokás az ingyenes verziót lebutítani"
Az EAC (amit mindenki ismer es ami kb. a referenciaripper windowsos korokben) ingyenes es nincs sehova se visszabutitva.
"olyan is volt, hogy ugyanazzal a meghajtóval begrabbeltem ugyanazt a lemezt többször, és mindig más volt. ez nyilván nem azért van, mert minden esetben máshova tette az elejét a meghajtó."
Ez mitol "nyilvan"?
"emellett különböző meghajtókon a hangja is más, a hibajavító/oversampling szoftvere miatt"
Es ennek mi koze a targyalt temahoz? Egyebkent tovabbra is tartom azt az allaspontomat, hogy ha interpolalni kell, akkor ott valami mar nagyon el van rontva, az kivul esik a normalis mukodesen.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
öööö, hogy is mondtad?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
én sem értem, miért lenne "nyilván"
audio CD-nél tényleg gond egy track kezdetének precíz meghatározása, és akkor már nem azonos két beolvasás - holott egyik sem hibás, és persze a hangminőség sem különbözik
Megfelelő program ezt be tudja azonosítani és pontosan tud ripelni.
⭐ Stella
"Egyet értek. De hány olyan dolog van még, amire a tudomány még nem tudott választ adni?" például hogy miért csak egyet ért valaki, kettőt nem... egyetértesz?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Megpróbálom elmagyarázni a HDMI átvitelt, egyébként ez érvényes a legtöbb digitális átvitelre.
A HDMI kábelen az adat színkomponensenként sorosan megy át, egy speciális kódolással (TMDS), ami minden 8 bites subpixel adatát kibővíti 10 bitre. Ez úgy történik, hogy a 8 bemenő bit 256 lehetséges értékéhez hozzárendel egy vagy kettő 10 bites szimbólumot összesen 460-at. Valamint speciális szimólumok léteznek az időzítés információk átvitelére(hsync, vsync..., összesen 4). Ebből látszik hogy a 10 bites szimbólum 1024 lehetőségéből mindössze 464-nek van valós értelme és 560-nak nincs.
Tegyük fel, hogy előfordult egy bithiba. A fentiekből látszik, hogy csak az, hogy egy másik érvényes színkódot kapjunk kisebb valószínűségű, annál, hogy érvénytelen kódszó jött át:45%, A hibás szimbólumot a megjelenítők általában feketének veszik, mert az kevésbé feltűnő, mint egy világos pixel. Továbbá a szimbólumok véletlenszerűen vannak elrendezve, úgyhogy pl ha a bemenő adat 128 egy elrontott bit esetén ha érvényes szimbólum jött át, az bármi lehet 0-255 között(nem kell 128 közelében lennie mert "csak" 1 bit romlott el).
Most vizsgáljuk meg a pl torzult szín állítást: Tegyük fel, hogy az időzítés szimbólumok varázslatosan hibátlanul átmennek, de minden színkód hibás de "csak" annyira, hogy a megjelenített kép még hasonlít az eredetire, csak világosabb vagy kontrasztosabb vagy sötétebb...
Ezek a torzulások (transzformációk) mind egyértelműen megfeleltetnek minden színt egy másikkal. világosabb kép esetében pl. RGB 50 60 70 -> RGB 55 65 75 (és a másik 16 millió színre is van egy ami világosabb). Annak az esélye, hogy a egy helyes pixel helyett a rossz, de megfelelően rossz, tehát a világosabb pixelt vette a vevő 1/1024 * 3 tehát ~1/1 000 000 000, továbbá egy full HD kép az 2MP, tehát egy világosabb teljes kép esélye: 5x10^-16, tehát 0.0000000000000005 (ha ez túl valószínű, akkor tovább lehet osztani az eltelt idővel)
A valóság az, hogyha esetleg van egy bithiba, akkor a képen egy random szines vagy sötét pont villan fel 1/60 másodpercre, de ez nem jellemző. Ha rossz az átvitel akkor általában a vevő kiesik a szinkronból és minden elveszik, még az időzítés is, tehát a vevő azt sem tudja, hogy hova tegye a rossz pixelt.
