Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) Reaper


Reaper
őstag

Nekem egy 1.3 Sedan volt, '98-as, GLX, klíma, 2 légzsák, ABS. Imádtam, volt benne progresszív rugó, így ha 4en ültünk benne sem ült le, plusz lehetett vele kanyarogni is. Elvitt Montenegróba meg vissza. Na ott fogyott el az olaj. Vettem valahol egy kanyon közepén 2 doboz castrolt bele, hazajöttünk, szervíz. Akkor derült ki, hogy az előző tulaj szintén nem cserélgette az olajat, így a motor kuka, ez kb 2 hónappal a vásárlás után. Na a másik motorral már nem volt gond soha, végigjártuk vele a Horvát tengerpartot 4en, megpakolva, klímázva. Kibírta a Pesti közlekedést is, bár akkor derült ki számomra, hogy keményített futómű nem való ide. Első autóm volt, nagyon szerettem, de azért voltak bajai, amikről nem is tudtam, pl a rozsda, na én mielőtt eladtam, azért átnézettem, kilakatoltattam. Később derült ki, hogy lett volna azért még ott mit csinálni, ráadásul a lakatos is átb*szott és nem valami szép munkát végzett.
Volt mellette másik, erősebb autóm, így az "erejét" azért a helyén kezeltem, de tényleg lehetett vele dinamikusan közlekedni.
Azóta született egy gyerkőc és akkor döntöttem el, míg az asszony terhes volt, hogy valami biztonságosabb kell, mert azért amikor szemmagasságban van egy átlag új kisautó lököse is, az azért nem annyira biztató. Úgyhogy beálltam a SUVosok közé (Sorento), azóta a pesti utak kisimultak. Már megvolt a SUV de azért még vissza-vissza ültem a Suziba, hát, félelmetes volt utána, vissza ülni a szuterénbe.
Szóval jó autó ez, de a helyén kell tudni kezelni, pláne ha család van én meggondolnék valami biztonságosabbat.

(#102) nuke7 válasza Reaper (#101) üzenetére


nuke7
veterán

nekem a legközelebbi élményem egy korabeli Daihatsu Applause ami öcsémé.
Az egy luxus autó a suzukihoz képest, de a méretéből adódóan nem tud sokkal több lenni.

Asszem erről a swift-ről írták azt, hogy meglepően kemény a gyári futóműve is, de egyszerűen valami mágikus / mesteri az, hogy ilyen kemény futóművel ilyen rossz úttartása legyen egy autónak - mindenhol elpattog és ugye gumi sincs rajta a mérete miatt... :DDD

https://youtube.com/user/nuke7

(#103) Reaper válasza nuke7 (#102) üzenetére


Reaper
őstag

Daihatsuból csak Charadehoz volt szerencsém, de az egy elég ócska valami volt még a Suzukihoz képest is. Egyébként nekem tetszett a beltere, normális fekete, bár bakelit kemény műanyagok, értelmes elrendezés. A vele egykorú Focusok girbegurba középkonzoljától én pl rosszul voltam, amikor láttam. De ez izlés kérdése :)
Kemény volt a futómű, de nem éreztem pattogósnak annyira. Mondjuk 4 KYB gátlót raktam a gyáriak helyére, mert azokkal tényleg sokszor "belibegett"
Nagyon hálásan vezethető autó volt, pontosan jelzett, hogy hol a határ, viszont a gumikon nem volt szabad spórolni, mivel elég aprók. Bár a gyári felnire asszem a 155 helyett felment valami 165 is, de erre már nem annyira emlékszem.
A csomagtartó is sokat látott nálam, volt benne nekem is kisméretű tégla hordás, de el tudtam vele hozni egy Praktikeres üvegasztalt is :) Csak ne lett volna olyan szűkös a nyílása.

Nemtom látszik-e másnak is, nekem még archivban itt van a zöldsárkány hirdetése, szerintem szép beltere volt: [link]

[ Szerkesztve ]

(#104) bacsis válasza nuke7 (#102) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

Asszem erről a swift-ről írták azt, hogy meglepően kemény a gyári futóműve is, de egyszerűen valami mágikus / mesteri az, hogy ilyen kemény futóművel ilyen rossz úttartása legyen egy autónak - mindenhol elpattog és ugye gumi sincs rajta a mérete miatt...
Nem nagyon válaszolgattam senkinek, mert úgy vagyok vele.. rájuk hagyom, "igazad van barátom" mondjon mindenki amit akar...
De most válaszolhatnékom van :B
Szóval igen, ebben tényleg egyet értünk... Katasztrófális az úttartása... Mondom úgy hogy évek óta 130-al pályázgatok sok száz (van hogy ezer) km-eket, és lám itt az autó és teszi a dolgát, nem borult árokba meg ilyenek.. ha kicsit fúj a szél, max 80 és kész...
Viszont Igenis van tapasztalatom sok-sok másik autóval... a gond az hogy sok "fanyalgó" leszóló, beszóló" fórumtárs az ezres full fapad Suzukiból indul ki... egy ilyen felszereltségű autó teljesen más Suzukis berkeken is belül... Aki megnézte, beült, más véleménye lett róla... persze továbbra is mondom, helyén kell kezelni a dolgokat...
Leírtam a tapasztalataimat, Ezt az infómat vagy elfogadják, vagy nem.. de én nem fogok szembe menni senkivel sem :)

(#105) Kiscsőke válasza bacsis (#104) üzenetére


Kiscsőke
aktív tag

Ne foglalkozz a sok beszólogatással, az a jó az egészben hogy sokan úgy születnek hogy van 3 diplomájuk 5 nyelven beszélnek, autót szerelnek álmukban és atomfizikáról diskurálnak. Nekem is volt suzukim, sajnos eladtam, mert a nejem azt mondta minek 2 autó, 2 hónap múlva már sírt utána, de nem jött vissza, (pizzafutártól nem veszek semmit pizzán kívül). Én is toltam be egyedül a kis 1,3-ast, de én akkor már láttam ilyet.(8 évesen elloptam a faterék trabantját, igaz csak egy utcát haladtam vele, de akkor majdnem agyonütött az öreg(habár büszkébb volt rám mint mérges)). Jó volt a cikk, látszik, hogy szeretitek. Használjátok egészséggel!

A remény hal meg utoljára! (meg a patkányok)

(#106) bacsis válasza Kiscsőke (#105) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

köszönöm :R

(#107) SyMbioTe válasza bambano (#39) üzenetére

Hűha, elvagy tévedve nem kicsit.
7,8-ért ha te azt szalonból elhozod, akkor örömtáncot járnak a szalonban, az biztos. Azt kérlek, te 6,85-ért tudnád elhozni.

1 éve vettünk 1,4 GL+ Scorss-t. Elég jól körbejártam akkor az új autó palettát (szinte minden weboldal konfigurátorát végignyomtam + hahu-t is sokat böngésztem)
Azon az áron, ilyen felszereltségű és ilyen motorral ellátott autót 1-2 misivel drágábban lehetett volna csak megkapni. És akkor legtöbbször csak kisautók voltak.

Másik, nem tudom minek a GLX-et nézed. Gondolom haverod J Astrája sem egy full extrás volt 4,1-ért. (rokonék jópár éve egy full extrás, bemutató J Asatrát 5M-ért hoztak el) A jelenlegi palettán a GL felszereltségben (kb a régebbi GL+-nak felel meg a mostani GL) szinte minden benne van, ami egy mai modern autóba kell.

Szóval szidhatod itt a Suzukit, de messze a legjobb ár/érték arány az új autó piacon. 5M-ért Hibrid, LED-es fényszóró (nem csak menetfény), korrekt, kényelmes beltér, tolatókamera, és még sok hasonló apróság. Az meg hazugság, hogy egy Swift 8-9 milla. A Swift Sport megáll 7Millióba. Alap Swift 4M, jobban felszerelt az 4,5M.

Cikkhez:
Tök jó volt olvasni, hogy mit ki nem bírt az a kis Swift. :C
Sok balesetmenteset még vele. Vigyázzatok vele azért nagyon, mert az autó tényleg papír. Őszintén szólva én pályára félnék felmenni vele.

[ Szerkesztve ]

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#108) nuke7 válasza Reaper (#103) üzenetére


nuke7
veterán

azért írom, hogy más kategória, mert ilyenek vannak benne, (asszem 94-es vagy 92-es) hogy:
- elektromos tükrök
- 4 elektromos ablak
- világítás az ajtóban, ha kinyitod
- máshogy sípol ha kulcs marad benne, ajtó van nyitva vagy a lámpa maradt felkapcsolva
- digitális óra
- megvilágított pipere tükör
- beépített könyöktámasz
- fém pedálok
- 1.6 benzin 106 lóerő
- 4 tárcsafék
+ szedán forma, de a csomagtartó ablakkal együtt nyílik, tehát gyakorlatilag 5 ajtós, iszonyatosan könnyen pakolható.. :U

[ Szerkesztve ]

https://youtube.com/user/nuke7

(#109) bambano válasza SyMbioTe (#107) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Hűha, elvagy tévedve nem kicsit.": cut & paste a hivatalos web hivatalos konfigurátorából mióta eltévedés???

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#110) nuke7 válasza bambano (#109) üzenetére


nuke7
veterán

hát gondolom csak azért, mert nem annyi az ára :U

https://youtube.com/user/nuke7

(#111) Reaper válasza nuke7 (#108) üzenetére


Reaper
őstag

Bár az enyém '98 volt, de elektromos tükör és ablak nekem is volt, meg könyöklő, meg óra (szerintem az minden ázsiai vasban volt egykoron :) )
A sípolás ugyanez, de én mondjuk kiszedtem a csipogót, mert idegesített, hogy nem lehet rendesen zenét hallgatni nyitott ajtónál, amikor mondjuk várok valakire.
Hát igen, az 1.6 az tényleg jó lehetett 100+ lóval meg igen, a tárcsafék is jó dolog (nem is értem, még a nagypolákon is volt, ebben miért nem)
Az üveggel nyíló hátsó ajtó meg a legjobb dolog a világon, nem is értem miért nincs manapság sem minden gyártónak.
Mondjuk tényleg meglepő, hogy mi mindent beleraktak, a Charade után nem néztem volna ki belőlük :)

(#112) Ed3r_X_ válasza bambano (#109) üzenetére


Ed3r_X_
nagyúr

Az utóbbi 2 évben az autóárak elszálltak. Haverom a Skoda Rapidját vette alsó-közép felszereltséggel 4.4 millió körül, most az utódja a Scala 6 milliótól indul.

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#113) nuke7 válasza Reaper (#111) üzenetére


nuke7
veterán

Ja, meg az Applause elvileg eggyel nagyobb autó, eggyel feljebb pozícionálva mint a Charade :K
Csakhát úgy rohad mint a kartonpapír az esőben... :(

[ Szerkesztve ]

https://youtube.com/user/nuke7

(#114) SyMbioTe válasza bambano (#109) üzenetére

"7,8-ért ha te azt szalonból elhozod, akkor örömtáncot járnak a szalonban, az biztos. Azt kérlek, te 6,85-ért tudnád elhozni."
Ezért. Listaár egy dolog. Te ha szalonba bemész nem annyiért hozod el, nem érted meg? Hidd el. Tavaly az Scross is 6,valamennyiért volt listaáron, és mit ad Isten a kedvezményes 5,3-ért hozhattuk el. Tudom, hogy nem szereted ha nincs igazad.

[ Szerkesztve ]

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#115) b. válasza SyMbioTe (#114) üzenetére


b.
félisten

és ehhez még hol a Swift árban- - 1-1,5 M :)

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#116) bambano válasza SyMbioTe (#114) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

persze, persze, sokkal jobb, a 6.85 tényleg sokkal jobb ár egy suzukiért...
hiszen ez már nem 3.7 ezerrel drágább, mint egy j astra, hanem csak 2.7-tel.

rotfl

továbbra sem változtatok a véleményemen, 2018. első negyedévében rám szakadt a tudat, hogy másik autóra van szükségem, körbejártam az összes debreceni autókereskedést (bent voltam személyesen, kaptam árajánlatot), és a suzuki árai nekem túlzóak voltak. pont. tehát mégegyszer: 2018 elején és NEKEM túlzóak.

mindenki azt vesz, amit akar, ha neked megfelelnek azok az árak, akkor vedd azt. én nem vettem suzukit. és nagyon úgy látom, ha véletlenül most beesne a fejembe, hogy a boltbajárós városi szaladgálóst cserélni akarom, akkor se suzuki lenne belőle.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#117) Napfénysüti válasza b. (#115) üzenetére

Három éve Balenot hoztam el szalonból 3,3 M-ért. Most mondjuk ilyen 4 M környékén van egy belépő Suzuki (Ignis, Swift).

Més que un club!

(#118) opr válasza bambano (#116) üzenetére


opr
veterán

Jó, de a Te agyadban az autós körkép úgy néz ki, hogy van a sok fos, meg van az opel. :DDD

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#119) bambano válasza opr (#118) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

eddig vectrával jártam, egy rendesebb fajtával, abból nem annyira egyszerű átülni egy fullfapad suzukiba. pedig én megadtam az esélyt, a totojának is, a fordnak is. igen, a sok japó rizsrakéta :P

most három opel van a háznál, meg a bátyáméknál is van még, és nekem jók az üzemeltetési, megbízhatósági tapasztalataim velük.

meg vannak dolgok, amiket 2020-ban nem akarok tolerálni. például azt, hogy egy márkakereskedésben nincs bemutató autó, nem lehet beleülni az adott autóba, és teljesen felfoghatatlan, agyament szállítási határidőket vállalnak. akkor a suzukira 6 hónapot ígértek. például szalonban úgy tudtam megnézni az ignist, hogy az egyik szerelőnek olyanja van és a privát autójába beülhettem. legalább tudom, hogy az ignác nem az én méretosztályom... :) a szalonban egy darab stift volt, eladva, átadásra kiglancolva, messziről meg lehetett nézni... és azt mondták, hogy amíg 6 hónap a queue, addig felejtsem el az alkudozást. ismét hangsúlyoznám, hogy ez 2018 tavasza.

mondjuk ebben a témában az opel is felzárkózott, amikor egyszer márciusban azt merték mondani, hogy siessek a rendeléssel, ha idei szállítást akarok (ez másik kör volt)...

úgyhogy nem tudom, ki hol szocializálódott autóvásárlás terén, de ami itt vadkeleten van, az horror.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#120) nuke7 válasza bambano (#119) üzenetére


nuke7
veterán

1) miért full fapadot vennél..? 6 millió körül kb. minden extra benne van.
2) a sport swift-nél most nem igazán van jobb új autó annyiért. (6 körül)
3) nem is értem, hogy milyen szalonba jársz. Mi amikor próbavezetni akartuk a 140lovas vitarát bementünk, kértünk egy ajánlatot és vezettük.
+ a mazdanál MINDEN modell-t ki lehet próbálni, legalább egy fajta motorral... :U

[ Szerkesztve ]

https://youtube.com/user/nuke7

(#121) bambano válasza nuke7 (#120) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

1. miért, egy jobban felszerelt vectrából átülve melyik swift nem full fapad? :P
2. de, van. ha választanom kell a sport swift meg a haver által összerakott j astra között, az astra kilométerekkel nyeri a menetet. meg ugye a két miller megtakarítás
3. hát ezt mondjuk én se értettem :)

mazdát akkor fogom számításba venni, ha eljutnak oda, ahol 1999-ben az opel astra g állt: hogy tudnak rozsdamentes kasztnit gyártani. jelenleg ennek a feltételnek nem felelnek meg.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#122) Ed3r_X_ válasza bambano (#121) üzenetére


Ed3r_X_
nagyúr

1. Furcsa zavaraid vannak neked a fapadosságról.
2. A Stift állva hagyja azt a J Astrát, és nem csak a lámpánál.
3. Egy kereskedés még nem mérvadó a márka megítélése szempontjából szvsz.

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#123) bambano válasza Ed3r_X_ (#122) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

kellett már, hogy valaki elkezdje a @-át méregetni, mint egy falat kenyér (nem) :P
de nyugodj meg, a mondatom eredeti változata továbbra is igaz.

a márka megítélése szempontjából az a mérvadó, amit látok. ha a kereskedő hálózat feje nem kéri számon a részleteket a kereskedéseken, akkor de, mérvadó. egyébként pedig nem ez a fő gond, a fő gond az, hogy a suzuki ma is egy alsó kategóriás autó, egy rendesebben motorizált, nyugatiasabb trabant. hiába erőlködik, attól még ez marad. főleg ha az erőlködés elsősorban az árcédulán látszik.

egyébként hogy a stift a gyorsabb-e vagy a j astra, mellesleg egyszer sem írtam le, hogy milyen motor volt abban a j astrában, számomra érdektelen abból a szempontból, hogy nem vettem astrát.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#124) opr válasza bambano (#119) üzenetére


opr
veterán

Ez olyan, hogy velünk meg pont az egyik Opel szalonban voltak olyan szinten bunkók, hogy arra szó nincs. 2001-ben arra a felvetésre, hogy családi, dízel, nem kombi autót keresünk 5megahuf körül, annyit mondott a kedves kereskedő, hogy ott vannak a katalógusok, nézegessük, aztán elfordult és elsétált. Átmentünk egy másikba, ott már normálisak voltak. Szalonja válogatja a dolgot. Az egy másik dolog, hogy végül nem Opel lett a dologból, mert borzalmas volt az ár-érték arány, amit akkor tudtak, még a Toyota is olcsóbb volt ugyanabban a méretben, hasonló felszereltséggel, pedig az se éppen olcsó márka.
Azóta volt már Opelem is, nem volt rossz autó, szerettem, de semmi különöset nem adott a konkurenciához képest, abszolút szürke kisegér. Cserébe mondjuk nem volt rosszabb se, mint a többi.

Azzal mondjuk egyetértek, hogy általános minőség szempontjából az Opel egy polccal a Suzuki felett van. De csak eggyel. Azért egy VW, Toyota más kávéház. De mondjuk ez se feltétlen igaz így, mert mindegyiknek van jobban meg rosszabbul sikerült modellje.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#125) Ed3r_X_ válasza bambano (#123) üzenetére


Ed3r_X_
nagyúr

Ugyan áruld már el, mit vettél @méregetésnek, mert szerintem semmi olyat nem írtam.

Az hogy a kereskedő hálózat feje mit kér számon, megint egy más dolog. Azt tudja számon kérni, amiről tud. Az alsó kategóriással is vitatkoznék, mitől lesz az egy autó? Mert valaki azt mondja rá? Indokold meg. Mert míg egy Dacia és egy Lada az (több szempont alapján is), azért a Suzuki már ellépett szerintem attól. Inkább mondanám a középkategória alját.

Az összehasonlítás nem kimondottan a gyorsaságra irányult. De a Swift Sportban nem csak a motor más, ott van az egész felfüggesztés például. Más téren sincs szerintem elmaradva az említett Opeltől, bár nem jó konkurensek. Az egyik egy átlag autó, a másik egy sportosra hangolt, némi élménnyel is kecsegtető négykerekű.

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#126) bambano válasza Ed3r_X_ (#125) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"2. A Stift állva hagyja azt a J Astrát, és nem csak a lámpánál. "

mitől lesz alsó kategóriás egy autó:
- a méretétől
- a menetkényelmétől
- a felhasznált anyagok minőségétől
- ami még ennél is fontosabb: a minőségérzettől

a suzukinak nem sikerült megszabadulnia a swift1 szintjétől. és itt most nem arról van szó, hogy mit gondol a gyár, hanem arról, hogy mit gondol az átlag vevő. eszébe jut-e az átlag vevőnek, hogy ha középkategóriás kocsit keres, ránézzen-e a suzukira vagy sem. én megnéztem, a suzuki nem egy kategória az opellel. a totálkárosok annyit lelkendeztek az új suzukikról, hogy gondoltam, hiszek nekik és adok egy esélyt. nem jött be.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#127) bambano válasza opr (#124) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

volt céges autónak vw-m, a legrosszabb autóval kapcsolatos élményeimet azzal szereztem. abban, hogy a következő autóm vectra lett, igen jelentős részben ezek a tapasztalatok játszottak szerepet.

amikor kocsit kerestem, toyotában éppen nem volt se elfogadható árú, se rendes motorral felszerelt, se rendes méretű, se rendes kinézetű autó. legalábbis abban a szalonban, amit végignéztem elejétől a végéig. a toyota chr kinézetétől elsírtam magam...

szerintem ha valaki elfogadja, hogy a stiftben itt-ott takarékosságra utaló nyomok vannak, akkor sokkal jobban jár vele, mint nagyjából bármelyik fóccvágennel vagy toyotával. mint ahogy sokan úgy gondolják, hogy skodával is jobban járnak, mint a fóccvágennel, áll is emiatt a bál mostanában...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#128) nuke7 válasza bambano (#121) üzenetére


nuke7
veterán

ioszonyú kíváncsi vagyok, hogy mit tudott a haver által összerakott j astra 4.1 millióért - miért titkolózol? Miért titok vajon az az összeállítás? csak nem full fapad volt..? :DDD

btw vezettem hosszabb úton előző generációs bmw 520d-t meg vitara-t.
A vitara jobban tetszett, az 520d ülése jobb volt, párezer km-et egyben azzal vezetnék inkább, de itt vége is az előnyöknek. Valószínűleg a vitara mellé még vehetnék egy játszós autót az 520d árából, ezért meg se fordul a fejemben, hogy azt vegyem.

[ Szerkesztve ]

https://youtube.com/user/nuke7

(#129) bambano válasza nuke7 (#128) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

nem vettem észre, hogy ez kérdés...
1.4 turbó, 140 ló, 6-os kéziváltó, metálfény, multimédia, tempomat.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#130) #90088192 válasza bambano (#129) üzenetére


#90088192
törölt tag

Nem tudom, vezettem J-Astrat mint bérautó, jól megy, de nekem nem a zsánerem, inkább egy Ford Falcon vagy Mitsubishi Magna, igaz én Magna rajongó vagyok :DDD Mondjuk kb 10 másodperc neki(Magna) a 100, de ha meglát egy dombot akar utánfutóval amin 1.5t van akkor sem kérdezi meg hol a lipicai ménes, hanem visszadobja 3. ba aztán megyünk :C és vannak dombok nem aprók.

Igaz én új autót nem vennék akkor sem ha ingyen adnak :N

Szegény Bacsis, ugyan úgy járt mint sokan mások, nem értett az autókhoz, és fiatalon nem látta át tetti következményét, amiért lehet elhordani mindennek, de legalább beismerte, és gondolom nem tervezi újra, hogy ezen hibákat vétse :R

(#131) kovsol válasza bambano (#129) üzenetére


kovsol
titán

Komoly felszereltség ahol a tempomatot ki kell emelni xD legalább adaptív?

May the Force be with you!

(#132) #52931072 válasza Napfénysüti (#117) üzenetére


#52931072
törölt tag

Hát én nézelődtem, de 4 misi környékén csak fiatokat lehet kapni tisztességesebb méretben.
A suzik eléggé megdrágultak. Az új ignis meg valami értelmezhetetlen képződmény. Mintha valaki teljes hosszában kivágott volna középről vagy harminc centit. Bűn ronda, indiában rohangálnak ilyenekkel, csak azokon egy kerék van elöl középen. Értelmetlen két egyformán kis autót tartani a palettán, a splass alig kisebb, de kinéz valahogy.

kovsol

Azt hinnéd 2020-ban a központi zár alapfelszereltség, de nem mindig.

[ Szerkesztve ]

(#133) SyMbioTe válasza bambano (#116) üzenetére

Ok, még mindig el vagy tévedve.
Idézet maghatól: "Másik, nem tudom minek a GLX-et nézed. Gondolom haverod J Astrája sem egy full extrás volt 4,1-ért."

És nehogy azt hidd, hogy egy fapad Astra megfelel egy fullos Suzukinak. A lósz*rt.
Márkakereskedésben nincs autó? Az egy márkakereskedés. Ahol mi vettük ott bármelyiket ki lehetett próbálni, csak a készlethiány miatt nem volt minden motorváltozat.
Várni kell az autóra: Most őszintén mit vártál? A Swift japánból jön, ott gyártják. A Vitara / Scross-a 1-2 hónapot kellett várni. Mert az országon belül van.

A te kedvedért megnéztem egy Astra konfigurátort. A legkisebb 1,2-es motorral, legkisebb felszereltésggel, alap színnel 6,7M. És akkor ebbe még nincs se LED-es fényszóró, se kétzónás automata digit klíma, tolatókamera, stb..

Szóval nem értem teljesen, hogy mi volt neked túlzó akkor, amikor még olcsóbbak is voltak jelentősen a Suzukik, mint ma.

Az meg, hogy egy Suzuki meg egy Opel nem egy kategória, nettó hülyeség. Miben annyival jobb az annyira imádott és dícsért Opel, mint a Suzuki? Ugyanazt az a műanyagot használják egy Opelhez is, ne aggódj.

A J Astrához: Kíváncsi lettem erre a csoda autóra. Pl mikor hozta el azt az autót, és új volt, vagy használtan x km-el? Milyen kivitel, kompakt, sedan, kombi?
Csakmert a J Astra akkor volt kifutó modell, amikor a Vitara megjelent. (2015)

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#134) kovsol válasza SyMbioTe (#133) üzenetére


kovsol
titán

GL+ és GLX esetén is már oldalnyi extra van benne, addig az opel oldalán ott figyel az árlista, hogy miért mennyit kell még extrában fizetni még akár a maxos felszerelség mellett is, aztán végül szépen felkúszik az ár. Főleg ha nem valami 1.2 83LE motorral akarod az opelt.

[ Szerkesztve ]

May the Force be with you!

(#135) Qtya123


Qtya123
őstag

Agyturbina:Akkor az a J Astra turbós volt, ha jól ment.

Nekünk céges autóként sima szívó 1.4 J Astra volt. A létező legrosszabb új autó volt amiben ültem. Legalábbis számomra.
Az az autó olyan szinten volt lomha, hogy egyszerűen nem akartuk elhinni. Cserébe még az ember térde sem fért el a hülyén kialakított középkonzoltól. Kb 200 km-es pályázás után már fájt a térdem.
A legszebb az volt, ha többen ültünk benne az érdi emelkedőn vissza kellett kapcsolni, egyszerűen nem tudta tartani a 130-at. :N Egyedül utazva még csak-csak, ha ki volt taposva a bele.

Valami nyűgje is lett kb 15ezer km után. Hamar ment is a cégtől szerencsére. Sok km nem ment bele, volt még 2 másik autó, amit használhattunk és csak akkor ültünk ebbe, ha nem volt bent épp a másik kettő.
Volt egy régebbi Fabia is, na azt szívesebben elvittem. Igaz fapad és csúnya volt belül, de legalább nem volt halálfélelmem előzéskor. :D Még az is jobban ment.

[ Szerkesztve ]

(#136) opr válasza bambano (#127) üzenetére


opr
veterán

Igen, Toyota kinézete tényleg megosztó, hogy finoman fogalmazzak. Nekem mondjuk a camry tetszik, bár ott meg a hibridet kell szeretni, mert talán más motorral itt nincs is. De camry meg valószínűleg nem is volt két éve, az pont egy szerencsétlen, átmeneti időszak volt. Mondjuk, ha meg van, akkor is drága, pláne az itt emlegetett számokhoz képest.

Az utolsó bekezdéseddel amúgy nagyon egyet tudok érteni, ma már közel sem akkora kompromisszum egy swift vagy egy octavia, mondjuk egy polohoz vagy golfhoz képest, mint amennyivel olcsóbb. Megbízhatóságban a swift meg még agyon is veri őket. Szóval amíg kizárólag a->b a cél, és valamiért csak új jöhet szóba, nehezen indokolható bármi, ami árban ezek felett van. Szerencsére (sajnos?) viszonylag ritkán ennyi a lényeg. :D

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#137) bambano válasza SyMbioTe (#133) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

szerintem meg te vagy eltévedve, ha most akarod megmagyarázni nekem, hogy két éve mit láttam. hiába klikkelgeted most a konfigurátort, nem fogsz infót kapni arról, hogy két éve mi volt a helyzet.

"És nehogy azt hidd, hogy egy fapad Astra megfelel egy fullos Suzukinak.": így van. ha a fullos suzuki 4 misi lett volna, a közepesen gagyi astra meg 6, akkor lett volna értékarányos.

de megpróbálom más típussal megvilágítani: az nem normális, hogy a trabant másfélszer annyiba kerül, mint a bmw.

"A J Astrához: Kíváncsi lettem erre a csoda autóra.": ha tényleg kíváncsi lennél, és nem csak az lebegne a szemed előtt, hogy kötözködj velem, akkor tudnád. ugyanis volt már ebben a topicban szó róla.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#138) nuke7 válasza SyMbioTe (#133) üzenetére


nuke7
veterán

hát de kiderült, hogy a haver astra-ja se full extra közben :D :U

(#136) opr: swift-ből én csak a sportot nézem, ott nem igazán látsz spórolásra utaló nyomokat... :U

(#137) bambano: egyszerűen nem tudom ép ésszel felfogni - és egyébként nem is írtad le - hogy mivel tud kevesebbet egy ugyanannyira extrázott suzuki mint egy j astra.
Mitől lesz kevesebb? Mitől nem jön szóba?
Zsigeri gyűlölködés? Sznobság? Tanult előítéletesség?

Nem tudok mire gondolni, mert ha a beltérben és az extrákban nincs nagy különbség akkor csak olyan dologra tudok gondolni, amit te nem írtál le és lehet, hogy pont az számít neked?

Hangszigetelés esetleg? Agyon szervózott kormány? :F Ilyesmik miatt szerinted egy kategóriával jobb az astra..? Lomhább autók..? Nem tudom elképzelni, de ez a lenéző stílus nekem nagyon nem jön be. (mint írtam is, új autóban most a swift sport-nál nem tudsz jobb vételt mutatni)

[ Szerkesztve ]

https://youtube.com/user/nuke7

(#139) opr válasza nuke7 (#138) üzenetére


opr
veterán

Igen, a swift sport nekem is nagyon tetszik, de ez a sporolasra utalo nyomok... Ez mar regen nem az, hogy latod vagy nem latod. NVH-ban erheto tetten a dolog leginkabb, meg kenyelemben, helykinalatban.

Szoval az van, hogy szerintem is zsenialis autok a kis suzukik, en meg a regi swiftet is szerettem, de azert azt latni kell, hogy nem egy kavehaz a nagyobb markakkal, nem veletlenul kerulnek azok ketszer annyiba. Persze, nyilvan nem adnak ketszer annyit, tehat kizarolag racionalis fejjel nezve nem erik meg a felarat, de kizarolag racionalis fejjel nezve meg mar a swift sport sem.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#140) nuke7 válasza opr (#139) üzenetére


nuke7
veterán

én pl. a nissan quasqai meg a vitara közül mindig a vitarát választanám, haverom is bánja, hogy nem számítatta be... :U
Szóval én nem látom, hogy mi nem egy kávéház. Igaz, nekem a rendes japán autók jönnek be asszem így 4-5 autó után...

[ Szerkesztve ]

https://youtube.com/user/nuke7

(#141) opr válasza nuke7 (#140) üzenetére


opr
veterán

Én is japán autós vagyok alapvetően. De akkor japán oldalon maradva swift vs corolla, vagy vitara vs rav4. Nem egy kávéház. Cserébe árban sem. Ár-értékben jobb a suzuki? Naná! Viszont azt is látni kell, hogy jóval többet is kapsz a jóval több pénzedért, még ha nem is feltétlenül arányosan többet.

Mazdát nem írom, mert ott bambano kollegával értek egyet. Majd akkor veszem autószámba, ha képesek olyan autót gyártani, ami nem rozsdásodik hulladékká egy év alatt. Vagy kettő alatt. Vagy 10 alatt... Amit amúgy a konkurencia már 20 évvel ezelőtt is rutinból oldott meg. Pedig kár érte amúgy, mert gyönyörű autókat csinálnak, szívómotorral, manuális váltóval, amolyan utolsó mohikánként. Ha nem rozsdálna annyira, nagyon rá tudnék kívánni egyre.

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#142) bambano válasza nuke7 (#138) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

nem volt olyan állítás, hogy a haver autója full extrás. az volt az állítás, hogy normálisan összekattogtatott.

mivel kevesebb egy suzuki mint egy astra? például azzal, hogy suzuki. de ezt is írtam már. de megpróbálom más típusokkal: a suzuki a trabant, az astra meg a lada. beltérben nincs nagy különbség? az ignác egy tejfölös pohár minden tekintetben. vagyonőrben szoktam ülni, az is gagyi (oké, a vagyonőr se egy mai csávó)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#143) nuke7 válasza opr (#141) üzenetére


nuke7
veterán

miben kapsz többet? ezt nem értem, hogy mivel van indokolva a dupla ár pl. rav4 - vitara esetén. Mi az benne, ami kétszer annyit ér. Drágább fémből van? :F

Mazda meg nem ad újabban 10év rozsdásodás elleni garit..? :F

(#142) bambano: :)) oké, ezt nem értem, de akkor jól gondoltam, hogy csak a sznobság és a beidegződött előítéletek beszélnek belőled. Tudom, hogy vannak ilyen emberek, velük nem kommunikálok általában :R
(ha ignác alatt ignist érted, akkor az egy fos, de arról nem is volt szó, nem is tudod úgy extrázni mint egy astrát, tehát teljesen irreleváns, szó sem volt róla - ugyanez a wagonR)

[ Szerkesztve ]

https://youtube.com/user/nuke7

(#144) opr válasza nuke7 (#143) üzenetére


opr
veterán

Nagyon nehéz ezt írásban így átadni. Ülj be egybe, próbáld ki, meg fogod érteni.
Amúgy is fun tud lenni egy ilyen kör.
Szépen járd végig ki mit ad, érteni fogod.
Japán vonalon tegyél egy olyan tesztvezető kört egy hétvégén, hogy suzuki, nissan, toyota, lexus.
Érezni fogod a különbséget minden egyes átülésnél. Hogy lesz-e akkora a különbség, hogy értelme legyen a sokszoros árnak? Dehogy lesz. De az, hogy lesz különbség és érezni fogod már az első pár száz méteren, az is biztos.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#145) nuke7 válasza opr (#144) üzenetére


nuke7
veterán

Mint írtam, próbáltam drágább autókat is.
Nekem egyelőre az erősebb cx-3 volt a kedvencem.

A toyotát az auris óta nem bírom, normális autójuk csak a TS de az meg megint annyira drága, hogy nem is érdemes foglalkozni vele - meg nincs is :DDD
Nissan meg nem is árul már autót csak SUV-ot meg mini-t, nem..? :F
Lexus-ból az IS2-es vonal bejövős, de az újakat már ott is elrontották és baromira nem érik meg az árukat :( Az érzések nagyon szubjektív dolgok - ami neked pozitív az nálam simán lehet negatív.
(pl. nemrég seat arona fr-t vittem egy körre - szar volt a gáz reakció, nem jók a váltó kiosztások, döglött a kormány... mondták is, hogy fiatalos nagypapa autó.
pedig egy régebbi leon 4x4 a turbós motorral meg milyen jó volt... :U )

[ Szerkesztve ]

https://youtube.com/user/nuke7

(#146) opr válasza nuke7 (#145) üzenetére


opr
veterán

Abban még nem ültem, suvokat őszintén szólva nem szeretem, én sedan (esetleg egyterű) párti vagyok, számomra az néz ki (és viselkedik) úgy, mint egy autó.

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#147) Qtya123 válasza opr (#141) üzenetére


Qtya123
őstag

Egy 6-os Mazda az én szememnek is nagyon tetszik. Kíváncsi vagyok ezek az újak ugyanúgy porhanyóssá rohadnak-e majd 10 éves korukra.

Ha nem rohadnának és nem lenne nálam beakadva a Lexus, akkor komolyan elgondolkodnék rajta. Jelenleg azonban abban a fázisban vagyok, hogy 6 éve vettünk egy Lexust (akkor volt 11 éves) és annyira bevált, hogy nem igazán akarok más típusra váltani a jövőben sem, persze amennyiben anyagi akadály nem gördül elé.

Hogy a cikkhez is szóljak: A leírtak alapján nem csoda, hogy már családtag, amennyi élményt és segítséget nyújtott az autó. Azért annak örülök, hogy a full naív, teljesen laikusból eljutottál oda, hogy már törődsz az autóval, mert a karbantartás hiányát fájt olvasni.

(ja meg az olasz szerpentinezéshez: remélem csak a friss jogsi volt még ott az oka és ma már nem a kanyar közepén nyomod ki a kuplungot és váltasz vissza :) )

Amúgy nekünk második autónak a belváros káoszában, meg a méteres padkákra állni van egy 21 éves 1.0 Swiftünk. Nyilván fapad és hihetetlen faék, de én szeretem azt az autót is. Azt meg különösen, hogy 4 gyári alufelnit 2 éves keveset használt gumikkal, alufelni csavarokkal annyiért vettem rá, mint a másikra 1 darab gumiabroncsot. :D

Amúgy jó volt olvasni a kommenteket is, legalább tudom, hogy a Suzuki típustól függetlenül azért sz@r, mert Suzuki.... :DDD

[ Szerkesztve ]

(#148) opr válasza Qtya123 (#147) üzenetére


opr
veterán

Meg tudlak erteni, a lexus nalam is be van akadva. Jelenleg is egy manualis valtos, 2005 ev vegi is250 mark levinson van. Mar egy joparszor gondolkodtunk rajta, hogy kene valami ujabb, de valahogy mindig oda jutottunk, hogy nem akarjuk lecserelni, imadjuk. Elotte egy gyartas vegi is200 volt, azt is imadtuk, de az is250 azert szamunkra jobb. :K

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#149) #52931072 válasza bambano (#142) üzenetére


#52931072
törölt tag

Asszem most jól elkaptad a lényeget a trabi vs lada párhuzammal. A lada egy lebutított benzintemető fiat koppincs volt, ahogy az astra “nesztek csórók németautó utánzat”.
Reálisabb mondjuk a nem szedán swiftet a corsával összevetni, mert az a méretkategóriája. Ott meg kb egykutya csak a suzukit ritkábban kell szervízbe hordani.
Amúgy a korabeli traglikhoz képest, nem is volt olyan vészes a trabi törés tesztje, régebben olvastam valahol.

(#150) bambano válasza nuke7 (#143) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

persze, van benne valamennyi sznobság is, meg hírnév alapú döntés is, de nem ez a mérvadó.
mitől jobb egy autó, mint a másik. direkt a vectrát hozom ellenpéldának, mert ott markánsabb a különbség.
1. méret. minél hosszabb egy autó, annál kényelmesebb vele nagyobb sebességgel utazni. a nagyobb itt 90km/h és felfelé. jelentős komfort különbség van két autó között, ha nagy a tengelytáv különbség
a méret úgy is számít, hogy 187 centivel és 135 kilóval akármibe nem ülhetek bele, mert lehet, a tűzoltók vágják le rólam.
2. futómű, azon belül is a hátsó. az olcsóbb autókban hátul merev tengely van, a jobbakban legalább valami extrás (pl. az újabb astrákban panhard rudas, z tengelyes vagy watt kitámasztásos, ki hogy hívja). a vectrában független hátsó kerékfelfüggesztés van. a gyerekem rendszeresen rosszul volt a merev tengelyesben, a független felfüggesztésűben meg soha.
3. belső anyagok. most voltam a városban, direkt megtaperoltam az astrát: rendes puha, nem foszlós, nem kopogós műanyagból van a belseje. a kartámasz környékén az ajtókárpit puha plüss.
4. rendes autó 20 évesen se zörög. én ültem vagyonőrben, abban minden kopogott, pattogott, stb. pl. betettél egy tollat a kesztyűtartóba, vagy egy kulcscsomót a két ülés közé, és pattogott, aminek zaja volt.
5. rendes autóban a kormány mindig bőr. a sebváltó sötét színű, szintén bőr, és még véletlenül se alumínium, mint sok lexusban :P
6. nem mindegy sem az ülés ergonómiája, sem az egész vezető körüli tér ergonómiája. ebben mondjuk a g astra annyira nem volt elöl.
7. nem mindegy az autó alkatrészeinek a sebessége. például nem mindegy, hogy az abs másodpercenként 6-7x bír közbeavatkozni (mint a fóccvágenemben), 18x (mint a vectrámban) vagy 40x (mint egy m3-as bmw-ben). ettől is függ egyrészt az érzés, amikor vezeted, másrészt a végeredmény, hogy megálltál 5 centire a fától, vagy lakatos 200 önrésszel.
8. egy csomó apróság, ami jól jöhet:
- pl. vectrában ha kiég a hátsó lámpatestben az izzó, akkor van hotswap
- pl. vectrában ha esőben tolatsz, automatikusan bekapcsolja a hátsó ablaktörlőt (egyáltalán: van hátsó ablaktörlő)
- pl. vectrában az első ablaktörlőket oda tudod állítani, ahova akarod, ami jól jön, ha lapátot kell cserélni.
9. kismillió apróságon látszik, hogy ráköltötték-e a fejlesztésére az időt vagy sem. legjobb példa a klíma. van olyan, amelyik képes hideg levegőt befújni, meg van olyan, amelyik normálisan, zajmentesen képes temperálni az utasteret. nagyon nem mindegy, hogy egy hosszabb út után kényelmesen szállsz ki a kocsiból vagy mellhártya gyuladással.
10. a szagok! némelyik autóban annyira ordenáré műanyag szag van, hogy elviselhetetlen.
11. tudom, hogy nem szép dolog ilyet kimondani, de legyen az autónak respektje. a mai közlekedési morál mellett nem mindegy, hogy soha nem kapod meg az elsőbbségedet akkor se, ha jár, vagy azért normálisan be tudsz simulni a forgalomba. az én tapasztalatom az, hogy minél kisebb egy autó és minél kisebb fényt áraszt a fényszórója, annál inkább elnyomják.

az, hogy melyik autó milyen, leginkább hosszú út után derül ki. amelyikből úgy szállsz ki, mint akit ledaráltak húsdarálón, az nem jó. amelyikből meg nagyjából emberként, az sokkal jobb.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.