Hirdetés

2024. június 25., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-07-18 18:36:55

LOGOUT.hu

A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#5193) YanezTTrain


YanezTTrain
tag

Alapvetően egy türelmes ember vagyok. Főként a vasútmodellezés terén. De a mostani eset azért egy kicsit felbaszta bennem a pumpát. Történt, hogy pár héttel ezelőtt vettem egy Régi TT Zeuke készletet. Teljesen nosztalgiából, mert, hogy ez a készlet - vagyis egy ilyen - volt életem első villanyvonata, modellvasútja, mindegy minek nevezzük a gyereket.

A készlet úgy lett eladva, hogy ez aztán hú de egyben van, minden o.k. A mozdony át van nézve, szépen jár, mint a Doxa óra. Kipróbáltuk, kb 60 cm egyenes sínen. Na ott ment a gép, igaz, kicsit lökdösni kellett. Sebaj, TT meg vagy 40-50 éves, rég nem volt használva.

Tegnap végre akadt egy kis idő, kipróbálni a vonatot. Mozdony sínre tesz, nem történik semmi, lökdösésre is max 20 cm-t hajlandó menni.

Akkor nézzünk be a gépházba, mi is a helyzet. Ekkor jött a nagy meglepi. A tiptopként hirdetett mozdony valójában egy kukatöltelék volt. Az alábbi képeken látható a letört érintkezőlemez a tetőpanelről, a tiptop forgóváz a remek áramszedőkkel.


a letörött érintkező. Innen a mozdony gyakorlatilag üzemképtelen


a szarrá hajligatott, kerékmögé szorult áramszedők szakszerű felújításról árulkodnak ugye...

Emellé jön még, hogy a tetőpanel átkapcsolója is egy kalap szar, tekintve, hogy nincs rendes érintkezés, így azt át kellett hidalni, hogy legalább pályasínről megbízhatóan menjen a mozdony. Több órás munka és anyázás után azért elindult a gép és rendesen fut is, nem akadozik, vontat stb. Zsír, vagy olaj természetesen egy csepp sem volt sehol ahol lennie kellett volna, alátámasztandó a gondos felújítást, karbantartást.

Mindezt összegezve, a magyarországi használt modellvasút kereskedelem mára eljutott a bányászbéka feneke alatti szinvonalra. Az árusok méregdrágán és igen sok esetben ócskavasat, selejtet árulnak.
A méregdrágához még tegyem hozzá a Temofesztes tapasztalatokat, a harminc ezerért árult fugi Bhv vezérlőről, vagy a szintén fugi Sziliről hetvenezerért.

Hajrá Magyarország! :(

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.