Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-23 00:23:55

LOGOUT.hu

Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#551) total90


total90
veterán

Z8 update: tegnap próbálgattam ezt azt, lemerítettem 2 akkut :DDD

A Z7II-héz képest is WOW a cucc, de van egy dolog ami nem kis időtöltést okozott.
Annó a Z6-hoz vettem 2x 128 GB SanDsik Extreme Pro CFexpress kártyát, 1700 MBs olvasási és 1200 MBs írási sebesség. Na most ezek a kártyák a Z7II-el is simán mentek és most a Z8-al... is többnyire.

A helyezt az, hogy N-RAW videót akarok készíteni, high quality beállítással 8.3k@60 fps, akkor kemény 3 másodperc után kapok egy üzenetet, hogy "video interrupted". A helyzet az, hogy a kicsikének nem elég az írási sebesség, amit a kártya tud :U
Szóval kell új kártya, nézzőnk szét a neten...

128 GB alapból kevésnek tűnik a fent említett videó beállításokhoz, így gondoltam 512 GB vagy 1 TB lesz az ami nekem kell. Volt némi sokk, az 512 GB-os kártyák, amik 1700 Mbs-os írási sebesség felett vannak, azok olyan 650 eurótól kezdődnek, az 1 TB-osok meg lazán egy ezres felett vannak :DDD Azért ez elég kemény.

Ha nincs jó, ló a szamár is.

(#552) p_adam válasza total90 (#551) üzenetére


p_adam
addikt

A minimum írási sebesség a döntő, nem pedig "up to 1200MB/s", amit rávésnek, SanDisk-ből a 128GB lassabb, mint a 256GB vagy afelett.
750MB/s ennyit kell tudnia folyamatosan a kártyának a kamerában. Persze az se mindegy, hogy eközben mennyire melegszik. Persze nem olyan könnyű olyan cikket találni, ahol sok ilyen (drága) kártyát összevetettek stabilitás szempontjából, de van rá esély, mivel a Z9 (fw 2.0) már sok ideje elérhető.

(#553) total90 válasza p_adam (#552) üzenetére


total90
veterán

Igazából a Nikon oldalán van egy lista az ajánlott kártyákról, de abból nem nagyon találtam olyat, amit be is tudok szerezni.
Találtam pár tesztet YouTubeon, a Nikonos Ricci srácnak írtam is Instán és ő a tesztjében, többek között használt, Delkint Black-et ajánlotta. Ezt tudok is itt Svájcba venni, szóval szerintem az lesz. Abból most a 325 GB-os (elég fura méret) most 647 Frank, ami kb. euróban 1:1. A 650 GB-os viszont 1410 CHF, ami azért huh.. :B

Ha nincs jó, ló a szamár is.

(#554) Bagoly01


Bagoly01
senior tag

Gondolkodom egy Z7 II modell beszerzéséről. Véleményeket szeretnék kérni, És hogy használtan milyen árban mozog most egy ilyen gép?

[ Szerkesztve ]

(#555) total90 válasza Bagoly01 (#554) üzenetére


total90
veterán

Én a napokban adtam el 1900 franként, ami forintban kb. olyan 700k.
72k expó volt benne, de még 2,5 év gari volt rá. Annó, amikor vettem, akkor volt egy kuponom, amivel 5 évre ki lehetett tolni a garanciát.
A használt piac kb. egész európában hasonló árazásban van szerintem.

Én imádtam, a legjobb gépem volt a D800 óta. A kamera egy tank, soha semmi bajom nem volt vele és kb. minden időjárásban használtam.
Kiderül a Z8 lesz-e olyan jó, egyelőre nagy a hype :DDD

[ Szerkesztve ]

Ha nincs jó, ló a szamár is.

(#556) .mf válasza Bagoly01 (#554) üzenetére


.mf
veterán

"használtan milyen árban mozog most egy ilyen gép?"

X.

A magyar piac kicsi és nem likvid. Akkor és annyiért lesz eladó, amikor és amennyiért valaki meghirdeti.
A napokban volt fent egy 1 éves Z6II 680k-ért - röhögtem magamban, hogy szép álmokat, Bécsben az új 570k. Erre rá pár nappal írta, hogy elkelt, én meg csak pislogok, hogy milyen balekok vannak...

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#557) total90 válasza .mf (#556) üzenetére


total90
veterán

Magyarországon kellett volna eladnom a Z7II-t :DDD

Egyébként tényleg nem árt megnézni a környező országokat.

Ha nincs jó, ló a szamár is.

(#558) .mf válasza total90 (#557) üzenetére


.mf
veterán

Én pedig júliusban mentem volna Svájcba dolgozni (de aztán úgy alakult, hogy már nem), annyiért meg is vettem volna :DDD

Rá is néztem a digitecre, hogy odaát mennyiért mennek most a dolgok, a Z6II + 24-120, amit figyelek, hogy beesik-e 2400 EUR alá, az ott 2267 EUR-nak megfelelő CHF, már alakul. A Z8 sajnos ott még kicsit drágább is.
Viszont megnéztem, hogy Japánban mennyi a Z8, és aztarohadt, mindössze 540k JPY, azaz 3600 EUR, egy ezressel olcsóbb. Egy pillanatra komolyan elgondolkoztam rajta, hogy elutazzak Japánba, a következő években úgyis tervezek újra menni, de őszintén belegondolva, nem hinném, hogy a közeljövőben szükségem lenne a tudására, aztán lassan végre csak kap a középkategória (Z6III) is épkézláb AF-t...

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#559) total90 válasza .mf (#558) üzenetére


total90
veterán

Én cégen keresztül lénygesen olcsóbban jutottam a Z8-hoz, mint az akitális Digitec ár ;) Mondjuk amit ott spóroltam, azt most kiadtam memória kártyára, ami támogatja a 8k@60fps-t :DDD
A Z7II esetében abból indultam ki, hogy 2300 az új és az enyémre még volt 2.5 gari. Gondoltam 1900 egy reális ár.

Hova jöttél volna? Zürich?

Ha nincs jó, ló a szamár is.

(#560) .mf válasza total90 (#559) üzenetére


.mf
veterán

Ja hát cégen keresztül még jobb...

Nem, Val Müstairben szokott (volt) lenni a törzshelyünk, onnan az Umbrail-hágón át a Stelvio egész közel van. De a vezetőség kavarása után én már nem csinálom tovább.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#561) Bagoly01


Bagoly01
senior tag

Köszönöm a válaszokat! :R

(#562) rinpocse


rinpocse
tag

Sziasztok!

Erősen gondolkodom „EGY” CIR-PL szűrő beszerzésén. Nem tudom eldönteni, hogy az alábbi objektívek közül melyikre vegyem meg. Z14-30, Z24-120, Z24-200.

Először arra gondoltam, hogy veszek egy 82 mm-est, s szűkítő adapterekkel tudnám használ a másik kettőn (77 és 67 mm). Ez a megoldás mennyire lehet életképes? :N

Köszönöm.

(#563) .mf válasza rinpocse (#562) üzenetére


.mf
veterán

Teljesen, én is ezt csinálom.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#564) rinpocse válasza .mf (#563) üzenetére


rinpocse
tag

Köszönöm. :)

(#565) Timer


Timer
veterán

Valaki elmagyarázhatná, hogy miképp lehetséges a Z6II-vel ISO640 mellett ilyen zajos képet lőni:

Mindeközben, itt egy kép Ken Rockwell tesztből, IS800-zal. Igaz, én kikapcsoltam a vázban a zajcsökkentést, na de baszdki, D750-en is ki volt, és 640-ig ott is bátran elmentem, 800-tól kezdett számomra sok lenni a szemcse... Valami itt nem kerek, vagy mindenkinél ilyen?

(#566) .mf válasza Timer (#565) üzenetére


.mf
veterán

a.) Mivel és hogy dolgozod fel? Ott is van beállítás és preset, ami fel tudja erősíteni a zajt. Ha felhúzod az árnyékokat, az is növeli a zajt.

b.) A Z6 I&II dual-gain szenzor, 100 és 800 a két alap-ISO-ja. 500-on és 640-en zajosabb, mint 800-on (ld. photons to photos)

c.) Ken Rockwell gyakran gyári jpg-ket tesz ki, amiben benne lesz minden gyári zajszűrés, vagy még ezeket még át is futtatja a saját presetein és talán valami denoiset is használ, mint a Topaz.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#567) Timer válasza .mf (#566) üzenetére


Timer
veterán

Először is, köszi!

1. CameraRAW, szimpla Adobe Color profil, default beállításokkal. Annyi igaz, hogy az expo 1 fényértékkel alul volt lőve, hogy ne égjen ki a környezet (rohadt nagy ablak, ellenfényből fotózva). Ellenben, a zaj már az árnyékok felhúzása nélkül is jelen van - számomra - elfogadhatatlan mértékben.

2. Na igen, erről olvastam már, mert az ISO400 is durva volt helyenként, és sok helyen a dual gain sensort említik okként. Amivel nem tudok mit kezdeni, hogy szemre néha a 640 is elfogadható, néha pedig nagyon ocsmány. De lehet, hogy tévedek. Ha jól értem, akkor kábé vagy 100-on használod, vagy 800-on, és kész, záridővel korrigálsz, ha úgy adódik? Azért valahol ez hihetetlen, ezekről valahogy nem olvasni a tesztekben...

3. Na, ha tényleg átdobja Topaz-on is, vagy JPG-ből dolgozik, mondjuk vázban bekapcsolt zajszűréssel, akkor mégis mi értelme a zaj tesztjeinek? Ennyire már csak nem gyökér.

(#568) total90 válasza rinpocse (#562) üzenetére


total90
veterán

Én is adapterezek, így nem kell minden obira külün szűrő.
Egyébként én a PolarPro szűrőit használom 99%-ban és baromi jók. Tudom, az ár, de hidd el, megéri befektetni :K

Ha nincs jó, ló a szamár is.

(#569) rinpocse válasza total90 (#568) üzenetére


rinpocse
tag

Köszönöm!

(#570) rob01


rob01
tag

Sziasztok!
Megjelent a már régóta várt [Nikon Z 180-600mm] objektív.
Sajnos az ára elég magas, és léptető motoros az autófókusz, de belső zoom-os!

(#571) total90 válasza rob01 (#570) üzenetére


total90
veterán

Magas az ára? Kb. az összes hasonló objektívnél olcsóbb és a képminőség nagyon durván ott van. Adapterrel 1200 mm is lehet és még azzal is a minőség baromi jó.
Én igazából 3500 euró körüli árcédulára számítottam, de lénygesen olcsóbb lett.
Szeretnék már egy ideje egy nagyobb telét, mert edddig a 70-200-at használtam adapterrel, ergo 400 mm volt max. Gondolkodtam a 100-400-on, amivel aztán 800 mm lenne a max, de szerintem az új 180-600 lesz a befutó.

Más téma...

Ígértem Z8 RAW fájlokat, a héten jövök vele. Lőttem 8k@60, 8k@24, 4k@120 és 4k@24 fps N-LOG RAW videüókat és egy csomó képet. A legtöbb kép direkt rosszl lett exponálva, hogy meglássam mekkora a dinamika tartomány.

[ Szerkesztve ]

Ha nincs jó, ló a szamár is.

(#572) kovsol válasza rob01 (#570) üzenetére


kovsol
titán

USA árazáshoz képest a magyar tényleg magasnak hat, de ennél drágábban is vinnék ezt szerintem! Nézz rá pl egy Canon 100-500 mibe kerül, és máris más a leányzó fekvése.

total90: adaptert írsz, de az telekonverter amire te gondolsz nem?

[ Szerkesztve ]

May the Force be with you!

(#573) total90 válasza kovsol (#572) üzenetére


total90
veterán

Igen, telekonverterre gondoltam.

Ami az árat illeti, én is ezen a véleményen vagyok, a többi gyártó drágább. Szerintem ezt vinni fogják mint a cukrot.
Most nézem, a magyar és a svájci ár között is majdnem 300 eurónyi kölönbség van.

[ Szerkesztve ]

Ha nincs jó, ló a szamár is.

(#574) kovsol válasza total90 (#573) üzenetére


kovsol
titán

Nekem Sony 200-600 van, még a legelsők között kaptam meg Európában. Az olcsóbb egyébként itthon, Amerikában meg a Nikon olcsóbb. Néha érthetetlen egyes gyártók árazása régiónként.

[ Szerkesztve ]

May the Force be with you!

(#575) anaqer válasza rob01 (#570) üzenetére


anaqer
veterán

840k-t írnak rá itthon... na most a régi 200-500 plusz egy FTZ* adapter kb. egy százassal olcsóbb, cserébe ez

+- natív Z, ha nem akarod néha valami DSLR-rel *is* használni akkor tuti jobb lesz a teljes kompatibilitás Z vázakkal

+ simán belőheted ezt is egy "constant aperture" f6.3-ra, aztán akkor akinek 1/3 FÉ miatt sír a szája az tényleg csak kifogást keres szerintem

+ az internal zoom sokat jelent a gyakorlatban (időjárás-állóság is, de meg főleg hogy súlypont így nem annyira mozog)

+ használhatóbb a rövidebb zoom "throw" miatt, nem kell annyit tekergetni

- az állványos része tényleg lehetett volna csuklóból Arca-Swiss kompatibilis, ez azért sztem alap lenne mostmár :\

Összességében szerintem elég jó ár/érték arányú cucc, igazából csak az itthoni böszme árviszonyok miatt lehet ráfogni hogy hát ez drágácska. (Számomra pl. biztosan, nekem a 70-300 AF-P plusz kroppolás elég lesz arra a pár alkalomra, amikor tényleg jólesne egy nagytele... de ez nem az obi sara, ha hobbira el tudnék most kenni ennyi pénzt akkor egy percig nem haboznék.)

And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

(#576) rob01


rob01
tag

a Sony 200-600mm obihoz viszonyítva mondtam, hogy magas az ára, mert annak a paraméterei hasonlóak.

(#577) .mf válasza rob01 (#570) üzenetére


.mf
veterán

"Sajnos az ára elég magas"

Pont, hogy nem, magasabb ár volt várható, meglepetés lett az alacsonyabb ár. Legalábbis külföldön. A hazai árak továbbra is vicc, mint azt már többször mondtam.

"a Sony 200-600mm obihoz viszonyítva mondtam, hogy magas az ára"

A Sony 2000 USD-n indult - ez pedig 1700-on. Európában pedig mindkettő 2000 EUR-on nyitott.
Amerikában, Japánban a Z8 és tetszőleges szupertele elég jó és jutányos árú kombó a konkurenciához képest. Kár, hogy Európában és azon belül Mo-n már jóval drágább.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#578) Timer


Timer
veterán

Imádom a Z6II fókuszrendszerét. Lassan 2 hónapja használom, de rommá szívat. Első kép, csak ennyit téved az eyeAF, ha ellép egyet (!) a gyerek oldalra. Nem fut, nem teleportál, ellép. Keresőben persze végig zöld volt a szemre ragadva, ez az NX-ből van kiképmetszve. A beállítás egyébként az, hogy akkor exponáljon AF-C mellett, ha élesített. Végig nyomtam a hátsóbombot (igaz, az exponáló gombra is ki van osztva az élesítés, nem csak a shutter, lehet ez zavar be neki). Második kép, egypontos fókusz, af-s, 200mm, 8-10 méter, bamm elé. Igaz, itt DSLR reflexből középponttal céloztam arcra, aztán kicsit lejjebb billentettem a gépet, esetleg a fókszsík dőlése is okozhatta a gondot.

Tonnányi videót megnéztem már erről, úgy néz ki, mások is szenvednek a hektikus fókusszal. Sokaknak az vált be, hogy egypontos helyett dinamikust használnak af-s ben, mások elektronikus első redőnyre esküsznek, megint mások arra, hogy a keresőben le kell tiltani az expo szimulációt. Baromi jó, csak például utóbbival elveszted a MILC egyik legnagyobb előnyét... Pinpoint nem megoldás, mert lassú sok esetben, statikus témára, "hulla mereven" álló modellre esetleg használható, életképre biztosan nem.

Volt itt téma általam, hogy Tamron obik kalibrálása dokkolóval hatással van-e a MILC rendszerek fókuszára. Megkaptam a hivatalos választ a Tamrontól: nincs. Tehát ha mégis lágy vagy életlen a kép MILC mellett, akkor szerviz. Ha szürke forrásból van, akkor a hazai szerviz elhajt, de ha elküldöd nekik holandba, a Tamron javítja.

[ Szerkesztve ]

(#579) Timer


Timer
veterán

Achtung, achtung. A JUPIO úgy néz ki, visszafejtette az MB-N11 kommunikációját, mert kiadott egy olyan markolatot, amely elvileg egy az egyben tudja a gyári változatot helyettesíteni. Féláron. Az eddigi megoldások külső kábellel oldották meg az exponálást,és tárcsák / gombok sem voltak, ez mind adott az új terméknél.

KATT

Talán mondanom sem kell, hogy kábé 3 hete vettem meg a gyárit, mondván, úgyse lesz már rendes verzió, ha 2 éve nem sikerül megoldani. :W

[ Szerkesztve ]

(#580) .mf


.mf
veterán

Új taggal bővült a család: megjött a Z6II :)
Használt, jó áron (€1260 szállítással, 2 akku CFe + SD kártyával, mikivel)
A 24-120-ast is megrendeltem boltból, amíg még tart az akció (€950), de az épp elfogyott, még érkezik.
Aztán ha már annyira elkapott az ihlet, lehet költök még tovább, egy 150-600-ason gondolkozok... múlt hétvégén voltam a Kiskunságban egy kicsit asztrofotózni (Fb), Star Adventurer kicsi csillagkövető + Z6 + 70-200 @ 200, f4, ISO800-1600 stackek; a csak pár kép ellenére egész jók lettek az eredmények, de kéne valami hosszabb...

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#581) Timer válasza .mf (#580) üzenetére


Timer
veterán

Üdv a Klubban! ;)

Ha már Z6 II. Hét elején motorost próbáltam elkapni svenkelve, relatíve alacsony zársebességgel, sorozatban. Hát, most vagy én vagyok balszerszám, vagy a gép keresője tényleg késik. Egyszerűen nem bírtam a motorost folyamatosan a frame-ben tartani, és ebből adódóan nyilván az eredmény is értékelhetetlen lett, többnyire. Épp arra gondoltam, hogy most akkor előveszem a táskából a jó öreg D750-et, amivel már csináltam ilyet korábban, erre ledöglött a motor, így most találgathatok a "mi lett volna, ha..." vonalon. ;] Először a Tamron 70-200 G2 VR módjára gyanakodtam, így kettes állásba löktem át, ez elvileg direkt a svenkeléshez van, de nem változott semmit, úgyhogy teljesen kikapcsoltam, de így se lett jobb. Max sebességű sorozatos felvételt csináltam, szóval elvileg a kijelző black out ellenére is láttam végig a jelenetet, mégis az volt, hogy vagy túlhúztam, vagy lemaradtam a motorosról. Próbáltam távol állni, így csökken elvileg a szögsebesség, amivel mozgatnom kell a kamerát, de így is elcsúszott a dolog.

Nem tudok másra gondolni, mint a kijelző késésére. Létezik, vagy haluzok?

[ Szerkesztve ]

(#582) .mf válasza Timer (#581) üzenetére


.mf
veterán

"Létezik, vagy haluzok?"

Gombapörkölt volt előtte ebédre? :))
Az előd Z6-tal rengeteg svenkelős fotót lőttem, pedig ott még nagyobb a lag és a blackout, de engem az sem zavart túlzottan. A Z6II meg állítólag még jobb is ezen a téren.
Gyakorolni kell a követést és hozzászokni a laghoz. A framing (van erre jó magyar szó?) ne legyen túl szűk, utóban tudsz még szűkre vágni, de így legalább kevésbé lóg ki belőle.
Stabi szvsz ki.
Záridő ne legyen túl hosszú
Legyen rád merőleges (kanyar középpontjában állj vagy a szenzorral párhuzamos út)

Ez most csak gyorsan kezembe akadt, vannak valahol jobbak is, de példának megteszi: ez 1/250, mint látod az úttal párhuzamosan, 92 mm, gondolom a 70-300G lehetett, mert motorral nem lett volna kedvem a 70-200-ast is cipelni. (A framingre mondjuk nem jó példa, ennél nyugodtan lehet tágabbra is hagyni, kevesebb lesz a rontott kép).

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#583) Timer válasza .mf (#582) üzenetére


Timer
veterán

Na igen, így átolvasva a javaslataidat, az lehetett a baj többek között, hogy túl közel álltam még úgy is, hogy hátrébb léptem néhány lépést, amikor nem sikerült lekövetni. Amúgy én 1/80-nal fotózom az ilyen témát, azért, hogy kábé ilyen legyen a háttér:

Mindenesetre, furcsa volt, hogy megindítottam az expót, a motor meg folyamatosan csúszott ki a fókuszból, végül a keretből is. Na jól van, akkor gyakorlom még ezt, de tükrössel érdekes módon nem volt ezzel gondom.

[ Szerkesztve ]

(#584) .mf válasza Timer (#583) üzenetére


.mf
veterán

A fenti kép 1/250-nel inkább biztonsági játék volt, mert a lényeg az egykerék volt, nem a svenk, és nem volt olyan sok lehetőség próbálkozni; de arra jó példa, hogy már ennyinél is mosódik el a háttér.
1/80-ig inkább csak akkor megyek le, ha lassan megy. Gyorsan érkezőnél ott már könnyű kicsúszni, vagy túlhúzni és emiatt életlenné tenni. Szépen el lett húzva a háttér a képeden, de itt már nehezebb jól vezetni. 1/125, 1/160. Vagy ami épp adja. Mindig elindulok valamilyen értéktől, aztán állítgatok rajta. Sok tényező van, alkalmazkodni kell hozzá.

"Mindenesetre, furcsa volt, hogy megindítottam az expót, a motor meg folyamatosan csúszott ki a fókuszból"

Burst volt? Melyik, a gyorsabb? A leggyorsabbnál az AF és AE marad az első képnél mértnél, tehát ha a távolság változik (nem kanyarban a kör középpontjában vagy, vagy nem párhuzamos az úttal), akkor bizony kimegy a fókuszból.
Fenti kép amúgy single-shot volt, egyesével nyomogattam a gombot, nem burst.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#585) Timer válasza .mf (#584) üzenetére


Timer
veterán

Igen, a H módos burstot használtam, ezt a restrikciót mondjuk pont nem ismertem, de most már számolok vele. Alapból próbáltam olyat is, hogy singleAF módban oda fókuszáltam, ahol érkezni fog (a felezővonalra a betonon, pontosabban) aztán amikor jött, követtem rövid szakaszon, és közben elnyomtam egy rövid sorozatot F11 mellett, de ez se volt túl effektív, mert legalább 1-2 képnek élesnek kellett volna lennie (nagyjából az is lett, végső soron, lásd felső kép), de nem, lett az igazi. Alapból úgy próbáltam, hogy a közeledő motorra rányomtam az object trackinget, folyamatosan tágítottam a látószöget, majd amikor jónak éreztem és kábé előttem volt már a motor, elkezdtem tolni neki a burst-ot. Próbáltam nyomva tartott hátsó gombos fókusszal, és anélkül is, nem akarta kiadni sehogy, a sorozat utolsó képein amellett, hogy semmi élesség nem volt (ezt megmagyaráztad, miért), már csak a motor negyede látszott (ez az, amit nem értek). Mindenesetre az zavart igazán, hogy frame-en kívülre került úgy, hogy folyamatosan követtem, és mégis kicsúszott. Na mindegy, próbálkozok még, ezek szerint nálam csúszik el valami.
Legközelebb megpróbálom az AF-C 1 lövéses módszert is, hátha.

[ Szerkesztve ]

(#586) 42861


42861
senior tag

Tamron 35-150mm f/2-2.8: [link]
Tök jó, hogy már potyognak a 3rd party obik is.

Amúgy nem az volt, hogy a dpreview megszűnik?

(#587) .mf


.mf
veterán

Gyorsabban jön, mint gondoltam, főleg amennyit a szintén tamronos 70-180-nal tököltek (roadmap, majd bejelentés után is évek volt, nem hónapok).
Ezzel már lassan a teljes Tamron paletta elérhető Z-re is, már csak a 150-500, 100-400 és pár f2.8-as fix van, de ezek már nem annyira érdekesek, vagy van rájuk alternatíva (180-600, 100-400).

A Dpr-t végül megvette az Amazontól egy másik cég (Gear Patrol), így kisebb szerkesztő-gárdával, de működnek tovább.

Megszűnt viszont az Imaging Resource is közben (szerencsére az oldal nem lett törölve, mint ahogy a Dpr-nél fenyegetőzött az amazon eleinte, csak már nincsenek új cikkek, nincsenek emberek mögötte), onnan az alapító Dave Etchell a PetaPixelhez igazolt át.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#588) Timer válasza .mf (#587) üzenetére


Timer
veterán

Azért egy natív 70-200 // 24-70 2.8 duó jöhetne még Tamrontól, őszintén szólva. Utóbbira még van alternatíva, de előbbire nem igazán, szerintem.

(#589) .mf válasza Timer (#588) üzenetére


.mf
veterán

A Tamronnál 17-28 / 28-75 / 70-180 az f2.8-as trió, és már mindhárom kapható Nikon matricával Z-re (igaz a 28-75-ből csak az 1. gen, aminél a 2. gen jobb), és a hasonló gyútávú Nikonnál jóval olcsóbban.

Szépen be is tagozódtak a Nikon termék-hierarchiába: a 28-75 g1 az "olcsó" f2.8, ha annál jobbat akarsz, akkor ott a Nikon 24-70-ese. A 70-180-as is azért csúszott át (pár évvel később), mert nincs benne stabi, kevésbé robusztus, és nem belső zoomos, így kevésbé időjárás-álló; ha ezek számítanak, akkor ott a 70-200.

Tamron szemszögéből is inkább olyanokat fejlesztenék és gyártanék, ami másnak nincs, de lenne rá igény (lásd 35-150 - oké, azt a Samyang pár hónapja kvázi lemásolta, így már nekik is van)

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#590) Timer válasza .mf (#589) üzenetére


Timer
veterán

Oké, de itt egy kicsit azt érzem, hogy kompromisszum VAGY Nikon lencse. DSLR vonalon a 70-200 G2 konkrétan tartja a lépést a kétszer annyiba kerülő Nikkor verzióval teljesítményben, és érdemben maximum árban marad el attól. Z vonalon most nagyobbnak látom a különbséget teljesítményben, bár a 28-75 nekem is tervben van rá, az a szint vitán felül elég a legtöbb felhasználó számára.

[ Szerkesztve ]

(#591) .mf válasza Timer (#590) üzenetére


.mf
veterán

"Oké, de itt egy kicsit azt érzem, hogy kompromisszum VAGY Nikon lencse."

Nézd, most olyan szintű az együttműködésük, hogy a Nikon saját neve alatt ad ki pár Tamron obit, szóval igen, nincs itt semmi csodálkoznivaló. Legalább annak örülhetünk, hogy így a kompatibilitás garantált, nem lesz az, hogy új vázzal, új fw-rel az AF elkezd mesebeli lenni (hol volt, hol nem volt).
Én a 28-75-öt pont nem tervezem Nikonra is (Sonyra anno megvettem, az az obi szinte hozzánőtt az A7-hez), nekem a 24-120 elég lesz, csak érkezzen végre meg; ellenben a 70-180-ast tervezem, ha a 70-200-asom meghal: azért a majdnem fele tömeg érezhető különbség ha egész nap két váz lóg a nyakadban.
Viszont szerintem a trió harmadik tagja az, ahol a Nikon a legmegkerülhetetlenebb. A 17 és a 14 mm között elég nagy különbség van, és a 14-24-est nagyon jó obinak mondják. Egyszer láttam a 220V-nál 650k-ért használtan, azóta is sajnálom, hogy nem csaptam le rá... na de majd egyszer. Addig is a 17-35 f2.8-4 OSD szépen kiszolgál, méltatlanul alulértékelt obi, alacsony árához képest a széles oldalán pár fixet is lepipál.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#592) anaqer válasza .mf (#587) üzenetére


anaqer
veterán

"Ezzel már lassan a teljes Tamron paletta elérhető Z-re is"

Mármint mirrorlessből - a 15-30 G2-nek még mindig nincs natív Z verziója, a 14-30 S bő százassal drágább és egy teljes FÉ-vel sötétebb... ehhh.

And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

(#593) p_adam válasza anaqer (#592) üzenetére


p_adam
addikt

Semmi értelme nincs permanensen adaptert rakni egy DSLR obira (a Sigma csinálta csak de már kb. az összesnek van jobb megfelelője és kevesebbet érnek mint eredeti változatban) Akkor már legalább lehet haszálni azt a részt arra hogy pl. az adapterbe lehessen szűrőket rakni, ha a frontlencse túl nagy.
A 17-28 mellé meg minek még másik 2.8-as optika.
Ha ez annyira nagy gond, akkor meg lehet Sony-hoz való Sigma 14-24/2.8 DG DN optikát is adaptálni. Úgy tűnik, hogy a Z 14-24/2.8-os képest is megállja a helyét, persze funkcióban mindig a natív obi lesz a legjobb.

[ Szerkesztve ]

(#594) anaqer válasza p_adam (#593) üzenetére


anaqer
veterán

"A 17-28 mellé meg minek még másik 2.8-as optika."

Nem mellé - helyette kellett volna. A 17-28 nagyon kicsit zoom, és főleg ami miatt venné az ember (világos UWA), ott nem elég tág. Annak a szerencsétlen obinak tényleg nem látom semmi értelmét...

And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

(#595) Timer válasza .mf (#584) üzenetére


Timer
veterán

"A leggyorsabbnál az AF és AE marad az első képnél mértnél, tehát ha a távolság változik (nem kanyarban a kör középpontjában vagy, vagy nem párhuzamos az úttal), akkor bizony kimegy a fókuszból."

Errer van valami forrás egyébként? Nem kötekedésből kérdem, de ma direkt kipróbáltam és az biztos, hogy az AF megy a leggyorsabb sebesség mellett is Z6II-n.

[ Szerkesztve ]

(#596) p_adam válasza anaqer (#594) üzenetére


p_adam
addikt

A Nikon azt nyilatkozta, hogy csak olyan obikat szeretnének beengedni a rendszerükbe, amik nincsenek közvetlen átfedésben a sajátjaikkal.
Ha ez olyan nagy probléma, akkor lehet E-bajonettes Sigma obikat venni amik a helyzethez képest elég jól működőnek tűnnek ott van pl. a 14/1.4 DG DN ha csak az számít hogy milyen fényes meg széles legyen. Ergo nem látom az 'igazi, megoldhatatlan' problémát...

(#597) .mf válasza Timer (#595) üzenetére


.mf
veterán

Valóban, valamiért úgy emlékeztem, hogy itt is maradtak azok a limitációk a legmagasabb burstnél, mint a Z6-nál. A leírás szerint ez már maxon is tud C-AF + trackinget és van AE, míg a Z6 (I)-nél már csak S-AF volt tracking és AE nélkül. Mindenesetre limitáció itt is van: a raw csak 12-bites a normál 14-bit helyett.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#598) Timer válasza .mf (#597) üzenetére


Timer
veterán

Oké, akkor ez tisztázódott. A bit csökkentés meg bőven belefér, szerintem. Pár napja próbáltam lovas ugrató versenyen, az akadály mellé párhuzamosan állva gyakorlatilag a teljes ugrást meg lehetett így örökíteni, kiválóan vizsgázott ez a funkció. Amit még észrevettem, hogy az object tracking finoman szólva se tökéletes ilyen mozgásnál, a sima af-c dinamikus mezővel jóval jobban teljesít. Object tracking látszólag baromi jól tapad, de sok a félrefókuszált kép a sorozatban, gyakorlatilag egyetlen oszlop került a ló és a kamera közé, és azonnal át átváltott rá, néha azon is maradt...

[ Szerkesztve ]

(#599) .mf válasza Timer (#598) üzenetére


.mf
veterán

Itt egy alaposabb Z6II teszt ami a sportfotózásra is részletesen kitér, hátha sikerül még kihámozni belőle valami hasznosat.
Nekem azóta nem volt még ilyen jellegű munkám, így annyira nem ismerem, mint a sima Z6-ot.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#600) r3dsnake válasza Timer (#598) üzenetére


r3dsnake
nagyúr

Én biztos nem vállalnék ilyen kompromisszumot. A 10fps is bőven jó, és akkor ott a 14bites raw is.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.