Hirdetés
Aktív témák
-
SaNyEe
aktív tag
turbólyuk [link]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
most egyenlőre nem tudok neked tényekkel szolgálni de láttam egy ilyen megoldást, ha meglesz a forrás akkor linkelem.
Egy soros 4hengeres motor volt, legalábbis egy hengersort láttam szóval nem volt elömlő gyakorlatilag a kipufogó oldalra fel volt erősítve a turbó (hengerenként) aztán volt egy közös gyüjtőcső az égésterméknek, semmi wastegate, csak amennyi a turbóknak van, végülis egy hengerrel egy wastegate csak elbánik, nem tudom már a nyers adatokat, de szépen tölthetett az bittos
Mondjuk az más kérdés, hogy teljesen értelmetlen
[Szerkesztve]-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
meg fényszóróhasználat ha már témánál vagyunk.
Én nem értem az embereket komolyan. Megyek éjszaka országúton, , látom vannak előttem lehúzom a refit, mögéérek, előzök, leveszi a refit. Eltávolodok 50! azaz ötven métert és felnyomja máris, hogy lásson mögöttem jönni, ha valami micuka L200al lennék aminek a bukókeretén is van 4 területpásztázó fényszóró komolyan beállnék mögé és 10kmen keresztül égetném le az útról az ilyet! Főleg, hogy még 3-400m távolból is zavaró még úgyis ha a belső visszapillantót elfordítom...
Másik állatfaj akik éjszaka vagy akár nappal is ködfényszóróznak, hogy ezzel morcosítsák a kocsijukat, brrr ezektől is kiráz a hideg, de tuti ezeknek nincs télen bekapcsolva meg ősszel mikor indokolt volna, node mindegy. Meg a 20al tötymörgök és gyökkettővel kanyarodok típusú vezetők főutakon tudnak még kiakasztani, de nagyon. Mindenki a gyorshajtókról beszél mennyire veszélyesek, állítom ezek legalább olyan veszélyesek.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz [HUN]Tyson #734 üzenetére
ezekben a kopelekben még az Isuzu traktordízel van, jellemzően elégtelen zajszigeteléssel a motor és az utastér között, megfontolandó, ha sokat használod. Jha meg ezekből volt 50Kw és 62KW teléjesítményű turbodízel, meg 44kw-os mezitlábas szívó.
Fócvágenről nem tudok nyilatkozni, Fjordnak van hasonló lökettérfogatú escort/mondeo dízel párosa, bár a mondeo dízeleivel elég sok gond volt, pedig nagyjából ugyanaz a kettő.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz [HUN]Tyson #750 üzenetére
F astra elég keskenyke, anno mikor jogsit szereztem az oktatómnak egy F Astrája volt, modellfrissítés utáni darab, 1.4es benzines. Volt benne 195ezer kili és teljesen jó állapotban volt, abban nem nyöszörgött semmi és mindent megkapott ami kellett neki.
Ha szériahibákra vagy kíváncsi nézd meg totalcaron a népítéletet.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz [HUN]Tyson #771 üzenetére
sok astrát láttam már rohadásokkal menni, ez van, akkoriban még nem volt komolyabb rozsdásodás elleni védelem ebben a szegmensben. Ódinak 80as szériája pl egyáltalán nem rohad(galvanizált karosszéria), hacsaknem volt törött és nem szakszervízben állították lábra gépet. Escortunk is nekiállt rohadni a bal hátsó kerékjáratnál 7éves!! korában pedig nem volt törve (legalábbis ott nem). Máshol mondjuk nem rozsdál.
Dragonka: házi feladat, áll ki a kocsiddal az utcára és hagyd kint 1-2hétig állni úgy, hogy közben egyszer látott vizet és számolj be a tapasztalataidról Mr. BMW power . . .
[Szerkesztve]-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
azért az nem úgy megy, hogy fogom veszek egy másik tárcsát majd felteszem, főleg ha másik méret akkor meg pláne, gondold csak végig, hogy van egy gyári 256mm-es tárcsád és te szeretnél feltenni mondjuk csak 280mm átmérőjűt. A differencia csupán 24mm de a féknyereg miatt már fix, hogy nem megy be, minden típushoz más vastagságú, furatú,magasságú,átmérőjű tárcsa tartozik. Az, hogy egy másik fékrendszert rakass az sok kess nagyon, sokkal pénztárcakímélőbb, ha egy minőségi tárcsát és betétet veszel a kocsiba. A Textar cumókat nagyon dícsérik, mondjuk az árakon is meglátszik
Gyári tárcsa/betét kombóval mi a problémád? Sokat mész hegyekben és ellágyul a fék egy idő után, vagy csakúgy jobbat szeretnél? Csakmert, hogy a kocsi elejét vagy hátulját kell javítani az édesmind1 (najó ezt ne vedd komolyan)
[Szerkesztve]-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
ez miben merül ki, hogy nem fog megfelelően? Az esetek 90%ban user error a probléma, egyszerűen nem képesek padlóig nyomni a pedált, hogy az ABS működésbe lépjen vagy ha működni is kezd megijednek, hogy jujjmiazistenez és nem merik tovább tövig nyomni a pedált (az ilyeneknek találták ki a vészfékaszisztenst). Próbáltad már a határait ezeknek a fékeknek? Főleg nagyobb tempóról 120-150 - 0. Legjobb lenne egy lassulásmérő, hogy mennyi az annyi
[Szerkesztve]-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Gyuri27 #2123 üzenetére
5000 fölé minek 3000-3500 (kicsit talán fölötte) adja le a teljes nyomatékot.
Namost a teljes nyomaték közel sem egyenlő a teljesítménnyel . . .
A teljesítmény a forgatónyomaték és a fordulatszám függvényében változik. Lehet, hogy a nyomaték 5000es fordulaton kisebb mint 3000 fordulaton, de egy perc alatt közel 2x annyiszor leadja azt a nyomatékot.HP=(fordsz. x nyomaték)/7090 a hányadosban nem vagyok teljesen biztos, de valami 7k körüli szám.
Persze ha nem kell forgatni akkor nem kell, ha kell akkor meg igenis van értelme....-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Gyuri27 #2129 üzenetére
namost ez a megy, nem megy is elég szubjektív, de ne filozofáljunk erről mert tényleg okafogyottnak látom
Ami a lényeg, hogy a nyomatékcsúcs és a teljesítménycsúcs között él igazán egy motor, utána már semmi ereje, alatta meg szintúgy nemsok.
Városban eldöcögni jó, ügyes kuplunghasználattal szépen el is lehet indulni akár nagyon alacsony fordulatról is de, hogy megy mint a golyó azt nem mondanám.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Gyuri27 #2453 üzenetére
Hát általában a kihaénnem típusú emebrek akik kicsit többre vágynak így szoktak lenni vele.
Nem egy olyat ismerek más fórumokról aki benyomott egy turbót a gyári szívó autójába (jó-jó megy rendesen és viszonylag üzembiztos. Minden 10k km-re jut egy kisebb motorgenerál ) és a futóműhöz meg a fékekhez hozzá sem nyúlt, ezek közül az egyiknek hátul természetesen dobfék van Dehát ők tudják, egy nagyobb tempóról való keményebb fékezésnél félúton majdcsak elnyúlik a fékút mint a takony mivelhogy azok a fékek amiket úgy terveztek, hogy 150ről egyszer meg lehessen állni vele, lehet hogy 230ról már nemigen állítanak meg(normális távon belül) nomeg a 155/80R13as 7éves összevissza keményedett és repedezett gumik sem túl partik a lassuláshoz-gyorsuláshoz-kanyarodáshoz (tisztelet a kivételnek).Másik dolog meg, hogy sokan azt hiszik magukról, ogy tudnak vezetni (legutoljára talán Dragonfx írta ) pedig ez nem így van. Valaki linkelt is egy cikket pár napja a vezetésről és az erős autókról. Mindenkinek érdemes lenne elmennie egyszer egy vezetéstechnikai tréningre(vagy legalábbis őszintén magábanéznie), elmenni egy elhagyatottabb helyre ahol próbálgathatja büntetlenül a saját és autója határait az ember, nekem ez a véleményem.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
no igen ez is az egyik típus, másik meg aki bejelenti magát(!) nagyanyjához, hogy ő ott lakik, a szüleivel irat egy papírt, hogy semmiféle ellátásban nem részesül aztán 20k egyfőre jutóval simán felveszik bármelyik kolélgiumba. Hogy miért? Mert ott igazi közösségi élet van(társaság,bulik,"segítség a tanulásban", meg még jópár dolog ), van akinek ez tetszik, meg vannak akinek szükségből kell odamenni. jha és nem egyedül van, vannak elég sokan, idióta havergyerek is 525ös bmw-vel nyomatja, emellett kollégista, jah és ő tartja a legjobban a markát a szoctámért, meg mindenféle ösztöndíjért amik szociális helyzetre alapoznak. . . no comment.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
nemnagoyn akarlak elkeseríteni de az 1995 előtt tervezett autók egyike sem arról híres, hogy olyan húdenagyon biztonságos volna, pláne abban az árkategóriában és méretben ahol nézelődsz, szóval ne ez legyen a szempont ha ennyi pénzért autót veszel, vagy ha ez a szempont akkor tényleg inkább lakásra gyűjtögess mert biztonságosat nem fogsz kapni.
Szóval ha ennyi pénzből autó kell akkor a Suzukit csak ajánlani tudom, beülsz, mész, tankolsz, xxxxxxxx km szervíz, mész, mész, mész. Aztán ha végül mégis tönkremegy valami akkor rögtön 30 helyről végnak hozzád olcsóbbnál olcsóbban alkatrészt mert mindenhol van, ahogy írtad is.Egyet tudok mondani, építtess bele bukókeretet aztán akkor biztonságos lesz
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
hátőőő akkor tudod mit? Gyűrődje te, aztán majd viccelődünk itt mi . A versenysportokban is biztos csak plusz súlynak építették be, meg mert az milyen jól néz ki ugye? Ne legyél már nevetséges légyszíves.
Hát A corsát falhozvágó videót nem láttam de itt van egy B corsás, abban egyetérthetünk, hogy abban több az anyag mint egy A Corsában ugye?[rotty]Akkor most egy olyat ahol egy modern kisautó vs öregebb batár [namostakko te melyikbe ülté volna?] jó persze ez nem 90es évek második felében tervezett autó, de szemléltetésnek jólessz.
A nagy negatív gyorsulásokról annyit, hogyha az ember 30-40G lassulást kibír rövid ideig akkor inkább legyen egyben az utascella mikor megpróbálok kikászálódni a kocsiból, vagyis legyen honnan kikászálódnom...Jah mégvmi, azt a 95 utánit ne szó szerint vedd, inkább vedd úgy, hogy 90es évek második fele. Így megfelel? Remélem. Amúgy teljesen jó példa rá a pug 206, Golf IV, Megane Classic, megmég egypár autó, hogy akkor már igencsak foglalkoztak a biztonsággal.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
punto II , Swift II , 2002 utáni Fiesta , C Corsa.
De a Swift a legjobb ajánlat, csak nem fér még be az 1,5 misibe sajna .. de GS felszereltségben alaphelyzetben 6 lufi, kormányról vezérelhető CDs rádió 6 hangfallal (bár biztos nem egy BOSE, de azért szólhat ) meg 4 csillagos NCAP tesztje van ami elég jó a supermini kategóriát tekintve, ettől sokkal nagyobb vetélytársak sem mind tudnak produkálni jobbat, csakhogy tükröt mutassak dumbnak 98as E klasse mercedes, 2001es C klasse mercedes, 4 csillag és ezek kifejezetten nagy autók! És a 2002 előtt érvényes szabályozások vonatkoznak rájuk. (enyhébbek)
A legöregebb merdzsó amit teszteltek euroncapék egy 97es C klasse 2 csillag hát nem gyönyörű?
Szal kétlem, hogy az az őskövület biztonság téren felvenné a versenyt ezekkel a kocsikkal, ami mellette szól, hogy 100% hogy kényelmesebb .. sokkal, tágas, meg ez még pont az a széria ami (nekem) nagyon is tetszik.[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
ok, ezt elhiszem és örülök, hogy megúszták ép bőrrel .. de!
Ülés kiszakadáshoz.. tavaly márciusban balesetem volt nem az én hibámból, delikvens kollega úgy toaltott egy viszonylag belátható kanyarban mint egy barom és szemből jöttek .. megállni még volt időm. Egy már akkor majdnem felnőttkorban lévő FIAT Chromával volt, 35-40 tempóval tolatott az ipse, csatt. Az ő ülése kiszakadt a helyéről pedig nem volt az a húdenagy sebesség.
S mikor kiszálltam az autóból énis eszméletlennagy csattanásnak éltem meg. Szóval ezek mind szubjektív dolgok, amit számszerűsíteni lehet azt az előbb általam linkelt oldalon megtalálod és objektív teljesen.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
hát nemtom .. én elmegyek mellettük és ezt kérdem magamtól ezek Supermini kategória képviselői????
Ma mentem idehaza plázsba átfutóban látom ki van állítva egy új Yaris. Hát má értem miért hívják kisnagynak. Egyáltalán nem kicsi, ránézésre két másik régebbi Yaris kijönne belőle...-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
volvoék legtöbbször azért tesznek turbot a mocájaikba, hogy a nyomatékgörbéjét kiegyenesítsék, kultúráltabb legyen a járása. ez pl egy 2.8as turbomotor 178 loerővel ennyi. Nem a teljesítményre lett kihegyezve, mint ahogy az amcsi ótók se, csak ők nem így közelítik meg a kérdést, hanem belevágnak egy soksokezer köbcentis és soksokhengeres és soksokbenzint zabáló motort egy autóba, majd lesz belőle ménkűkevés lóerő. De legalább szépen jár
Sztem ez ugyanolyan vicces-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
-
SaNyEe
aktív tag
vannak oylan helyzetek ahol a teljesítményen kívül másra már nem támaszkodhat az ember .. nem véletlenül vettél te sem 2.4 accordot holott van belőle gyengébb is. Az más kérdés, hogy ő más miatt veszi meg, nem a bőséges erőtartalék miatt, de attől még ez tény marad. S lehet, hogy pont az mentené meg. Ugyanolyan találgatás mint amit te csinálsz, lehet bejön lehet nem.
Te is voltál 17-18 éves akkor tudod, hogy nemnagoyn szeretik az emberek ebben a korban ha megmondják nekik(mégha jó szándékkal is), hogy mit csináljon ez csak feszkót szülhet mást nemigen
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
csak nekem gyanús, hogy a kutascsávó saját zsebre próbált "tankolni"?
egy-két másodperc alatt kifolyt 26 litykó ... ok tegyük fel így van akkor utána miért nem 10-12 liter folyt át másodpercenként a szerkentyűn?
6x litert tankoltak a 45 literes tankba, a különbséget a kutascsávó sztem magának tankolta ki, de lehet valószínű a többiek is ugyanúgy benne voltak a dologban. Mondjuk ha nem 0 áll a számláló akkor úgyse vették volna le a pisztolyt... Egyáltalán lehet akkor tankolni ha tankol az ember és visszateszi a pisztolyt a helyére és újra leveszi?
Na mindegy, érdekes mindenesetre.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
döntsd el, hogy sportos autó, vagy újabb autó. Fix pénzösszegedből vagy ez vagy az kategória.
Ha veszel egy sportos kocsit és majdan tönkremegy rajta ezaz akkor ideges leszel, esetleg ha fontos pillanatban hagy cserben akkor kifejezetten megutálod.
Ellenben ha egy újabb, megbízhatóbbat veszel akkor pedig majd ha gyorsulgatni versengeni támad kedved, nem fogod benne úgy élvezni a vezetést. Dönteni kellene, hogy melyik a fontosabb.Én tuti vennék egy hétköznapit, majd ha fussa rá akkor egy hobbyjárgányt ... addig meg mormogok magamban, hogy nem megy annyira.
Mindenképp vmi kisautó félét nézz, egy milkából meg azért tudsz válogatni
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
a légtömegmérőnek meg mi köze van a gázolajhoz? Na mindegy...
Minden futómű kényes ezekre az utakra. Sokkal inkább igénybeveszi ezeket az alkatrészeket a sok kátyú, itt mindenkinke terepjáróval, vagy szabadidőautókkal kellene járni...
Minél egyszerűbb egy futómű annál olcsóbb a javítása...-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
T1 sztem ilyet vegyél
Jó a hangja, meg tuti nem megy tönkre ezeken a szar magyar utakon
Ránézésre még jól is megy-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Ez pontosan így van, kell rá költeni
Tehát ami fontos, hogy olyat vegyél amire olyan húdesokat azért nem kell. Pl rozsdabogját, meg széthajtott,törött roncsokat nem kell venni. Rétegvastagságmérőt vigyél magaddal majd mindenképp. Vásárlásnál nézd, hogy mit kellene cserélni a kocsin és alkudni az árból, ha látják, hogy nem vagy teljesen süket a témához akkor kevésbé próbálnak átverni is. Teljesen alap dolgok és látható is pl gumik állapota, fékek állapota, mennyire van kivállasodva az első tárcsa, kipufogódob, egyéb esztétikai hibák. Aztán a motorolajat is elég egyszerűen lehet ellenőrizni, mikor kihúzod a nívópálcát, s egy fekete masszát látsz csupán rajta akkor elgondolkodtató, hogy hány km-re jutott egy olajcsere. Mikor tesztvezetitek akkor lehetőleg legyen mögöttetek egy kocsi amiből látni lehet az égésterméket, nem-e került olaj bele, ekkor felejtős a dolog, lehet sokba lenne egy generál, kanyarokban lépj oda a gázra, főleg szűkebb kanyarokban, ha ropogó hangot hallasz féltengelyproglem lesz előbb-utóbb. Aztán motortér, legjobb motortér a poros motortér!! Ami csillog villog nem biztos, hogy gondos gazdáról árulkodik, elképzelhető hogy csak az olajfoltokat próbálták eltüntetni róla. Ha nemnagyon értesz hozzá vigyél egy szaki ismerőst magaddal mindenképp.Én mindenképp olyan modellt vennék a helyedben amihez bőségesen van alkatrészellátmány. (Kolombusz): ha kicsit jobban megnézed az autópiacot rögtön rájössz miért van annyi vévé szervíz és miért van annyi nissan amennyi. . . próbálkozásnak mindenesetre elmegy
Az igazság az, hogy 10-15év alatt nagyjából édesmindegy milyen típusú kocsit veszel mert az, hogy egy járgány milyen állapotban van leginkább a gazdáján múlik ez van. Ilyen korba meg 3 tulajnál legalább megfordul a gép. Szóval lehet super duper original japán azt is ugyanúgy szét lehet küldeni mint egy európait, koreait, akármilyent.
