Új hozzászólás Aktív témák

  • Joci10

    őstag

    válasz Rickazoid #198 üzenetére

    Az oprendszer 'árát' csak és kizárólag azért említettem meg, mert sokan azt az indokot hozzák fel a Linux mellett, hogy ingyenes. Ha pedig ennyire számít, hogy mi olcsóbb (mi ingyenes), akkor a játékok áránál is fog számítani (nem is kicsit). Ha pedig a játékok áránál fog számítani, akkor a készítők sem dolgozhatnak olyan árakkal, ami nekik megtérülő lehetne.
    Itt át is térek egy másik gondolatfolyamra. Vagyis a játékfejlesztőknek az a platform a legvonzóbb, ahonnan sok bevételt tudnak szerezni. Ezért említik elsődleges platformként a konzolokat, mert ott jóval nagyobb haszonkulccsal tudnak dolgozni; de a PC-s piac is jelentős, így oda is megéri fejleszteni. A Linuxos rész viszont jelentősen csekély, ezért nem állnak neki ezzel foglalkozni (nem olyan egyszerű (és olcsó) Linux-gurukat szerezni; illetve a jelenlegi programozókat sem egyszerű 'átképezni'). Vagyis k@-ra nem érdekli őket, hogy mi mennyire zárt, vagy nyitott, ha könnyebben tudnak rá programozni (elég sok eszközt kapnak a MS-tól, vagy a Sony-tól, hogy viszonylag könnyen tudjanak fejleszteni akár konzolokra, akár a Windows platformra - nem mellesleg a hardver-gyártók is elsődlegesen Windows támogatók, mert azt használja a legtöbb ember - illetve még az eddig megszerzett rengeteg tapasztalat is ezek mellett szól), és több rajta a haszonkulcs. Ha a Valve nem támogatja a nagy fejlesztőket jelentősebb összegekkel, akkor nem lesz 'nagy' Linux-os játékprogi (egyedül a közösségben és az indie játék-készítőkben bízni meg nem kifizetődő); ha meg nem lesznek ilyen játékok, akkor meg nem éri meg se a SteamOS-re fejleszteni, se a SteamBox-ot megvenni (a tévére simán ki tudom tenni a gépemet; nem kell ehhez egy box, ami streamelne).

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés