Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
Köszönöm a választ mindenkinek!
Elvileg nem kötelező márkaszervizbe vinni, ugyanakkor, mióta digitális szervizkönyv van, nem könnyű másohá vinni, mert a kisebb nem márkaszervizek nem férnek hozzá a rendszerhez és nem tudják felvinni a javításokat. Plusz garanciális ügyintézésnél sem vihető oda, illetve megnehezíti az ügymenetet ha előzőleg nem hivatalos márkaszerviznél történtek a kötelező szervizek. A gyakorlatban sok nehézségbe ütközik a dolog, ha elvben lehetséges is.A Mercedes Me is írja, hogy 1 év múlva esedékes a szerviz, vagy 30k km után (amit mondjuk nem fogok megvárni)
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Mercedes-Benz C 300e T AMG Line - Plug-in Hybrid"
Pont ilyet vettem pár hete. Toltam vele egy 2700km-es kört Európában, ennél több tapasztalatom egyelőre nincs. Ha van konrét kérdés, szívesen segítek.
Nekem egyelőre nagyon tetszik az autó, különösen az info rendszer, a hangvezérlés és a HUD fenomenális, kényelmes az ülés, hosszab távokon és pályán különösen jó a rengeteg assist miatt is, de a csomagtér még a kombiban sem nagy, sok helyet eszik az akkupakk. Én is azért vettem T-modellt, mert bár a sedan jobban tetszett, abban alig van csomagtér. Ha rendesen töltve van, akkor nagyon hatékony. Jelenleg 3,2liter a fogyasztásom (benzin) 3000km után, de ez lesz még jobb is, mert ennek a 70%-a autópálya volt és nem tudtam mindig tölteni. Megfelelő lábbal bőven tudja a 100km tisztán EV üzemet, az enyém most 112km-t ír ki 100%-ra feltöltve (vagyis télen is hoznia kellene 80km-t). Ha teheted, olyat vegyél amiben benne van a DC töltés opció (mondjuk a Mercedes is elmehet melegebbre, hogy ezt nem szériaként teszi bele a PHEV-ekbe, főleg, mivel az autót jó 30%-kal drágábban adja mint más gyártók, tehát illene beleférnie)!
Negatívum, hogy pár helyen kopogós műanyag van, de szerencsére nem nyekereg, nem zörög (egyelőre legalább is). Kicsit furcsa a fék, de szokható. Gondolom a hibrid hajtás miatt. A gyári zene nagyon gyenge, sajnos az enyémben nincs Burmester. A panorámatető viszont ütős. Megfelelő úton gyakorlatilag tökéletesen vezeti magát, de ha használtat veszel, meg kell nézni, hogy pontosan milyen vezetéstámogatók vannak benne.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz barnam_ #14407 üzenetére
Angolul használom, sajnos magyarul nem tud. Nem problémás, nagyon jól működik. Mindent IS vezérel. Klíma -hőfokra, zónára, ventilátorok erősségére meg mindenre- állítható hangvezérléssel, tetőt/rolót nyitja/zárja, fűtéseket (ülések, kormány stb), navigációt, mindenféle médiát vezérel. Gyakorlatilag nem kell piszkálnom a tabletet kézzel vezetés közben. De a legjobb a keresés, pl. megkérem, hogy keressen egy autómosót vagy WC-t, kávézót, kutat, töltőt, éttermet, akármit a közelben, és már sorolja is, plusz a google/wiki párosról szed hozzá adatokat képekkel, véleményekkel, leírásokkal. SMS-t is képes felolvasni. Csak a szokásos probléma szokott néha felmerülni: mivel nem tud magyarul, a magyar neveket nem érti mindig jól. Ezért vagy angolosan kell kiejteni -ez elég hülyén veszi ki magát-, vagy adni kell a névhez egy kis angol szót, amiből 100%-ra azonosítani tudja.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-Solt-
veterán
Urak,
Nem volt még dolgom ülésszellőztetéssel... amikor bekapcsolom akkor hallom, hogy valami dolgozik, de érezni nem igazán érzem, hogy jönne rajta a levegő a kis lyukakon, pedig én ezt gondolnám logikusnak. Mi a helyzet ezzel?
www.smart-bus.hu
-
aero.
veterán
válasz -Solt- #14409 üzenetére
Az ülés hátulján van a 2 szellőző, a ventilátorokat hallod. Nekem érződik, hogy jön rajta, illetve relatív hideg is, ha a kezemet odarakom. Az intenzitás kevésbé, 30 fokos kinti hőmérsékletnél már nem sokat segít. Újabb Hyundaiban próbáltam, ott erősebbnek éreztem, egy idő után már fáztam is, igaz kint is csak 21-23 fok volt. Arra jó, hogy ne nagyon bepállj alatta, csak kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
2010. októberi gyártású W204 200CDI került hozzánk. Nem volt még Mercim, nem sokat tudok róla.
Milyen olajat tegyek bele? A papírjai között megtaláltam egy régi márkaszerviz számlát, ott 0W-40 Aral ment bele. Itt a fórumon többen 5W-30-at emlegettek.
Üzemanyagszűrőből is van hozzá fűtött és nem fűtött. Melyik kell hozzá, illetve van-e ennek jelentősége, mert árban nyilván nem ugyanaz?
Ennek 30.000 km a gyári szervizperiódusa? A menüje szerint még 10.000 km van a következő szervizig, ezek szerint 20.000 km-t futott a legutóbbi olajcsere óta?
Nyilván el fogom vinni egy szakihoz, csak előtte azért az alapokról szeretném kiokosítani magam.
A motorszám 651-el kezdődik, akkor jól gondolom, hogy ez már az OM651 motor?
Ezekben melyik automata váltó van, a 7Gtronic vagy még az 5 sebességes?
Köszi
-
ricsmoka
tag
Szia! Olajcsere 10 ezrenkent!!! Nekem fűthető a szűrő. Azt nem tudom, hány sebességes, Tied!
[ Szerkesztve ]
-
tailor
őstag
válasz tibor.sz #14414 üzenetére
Szia!
Olajcsere ügyben csatlakozom az előttem szólóhoz: 10, nagyon max. 15 ezrenként csere!!
Váltó: írd be ide az alvázszámot, és megmutatja a váltótól kezdve a felszereltségen át minden infóját: https://www.vindecoderz.com/ -
aero.
veterán
Az egyturbós dízelek 2011-ig 5G Tronic-kal voltak szerelve, a tiéd FL előtti gyanítom, de amúgy meg is lehet számolni hányszor vált.
-
tibor.sz
tag
válasz tailor #14419 üzenetére
Nálam is kiír egy csomó mindent, a nagyrészét nem is értem. A váltóra ezt írja ki: 722694 08 286473 [transmissionType = GA]
Ettől nem lettem okosabb, hogy hány sebességes. De a váltások alapján 5 gangosra tippelnék.A 10-15 ezres olajcsere intervallummal maximálisan egyetértek, másik autóm Volvo, ott szigorúan mindig be is tartom, de hát ez most került hozzánk. Innentől majd ez is átáll 10 ezerre.
-
IntelKiller7
veterán
Sziasztok.
Ismerosomnek megadta magat a W212(2012-es).
Az auto nyilik a kulccsal, de ennyi. Inditani nem tudja.
elemet cserelt, nem lett jo.
Valakinek valami otlet?Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K
-
barnam_
nagyúr
válasz IntelKiller7 #14424 üzenetére
Hát első körben az akkut feltenném töltőre.
Aztán ha azután sem indul, OBD olvasót dugnék rá.
Így távolról lehetetlen megmondani, főleg hogy azt sem tudjuk milyen motor, stb.
Ír ki valami hibaüzenetet? -
IntelKiller7
veterán
válasz barnam_ #14425 üzenetére
Hu passz.
Holnap megkerdezem. Csak hivott, hogy nem megy az auto.
O pesten lakik, a potkulcs meg mohacson van. Mondtam neki, hogy keressen valakit aki kiolvassa, ha van hiba. Majd holnap alakul. A potkulcsot meg nem talaltam meg szoval.. 😀Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K
-
barnam_
nagyúr
válasz IntelKiller7 #14426 üzenetére
Nem tudom egyébként, hogy a motor típusa segít-e a távgyógyításban...
De mondom valami hiba üzenetnek csak kellene lennie a km órán.
A pótkulcs lehet hasznos lenne -
Vesa
veterán
válasz tibor.sz #14421 üzenetére
Lehet, hogy az újabb autók még nem kerültek bele? Vagy még arra tudok gondolni, hogy az újabb adatvédelmi szabályozás miatt már nem kerülnek bele nyilvános adatbázisokba a részletes adatok. Más ötletem nincs, nekem miért nem ír ki az ég világon semmit azon kívül, hogy az autó a Németországi gyárban készült.
Egyébként nem működik a Keyless GO. Mehetek valami szervizbe...
Más: Nektek kiírja a MercedesME app, hogy meddig garanciális az autó? A weboldal szerint, ennek az infónak is látszania kéne az applikációban, de én nem találom sehol. Csak a következő kötelező szerviz időpontját írja ki.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
barnam_
nagyúr
Szerintem újabb autók alvázszámait nem ismeri.
Gondolom ezt abból, hogy valószínűleg valamilyen szervizszoftver adatai alapján dolgozik, az újak pedig még talán nem elérhetőek nyilvánosabban. Pl. régebben még EPC-t időről időre kiadták (ebben van a data card ami kiírja ezeket az infókat, mint motorszám, váltó azonosító, felszereltségek, stb.), most ez már online, ha jól tudom.Nekem nem írja (mondjuk nem is garanciális), csak a következő karbantartás időpontját. De az app Android és iPhone változata között is lehet különbség. (nekem egyiken se írja )
-
Vesa
veterán
válasz barnam_ #14429 üzenetére
Köszi, akkor valószínűleg a honlapjukon beszélnek zöldeket.
Valójában elég vicces, mert nem tudom, hogy meddig garis az autó. Volt rá 2 év gyári garancia, amihez vettem még egy 3 éves MB100-at, de nem volt egyértelmű -és a számlából sem derült ki-, hogy ez a 2 évre jön rá (amiből 1 év már eltelt), vagy összesen 3 év van hátra. Mindegy, úgyis be kell mennem valahova a Kelyless probléma miatt, gondolom meg tudják nézni.A tudomány a valóság költészete!
-
-Solt-
veterán
Üdv Urak,
Felnit keresek a V-Classra, de egy kicsit belekavarodtam a számokba... a kézikönyv szerint R18 esetén 7,5 J x 18 H2 ET 52 felnit kell néznem 245/45-s gumikkal. Ez szép és jó, de sok helyen 7,5-s felnihez maximum 235 széles gumit ajánlanak. [link]
Most akkor mizu?
www.smart-bus.hu
-
Vesa
veterán
-
aero.
veterán
Viszonyításképpen a 8J 245-tel:
-
-Solt-
veterán
Köszönöm Urak!
És ET terén mennyit lehet variálni? Kifelé - befelé 1-1,5 cm mehet nem?
www.smart-bus.hu
-
Kleroo
veterán
válasz -Solt- #14431 üzenetére
Merci szeret szélesebb gumit rápakolni a felnikre. Nagyon nagyon dióhéjban:
Ha a gumi érdemileg szélesebb a felninél (7.5J-re a 245 még nem brutál, de kicsit már a széles oldalon van) akkor a kormányreakció kenődősebb, rosszabb kanyartempót tud.
A szélesebb gumi önmagában nem fog jobb tapadást adni, minden konstrukciónak van egy ideális mérete, amitől ha eltérsz, akkor valamilyen irányba befolyásolni fogod kicsit a tulajdonságokat (gyorsulni avagy kanyarodni fog jobban...de ezt inkább páláyn érzi az ember) Valamint a szélesebb gumi igazán nagy előnye egy bizonyos szint után, a kopás. Lassabban kopik.Én a sport optika 255-285ös gumijait amik 8.5-9.5 felniken vannak leváltottam 245-275 szettre. Jobb tapadás, agilitás, légellenállás , meg szebb is )
[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
aero.
veterán
Köszi skacok, nem Merci felni, az MSW by O.Z gyártja, Olaszországból rendeltem.
[https://www.mswwheels.com/uk/models/msw/avantgarde/msw-30?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw9vqyBhCKARIsAIIcLMFAlBYrkK0Nykh83UqZYgbO-F5jdMr3OakaKSV9Hs8hzLM3L-vuKKAaAoimEALw_wcB#]
750 euro körül volt a szett 2021-ben
[ Szerkesztve ]
-
ViragL
tag
Sziasztok, van egy A160-as mercim (W169) 1.5 benzines. Érdekes problémám van, a műszeregység mögött kelepel valami. Időszakosan, egyenletes tempóval, nem tudom semmihez kötni, teljesen véletlenszerű. Csinálja egy darabig, aztán abba hagyja. A szellőztető rendszerre gyanakodtam, de kikapcsolt szellőztetésel is produkálja. Nem függ a motor fordulatszámától sem, de ha leáll a motor, megszűnik a kelepelés. Nincs valami tippetek?
-
-Solt-
veterán
Üdv Urak,
Picit felnizzünk még...
245/45 R19 volt a buszon, ezzel kopra azt a sebességet mutatta mint a GPS. A kézikönyv szerint két kerékméret csoportot ismer a vezérlőegység. A 245/45 R19 a második csoportba tartozik, de ha mondjuk 245/45 R18-t tennék fel, az már az első kerékméret csoportba tartozik.
A kérdésem az, hogy a vezérlőegység átállítása egyikről a másikra az csak szakszervízben történhet, vagy van esetleg rejtett szerviz menü ahol átállítható?
Tudom, tegyek az R18-ra 245/50-s gumit és kész... de engem most kifejezetten ez az átállítás érdekel!
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
aero.
veterán
válasz -Solt- #14442 üzenetére
245/45/R18 4%-ot fog csalni, ami megegyezik kb. minden létező autó gyári értékével, ugye minden gyártó úgy állítja be, hogy picit többet mutasson a valósnál, megoszlanak a vélemények, nem mindig jó, ha a ténylegesen pontosat mutatja. Meglepő módon elég nagy, 25mm az eltérés a két gumi között, mégis gyári mérete mindkettő, de ilyen beállítási lehetőség a végfelhasználó számára nem nagyon létezik autókban, ettől függetlenül gyári szoftverrel egész biztosan állítható.
[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
Dolgozom vele, sok esetben km alapú az elszámolás ezért nem csalhat semmilyen irányban, még 4%-t sem.
Kerekek kerékméretcsoportjai,
A gépkocsi meghatározott sebessége megjelenik
a kombinált műszeren, és a menetrendszerek és
menetbiztonsági rendszerek vezérlése szempontjából fontos. A sebességmérő és az útszámláló mérési pontosságát törvény írja elő.Így a gépkocsi vezérlőegységei az alábbi két
kerékméretcsoporthoz kódolhatók:1. kerékméretcsoport
195/65 R 16 C
205/65 R 16 C
225/60 R 16 C
225/55 R 17 C
225/55 R 17 XL
245/45 R 18 XL2. kerékméretcsoport
225/55 R 17 XL
235/55 R 17 XL
245/55 R 17 XL
245/45 R 18 XL
245/50 R 18 XL
245/45 R 19 XL*A Mercedes-Benz azt ajánlja, hogy gumiabroncscserénél maradjon ugyanazon a kerékméretcsoporton belül. Így elkerülheti a vezérlőegység átkódolását.
Taxik és bérelt gépkocsik esetén a sebességmérő
és az útszámláló törvényileg előírt mérési pontossága miatt az alábbi gumiabroncsok használata nem megengedett:1. kerékméretcsoport
- 195/65 R16C
R 2. kerékméretcsoport
- 225/55 R17XL
- 245/45 R18XLHa változik a kerékméretcsoport szerinti besorolás, kódoltassa újra a gépkocsi vezérlőegységeit egy minősített szakműhelyben.
Az alapján, hogy a 245/45 R19-l pontos volt, gondolom a 2-s méretcsoport aktív most, viszont nekem természetesen pont 245/45 R18 méretben lenne jó áron egy komplett szett az egyik kollégától. Na mindegy, holnap felhívom őket és rákérdezek, mert gyárilag 205/65 R16 felnikkel jött, szóval a jelenlegi már átállított állapot.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
-
Vesa
veterán
Véleményetek szerint, az ilyen menü aktiválás garivesztést okozhat?
A tudomány a valóság költészete!
-
-Solt-
veterán
Üdv Urak,
A nagy örömködésbe most csúszott egy kis aggodalom is...
8000 km telt el az előző olajcsere óta, ebből én kb 3000 km-t tettem meg, de ma 3. alkalommal fordult elő, hogy magas motorolajszint figyelmeztetést kaptam. (Azt nem tudom, hogy az előző tulaj esetében is megvolt-e ez, mert akkor adódhat abból, hogy "túltöltötték".) Mind három esetben közvetlenül a városból kiérve, nagyobb tempóra gyorsítás után jött a figyelmeztetés. Megállás után melegen és "hidegen" is megfelelő olajszintet jelez.
Ma közvetlenül megállás után üzem meleg állapotban levettem az olajsapkát, kellemetlen "kesernyés" szaga van, illetve lámpával megvilágítva az olajbeöntő nyílást nagyon enyhe füstölést láttam. Tudom, hogy ma már "normális" ha minimális (1-2%) gázolaj van a motorolajban, de normális ez?
www.smart-bus.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Külpolitika
- Megszületett a hivatalos Xiaomi HyperOS 2 globális terjesztési ütemterv
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Túlfeszültség ellen védő elosztó
- Lightyear - befektetési app
- Gyúrósok ide!
- LG LCD és LED TV-k
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nyomtató topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs