Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Megérkezett a Android 15 és a HyperOS 2-! (EEA Stable ROM)
- Digitális Állampolgárság Program
- Fűzzük össze a szavakat :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
Aktív témák
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dare2Live #44021 üzenetére
Pont arról szólt az összes ilyen gagyi fos kínai autó, hogy marhaolcsón tűnjön jónak és eye candy alapon el lehessen adni. A külső vonalak mögött semmi közös nincs a nagyobb gyártók modelljeivel, ellenben önhitegetésedre még jó lesz.
Persze, hogy voltak pofára esések, ott van az összes pofáraesés feketén fehéren, kételkedtem ebben egy percig is? Még mindig nem értem mi köze a brillance-nak ehhez. Megnézek bármi pofáraesett autó töréstesztet 10x jobban néz ki mind, mint az általad linkelt, de hát azok másolata .. ja persze, "nagyjábóli".
Még1x mondom nézd meg a brillance töréstesztjét aztán nézd meg az omegáét. De lehet még sok másikat megtekinteni .. simán a 2*-ra zúzott leszerepeltek is sokkalta jobban néznek ki törés után.
Nem takarja az autópark átlagéletkorát a 10-11év? Talán a nagyanyámét takarja?! Elég sokat közlekedek autóval, meg gyalogosan is forgalmas helyeken, kb ez reprezentálja a valóságot.
Az meg, hogy egy nagyobb autó jobban csillapítja a rezgéseket, kátyúk ütéseit azoknak nem triviális akik kicsi szociremekekben nőttek fel, aztán átestek egy törpeautóba , meg átaludták a fizika órák jó részét. . .
A baj ott van a gondolatmenetedben, hogy számodra kínai "autók" === 90es évek európai autópark színvonala. Tévedés, nézd meg az ncap teszteket, nézd meg a brillance és társai tesztjeit.
Aztán majd vedd észre, hogy az a volvo + modus teszt mit is reprezentált .. egy 80as évek eleji! konstrukció ütköztetése egy 2003? évjáratú autóval.
Én hiszek a Newtoni fizikának meg a NCAP-nak, te pedig: "ha jól emlékszem", "nagyjábóli másolat", "lehet elég jó példa" egyetlen mondatban. Aztán az autópark átlagéletkora nem takarja a forgalomban lévő autók átlagéletkorát .. no comment.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dare2Live #44009 üzenetére
ja mégvalami, amit linkeltél 2videót a hsz-d végén pont nem reprezentálja a falnak csapódást, sem a fának csapódást. Az egy frontal offset crash test mindkét esetben. Következtetéseket persze lehet belőle levonni, csak épp féllrevezető újfennt.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dare2Live #44009 üzenetére
Na ezen a ponton álljunk meg. Rajtad kívül meg egy másik fórumozón kívül nem beszélt senki a kínai szarokról (amik egy részét upgradelik, hogy teljesítsenek valamicskét NCAP-en).
Linkeltél egy rakás fost, dizelracer írt, hogy a nagy autó van benne anyag már rég megdőlt, ellenbem I=m*v még mindig él és fog is(Persze itt ő is arra gondolt amire te, 60éves 1500kilós kiszuperált ócskaságokra. Azokra igaz, úgy viszont ahogy leírta, úgy féllrevezető).
Aztán jössz kardoskodni, mutatod azt a kínai fost, hoztam ellenpéldát, rick4 is említette a w124 mercit.Btw a Volvo nem 1x játszotta azt el, új autó fejlesztés alatt, hogy 1x éves konstrukciókat újraköntösöztek. Pont ebben az esetben is pont ez a turpisság volt a dologban. Megnézném ugyanazt a tesztet egy W124, Omega, Audi A/6 stb társaságában ismét az egészet.
Természetesen előfordulhat amit írsz egyes modellek esetében, csak rohamosan halnak ki az ilyen autók a piacról, fiatalodik az autópark.
Te ilyen autóról beszélsz kííjnai amiből egy darab nem sok, annyi sincs itthon, én ilyen autóról beszéltem nem kííjnai és 1994-től gyártották, akkori biztonságtechnikai szinvonalat vonultat is fel, és fut is pár darab belőle idehaza.
Javaslom megtekinteni ezt: [link]
És ha már tudod mutogatni az okosságot akkor én is mutogatok okosságot: Q7, fiat500. Pedig volt ám biztonsági utascella, csak az a szopó, hogy a másik autó nem kínai, nem 30 éves fejlesztésAzt kéne észrevenni, hogy magyarországon ilyen kínai autó nem futkozik. Rohangálnak öreg autók az útjainkon, de az autópark átlag életkora 11-12év között mozog. Nézd meg milyen autók futkostak akkoriban és milyenek készülnek azóta, azokból kb mennyi van 900- 1100kg közt és mennyi felette, alatta.
A kisautó jó mert a városban praktikus használni, mindenhova kb be lehet vele parkolni és kicsi a fogyasztása, fenntartási költségei alacsonyabbak és ennyi. Minden kátyút jobban megérez, kicsi benne a hely, csomagtartó, kicsik a gyűrődőzónák, stb.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dare2Live #43976 üzenetére
mert az utascellát azt most pár éve találták ám fel ha jól emlékszem még a mercedes találta fel vmikor az 50-es években, de most nem ér meg nekem egy google-t. Azóta mindenki a maga módján tette magáévá a dolgot. . .
Én szívesebben ülnék egy B vagy faceliftelt C Omegában mikor egy 1st gen Yaris jön szembe. . . Persze szándékosan ezt a modellt választottam, kora ellenére meglepően jól teljesít passzív biztonság terén, vannak sokkal fosabb konstrukciók abból a korszakból, pl az összes japán személyautó kivéve talán a Toyota Camry-t (itt jegyezném meg, hogy a B omega-t 1994-től gyártották)
Másik dolog a fának csapódás. Én jártam annó tesiórára, s magasugrásnál sokkal jobb érzés volt a 40-50cm vastag szivacsra esni 1,4m-ről mint küzdősportolás közben fél méterről az 5cm vastag tatamira.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz dízelracer #43974 üzenetére
Még szerencse, hogy nem oszlopok, fák és falak jönnek velem szembe az úton hanem autók, teherautók, satubbi . És igen, kérlek NE kezdd el mondani, hogy jajj de bezzeg IFA is jöhetne, vagy Kamaz, meg űrhajó, meteor, műhold ésatöbbi. Igen, jöhet, de több a stohlbuci féle és azok jellemzően személyautókat vezetnek.
Ha elalszok a volán mögött az az én faszságom és megérdemlem ami rám vár.
Ha egy jaszkarizó hülyegyerek gyűri neki az úton és belémcsapódik (mert beláthatatlan helyen előz, mert még befér oda, mert lesodródik a sávjából, mert nem tart rendes követési távolságot) az nem az én hibám, mégis én hagyom ott a fogam, ha ő volt a nagyobb és/vagy biztonságosabb autóban. Ennyi.Meg ha jól emléxem egy ideje van Pole test is az NCAP-nál ilyesmikre is felkészítik mostanában az autókat (valamilyen szinten). De nyilván nem 100-as tempóval.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz dízelracer #43961 üzenetére
"Euro NCAP’s frontal impact test simulates a car crashing into another of similar mass and structure. In real life, when two cars collide the vehicle with the higher mass has an advantage over the lighter one. Generally speaking, vehicles with higher structures tend to fare better in accidents than those with lower structures. Therefore, ratings are comparable only between cars of similar mass and with broadly similar structures. Euro NCAP groups cars into the following structural categories: passenger car, MPV, off-roader, roadster and pickup. Within each of those categories, cars which are within 150kg of one another are considered comparable."
Ezt az EURONCAP oldaláról szedtem. Két autó akkor hasonlítható össze amennyiben a kettelyük közti súlykülönbség nem haladja meg a 150kg-t és emellett ugyanolyan struktúrális kialakításuak, MPV, Terepjáró, roadster satubbi. A magasabb építésű autók ált. jobban járnak ütközésekkor. Ez most amit ki akartam ragadni a fenti szövegből.
Ez a "biztonságos nagy autó van benne anyag" történet már a kilencvenes évek közepén megdőlt.
Nem dőlt meg, él és élni is fog. A lendület képletében még mindig benne van az m. Az, hogy ez a tömeg struktúrális merevség növelésében van-e vagy csak tele van pakolva a csomagtartó és utastér s így lesz az 1000kilós autóból 1600kilós más tészta. Ugyanezt értve a standard 1600 kilós gépre, abból meg lehet mondjuk 2,2 tonna.
Amit mondani akarok ezzel, hogy ha egy 1000kilós autó(swift, corsa, punto stb) telerakva 1600kilósan csattan neki egy 1600kilósnak (Audi A8 kategória) akkor a kisautóban ülők "kicsit" szarabbul járnak x sebességnél mintha 1 sojfőrrel csomagok nélkül caffanna neki a nagyautónak x sebességgel, mivel nem ott hordja a plusz sújt ahol kell...A régi autóknál meghát esete válogatja, hogy hol hordja az 1600kilójához tartozó anyagot . Pl én szívesebben ülnék egy majdnem 4 csillagra becsült, végülis 3* 1996-s (még össze nem törött) Opel Omegában mint egy 5*-s fiat 500-ban frontális, vagy frontális offset ütközésnél. Ekkor felértékelődik az 500kg súlyelőny valahogy
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz voriand #43284 üzenetére
Nálam van egy 1.4Lacetti 2005-s évjáratú autó.
Igazából kb semmit se kellett eddig cserélni rajta, most jár 88k km-nél. Üröm az örömben, hogy 92k km-nél jön egy "nagyobbacska" szervízÁtlagfogyasztásom az olyan 7 - 7,2l / 100km. Városban simán 9 - 10l, főútvonal 5,8 - 7l(utas+jobblábfüggő), autópálya 6,8l+ .. kellemetlen a rövid váltó is 130-nál 3800rpm.
Beltér látványra oké, nemnagyon kopnak szét a dolgok belül (mondjuk vigyázok rá amennyire lehet), anyaghasználat 10-es skálán elég alja (vékony is, kopogós is, díszcsíkok nyiszognak)Műszakilag oké, fogyasztás elmegy, rohadni ennyi idő alatt nem volt még ideje, elromlani nem romlott alattam, beltere tágas, hátul focizni lehet kb .. cserébe nuku csomagtartó (5ajtós).
Nekem megérte.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz saguaro #42703 üzenetére
"Egyébként azt gondolom tudod, hogy ez a Passat 100%-ban megegyezik a korabeli Audi A6-al"
Segítsek ezt kitől idéztem(?), ha már kötekedés akkor legyen
Másfelől mutass nekem Quattro Volkswagent .. jah persze hát íírni is tudni kéne
Én is el tudok járni 6,x literrel az autómmal városban ... útblokádnak kb jó is vagyok olyankor másra nem 8,5 liter környékén eljárok forgalom tempóját tartva városban.
Utána persze jönnek a tények, hát olyan 12körül van az átlag megmeg ő is tudott menni 10 alatt városban .. ember átlagban mi van oda írva városi fogyasztásnak? 12,19liter
100ból mondjuk egyszer ment 9,99 litert naés? ettől talán a nagy átlagfogyasztása kesesebb lett, vagy kevesebbet kellett tankolnia és költenie? Marhára.Tiszteletről beszélsz mikor másokat hordasz le, ki a franc adjon itt neked tiszteletet? Azért mert valaki idősebb és egy p@r**zt módjára tud sokszor viselkedni azzal pont nem sikerült ezt kivívnia dehát ..
Routes:
Motor-way 10.44 l/100km 33.460 km and 3.495 l
City 12.19 l/100km 45.689 km and 5.569 l
Country roads 11.58 l/100km 38.784 km and 4.489 lTudod .. olvasni is tudni kéne. máshol is elég sokat ment vele és máshol is elég sokat evett neki. Motorway-en se evett 7,4 litert. . . persze ehetett volna ha mondjuk 80al megy
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Varlaisaran #42500 üzenetére
Öm .. az életét nem sajnálja? Értékrend kérdése csupán, ha van pénz jobbra.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Nézd, nekem nem szakmám az autószerelés, teljesen más a szakterületem.
Ha az IT mellett most elkezdeném kitanulni azt, hogy majdan minden egyes autómat hogyan, s mint kellene javítani a modellek közti eltérések között, akkor marhasok időt és energiát pazarolnék el olyasmikre amikhez igazán nem értek.
Az alap dolgokkal tisztában vagyok nem rohanok minden miatt szervízbe, de ha valami nagyobb gond van inkább a kapcsolataimra helyezem a hangsúlyt. Persze nincs ingyér, de tudom, hogy rendesen el van végezve a meló.Nincs X5-m de ha valami behal az autón sztem nem szégyen segítséghez folyamodni. Nem hordok magammal egy fél motort és erőátvitelt azért, ha valami gond van cselekedhessek önmagam. Nem értek hozzá, elvinné több mint a fél csomagteret, meghát nem 2kg-s dolgokról van szó, felesleges ballaszt.
BTW engem még autó nem hagyott az út szélén, olyan műszaki állapotban voltak tartva. Véletlenek persze történnek, olyan elenyésző mennyiségben, hogy úgy vagyok vele, akkor az egy alkalommal pengetek.#42475: Nem otthon, hanem az út szélén, erről volt szó kiindulópontként, lehet csak képletesen, de ez maradt meg a fórumozókban
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Biztos a féltengely és a váltó is ott nőtt az autó mellett a szükséges répák meg mittudmain mik mellett.
Tényleg ezek érvek egy autó vásárlásánál, hogy meg tudod-e szerelni az út szélén? És mekkora csomagtartóba fér el egy donorautó, vagy kompletten egy utánfutóra van felhányva minden?-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Nagyon alacsony fordulaton járatás annyira nem lesz jó a motorodnak. Én csináltam egy ilyen etapot 300km után 1000-2000rpm között néhol megtorpant (több másodperc) mire eldöntötte, hogy mi legyen. A váltások 2000rpm körül történtek vagy picit alatta (benzines autó 1.4litér .. szívó). Aztán szépen kimentem az elkerülőútra 3.-ban 110 szépen kikormol mindent és amit esetleg megspóroltam üzemanyagban távozott a kipufogón
Nopersze előtte tankoltam 2,5 literrel kisebb fogyasztásom volt mint átlagba de ehhez már nagyon agymenésesnek kellett lenni, jha meg viszonylag kis forgalomnak is helyismeretnek is.
Jha az se mindegy, hogy mondjuk 2000fordulatnál gázpedál tökig lenyomva, félállásban, 1/3 állásban van
Általános igazság, és ebből nyugodtan kezdj el következtetni, a belsőégésű motornak züzemanyagot kell elégetnie. Az égéshez levegő kell. Van egy ideális keverékarány, számolj vele, de most a példa szempontjából hótmindegy.
A motorodnak van egy űrtartalma, minden henger feltöltődik levegővel, s ehhez adagolódik tüzelőanyag.Minél kevesebb levegő beszívására van szükség (folytószelep állása és fordulatszám), annál kevesebb üzemanyag kerül befecskendezésre, annál kevesebb lesz a fogyasztásod is. Áennyi.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Norbi1984 #41038 üzenetére
Hali!
A mondeok igencsak vesztik az értéküket, nem furcsaság ez.
Amire odafigyelnék, ha tényleg 110 paci az autó a 1400-1500 kilójához az olyan alvajárós gyorsulást fog eredményezni. 1450kg-al számolva is több mint 13kg-t kell mozgatnia egy nyihának, az naggyon huggyos. Saját autómnál is 12 alja, hát 70-80ról még csakcsak szépen kielőzök vele lendületvétel nélkül 3-ban, de autópályán már azért necc 110ről. Persze ha jórészt városban lesz használva akkor simán jó.Volt ebből a mondeoból vmi "takarékos" 1.8 SCi(?) talán aminek kicsit szegényebb volt a keverékképzése (?) alacsonyabb fordulatokon, magas fordulaton meg volt benne némi plusz kakaó a többi 1.8hoz képest. .. gyors utánaolvastam, há majdnem, de mégse találtam el "
A modern common-rail dízelmotorokhoz hasonlóan az üzemanyag nem szívócsőbe, hanem közvetlenül az égéstérbe kerül. Kis terhelés esetén, alacsony fordulatszám mellett 6-8 százalékos fogyasztáscsökkenés érhető el a Ford szerint, ráadásul a teljesítmény is 130 lóerőre nőtt."Ha én nézelődnék akkor 1.8ból min a 125 lovast, vagy 2literest esetleg a V6-t .
Az újabbakban 6gangos váltó is volt, arra is figyelj oda.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz saguaro #40437 üzenetére
Hát elég nagy p@r@szt vagy már ne is haragudj. És nehogy azt, hidd, h a fatörzsnek a p405-d úgy esik neki mint Iván láncfűrésszel Ez mondjuk legyen a te problémád.
A hamis biztonságérzetedből viszont nagyon hamar szeretnélek kiszédíteni ezzel a "főnyereménnyel" kapcsolatban.
Már valaki írta, h nézd meg a p406 offset tesztjét, linkelem is és olvasd is el, h a 14 éves konstrukciójú biztonságosabb(!!) autó milyen szépen szerepelt p406 offset és olvasd el a leírást is hozzá. szép kis lista mondhatom.
Aztán írod, h van benne anyag .. ne haragudj, de a mai kisautók súlykategóriája lassan, sőt az alsóközepes autók már rendre ettől nehezebbek és mivel az autópark átlagéletkora talán 20 év alatt van ezért valószínű, h inkább olyanokkal akadsz össze csattanáskor akiknek súlyban kb azonos, mondjuk biztonságosabb autóik is vannak (nagy átlagban).
modus_volvo offsetKisautó vs nagyautó (a volvo súlya 1400kg, kisautónk ez esetbe 1140kg), szval a volvo nálad már a naggyonbővenvanbenne anyag kategória, mint látható sz@rt se ért neki, pedig aztán orra is van... Az önsúly tényleg nagyon fontos, de közel sem minden és marhára nem elegendő önmagában a "biztonsághoz".
És még valami, mutogattál egy 5sec hoszú videót, szívesen látnám, h azon az oldalon mi történt az autóval ahol a csattanás történt, leginkább az utasterében annak az autónak amit annyira ajnározol biztonság téren. Gondolom kormány az agyban, pedálok a lábfejben (jobb esetben) , ülés kiszakadva.
Lehet egy swift I-essel mérve biztonságos(abb)nak mondhatod ezt a közlekedő edényt, de 90nél kinyír téged a swift is ne aggódj. Az autópark nagy átlaga pedig jóval biztonságosabb. Ennyi.Olcsó húsnak híg a leve, csak azt nem értem, h egy sz@rból a f@st miért kell fikázni
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz sosperecek18 #40190 üzenetére
Csak a szokásos. . .
Nézzetek utána, h nem-e volt törve, nyúlványok zárhidak épek-e, karosszériaelemek nem-e cseréltek, vagy kókányolt módon festettek. Nézd meg a gumik kopását, abból is látható legalább az, h jól be van-e állítva, illetve ha törve volt, s nem állították be rendesen utána akkor nem egyenletesen kopik.Nézd meg nem-e vállasodott ki a féktárcsa, ez ujjal is ellenőrizhető, erőteljes fékezésnél nem-e rángat, illetve ha kopott a fékbetét akkor rázni fog mint állat.
Motor meg erőátvitelt kell erőteljesen átnézni nem-e szét van küldve a gép. Szépen veszi-e a fokozatokat,gyorsításkor nem-e dobálja ki a fokozatokat, egyesben erőteljes gyorsításnál nem-e csúszik meg a kuplung, motoron nem-e folyik az olaj erre-arra (tiszta motortérre meg mindig gyanakodj, lehet nem óvatos gazda, hanem nyomeltűntető szakember a kereskedő/tulaj. A legjobb motortér a poros motortér).
Aztán olajszint csekkolás, nem-e min, vagy alatta van az sportmodellnél marhára nem jó jel, továbbá ha tök fekete az olaj akkor vagy nagyon kéne szervízbe menni már (szervízkönyv ellenőrzés is), vagy hát khm .. vki mindig csak ráöntött olajat, vagy azt se. Nem-e köpköd kék füstöt gázadáskor és gyorsításkor.
Jha .. Just in case ha van szerelő ismerős kérj kölcsön egy miafrancaneve? Sűrítési végnyomás mérő?-t. Ebből kiderül, h mechanikailag milyen állapotban vannak az egyes hengerek. A pontos használatát elmondja majd, elég egyszerű dolog (:[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz saguaro #40061 üzenetére
Electronnal nemnagyon lehet neten fizetni. Nekem legalábbis mindig csak a gondom volt vele, ezért csináltattam hozzá társkártyát amit internetes fizetésekre használok. Biztonságos is egyben, mert nemnagyon tudnak lopni róla ui. csak annyi kess-t teszek mindig rá amennyit épp utalni készülök.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz HartgeH3-2.8 #40022 üzenetére
Hogy milyen? Há csúúúnya
Gőzöm sincs. Elsőre azt hittem Nissan süni, de hamar rájöttem nem.
Piros pöttyöst nyerteme?-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz milomi #40018 üzenetére
írj privátot hobizolinak, ő itt a fórumban Punto GT-s biztos tud segíteni ilyen témában árakkal, és szerelőkkel, információval.
Nagy autó nagy gond mindenesetre.
Rick mondandóját kiegészíteném még azzal, h hány km-t mész havonta, biztosítás, adó, műszaki, ezek után javításokra mennyi pénz marad, esetleges büntit is be kell dellázni ugye. Ezek összeadódva elég szép összeget ki tudnak tenni. Azoknál a vasaknál amiket írtam 10-11 literes átlagot nyugodtan számolhatsz. Az üzemanyag meg amint látod a full számla egy részét adják csak. Kb 2/3-t 3/4-t.
Én abban az esetben vennék ilyen kaliberű autót, ha viszonylag kevés km-t kellene mennem éves szinten (max 7-8000km).Hitelre autót NE! De komolyan. Inkább a szerelőnél álljon plussz 2-300k Ft s a javítások után van egy normális műszaki állapotú autó minthogy nyögni a hitelt, s ha valami gebasz van ugrik az autó, mert a bank nem fog megsajnálni senkit sem. Amit a hitelre kamatot elkérnek, azért tegyél rendbe egy picit idősebb autót. Vagy neadjisten a lopós eset, nem is régen volt szó róla a topikban, olvass vissza. Persze ez az én privát véleményem.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz milomi #39950 üzenetére
mondeo MK2 V6, vagy ST200 ? Omega MV6? Ezek is szépen mennek, bár 0-100 nem az erősségük annyira, inkább száz kéccá khmmm százharminc megy jobban nekik
De ha már Fix It Again Tony (no offense) akkor bravo HGT? Jóféle kis 5hengeres 2literes.
Mondjuk egyik sem turbóás
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz dabadab #39821 üzenetére
Oké, játsszunk a gondolattal. Miért ne.
Tény, ellopták a swiftjét ami ért x forintot, de 2,3 misi hitele volt. Először elkezdte visszafizetni a kamatot, mint azt szokás, s most a tőkét törlesztette volna és szop keményen a srác. Tény 2,3 misi loss, 1,6 jön biztosítótól, marad 700k.Megveszi 1,5m-ből KPére a használt autóját és feltételezésed alapján:
- használt autóra nem lehet casco-t kötni (első tévedés)
- 2 egy swiftre jelen esetben elkölt csak azért mert modjuk 2éves élből 800k-t pár hónap v év alatt a szervízeken. Tényleg ekkor még nem garanciális az autó? Na mindegy.A valóság pedig a saját példámon eddig:
Tavaly augusztusban megvettem egy lacettit 4évesen úgy kb 80k km-el. Most van benne 89k km, eddig a nagyon aktuális kötelező dolgokon kívül nem költöttem semmire megvételkor (15-20k Ft), oké most lesz egy nagyobb kiadásom a 95k-s szervíznél belátom. De az mondjuk saját szerelőnél is megáll 80k Ft-ból. Ez máris rögtön nem 800k, ami a használt autó értékének 53%a lenne.Ja és ha ellopják akkor nem marad ott neki a +800k hitelből mert előbb nyögi a kamatot aztán a tőkét, holott az autó értéke meg esik mint álat folyamatosan. És a casco az autó értéke után és nem a hitel után fizet. Másfelől az első 2-3 évben szted mennyit bukik az autó az értékéből és mennyit az utána levő időszakon?
Van egy láda söröm arra, h 5éves autót megvéve 6 éves korára kevesebbet esik forintálisan az értékéből mint a vadizsíran vásárolt autó 2 éves korára. És még ez megspékelve a jó kis hitellel.Na tudod kinek a torkán nyomd ezt le . . .
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
-
SaNyEe
aktív tag
válasz #16741888 #39809 üzenetére
Most lehet idiótának fogsz tartani, de már sokadjára igazolódik be az, hogy nem feltétlen bennem van olyankor a probléma, h nem csapom magam hitelbe azért mert a szomszédnak jobbótója van, hanem megvettem tőkéből azt amit lehetett és nem szopok ilyesmik miatt, vagy éppenséggel, h nem vettem fel lakáshitelt, mert akkor legalább a sajátomat fizetem alapon (albi helyett). Másik bődületes álatság a világon a havi törlesztő / albérleti díj tekintetében.
Természetesen mikor bárki kikéri a véleményem, s elmondom, h nem tartottak senki fejéhez fegyvert hitel felvételkor, akkor Én vagyok az idióta.
Dehát aki nem tud úgy megélni, h valóban már megdolgozott azért amije van az így járt.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz sosperecek18 #39715 üzenetére
Ha nem sikerül értelmezni akkor szólj...
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Khelben #38606 üzenetére
Ha az annak számít, hogy a kormánykeréken az ezüstre fújt elemek színe elkezdett megkopni, akkor ez is le van lakva .
Minőségileg egyenlőre megfelel, lehet pár év múlva cserés lesz, egyenlőre megfelelő .. számomra.
Az meg, hogy magántulajdonban van, nekem egyáltalán nem jelent semmit. Apámból kiindulva, belenézek abba amivel jár és izé, na mindegy.
Ültem már erősebb, biztonságosabb, jobban hangszigtelt, kevesebbet fogyasztó, kiváló anyagokkal kibélelt belterű autóban is, csak annak 4évesen 80k km-el nem 1,2M Ft volt az ára jó állapotbanA márkája miattam lehetne riga is, én nem a márkát, hanem a műszaki tartalmat veszem meg
phaet0n: ha nagy autóban gondolkodsz mint avensis is pl, sztem nézd meg a mondeokat, hasonló árban mit nyújtanak az avensishez képest.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz phaet0n #38604 üzenetére
Elmondom a tapasztalatom mióta megvettem (2009 augusztus):
- 7,2liter átlagfogy 100km-en főút város kb 60:40 de ezt 5fővel és csomagokkal javarészt, mikor városban használtam akkor meg ilyen kisebb 5-7km-es etapokon ment az autó a fogyasztása így lett ennyi 1.4 16V. (város 50-60km/h, országút 90-100km/h, autópálya 130km/h. Autópályán kicsit zavaró is ettől gyorsabban menni már 130nál is 3800rpm-et fordul a főtengely) és zajos is ilyen tempónál.
- az autón eddig cseréltem hátul jobb oldali rendszámtáblavilágítást és kapott új ablaktörlőket.
- vásárlás után olajcsere + olajszűrő + légszűrő + üzemanyagszűrő szakemberrel cseréltetve megállt ~20.000Ft-ban. Első kellemes meglepetés a sok Opeles csereszabatos alkatrész.
lassan közeledünk a 100e kmhez de az autó egyenlőre nem akar szétesni, mindene funkcionál. Hátsó kipufogódob szeret lerohadni róla .. a gyári. Típushibái vannak, de amik most használtpiacon vannak autók azokon ezeknek a java része már orvosolva lett még garanciában. Chevrolet klubon utánuk tudsz olvasni.
Futóműve tetszik de nem száguldom, fékjei elég jók, váltó az mézescsupor effektus, pláne télen (csak elindulásnál hidegen), kuplungja kiválóan adagolható(értsd: nagyon egyenletesen kezd el fogni, akár alapjáratról is el lehet indítani az autót (de minek ). A gézpedál elektromos, és kicsit laggos is, gázelvételnél mintha 3-500ms ot késne kb. Pontosan nem tudom mennyit, de kevesebb mint 1 secet. Váltásnál kicsit idegesítő, hogy elveszed a gázt, kuplung és mikor a következő fokozatba teszed a váltót addigra esik oda vissza a fordulatszám ahol elvetted a gázt. Cserébe ha úgy ugrasz le a kuplungról mint ahogy kurva lelép a sezlonyról nem ránt nagyot. . . ennek ellenére engem zavart eleinte.Ami kis idegesítő fassága még, hogy a középkonzolon lehet kapcsolni a klímát, belső levegő kergetést és hátsó szélvédő fűtést. Ez a panel néha nem kapcsolható, valószínű kontakthibás, csak lusta vagyok befeküdni és megnézni.
Belső tér kifejezetten tágas elöl, hátul meg pláne, nem vicc. Cserébe az 5 ajtós csomagtere szerény a kategóriatársaihoz képest.
Anyagválasztásról nem tudok semmit mondani, egy Ford Escortból ültem át .. ég és föld . Az ülés kényelmes, de azért 3-4 óránál többet nem szívesen vezetem megállás nélkül.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
-
SaNyEe
aktív tag
válasz DarkUBi #38469 üzenetére
nálam egy chevrolet lacetti van, 1.4 2005 évjáratú, tavaly 1,2ért sikerült leakasztani. Szerintem az idei évben már vannak darabok misi környékén is. A magad mögé beülős mutatvány 190 - 190 centivel is mókásan megy, cserébe az 5ajtósnak csak 280liter a csomagtere, vagy 275? nemtom pontosan, lényeg, hogy kategóriatársaihoz mérten kicsi.
Ha kérdésed van írj, majd visszanézek és válaszolok.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz dabadab #37571 üzenetére
Sőt, még ökrök is!
24éves vagyok, 1év munka után visszaszimatoltam tanulni mert a diplomások is csak fos munkát tudtak kapni 2008 végén, 2009 elején.
Erre jön az adólap csomag, na mondom töltsük ki .. aha, 53as nyomtatvány sehol, csak a 41-es? amin be tudnám vallani a yachtjaim, magánrepülőim, luxusjárműveim satöbbijeim
És ilyen meg hasonló dolgok miatt csak nő ugye a költségük. Ma mentem be APEH-hez, hogy adjanak már egy 53ast, akkor tudtak adni, gyorsan megkérdeztem mit hova írjak rajt, nőci meg néz mit jegyzetelgetek (életembe először csinálok ilyet, nem röhög ) aztán abevjavával beküldöm szépen.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Tothgera30 #35402 üzenetére
azt kétlem, kényszerpihin van a srác ahogy nézem, meg egyébként is megírta, hogy már többet nem jön errefelé. (:
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
-
SaNyEe
aktív tag
válasz _Voyage_ #34772 üzenetére
szia!
Bátorkodtam kicsit belenézni TC-n a népítéletbe, tudom sok mindenre nem jó, de 2-3-4db ilyen V8 csoda tulajdonos is hasonló fogyasztási adatokat írt, az egyiktől egy idézet: "Városban normál közlekedés mellett 15-16-liter, országúton 140 Km/H környékén 13-14-liter. Erőse sportos autózás mellet városban 18-liter."
Ha erre számolnék egy gázosra átalakított árral akkor egész barátságos szám jönne ki üzemanyagköltségre. Pótkerék helyére is mehet gáztartály, de amúgy mekkora csomagtere van egy ilyen batárnak? lehet simán elférne "feltűnés nélkül" a csomagtérben is egy nagyobbacska palack
Amúgy milyen apropóból jött ez az 5let? Elég drasztikus váltás egy 1.4 astrából.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz tibi666 #34091 üzenetére
szerintem ezt egy-két éven belül meg fogod tapasztalni
Amennyi bajod volt a mercivel motorikusan, talán nem lesz több a turbós benzinessel sem.Aesir: ha jól emlékszem még a középsulis agytágításra akkor bizonyos hőmérsékleteken válnak ki a kőolajból az egyes párlatok, nem tudom az szabályozható-e, hogy akkor ebből a kőolajból ennyi ez meg az legyen.
Ha meg valamire nő a kereslet annak nő az ára, ha nő a kínálat akkor meg csökken. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy illúzió a benzinár csökkenés, ha meg senki se fogja tankolni a gázolajat (és úgy van ahogy emlékszem a kőolajos írásomban leírt dolgokra) akkor a kisebb kereslet miatt (de tekinthetjük túlkínálatnak is) csökkenne a gázolaj ára.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz lajafix #34039 üzenetére
mert rácsaptál a hasadra aztán azt mondtad
Ez is egy kategória, semmi gond.
Aki meg egy komplett tanulmányt készített, tervezett és csomót szimulált a szakdolgozatához az meg semmi.Nem állítottam, hogy jobb lenne, igazándiból nincs sok értelme személyautókon hátul a tárcsának, ahogy lenox is írta az orrnehézség miatt. Erőteljes fékezésnél meg aztán abszolút orrnehéz minden autó. Persze verseny célra ahol a hátsó tárcsa is hűtött ott más a szitu, no meg mintha a felhasználás jellege is más volna.
Ha azt meg nem tudod elfogadni, hogy egy dobfék tartósabb mint egy tárcsa az már a te egyéni problémád, de tényleg.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz hobizoli #34011 üzenetére
dobféken a fékpofa az eseti egyenetlenségeit elég hamar lekopja, onnantól fogva sokkal nagyobb felületen, sokkal kisebb nyomással biztosítja a fékhatást. Igen, rosszabbul hűl le. De nem sokszor van olyan, hogy zsinórban sokszor egymás után kellene megállni nagy sebességről rövid úton. Hétköznapi autóknál mondjuk a tárcsa is szépen el tud melegedni ha többször satuznak vele nagy sebességről. Pláne a tömör hátsó tárcsák esetén.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz SpeedR #34009 üzenetére
féllreértettél, nem az autót akartam minősíteni, a usert
Általában nem a vas a szűk keresztmetszet.
Amúgy meg a tárcsafék hátul eléggé dizájn értékű . . . Most tolta tervező ismerős srác a szakdogáját a fékek evolúciójáról. Kb. jobban mutat, meg könnyebb mint az azonos teljesítményű dobfékes társa. Ennyit mondott. Jó persze azt nem tagadta, hogy jóval erősebb egy a gyári dobfékkel megegyező átmérőjű tárcsafék, csak épp marhára mindegy személyautóknál, mert ritkán tolat 200-al az ember Erőteljes fékezéskor meg totál elől van a súlypont.
Ezt alátámasztandó a magyar túraautósok közül volt BMW-s srác, E36 coupeval ment. Egy interjú alkalmával mesélgette miket módosítottak az autón (nagy vonalakban persze). Külön kiemelte a féket innen onnan szedték, a hátsót meg hagyták gyárinak, úgyse játszik túl nagy szerepet, hogy foglalkozni kelljen vele külön.[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz dragonfx #34005 üzenetére
"hajtós verda már persze amit a 150 ló elbír."
Pont ez a baj vele. Le van verve a veséje, szétbagózva a tüdeje, lehet már kicsit agyatlan is, de legalább napszemüvegbe van
Ha messziről látszik egy autón, hogy pedal to metal üzemmódban volt használva akkor marhára felesleges vele foglalkozni. Annyi más van a piacon még. Egy előnye az ára, ha az 1,5M-ig a különbözet rá van költve akkor már viszont lehet jó vétel volna. De ehhez igen komolyan át kell nézni.Nomeg néha olvasgatom a BMW-sek magyar fórumát, ott is egész vicces ami megy esetenként. Mindenki így meg úgy fikázza a fékeket (E30/E36), hogy elmelegednek két három fékezés után.. lassan már 7es BMW-kről kapkodják le a komplett fékrendszereket, hogy autópályán, szerpentineken meg tudjanak állni 250ről, 200ról egymáután 12szer, mert normálisan közlekedni derogál nekik . . .
Tisztelet a kivételnek aki rendezett körülmények közt csapat, vagy normálisan vezet.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
menjünk már át az offolós tocsikba, nyugi ez nem a százlépés program, csak egy kattintás (:
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Integra #33674 üzenetére
Abszurdisztánban élünk, nem kell meglepődni itt semmin se (: bár gondolom újat nem mondtam ezzel.
Persze kis átgondolás után .. milyen átgondolás triviális, hogy a mindenkori kormány csak lehúzni akarja az embereket, a fejőstehén autósokat meg aztán pláne lehet szoptatni megfelé.
Ha korrektek akartak volna lenni akkor:
- szopatni akarunk még titeket, nem fizettek eleget pórnép
- az EUROTAX ár szerint 6-7-8-9-10 milliónál drágább autókért ennyit ennyit és ennyit kell fizetni. aztán viszonlátásra.Ugyanez a KW-os biztosítósdi rendszerben. Ott húzták meg mindenhol a határvonalat ahol fáj. 74KW-os az autód? sebaj, megy a magasabb kategóriába, ésatöbbi.
Tegnap meg a hírekben megy, hogy az önkéntes mentősök tiltakoznak, a felelős minisztérium meg mondja, hogy csak 7%-ot vontak el, persze az üzemanyag ára nagyságrendileg 10%-ot emelkedett a jövedéki adóemelés miatt. Az már nem számít
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Motion_Blur #33488 üzenetére
Swift egyértelműen!
Öm javaslat, próbálgattam anno ezeket 1,3 és 1,5 motorokkal is, az 1,5-n több pluszt lehetett érezni mint a papír mutatott az 1,3hoz képest!-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
fölösleges ... nemmegyúgymintapunto pedigmáratűzfalatisátnyomtam éskülönbenismostmiérteszik12litertezafos pedigcsakvégigelőztemasortmertsokabirka.
Ha a forgalom ritmusát fel tudta volna venni a régi swifttel valószínű nem zabált volna annyit amennyit. Nomeg ilyen 1bites használatoknál szoktak is ennyibe kerülni a műszakiztatások
hobizoli: nyilván az ilyen kicsi motoros autókat oda is használják leginkább. (kivéve apám )
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
escortokat elég jól ismerem, abból legalább 1,6-ot meg kell vennie, hogy tudjon vele normálisan közlekedni nálunk 1,3 van kész rémálom mikor átülök a saját autómból abba, pedig az enyém sem egy rakéta. Arra több az adó és jóval többet fogyaszt városi körülmények között. Alkatrészár Escortokhoz is elég occo. Persze tágasabb ezerszer, kényelmesebb jóval, biztonságosabb, de költségesebb fenntartani.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz _Voyage_ #33412 üzenetére
lejárt lemez, már sokszor.
"Kevesebbet kell vele autózni" na ha valaki emiatt autózik kevesebbet mint kéne, akkor valami nincs rendben a fejében.
Ha úgy érzi szüksége van autóra akkor nehogy azért autózzon kevesebbet mert júúj a másikban biztos meghalok. Képzeld egy IFA-val szemben még a Kun7 audinak meg az X5 bmw-nek sincs semmi esélye, akkor most mivan? Mindig van nagyobb, erősebb.
Később mikor megalapozottabb lesz a srác anyagilag majd erre is ügyelhet, addig sok válogatnivalója nincs.[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Integra #33403 üzenetére
pedig csak el kellett volna olvasnod mit írtam le a hsz-emben, de nem offolok inkább.Meg lehet Őt győzni ész érvekkel is, mintsem fikázni egy márka egy konkrét darabját, mert akkor majd cikinek érezné, ha azt vezet...
Ha meg úgy dönt, hogy azt veszi meg, az az ő dolga, ő költsége lesz minden.[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Integra #33398 üzenetére
körülbelül 5hsz, nem sok ennyit kellett volna visszaolvasnod, hogy lásd, mit írtam én neki, de nem kell törnöd magad, hogy scrollozz, ide is linkelem [link]
Nem vesznek? Hát azt nekem TE ne akard elmagyarázni, hogy itt Kaposváron mikkel járkálnak a kis cigók, járnak swifttel is btw nem csak az előbb említett civic/crx párossal(ofkorz még számos más frutti áron beszerezhető autóval is). Akkor most a swift is egy okádék cigányfos?
Másodsorban nem ajánlottam, javaslom számodra T/2 helyett T/3 használatát, de még azt sem, a srác mintha maga hozakodott volna elő a mercivel. Sőt mint a hsz-emből kitűnik pont nem ajánlottam neki a mercit, swiftet asszem igen.
Harmadik pontodhoz meg, hol állítottam ennek az ellenkezőjét?Azt hiszem itt le is lehet ezt zárni.
Amit írtam csakis pont a Te megnyilvánulásodra irányult, sehol sem említettem meg benne a srácot. Az a magasröptű baromság amit művelsz néha az igen éles, indulatokat generáló megnyilvánulásaiddal.[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
swift.
Ilyen árkategóriában ne is nagyon keress mást. Nézhetsz F astrát, Escortokat korabelieket, de fogyasztásban messze verni fogják a swiftet, alkatrész azokhoz is dögivel olcsón van, azok is rohadnak ezerrel mint a swift. Én a helyedben tuti a swiftet nézném a szűkös keret miatt. Ha városon belül használod csak akkor egy 1.0-s a te barátod.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
nézzük a csodás +sokszázezret jelentő H betü nélkül az ajánlatot.
Adott egy autó ami:
- 10 éves
- 190.000km-t bevallanak a futásteljesítményéből
- 1,5 millió az ára
- 3 csilingeres törésteszt (amiből egyet később megvontak)
- jól extrázott (korához képest)
- 160lóerős(csúcsteljesítményű)Emellett számba kell venni azt, hogy egy sportos autóról van szó amit több mint valószínű nem azért vettek, hogy kíméletesen vezessék. Ennek tükrében a megkímélt állapotot elég erősen idézőjelbe tenném, meg kell nézni a gépet. Az, hogy szervízelték, nagyszervízben volt megintcsak bizonyítsa a tulaj számlákkal plusz ami esetleg látható megtekinteni.
Ennyi pénzért ennyi idős, ilyen futásteljesítményű, ilyen kiemelkedően magas árú, sportmodell autót biztosan nem vennék.
A fentieket cáfolandó, azért kéne csak ehhez túl racionális vagyok. (magyarán kevés az ilyen jellegű élvezeti cikkekre a $$ egyenlőre).
Egyáltalán nem para a 190k km ha megfelelően volt szervízelve és csak akkor nyomták neki mikor a motor olyan állapotában volt, hogy azt elviselje.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz _Voyage_ #32990 üzenetére
1. a hidegindítás után kicsit macerásabb a hülyék elleni védelem, akkor is sérülnek az alkatrészek
2. azt írod, hogy pályán nem(igen) jársz erre mikor mondom, hogy kilóméterekkel előre ki van táblázva te itt osztod az észt, hogy 1km-el előtte szokták kitáblázni
3. pontosan tudom, hogy hol élek és pontosan tudom milyen navigációt használok. Annak ellenére, hogy nem egy hónapja vettem meg tudja nekem mutatni, hogy hol vannak benzinkutak.
