Hiánypótló írás! Köszi.
Esetleg képekkel is tarkíthatnád.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] A használt VGA piac kincsei - Július I
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [HThomas:] Nikon D500 wishlist
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Kephamos
addikt
Nagyon jó írás!
Sose felejtem el az első villacserémet, amikor pont úgy fordult át a villa az első keréken (miután kitámasztottam) hogy pont telibeverte a villanyak a csapágyat Golyók röpködtek mindenfele, kuka lett a vége... Mindezt Vasránap délelőtt, amikor nem volt nyitva bolt
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
kozmate
tag
Egy biciklit kell közben elképzelni? Vagy repülőt?
Tudtommal más sporttevékenységgel kapcsolatban nem használnak a-head set rendszerű kormánycsapágyakat, ettől függetlenül, jogos, javítom.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Racecam
MODERÁTOR
Érdekes írás, mert sem a címből sem a bevezetőből nem derül ki, hogy miről van szó.
Annél azért lehettél volna informatívabb is, ha egyáltalán van ilyen szó.
Com'è diverso il mondo visto da qui
És most milyen?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
LJ.
tag
az írás jó, aki bringázik, vagy kicsit is ért hozzá rájön miről van szó. aki meg nem, az vessen magára! annak úgy se kell megérteni..
#06658560
törölt tag
Es nem vagod le a villa nyak folos reszet.
lapa
veterán
pont ezt hiányoltam...
a "nem tisztítom meg laborkörülmények között, de tolok a kosárra zsírtot" szerintem nem illik az egyébként alapos és szakszerű írásba.
btw: múlt században lemaradtam, mostanság már csak 1 1/8" van? ehhez kapcsolódva talán egykét mondatot ejthetnél a régi típusú nyakak ill fejcsapágyak esetén érvényes lehetőségekről.
lehet, hogy volt csak én voltam felületes: az új villára felkalapáltad az alsó csészét valahol?
Személy szerint nem javasolnám a nyak levágását, hacsak nincs extrém méretkülönbség a fejcső és a nyak hossza között. A méretre vágott nyakú telót elég rossz eséllyel tudod csak értékesíteni.
A csapágy tisztítását nem emeltem ki, mert alapvető dolognak tartottam, de kiegészítem ezzel az írást, köszi!
Az alsó csészét nem kell felkalapálni a villára, az a homlokcsőbe megy. Az alsó gyűrűről a 13-as pontban írtam.
Nemsokára írok az ékes fejcsapágyas rendszerekről is, bár az igazság az, hogy egyre kevesebb jó minőségű gépet szerelnek ilyen csapikkal.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
tocsa
senior tag
Te Jorus az a Jorus vagy?
Ket elmeny:
Egyszer egy jo minosegu tu-gorgos 1"-os Ritchey a-head kormanycsapagyhoz szinte minden alkatresz megvolt. Azert csak szinte minden, mert hianyzott mindossze egy darab fel mm vastag alatet gyuru. Ez persze mar csak az osszerakas legvegso fazisaba derult ki.
Tanacsom: szetszedesnel es osszerakasnal nagyon jegyezzuk meg hogy melyik csesze hova valo, melyik kosar es alatet milyen iranyban hova valo. Lehet, hogy csak egy tucat alaktreszbol all az egesz, de ha ott hever elottunk egy halomban, akkor elegge fogos puzzle tud lenni. Es az elegge szivas, ha kiderul, hogy ki kell verni es atcserelni masik iranyba.
Masik elmeny:
En mar vagtam ferden villanyakat!!! Mert egy 165mm-es mod trial stucnit szerkesztettem ra a kormanyra, aminek ferde a kupakja!!! Tobb oram elment a levagassal es finomhangolassal, senkinek nem ajanlom. Gagyiek ott rohogtek rajtam
Megegy jotanacs: ha arra kerul a sor, hogy kiverjuk a homlokcsobol a csapagycseszeket, azert nem mindegy milyen vasrudat es milyen modon hasznalunk, hogyan kalapalunk. Nem art ha van celszerszam. Erre egy megoldas, amit 2006 telviz igenybe vettem: a Luongo kerekparuzletben kibereltem egy komplett szereloallvanyt teljes szerszamkeszlettel. Beballagtam az alkatreszekkel (teljes bringa: vaz, szettek, kcs, villa, stucni, kormany, stbstb) szombat reggel es kigurultam a komplett bicoval este. Persze neha besegitettek, mert nem birtak nezni, hogy mit szerencsetlenkedek (special thanx to Buvar, aki azota Angliaban van)
[ Szerkesztve ]
Acer Predator Helios 500 Ryzen, Samsung 960 Pro NVMe + GeChic 15.6" kulso monitor a mobil irodahoz
Én én vagyok, igen, amint az adatlapomon is olvasható, kerékpáros zsurnalisztaként tengetem szabadidőm jelentős részét.
Érdekes, hogy sokan simán belevágnak otthoni körülmények között egy fejcsapágy cserének. Ez az a művelet, amit célszerszám (fejcsapágy-behúzó) nélkül biztos nem kezdenék el. Mindenféle eszközökkel belekalapálni a csészéket a fejcsőbe... hát, no.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Kiegészítettem az írást a nyak hosszának kiszámításával, a méretrevágás és a hézagoló használatának lehetőségével.
Kérdés: az ékes fejcsapágyakkal való kiegészítésen kívül mi lenne az a téma, amiről nem található a neten szabatos, magyar nyelvű leírás bringák szerelésével, beállításával, javításával kapcsolatban, ami széles körben érdeklődésre tarthat számot? Ötletek, javaslatok jöhetnek priviben, vagy akár ide is.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Fáraó
őstag
Nagyon jó írás! Grat!
Kérdésre: spec. engem érdekelne hogyan cseréljünk/tartsunk karban integrált hajtóművet.
VIGYORRRGAZMUS.....
Köszi!
Melyik típusra gondolsz? A bringámon integrált Saint hajtómű van, 4 éves, karbantartani nem szükséges, lévén, zárt csapágyról van szó. A cseréje is rém egyszerű, csak kilazítom a bal oldali hajtókar csavarjait, kitekerem a kis előfeszítő kupakot, lehúzom a hajtókart, majd a jobb oldali kart a tányérokkal kihúzom a másik oldalon és kint is van a motyó.
Ha saras/homokos terepen mentem előzőleg, akkor általában kitekerem, megtisztítom a csészéket, a monoblokkház meneteit, mivel nem szeretem, ha perceg a menetben a kosz, aztán egy kis zsírral megtámogatva rakom őket vissza. Ha bent vannak, mehet jobb oldalról a hajtás, balról a hajtókar, összehúzom a kupakkal, meghúzom a csavarokat, és kész is.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Fáraó
őstag
Én köszönöm!
Integrált, normál fogas (44) LX van (Hollowtech II) a gépemben. Csak lehet, majd csere lesz. Illetve nem tudtam kell e tavaszi nagytakarítás rá (XC-t megyek, néha saras, koszos lesz, aggódtam miatta). De a hsz-edet el copy/paste-eltem!
VIGYORRRGAZMUS.....
Akkor azt pont ugyanígy tudod leszedni.
Írtam már a bringás topicban pár hsz-t karbantartással kapcsolatban, azokból majd összerántok egy átfogóbb írást, lehetőleg minden fontos részletre kitérve.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Képek, képek, képek... bár én is bringázom, nem mernék bevállalni egy villa cserét, de szívesen olvasok szerelési leírásokat, ez is jó volt De képek!
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
Jövőhéten lesz időm, hétvégén készítek minden lépéshez fotókat.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Ariadne
őstag
Hú, nagyon jó írás, hasznos és szakértőtől ered.
A karbantartás az igen jó lenne, szerintem az emberek többsége csak a vázról törlgeti le a port/sarat max, máshonnan nem. Múlt hétvégéig én is azt hittem, hogy hűdealaposan tisztogatom a bringát, ha fülig sáros/havas lesz. Aztán a lánc (saját felfogásom szerinti) "tisztítása" során egyszer kiderült, hogy kb. egy évig nem tisztítottam ki a hajtást úgy egészében. Lánctányérokon rákövült méretes dzsuva, lánc szemein alig lehet átlátni, és a fogaskoszorút is csak kb. egyszer töröltem át rongyáthúzgálásos módszerrel. Hát eléggé vakarni kellett, amikor párom elszörnyedve megmutatta, hogy is kell. De most már csilivili. Szóval hát ha nem mondják, nem igazán kézenfekvőek ezek a dolgok, nekem legalábbis...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)