Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • stellaz

    veterán

    válasz DigitXT #3217 üzenetére

    ok, de attól még az alapvető fizika nem változik. A légellenállás bármilyen tempónál számít, de minél gyorsabban mész annál inkább. Szerintem te abban kételkedsz, hogy ez már a roller sebességénél is számít, pedig hidd el, hogy igen. Országúti kerékpár esetében (aminek sokkal jobbak a légellenállási jellemzői) úgy emlékszem 15 km/h felett már a legnagyobb veszteséget a légellenállás adja.

    Itt van egy részlet a Specialized kerékpárgyártó aerodinamikai mérnökétől (saját szélcsatornájuk van):

    "A „borotválós” kísérletet elvégeztük 20 és 40 km/órás tempó mellett, és azt az eredményt kaptuk, hogy szőrtelen lábakkal a megtakarított idő közel azonos: 40 km-es távra vetítve bő egy perc. Természetesen 40-es átlaggal egy órányi kerékpározásból jön le az egy perc, 20-as tempó mellett 2 órából. A százalékos megtakarítás természetesen nem ugyanaz, kb. másfél százalék a 0,8-tel szemben."

    És most csak a lábszőrről beszélünk rolleres tempó mellett. Persze a sebességet átválthatod megtakarított energiára is. Szerinted akkor mennyi megtakarítást jelent, ha lefelezed a homlokfelületet, mert mondjuk leguggolsz? Vagy éppen nem lobog utánad a kabátod, sálad, nadrágod?

  • B-L-A-C-K

    titán

    válasz DigitXT #3217 üzenetére

    "A lejtőn elérhető végsebesség megint érdekes kérdés! Tegyük fel, hogy szabadon futó módban vagy: simán megy 40 fölé, ha nagy lejtő, nem egészséges, de megy! Mi történik, ha ekkor gázt adsz? Fékhatást tapasztasz."

    Kugoo-nál semmi nem történik (tesztelve), mivel nem fogja vissza a motor. Xiaominál már igen.

Új hozzászólás Aktív témák