Ezért merjük azt mondani, hogy a digitális átvitel az vagy tökéletes, vagy semmilyen.
[ Szerkesztve ]
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
engem ez a "referencia ripper windowsos körökben" félmondat ütött szíven honnan a bánatból kéne tudnom, mi van windowsos körökben?
(#260) dabadab: "Egyebkent tovabbra is tartom azt az allaspontomat, hogy ha interpolalni kell, akkor ott valami mar nagyon el van rontva, az kivul esik a normalis mukodesen.": te egyáltalán nem emlékszel a túlmintavételezéses cd lejátszókra? digitális aluláteresztő szűrőt csináltak túlmintavételezéssel (ami az általad hőn utált interpoláció marketing neve). oversampling, hátha így jobban eszedbe jut.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
De szép megfogalmazás!
A torzulásos résznél én is pont erre céloztam, de nem tudtam ilyen szépen, részletekbe menően megfogalmazni. El is mentem magamnak későbbre.
"honnan a bánatból kéne tudnom, mi van windowsos körökben? "
Te ertekeztel arrol, hogy miert vannak fizetos CD ripperek, nem en kezdtem Egyebkent annak idejen (meg a mult szazadban) olvastam a cdparanoia levlistat, es ott eleg gyakran elokerult az EAC, mint testverprojekt (na meg a neten terjedo zeneknel is gyakran ott figyel az "EAC + LAME" vagy az "EAC + FLAC" string).
"te egyáltalán nem emlékszel a túlmintavételezéses cd lejátszókra? "
De, hogyne, de nem arrol beszeltem, hanem a CD-k hibajavitomechanizmusarol, amikor a Reed-Solomon mar nem segit, akkor a hianyo mintak helyere interpolalnak valamit.
DRM is theft
Azért ennyire nem egyszerű. Az SL1200 az az SL120-as EPA120-as hangkarral szerelt változata volt. 1977-ig gyártották. Az SL120-at bármilyen más hangkarral is lehetett szerelni.
A DJ változatok az MKII-k lettek, ahol nagyobb nyomatékot kapott a motor, a tányér súlya is nőtt, a hangkar magasságát lehetett állítani, és a sebességszabályozás lin potival van.
SL1200 az ilyen volt:
Igazad van, Fourier-sor, nem tétel (wiki) Csak nem tanítasz valahol?
Imádom ezt a topicot! Van itt minden: hit, szerelem, tudás! IQ és EQ!
Pedig az eredeti hír ennyire nem izgalmas!
"Fourier azon tétele, hogy sinusok összegéből össze lehet állítani bármilyen hangot"
nem az a problémám, hogy tételnek vagy sornak nevezed, hanem az, hogy az az állítás, miszerint *bármilyen* hangot össze lehet állítani, nem igaz. Emlékeim szerint bármilyen *periodikus* hangra vonatkozik a tétel, és ez nagy különbség.
A sor meg a tétel között annyi szokott lenni a különbség (legalábbis Taylornál így volt), hogy a tétel azt mondja, hogy egy periodikus hang tetszőlegesen pontosan közelíthető, a sorfejtés meg megmondja, hogy adott hibahatárhoz hány tagig kell a sorfejtést megcsinálni. De ez marginális különbség ahhoz képest, hogy hang vagy periodikus hang.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
bakelit: fizika (tehetetlenség, tű méret, anyagjellemzők), cd-nél ezek nem szólnak bele a hangba(bár a cd már amúgy sem nagyon játszik, hdd, és memória a menő ). Egyéb kérdés?