Ezeket megnézném: 80as audik 91 után, 90 utáni escortok(rohadnak),F astrák(nagyon rohadnak),golfok, ventok stb.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Hát nemtom, azt a 115.000km-t én inkább nem hinném el, lehet volt az 215.000 km nem is oly régen
Ez egy igazi utazóautó, grand turismo vagy hogy híjják ezeket, autópályára fel aztán goto ideoda. Ettől függetlenül tényleg szép.
Még mielőtt alaptalannak tűnne amit írok. Ismerős Audi A6 2.8V6 1998as évjárat jelenleg 368.000km!!!!! Hozzáteszem céges autó, de egy muki használja mióta megvették, ennek ellenére hogy ennyi km benne van, nem nyöszög benne semmi, motor szépen duruzsol, futómű sem kotyog még, szóval nagyon jól bírja.
A Mondeok tényleg olcsóbbak mint a vectrák, nemtom, hogy ennek mi az oka, de tényleg egyel újabb generációsokat lehet kapni ennyiért.
... majd mindjárt jön Rick4 aztán megaszondja, hogy gázt neki azt jóvan-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
egyáltalán nem fosok tőle, csak:
1. nincs még mibe beszerelni
2. első ótómobil nemhiszem, hogy addig meg volna tartva, hogy megérje beszerelni.
3. kisautót fogok elsőre venni ami eleve elég keveset fogyaszt .. igaz azt benzinbőlSzóval legyen mondjuk éves szinten 15ezer km, 6l átlaggal számolva, gázból legyen 6,5-7liter. Az 260.000 benyából, gázból meg 178.000pénz. Ez 82.000 megtakarítás évente, egy normális gázszett beszerelése 250körül van, megtérülési idő várhatóan 4év. Drágábban nem lehet eladni mint egy sima benzinest, meg az se tuti, hogy annyi ideig meglesz a kocsi.
Ennyi-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Felénk, (Kaposvár) kivágtak egy halom fát az út mellett. Ismertetném a módszert, mert ha a cél szép akkor a megvalósítás ... Na szal kispista kimegy a brigáddal fátvágni az út mellé, olyan módszerrel, hogy én ugyan le nem hajolok nagyon mert megfájdul a derekam, s kb 40centi magas törzsek azok a mai napig ott vannak az út mellett. . .
Nekem volt egy ilyen szarvasos ( najó őzgida ) esetem, éjszaka jöttem haza, s kb 20-30 méterre a kocsitól átrohant az úton az állatka, mindössze annyit tudtam tenni (teljesen ösztönös volt), hogy a kocsit lerántottam az út szélére így nem csaptam el szerencsétlen állatot(az út jobb oldaláról jött, nem az őzpörkölt miatt rántottam le jobbra ).
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Azért ne magadból indulj ki, ha körülnézel a lakosság igen kis hányada akkora darab mint te
Másfelől meg valljuk be, hogy tökmindegy hogy mekkora kocsiban van az alany ha nem tudja mennyivel közlekedjen városban és egy oszlopra csavarodik. NCAP a teszteket 29km/hval végzi oszlopoknál és a legjobbaknak tituált autók is elég csúnyán deformálódnak már ilyen kis tempónál is, ha csak 50el felcsavarodik a polgár egy oszlopra az a legtöbb kocsiban már hát ... halálos a majdnem 2x akkora mozgási energia miatt, ja és a nagyobb kocsiknál meg pláne sokkal nagyobb a hatalmas tömege miatt.-- end of transmission --
Aktív témák
Hirdetés
- Érdemben megoldódik a zajos Noctua NH-D15 G2 léghűtők problémája
- Autós topik
- Elektromos autók - motorok
- Gránit az asztalon: teszten az AMD új platformja
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Formula-1
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Ukrajnai háború
- Mobilinternet
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen