[L]http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=14987[/L]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
[L]http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=14987[/L]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
jol olvasom hogy azaz ATi vezette az OpenGL Shading Language fejlesztését, amelyik most újrairja az OpenGL-t a driverében mert az nem megfelelő?;] Viszont jo olvasni hogy a két nagy cég ebben talán összefogott :) legalábbis remélem nem terjed majd ki ide a háború, s nem lesz olyan hogy valami megy egyiken a másikon nem. pl dx9 egyes utasitása tudoásom szerint nem minden gyárto kártyáján fut.
amúgy mi újdonságot tartalmaz? :)
[Szerkesztve]
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
''...ATi vezette az OpenGL Shading Language fejlesztését...''
Nem :)
''amúgy mi újdonságot tartalmaz?''
Kezd itt: [L]http://developer.3dlabs.com/[/L]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
''ATI is proud to have led the workgroup that created the OpenGL Shading Language and its extensions,''
''Ati büszke hogy azt a csapatot vezethette amelyik elkészitette az OpenGL Shading Language-t és annak kiterjesztéseit'':F
Mind1
Igazából engem vázlatosan érdkeelne mint amikor bemutatták a Dx8.1 vs 9.0 közti különbséget.
[Szerkesztve]
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
Oda van irva, csak tudtommal nem egeszen ugy volt (?). A 3DLabs kezdte a dolgot ez a prototipus meghajtok is csak a P10-esen alapulo Wildcat VP kartyaknal voltak talalhatoak.
Vazlatos osszehasonlitas nem hiszem hogy talalsz valahol, de lehet hogy az opengl.org-on osszedobnak valamit.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
reméljük, mert gy hogy glvertexshader12module3 nem sokat ér számomra, viszont anno directxnél összeszedték hogy egyik ennyi utasitást tud itt ilyen csere stbstb :) mit jelent nekünk az opengl2? uj videokártya? mi a helyzet a mai csucskártyákkal? 6800,x800 ezek támgoatják az opengl2.0át?
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
Itt talalod a fejlodest a 15-ik oldalon meg ebben van egy kis ismerteto is: [L]http://developer.3dlabs.com/openGL2/presentations/siggraph2003/oglsl.pdf[/L]
Instruction limit nincs, van memory management es komolyabb flow control mint a DX9 shaderekben peldaul. De nezd att a PDF-eket, abban sok dolgot megtalalsz.
Van a 3DLabs oldalon egy parser program is ami teszteli a meghatokat es ha jol emlekszem az ATI-nal 94 vagy 97% volt a compliance.
[Szerkesztve]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Lehet hogy én vagyok hülye, de az OpenGl-t eredetileg nem a Silicon Graphics fejlesztette a saját rendszereire, és késöbb licenszelte az MS a Windowsba?
[Szerkesztve]
''...mert minden hazugság az igazsághoz vezet!'' by Dana Scully
Az mar nagyon regen volt. Akkor meg IrisGL-nek hivtak ami azutan free valtozatban OpenGL-kent lett kiadva. Most az OpenGL2.0-rol van szo.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Utánanéztem a neten részben igazad van, már free, a szoftverfejlesztőknek, viszont a hardvergyártóknak továbbra is licenszelniük kell, ezt az SGI oldalán olvastam.
''...mert minden hazugság az igazsághoz vezet!'' by Dana Scully
Igen, mert gyakorlatilag toluk kapod az OpenGL implementaciot. Azok a gyartok akiknek komoly erdeke az OpenGL fejlodese (barmilyen okbol) viszont amugy is ARB tagjai (szavazo, vagy hozzaszolo).
[L]http://www.opengl.org/about/arb/faq.html[/L]
Az OpenGL gyakorlatilag az IrisGL->OpenGL valtas ota mar nam csak az SGI-rol szol.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...