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
ha utálod az interpolációt, akkor nem teljesen mindegy, hogy kieső kódszó miatt van interpoláció vagy üzemszerűen mindig interpolál? nekem mindegy lenne, de én nem látok a fejedbe
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
mert a d/a konverternek nincs tehetetlensége??? a konverter kimeneti kapacitása nyugodtan felfogható a tű tehetetlenségének. ott sem fog az egyik szélső helyzetből a másik szélső helyzetbe ugrani a kimeneti feszültség, mert nulla kapacitású elektronikát lehetetlen csinálni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
hát nem is sűrűn van olyan ahol ahol a kimenete feszültség 2 szélső között ugrál, egyébként meg olyan távol áll ez a tű tehetetlenségétől, mint makó jeruzsálemtől. Összekevered a zezont a fazonnal, és egy fénysebességgel közlekedő űrhajót egy csigával
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
oké, tehát ha a d/a konverternél nincs olyan, hogy nagyot ugorjon a jel, akkor az analóg lemezen sincs, tehát a tehetetlenség nem focizik. legalábbis ha minimálisan objektívek akarunk lenni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
a film megnézése alatt az volt az érzésem, mintha valaki kijelölő filccel rajzolna miliméterpapírra grafikont...
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Ha benyomod a REPEAT gombot a lejátszón akkor periódikus hangot kapsz, ami sorba fejthető. Akár egy Beethoven szimfónia is. Meghallgatni elég egy periódust is. (nem voltam komoly, de nem bírtam ki)
Dehogy nem, mondom, hogy egy csigát hasonlítasz egy fénysebességű űrhajóhoz. A csiga a tű tehetetlensége, a másik egy elektronikáé. Valszeg nem véletlen, hogy vinyl-en a mély hangok a legerősebbek, mert magasabban már bejátszik az a bizonyos tehetetlenség, és az anyagjellemzők.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
"Átlag felhasználásnál, ha nem DJ-ni akarok, meg nem vagyok vájtfülű, akkor jó az 1500 vagy a 2000 is? "
Úgy fogalmaznék, hogy jó belépőszint lenne igen. Pénztárca küszöbtől függően lehet rá hangszedőt tenni, ha meg tudod engedni magadnak akkor egy AT120E hangszedő egy kisebb Technics-el nagyon jó belépő ebbe a világba. (Természetesen kalkuláld bele, hogy egy phono elektronikára is szükséged lesz még ha nincs az erősítődben)
https://www.facebook.com/Naruvideo
nem fénysebességű az a d/a, nem erősárammal töltik...
másrészt a tűnek egyszer kell mozdulnia, a d/a-nak meg annyiszor, ahány kvantálási lépésben megy át az a hang.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
"Azért ennyire nem egyszerű. Az SL1200 az az SL120-as EPA120-as hangkarral szerelt változata volt. 1977-ig gyártották. Az SL120-at bármilyen más hangkarral is lehetett szerelni."
Nem teljesen értem, hogy ez miben mond ellent annak amit írtam - semmiben.
"A DJ változatok az MKII-k lettek, ahol nagyobb nyomatékot kapott a motor, a tányér súlya is nőtt, a hangkar magasságát lehetett állítani, és a sebességszabályozás lin potival van."
Ezután meg jött az MkIII amiben még más dolgokat módosítottak és így tovább egészen MK6-ig. plusz a mindenféle limitált szériák.
Itt egyébként egész jól le van írva bár azért hiányos a cikk:
http://en.wikipedia.org/wiki/Technics_SL-1200
https://www.facebook.com/Naruvideo
csak egy arányokat bemutató hasonlat volt
"másrészt a tűnek egyszer kell mozdulnia, a d/a-nak meg annyiszor, ahány kvantálási lépésben megy át az a hang." LOOL
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
Te most trollkodsz
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
És ennek mi köze a hangminőséghez? A CD (vagy digitális fájl) meg ezer más sebből vérzik.
Amúgy van itt egy kis félreértés - szerintem senki nem azt mondta, hogy magával a digitális rendszerrel lenne a baj, én örülnék a legjobban ha digitálisban ott tartanánk már, hogy nagyfelbontásban, jó masterrel be lehet bármit szerezni. Sajnos azonban a kínálat marginális ezekből (vinylhez képest mindenképpen). A 16bit/44khz és egyéb történetek meg sajnos nem tudnak labdába rúgni egy jó vinyl mellett - főleg, hogy ezekből is nagyítóval kell keresni a jó keverést.
https://www.facebook.com/Naruvideo
"A 16bit/44khz és egyéb történetek meg sajnos nem tudnak labdába rúgni egy jó vinyl mellett"
De most miért? Mitől jobb a vilnyl. Aláírom, hogy extrém minőségű rendszeren akár 50kHz sávszélesség is lehet, de ezt még senkinek nem sikerült hallani, ugyanakkor a maximum dinamikatartománya 70dB, míg a 16 bit problémamentesen ad 96dB-t.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
te most trollkodsz?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Egyszerűen hallgasd meg. Miért nem lehet hallani? Sajnos pont ez a gond, hogy jól hallható a különbség a kettő között. A dinamikával az a fő gond (ahogy korábban már többen írtuk), hogy cseszhetjük ha magát a dinamikatartományt összenyomják. Láttál le már mostani CD vagy digitális fájlt? Egy nagy massza az egész, és sajnos ennek megfelelően masszaként is szól
https://www.facebook.com/Naruvideo
az alapvető kérdés az, hogy minden bizonnyal olyan tényezők is szerepet játszanak a minőségérzet kialakításában, amiket vagy nem mérünk, vagy nem tudunk mérni, vagy fogalmunk sincs róla, hogy mérni kellene.
Nekem volt olyan saját építésű quad 405-ös erősítőm, ami 70 KHz-ig vitt át egyenesen. Válogattam bele a piacon elérhető legjobb alkatrészeket, stb. Ehhez képest egy 15 KHz-ig is csak köhögve átvivő csöves erősítő utcahosszal jobb. Következtetés: a sávszélesség nem az elsődleges paraméter a minőségérzetben.
ugyanabba a problémába futnak bele, mint az elektronikus hangszerek. egy rendes zongora szebben szól, mint egy rendes zongora alakú zongoraszintetizátor. rendes hegedű dettó jobban szól, mint egy elektronikus hegedű. miért? a pontos választ senki nem tudja, csak közelítgetünk.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Csakhogy nem a 16/44.1 miatti különbséget hallod, hanem az eltérő mastert!
[ Szerkesztve ]
nekem van a régi szép időkből aad-s cd-n ugyanaz a hang, mint fekete lemezen. ott, szerintem, nincs különböző master.
egyébként meg nem teljesen mindegy, hogy miért rosszabb a cd? azért, mert a technológia rossz, vagy azért, mert nem kapsz rendes lemezt hozzá? szerintem de.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Az a másik fele, a 16/44-ből csak annyit hallasz még jobb master esetén is, hogy bizony karcos, érdes hangja van, lehetetlen hosszú távon hallgatni. Nem véletlenül próbálják a CD szerelmesek is analóg irányba vinni a CD hangját (a jobb DAC, futómű, stb irány szinte mindig erre mutat), de igen mint írtam a legnagyobb gond a master. (És sajnos HDTracks és társais is előfordul ugyanaz a szar master csak 24bit-ben szar
https://www.facebook.com/Naruvideo
Nem, én nem trollkodom.
Viszont, mint (elektronikával foglalkozó) mérnök nem egészen vagyok képes felfogni, hogy a fentebbihez hasonló kaliberű sületlenségeket valaki képes komolyan gondolni.
Bocs, hogy ezt mondom, de a témához releváns ismeretanyagod katasztrofálisan elavult, és abszolut nem passzol ahhoz a magabiztossághoz, amivel előadod.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
Azt nem állítom, hogy nem szar a mai kompresszált zene, sőt állítom, hogy a mai zene szar. Nem erről beszélek. Én erre reagáltam: A 16bit/44khz és egyéb történetek meg sajnos nem tudnak labdába rúgni egy jó vinyl mellet és A CD (vagy digitális fájl) meg ezer más sebből vérzik. Ezt az állítást cáfoltam meg. A technológia jobb, hogy mire használják, az meg sose volt a mérnökök kezében.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
nektek mindenki troll, aki másképp gondolja, függetlenül attól, hogy kinek van igaza.