4. Kb lövésed sincs egy belsőégésű motor működéséről aztán mikor próbáljuk elmondani mit hogyan akkor faszok vagyunk dióhéjba foglalva.Na ennyi elég is volt kb.
"bekapcsol" - annyi történik, hogy felépül a turbónyomás a turbófeltöltőben ( a kiáramló gázok nyomása miatt).
1500-as fordulat alatt nem tud elegendő sebességre szert tenni az autótokban a turbótengely, hogy nagyságrendekkel több levegőt juttasson a szívószelepekhez mint amit a motor egyébként lökettérfogatából adódóan be tudna fogadni. Mikor ez megtörténik akkor "vág tarkón" az autó.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz _Voyage_ #32977 üzenetére
A turbo téma ennél azért kicsit összetettebb. Najó sokkal
Nem törekszem arra, h most itt ebben a fórumban mindent elmagyarázzak, de a turbo folyamatosan forog, pontosabban a turbotengely. Az, hogy a motor 2000-t fordul, vagy 4000-t (benzinesre gondolok) sem különösebben számít, inkább a terhelés. A turnyót a kipufogógáz nyomása hajtja meg amihez sebesség és nagy mennyiség kell. Magyarán ha beállsz egy kellemes 130-as tempóra a töltőnyomás sem lesz nagy, nem keletkezik irgalmatlan nagy hő stbstbstb.Az autópályán pedig nem meglátásos alapon megy a benzinkút felderítése hanem navi rendszerrel, roszabb esetben pedig már kilóméterekkel előtte ki van táblázva a benzinkút.
Az pedig, hogy azt a plusz pár percet nem lehet beáldozni a tankolásnál (pláne, ha hosszú utat megtett már valaki kifejezetten jól fog esni a nyújtózás is) miután 1bites felhasználót játszott szinte kötelező, ha meg derogál neki várni és megteszi, nézegesse csak szépen a csekket és fikázza a márkát és írja meg fórumokon, hogy milyen fos.
Aztán népítéleten mikor olvasom az 1.9 turbódízel véleményt, így fika úgy fika semmi se jó, kicserélték a fél motort, erőátviteli elemeket stb. Na ilyenkor első dolgom megnézni a fogyasztási adatot, átlagfogyasztás 9,5 liter. Egy 1.9-es turbodízellel. Kb. ennyi a történet.
Vagy csak nagy kedve támadt fikázni az egyénnek...-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Integra #32948 üzenetére
uncsi? bár sokan vagyunk sokfélék. Sztem inkább karakteres és tolakodó, mint úgy a német autók általában
Mondjuk abban van vmi, hogy kb 7-8 éve 1 formát néz az ember akkor arra aszondja, hogy dögunalmas. Ez az éraaAz A8-al kezdődött 2002 környékén ugye?Azt az 5GT-t még mindig nem tudom megemészteni, hogy mégis ezt ki a tököm veszi. Eszméletlen egy randaság az egész. Ott az X5/6 vagy 5/7 bömbi...
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz tibi666 #32873 üzenetére
ha pálya és rwd akkor vmi régebbi 3-as bmw, szerintem.
Sok motor, jól összevissza konfigurálhatók az alkatrészeik, csomó cserét végre lehet hajtani, sok az alkatrész meg tapasztalat is átépítés terén idehaza.
E30/E36 sztem.Más:
Most olvastam totalcaron
BMW 5GT
Hát nekem biza nagyon nem tetszik.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz #27070592 #32615 üzenetére
fordnál annyi az egész, hogy nuku presztizs ... benzines vonalon kb. TDCi-kről meg csak a rosszat hallani, ehhez képest szomszédom 2.2TDCi Mondeoja kap hideget meleget és útfélen még sosem hagyta (igaz a szervízszámlákat se mutogassa ) van a családjukban egy egyel újabb, vagyis legújabb generációs 2.0 tdci is azzal sem volt még ilyen szintű probléma, hogy lekókadt volna illetve nagyobb összegű javításra szorult volna.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz -Maci- #32604 üzenetére
autómobile fenntartási költségei:
- üzemanyag
- műszaki
- biztosításeddig tartott az ideális autó
- gumik (nagyon nem mind1 milyen átmérőjűt, oldalfalmagasságút, szélességűt, márkájút és mintát)
- olaj, olajszűrő, légszűrő
- fékbetét és féktárcsa
- vezérműszíj, feszítőgörgők
- futómű szilentjei, féltengelyek gumiharangjai
- féltengelycsukló
- kipufogódob
- kuplung szervizelése
- izzók
- egyéb márkaspecifikus fasságok (típushibák)
- akksi cserenagyjából eddig tart normális esetben a fenntartás
- karosszériaelemek árai
- nagynyomású pumpa/üzemanyagpumpa ár
- porlasztócsúcs / injektor
- motor alkatrészek
- erőátvitel elemeibiztos eszembe jutna még pár dolog, de lusta vagyok erőltetni magam (:
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz -Maci- #32598 üzenetére
tömören: Rick4 júzer ebben biztosan segítségedre lesz mert neki konkrétan van gázos autója én csak ugatom a témát.
+10%-ot írnak fogyasztásból, valószínűleg ennyivel kevesebb energiát tárol mint a benya.
Motor élettartamra a jobblábad van hatással, meg a ballábfék
Szerettem volna, csak jött ez a kedves luxusautóadó és letettem arról, hogy vegyek egy normálisan motorizált felsőközépkategóriás mondeot, majd gáz.
Így hasonló árkategóriában néztem valami mást. 1.4 chevrolet lacetti lett és ez sem jár el de még csak 6 literrel sem. gázt nem fogok bele szereltetni mert mire visszhozná az árát több mint valószínű lecserélem.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz -Maci- #32580 üzenetére
namost röpködni fog a kő itt ezerrel, de olyat mondok ..
benzines autó gázrendszerrel? Írtad, hogy nagyon-nagyon-igennagyon stb hosszú távra tervezel. Itt egy épkézláb alternatíva.
2.0, 2.5 literes benzines 11-13 literes fogyival benzinből. legyen 12-14 liter gázból aztán a gáz ára jelenleg (már/még) fele a benzinének. Persze lehet kisebb űrtartalmú is, csak azt a 6 liter környékét próbáltam belövöldözni árban. a felsőközépkategóriás autók meg amúgyis elég erősen veszítenek az értékükből, hátmég a nagyobb motorú benzines társaik.
Nyilván van egy bekerülési költsége a gázrendszernek és elvesz a csomagtartóból, hacsaknem pótkerék helyére megy a tartály. Azt mondom annak megfelelően válassz autót, hogy kibírja a pénztárcád a pluszt, vagy vegyél eleve gázosítottat.Szerk.: Integra nem baszogatni akart téged, csak nézd már meg, hogy milyen további költségek merülnek fel egyes autókon a megtankoláson túl. Valami S60 volvóról is szó esett. Nem tudom, hogy mibe vannak hozzá az alkatrészek, majd nézz utána, de gondolom nem pont annyiba fog kerülni mint egy tucatautóé. Nézz tucatautót, occo alkatrészárakkal.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
-
SaNyEe
aktív tag
válasz _Voyage_ #32275 üzenetére
pff baszki, akkor segítek helyretenni téged.
D16Z6 (úgy hívod vtec)
D16 blokk kód, Z6 hengerfejkód
hengerfurat: 75mmB16A1/2 (úgy hívod vti)
B16 blokk kód, A1/2 hengerfej
hengerfurat: 81mmMár csak a hengerfuratok, furatközepek miatt is lehetetle rátenni azt a hengerfejet amiről te beszélsz, ez a motorblokk legalább annyival hosszabb mint amennyivel nagyobbak a hengerfuratok.
"Valahogy meg lett oldva", ok értettem. nagyszerű.... kár a szóért látom.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz !Overdose! #32270 üzenetére
Ne erőlködj felesleges
Sőt azzal indított, hogy hengerfejek ....
Csak azt tudnám hol van a másik hengersor egy soros négyhengeres motorbanAhogy másik kolega írta: mozigépész tanfolyás...
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dare2Live #32086 üzenetére
takarékoskodik neked az autó látod-látod
Tegnap reggel enyém is be volt fagyva totál, majdnem elkéstem okításról mire kivakartam a jégből meg leolvasztottam róla mindent.
Ma reggel meg feelingre plusz volt itt pécsen, tegnap -16, legalább tudom, h az akksinak baja nincs, akkor is ma is pöccre indult a gép.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Khelben #32079 üzenetére
alap, bár a kedves kormány rendesen odatett magáért mind a biztosítási kategóriákban mind pedig a "luxuskategória" meghúzásában azt be kell vallani. Többek között ezért sem lett hasonló vas amit vettem, de ez nem lényeg most
Dare2live: volt a tágabb értelemben vett családomban egy hasonló súlyú illetve teljesítményű gépcsoda, nem pont ebből a márkából. Minekután nagyjából 13km-es oda-vissza utakat tettek meg vele amiben város 1/3 - 1/2 rész országút és kevés falu volt ezért a fogyasztásán ez gyönyörűen is jelentkezett. Asszem amit khelben linkelt még automata is.
Ezek inkább utazógépek mintsem városban tögyögős, 10-15km-eket menős vasak. Úgy a fogyasztásuk is egész "baráti"
Pölö vegyük a példám, khelben légyszíves majd írj hasonló adatokat:chevrolet lacetti 1.4 16v 95 paci 1170kg menetkész
- városi fogy 9-10liter
- országút 2fő 6liter
- országút 5fő + csomag 7,1liter (1900kg)
- autópálya 6,8litervárosban szigorúan 50, országút 100, autópálya 130-140.
Országúton és autópályán van egy olyan sejtésem, hogy kb hasonló fogyasztást produkál az a mondeo ami 1,5 tonna 170 lóerő...Nopersze ha valaki ilyen üzemre veszi és tudatában van annak, hogy kis távokat futva ráadásul sokat városban mennyit eszik annak lehet nem horror vagy vessen magára ha vmi csodában reménykedik
Másik csoda a parkolás, de ez inkább rutin kérdése .. nomeg, hogy van-e 5m-es hely-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
rendben, tegyük fel képes rá. tegyük fel, hogy a turbos 1.4-es kapásból nem képes rá.
Mennyi idő alatt tegye meg ezt az adagot? 10év, 15, év 20 év, 30év?
Már réges régen olyan fenntartási költségei lesznek az autónak, hogy lesz értelme lecserélni egy újabb, biztonságosabb, komfortosabb darabra. Egyszóval jobbra.
8-10 év után azért a nagytöbbség úgyis cserél autót ilyenolyan okokból. valahol rozsdafoltok, növekvő fenntartási költség, műszaki állapot romlása, egyre kényelmetlenebb, zajosabb az utastér stb. De a motor elmegy 1000000km-t. gyakorlatilag ha vesznek köré egy új autót lehet meg is fussa-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Bull Boss #30606 üzenetére
Ja de azért odafelé, meg hazafelé közutakon száguldoztok nem?
Például a video amit linkeltem vissza. Gyerekek hazafelé nyomultak egy ddis Ignissel ...
Szal magánterület vagy sem megy az eszetlenkedés ezerrel, nem csak ott egymást veszélyeztetitek, másokat is.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Bull Boss #30513 üzenetére
és ezzel mire akarsz TE engem tanítani?
Menjek le egy Cora-hoz, vagy itt kaposváron a helyi streetracerpatkányokhoz? Tegyek az autómra egy hóhányót előre, 18-as felnit és dájrektszűrőt amitől lesz plusz 20 mentális lóerőm?
Vagy netán álljak be és tanuljak sztrítrészelni? Ha gyorsulgatni akarok van manapság sok LEGÁLIS, szervezett verseny is ahol nem áll fenn annak a veszélye, hogy belehajt az ember a nézők közé, vagy a másik autósba kapásból a rajtnál. Nem beszélve a közúti 2-4 fős nappali versenyzésekről.
Amúgy ha érdekelne a gyorsulás hidd el nem cicatuningosoktól vett "tudástól" készülnék fel.Nem beszélve arról amikor ez a sok m@rha elindul valahová tömegesen és persze mindig van egy-két okos akik elkezdenek emberkedni, előzik a sort, túrják be magukat ide-oda vagy szimplán a lökhárítókon utaznak egymás mögött aztán amikor fékezni kell akkor persze 3-4es egymásbacsúszások vannak...
Tudom, hogy számomra mi a hasznos tananyag és ez tudom, hogy nem az.Ha erős autót akarsz 4 misiből és újat is és 1.4-es legyen max nézegess valami turbós gépet, most kezdődik az újabb reneszánszuk.
Jah kis kiegésztés:
Nyomatékból előzés nem egyenlő vissza kettő padlógáz
Amikor egy Focus ST-nél 3-ban 1600-as fordulaton nyomtam egy padlót, na az nyomatékból előzés volt, és mikor 5.-ben 2000 fordulatnál nyomtam egy kövéret szintén hasonlót gyorsult, azt nyomatékból előzésnek hívnám (2.5 Turbo)
Egy B16A honda hol is adja le a nyomatékcsúcsát? Olyan 6000fordulat körül ha jól dereng. Akkor Te ezt nyomatékból előzésnek hívod, ha 3-ban 6000 fordulat körül előznek egy ilyen autóval?[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Atlantis #30354 üzenetére
hát nem annyira. Mondjuk én 5 fővel meg halom csomaggal használom általában ( 1.4 95LE 1180kg szintén), úgy tényleg nem az. 120-ig egész szépen gyorsít, utána mi történik az nem tudom, no street racsing. Persze 1 fővel gyorsít szépen. 1.6 motor erősen javallott hozzá.
Városban maximálisan elég, főúton azért nemritkán 3-ba kell pakolni vissza, ha 70-80-as tempóról kell előzni.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz DeadMeat #30351 üzenetére
hinnye
Ha ennyit karmolna be én is megválnék tőle hamar
Mondjuk lehetne talán némileg kevesebb, bár fene se tudja, ha nem a télivel nyúztam volna eddig hanem megveszem rá a nyári pacskerokat. Most egy pirelli téli szett van rajt kb. 5mm profillal, ezt a telet még kihúzza, nyáron lenyalatom aztán a maradék 2-3mm profiljával már úgyse lenne használható télen, akkor kap egy újat. Szóval nyári tutyikat leghamarabb két év múlva lát, majd akkor tudni fogom mit fogyaszt nyári gumikkal .
Egyesek szerint nagy különbség van fogyasztásban nyári és téli gumik közt is, bár sztem más is bőségesen közrejátszik a téli fogyasztásokban, de egy myth-nek jólesz mindenesetre-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz tibi666 #30349 üzenetére
rokonságban van egy renault megane 1.4 100HP, kb ugyanannyival jöttek ki autópályán mint országúton (1-2dl különbség)
Majd kövi alkalommal mikor arra járok megnézem azt is Még ha fél literrel többet is eszik meg esetleg, vagy ugyanannyit plusz a pályadíj, akkor is oda-vissza az a két óra nagyon sokat számít nekem legalábbis, pláne most, hogy már 5körül hótsötét vanik.Egy szó mint száz, még fingom nincs róla
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz DeadMeat #30347 üzenetére
Köszöni nagyjából beállt
5fővel + csomagokkal, 80% főútvonallal 7,1 és 7,3 liter közt mozog. 90-100 közti tempóval, jópárszor előzgetve, tekintve, hogy pénteki csúccsal sikerül kimenni pécsről átlagban. Aztán az úton meg van minden a kerékpárostól kezdve a traktoron át a pótkocsis ifáig. Buszokról meg kamionokról nem beszélve. Jameg a sok cukorrépaszállító tehergép is ősszel ugye járkál kaposvárra erősen. Tömve van forgalmi akadályokkal az út.Amúgy kb 3 hete, vagy tán egy hónapja mentünk párommal ketten pestre. Főútvonalon oda-vissza 6,08 liter volt átlagban.
Legközelebb majd megnézem autópályán miként alakul pestre és vissza, de úgy sejtem nemigen lesz több, ott legalább lehet nagyjából egyenletes tempót menni, arról nem is beszélve, hogy egy órát spórol az ember, ha nem a főutat választja.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Doh', féllrenyomtam a gombócot.
Mr.Grincs
Nem tudom milyen méretben gondolkozol, látom corolla is bejön.
Augusztusaóban vettem egy chevrolet lacettit, itt egy link hozzá, ebben a 200hsz-ben írtam róla pár dolgot, ha érdekel valami konkrétan kérdezz rá, válaszolok.
[link][ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz viharhozo #30325 üzenetére
nem azon volt a hangsúly, hogy miért.
Másfelől számtalan ilyen autót fel lehet lelni a használtautó piacon, erre spec a hasznaltauto.hu-n akadtam rá. Nem egyedi az eset.
Az, hogy a másik fél miért vált meg tőle nem tudom, és pont nem is érdekelt. Csak a műszaki állapotával törődtem az árral, meg még pár tényezővel
Mondjuk pont a magukat túlvállalók autóira hajtottam, csak azidőtájt az apeh honpalján nemigen voltak számomra megfelelő elkobozott autók, vagy mindig túlpörgött a licit az utolsó másfél órában.
Bezzeg a Kun7-es ódikra és a hasonlóan drága új autókra nem érkezett licit soseAmíg lesznek hasonló ajánlatok a használt piacon és valami nagyobb fordulat be nem áll az életemben, addig nem is fogok másként tenni ilyen vásárlásoknál.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz dabadab #30310 üzenetére
Augusztusban vettem egy Chevrolet Lacettit. 1,2millióért. Óra szerint 77k km-el. 2005.07.26-án lett forgalomba helyezve az autó.
A listaára 3,85 millió újonnan. Most nem számolom azokat az extrákat amiket a tulaj anno belevett külön.
Ezért lett volna fos üzlet megvenni újonnan(gondolom én). Maradt most 2,65 misim "javításra". Amit persze befektetek, vagy költök másra. Nemhinném, hogy "2,65 millióval jobban jártam volna" ha szalnoúj állapotban vettem volna meg.Amúgy ezt nem használhatnám hosszútávon? Említetted az amortizációt, hogy hosszútávon máshogy néz azért ki. Namost mondjuk 10 év múlva én ezen bukok 800e Ft-ot addig aki megvette vadizsír állapotban bukik rajta 3,45 misit. Feltételeztem csak, hogy 10 év múlva 400.000Ft-ot ér. Lehet kevesebbet, csak a példa kedvéért mondtam.
Nopersze lehet lesznek plusz költségek rajta számomra ez nem is kétség, viszont biztos nem 2,65 millió forintnyi.Az megint más kérdés, hogy 10 év múlva már nem ezt az autót fogom használni.
30315: nyilván nem. Azért is olcsóbb nem kicsit. Másfelől körültekintőnek kell lenni a vásárláskor ahogy khelben írta is. Ezzel sok későbbi probléma kiszűrhető. Nyilván lehetnek problémák amik a vásárláskor nem látszanak, ezért is olcsóbb többek közt egy használt autó mint egy új.
De én azon a véleményen vagyok, hogy akinek autóra telik, annak legyen pénze a javításokra is, ha úgy adódik.[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dare2Live #29723 üzenetére
Nálam kb úgy alakult eddig augusztus óta, hogy:
- 7,3l/100km (5 fő, plusz csomagjaink) 1/3 város 2/3 országút. Kaposvár - Pécs - Kaposvár
- 7,1l/100km (5fő, plusz csomagjaink) 1/5 város 4/5 országút. Kaposvár - Pécs - Kaposvár
- 6,08l/100km (2 fő és minimális csomag, Kaposvár - Budapest - Kaposvár főútvonalon).Ehhez mondjuk nekem egy 1200 kilós önsúlyú autó kell 1.4 motorral.
-- end of transmission --
-
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Mr.Grincs #29371 üzenetére
ha 300 körül veszel autót akkor annak a felét valóban igen könnyen rá lehet költeni , de az átírási költség is jelentős ebben az esetben, ha az autó árához hasonlítjuk.
Ha ennyiből veszel autót akkor arra számítani kell, hogy mindenképp lelakott lesz és kell költeni rá, többet kevesebbet, de inkább többet, ha rendbe akarod kapni attól függetlenül, hogy D, TD, benzines lesz.
Válságautónak lesz nem?-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
naja, vagy ha mindenképp Dízel akkor ott van a Daihatsu Charade 1.0TD-je is, bár ő úgy látom más méretkategóriában gondolkodik
Mr. Grincs keresd meg Text-Boy tagot ha charade turboá dízelje érdekel, úgy emlékszem, hogy ők foglalkoztak egy ilyen darab felújításával. Anyagi vonzatát nem tudom, majd ő elmondja, de arra emléxem, hogy keveset evett-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz fekeandras #29339 üzenetére
olyan helyre nem mennék ahol úgy érezném, hogy a másik aotójába akkora teljesítményű indítómotor kell, mint az én autóm benzinmotorja
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz fekeandras #29336 üzenetére
2x
Hogy legyen is vmi haszna azért a hsz-nek, kikerestem Vmatyko, hogy mikor írtam neked és mit az autóról, mit vettem eddig észre. [link]
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz fekeandras #29336 üzenetére
hmm, a szimbólum a Tahó orrán meglepően hasonlít arra ami az enyém orrán ficeg
más hasonlóságot hirtelen nem véltem felfedezni. Amúgy lehetne akár Riga is az orrára aggatva akkor is pont lesz@rnám hidd elKleroo: nem is kívánok többet írni neked, sztem már mindenkinek kitűnt az álláspontod és a hozzáértésed mindkét típussal kapcsolatban.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Kleroo #29321 üzenetére
ez így van!
Nekem nagyon nem volt szimpatikus egy valami miatt. Az árcédulája miatt nem. 2006/3 havi nissan almera, 67k km-el szépen extrázva, kiírva 1,6 millára.
Elmentem két kereskedéssel odébb, chevrolet lacetti 77k km, 2005/6 havi 1,3 misire kirva, megalkudtuk, kértünk új műszakit miegyebet 1,2-be elhoztuk, természetesen a nissanba nem is tudtunk alkudni semmit se.
Feel the difference? És mikor beleültem ÉN MINDKÉT AUTÓBA, hogy kapj egy kis képet, nem éreztem olyan húdesivárnak a chevit, sőt, sokkal kényelmesebben ültem benne mint az almerában, tesztvezetéskor a 4 tárcsa a lacettiben sokkal meggyőzőbben fékezett mint a nissan tárcsa+dob kombója annak ellenére, hogy téligumi volt a chevin és nyári 195 széles lépők az almerán. A chevi futóműve sokkal jobban eltaláltnak tűnt, bár a feneke kicsit táncolós egy utassal erős fékezésnél. Csomagtérben jobb volt a nissan, meg lehet fogyasztásra is, de ez már soha sem fog kiderülni számomra mivel nem azt vettem meg.
Vmatyko olvass vissza, kb egy hete írtam neked a lacettiről.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz a_tesz #29196 üzenetére
nagyon bejön csak megláttam a csomagterét ahová két sporttáska fér be meg két hátitasi és kb kizárta önmagát ezáltal a listámból. Mindig 4-5 ember utazok csomagokkal, ebbe is épphogy beférnek a cumók, a laptoptáskák meg így is a kalaptartón férnek csak el egyetemben az elakadásjelzős, vontatóköteles, izzós, kukásmellényes táskával.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz vmatyko #29127 üzenetére
Szia!
2 hete vettem egyet, eddig jó.
Fogyimérőn megrökönyödtem és meg is ijedtem múlt hét végén. 60literes tartály, 365km és 2/3 része kifogyott azt mutatta
Hát rohantam is a kútra, hogy kiderítsem mi az ábra 27liter ment bele és 372-n állt az óra, így 7,3 körüli fogyi jött ki aminek 1/3 része város, 2/3 része hosszú út, de a hosszú utakat 5 fővel futja így 7,3.
Kuplungja teljesen nőies, engem picit zavar, de nagyon jól adagolható valójában, szal praktikus, váltó katasztrófa, mintha egy mézescsuporba vágtak volna egy fakanalat aztán használd.*
Motor 1,4 liter 95LE .... hát izé, 2, max 3 főig lendületesen lehet előzgetni városon kívül 70-80-al haladó gépeket, nincs semmi para. 5 fővel már 2-t visszakapcs és akkor se kell várni akármilyen gyorsulást. 1.6 literes javallott. meg a bódé is 1,2 tonna.
első hátsó lábtér óóóóriási. Komolyan hatalmas. Ennek következménye képp az 5ajtós csomagtartója viszonylag kicsi, ha a kategóriáját tekintjük akkor kifejezetten kicsi.
Futóműve viszonylag kemény, eléggé megérzi a huplikat, és kátyúkat, mondjuk ennek örülök, aktív biztonságra egy plusz pont. 4 tárcsafék jól fog, megint plusz pontocska.
Passzív biztonságáról nincs EURO NCAP besorolása, azt nem tudom milyen, amcsiknak van tesztje róla azon nem teljesített vmi fényesen megítélésem szerint.
Ülések nagyon kényelmesek jóféle plüss.
Alkatrészekből opel kell hozzá, ócsóé van hozzá minden kb. Légszűrő 2,5k, olajszűrő 800ft, vezérműszíj 6,5k stb.*: ezeddig egy utolsó generációs escortot hajtottam aminek kuplungjáról meg váltójáról sok rosszat nem lehet elmondani. Ford és pont
-- end of transmission --
Aktív témák
Hirdetés
- Milyen okostelefont vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Torrent meghívó kunyeráló
- Renault, Dacia topik
- Asszociációs játék. :)
- Autós topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen monitort vegyek?
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest