Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dorian

    félisten

    válasz Dorian #4864 üzenetére

    Ja amit még hozzátennék, mint preferenciákat:
    Legfőképpen azért váltok tükrös gépre, mert elegem van abból, hogy kompakttal nem lehet szobai, erdős-félhomályos fényviszonyok közt vaku nélkül képet csinálni. Nem szeretem a direkt vakuzást. Ezért kifejezetten jól jön a dslr-ek közt is kiemelkedő zajtalanság magas érzékenységeken.
    Nem akarok sem fotóművész, sem hivatásos lenni, ezért biztos, hogy nem fogok objektíveket cserélgetni, és a váz is marad, amíg működik. Ezért fontos, hogy a kitobi is megfelelő minőségű legyen, később is.

    Van lehetőség 55-200-as WR objektívvel is venni a gépet, itt miazhogy WR? Nem a vázban van a stabilizátor? Megéri a sima 55-300-hoz képest az árkülönbség? Gyanítom, hogy az esetek 90 %-ban a 18-55-öt fogom használni, talán csak portrékhoz kell majd a nagyobb.

    Külső vaku is kell majd. Milyent vegyek?

  • Degeczi

    nagyúr

    válasz Dorian #4864 üzenetére

    Gondolj bele: a DSLR-ek AF rendszere azon alapul, h a tükör mögött egy apró segédtükör eltéríti a beeső fényt a külön AF érzékelőkre - LiveView módban (ill. videóban, ami tulképp egy olyan LV, amit közben rögzít is) értelemszerűen ez kiesik, hiszen a tükör föl van csapva, az AF érzékelők nem kapnak semmit

    Vagyis nem marad más, mint a fő érzékelő jele alapján megpróbálni élesíteni, kompaktokhoz hasonló módszerrel, azaz a kontrasztmaximum keresésével - ez azonban azzal is jár, h a kamerának fogalma sincsen éppen mi helyzet, nem tudja, h jó-e a fókusz (a normál DSLR AF érzékelők ezt azonnal tudják, ezért is gyors rendszer), csak akkor, ha elkezdi tekerni a fókuszt vmelyik irányba, majd ha romlást tapasztal, gyorsan rükvervcbe kapcsol, vissza a korábbi maximumra...

    Ez viszont a DSLR-ek kis mélységélességű képén ronda hatást keltene videó közben, és persze méginkább reménytelen feladat, mint állóképek esetén (hiszen videón gyakran mozog a célpont. Akkor viszont már az sem biztos, h a korábbi maximum jó helyzet lesz-e, mire oda visszateker...)

    Ezért itt a Sony-k ügyes LV megoldása sem segít, ami azon alapul, h a keresőben van egy második érzékelő, aminek köszönhetően a tükröt nem kell fölcsapni, mégis működőképes marad a normál AF rendszer LV közben
    Ilyenkor azonban persze nem a fő érzékelő dolgozik, hanem az a pici másodlagos a keresőben - márpedig pont attól szép a DSLR videó, h nagy érzékelő rögzíti, ezért ott ez nem segítség

    Ha fontos a jó videó közbeni AF, az a Panasonic GH1-re + 14-140-es obira szűkíti a kört, mert azokat erre hegyezték ki - viszont sajnos nagyon drágán

  • Szten Márs

    nagyúr

    válasz Dorian #4864 üzenetére

    A videóról nem tudok nyilatkozni, soha nem néztem még egyetlen gépnél sem.
    Annyi viszont bizonyos, hogy a K-x remek gép, igencsak jó zajszinttel magas érzékenységeken is, jó keresővel, 11 pontos AF-el stb stb. A kategóriájában best buy szerintem :K

Új hozzászólás Aktív témák