eszedbe sem jut átgondolni, hogy miért van igazam, egyszerűbb letrollozni. te dolgod, engem nem érdekel.
csak gondold végig azt, hogy egy 1Hz-es szinuszgörbénél a tűnek kétszer van jelentős gyorsulása, amikor irányt vált, ehhez képest a d/a konverterben 44100 állapotváltozás játszódik le, amelyik mindegyike kapacitások feltöltésével vagy kisütésével jár együtt. a tranyóknak is van kapacitása, a feteknek is.
következmény: az nem igaz, hogy a d/a-nak semmi tehetetlensége sincs, miközben a tűnek meg van. még egy nyomorult műveleti erősítőnél is katalógusadat a jelemelkedési sebesség, ami hallható különbséget okoz a hangban. például egy quad 405-nél rohadtul nem mindegy, hogy uA 747, egy lf 356 vagy egy ne 5532-es ic van benne, mert jól hallható különbséget okoz. (mielőtt belekötnél, tudom, hogy a jelemelkedési sebesség nem ugyanaz, mint a d/a állapotváltozása, de példának jó, hogy más villamosmérnökök nem úgy gondolják, mint te)
akkor egy d/a mitől is mozogna fénysebességgel?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
akkor egy d/a mitől is mozogna fénysebességgel?
Mer' a vonatkozó kapacitás ma jellemző értéke ~ olyan, mintha a hangszedő hegyezett, fúrással kikönnyített aszalt bolhap*csből lenne, amit pókhálóval függesztettek.
Mondom, reménytelenül elavult ehhez az ismeretanyagod. Nem kellene erőltetned. Ez így rosszabb, mint az ethernet-kábel hangvisszaadásra gyakorolt hatásáról olvasni.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
Ezzel szemben számtalan vaktesztet lehet találni, ahol analóg láncba beiktatott 16/44.1 AD/DA hatását nem tudták beazonosítani, fölismerni mikor szól...
Egy durva, hosszú távon hallgathatatlan hang lehet a felvétel, vagy a rossz lejátszó hibája - de nem a 16/44.1 technológiáé
és kékhalált dobott volna a windowsod, ha az egymondatos letrollozás helyett ezt írod elsőre: "Mer' a vonatkozó kapacitás ma jellemző értéke ~ olyan, mintha a hangszedő hegyezett, fúrással kikönnyített aszalt bolhap*csből lenne, amit pókhálóval függesztettek" ???
visszatérve a témához: ha a lejátszó nem bírja követni a lemezt, akkor lehajlik, de továbbra is folytonos függvény lesz a kimenete. a d/a-nak meg elvileg sosem az, csak mindenféle ronda szűréssel válik folytonossá.
másrészt meg hiába alacsony a d/a-n belül a kapacitás, ráteszel a végére egy aluláteresztő szűrőt, aminek van kapacitása, és rögtön lőttek is az egésznek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
> csak gondold végig azt, hogy egy 1Hz-es szinuszgörbénél a tűnek kétszer van jelentős gyorsulása, amikor irányt vált,
Csak a hallgatosag kedveert megjegyzem, hogy a tu gyorsulasa ebben az esetben egeszen pontosan ugyanaz a szinuszgorbe, mint amit lekovet. (Ha szinuszgorbe van a lemezen, akkor a gorbe derivaltja a sebesseg, ami szinuszgorbe, es annak a derivaltja a gyorsulas, ami szinten szinuszgorbe.)
A D/A-k tehetetlensegevel kapcsolatban annyit jegyeznek meg, hogy 16 bites D/A-kbol lehet kapni tobb GSPS sebessegueket. Tehat gigaherzekrol beszelunk, amiket tudnak ezek a relative olcso (par tiz dollaros) csipek, ehhez kepest itt 44.1 kHz-s D/A-rol van szo. Itt a tehetetlenseg gyakorlatilag merhetetlen es lenyegtelen. Egyszeruen ezen a szinvonalon mar regesreg tulvan a technologia -- mig a lemezjatszok eseteben nincs.
while (!sleep) sheep++;